هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۷
↩️ شامل آیات ۵۲ تا ۵۷ سوره مبارکه #اعراف
🔻امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«مَنِ اتَّخَذَ قَولَ اللهَ دَلیلًا، هُدِیَ اِلَی الَّتی هِیَ اَقوَم»؛
هرکس که سخن خدا را راهنمای خود بگیرد، به استوارترین راهها هدایت میشود.
📚 (نهجالبلاغه، خطبه ۱۴۷)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🌷 ویژه نامه آقای شهردار 🌷
به مناسبت سالروز شهادت فرمانده لشکر 31 عاشورا، شهید مهدی باکری شامل انواع مقالات، سخنرانی، فیلم و کلیپ، پاورپوینت و... منتشر شد.
👇
✅ برای دسترسی به محتوای این ویژه نامه «اینجا» کلیک کنید 👉
👆
🏷 #شهیدباکری | #شهیدمهدی_باکری | #مهدی_باکری | #شهید_مهدی_باکری | #شهید_باکری
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
🚨 ویژگی های جسمانی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله
🔹🔹🔷 بخش اول 🔷🔹🔹
🔶کوکان ۶ تا ۹ سال نیاز به فعالیت دارند و چون در مدرسه باید آرام و بی سرو صدا باشند، انرژی موجود خود را به صورت عادتهای عصبی مانند مداد و ناخن جویدن، انگشت گاز گرفتن، مو پیچاندن و بیقراری کلی نشان می دهند.
🔸کودک ۶ تا ۹ ساله به هنگام مدرسه نیاز به استراحت فراوان دارد و بر اثر فعالیتهای ذهنی زود خسته می شود.
🔸در ۶ تا ۹ سالگی بر ماهیچه های بزرگ بدن بیش از ماهیچه های کوچک و ظریف تسلط دارد بدین جهت برای بسیاری از آنها کار با مداد و خودکار دشوار است.
🔸کودک ۹ تا ۱۲ سال بر ماهیچه های ظریف خود تسلط پیدا کرده و به نقاشی، موسیقی و کارهای دستی – حرفه ای علاقه نشان می دهد.
🔸تا کودک به سن ۸ سالگی نرسد چشمانش همسانی کامل ندارد در نتیجه حروف چاپی نباید ریز باشد.
🔸کودک ۶ تا ۹ ساله برای ابتلا به بیماری های گوناگون آمادگی بیشتری دارد.
📎 #ویژگی_های_جسمانی_متربی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 در حلقه ها چه بگوییم؟ - قسمت اول
🔻 مربیان تربیتی همواره برای طرح مباحث آموزشی در گروه، با دو سؤال اساسی مواجه اند:
اول آنکه "چه بگویند؟ "
دوم آنکه "چگونه بگویند؟"
🔹 در علوم حوزوی از سرفصل های، احکام، اخلاق و اعتقادات با عناوین فقه اصغر، فقه اوسط و فقه اکبر نیز یاد می شود. این سه مقوله در واقع سه شاخه اصلی آموزش شریعت آسمانی اسلام می باشند که بدون شناخت آن، التزام عملی به اسلام ممکن نخواهد بود.
بر این اساس تأمل اول پیرامون انتخاب موضوع برای طرح در گروه های تربیتی آن است که بسته پیشنهادی شما برای گروه، حتماً شامل احکام، اخلاق و اعتقادات باشد، اما میزان و نوع آن بستگی دارد به جنسیت، رده سنی و سطوح مختلف متربیان.
تأمل دوم در این خصوص به این نکته اشاره دارد که هر چند نظرسنجی و نیازسنجی از مخاطب یکی از راه های صحیح انتخاب موضوع در جلسات گروه می باشد اما به چند دلیل نمی توان تنها با استناد به آراء متربیان، موضوع جلسه را تعیین کرد.
