eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️مهمترین اصول اوشو 3️⃣نفی ذهن 👈اشو به صراحت همه فعالیت های ذهنی،از جمله دانش اکتسابی، اطلاعات و فلسفیدن را سطحی ومردود دانسته و معتقد است:ذهن وفعالیتهای آن را باید کنار گذاشت و عشق را جایگزین آن نمود. ⬅️پرواضح است که باید در این‌گونه مکاتب انحرافی، رهبران این فرقه عقل و تفکر را از مخاطبین خود بگیرند تا بتوانند به آمال و اهدافشان برسند. زیرا فرقه‌های انحرافی دارای تناقض‌های بسیاری است که فقط با نفی ذهن می‌توانند به حیاتشان ادامه دهند. این درحالی است که اسلام، پیروانش را از ابتدا دعوت به تفکر و تعقل می‌کند. 📚محمدتقی فعالی،آفتاب و سایه ها،ص84 ‏ذهن عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تابنده: وضو با لاک ناخن صحیح است! 🔸فتوا دادن و اظهار نظر كردن در مسائل شرعى براى كسى كه مجتهد نيست (يعنى قادر به استنباط احكام از مدارك و دلايل آن نمی‌باشد) حرام است و هرگاه بدون اطّلاع اظهار نظر كند، مسؤول اعمال تمام كسانى است كه به گفته او عمل می‌كنند. 🔻نورعلی تابنده از اقطاب قبلی فرقه صوفیه گنابادیه، که بناداشت دستگیر فقرای بیچاره باشد، خود در درک ابتدایی‌ترین مسایل شرعی و احکام دینی عاجز بود و در مقام مجتهد، فتوایی صادر کرده و حتی به مراجع عظام تهمت بدگویی هم زده است. 👈تابنده می‌گوید: «ولی اگر خیلی دقیق باشید حق آن است که آنچه روی بدن و دست است شسته شود. لاک که روی بدن نیست؛(روی ناخن است) بنابراین شستن لاک به نظر نمی‌رسد صحیح باشد. بروید از آقایان علما بپرسید؛ البته بعضی علما ممکن است شما را فحش بدهند که این چه حرفی است که با لاک وضو بگیرید؟»[1] پی‌نوشت: [1]. سخنرانی جمعه ۱ آذر ۱۳۸۷ شمسی عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔵مهمترین اصول اوشو 4️⃣مراقبه 👈اوشو مراقبه را برای خالی کردن ذهن و نفس از تمام افکار،و تصورات و امیال میداند.از نظر وی مهمترین لحظه زندگی هنگامی است که درون انسان کاملا تخلیه وپاک شده باشد که این همان سکوت درونی است که انسان را به آگاهی میرساند. 🔹اوشو مراقبه را خالی کردن ذهن از افکار وامیال میداند در صورتی که خودش انواع و اقسام مراقبه ها را طراحی وبه مریدانش آموزش میدهد و خواهان انجام آن مراقبه های از پیش خود ساخته را دارد. اشو،مراقبه شور مستی،ترجمه امیداصغری،ص53-54 عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⭕️مهمترین اصول اوشو 5️⃣ مبارزه با نفس 👈ازنظر اوشو نفس حالتی در وجود انسان است که با وجود آن ، دیدار خدا و حقیقت امکان پذیر نیست؛ زیرا نفس همچون گرسنهای است که نیاز بیشتر خواستن هیچ گاه ارضا نمیشود.وی برای مبارزه با نفس راهکارهایی ارائه میدهد ✅الف:نادانی پیشه کردن:ذهن با کسب اطلاعات،نفس را تغذیه میکند. از این رو نادانی و معصومیت موجب مرگ نفس خواهد شد و شروع زندگی را به دنبال خواهد داشت. ✅ب: خنده:در حالت خنده انسان از ذهن و افکارش فاصله میگیرد. بنابراین هرگاه ذهن نباشد نفس هم نیست. ✍🏻اشو مشخص نمی کند که این همه تعریف ها و تمجیدهایی که از خود می کند و ادعاهای فراوانی را که ناشی از تکبر، غرور و بزرگ بینی خود اشو است، چگونه با دستورات ناشی از نبود «من» هماهنگی می کند؟! شاید نفی نفس و دوری از آن برای همه به جز خود را امری ضروری می داند! عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تابنده: تصوف فطرت است! 