eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
👈🏼👈🏼❗️بزرگترین تهافت در رفتار وهابیت! (4) تڪفیر شیعه بلۍ تڪفیر عایشه خیـر!!!❗️ 🔻از وهابیت می‌پرسیم ڪه دلیل تکفیر شیعه چیست؟ آیا شیعه کاری کرده که نڪرده باشد؟ ☑️ اگر به سبب دروغ « » تکفیر میڪنید، باز عایشه قائل به تحریف بوده؛ عایشـہ گفت:﴿اۍ برادرزاده ام،این از عمل ڪاتبان قرآن است، در تدوین قـرآن اشـتباه ڪردند﴾. 📚 فضائل القرآن ج۱ ص۲۸۷ (ج۲ ص۱۰۳) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠شباهت ادعای صوفیه به یهود 🔸آنچه در اکثر کتب صوفیه بارز و نمایان است، کرامت‌سازی و مقام‌تراشی صوفیه برای خود و بزرگان صوفیه است. 🔹ایشان خود را تنها اولیاء الهی می‌دانند و اتصال به عوالم دیگر را فقط منحصر در صوفیان دانسته‌اند و دکتر غنی درباره این ادعا می‌نویسد: 👈«خلاصه عقیده صوفی این است که فوق عالم مرئی و محسوس عالمی است ... و اتصال به آن عالم مخصوص به اصفیا و برگزیدگان حق است که "اولیاءالله" هستند... صوفیه برگزیدگان مسلمین هستند و اولیاء برگزیدگان صوفیه.» [1] 🔻صوفیان نه‌تنها اتصال به ملکوت و عوالم دیگر را منحصر در خود می‌دانند، بلکه تنها خود را اولیاءالله خوانده‌اند. 🔻ادعایی که قبلاً توسط یهودیان مطرح شده است و خداوند متعال در پاسخ به این ادعای گزاف می‌فرماید: «قُلْ یا أَیهَا الَّذینَ هادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ [جمعه / 6] بگو: ای کسانی که یهودی هستید، اگر می‌پندارید که شما دوستان خدایید نه مردم دیگر، پس آرزوی مرگ کنید اگر راست‌گویید.» 🔰این ادعای صوفیان نیز به‌مانند ادعای یهودیان است. زیرا همان‌طور که صوفیان خود را برترین مسلمانان و تنها اولیاء الهی می‌دانند یهودیان نیز خود را تنها اولیاء الهی و برتر از تمام انسان‌ها معرفی کرده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 2، صص 241-242. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠شباهت ادعای صوفیه به یهود 🔸آنچه در اکثر کتب صوفیه بارز و نمایان است، کرامت‌سازی و مقام‌تراشی صوفیه برای خود و بزرگان صوفیه است. 🔹ایشان خود را تنها اولیاء الهی می‌دانند و اتصال به عوالم دیگر را فقط منحصر در صوفیان دانسته‌اند و دکتر غنی درباره این ادعا می‌نویسد: 👈«خلاصه عقیده صوفی این است که فوق عالم مرئی و محسوس عالمی است ... و اتصال به آن عالم مخصوص به اصفیا و برگزیدگان حق است که "اولیاءالله" هستند... صوفیه برگزیدگان مسلمین هستند و اولیاء برگزیدگان صوفیه.» [1] 🔻صوفیان نه‌تنها اتصال به ملکوت و عوالم دیگر را منحصر در خود می‌دانند، بلکه تنها خود را اولیاءالله خوانده‌اند. 🔻ادعایی که قبلاً توسط یهودیان مطرح شده است و خداوند متعال در پاسخ به این ادعای گزاف می‌فرماید: «قُلْ یا أَیهَا الَّذینَ هادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ [جمعه / 6] بگو: ای کسانی که یهودی هستید، اگر می‌پندارید که شما دوستان خدایید نه مردم دیگر، پس آرزوی مرگ کنید اگر راست‌گویید.» 🔰این ادعای صوفیان نیز به‌مانند ادعای یهودیان است. زیرا همان‌طور که صوفیان خود را برترین مسلمانان و تنها اولیاء الهی می‌دانند یهودیان نیز خود را تنها اولیاء الهی و برتر از تمام انسان‌ها معرفی کرده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 2، صص 241-242. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠شباهت ادعای صوفیه به یهود 🔸آنچه در اکثر کتب صوفیه بارز و نمایان است، کرامت‌سازی و مقام‌تراشی صوفیه برای خود و بزرگان صوفیه است. 