هدایت شده از z.askari
برای فهمیدن کربلا باید از زمان و مکان فراتر رفت...
نمایشگاه فرا زمان، فرا مکان
جلوهای جدید از عاشوراییان
با حضور نویسنده کتابهای رنج مقدس، از کدامسو و ...😍
🕔 زمان: ۶، ۷ و ۸ مهر ماه ساعت ۱۷ تا ۲۱
🕌 مکان: بلوار مدرس، پشت مدینه العلم الکاظمیه، ورودی مسجد امام کاظم (حیاط مدینه الکاظمیه)
با ما همقدم شوید
منتظر قدوم شما دختران گل هستیم...
با رعایت پروتکل های بهداشتی
همراه با نمایشگاه کتاب با تخفیف ویژه
حضور مادران بلامانع
http://eitaa.com/joinchat/2032599050C2cf93eb8fd
تیک تاک زندگی با کتاب 📚
هدایت شده از عمران واقفی
داستانکی برای این تصویر خلق کنید. خلاقانه باشد. 12 کلمه.
#داستانک
#تمرین27
متن ادبی برود در پادشاه وارونه. داستان برود در باغ انار.
نشانی باغِ انار🔻
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
@anarstory
💎•﴿ باغ انار ﴾•💎
داستانکی برای این تصویر خلق کنید. خلاقانه باشد. 12 کلمه. #داستانک #تمرین27 متن ادبی برود در پادشاه
راستی کسی می داند اینجا کجاست؟
هدایت شده از عمران واقفی
سلام بر درختان باغِ انار...
همگی با هم هورت می کشیم...
خوشمزه و ملس...شاید مثل یک رمان...رمانی که به زودی خواهید نوشت و به زودی خواننده ای خواهد نوشید و طعمش تا ابد یادش خواهد ماند...
شیره اش مطبوع است...
حکماً مطبوع است...آه و صد آه..کجایی علی فتاح.
@ANARSTORY
هدایت شده از عمران واقفی
داستانکی برای این تصویر خلق کنید. خلاقانه باشد. کمتر از 30 کلمه.
#داستانک
#تمرین28
متن ادبی برود در پادشاه وارونه. داستان برود در باغ انار.
نشانی باغِ انار🔻
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
@anarstory
#تمرین
عبارتی توضیحی برای توصیف اربعین بنویسید. به گونه ای که غیر مسلمان ها هم اربعین را درک کنند.
40کلمه.
قابل ترجمه به دو زبان عربی و انگلیسی.
#نکته
هرچه موجز تر و کامل تر بهتر.
#نکته
برای استفاده در اینفوگرافی .
متن ها برود در پادشاه وارونه...
اگر کسی می تواند همزمان به چند زبان بنویسدش...پس بنویسدش.
عربی
چینی
اسپانیولی
انگلیسی
فرانسه
آلمانی
@anarstory
داستانکی برای این تصویر خلق کنید. خلاقانه باشد. در 20 کلمه.
#داستانک
#تمرین29
متن ادبی برود در پادشاه وارونه. داستان برود در باغ انار.
نشانی باغِ انار🔻
https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741
@anarstory
#تمرین
#آموزش
#خلاقیت
#نو
#کهنگی
خلاقیت در ۱۰۱ جمله
بر خلاف نبوغ، خلاقیت آموختنی و قابل دستیابی است.
خلاقیت یعنی کشف تازگی از دل کهنگی.
ترکیب تازه و هوشمندانۀ دو یا چند ایده و رسیدن به چیزی جدید=خلاقیت
هر چیزی-پیشپاافتادهترین چیزها-میتواند نقطۀ شروع یک ایدۀ خلاقانه باشد.
کار عملی محرک خلاقیت است. ایدههای خلاقانه حین کار و فعالیت منظم و مداوم شکل میگیرند.
بهبود زندگی ما به بهبود سطح خلاقیت ما گره خورده است.
فعالیت در یک زمینۀ خاص نباید مانع توجه ما به رشتههای دیگر بشود؛ نویسندۀ خوب میتواند پیگیر حرفهای عکس و نقاشی هم باشد؛ فیلمساز حرفهای با مطالعۀ ادبیات داستانی حرفهای تازهتری برای گفتن خواهد داشت؛ و یک موزیسین با مطالعات فلسفی، شاید خالق جهانهای تازهای در عرصۀ هنر خودش باشد.