🔸اول آنکه بسیاری از جوانان و نوجوانان تحت تأثیر جو حاکم بر جامعه قرار گرفته و ذائقه شان به نیازهای کاذب گرایش پیدا کرده است، به عنوان مثال در بسیاری از گروه ها، نتایج نظرسنجی پیرامون انتخاب موضوع، حاکی از آن است که متربیان از همه بیشتر به طرح موضوع "ارتباط دختر و پسر" علاقه مندند. این در حالی است که
اولاً این مسئله اولویت اول زندگی آنها نبوده و بسیاری از آنها اصلاً با آن مواجه نیستند.
ثانیاً در اسلام "روابط دختر و پسر" قابلیت طرح را به عنوان یک موضوع آموزشی ندارد بلکه آنچه باید در این خصوص به مخاطب آموزش داد "حریم محرم و نامحرم" است.
🔸دوم آن که در بسیاری از موارد اگر مربی نسنجیده به انتخاب موضوع اقدام نماید ممکن است طرح آن موضوع در گروه جنبه آموزشی و ترویجی پیدا کند، مثلاً در قالب معرفی نمادهای شیطان پرستی به این امر گرایش پیداکنند.
ادامه دارد...
📎 #خوراک_حلقه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۸
↩️ شامل آیات ۵۸ تا ۶۷ سوره مبارکه #اعراف
🔻امام علی (علیهالسلام) میفرمایند:
«يَنبَغي للمؤمنِ أن لا يَموتَ حتّى يَتَعَلَّمَ القرآنَ ، أو يكونَ في تَعَلُّمِهِ»؛
سزاوار است كه مؤمن پيش از آن كه بميرد، قرآن را بياموزد يا در حال آموختن آن بميرد.
📚 [الدعوات: 220/600]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اخلاق_تشکیلاتی
🔺 رفتار تشکیلاتی را از شهید بهشتی یاد بگیریم،
وقتی که رقیبش آیه قرآن را اشتباه خواند و شهید بهشتی...
#شهید_بهشتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
امام خامنهای:
آنچه که برای همهی ما، برای همهی بسیجیان عزیز، برای جوانها در هر نقطهای از این عرصهی عظیم که مشغول کار هستند، باید به عنوان شاخص مطرح باشد، عبارت است از این سه عنصر:
بصیرت، اخلاص، عمل بهنگام و به اندازه.
این سه عنصر را همیشه با یکدیگر توأم کنید و در نظر داشته باشید
۱۳۸۹/۰۸/۰۲
#انقلابیگری #بسیج #لبیک_یا_خامنه_ای
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
رسیدن به موفقیت های بزرگ اگر با کار انفرادی میسر میشد ، الان ما میلیاردها انسان موفق داشتیم
اما موفقیت های بزرگ با #کار_گروهی امکان پذیره چون موجب تقسیم کار میشه و امکان رسیدن به موفقیت رو چند برابر میکنه .
#موفقیت
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
از مهمترین عوامل رسیدن به موفقیت ، فهمیدن هدف است ، فهمیدن هدف هم تنها از یک طریق امکانپذیراست : نوشتن هدف
اگر هدفتان از نقطه شروع تا رسیدن به موفقیت را نمی توانید روی کاغذ پیاده کنید ، راه سختی در پیش خواهید داشت
#برنامه_ریزی را یاد بگیرید...
#کارگروهی #کارتشکیلاتی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
#اسوه_های_تشکیلاتی
🚨 عصبانیت بیسابقه #شهید_همت!
🔹 "اگر مسئول مناسبی بود، دیگر به من خاک برسر نمیگفتند بیا مسئولیت بگیر! منی که عرضه چرخاندن ۲۰ نفر را هم ندارم..."
🔻 ۸ مــرداد ۱۳۶۱ عـملیـات رمـضـان
درحـالی به پایـان رسیـد کـه فشـار زیـادی بـه نیـروهـا و کـادر تیـپ ۲۷ وارد آمـد.
