eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
415 عکس
550 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ ✅ختم علوم به آن حضرت عليه السّلام 📜در حديث كميل كه در دار السلام روايت شده امير المؤمنين على عليه السّلام فرمود:«يا كميل!ما من علم إلاّ و أنا أفتحه،و ما من شيء إلاّ و القائم يختمه» ؛اى كميل!هيچ علمى نيست مگر اين‌كه من افتتاح كنندۀ آنم و هيچ چيزى نيست مگر اين‌كه قائم آن را به پايان مى‌رساند و خاتمه مى‌دهد. 🌠 شيخ صدوق از ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام از پدرانش-صلوات اللّه عليهم-نقل كرده كه:پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله فرمود: خداوند-عزّ و جلّ‌-از روزها جمعه را،و از ماه‌ها ماه رمضان،و از شب‌ها شب قدر را برگزيد و مرا از تمام پيغمبران برگزيد و على را برگزيدۀ از من ساخت.و او را بر تمام اوصيا برترى بخشيد و از على حسن و حسين را اختيار فرمود و از حسين اوصياى از فرزندانش را كه از قرآن،تحريف غلوّكنندگان و زياد كردن باطل‌جويان و تأويلات گمراه‌كنندگان را دور مى‌سازند،نهمين آنان قائمشان مى‌باشد و اوست ظاهر آن‌ها و اوست باطن آن‌ها. 📝و در كافى ضمن حديث راهبى كه به دست مولاى ما حضرت كاظم عليه السّلام مسلمان شد آمده: سپس راهب گفت:مرا خبر ده از هشت حرفى كه نازل شده و چهار عدد از آن‌ها در زمين آشكار گرديده و چهار تاى ديگر در فضا مانده،اين چهارى كه در فضا مانده است براى چه‌كسى نازل مى‌شود و چه‌كسى آن‌ها را تفسير مى‌نمايد؟ ❇️فرمود:او قائم ماست،پس خداوند آن‌ها را بر او نازل مى‌فرمايد،و او آن‌ها را تفسير مى‌كند،و بر او نازل مى‌شود چيزهايى كه بر صدّيقين و فرستادگان و هدايت‌شدگان نازل نشده باشد. 📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 134 محمدتقی اصفهانی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜[١٥]الطّبرسيّ‌ في الاحتجاج:عن عبد العظيم الحسنيّ‌ رضي اللّه عنه قال: قلت لمحمّد بن عليّ‌ بن موسى عليهم السّلام:[يا مولاي]إنّي لأرجو أن تكون القائم من أهل بيت محمّد الّذي يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت ظلما و جورا. فقال عليه السّلام: «ما منّا إلاّ قائم بأمر اللّه و هاد إلى دين اللّه و لكنّ‌ القائم الّذي يطهّر اللّه به الأرض من الكفر و الجحود و يملأها ١قسطا و عدلا،هو الّذي يخفى على النّاس ولادته و يغيب عنهم شخصه و يحرم عليهم تسميته،و هو سميّ‌ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم و كنيّه و هو الّذي تطوى له الأرض،و يذلّ‌ له كلّ‌ صعب،يجتمع إليه من أصحابه عدّة أهل بدر ثلاثمائة و ثلاثة عشر رجلا من أقاصي الأرض،و ذلك قول اللّه عزّ و جلّ‌: أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً،إِنَّ‌ اللّهَ‌ عَلى‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ قَدِيرٌ فإذا اجتمعت له هذه العدّة من أهل الأرض ،أظهر اللّه أمره فإذا كمل له العقد-و هو عشرة آلاف رجل-خرج بإذن اللّه،فلا يزال يقتل أعداء اللّه حتّى يرضى اللّه عزّ و جلّ‌. قال عبد العظيم:فقلت له:يا سيّدي،فكيف يعلم أنّ‌ اللّه قد رضي‌؟قال: «يلقي في قلبه الرّحمة،فإذا دخل المدينة أخرج اللاّت و العزّى فأحرقهما.» 📝شيخ طبرسى در كتاب احتجاج از جناب عبد العظيم حسنى رضي اللّه عنه آورده است كه گويد:به حضرت محمّد بن علىّ‌ بن موسى(امام جواد)عليهم السّلام عرض كردم:[اى مولاى من]اميدوارم آن قائم از خاندان محمّد-كه زمين را از قسط‍‌ و عدل پر مى‌سازد؛ همچنان‌كه از ظلم و جور آكنده شده باشد-شما باشيد.