eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠جایگاه فرعون در تصوف 🔸فرعون ازجمله کسانی است که سران تصوف برخلاف نص صریح قرآن و روایات او را از اولیاء الهی دانسته و برخی او را استاد خود معرفی کرده و به دنبال تطهیر چهره او هستند. 🔹برخی از صوفیان معتقدند که تنها کسی که راز و سرّ نفس برایش آشکار گشت، فرعون است. [1] 🔻حال سخن اینجاست که اگر سرّ نفس بر فرعون آشکار شده است و فرعون به حقیقت رسیده است، چرا فرعون به همراه شیطان در قرآن و روایات به‌عنوان نماد کفر و شرک معرفی شده است؟ 🔻چرا این سرّ نفس بر حضرت موسی (علی نبینا و آله السلام) و دیگر انبیاء الهی آشکار نشد و بر انسانی مشرک و کافر آشکار شد. 📚پی‌نوشت: 1. بهبهانی (کرمانشاهی)، محمدعلی، خیراتیه، نشر انصاریان، قم، 1371 ه‌ق، ج 1، ص 22. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ❤️قال رسول الله(ص): شما هرگز نمى توانيد همه مردم را از اموال خود بهره مند سازيد پس با آنان با گشاده رويى و خوش رویى تمام برخورد كنيد. 📚الكافی جلد ۲ صفحه ۱۰۲ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تحقیر قرآن نزد یوسف رازی صوفی 🔸همواره قرآن در نزد صوفیه در حاشیه قرار داشته و احترام و جایگاه ویژه‌ای که مسلمانان برای قرآن قائل‌اند صوفیه قائل نیستند ولی از طرف دیگر برای اشعار و سخنان خود و بزرگان صوفیه ارزش والایی قائلند. 🔹چنانچه بزرگان صوفیه با خواندن قرآن شور و حالی به آنها دست نمی‌دهد ولی با شنیدن شعری منقلب می‌شوند. 🔻به‌عنوان نمونه از ابوالحسن دراج نقل شده که: 👈«وقتی دو بیت شعر برای یوسف رازی خواندم این‌قدر گریه کرد که ریش و لباسش خیس شد. سپس به من گفت فرزندم... از هنگام نماز صبح تاکنون مشغول تلاوت قرآن بودم ولی قطره‌ای اشک از چشم من بیرون نیامد! اینک که تو دو بیت شعر خواندی در درون من قیامتی برپا شد.» [1] 🔰این چه حالت عرفانی است که با خواندن قرآن که به‌تصریح خود قرآن اگر بر کوه نازل می‌شد به خشوع درمی‌آمد اما در این شخص به‌اصطلاح عارف، شور و حالی دست نمی‌دهد ولی با شنیدن دو بیت شعر این‌چنین منقلب می‌شود و بهره خود از شعر را بیشتر از قرآن می‌داند. 📚پی‌نوشت: 1. ابونصر سراج، عبدالله بن علی، اللمع فی التصوف، دارالکتب الحدیثه، مصر، 1380 ه‌ق، ص 364. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 تاکید صلی الله علیه و آله بر خلافت پس از خود به روایت 🔶 از علمای روایت کرده است: ۱۱۸۸- ثنا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّي، حَدَّثَنَا يَحْيَي بْنُ حَمَّادٍ، عَنْ أَبِي عَوَانَةَ، عَنْ يَحْيَي بْنِ سُلَيْمٍ أَبِي بَلْجٍ، عَنْ عَمْرِو بْنِ مَيْمُونٍ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه وسلم لِعَلِيٍّ: " أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَي، إِلا أَنَّكَ لَسْتَ نَبِيًّا، إِنَّهُ لا يَنْبَغِي أَنْ أَذْهَبَ إِلا وَأَنْتَ خَلِيفَتِي فِي كُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ بَعْدِي ". گفت: (صلی الله عليه و آله) به علی (علیه السلام) فرمود: تو برای من، همانند هارون نسبت به موسی هستی؛ جز اين كه تو پيامبر نيستی. همانا سزاوار نيست كه من از ميان شما بروم، مگر اين كه تو خلیفه و جانشين من در ميان تمام مومنان بعد از من هستی. 