هدایت شده از عصر آب
#نکته
⭕️عصمه المعتصمین.
آب،وقتی کُر نباشد با ملاقات نجس متَنجس میشود. اما آب مستعصم(کُر)،
پاک کننده نجس است.
👈 امام زمان - ماء مَعین - (ملک/۳۰) است.
با اتصال به این آب مستعصم، پاک شویم.
@Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
🏴🏴🏴🏴
به مناسبت ایام عزای فاطمی،#ویژهنامه_فاطمیه با موضوعات ذیل تقدیم میشود.
➖➖➖
▫️#بانوی_چشمه (فضائل حضرت زهراء )
.
▫️#روز_هجوم ( تبیین نحوه شهادت بر پایه منابع عامه و خاصه) .
.
▫️#ندای_فاطمیه (نقد و بررسی شبهات فاطمیه) .
.
▫️#مثالب_قاتلان ( شخصیت شناسی و فرجام مهاجمین به خانه وحی) .
.
▫️#تجلی_زهراء (سخنان عرفاء و متصوفه درباره حضرت زهراء سلام الله علیها) .
➖➖➖
🔅 به امید نگاهی
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
﷽
#ویژهنامه_فاطمیه
➖➖➖
🎙 #سالک_عاشق (نقد و بررسی مبانی و ادعاهای استاد غفاری در کتاب مادر واقعی) .
1️⃣ : مخفی بودن قبر حضرت زهرا(علیها السلام)
➖➖➖
مقدمه:
از سخنان استاد غفاری درباره حضرت زهرا(س) کتابی جمع شده است با نام « #مادر_واقعی » علاوه بر مطالب خوب و قابل استفاده در این کتاب مبانی و ادعاهای نادرست نیز یافت میشود. به تناسب مباحث فاطمیه،چند مورد از ادعاهای اشتباه این کتاب را بررسی میکنم.
=-=
او گفته است: «اینکه قبر حضرت زهراء (س) مخفی است،اسرار زیادی دارد؛ » ( مادر واقعی،چاپ اول،زمستان 96،ص 70.)
🔺 درحالیکه همانطور که قبلاً نیز گفتیم، قبر خاتون دوسرا مخفی نیست. 🤔
⤴️⤴️ اما دلایل ما:
الف) امام علی(ع)
پس از دفن کردن همسرشان فرمود : « «السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ عَنِّي وَ عَنِ ابْنَتِكَ النَّازِلَةِ فِي جِوَارِك؛درود بر تو اى رسول خدا از من و از دخترت كه در جوار تو فرود آمده» (نهج البلاغه(صبحی صالح)،ص320.) و در نقل مرحوم کلینی : « َ وَ الْبَائِتَةِ فِي الثَّرَى بِبُقْعَتِك» ( الکافی،ج1،ص459) .
ملا صالح مازندرانی می نویسد: « کلمه ببقعتک دلالت بر آن دارد که حضرت فاطمه زهرا«س» در خانه خودش دفن شده است و خانه او در نزدیکی خانه پیامبر«ص» است.» (شرح الكافي-الأصول و الروضة (للمولى صالح المازندراني) ؛ ج7 ؛ ص208.)
+
ب) امام حسن(ع) ؛
در وصیت امام حسن علیه السلام چنین آمده است : « ثُمَّ وَجِّهْنِي إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص لِأُحْدِثَ بِهِ عَهْداً ثُمَّ اصْرِفْنِي إِلَى أُمِّي ع ثُمَّ رُدَّنِي فَادْفِنِّي بِالْبَقِيع..؛ مرا بر سر قبر رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله ببر تا با او تجديد عهد كنم، آنگاه مرا بطرف قبر مادرم عليها السلام برگردان، سپس مرا در بقيع دفن كن» (کلینی،الکافی،ج1،ص300)
مرحوم مجلسی در توضیح این روایت می نویسد:«عبارت امام «ثم ردني» دلالت دارد که قبر مادرشان در بقیع نیست» (مجلسی،مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج3، ص: 305)
+
ج) امام باقر(ع) یا امام جواد(ع)
« الْعَبَّاسِ الْمَنْصُورِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ مُحَمَّدٍ الْعُرَيْضِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ ع ذَاتَ يَوْمٍ قَالَ: إِذَا صِرْتَ إِلَى قَبْرِ جَدَّتِكَ فَاطِمَةَ ع فَقُلْ ...» ( تهذيب الأحكام (تحقيق خرسان)، ج6، ص: 10.)