🔸نور علی تابنده قطب سابق دراویش فرقه گنابادیه تصوف را از فطرت انسان دانسته است! 🔻فطرت نوعی خاص از آفرینش‌ و راهنمای انسان به سوی خدا است. «انسان فطرت دارد» به این معنی است که انسان مانند لوح سفید یا خمیر شکل یافته‌ای، به دنیا نمی‌آید بلکه از آغاز، بینش‌ها و گرایش‌های خدادادی خاصی را به همراه دارد که انتخاب‌ها و افعال او را در طول زندگی جهت می‌دهد. 🔻بدعت در لغت به معنی نوآور و یا نوآورده می‌باشد و در اصطلاح دانش کلام و علوم دینی پدید آوردن رسم و آیین و باور تازه در دین است. 🔰با این تعاریف آیا تصوف فطرت است و یا بدعت؟! ♻️صوفیه برای نظام دادن به تشکیلات خانقاهی و فرقه‌ای ناگزیر به نوآوری‌هائی شده‌اند، 👈چنانکه شهید مطهری می‌نویسد: «بالاخص آنجا که جنبه فرقه‌ای پیدا می‌کند بدعت‌ها و انحرافات زیادی می‌توان یافت که با کتاب الله و سنت معتبر وفق نمی‌دهد»[1] ❌این گونه نوآوری‌ها که بدعت محسوب می‌شوند توانسته غیر اتباع فرقه را جذب کند و موجب سرگرمی اتباع فرقه هم باشد. 📚پی‌‌نوشت: [1]. شهید مرتضی مطهری، آشنائی با علوم اسلامی، نشرصدرا، 1374 ج 2 ص 93. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 هرگز نخورد آب زمینی که بلند است 🔹 مهمترین مانع هدایت و رستگاری با آیات قرآن، کبر و نخوت است که هرچه در گوش بعضی ها، وعظ و نصیحت خوانده میشود، انگار نه انگار! 👌 سربه زیر باشیم و متواضع، تا حاصلخیز کند سرزمین قلبمان را، باران آیات قرآن 👇👇👇👇 🌴 آیه 7 سوره لقمان 🌴 🕋 وَ إِذا تُتْلى‌ عَلَيْهِ آياتُنا وَلَّى مُسْتَكْبِراً كَأَنْ لَمْ يَسْمَعْها كَأَنَّ فِي أُذُنَيْهِ وَقْراً فَبَشِّرْهُ بِعَذابٍ أَلِيمٍ ⚡️ترجمه: و هرگاه آيات ما بر او خوانده شود، مستكبرانه روى برگرداند، چنان كه گويى آن را نشنيده، گويا در گوش‌هاى او سنگينى است، پس او را به عذابى دردناك بشارت ده. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: هیچ بنده مومنی نیست مگر آنکه هر خوبی که برای خود می خواهد، برای مردم نیز بخواهد. کنز العمال؛۹۵ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ثلیث بسان آب برای هر تصدیق (بار کردن حکمی به موضوعی) باید، نخست، تصوری (چیستی موضوع و حکم) داشت! تصدیقِ بلا تصور نه ممکن و نه رواست. تثلیث قابل تصور نیست. آپولوجیست های مسیحی برای تصوری از آن دست به دامان تمثیل می شوند. یک تمثیل، آب است. آب به سه شکل مایع، جامد و گاز در می آید؛ ولی یک چیز است، بسان تثلیث که خدای پدر، پسر و روح القدس سه تا و در همان حال، خدا، یکی است! یک چالش این تمثیل این است که: در آب، همزمان سه شکل جامد، مایع و گاز حضور ندارد؛ اما در تثلیث در آن واحد سه خدا در یک خدا هستند. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠بیعت با قطب امری الزامی یا اختیاری؟ 🔸بعد از به قطبیت رسیدن سید علیرضا جذبی، وضعیت در فرقه سلطان علیشاهی به حدی بحرانی شده است که حتی زنانی که در این فرقه از جایگاهی برخوردار نیستند، قطبیت او را زیر سؤال می‌برند. 