📚 السنة ج۲ ص۵۶۵ (چاپ المکتب الاسلامی) 👈🏼 محدث بزرگ در تعلیقات خود در مورد این روایت می‌نویسد: ۱۱۸۸- اسناده حسن. ورجاله ثقات رجال الشيخين. سند روايت حسن (نیکو) و راویان آن همه موثق و از راويان شیخین (بخاری و مسلم) هستند. 👈🏼 نکته مهم روایت تاکید صلی الله علیه و آله بر خلیفه بر مومنین بودن است یعنی عدم قبول امیرالمومنین به معنی خروج از درجه ایمان است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
آیا لزوما پولس، برای عیسی مسیح به الوهیت قائل بود؟ هنگامی که پولس، مسیح ازلی را موجودی به صورت خدا و بنابراین برابر با خدا دانست، مقصود او لزوما این نبود که او دارای ماهیت ذاتی خدا بوده و لذا خداست. ممکن است منظور او صرفاً بیان این نکته باشد که مسیح در حالت وجود قبلی و ازلی خود همچون خدا غیر جسمانی بود و هنوز صورت غلام را نپذیرفته بود یا شبیه آدمیان نشده بود و یا به شکل انسان ظاهر نگشته بود، و چون مانند خدا غیر جسمانی بود با خدا برابر بود. -------- فلسفه آبای کلیسا، هری اوسترین، ولفسن، ترجمه علی شهبازی، قم، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، ۱۳۸۹، ص ۳۳۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔴 رسانه‌های سوری از هلاکت سخنگوی «هیئة تحریر الشام»‌ خبر دادند 🔹منابع سوری گزارش دادند در حمله ارتش سوریه به جنوب «ادلب»، تعدادی از عناصر گروه تروریستی «هیئه تحریر الشام» (جبهةالنصرة سابق) از جمله سخنگو و مسئول هماهنگی‌های رسانه‌ای این گروه تروریستی به هلاکت رسیده‌اند. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
↔️شریعت محوری در برابر شریعت ستیزی ✍🏻در مد لهای معنویت نوپدید، شریعت نبوی جایی ندارد و همواره پیروان دعوت به اباحیگری وبی بندوباری میشوند و با القای دستورالعمل های ساختگی و مراقبه های سطحی، خلأ شریعت ادیان را به نوعی پر میکنند. در برابر این مدل ، معنویت دینی همواره بر پیروی از شریعت که پیروی از خدا و آموزهای وحیانی است تاکید دارد. از این آیات31آل عمران و38بقره استفاده میشود که در سلوک معنوی اگر غیر از راه شریعت نبوی برویم به رستگاری نمیرسیم . از طرف دیگر، از آن جایی که در معنویتهای نوپدید، دستورالعمل ها با شریعت نبوی هم خوانی ندارد؛ جز نابودی و هلاکت چیز دیگری برای انسان نخواهند داشت . "اشو" از رهبران معنویت های نوپدید میگوید: هر پیامبری تا زمانیکه شریعت اوزنده است پابرجاست ، اما وقتیکه صاحب اصلی شریعت از دنیا رفت در آن صورت شریعت او به مثابه یک نعش است . نعش بیروح که زندگی در آن جاری نیست و هم چون بدنی بی خاصیت است) 📚اشو،1384، آواز سکوت . ترجمه : جواد سیدحسینی. تهران : هودین . ص 79 ) عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