برخی چون مرحوم عطاردی منظور از «ابوجعفر» را امام باقر دانستهاند. و گروهی چون آیت الله محمد سند «ابوجعفر» را حضرت جواد(ع) دانستهاند. که ایشان به فردی گفتند: زمانی که به زیارت قبر جده خودت فاطمه(س) رفتی چنین بگو. این نقل نیز حکایت دارد،قبر حضرت زهرا(س) نه تنها بر معصومان بلکه بر شیعیان نیز مشخص بوده است. که امام چنین دستوری میدهد.
+
د) امام رضا علیه السلام:
«دُفِنَتْ فِي بَيْتِهَا فَلَمَّا زَادَتْ بَنُو أُمَيَّةَ فِي الْمَسْجِدِ صَارَتْ فِي الْمَسْجِدِ؛از حضرت رضا عليه السلام راجع بقبر فاطمه عليها السلام پرسيدم، فرمود: در خانه خود بخاك سپرده شد، سپس چون بنى اميه مسجد را توسعه دادند جزء مسجد شد.» ( کلینی،الکافی،ج1،ص461،باب مولد الزهراء،حدیث9.)
+
ه) امام هادی :
در پاسخ سوال از قبر حضرت زهراء سلام الله علیها فرمود: «..هی مع جدی؛ ایشان در کنار جدم رسول الله صلی الله علیه و اله دفن شدند.»(سید بن طاووس،الاقبال،ج2،ص623.)
=-=
علاوه بر این روایات تصریح بزرگان مذهب نیز بر این مطلب دلالت دارد. علمایی چون :
شیخ صدوق (من لا يحضره الفقيه، ج2، ص: 572.)، شیخ مفید( المقنعه، ص 459.) ، سید بن طاووس ( اقبال الاعمال،ج2،ص624) ، علامه مجلسی ( مرآة العقول في شرح أخبار آل الرسول، ج5، ص: 348) ، سید علی طباطبایی ( رياض المسائل ،ج7، ص: 194) ، سید محسن امین ( امین،اعیان الشیعه،ج1،ص322.)، آیت الله سید محمود شاهرودی ( كتاب الحج (للشاهرودي)، ج5، ص: 169.) ، محمد جواد مغنیه ( فقه الإمام الصادق عليه السلام، ج2، ص: 250) ، محمد حسینی جلالی ( حسینی جلالی،فهرس التراث،ج1،ص77.) و مرحوم آیت الله حسنزاده آملی ( هزار و يك كلمه، ج3، ص: 446)
👆👇
🔅 و چه عجیب است که استاد مکرم و پیروان و هم مسلکان که ادعای رؤیت و شهود دارند، اما چگونه این روایات و سخنان که با یک جستجو ی ساده در نرمافزارهای اسلامی دستیاب است را کشف نمیکنند.🤔
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
﷽
#ویژهنامه_فاطمیه
➖➖➖
🎙 #سالک_عاشق (نقد و بررسی مبانی و ادعاهای استاد غفاری در کتاب مادر واقعی) .
2️⃣ : فلسفه ارسال ائمه هدی ع
➖➖➖
مقدمه:
غفاری در پاسخ این سوال که حکمت ارسال ائمه چیست، تعریضی به فقه و فقهاء زده و میگوید: یکی از مراجع بزرگ برای ابلاغ فقه کفایت میکند. حتی یک طلبه تحصیل کرده هم در این زمینه کافی است.(مادر واقعی،ص34.) وی اعمال و مناسک دینی را اعمال ظاهری دانسته است. در نظر وی این اعمال چنان ارزشی کمی دارد که اگر کسی معتقد باشد ائمه هدی ع برای تعلیم همین امورظاهری فرستاده شده اند،به آنها ظلم کرده است.(همان،ص169.)