آن حضرت فرمودند: 💎«هريك از ما(امامان معصوم)به‌پادارندۀ امر خداوند و هدايت‌كننده به‌سوى دين خداييم؛ ولى آن قائمى كه خداوند به(دست)او،زمين را از كفر و انكار حق پاك خواهد ساخت و آن را از قسط‍‌ و عدل پر خواهد كرد،كسى است كه: ولادتش بر مردم مخفى مى‌ماند و جسم او از ايشان غايب مى‌گردد و بر زبان آوردن نامش بر آنان حرام است. اوست هم‌نام و هم‌كنيۀ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم . و هم اوست كه زمين برايش درنورديده خواهد شد و هرگونه دشوارى برايش آسان خواهد گشت. 🕊از اصحابش،به تعداد اهل بدر،٣١٣ مرد از اطراف زمين به‌سويش جمع خواهند شد و اين است (معنى)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-:(هركجا باشيد،خداوند همه‌ى شما را خواهد آورد. محقّقا خدا بر هر چيز تواناست). 🌺پس اگر اين تعداد از اهل زمين برايش جمع گرديدند،خداوند امرش را آشكار مى‌سازد و چون عقد-كه ده هزار مرد است-برايش كامل شود،به اذن خداوند خروج خواهد كرد.سپس پيوسته دشمنان خدا را مى‌كشد تا اينكه خداى-عزّ و جلّ‌-راضى گردد.» ❓حضرت عبد العظيم گويد:به آن حضرت عرضه داشتم:اى آقاى من!چگونه خواهد دانست كه خداوند راضى شده است‌؟(امام عليه السّلام)فرمود: 💞«در قلبش رحمت مى‌افكند.پس هنگامى كه به مدينه داخل گردد،لات و عزّى را بيرون مى‌آورد و آن دو را آتش مى‌زند.» 📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 69 سید هاشم بن سلیمان بحرانی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فيها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ في زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ كَأَنَّها كَوْكَبٌ دُرِّيٌّ يُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَكَةٍ زَيْتُونَةٍ لا شَرْقِيَّةٍ وَ لا غَرْبِيَّةٍ يَكادُ زَيْتُها يُضي‌ءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلى نُورٍ يَهْدِي اللهُ لِنُورِهِ مَنْ يَشاءُ وَ يَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللهُ بِكُلِّ شَيْ‌ءٍ عَليمٌ خداوند نور آسمان‌ها و زمين است؛ و مَثَل نورش همانند چراغدانى است كه در آن چراغى [پرفروغ] باشد، آن چراغ در حبابى قرار گيرد، حبابى [شفاف و درخشنده] همچون ستاره‌اى فروزان، چراغى كه افروخته مى‌شود از [روغن] درخت پربركت زيتونى كه نه شرقى است و نه غربى؛ روغنش [آنچنان صاف و خالص است كه] نزديك است بدون تماس با آتش شعله‌ور شود؛ نورى است بر فراز نورى؛ و خدا هركس را بخواهد با نور خود هدايت مى‌كند، و خدا براى مردم مثل‌ها مى‌زند و خداوند به هر چيزى داناست. (نور/ ۳۵) ✨✨✨✨✨✨ 📜الصّادق (- عَن صَالِحِ‌بْنِ‌سَهْلٍ الْهَمْدَانِی قال: سَمِعْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (یَقُولُ فِی قَوْلِ اللَّهِ اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکاةٍ الْمِشْکَاهًُْ فَاطِمَهًُْ (فِیها مِصْباحٌ الْحَسَنُ (الْمِصْباحُ الْحُسَیْنُ (فِی زُجاجَةٍ الزُّجاجَةُ کَأَنَّها کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ کَأَنَّ فَاطِمَهًَْ (کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ بَیْنَ نِسَاءِ أَهْلِ الدُّنْیَا وَ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّهًِْ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبارَکَةٍ یُوقَدُ مِنْ إِبْرَاهِیمَ لا شَرْقِیَّةٍ وَ لا غَرْبِیَّةٍ لَا یَهُودِیَّهًٍْ وَ لَا نَصْرَانِیَّهًٍْ یَکادُ زَیْتُها یُضِیءُ یَکَادُ الْعِلْمُ یَنْفَجِرُ مِنْهَا وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نارٌ نُورٌ عَلی نُورٍ إِمَامٌ مِنْهَا بَعْدَ إِمَامٍ یَهْدِی اللهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشاءُ یَهْدِی اللهُ لِلْأَئِمَّهًِْ مَنْ یَشَاءُ وَ یَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثالَ لِلنَّاسِ وَ اللهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ. 