↔️شریعت محوری در برابر شریعت ستیزی2 🔵"پا تونیچل " رهبر اکنکاریها در تعبیری صریح مدعی میشود که به سختی میتوان ادعا کرد که دین و مذهب پدیده ای ساخت بشر نباشد و کشیش ها و مقامات روحانی یقینا ازطرف کسی جز خودشان ماموریت نیافته اند. 🔵در معنویت اکنکاری ، طرف داران همواره دعوت میشوند که دستورالعمل های جنبش را جایگزین دستورالعمل های دینی همچون نماز قراردهند و یا روزه ی ذهنی را جایگزین روزه ای که در شریعت سفارش شده قرار دهند. 🔵پائولو کوئیلومدعی است که: زیر پا قراردادن دستورالعمل های شریعت از طریق القای رهبران معنویت نوپدید به این که خط قرمزی وجود ندارد و انسان میتواند آن ها را انجام دهد. 📚فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی سال هشتم، شماره 32 ، پاییز 1397 ، صفحه 326-305 عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مخالفت اسلام با خانقاه در صوفیه 🔸یکی از بدعت‌های فرقه‌ی صوفیه، ایجاد خانقاه یا زاویه است که در آن به ترویج عقائد باطل و ایجاد تفرقه بین مؤمنین پرداخته و سعی در پراکنده کردن مؤمنین از مسجد و ضرر رساندن به اسلام را دارند. 🔻صوفیان با احداث خانقاه، سعی داشتند مقابل مسجد بایستند و با شیعیان و فقها مبارزه کنند. 🔰صوفیان بعد از اینکه تبدیل به فرقه شدند و تشکیلات گروهی پیدا کردند «برای آنکه در مقابل هجوم مخالفان تنها نمانند، جماعت‌های برادری و فرقه‌های خاص اخوت درست کردند و در برابر مسجد و مدرسه که پناه‌گاه متشرعه و فقها بوده است، برای خویش زاویه و خانقاه ساختند و رفته‌رفته آدابی از خود به وجود آورده‌اند که منتهی به پیدایش سلاسل صوفیه شده است.»[1] 📚پی نوشت 1.عبدالحسین رزین‌کوب، ارزش میراث صوفیه، انتشارات امیرکبیر، تهران، ۱۳۹۲، ص ۳۵. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠دین و ایمان دروغین در تصوف 🔸از ادعاهای فرقه صوفیه این است که خود را شیعه‌ و پیرو اهل‌بیت (ع) می‌دانند، اما در عمل با انحرافات و بدعت‌هایی که انجام داده و می‌دهند کاملا مخالف قرآن و اسلام بوده و خبری از دین و ایمان واقعی نیست، بلکه به‌ظاهر این ادعا را دارند. 🔹از جناب شیخ محمد مدنی در کتاب«در خانقاه بیدخت چه می‌گذرد؟» نقل شده که فخرالشریعه خادم مزار سلطانی در بیدخت گفت: «در خانقاه بیدخت خبری از دین و ایمان نیست»[1] 🔻دراویش گنابادی در این باره می‌گویند اقطاب ما همه از اولیاءالله و انسان‌های متقی و نامداری بوده و هستند که در سیروسلوک هم به مقامات رفیعی رسیدند و ما هم رهرو آنان هستیم. 🔰سؤال این است چرا این افراد واصل الی الله نیستند و دچار گناهان کبیره فاحش می‌شوند؟ چرا بعضی از این اقطاب و شیوخ، از مسلک منحرف صوفیه بیرون آمده و برعلیه صوفیه، کتاب‌هایی هم نوشتند؟ مگر خواجه گراشی از شیوخ صوفیه نبود پس چرا مرتکب گناه کبیره شد؟ 📚پی نوشت مدنی، محمد، در خانقاه بیدخت چه می‌گذرد؟، نشر راه نیکان، چاپ پنجم، 1391، صص96 و 97. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 این شیطان رجیم، تمام سربازان و امکاناتش را به صف نموده تا به هر طریقی شده، جهنمی کند تک تک مان را و جز کینه و دشمنی، هیچ نسبتی با ما ندارد! 🔹 پس عاقل باشیم و ما نیز در مصاف این دشمن قسم خورده، خاکریزی مستحکم بنا کنیم از تقوا و توسل به قرآن و عترت‌؛ 👈 که در تمام ثانیه ها و کارهایمان، کمین کرده تا زخمش را وارد نماید در سایه غفلتمان 👇👇👇👇 🌴 آیه 6 سوره فاطر 🌴 🕋 إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا ۚ إِنَّمَا يَدْعُو حِزْبَهُ لِيَكُونُوا مِنْ أَصْحَابِ السَّعِيرِ ⚡️ترجمه: شیطان سخت شما را دشمن است شما هم او را دشمن دارید، او حزب و سپاهش را فرا می‌خواند تا همه مانند او اهل دوزخ باشند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🕌۳چیز را رعایت کنید، «پشیمان» نمی شوید امام جواد علیه السلام : ثَلَاثٌ مَنْ كُنَّ فِيهِ لَمْ يَنْدَمْ تَرْكُ الْعَجَلَةِ وَ الْمَشُورَةُ وَ التَّوَكُّلُ عِنْدَ الْعَزْمِ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَل‏ سه چیز است که هر کس آنها را مراعات کند، پشیمان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت کردن ، 3 - و توکل بر خدا در هنگام تصمیم گیری . 