=-=
🔺 این سخن نیست.
⤴️⤴️ زیرا:
الف) معیار حسن عاقبت عمل به تکالیف فقهی است . و شیعه با عمل به همین تکالیف بهشتی خواهد شد. چون مکتب تشیع به پیروی از ائمه هدی ع مفتخر است . و مسیر رسیدن به بهشت و حُسن عاقبت از مسیر فقه می گذرد. علاوه بر روایات متعدد چون حدیث ثقلین، مخالفان مکتب تشیع نیز معترف به این مهم هستند. مثلا : «محمّد المنتصر الکتانى» از وهابیان معاصر می نویسد:
«فقه عترت، شامل فقهى است که از جانب فاطمه دختر رسول خدا(صلى الله علیه وآله)، امیر مؤمنان على، امام حسن، امام حسین تا امام صادق(علیهم السلام) به ما رسیده باشد».«دست یابى و عمل به فقه عترت، در واقع دستیابى به دانش و هدایت و سبب امان از گمراهى است که همگام و همراه با کتاب خدا، سبب هدایت و امنیّت است تا آنجا که سبب ورود به بهشت مى شود».(معجم فقه السلف، کتانى، محمّد المنتصر، ج 1، ص 4 و 5.)
✨✨
ب) اولین فقیه جهان اسلام رسول الله ص هستند. سپس در راس قله فقاهت شیعه، حضرت علی ع قرار دارد. مصحف و جامعه ایشان در زمینه فقه نگارش شده است. امام صادق ع وقتی می خواهد خدمت پدر مطهرش به شیعه را بیان نماید. جنبه فقاهت امام باقر ع را بازگو کرده که با فقه، شیعه را مکتبی جدای از بقیه مذاهب اسلامی قرار داد. (کلینی،الکافی،ج1،ص20.)
👆👇
🔅 و چه عجیب است که غفاری خودش را مجتهد و فقیه می داند و توصیه میکند شاگردان مکتبش نیز فقیه شوند. به راستی اگر فقه اینقدر بی ارزش است چرا اصرار دارید همه جا روی بنرها و کانالهایتان بنویسند آیت الله غفاری 🤔 ا
👈 غفاری معتقد است باید از عنوان آیت الله قطع توجه کرد. (مادر واقعی،ص145.) به راستی مریدانش به سخن مراد خود گوش دهند و دیگر این عناوین که مربوط به ظاهر دین است و بی ارزش است را برای وی به کار نبرند. ☺️😘
@Age_of_water
هدایت شده از اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑 تیر خلاص به مخالفین فاطمیه
👈 حضرت زهرا (ع): از آن دو نفر راضی نیستم!
1⃣ چندی قبل، پارهای از قلمهای ساختارشکن، به تخطئه فاطمیه و شعائر فاطمی پرداختند و در قالب عناوین گوناگونی از قبیل "خلاف وحدت" و "توهین به مقدسات!" و امثال آن، کوشیدند تا هر طور شده، جلوی افشاگری علیه غاصبین حق حضرت فاطمه (س) را بگیرند.
2⃣ اما کلیپی که این روزها از مراسم فاطمیه بیت رهبری منتشر شده، قابل توجه است و تلاشهای مرموز اخیر را ناکام میگذارد. ضمنا نشان میدهد بیان علمی حقایق تاریخ، برای همه مذاهب روشنگر است.
3⃣ جناب دکتر رفیعی بحث خشم حضرت زهرا را نسبت به شیخین مطرح میکند که قبلا نیز در سخنرانی فاطمیه سال ۹۸ در بیت رهبری طرح کرده بود (اینجا). و این روایت پرمعنا که:
▪️إنّ رجلا من أولاد البرامكة عرض لعليّ بن موسى الرضا عليه السّلام فقال له: ما تقول في أبي بكر و عمر. فقال له: سبحان اللّه و الحمد للّه و لا إله إلاّ اللّه و اللّه أكبر. فألحّ السائل عليه في كشف الجواب فقال عليه السّلام:
كانت لنا أمّ صالحة و هي عليهما ساخطة، و لم يأتنا بعد موتها خبر أنّها رضيت عنهما.