📝امام صادق (- صالح‌بن‌سهل همدانی گوید: از امام صادق (شنیدم که درباره: اللهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ می‌فرمود: «مِشْکَاةٍ؛ فاطمه است؛ فِیهَا مِصْبَاحٌ؛ مصباح حسن و حسین هستند. فِی زُجَاجَةٍ الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ؛ گویی فاطمه ستاره‌ای درخشان در بین زنان زمین است، یُوقَدُ مِن شَجَرَةٍ مُّبَارَکَةٍ؛ از شجره ابراهیم نور می‌گیرد و برافروخته می‌شود. لَّا شَرْقِیَّةٍ وَ لَا غَرْبِیَّةٍ؛ یعنی نه یهودی است و نه مسیحی است، یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ؛ نزدیک است که چشمه‌های علم از آن بجوشد. وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ نُّورٌ عَلَی نُورٍ مراد از نورٌ علی نُورٍ، امامی بعد از امامی دیگر است، یَهْدِی اللهُ لِنُورِهِ مَن یَشَاء یعنی خداوند به‌سوی ائمّه هدایت می‌کند؛ هرکس را که بخواهد او را وارد نور ولایت آن‌ها می‌گرداند؛ یَضْرِبُ اللهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ وَ اللهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۲۴۴ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۳۰۴/ بحارالأنوار، ج۴، ص۱۸ http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 🌠مصحف فاطمه س 📜در روایات بسیار از امامان (ع) آمده که مصحف فاطمه (س) در نزد امامان معصوم (ع) است: از جمله در کتاب بصائر الدّرجات فاطمه (س) مصحفی را بیادگار گذاشت، آن مصحف، قرآن نیست، ولی سخنی از سخن خدا » : نقل شده که امام صادق (ع) فرمود ابوبصیر میگوید، به حضرت .« کتابی است که خدا بر فاطمه (س) نازل کرده، رسول خدا (ص) آن را املاء نموده و به خطّ علی (ع) است امام صادق (ع) رسیدم و عرض کردم: قربانت گردم، از شما سؤالی دارم، آیا در اینجا کسی (نامحرمی) هست که سخن مرا بشنود؟ امام صادق (ع) پردهاي را که در میان آنجا و اطاق دیگر بود، بالا زد و در آنجا سرکشید، سپس فرمود: اي ابامحمّد! هر چه میخواهی بپرس. عرض کردم قربانت گردم، شیعیان حدیث میکنند که پیغمبر (ص) به علی (ع) بابی از علم آموخت که از هر باب آن هزار باب گشوده میشد. عرض کردم به خدا که علم کامل و حقیقی این است. امام صادق (ع) ساعتی تأمّل کرد و نزد ما است، امّا مردم چه میدانند « جامعه » سپس فرمود: آن علم است، ولی علم کامل نیست، آنگاه فرمود: اي ابامحمّد! همانا طوماري است به طول هفتاد ذراع رسول خدا (ص) با املاء زبانی آن حضرت و دستخط علی » : چیست؟ در پاسخ فرمود « جامعه » (ع)، تمام حلال و حرام و همه ي نیازهاي دینی مردم، حتّی جریمه ي خراش، در آن موجود است و پس از ساعتی سکوت فرمود: همانا « این علم است ولی باز هم کامل نیست » پرسیدم: جَفْر چیست؟ فرمود: مخزنی است از چرم که علم پیامبران و اوصیاء و « جَفْر » در نزد ما است، مردم چه میدانند دانشمندان گذشته ي بنی اسرائیل، در آن وجود دارد. عرض کردم: همانا علم کامل این است: فرمود: این علم است ولی علم کامل« همانا مصحف فاطمه (س) در نزد ما است » و باز پس از ساعتی سکوت فرمود: وَ اِنَّ عِنْدَنا لَمُصْحَف فاطِمَۀ علیهاالسَّلام پرسیدم: مصحف فاطمه (س) چیست؟ فرمود: مصحفی است سه برابر قرآنی «!؟ مردم چه میدانند که مصحف فاطمه (س) چیست که در دست شما است، به خدا حتّی یک حرف قرآن شما هم در آن نیست. عرض کردم: علم کامل این است، .« علم گذشته و آینده تا روز قیامت نزد ما است » : فرمود: این هم علم است ولی علم کامل نیست، و پس از ساعتی سکوت فرمود عرض کردم: به خدا علم کامل همین است. فرمود: این هم علم است ولی علم کامل نیست. پرسیدم: پس علم کامل چیست؟ فرمود: علمی است که در هر شب و هر روز، راجع به موضوعی پس از موضوع دیگر، و چیزي پس از چیز دیگر، تا روز قیامت پدید می آید. 📚بیت الاحزان شیخ عباس قمی [ صفحه 34 ] کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜اصبغ بن نباته روايت كرده كه گفت: شنيدم حضرتامير المؤمنين عليه السّلام بمردم مى‌فرمود: سلونى قبل ان تفقدونى لانّى بطرق السّماء اعلم من العلماء و بطرق الارض اعلم من العالم. يعنى: پيش از آنكه مرا از دست بدهيد هر چه ميخواهيد از من بپرسيد. زيرا كه من از همۀ دانشمندان به راه‌هاى آسمان داناتر، و از تمام مردم روى زمين براه‌هاى زمين آشناترم. منم سرور دين و آقاى مؤمنين و پيشواى پرهيزكاران، منم پاداش دهندۀ مردم در روز رستخيز و تقسيم‌كنندۀ آتش دوزخ و كليد دار بهشت و صاحب حوض كوثر و ترازوى قيامت و صاحب اعراف. هر امامى از ما آشناى باوضاع تمام اهل ولايتش ميباشد چنان كه خداوند در اين آيه ميفرمايد: «إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ». اى مردم! پيش از آنكه مرا از دست بدهيد آنچه ميخواهيد از من بپرسيد قبل از آنكه از جانب مشرق آشوبى برپا شود كه هنگام اشتعال نائره آن بالا گيرد و بعد كه خاموش شد مردى را در كام خود فرو برده نابود گرداند و شعله آتشى از مغرب زمين دامن خود را بالا زده و ميگويد: اى واى بر آنها كه طعمه من شوند پس هنگامى كه گردش آسمان طولانى شد خواهيد گفت: (آن مهدى موعود) مرده يا هلاك شده و بكدام بيابان رفته است. آن روز تأويل اين آيه مصداق پيدا ميكند «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ»...» و براى آن نشانه‌ها و علائمى است. ❇️ اول آنها محاصره كوفه است بوسيلۀ نگهبانان و خندق، و رخنه كردن آب در كوچه‌هاى كوفه، و تعطيل مساجد در مدت چهل شب، و پيدا شدن هيكل و برافراشته شدن پرچمها در اطراف مسجد بزرگ كوفه، و قاتل و مقتولى كه هر دو در آتش دست و پا ميزنند، و قتل و مرگ شايع؛ و كشته شدن مردى پاكدل (نفس زكيه) با هفتاد نفر در بيرون كوفه، و شخصى كه در بين ركن و مقام سر او را از تن جدا ميسازند و كشته شدن اشقع در موقع بيعت گرفتن بتها بطور صبر، و خروج سفيانى با پرچم سرخى كه سركرده آنها مردى از قبيلۀ كلب است. و رفتن دوازده نفر از لشكر سفيانى بطرف مكه و مدينه كه سرلشكر آنها مردى از بنى اميه بنام خزيمه است. چشم چپش نابينا گشته، و در چشم راستش لكۀ غليظى است، و خود را بمردان شبيه نموده. هر جا ميرود فتح ميكند تا آنكه وارد مدينه مى‌شود، در خانه‌اى كه آن را خانۀ ابو الحسن اموى ميگويند فرود مى‌آيد. آنگاه لشكرى براى گرفتن مردى از خاندان پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله كه شيعيان گرد وى اجتماع نموده‌اند و در آن موقع از مدينه بمكه باز ميگردد، ميفرستد. سرلشكر سفيانى مردى از قبيلۀ غطفان است. موقعى كه آن لشكر بوسط «قاع ابيض» ميرسند بزمين فرو ميروند كسى از آنها باقى نماند جز يك نفر كه خداوند رويش را به پشت برميگرداند. تا برگردد و مردم را از بيدينى برحذر دارد و براى بقيه اتباع سفيانى عبرتى باشد. آن روز موقع تأويل اين آيۀ شريفه است ✨ «وَ لَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ».(سبأ/51)