بهطوری که عکسالعمـلهـای آنهــا سخنـان تنــد شهیــد همـت را در جلســه روز ۹ مـرداد ۱۳۶۱ در پـی داشـت:
«الآن نماینــده امــام، اطمینـانش از لحــاظ بــرش عملیــاتی و کیـفیـت کــار، به دو سـه تـیپ اسـت. آنوقــت خـدایی نـاکــرده، کـادرهای مـا بیاینـد و بـه ما بـگوینـد ما دیگـر مـیخواهیـم بـهصـورت نیـروی عادی و پـرسنـل سـاده وارد عملیـات بشـویم؟
خـدا گـواه اسـت، بـه شــرف
حضــرت زهـــرا سلاماللهعلیها قسم مـن سـه بار رفتـم پیـش محـسن رضــایی که بگــویم مـن استعفــاء میدهــم؛ مـن معلــم هستــم و مــیخواهــم بــروم بچسبــم بـه شغــل معلمـی...
خــدا گــواه است هــر بار خــواستم این را مطــرح کنــم،
جــرأت نکــردم و بــر خـودم لرزیــدم...
دیـدم هـر جملهای را کـه میخواستـم مطـرح کنـم، اشــک بـه چشـم محسـن مـیآورد، ایـن بـود کـه خـودم رویـم نشــد و خجـالـت کشیــدم چیــزی بگویـم. علت اینــکه کـه اگـر کسـی بـود، اگر مسئـول مناسبـی در دستــرس آنها بـود که دیگـر بـه مـن خـاک بر سـر نـمیگفتنـد تـو بیـا و مسئـولیت بگیــر...منــی کــه عرضــهٔ چـــرخــاندن ۲۰ نفــر آدم را هم نــدارم؛ چــه برســد به اینــکه بیــایم و مسـئولیت شرعــی خــون
سه چهار هزار نفر آدم را در یک تیــپ به عهـــده بگیـــرم؛ خــود شمــا هــم همینطــور، تـکتـک مـاهــا هــم همینطـــور، عــرضــهٔ چــرخانــدن خــودمان را هــم نداریــم خودمــان را هــم را نمــیتــوانیــم بســازیم، بچــرخــانیم و فرمانــدهی کنیــم، دیگــر چــه بــرسد بـه اینکـه بیـاییم و سـه چهــار هــزار نفــر را فرمــاندهی کنیــم، نـــداریـــم!
اگـــر کســی چنیــن عرضـــهای را دارد بیایــد و بــگویــد....
ولـــی آیـــا حیثیت اســلام و انقــلاب چـنیـن اظهــار خستگـی را از مــا قبـول مـیکنــد؟ و به قــول بــرادر رضـا(چــراغی) کــه دیشــب مــیگفــت: مــا به ایــن ترتیـب بـایـد مــرگ بـر شـاه هـم نمیگفتیم! وقتـی گفتیم، بایــد پــاے آن بایستیـــم!»
🎙 منبـع: نـوار جلسـهٔ روز نهـم مــرداد مـاه سال ۱۳۶۱، محـوطهٔ بیـرونی قـرارگاه مرکـزی کـربلا
✍ خدا را خدا را، بهخاطر امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف، مراقب سرکشی نفسمان باشیم، اگر غیر از ماها کسی را داشت که ماها علمدار کارهای فرهنگی و تشکیلاتی او در مناطق و محلات و مساجد خودمان نبودیم...
فرمانده، غیر از ماها چه کسی را دارد؟! که گرفتار ریاستطلبی و هواهای نفسانی خود باشیم؟!
#شهید_حاجابراهیم_همت
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تلنگر_تشکیلاتی
🔺 امیرالمؤمنین میگوید: بعضیها یک روزی درست حرکت میکردند، امّا دلهایشان واژگونه شد.
حالا چرا واژگونه میشود؟
خدا که به کسی ظلم نمیکند؛
خودمان هستیم که آلودهٔ دنیا میشویم،
آلودهٔ محبّتهای بیجا میشویم،
آلودهٔ جاهطلبی میشویم،
آلودهٔ رفیقبازی میشویم،
آلودهٔ جناحبازی و حزببازی میشویم،
دلمان واژگونه میشود و از آن راه درست، از آن استقامت اوّلی بر میگردیم.