📚 الطرائف في معرفة مذهب الطوائف، سيد بن طاووس، ج 1 ، ص252.
▪️ ضمنا گنجینه روایات ما نشان میدهد که همه امامان ما چنین حال و هوایی داشتهاند:
سألت أبا جعفر عليهالسلام عنهما ، فقال : «يا أبا الفضل ، ما تسألني عنهما
فو الله ما مات منا ميت قط إلا ساخطا عليهما، و ما منا اليوم إلا ساخطا عليهما...
📚 الکافی؛ الكليني - طبع دار الحدیث؛ ج15 ص557.
╭────────────╮
🆔 کانال اسرار تاریخ
🌐 eitaa.com/monzer_ir
╰────────────╯
هدایت شده از عصر آب
🍀 #یاد_داشت 3️⃣5️⃣
#مناسبتی
#تاریخی
📝 موضوع:شب یلدا (در دو فرسته)
➖➖➖
🔺بین ما ایرانیان عادت باستانی است با نام «#شب_یلدا» چند نکتهای در اینباره تقدیم میکنم.
🔅🔅
➕یکم: واژهشناسی
❄️یلدا Yalda یک واژه سُریانی است به معنی تولد. رومیها خود واژه ناتالیس را به معنی تولد داشتند. مسیحیان سُریانی واژه یلدا را با خود به ایران آوردند و از آن زمان تاکنون در ایران ماندگار شده است. (هاشم رضی، گاهشماری و جشنهای ایران باستان، صفحه ۵۵۶) ابوریحان بیرونی نیز مینویسد: «و هو ليلته- على مذهب الروم- عيد «يلدا» و هو ميلاد المسيح»، (الآثار الباقية عن القرون الخالية، ص: 363) دهخدا و عمید نیز یلدا را سریانی میدانند نه آریایی.
متصوفه وعرفا، شب يلدا را بر نور سياه كه نور ذات است! و نور عالم جبروت است، اطلاق نمايند. (فخرالدین عراقی، عشاق نامه (كليات عراقى)، ص: 418). در اشعار برخی از صوفیان نیز نمادی است برای رهایی مستضعفان از سختی. حافظ گفته است: «داد مسكينان بدهای روز وصل/از شب يلداى هجران الغياث» و برخی هجران را به شب يَلدا تشبيه كردهاند. (محمدحسین طهرانی، معاد شناسی، ج 8، ص 260).
+
➕ دوم: فلسفه این جشن باستانی:
▫️ ريچارد فولتس ایرانشناس معروف کانادایی درباره شب یلدا مینویسد: «ايرانيان باستان اعتقاد داشتند که باید در بلندترین شب که نحس بود بیدار مانده و همگی با خوردن میوههای قرمز (خورشیدی) همچون انار و هندوانه، به خورشید جان تازه ایی بخشیده و کمک کنند خورشید قویتر شده تا دوباره روزها کمکم بلندتر شود «» (دینهای ایران باستان، ریچارد فولتس، ترجمه امیر زمانی، نشر دیبایه، ص 83).
+
➕سوم: واکنش دانشوران به این جشن باستانی
🔺رهبر معظم انقلاب: «برگزاری آیین سنتی شب یلدا با مراعات ضوابط شرعی بهخودیخود اشکال ندارد بلکه از جهت انجام صلهرحم، کار نیکویی هست.» (سایت معظم له).
🔺مرحوم محمدحسین تهرانی: «آداب و سنن ملّى مانند شب يلدا و ... غلط است. چرا به شب قدر و نهجالبلاغه سفارش نمیشود؟» (فهرست كليه جلسات سخنرانى علامه طهرانى و آیتالله سيد محسن طهرانى، ص: 11).
🔺محمد محسن طهرانی، با نوروز مخالف است اما با شب یلدا موافق. او گفته است: «شب يلدا كه طولانىترين شب سال است، ... امّا از ناحيه شرع، چنانچه امروزه شبنشينى و برگزارى محافل در اين شب نه بر اساس استمرار سنّت ديرپاى گذشتگان، كه صرفاً به جهت شأنيّت خود شب به عنوان طولانىترين شب سال باشد، اشكالى متوجّه اين سنّت نخواهد بود؛» (نوروز در جاهليت و اسلام، ص: 283).