باید از حواسپنجگانهمان بیشتر کار بکشیم. کدام یک از حواس پنجگانه را تاکنون بیشتر دست کم گرفتهاید: چشایی، بینایی، شنوایی، بویایی، بساوایی؟
ایدههای خلاقانه از دل بیحوصلگی زاییده میشوند. آیا زمانی را برای ملال در نظر گرفتهاید؛ یا نه هر بار که احساس بیحوصلگی میکنید سریع دست به گوشی میبرید و در شبکههای اجتماعی پرسه میزنید؟-خلاقیت، محتاج ماندن در اتاق است.
محیط کار و زندگی باید مشوق و محرک ما برای کارهای خلاقانه باشد. آیا اشیای اطراف شما، خانواده و دوستان و عادتهایتان از خلاقیت شما حمایت میکنند؟
از تولید ایدههای احمقانه نباید ترسید؛ اما برای ارائۀ آنها نباید عجله کرد.
فرد خلاق، کسی است که خلاقیت دوران کودکیاش را از دست نداده.
اگر میتوانید خواب ببینید و رؤیابافی کنید، پس حتماً میتوانید خلاق باشید.
با گفتن «من خلاق هستم» ذهنمان را برای خلاق بودن بارور میکنیم.
تن ندادن به اولین گزینه و تلاش برای یافتن یا ساختن گزینههای دیگر، مهمترین گام برای رسیدن به خلاقیت است.
خلاقیتِ بیشتر، راه رسیدن به موفقیتهای بیشتر است.
تن ندادن به وضع موجود، شاخصۀ اصلی تمام افراد خلاق است.
گاهی اوقات، افراد تازهوارد یک حوزه، خالق تازهترین و دگرگونکنندهترین ایدهها هستند. زیرا آنها هنوز چندان گرفتار قواعد تثبیتشدۀ آن حوزه نیستند.
اول باید قاعدهها را شناخت و بعد آنها را شکست.
ادامه دارد. شما هم پیشنهاد بدهید.
شاهین کلانتری
@ANARSTORY
هدایت شده از حسین ابراهیمی
ای پدر که در آسمانی
گروهبان که از خواهر و مادر بچه بازجویی میکرد، سروان دست بچه را گرفت و با خود به اتاق دیگر برد.
گفت: بابات کجاست؟
بچه زیر لب گفت: رفته آسمون.
سروان پرسید: چی؟ یعنی مرده؟!
بچه گفت: نه هر شب از آسمون میاد پایین و با ما شام میخوره.
سروان چشم گرداند و در کوچکی را در سقف دید.
#لئوناردو_اوروینا
هدایت شده از حسین ابراهیمی
یک نکتۀ دیگر هم هست ما وقتی میخواهیم داستان بنویسیم معمولاً این طوری است:
توصیف و روایت
-
+
توصیف یا روایت
-
+
توصیف یا روایت
-
+
و...
حالا گاهی برای ایجاز و جذابیت یا محدودیت کلمات آن «توصیف» و روایتها برداشته میشود و فقط دیالوگ باقی میماند. هنر نویسنده است که یک جوری گفتوگوها را بنویسد که توصیفها انگار درونش نهفته باشد.
هدایت شده از 🇵🇸منتظر🇮🇷
این داستان رو بخونید👇گاهی داستان با دیالوگ پیش میره و نیاز به توضیح نداره
گفتم:زود باش بی بی جان!
گفت:خودت برو دیگر برایم صرف نمی کند نصفه شبی بیایم آن جا
گفتم:پلو خورش داریم ها!
گفت:باشد ننه جان! تو عوض من بخور! من پیرزن پایم لب گور است پلو بخورم یا نخورم توفیری نمی کند.
گفتم:اگر صدام بیاید یک بمب بیاندازد تو کله ات نه من هستم که کمکت کنم نه حسین
_اخر بچه یک دور از جانت هم بگو! آدم که موقع سحر نفوس بد نمی زند
+آخر کس دیگر پیش تو نیست! هست؟
_هست! چرا نیست؟ فرشته ها و ملائکه جنازه ام را می کشند بیرون
+حالا نصفه شبی فرشته و ملائکه کجا هستند که تو را از زیر آوار بکشند بیرون؟ بیا برویم بی بی بابا دعوا می کند ها!
در همین دیالوگ ها زمان مکان حالات، اتفاقات و حوادث گنجانده شده و نیاز به توضیح نداره