وَ تَضِلُّ رِجالٌ بَعدَ سَلامَة؛
یک روزی سالم بودند، بعد گمراه میشوند.
آفت، اینهاست؛ جلوی اینها را بایستی گرفت و از اینها باید به خدا پناه برد.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عاشقان را گر چه در باطن جهانی دیگرست
عشق آن دلدار ما را ذوق و جانی دیگرست
🌷🌷🌷🌷🌷
#توحید
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 فرمودند: «... ما هم شما را دعا میکنیم...»
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
29.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اهمیت_اصول_و_تکنیک_های_جذب_در_تشکیلات
#تکنیکهای_جذب
📹 اهمیت، اصول و تکنیکهای جذب در تشکیلات
↩️ تربیت تشکیلاتی نوجوانان
📌 جلسه سوم - بخش سوم
➕ تکنیکهای جذب
🎙 استاد عرب اسدی
✔️ دورۀ شهید سلیمانی - ویژه مربیان و فعالین حوزه تربیتی نوجوان
🔗 تهیه شده در پایگاه مضمار
🏷 #جذب #استاد_عرب_اسدی #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۵۹
↩️ شامل آیات ۶۸ تا ۷۳ سوره مبارکه #اعراف
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«تَعاهَدُوا هذا القرآنَ ؛ فإنّهُ وَحشِيٌّ فلَهُو أسرَعُ تَفَصِّيا مِن صُدورِ الرِّجالِ مِن الإبلِ مِن عُقُلِها ، و لا يَقولَنَّ أحَدُكُم : نَسِيتُ آيةَ كَيتَ و كَيتَ ، بل نُسِّيَ»؛
از اين قرآن نگهدارى كنيد؛ زيرا كه قرآن فرّار است و از اين رو از سينه هاى مردان زودتر مى گريزد تا شتر از زانو بندش، و هيچ گاه كسى از شما نگويد فلان و بهمان آيه را از ياد برده ام، بلكه از ياد[ش ]بُرده شده است.
📚(كنز العمّال: 2850)
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
بصیرت و تشکیلات اسلامی
🚨 در حلقه ها چه بگوییم؟ - قسمت اول 🔻 مربیان تربیتی همواره برای طرح مباحث آموزشی در گروه، با دو سؤال
🚨 در حلقه چه بگوییم؟ - قسمت دوم (آخر)
🔻 ...در نهایت تأمل مهم و اساسی آخر پیرامون طرح موضوع در گروههای تربیتی، توجه و دانستن این مطلب است که معارف عموماً به دو شاخه اصلی تقسیم میشوند:
🔸دسته اول- معارف روبنایی از قبیل احکام و سایر دستورات عملی دین مبین اسلام
🔸دسته دوم- معارف زیربنایی شامل اعتقادات و مسائل مرتبط با جهانبینی و ایدئولوژی اسلامی.
دلیل اینکه بعضی از جوانان به محض ورود به دانشگاه با القاء اولین شبهه در دینشان متزلزل شده و دچار تردید میشوند آن است که اکثر مربیان تربیتی نسل جوان و نوجوان تنها به انتقال و آموزش معارف روبنایی میپردازند و از معارف مهم و اساسی زیربنایی غافل ماندهاند.
البته لازم به یادآوری است از آنجا که انتقال معارف زیربنایی نیازمند مطالعه زیاد، فهم عمیق و آشنایی با آموزههای دینی است این مهم از عهده بسیاری از افراد برنمیآید.
🔸 به هر حال طرح مسائلی همچون :
اثبات ولایتفقیه
فلسفه تشکیل حاکمیت اسلامی
مهدویت و آخرالزمان
پاسخگویی به شبهات
و امثال آن را میتوان در کنار اصول اعتقادات و مبانی اعتقادات و مبانی اعتقادی شیعه در ردیف معارف زیربنایی قرارداد که پرداختن به آن در گروههای تربیتی ضرورت دارد.