➖➖➖
1
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از عصر آب
(ادامه فرسته قبلی)
➕چهارم: آداب این شب
الف) شاهنامهخوانی، از آدابی بوده که شنیدهام در این شب انجام میشود. من تخصصی درباره فردوسی و شاهنامه ندارم. درباره او فقط کتاب چند صدصفحهای مرحوم ابوالحسنی منذر بانام: «بوسه بر خاک پی حیدر» را تورق کردهام.به نظرم اگر نگاه به فردوسی و کتابش امثال شهید مدرس و دانشیانی چون استاد جهانبخش باشد، مانعی ندارد.
⤴️چه آنکه شهید مدرس سه بار شاهنامه را خوانده است (علیاکبر ثبوت، آخوند خراسانی و شاگردانش، ص 739). و استاد جهانبخش در تفسیر این عمل شهید مدرس مینویسد: «پیداست که در آن سالها تَوَهُّمِ ناسازیِ شاهنامهی فردوسی بافرهنگ اسلامی، مَحَلّی از إِعراب نداشته است، یا اگر هَم داشته، ساحَتِ عالِمانِ دینیِ روشناندیش و جان آگاه و دیدهوَری چون مُدَرِّسها و شَعرانیها، به چُنین تَنگ۟نَظَریهایِ خاماندیشانه آلوده نَبوده است.»
⤴️ جهانبخش، این مُلّایِ شاهنامهخوان با صراحت می نویسد: «به هَر رویْ، از شَواهَد چُنین بَرمیآیَد که فِردوسی، شُعوبیِ سِتیٖهَنده و دُشمَنِ عَرَب نَبوده است. از بُنْ این که فِردوسی سَرایِشِ شاهنامه را چونان واکُنِشِ مُستَقیمی به نژادپَرَستیِ عَرَبی یا درازْدَستیهایِ خُلَفایِ بَغْداد یا ... و ... پیشه ساخته بوده باشَد، عَلیٰرَغْمِ تَکرارِ این مُدَّعا دَر أَقوالِ بَعضِ شاهنامهپِژوهانِ بنام، بَرایِ مَنْبَنده پُر واضِح نیست.» (b2n.ir/622033)↘️
💡لیکن اگر نگاهمان به شاهنامه ، آنچه آل احمد گزارش داده است باشد،درست نیست. توضیح آنکه: جلال آل احمد که از نزدیک شاهد ترویج شوینیسم در دوران پهلوی بوده است در تبیین روش پهلوی برای کوبیدن اسلام مینویسد: « چه بازیها که به راه انداخته شد. از زردشتی بازی بگیر تا فردوسی و کسروی بازی؛ بهایی بازی هم که سابقه طولانیتر داشت» (آل احمد، در خدمت و خیانت روشنفکران، ج 2، ص 153)
.
ب) حافظ خوانی، هرچند در شخصیت شناسی حافظ مثل مولوی مطالعات جدی و فراوان نداشتهام؛ اما به نظرم لازم است بدانیم،آنچه از وی تبلیغ میشود همهاش صحت ندارد. مثلاً برخی برای ارادتش به امام علی علیهالسلام شعر «ای دل! غلام شاه جهان باش و شاه باش» را به وی نسبت دادهاند. (سعادت پرور، جمال آفتاب، ج 6، ص 221) درحالیکه این شعر از او نیست (نک: خرمشاهی، حافظ، ص 123؛ مسعود فرزاد، حافظ صحت کلمات، اصالت غزلها، ج 2، ص 689؛)
▫️ محمود درگاهی سخن از مشکل تلاقی ایدئولوژی با اندیشههای حافظ کرده است؛ که چگونه ما با باورهای خود دست به تفسیر حافظ میزنیم. بنابراین مبنا ناخوشنودی حافظ از آمدن ماه رمضان و دلبستگیاش به مستی و بیخبری و شادباشی را با گزارههای اعتقادی خود توضیح میدهیم. (محمود درگاهی، مزاج دهر تبه شد، صص 219-223)
🔹 وقتی جناب حافظ در مدح معشوق مذکرش فرخ گوید: «دل من در هواى روى فرّخ/بود آشفته همچون موى فرّخ» و با صدای رسا گفته: «میخواره و سرگشته و رنديم و نظرباز / و آنكس كه چو ما نيست درين شهر كدامست» سخن جناب درگاهی مقبول می نماید.