همچنين صد و سى هزار نفر لشكر را بكوفه اعزام ميدارد و در «روحاء» و «فاروق» فرود ميايند، در آنجا سى هزار نفر آنها حركت نموده، و در كوفه در محل قبر حضرت هود واقع در نخيله فرود مى‌آيند، و در روز عيد قربان بر مردم حمله مياورند. حاكم كوفه در آن روز ستمگر معاندى است و موسوم به كاهن ساحر ميباشد. آنگاه حاكم زوراء (يعنى بغداد) با پنج هزار نفر از كاهنان بقصد جنگ با آنها بيرون مى‌آيند، و هفتاد هزار نفر را بر سر پل كوفه بقتل ميرسانند بطورى كه تا سه روز بواسطۀ خونهاى مقتولين و تعفن اجساد از رفت و آمد سر پل خوددارى ميكنند. هفتاد هزار دختر باكره كه كسى دست و سر و روى آنها را نديده باسارت ميرود. آنها را در محملها جاى ميدهند و به «ثويه» يعنى غرّى ميبرند. ✅سپس صد هزار نفر مشرك و منافق از شهر كوفه خارج شده بدمشق كه محل بهشت شداد است ميايند، بدون اينكه كسى از آنها ممانعت كند، و پرچمهائى بدون علامت كه نه از پنبه و نه كتان و نه حرير است از مشرق زمين ميايند در سر نيزه‌هاى آنها مهر سيد اكبر (پيغمبر) زده شده قائد آنها مردى از خاندان پيغمبر است آن پرچمها در شرق پديد مى‌آيد و بوى آن مانند مشك معطر بغرب ميرسد. ترس و رعب آنها يكماه پيش از آمدنشان همه جا در دل مردم قرار ميگيرد، آنگاه در كوفه فرود ميايند و اولاد ابو طالب بخونخواهى پدران خود قيام ميكنند. ❇️ در آن گير و دار ناگهان لشكر يمنى و خراسانى مانند دو اسبى كه مسابقه ميدهند از راه ميرسند. آن دو لشكر پراكنده و غبار آلود و سواره، هر يك چنان براى ورود بكوفه مسابقه ميدهند، كه شعلۀ برق همچون تير از سم اسبهاى آنها ميجهد وقتى يكى از آنها نگاه بسم اسبش ميكند، ميگويد: ماندن ما در اينجا از فردا ديگر سودى ندارد و هم ميگويند: خدايا ما توبه كرديم، آنها مردم بى‌نظيرى هستند كه خداوند آنها را در قرآن وصف كرده بقوله تعالى: «إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ» يعنى خداوند توبه‌كنندگان و كسانى كه خود را پاكيزه كرده‌اند، دوست ميدارد. ✴️ آنگاه مردى از اهل نجران دعوت امام را مى‌پذيرد و او نخستين نصرانى است كه بوى ميگرود او كنيسه‌اى را كه در آن برسم نصارى عبادت ميكرد خراب و صليب خود را خورد ميكند . 🔰سپس مهدى با غلامان و مردمى كه ناتوان بنظر مى‌آيند قيام ميكند و با پرچمهاى هدايت به نخيله ميرود. محل اجتماع تمام مردم روى زمين «فاروق» خواهد بود. در آن روز سه هزار هزار نفر در بين شرق و غرب كشته مى‌شود تا آنجا كه همديگر را بقتل ميرسانند، و آن روز موقع تأويل اين آيه شريفه است: ✨«فَما زاَلَتْ تِلْكَ دَعْواهُمْ حَتّى جَعَلْناهُمْ حَصِيداً خامِدِينَ» ﭘﺲ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺳﺨﻨﺸﺎﻥ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻳﺸﻪ ﻛﻦ ﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ .(انبیاء/١٥) 🎇و در ماه رمضان بهنگام طلوع صبح گوينده‌اى از سمت مشرق ميگويد: اى راه - يافتگان جمع شويد، بعد از آن گوينده‌اى در موقع غروب ميگويد: اى پيروان باطل اجتماع كنيد؛ فرداى آن روز در وقت ظهر آفتاب رنگارنگ و زرد ميگردد. سپس تيره و تار مى‌شود، و در روز سوم خداوند حق و باطل را از هم جدا ميسازد، ❇️ و دابة الارض و لشكر روم بساحل دريا نزديك غار اصحاب كهف ميرسند، خداوند هم جوانان اصحاب كهف را با سگشان از ميان غارشان برانگيخته ميگرداند، يكى از آنها موسوم به «مليخا» و ديگرى بنام «حملاها» دو گواهى هستند كه دعوت قائم را ميپذيرند. 