🔻شرمان بهشتی، همسر مصطفی آزمایش در اعتراض به قطبیت مهندس جذبی و در واکنش به اینکه چرا تاکنون با مهندس جذبی تجدید بیعت نکرده است گفت: 👈«مقوله ایمان یک امر تقلیدی نیست و باید با صفای باطن و یقین قلبی صورت بگیرد، یعنی وقتی من می‌گویم سرسپردم، می‌خواهم از جان و مال خودم چشم‌پوشی کنم. با تردید و دلی چرکین که نمی‌شود سرسپرد. اصلاً اگر تجدید بیعت امری الزامی است، چرا حق انتخاب برای ما گذاشتند...» 🔰این در صورتی است که ملاسلطان گنابادی، داشتن ایمان صحیح و کامل و درویشی یک مرید را به بیعت با مرشد مشروط کرده است. چنانچه وی درباره مقصود خود از ایمان می‌نویسد: «مقصود از ایمان، همان بیعت با مرشد است». [1] 📚پی نوشت 1. گنابادی، محمد (سلطان‌علیشاه)، ولایت نامه، نشر حقیقت، ۱۳۸۴، ص 173. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نقد مرحوم نراقی بر متصوفه 🔰1⃣ 🔸علمای شیعه، مرزبانان عقیدتی مسلمانان هستند و ایشانند که همواره مترصدند تا انحرافی در اعتقاد و باورهای عامه به وجود نیاید و در صورت بروز این اتفاق زنگ خطر آن را به صدا در آورده و خود جزء پیشگامان مبارزه و مخالفت با انحراف هستند. 🔹از جمله این علما مرحوم نراقی است که در مقابل انحرافات صوفیه، در مبارزه با ایشان در کتاب معراج السعاده دست به قلم برده و ایشان را نقد و تحلیل کرده است. 🔻وی در این باره می‌نویسد: 👈«جمعی از آنها صاحبان بوق و شاخند، که آنها را قلندران خوانند، که نه معنی تصوف را فهميده‌اند و نه «هِر را از بِر» شناخته‌اند و نه از راه رسم دين، ايشان را اثری و نه از خدا و پيغمبر، آنها را خبری است. روزگار خود را به گدايی و سؤال(گدایی) از مردم صرف نموده و نام درويشی و ترک دنيا را بر خود بسته‌اند. و اين طايفه، اراذل ناس و پست‌ترين طوايف عالم‌اند.(۱) 📚پی نوشت ۱.ملا احمد نراقی، معراج السعاده، انتشارات دهقان، تهران، ص 506. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نقد مرحوم نراقی بر متصوفه 🔰2⃣ 🔸مرحوم نراقی در ادامه نقد بر تصوف فرمودند: 🔻گروهی ديگر را ايشان خود را به هيئت صوفيان آراسته و لباس در بر کرده و گفتار ايشان را فرا گرفته و بعضی از کردارهای ايشان را بر خود بسته‌اند و سر به گريبان می‌کشند و آواز خود را نازک می‌سازند و نفس‌های بزرگ سر می‌دهند. 🔻حرکت عرضی و طولی می‌نمايند و گاهی سری می‌جنبانند و زمانی دست بر دست می‌زنند و بسا باشد که، از اين تجاوز کرده به رقص می‌آيند و «شهيق»[1] و «نهيق»[2] می‌کشند و ذکرها اختراع می‌کنند و شعرها برهم می‌بندند و غير اينها از حرکات قبيحه را مرتکب می‌شوند تا بندگان خدا را صيد کنند. 🔰گاه باشد که کلامی از توحيد حق (سبحانه و تعالی)، يا شعری که متضمن عشق ومحبت باشد بشنوند، و خود را بر زمين اندازند و کف برلب آورند ولی از حقيقت توحيد و عشق و سرّ محبت، ايشان را مطلقا اطلاعی نيست و چنان پندارند که: با اين حرکات، تارک دنيا و درويش می‌شوند و به درجات اهل توحيد و عرفان ترقی می‌کنند و جزو زهاد و دوستان خدا می‌گردند! 📚پی نوشت 1.نفس کشيدن، داخل شدن هوا در ريه‌ها. 2.صدای الاغ 3.ملا احمد نراقی، معراج السعاده، انتشارات دهقان، تهران، ص 506. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 پشتیبانی از مؤمنان، سنت ثابت و همیشگی خداست 🔹 و طبیعتا این نصرت و پشتیبانی، به میزان ایمان و استقامت مؤمنان در نوسان است 👈 چقدر در راه و مرام خدا و قرآن هستیم که انتظار پشتیبانی همه جانبه از آسمان داریم چهاردستی؟! 