👈البته من هر آنچه در دیوان حافظ است را تخطئه نمیکنم. غرض این است آنرا در جایگاه خودش ببینیم و بیهوده قُدسی سازی نکنیم و کتابی که غَثُ و ثَمین دارد را، همسنگ قرآنی که در آن باطل نیست، نبینیم.
+
➕پنجم: توصیه
اگر قرار داریم در این شب، به این عادت باستانی عمل کنیم چه خوب است سنت تازی و ایرانی را درهم آمیزیم و به گُل گفتهی رسول مهربانیها عمل کنیم. آن رسول خدای مهربان فرمود: «زمستان، بهار مؤمن است، شبش بلند است و كمك عبادتست، روزش كوتاه است و كمك روزه است.» (شیخ صدوق، الامالی، ص 237).
➖➖➖
2
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
📌 #پژوهش_حدیثی
⭕️ #عنوان_بصری
📜 مرحوم نبوی قمی (صاحب اُمرای هستی) در شرحی که بر حدیثوارهٔ موسوم به عنوان بصری نگاشته، و بهگمان فضل تقدّم بر شروح دیگر دارد، به مجهولیّتِ راویِ این متنِ معروف تصریح کرده و نوشته است: «و لذا قیل: إنّ العنوانَ لا عنوانَ له!»
📚 (سیّد ابوالفضل نبوی قمی؛ الکوکب الدُرّي في شرح حدیث عنوان البصري*، ص۳)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
* این شرح سالها پیش به خطّ زیبای خود مؤلّف چاپ شده و البته مانند دیگر شروح فاقد ارزش علمی است.
👈 چراغ مطالعه
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
شطحیات کتاب «طواسین» حلاج گاه از معانی هر چند باطل هم تهی می شود. این صوفی شهیر در فصلی بعد از دفاع از ابلیس و فرعون چنین آورده است:
«كأنها كأنها كأنها، كأنه كأنه كأنه، كأنها كأنها، كأنه كأنه، كأنه كأنها كأنه كأنه، كأنها كأنها، بنيانها أركانها، أركانها ببنانها، أصحابنا أصحابها بها، لها بها، لا هي هو، و لا هو هي، و لا هو إلا هي، و لا هي إلا هو، لا هي إلا هو و لا هو إلا هو.»! (دیوان الحلاج،ص113.)
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#نکته
⭕️محمد جواد مشکور دیدارش از قبر مولوی را در مقاله ای گزارش کرده است. وی می نویسد:
داخل مقبره تابلویی با خط خوش هست که نوشته است «یا حضرت نعمان بن ثابت» که مقصود ابوحنیفه پیشوای بزرگ سنیان است. (مولانا و بارگاه او،مجله هنر و مردم،شماره 145،آبان 1353،ص15)
👆همشهریان مولوی نیز می دانند وی سنی است.
〰️〰️〰️
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هشداری مجدد: پیش به سوی «فرقههای حرزدرمانی و دعادرمانی»!
✍️ احمدحسین شریفی
این آقایان موجود در کلیپ فوق را نمیشناسم و شخص آنها نیز در این موضوع برای من اهمیتی ندارد، اما این سخنان بیاصل و ریشه را نشانههای خطرناکی برای شروع فرقهسازیهای معنوی و درمانی میدانم.
پیشتر گفته بودم که اصل حرز، به گونهای که «حرزفروشان» و مدعیان درمانهای ماورائی میگویند محل سؤال است و هیچ سند معتبری ندارد، چه رسد به بسیاری از آداب انحرافی نوشتن آن. اما اکنون این آقایان پا را فراتر گذشته و میگویند نویسندهی حرز باید «مأذون» باشد! و الا «به هیچ عنوان اثر نمیگذارد» بلکه ممکن است اثر مخرب هم داشته باشد!