🔸كشف الغمة (ط - القديمة) ج ‏2 ، ص 349 علیه السلام عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌺ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها🌺 و روز دختر را به شما همراهان گرامی تبریک عرض میکنیم. 💐ثواب زیارت حضرت معصومه💐 ❤️امام رضا علیه السلام: 🌹هر کس او (فاطمه معصومه) را زیارت کند، بهشت از آن اوست. 📕منبع: ثواب الاعمال و عقاب الاعمال، ترجمه حسن زاده، ص 225 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠سماع راه وصول به حالت وجد 🔸سماع از عقاید مهم صوفیان است که به طور کلی نزد متشرعین و فقها مذموم است و گناه شمرده می‌شود، ولی نزد اکثر بزرگان صوفیه از راه‌های مهم وصول به حالت وجد شمرده می‌شود؛ 👈به این معنی که گفته‌اند: «سماع حالتی در قلب ایجاد می‌کند که وجد نامیده می‌شود و این وجد، حرکات بدنی به وجود می‌آورد که اگر حرکات غیر موزونی باشد، اضطراب و اگر حرکات موزونی باشد، کف زدن و رقص است.» [1] 📚پی‌نوشت: 1. غنی قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، زوار، چاپ دهم، 1386، ص 342. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تاثیر سماع نزد صوفیه بیشتر از قرآن 🔸رقص سماع در میان بیشتر فرقه‌های صوفیه از جایگاه خاصی برخوردار است. 🔻برخی از بزرگان صوفیه همچون غزالی ارزش سماع را تا آن حد بالا برده‌اند که معتقدند تاثیر سماع برای برخی از صوفیه بیشتر از قرآن است. 👈وی در این‌باره «تاثیر سماع خوب، برای طبقه‌ای از صوفیه را بیش از تاثیر قرآن به شمار آورده است.» [1] 🔰بنا بر مطالب ذکر شده می‌توان فهمید سماع نزد برخی از صوفیه بیش از قرآن اهمیت داشته، همچنین اگر تنها دلیل حرام اعلام کردن سماع توسط فقها همین دلیل باشد، دیگر نیاز به دلیل دیگری برای حرمت آن وجود ندارد. 📚پی‌نوشت: 1. آقا تهرانی میرزا جواد، عارف و صوفی چه می‌گویند؟، آفاق، چاپ دوم، 1395، ص 93. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 ✅ امنیت و آرامش پایدار، تنها در سایه ایمان و استقامت بر دینداری حاصل میشود! ❌ بیخودی در منابع روانشناسی غرب و شرق، دنبال آرامش نگردیم! 👈 آرامش، سهم مؤمنی است که ثابت کرده عشقش را به خدا و ولایت، با استقامت و پایداری در ارزشها و اعتقاداتش! 👇👇👇👇 🌴 آیه 13 سوره احقاف 🌴 🕋 «إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّـهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ» ⚡️ترجمه: آنان که گفتند: آفریننده ما خداست و بر این سخن پایدار و ثابت ماندند بر آنها هیچ ترس و بیمی و حزن و اندوهی (در دنیا و عقبی) نخواهد بود. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 آتش جهنم، نتیجه دشمنی با علیهم السلام به روایت 🔶 از علمای بزرگ اهل تسنن روایت کرده است: أَخْبَرَنَا الْحُسَیْنُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ یَزِیدَ الْقَطَّانُ بِالرَّقَّةِ، قَالَ: حَدَّثَنَا هِشَامُ بْنُ عَمَّارٍ، قَالَ: حَدَّثَنَا أَسَدُ بْنُ مُوسَى، قَالَ: حَدَّثَنَا سُلَیْمُ بْنُ حَیَّانَ، عَنْ أَبِی الْمُتَوَکِّلِ النَّاجِیِّ عَنْ أَبِی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: "وَالَّذِی نَفْسِی بِیَدِهِ، لَا یُبْغِضُنَا أَهْلَ الْبَیْتِ رَجُلٌ إِلَّا أَدْخَلَهُ الله النار. نقل کرده است که (صلی الله علیه و آله) فرمودند: قسم به خدایی که جانم در دست اوست، هیچ کس نیست که دشمنی ما را بکند مگر این که خدا او را وارد آتش می‌کند. 📚 صحیح ابن حبان ج۱۵ ص۴۳۵ (طبع موسسة الرسالة) از علمای بزرگ درمورد سند روایت می‌نویسد: اسناده حسن. اسناد روایت نیکو هستند. از علمای بزرگ و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام در کتابی که بر ضد شیعه نوشته است، می‌نویسد: به سند صحیح روایت شده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: قسم به خدایی که جانم در دست اوست، هیچ کس نیست که دشمنی ما اهل بیت را بکند مگر این که خدا او را وارد آتش می‌کند. 📚 الصواعق المحرقة ج۲ ص۶۸۷ (چاپ موسسه الرسالة) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
❇️تقابل های اصول و مبانی معنویت نوپدید با معنویت دینی 1️⃣اخلاق محوری در برابر اخلاق ستیزی ✍🏻در معنویت دینی، ارزش های اخلاقی جایگاه خاصی دارند. کسی که به فرجام و معاد اعتقاد دارد قطعا به گونه ای رفتار میکند که رضایت شارع مقدس را جلب نماید؛ شارع و خالقی حکیم که پیوسته حاضر و ناظر به رفتار انسان ها است قرآن کریم می فرماید« الم یعلم بان الله یری؛ آیا او نمیداند که خداوند همه اعمالش را میبیند»(علق:14) 🔔توجه به این واقعیت میتواند روی برنامه ی زندگی و رفتاری انسان تا ثیر گذارد و او را از خلاف کاریها باز دارد. 👈اما در معنویتهای نوپدید، تقیدی به این معنی وجود ندارد و گوئی انسانی هم که مرتکب رفتارهای غیراخلاقی شود، منافاتی با معنویت خواهی او پیدا نمیکند. این رویکرد زمینه ی جرأ ت به کارهای خلاف را در بین گروندگان به معنویت نوپدید دوچندان نموده است . رابرت تاکر )کارشناس ( اظهار کرده که موارد )خلاف کاری( در تمام آمریکا و کانادا در حال افزایش است . او میگوید در فلسفه ی شیطان پرستان قتل ، خودکشی، مثله کر دن و تجاوز تقدیس میشود. گروه های موسیقی آشکارا دعوت به قتل و خوردن خون میکنند. جیمز توبین جوان 18 ساله ای که یک پرستار را کشت ، شیطان پرست بود. سه پسر چهارده ساله ای که در کانادا به دار آویخته شدند، شیطان پرست بودند. 📚ویلیام گاردنر، 1386،ص327، جنگ علیه خانواده . ترجمه : محمدی. تهران : دفتر مطالعات و تحقیقات زنان) عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❇️تقابل های اصول و مبانی معنویت نوپدید با معنویت دینی 1️⃣اخلاق محوری در برابر اخلاق ستیزی2 👈بانیان معنویت های نوپدید از لذت خواهی و بهره مندی آزاد و بدون قید از دنیا دم میزنند؛ چراکه مبانی آن ها مبتنی بر سکولاریزم و لیبرالیسم میباشد. به عنوان مثال ، پائولو با طرح موضوع افسانه ی شخصی افراد، ارضای امیال و هرگونه خواهشی که فرد از دوران کود کی یا نوجوانی در دل پرورانده را تجویز میکند و تنها راه تعالی باطنی آدمی را در تلاش برای به ثمر رساندن آن افسانه می داند. او خطوط قرمز اجتماعی، اخلاقی و ... را که مانع تحقق افسانه شخصی افراد دانسته و شهامت در شکستن این حدود و عبور از آن خطوط را عامل پیشرفت میداند. "اشو " هم ارضای بیحد و اندازه ی غرایز جنسی را بدون توجه به معیارهای اخلاقی توصیه میکند. 