👇👇👇👇 🌴 آیه 47 سوره روم 🌴 🕋 وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلى‌ قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِينَ أَجْرَمُوا وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ ⚡️ترجمه: و البتّه ما پيش از تو پيامبرانى را به سوى قومشان فرستاديم، پس آنان دلايل روشن براى مردم آوردند، برخى ايمان آوردند و بعضى كفر ورزيدند پس، از كسانى كه مرتكب جرم شدند انتقام گرفتيم، و مؤمنان را يارى كرديم كه يارى مؤمنان حقّى است بر عهده‌ى ما. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث بسان تخم مرغ تثلیث فهمیدنی نیست. دفاعیه نویسان مسیحی برای فهمی از آن، دست به دامن تمثیل می شوند. تمثیل ها، همگی با چالش های جدی، روبرو می شود. یکی از این تمثیل ها، تمثیلِ تثلیث به تخم مرغ است. مبلغین مسیحی می گویند زرده، سفیده و پوسته ی تخم مرغ، سه چیز است که در همان حال یک چیز (تخم مرغ) است، به همین شکل، در تثلیث هم سه چیز (خدای پدر، پسر و روح القدس) است و در همان حال، خدا یکی است. چالش این تمثیل این است که: درست است که زرده، سفیده و پوسته ی تخم مرغ سه چیز است که با هم یک تخم مرغ را می سازند ؛ اما هیچ یک به تنهایی و به شکل کامل تخم مرغ نیست. در تثلیث هر عضو به تنهایی، کاملا خداست؛ اما در تخم مرغ، هر بخش به تنهایی کاملا تخم‌ مرغ نیست. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: إنَّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ لَيُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعيفِ الَّذي لادينَ لَهُ، فَقيلَ: وَ ما الْمُؤْمِنُ الضَّعيفُ الَّذي لا دينَ لَهُ؟ قالَ: اَلذّي لا يَنْهي عَنِ الْمُنْكَرِ؛ همانا خداوند دشمن دارد آن مؤمني را كه ضعيف و بي دين است، سؤال شد: مؤمن ضعيف و بي دين كيست؟ پاسخ داد: كسي كه نهي از منكر و جلوگيري از كارهاي زشت نمي كند. 📚وسائل الشّيعة، ج 16، ص 122، (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✳️پیروان اشو در دنیای امروز ✅ازآنجایی‌که عرفان اُشو اصول ثابت اخلاقی ندارد، خود او درصدد این است که اصولی را با رنگ و لعاب اخلاقی، اما کاملاً غیراخلاقی به جامعه ارائه دهد؛ از سوی دیگر، رسیدن به امیال نفسانی و شهوات، محور اساسی تعالیم اوست که همین امر موجب گشته که طرفداران زیادی در میان جوانان داشته باشد. اُشو در سال (۱۹۸۱) به آمریکا مهاجرت کرد. او در این سفر و با توجه به مهارت و چیره‌دستی‌اش در سخنوری و همچنین آشنایی با ادیان مختلف و مطالعه آنها و نیز با توجه به تأثیرات زیادی که از آیین تنتره و اشخاصی چون شیخ کبیر، بودا و مولوی پذیرفته بود و انعکاس سخنان آنها در آثار و کلام خود، توانست مخاطبان زیادی در اقصا نقاط جهان به سمت خود جذب کند. 