البته فعلاً نمیگویند «از چه کسی» باید اذن داشته باشد، اما شک نکنید که این بازار تحمیق و استحمار از یک طرف و آمادگی عوام برای پذیرش چنین خرافاتی نه تنها به «إذنفروشی» میانجامد که رقابت «دکانداران درمانهای ماورائی» در این مسیر، به زودی به شکلگیری فرقهها و جریانهایی مثل شیخیه و بابیت خواهد انجامید: ادعای «مأذون بودن از امام زمان» و ...
این سرنوشت محتوم چنین انحرافات و بدعتهایی است که نه ریشهای در «متون» دینی دارد نه مورد تأیید «منابع» دین است و نه سازگار با «مبانی» دینی است.
برای مطالعه مطالب مرتبط 👇👇
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2295
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2304
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2308
https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2310
#نکته
🛑 مرید و مرید بازی زمینه مناسبی است برای فرقهای شدن.
📌 بنده جریان غفاری را فرقه نمیدانم لیکن مکتب تربیتی وی چنین زمینه ای را برای مجذوبانش فراهم میکند.
وقتی دائما به مریدانش وعده رسیدن به مقامات ائمه هدی ع میدهد. و بر اساس توهمات و تخیلات ، شاگردان نیز خود را امام علی ع و امام حسین ع دیدهاند؛ خدای به خیر کند نسلهای بعدی این مکتب تربیتی چه میشوند.
👆 تصویر بالا قسمتی از پیامک من با یکی از مریدان اوست.
〰️〰️〰️
✨امام صادق ع : «...مبادا كسى را غير از حجّت [خدا] عَلَم كنى و هرچه مى گويد تصديق نمايى . » ( کلینی،الکافی،ج2،ص298)
#غفاری
#مرید_بازی
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
عصر آب
﷽ #ویژهنامه_فاطمیه ➖➖➖ 🎙 #سالک_عاشق (نقد و بررسی مبانی و ادعاهای استاد غفاری در کتاب مادر واقعی) .
5- الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِي الْفَضْلِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ إِدْرِيسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ الثَّانِي ع فَأَجْرَيْتُ اخْتِلَافَ الشِّيعَةِ فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَمْ يَزَلْ مُتَفَرِّداً بِوَحْدَانِيَّتِهِ ثُمَّ خَلَقَ مُحَمَّداً وَ عَلِيّاً وَ فَاطِمَةَ فَمَكَثُوا أَلْفَ دَهْرٍ ثُمَّ خَلَقَ جَمِيعَ الْأَشْيَاءِ فَأَشْهَدَهُمْ خَلْقَهَا وَ أَجْرَى طَاعَتَهُمْ عَلَيْهَا وَ فَوَّضَ أُمُورَهَا إِلَيْهِمْ 👈فَهُمْ يُحِلُّونَ مَا يَشَاءُونَ وَ يُحَرِّمُونَ مَا يَشَاءُونَ وَ لَنْ يَشَاءُوا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى ثُمَّ قَالَ يَا مُحَمَّدُ هَذِهِ الدِّيَانَةُ الَّتِي مَنْ تَقَدَّمَهَا مَرَقَ وَ مَنْ تَخَلَّفَ عَنْهَا مُحِقَ وَ مَنْ لَزِمَهَا لَحِقَ خُذْهَا إِلَيْكَ يَا مُحَمَّدُ. (الکافی،ج1،ص444.)
❌خوی خون ریز و ایران ستیز آمریکا برای مردم مظلوم ایران روشن و هویداست. لیکن امروزه نویسندگان معنوی با روتوش معنویت در صدد تطهیر چهره آمریکا در ذهن ایرانیان هستند.