📎 #خوراک_حلقه
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مکتب_آوینی
این پست نیاز به کپشن نداره ..
نیازه که چندین بار مشاهده بشه
#کربلا
#امام_حسین
#هشتگیا
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
4_5890782430851239678.mp3
4.64M
هرکس خسته شده،
هرکس کم اورده،
جمع کنه بره!
ایشون بدونن اگه ۱۰ نفر داره،
این ۱۰ نفر وایسادن تا کشته بشن..
از زبانِ شهید حسن باقری ؛ برای تویی که کم آوردی🍃
#اسوه_های_تشکیلاتی #شهید_حسن_باقری
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۰
↩️ شامل آیات ۷۴ تا ۸۱ سوره مبارکه #اعراف
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«بِئسَما لأِحدِكُم أن يَقولَ نَسِيتُ آيَةً كَيتَ و كَيتَ ، بَل هو نُسِّيَ . استَذكِرُوا القرآنَ ، فوالذي نَفسي بيَدِهِ لَهُو أشَدُّ تَفَصِّيا مِن صُدورِ الرِّجالِ مِن النَّعَمِ مِن عُقُلِها»؛
خوب نيست كه فردى از شما بگويد فلان و بهمان آيه را از ياد بردم، [چنين نيست ]بلكه از ياد[ش ]برده شده است. قرآن را [در ذهن خود مرور و ]يادآورى كنيد؛ زيرا سوگند به آن كه جانم در دست اوست، قرآن از سينه هاى مردان زودتر مى رهد تا شتر از زانو بندش.
📚[كنز العمّال : 2849]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
بصیرت و تشکیلات اسلامی
🚨 ویژگی های جسمانی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله 🔹🔹🔷 بخش اول 🔷🔹🔹 🔶کوکان ۶ تا ۹ سال نیاز به فعالیت دارند
🚨 ویژگی های جسمانی متربیان ۷ تا ۱۲ ساله
🔹🔹🔷 بخش دوم🔷🔹🔹
🔸فعالیتهای بدنی زیادی دارند به مهارتهای خود اعتماد دارند و خطرات بدنی را ناچیر میشمارند.
🔹دخترها در این دوره سنی از پسران همسن خود بلندتر و سنگینوزنترند.
🔸در دختران 9-12 ویژگیهای ثانویه جنسی دیده میشود.
🔹پسران نسبت به دختران در نیروی بدنی و استقامت برتری دارند از بازیهای خشن لذت میبرند.
🔸هماهنگی بین حس و حرکت در اثر فعالیت بوجود آمده است و پیوندهای حسی، حرکتی اساسی مستحکم گردیده است و در کاربرد صحیح و سریع اندامهای حسی، حرکتی مهارت کافی را کسب کرده است.
🔹کودک به بازیهای توأم با حرکات علاقمند است تا سرعت و قدرت و مهارت خود را نشان دهد.
🔸هرچه به اواخر دوره نزدیک میشود کار با ابزار مانند قلم و سوزن برای او جالب است.
📎 #ویژگی_های_جسمانی_متربی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 نقشهای مربــــے
🔻 مربى خوب آن نيست كه خود بهجاى افرادش مىبيند و تصميم مىگيرد و از ديدهها و تصميماتش، براى آنها سخن مىگويد، بلکه مربى كسى است كه افراد را در جريان نيازها مىگذارد و آنها را آزاد مىكند و آموزش مىدهد كه خود ببينند و حركت كنند و سپس در سر بزنگاهها و در كنار حادثهها تذكر مىدهد و يادآورى مىنمايد كه بيابند و پيش بتازند.
🔵مربى بايد فكر انسان را از جبرهاى حاكم آزاد كند؛ از جبرهايى كه در درون و در بيرون، انسان را به بند مىكشند.
انسان گرفتار جبرهايى است: جبر تاريخ، جبر محيط، جبر وراثت، جبر تربيت، جبر طبيعت، از بيرون و جبر غريزه و جبر فكر و جبر عقل، در درون.