📚شریفی دوست، حمزء شریفی دوست،کاوشی در معنویت‌های نوظهور ،بررسی ده جریان فعال در ایران،ص ۹-۱۱ عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⭕️بررسی اصول عرفان اُشو ✍🏻عرفان اُشو دارای قالبی عمل‌گرایانه و اجتماعی است که با زبان معمول و متعارف مردم سخن می‌گوید که همین امر موجب جذابیت و پذیرش آن شده است؛ مکتب اشو دارای دو ویژگی بارز است: اول آنکه خاستگاه آن یک نظام سکولاری است و دوم، اخلاق آن، اخلاقی زمینی و گسسته از عالم بالاست؛ اخلاقی که فارغ از هرگونه قیدوبند بوده و لذت، شهوت و خشنودی فرد بر همه‌چیز حتی خداوند تقدم دارد. عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عامل پیدایش عرفان اوشو ✅عرفان اُشو از جمله عرفان‌های نوظهور است که در دهه‌های اخیر با هدف بازگشت به منش معنوی پا به عرصه وجود نهاده و آموزه‌های باطل گرایانه و غیراخلاقی خود را برای جذب مخاطب ارائه داده است. شاید بتوان ناتوانی سایر ادیان در نهادینه کردن آموزه‌ها و اعتقادات خود را عامل اساسی پیدایش این عرفان‌های نوپا، من‌جمله عرفان اُشو دانست. از دلایل پذیرش و مقبولیت عرفان اوشو از طرف افراد، به‌ویژه جوانان، زبان عامیانه، ساده و جذاب آن است. اوشو به عینیت به ترویج بی‌بندوباری می‌پردازد و آن را عاملی برای رسیدن به خدا و معنویت معرفی می‌کند. امور مادی و دنیایی را برجسته کرده و اولویت را به خواسته‌ها و نیازهای انسان می‌دهد و انسان را محور همه‌چیز می‌داند. اصول و مبانی سازنده‌ عرفان اشو فاقد هرگونه ارزش اخلاقی و تنها رهاورد آن بی‌بندوباری و لجام‌گسیختگی اخلاقی و به فحشا کشیده شدن جوانان است که ماحصل آن سست شدن و فروپاشی بنیان خانواده‌ها است. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عدم وجاهت معنوی در اقطاب صوفیه 🔸فرقه گناباديه سلطان علیشاهی دارای انحرافات و بدعت‌های زیادی است. از جمله اينکه به دستور قطب خود، در عبادات بايد صورت رهبر و مرشد خود را مد نظر داشته باشند و آن قدر قطب را مهم می‌دانند که علاوه بر دست و پابوسی، مقابل آن سجده نيز می‌کنند. 🔻نکته جالب‌تر اين جاست که به دليل اهتمام دشمنان جمهوری اسلامی، در ساخت و تقويت نسخه‌های جعلی معنوی برای مقابله با اسلام حقيقی، امروز آنچنان وضعيت برخی از اين گروه‌ها، فضاحت بار شده است که سردمداران آنها در پيشينه خود هيچ وجاهت معنوی نداشته‌اند و حتی از صحيح خواندن قرآن نيز عاجزند![1] 📚پی‌نوشت: [1]. نورعلی تابنده قطب سابق این فرقه از روخوانی قرآن هم عاجز بود اما اقدام به تفسیر قرآن می‌کرد! و نظرات او در سخنرانی‌ها و برخی آثار مکتوب او موجود است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عرفان و معنویت آری، درویشی و تصوف نه! 🔸صوفيان، عموما مبتلا به انحرافات زيادی شده‌اند. از جمله آنکه به بهانه رسيدن به حقيقت، ادعا مي‌کنند احکام دينی براي آنها نيست و چون به حقيقت رسيده‌اند، نيازي به شريعت ندارند! 🔹حال آنکه پيامبر (صلی الله علیه و آله) که به بيشترين مرتبه قرب الهی نائل آمد، هرگز چنين ادعايی نداشت و شديدا به شريعت پايبند بوده و کاملا در مقابل دستورات الهی تسليم بودند. 🔻احاديث متعددی در لعن و مذمت صوفيان داريم که در مسير گمراهي رفته و با رياکاری و ... ديگران را هم به انحراف کشانده‌اند. 🔰پيامبر (صلی الله علیه و آله) می‌فرمايند: روز قيامت بر امتم بر پا نشود تا آنکه قومی از امّت من به نام (صوفيه) برخيزند. آنها از من نيستند و بهره‌ای از دين ندارند و آنها برای ذکر دور هم حلقه می‌زنند و صداهای خود را بلند می‌کنند به گمان اينکه بر طريقت و راه من هستند؛ در حالی که آنان از کافران نيز گمراه‌تر و اهل آتش‌اند و صدايی دارند مانند عرعر حمار.»