🔹ایشان خود را تنها اولیاء الهی می‌دانند و اتصال به عوالم دیگر را فقط منحصر در صوفیان دانسته‌اند و دکتر غنی درباره این ادعا می‌نویسد: 👈«خلاصه عقیده صوفی این است که فوق عالم مرئی و محسوس عالمی است ... و اتصال به آن عالم مخصوص به اصفیا و برگزیدگان حق است که "اولیاءالله" هستند... صوفیه برگزیدگان مسلمین هستند و اولیاء برگزیدگان صوفیه.» [1] 🔻صوفیان نه‌تنها اتصال به ملکوت و عوالم دیگر را منحصر در خود می‌دانند، بلکه تنها خود را اولیاءالله خوانده‌اند. 🔻ادعایی که قبلاً توسط یهودیان مطرح شده است و خداوند متعال در پاسخ به این ادعای گزاف می‌فرماید: «قُلْ یا أَیهَا الَّذینَ هادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صادِقینَ [جمعه / 6] بگو: ای کسانی که یهودی هستید، اگر می‌پندارید که شما دوستان خدایید نه مردم دیگر، پس آرزوی مرگ کنید اگر راست‌گویید.» 🔰این ادعای صوفیان نیز به‌مانند ادعای یهودیان است. زیرا همان‌طور که صوفیان خود را برترین مسلمانان و تنها اولیاء الهی می‌دانند یهودیان نیز خود را تنها اولیاء الهی و برتر از تمام انسان‌ها معرفی کرده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 2، صص 241-242. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
دلیلی روشن در روشن نبودن خدایی عیسی مسیح الوهیت عیسی مسیح برای ایمان داران کنونی، به گونه ای بدیهی است (بی نیاز از استدلال)؛ اما الهیدانان و مبلغان مسیحی برای تبشیر و تبلیغ از آیات کتاب مقدس در اثبات الوهیت مسیح بهره می برند. بندهایی از نامه های پولس و انجیل یوحنا بخشی از مستندات آنهاست؛ اما "این امر که در اواخر قرن چهارم در مسیحیت کسانی وجود داشتند که با وجود پذیرش رساله‌های پولس و انجیل یوحنا، همچنان علیه الوهیت مسیح ازلی احتجاج می کردند، نشان دهنده آن است که در این نوشته ها مطلبی وجود ندارد که بتوان آن را شاهد قطعی بر آن گرفت که پولس و یوحنا اعتقاد داشتند که مسیح ازلی خدا به معنی دقیق کلمه است." ---- فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص ۳۴۰. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔔 🔹 به میزان ایمان، تحویل بگیریم و قیمت گذاری کنیم دیگران را 🔹 اینهایی که فقط مسؤولان و گردن کلفت ها را تحویل میگیرند، 👈 اصحاب شیطانند و هیچ نسبتی با قرآن و اهل بیت علیهم السلام ندارند 👇👇👇👇 🌴 آیه 114 سوره شعراء 🌴 🕋 «وَمَا أَنَا بِطَارِدِ الْمُؤْمِنِينَ» ⚡️ترجمه: و من هرگز مؤمنان به حق را (هر چند فقیر باشند) از خود نرانم. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🛑 علیه السلام نخستین نشست از سلسله نشست های علمی را با عنوان جنگ و از دیدگاه آیین برگزار میکند. 🎙سخنران: جناب آقای دکتر روحانی مدیر گروه ادیان و عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب قم دبیر علمی نشست: جناب آقای روح الله موحدی ⏰ زمان: یکشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰ 📎 لینک حضور: https://vc.miu.ac.ir/mashhad ⛔️ به شرکت کنندگان در این نشست علمی تقدیم می گردد. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼👈🏼❗️بزرگترین تهافت در رفتار وهابیت! (5) تڪفیر شیعه بلۍ تڪفیر عایشه خیـر!!!❗️ 🔻از وهابیت می‌پرسیم ڪه دلیل تکفیر شیعه چیست؟ آیا شیعه کاری کرده که نڪرده باشد؟ ☑️ اگر به سبب مزعومی کنید، عایشه بی نصیب نیست و بدعت‌گزار بوده! ﴿عایشه به بدعت رضاع کبیر فتوا میداد وبه خواهرزاده ها و برادرزاده هایش دستور میداد هر که را که دوست دارد شیر بدهند...﴾ 📚 سنن ابۍداود، ج۲ ص۲۲۳ 💢 تازه با صرف نظر از ناصبۍ بودن وۍ ، اگر ڪل شیعیان دست به دست هم دهند، نمی‌توانند به اندازه عایشه بساط قتل و آدم‌کشی راه بیندازند، اما گویا وهابیون عایشه را مرفوع القلم میدانند و غیر قابل نقـد ولی شیعیان را به بهانه‌های مختلف تکفیر می‌کنند! ⁉️❓به راستۍ چه رازی پشت تکفیر شیعه توسط وهابیت نهفته است؟ گویا جز ولایت وحبّ اهل بیت علیهم‌السلام دلیلی برای تکفیر شیعه نیست. چرا که فقط همین را عایشه نداشته است! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔷ریشه‌‌یابی آموزه‌های اُشو در آیین تَنْتْرَه ✅اشو مدعی بود که آموزگار تازگی‌ است و قصد دارد انسان نوین بیافریند. او همواره گذشتگان را به خاطر بردگی و گسست روحی و بی‌خردی سرزنش می‌کرد و تلقی گذشتگان از انسان را به تعبیر خودش بیات‌شده می‌دانست.1 بااین‌همه رسماً خودش فلسفه‌ یا مکتبی ویژه، منحصربه‌فرد و نوین به جای نگذاشت، بلکه به نظر می‌رسد بسیار متأثر از سنت‌ باستانی اخلاق‌ستیز هندی به نام تَنْتْرَه بوده است، که از شکستن‌ تابوها و محدودیت‌های اخلاقی دفاع می‌کند. درحقیقت اُشو با پیروی از مکتب هندویی تنتره، مکتبی را بنا نهاد که می‌توان آن را معنویت بر مبنای مسائل جنسی مقدس نام نهاد. محورهای اصلی آموزه‌های او بر مبنای مسائل جنسی در سلسله سخنرانی‌های او در شهر بمبئی در سال ۱۹۶۸، با عنوان «مسائل جنسی تا هوشیار متعالی» منشر شد. اُشو در سال ۱۹۷۰ رسماً برخلاف فرهنگ متعارف، نخستین‌بار اخلاق عشق آزاد را اعلام کرد. 2 📚1-. اُشو، زوربای بودایی، ص ۱۴٫. 📚2- سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اشو ونجات شناختی 🔵درآموزه‌های مکتب اُشو و ریشه‌یابی تعالیم او به این نتیجه می‌رسیم که اصولاً در اندیشه نجات‌شناختی او، برخلاف ادیان و مکاتب الهی، خداوند به‌منزله موجودی متعالی که مقصد سیر و سلوک باشد، چندان جایی ندارد؛ بلکه نجات‌ نهایی از دیدگاه اُشو، با تأثیر پذیرفتن از مکتب ذن بودیسم، به معنای نفی مطلق نفس و ذهن، و خاموشی است. 📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مهمترین هدف اشو ✅مهم‌ترین هدف اُشو تشکیل جامعه‌ای است که در آن اصل عشق آزاد رعایت شود؛ عشقی که در آن رابطه جنسی و اوج لذت از آن بسیار مهم است؛ چراکه اُشو متأثر از آموزه‌های تنتره‌ای، لذت جنسی را دارای نیرویی می‌داند که اگر از ساحت حیوانی و انسانی بگذرد، می‌تواند موجب نجات نهایی انسان ‌شود. ✅اشو می‌آموزد که آنچه باید از آن نجات یافت، عشق زودگذر و قیدوبندهای قانونی است که ازدواج برای انسان به بار می‌آورد؛ چراکه این قیدوبندها موجب محدود شدن روابط جنسی و درنتیجه محدود شدن عشق می‌شوند، که در این‌صورت نمی‌توان با دست یافتن به عشق کامل از طریق عمل جنسی کامل، به مرحله نهایی یعنی مراقبه کامل از طریق عبور از هفت چَکره کوندَلینی یُگه و رسیدن به نیروانه سمادْهی، یا همان نجات دست‌ یافت. 📚📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢عشق در عرفان اسلامی ✅در عرفان اسلامی عشق جایگاهی بسیار مهم دارد؛ ولی برخلاف مکتب اُشو، عشق تنها منحصر در عشق‌های زمینی و حاصل شهوت و روابط جنسی زن و مرد نیست، بلکه با توجه به اینکه اسلام دینی توحیدمحور است، عشق حقیقی تنها عشق الهی و آسمانی، از نوع عشق عابد و معبود است. از سوی دیگر با توجه به جامعیت آموزه‌های اسلام، بر محبت و عشق میان زن و مرد نیز بسیار تأکید شده است. البته این عشق و محبت نمی‌تواند به‌گونه مطلق آزاد و بی‌قیدوشرط باشد، بلکه چنین عشقی همراه با برقراری تعهد زناشویی میان آن دو است، تعهدی که نه‌تنها التزام به آن مانع عشق کامل نیست، که اگر عشق از اول حقیقی باشد و نه هوسی زودگذر، تبدیل به پلی مستحکم برای سیر انسان به مقصود نهایی خلقت، که همان کمال مطلق و لقای الهی است خواهد شد. 📚سیدمحمد روحانی،مقاله نجات‌شناسی اُشو؛ نجات‌شناسی ابداعی یا پیروی از آیین تَنْتره عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