اين آزادى دادن و به آزادى رساندن، يكى از كارهاى مربى است. (يَزَكّيهِمُ.)
🔵كار ديگر او آموزش دادن و تعليم دادن و راه رسيدن تا قلهها را نشان دادن است.
اوست كه بايد طرز برداشت و طرز تفكر را به انسان بياموزد و روشها را بهدست بدهد.
(وَ يُعَلّمُهُمُ الُكِتابَ و الْحِكْمَةَ)
🔵و انسانى كه گرفتار نسيانها و غفلتهاست، ناچار نيازمند تذكرها و يادآورىهاست.
و اين هم مسئوليت سوم مربى است، كه با تذكرها، قطرههاى متراكم و زمينههاى آماده را شعلهور كند و حركت و پيشرفت را فراهم سازد.
#مربی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
هدایت شده از سردبیر سایت ضیاءالصالحین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۱۶۱
↩️ شامل آیات ۸۲ تا ۸۷ سوره مبارکه #اعراف
🔻پیامبر اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم) میفرمایند::
«اَلْقُلُوبُ أَرْبَعَةٌ فَقَلْبٌ فِيهِ إِيمَانٌ وَ لَيْسَ فِيهِ قُرْآنٌ وَ قَلْبٌ فِيهِ قُرْآنٌ وَ إِيمَانٌ وَ قَلْبٌ فِيهِ قُرْآنٌ وَ لَيْسَ فِيهِ إِيمَانٌ وَ قَلْبٌ لاَ قُرْآنٌ فِيهِ وَ لاَ إِيمَانٌ فَأَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ إِيمَانٌ وَ لَيْسَ فِيهِ قُرْآنٌ كَالثَّمَرَةِ طَيِّبٌ طَعْمُهَا لَيْسَ لَهَا رِيحٌ وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ قُرْآنٌ وَ لَيْسَ فِيهِ إِيمَانٌ كَالْأُشْنَةِ طَيِّبٌ رِيحُهَا خَبِيثٌ طَعْمُهَا وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي فِيهِ قُرْآنٌ وَ إِيمَانٌ كَجِرَابِ اَلْمِسْكِ إِنْ فُتِحَ فُتِحَ طَيِّباً وَ إِنْ وَعَى وَعَى طَيِّباً وَ أَمَّا اَلْقَلْبُ اَلَّذِي لاَ قُرْآنٌ فِيهِ وَ لاَ إِيمَانٌ كَالْحَنْظَلَةِ خَبِيثٌ رِيحُهَا خَبِيثٌ طَعْمُهَا»؛
دلها چهار گونه اند: دلى كه در آن ايمان هست و قرآن نيست، دلى كه در آن هم ايمان هست هم قرآن، دلى كه در آن قرآن هست و ايمان نيست و دلى كه در آن نه ايمان هست و نه قرآن
دل اوّل همچون خرماست، خوش طعم است، اما عطر ندارد. دل دوم، همچون مشكدان است كه اگر دَرَش را باز كنى خوش بوست و اگر هم ببندى باز خوش بوست. دل سوم، مانند اشنان است؛ خوشبو و بد طعم. دل چهارم مانند حنظل؛ بد بو و بد طعم.
📚[مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۴، ص ۲۳۱
عنوان باب: الجزء]
🎙 استاد پرهیزگار
🏷 #قرآن #ترتیل #قرآن_کریم #تلاوت #شهریار_پرهیزگار #سوره_اعراف
👇
🆔 ☫ @sardabir313 ☫
#مهارتهای_سرگروه
🚨 حفظ تعادل در تربیت
↩️ ده نکته برای مربی
🔻 در اسلام به میانهروی و اعتدال بسیار سفارش شده است. یکی از مواردی که باید در آن میانهروی و اعتدال شود، مسئله محبت و توجه به متربی است. پس به موارد زیر توجه کنید:
۱ ـ در کلاسداری با نوجوانان، نه آنقدر محبت کنید که متربی لوس و خودخواه تربیت شوند و نه آنقدر بیمهری کنید که از اطراف شما بگریزند.