📚مهدی موعود، صفحه 1061 علامه محمدباقرمجلسی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ يُوسُفَ‌ بْنِ‌ يَعْقُوبَ‌ الْجُعْفِيُّ‌ أَبُو الْحَسَنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ مِهْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ وَ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: 🌱بَيْنَا النَّاسُ‌ وُقُوفٌ‌ بِعَرَفَاتٍ‌ إِذْ أَتَاهُمْ‌ رَاكِبٌ‌ عَلَى نَاقَةٍ‌ ذِعْلِبَةٍ‌ يُخْبِرُهُمْ‌ بِمَوْتِ‌ خَلِيفَةٍ‌ يَكُونُ‌ عِنْدَ مَوْتِهِ‌ فَرَجُ‌ آلِ‌ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِم وَ فَرَجُ‌ النَّاسِ‌ جَمِيعاً 💥وَ قَالَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِذَا رَأَيْتُمْ‌ عَلاَمَةً‌ فِي السَّمَاءِ نَاراً عَظِيمَةً‌ مِنْ‌ قِبَلِ‌ الْمَشْرِقِ‌ تَطْلُعُ‌ لَيَالِيَ‌ فَعِنْدَهَا فَرَجُ‌ النَّاسِ‌ وَ هِيَ‌ قُدَّامَ‌ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بِقَلِيلٍ‌ . 📝(حديث كرد ما را احمد بن محمّد بن سعيد او گفت:حديث كرد ما را احمد بن يوسف بن يعقوب جعفىّ‌ ابو الحسن او گفت:حديث كرد ما را اسماعيل بن مهران او گفت:حديث كرد ما را حسن بن علىّ‌ بن ابى حمزه از پدرش و وهيب بن حفص آنان از ابى بصير و او از): ابى عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام كه فرمود: 🌿در آن ميان كه مردم در عرفات ايستاده‌اند سوارى كه بر شتر تندرو سوار است ميرسد و بآنان خبر ميدهد:خليفه‌اى كه در مرگ او فرج آل محمّد و فرج همۀ مردم فرا خواهد رسيد مرد. 💥و فرمود:آنگاه كه نشانه‌اى در آسمان ديديد:آتش بزرگى كه از جانب مشرق چند شب سر ميكشد آن وقت فرج مردم فرا رسيده است و اندكى پيش از قائم خواهد بود. 📚 غیبت نعمانی، صفحه 313 باب 14/حدیث37 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 مُحَمَّدُ بْنُ‌ هَمَّامٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مَابُنْدَاذَ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ مَالِكٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ سِنَانٍ‌ عَنِ‌ اَلْكَاهِلِيِّ‌ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌: تَوَاصَلُوا وَ تَبَارُّوا وَ تَرَاحَمُوا فَوَ الَّذِي فَلَقَ‌ الْحَبَّةَ‌ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ‌ لَيَأْتِيَنَّ‌ عَلَيْكُمْ‌ وَقْتٌ‌ لاَ يَجِدُ أَحَدُكُمْ‌ لِدِينَارِهِ‌ وَ دِرْهَمِهِ‌ مَوْضِعاً يَعْنِي لاَ يَجِدُ عِنْدَ ظُهُورِ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ مَوْضِعاً يَصْرِفُهُ‌ فِيهِ‌ لاِسْتِغْنَاءِ النَّاسِ‌ جَمِيعاً بِفَضْلِ‌ اللَّهِ‌ وَ فَضْلِ‌ وَلِيِّهِ‌ فَقُلْتُ‌ وَ أَنَّى يَكُونُ‌ ذَلِكَ‌- فَقَالَ‌ عِنْدَ فَقْدِكُمْ‌ إِمَامَكُمْ‌ فَلاَ تَزَالُونَ‌ كَذَلِكَ‌ حَتَّى يَطْلُعَ‌ عَلَيْكُمْ‌ كَمَا تَطْلُعُ‌ الشَّمْسُ‌ آيَسَ‌ مَا تَكُونُونَ‌ فَإِيَّاكُمْ‌ وَ الشَّكَّ‌ وَ الاِرْتِيَابَ‌ وَ انْفُوا عَنْ‌ أَنْفُسِكُمُ‌ الشُّكُوكَ‌ وَ قَدْ حَذَّرْتُكُمْ‌ فَاحْذَرُوا أَسْأَلُ‌ اللَّهَ‌ تَوْفِيقَكُمْ‌ وَ إِرْشَادَكُمْ‌ . 