♨️♨️
والش از جمله شیادان معنوی است که این رسالت را به خوبی بر عهده گرفته است . او،سیاستهای فعلی ایالت متحدۀ آمریکا را منطبق بر آرمانشهرِ معنوی دانسته است ( والش،دوستی با خدا، ص321.)و میگوید هیچکس حق فریاد و ناله از ستمها را ندارد . (همان،ص291)
#والش
#تفکر_نوین
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water
#یاد_داشت 1️⃣7️⃣
#تحلیل
📝انسان خدائی در معنویت جدید
🔺فرسته اول
➖➖➖
یکی از رسالتهای معنویت جدید تبدیل انسان به خداست! این متوهمان عصر جدید ترویج کننده الحاد معنوی هستند. والش که یکی از رهبران این طریقت است داستانهای استادش به نام «باربارا مارکس هابر» را نوشته است. مبنای انسانخدایی بهوضوح در این نوشته هست.
=-=
باربارا احساس کرده وجودی از نور هست (دونالد والش، ابداع زندگی، ترجمه: فرخ بافنده، نشرمیم،1391، ص 29) پس از شنیدن صدایی متوجه حضور خدا در درونش شده و حضورش در درون کائنات را حس میکند.(همان، ص 29) او با موجود جهانی ملاقات کرده است که آن موجود، خودِ متعالی انسان است. (همان، ص 31)
+
همو از درون الهامی دریافت کرده که باید بنویسد و این الهام، الهام هرروزه خود اوست. درنتیجه به وحدت با خود رسیده است و ملکوت را در درون تجربه میکند (همان، ص 34) بهواسطه درک این مطلب یک بشر جهانی زاده شده است. (همان، ص 35) البته تجربیات این بشر جهانی متفاوت با آن اموری است که نبی خدا چون مسیح بدان اشارهکرده است (همان، ص 37)
+
وی مدعی است باید عاشق بود حتی بیشتر از مسیح (همان، ص 38) و معشوق خودش باشد (همان، ص 39) چون: «ارتباط با نفس خودم را تجربه کردم»(همان، ص 38)
این شناخت باعث تغییرات در شعائر اجتماعی، سیستم اعتقادی و ساحتهای فرهنگی میشود(همان، ص 43) این خبر مهمی است که بشر مدتهاست منتظر شنیدن اوست (همان، ص 45) و آنیکی شدن با خداوند است (همان، ص 47) 〰️〰️〰️ البته توهم خود خدایی قبلاً نیز در بین متصوفه بوده است. منصور حلاج از مشاهیر این مکتب، در شَطَحی مدعی است: «خدا را با چشم قلبم دیدم و از او پرسیدم تو کیستی؟ خدا جواب گفت: تو هستم!»(طواسین، طاسین النقطة، ص 99.) ✨ ادامه دارد •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
هدایت شده از باستان نامه
#سربازان_تاریکی
🟣 پاسخ افشین علاء به یک نانجیب
▪️ داعش در گلزار شهدای کرمان، مردم را به خاک و خون کشید. علی کریمی هم آمد و ناجوانمردانه، شهدای این حادثه را (که بسیاری از آنان، زنان و کودکان بودند)، به تمسخر گرفت.
🔸 در پاسخ میگوییم:
۱. کسی که به خواهر خودش رحم نکرد و او را به زندان انداخت، روشن است که به دیگر زنان و کودکان رحم نمیکند.
۲. مردم از دور و نزدیک به کرمان آمدند، سختی راه و هزینهها را به جان خریدند. پس از انفجارهای تروریستی، با اینکه خطر کشته شدن وجود داشت، دهها هزار نفر دوباره در مزار سردار شهید حاج قاسم گرد آمدند. این اثر عشق است. نتیجه دلدادگی است. طبیعی است درندهای که به خونخواری عادت کرده، از انسانیت و شرافت هیچ نفهمد.
🔘 اما پاسخ افشین علاء به یاوه گویی این بدبخت:
کسی که نان سگان میخورَد چه میفهمد؟
غذا و شربت نذری، نشانهٔ شرف است
حرامخوار چه داند که شُد به کامِ شهید
نه نان و شربت نذری، که مِی زِ جام اَلَست
▪️ باستاننامه:
@ir_bastan
🔺 #مولوی_نامه ( نقد و بررسی دلایل تشیع مولوی)
⤴️آیا مولوی #تقیه میکرده است؟ (1)
🔵نتیجه:...
•┈┈••✾••┈┈•
@Age_of_water