۲ ـ بیش از اندازه از متربی تمجید و تعریف نکنید، زیرا ممکن است موجب غرور او و یا حسادت سایرین دیگر شود.
۳ ـ گاهی میتوانید با نگاه کردن به متربی ناراحتی خود را نشان دهید و نیازی به تنبیه بیشتر نیست.
۴ ـ گاهی برای تشویق متربیان، هدایا و جوایزی را در نظر بگیرید، البته تشویق باید متناسب و به اندازه باشد.
۵ ـ اقتدار مربی در کلاس مهمتر از سکوت شاگردان است.
۶ ـ در موارد لزوم قاطعیت داشته باشید.
۷ ـ استعدادها و تواناییهای مثبت متربیان را جلو سایرین مطرح کنید و برای از بین بردن رفتارهای ناپسند آنها تلاش کنید.
۸ ـ رفتار غلط متربی ممکن است معلول بیماریهای بدنی باشد، پس به این نکته توجه داشته باشید.
۹ ـ پیش از تنبیه، علل کردارهای منفی متربی را بررسی کنید.
۱۰ ـ به متربیان ضعیف اعتماد به نفس ببخشید.
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨 ویژگی های اجتماعی متربیان - ۷تا۱۲سال
🔹🔹🔷 بخش اول 🔷🔹🔹
🔸کودک با ورود به مرحله عینی، خودمداریاش کاهش مییابدو نیازها و علایق دیگران را در نظر میگیرد.
🔹کودک در توصیف خود برای دیگران، خصوصیات جسمانی خود را که عینی و قابل مشاهده است، مانند رنگ مو، بلندی یا فعالیت مورد علاقه را ذکر میکند. در اواسط این دوره توصیف به تدریج انتزاعیتر میشود و به مفاهیم روانی و انگیزشی تبدیل میشود.
🔸کودک در این دوران متوجه میشود که میتواند افکارش را کنترل کند. و دیگران را تحتتأثیر افکار خود قرار دهد.
🔹کودک به دلیل داشتن احساسات و افکار مختص به خود، احساس میکند از دیگران فاصله دارد.
🔸کودک به توانمندیهای خود توجه میکند و خود را با دیگران مقایسه میکند.
📎 #ویژگی_های_اجتماعی_متربی
📌 بخشهای قبلی این مطلب:
#ویژگی_های_روانی_متربی
#ویژگی_های_جسمانی_متربی
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir
🚨اخلاق تدریس (6)
🔻لزوم شناخت مخاطبین
✅در حدیثی از رسولالله صلیاللهعلیهوآلهوسلم نقل شده است که:
«مَن عَمِلَ عَلَی غَیرِ عِلمٍ کَانَ مَا یُفسِدُ اَکثَرَ مِمَّا یُصلِحُ»
(هر که عملی را نا آگاهانه انجام دهد؛ فساد و تباهکاری او بیش از اصلاح اوست)
📚 الکافی، ج 1، ص 44.
بدون شک انسانها از نظر روحیات، سلایق؛ شخصیتها؛ مشکلات کلی شرایط خاص خانوادگی، محیطهای مختلف تربیتی، دغدغههای گوناگون، باورهای مختلف و ... با یکدیگر تفاوت دارند و از اینرو نسخهپیچی برای ایشان مستلزم شناخت انواع امور ذکر شده، تجربه و مطالعات کافی در این خصوص و نیز آشنایی با مهارتها گوناگون تربیتی و ظرافتهای کار با گروه سنی مخاطب و دهها عامل دیگر است.
اینجاست که شناخت مخاطب بهعنوان یک ضرورت نمایان میشود.
📚 گزیدهای از اخلاق تدریس (امیدواریان)
ادامه دارد...
#اخلاق_تدریس
🏷 #امام_زمان #کار_جمعی #تشکیلات #تشکیلات_اسلامی #بصیرت_و_تشکیلات_اسلامی
👇
🆔 @ziaossalehin_ir