📝عبد اللّه كاهليّ‌ از امام صادق عليه السّلام نقل مى‌كند كه آن حضرت فرمود: به يك ديگر بپيونديد و نيكى كنيد و نسبت به هم مهربان باشيد،پس سوگند به آنكه دانه را شكافته و جانداران را از نيستى آفريده، 💰شما را روزى فرا رسد كه هيچ يك از شما جايى براى درهم و دينارش نيابد-يعنى به هنگام قائم عليه السّلام محلّى كه در آن درهم و دينار خود را صرف كند نيابد به خاطر بى‌نيازى همۀ مردم كه با فضل خدا و ولىّ‌ او حاصل شده- 💫عرض كردم:آن كى و چگونه خواهد بود؟فرمود:هنگامى كه امامتان را نيابيد،و همچنان باقى خواهيد بود تا بر شما آشكار گردد بدانسان كه خورشيد بردمد،در حالى كه نوميدانه به سر مى‌بريد، 🕯 شما را برحذر مى‌دارم از شكّ‌ و دودلى،ناباوريها را از خود دور كنيد،من شما را برحذر داشتم،پس برحذر باشيد،كاميابى و هدايت شما را از خدا مى‌خواهم». 📚غیبت نعمانی ، صفحه 212 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَبُو سُلَيْمَانَ‌ أَحْمَدُ بْنُ‌ هَوْذَةَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَبُو إِسْحَاقَ‌ إِبْرَاهِيمُ‌ بْنُ‌ إِسْحَاقَ‌ النَّهَاوَنْدِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي عَبْدُ اللَّهِ‌ بْنُ‌ حَمَّادٍ الْأَنْصَارِيُّ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: إِذَا قَامَ‌ الْقَائِمُ‌ بَعَثَ‌ فِي أَقَالِيمِ‌ الْأَرْضِ‌ فِي كُلِّ‌ إِقْلِيمٍ‌ رَجُلاً يَقُولُ‌ عَهْدُكَ‌ فِي كَفِّكَ‌ فَإِذَا وَرَدَ عَلَيْكَ‌ أَمْرٌ لاَ تَفْهَمُهُ‌ وَ لاَ تَعْرِفُ‌ الْقَضَاءَ فِيهِ‌ فَانْظُرْ إِلَى كَفِّكَ‌ وَ اعْمَلْ‌ بِمَا فِيهَا قَالَ‌ وَ يَبْعَثُ‌ جُنْداً إِلَى اَلْقُسْطَنْطِينِيَّةِ‌ فَإِذَا بَلَغُوا الْخَلِيجَ‌ كَتَبُوا عَلَى أَقْدَامِهِمْ‌ شَيْئاً وَ مَشَوْا عَلَى الْمَاءِ فَإِذَا نَظَرَ إِلَيْهِمُ‌ اَلرُّومُ‌ يَمْشُونَ‌ عَلَى الْمَاءِ قَالُوا هَؤُلاَءِ أَصْحَابُهُ‌ يَمْشُونَ‌ عَلَى الْمَاءِ فَكَيْفَ‌ هُوَ فَعِنْدَ ذَلِكَ‌ يَفْتَحُونَ‌ لَهُمْ‌ أَبْوَابَ‌ الْمَدِينَةِ‌ فَيَدْخُلُونَهَا فَيَحْكُمُونَ‌ فِيهَا مَا يَشَاءُونَ‌ . 📝محمّد بن جعفر بن محمّد عليهما السّلام از پدر خود(امام صادق عليه السّلام)روايت كرده كه فرمود: 🕊«هنگامى كه قائم قيام كند در كشورهاى روى زمين كسانى را بر مى‌انگيزد،در هر سرزمين يك نفر را،و به او مى‌گويد:فرمان تو در كف دست تو است،هر گاه كارى براى تو پيش آمد كه آن را نفهميدى و ندانستى چگونه در آن حكم كنى،به كف خود بنگر و به آنچه در آن(مكتوب)است عمل كن، 💎فرمود:و سپاهى به قسطنطنيّه گسيل مى‌دارد و چون آنان به كنار خليج برسند بر قدمهاى خويش چيزى نويسند و بر روى آب روان شوند، پس چون روميان ايشان را بنگرند كه بر آب راه مى‌روند گويند:اينان كه اصحاب اويند اين چنين بر آب گام بر مى‌دارند پس او خود چگونه خواهد بود؟ در اين هنگام دروازه‌هاى شهر را براى آنان مى‌گشايند و آنان داخل آن شهر مى‌شوند،و در آنجا آنچه بخواهند دستور مى‌دهند». 📙 غیبت نعمانی ، صفحه 443 باب21/حدیث8 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
1_426384615.mp3
9.69M
🌴🕌 کانال نوای مقتل https://t.me/navayemaqtal کانال امین الله (ویژه زیارات و ادعیه معصومین) @ZiarateAminAllah1 🌴🕌