[1] 📚پی نوشت 1.شیخ عباس قمی، سفينة البحار، نشر نوید اسلام 1393، ج2، ص58. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 صدیق‌های سه‌گانه به روایت 🔶 👈🏼👈🏼 روایت در کتب جلال الدین از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد: وَأخرج البُخَارِيّ فِي تَارِيخه عَن ابْن عَبَّاس قَالَ: قَالَ رَسُول الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم: الصديقون ثَلَاثَة حزقيل مُؤمن آل فِرْعَوْن وحبِيب النجار صَاحب آل ياسين وَعلي بن أبي طَالب. (از بزرگ‌ترین علما و محدثین اهل تسنن) از روایت کرده است که (صلی الله علیه و آله) فرمودند: صدیق‌ها، سه نفر بودند: مومن ، حبیب نجار مومن و علی بن ابی طالب (علیهما السلام). 📚 الدر المنثور فی التفسیر الماثور ج۷ ص۵۳ (چاپ دار الفکر) 👈🏼👈🏼 جالب است بدانید در چاپ‌های امروزه این حدیث نه در کتاب تاریخ کبیر و نه تاریخ صغیر بخاری موجود نیست و این کتب تحریف شده‌اند تا فضیلتی از امیر المومنین علیه السلام را منکر شوند و برای لقب جعلی که برای ابو بکر غصب کرده‌اند مشکلی پیش نیاید!!! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
4_5994334294221259996.pdf
3.23M
💠معرفی کتاب 📗سرچشمه تصوف در ایران ✍سعید نفیسی 🔹تعداد صفحات:۲۷۹ 🔸زبان:فارسی 📚معرفی اجمالی؛ ✍کتاب حاضر که بدون بسمله ونام خدا آغاز گردیده، یادداشت های نویسنده و تقریرات درس تاریخ تصوف وی در دوره دکتری ادبیات دانشگاه تهران است که درسال ۱۳۴۵ منتشر گردیده است. ⚠️ نفیسی که به گفته برخی، از خانواده ای با ریشه بوده، در چند جای کتابش از به عنوان "زبان تازی" یاد می کند و اینگونه بر آن طعنه می زند. ✅ نویسنده در بخش اول به تاثیر تعلیمات بودایی بر فرهنگ ایران پیش از اسلام و بعد از اسلام می پردازد. ✅در بخش دوم مولف با تفکیک میان ، برای هر کدام خاستگاه وسرچشمه ای جدا گانه ای تعریف می کند. 🔻تاکید مولف بر این است که؛ 🔹تصوف ایران، از تعلیمات یهود ونصاری گرفته نشده است بلکه تا قرن ۶ هجری کاملاً بوده است واندک رابطه ای با نداشته واین خود یکی از افتخارات و مواهب آن است‼️ ✅نگارنده در بخش سوم، ۴ ویژگی که سبب تمایز وجدایی آن از می شود را تبیین می کند. ✅ نویسنده در بخش چهارم، را به اختصار معرّفی کرده وسپس فهرستی از را از قرن ۴ تا ۹ ارائه می دهد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث بسان مثلث مسیحیت، فهمیدنی نیست. این جمله ی مشهور از سورن کییر کگارد (کرکگور) است. فهم نشدن مسیحیت تبشیری ریشه در آموزه ی تثلیث دارد، آنجا که از خدای یکتا و در همان حال، الوهیت خدای پدر، پسر و روح القدس سخن می گوید. مدافعان مسیحی برای فهمی از تثلیث دست به دامان تمثیل می شوند. یکی از این تمثیل ها، تمثیل مثلث است. مثلث دارای سه ضلع است؛ ولی هر سه ضلع، یک مثلث را می سازند. مبلغان مسیحیت تبشیری می گویند که تثلیث هم دارای سه عضو (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) است که هر سه یک خدایند! چالش این تمثیل آن است که: نخست: بر خلاف تثلیث، چیزی به نام مثلث در جهان، واقعیت ندارد. دوم: هر ضلع مثلث، یک بخش از مثلث و نه همه ی مثلث است؛ اما در تثلیث، هر عضو تثلیث، همه ی خداست. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e