📚فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی سال هشتم، شماره 32 ، پاییز 1397 ، صفحه 326-305 عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
پدر موضوع مشترک ترتولیان از آبای کلیسا، برای مشخص کردن هر یک از سه عضو تثلیث از واژه جوهر به معنای جوهر نخستین و نیز واژه های شیء و شخص استفاده می کند. او در مورد وحدت مشترک اعضای تثلیث، باز از واژه ی جوهر بهره می برد. مراد او از وحدت جوهر، وحدت موضوع است. به نظر ترتولیان، موضوع مشترک، همان پدر است، نه چیزی که هم مبنا و اساس پدر و پسر باشد. پرسش: با این شکل، الوهیت پسر و روح القدس چگونه همتراز الوهیت پدر است؟ ____________ فسفه ی آبای کلیسا، هری اوسترین ولفسون، ترجمه ی علی شهبازی، صص 354 - 355. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 امام رضا عليه السلام فرمودند : «مَن زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَّة» کسي که فاطمه معصومه را زيارت کند، در حالی که حق او را بشناسد، بهشت برای او است. بحارالانوار، ج102، ص266. علیه السلام سلام الله علیها عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❇️تقابل های اصول و مبانی معنویت نوپدید با معنویت دینی ✳️واقع گرایی معرفتی و ارزشی در برابر ناواقع گرایی معرفتی و ارزشی(1) 👈در معنویت نوپدید واقع گرایی معرفتی و ارزشی نفی میگردد و از آن جا که جنبش های نوپدید مبانی خود را از مبانی نظام لیبرا ل دموکراسی غرب میگیرند، همه ی ارزش های دینی را غیرواقعی میدانند؛ حا آن که در معنویت دینی معرفت ها ریشه در واقع معنویت های نوپدید و نفس الامر دارند و تصورات و تصدیقات ما حاکی از واقعیت اند. در تفکر معنویت نو پدید، و چالش های آینده ی درخارج از ذهن آدمی چیزی نیست و اگر چیزی باشد، قابل شناخت برای ما نمیباشد. در واقع گرایی ارزشی که در معنویت دینی مطرح میباشد ارزش های دینی و اخلاقی ریشه در واقعیت دارند و ساخته وپرداخته ی ذهن انسان ، احساسات و امیال آدمی نمیباشند؛ در حالیکه در معنویت نوپدید با اعتقاد برناواقع گرایی ارزشی هیچ گونه منشأ و مبدئی برای ارزش های دینی و اخلاقی قائل نمیباشند. 📚(مصباح یزدی،1384،ص 27، نقد و بررسی مکاتب اخلاقی. قم : مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) ‏گرایی_ناواقع‏گرایی عضویت درکانال👇👇 🔹http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔹
📚معرفی کتاب ⬅️کتاب معنویت ‌گرایی جدید (مؤلفه ‌های مفهومی، لوازم اعتقادی و نشانه‌ های گفتمانی)، تألیف احمد شاکرنژاد است که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آن را منتشر کرده است. ✍🏻این کتاب شامل چهار فصل است که عبارتند از: 1️⃣فصل نخست: مفهوم معنویت 2️⃣فصل دوم: مبانی نظری و لوازم اعتقادی معنویت گرایی جدید 3️⃣فصل سوم: نشانه های معنویت گرایی جدید 4️⃣فصل چهارم: نتیجه گیری عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