❖﷽❖ 📜حضرت امام جعفر صادق عليه السّلام آهى كشيدند و فرمودند اى مفضل وقتی حضرت صاحب الامر وارد مدينه شود امرى عجيب از او بظهور خواهد آمد كه موجب شادى مؤمنان و خوارى كافران گردد مفضل پرسيد كه آن چه امرى است؟ 🕌 فرمود كه چون بنزد قبر جد بزرگوار خود رسد گويد كه اى گروه خلايق اين قبر جد من رسول خدا است گويند بلى اى مهدى آل محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم گويد كه كيستند اينها كه با او دفن كرده‌اند گويند دو مصاحب و همخوابۀ او ابو بكر و عمر 💢 پس حضرت صاحب در حضور خلق از روى مصلحت پرسد كه كيست ابو بكر و كيست عمر و به چه سبب ايشان را از ميان جميع خلايق با جدم دفن كرده‌اند و گاه باشد كه ديگرى باشد كه در اينجا مدفون شده باشد پس مردم گويند اى مهدى آل محمد غير ايشان كسى در اينجا مدفون نيست ايشان را براى همين در اينجا دفن كرده‌اند كه خليفۀ رسول خدا و پدر زنان آن حضرت بودند. پس فرمايد آيا كسى هست كه اگر ببيند ايشان را بشناسد گويند بلى ما بصفت ميشناسيم . باز فرمايد كه آيا كسى هست كه شك داشته باشد در اينكه ايشان اينجا مدفونند گويند نه ♨️ پس بعد از سه روز امر فرمايد كه ديوار را بشكافند و هر دو را از قبر بيرون آورند پس هر دو را با بدن تازه بدر آورد بهمان صورت كه داشته‌اند پس بفرمايد كه كفنها را از ايشان بدر آورند و بگشايند و ايشان را بحلق كشند بر درخت خشكى پس براى امتحان خلق در حال آن درخت سبز شود و برگ بر آورد و شاخه‌هايش بلند شود پس جمعى كه ولايت ايشان داشته‌اند گويند كه اينست و اللّه شرف و بزرگى و ما رستگار شديم بمحبت ايشان و چون اين خبر منتشر شود هر كه در دل بقدر حبه‌اى از محبت ايشان داشته باشد حاضر شود ❇️ پس منادى از جانب قائم عليه السّلام ندا كند كه هر كه اين دو مصاحب و دو همخوابه رسول خدا را دوست ميدارد از ميان مردم جدا شود و بيك طرف بايستد پس خلق دو طايفه شوند يكى دوستدار ايشان و يكى لعنت‌كننده بر ايشان ⚠️ پس حضرت فرمايد بر دوستان ايشان كه بيزارى جوئيد از ايشان و اگر نه بعذاب الهى گرفتار ميشويد ايشان جواب گويند اى مهدى آل رسول صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ما پيش از آنكه بدانيم كه ايشان را نزد خدا قرب و منزلتى هست از ايشان بيزارى نكرديم چگونه امروز بيزار شويم از ايشان و حال آنكه كرامت بسيار از ايشان بر ما ظاهر شد و دانستيم كه مقربان درگاه حقند بلكه از تو بيزاريم و از هر كه بتو ايمان آورده است و از هر كه ايمان بايشان نياورده است و از هر كه ايشان را باين خوارى بدر آورده و بر دار كشيده است 🌪 پس حضرت مهدى امر فرمايد باد سياهى را كه بايشان وزد و ايشان را بهلاكت رساند پس فرمايد كه آن دو ملعون را بزير آورند و ايشان را بقدرت الهى زنده گرداند و امر فرمايد خلايق را كه جمع شوند پس هر ظلمى و كفرى كه از اول عالم تا آخر شده گناهش را بر ايشان لازم آورد و زدن سلمان فارسى را و آتش افروختن بدر خانه امير المؤمنين عليه السّلام و فاطمه و حسن و حسين (ع) براى سوختن ايشان و زهر دادن امام حسن و كشتن امام حسين و اطفال ايشان و پسر عمان ايشان و ياران او و اسير كردن ذريۀ رسول و ريختن خون آل محمد در هر زمانى و هر خونى كه بناحق ريخته شده و هر فرجى كه بحرام جماع شده و هر سودى و حرامى كه خورده شده و هر گناهى و ظلمى و جورى كه واقع شده تا قيام قائم آل محمد صلّى اللّه عليه و آله و سلّم همه را بايشان بشمارند كه از شما شده و ايشان اعتراف كنند زيرا كه اگر در روز اول غصب حق خليفۀ به حق نميكردند اينها نميشد 🔥 پس امر فرمايد كه از براى هر مظالم هر كه حاضر باشد از ايشان قصاص نمايد پس ايشان را بفرمايد كه از درخت بركشند و آتشى را فرمايد كه از زمين بيرون آيد و ايشان را بسوزاند با درخت و بادى را امر فرمايد كه خاكستر آنها را بدرياها پاشد. 🔍مفضل گفت اى سيد من اين آخر عذاب ايشان خواهد بود ؟ فرمود كه هيهات اى مفضل و اللّه كه سيد اكبر محمد رسول اللّه (ص) و صديق اكبر امير المؤمنين عليه السّلام و فاطمه زهراء و حسن مجتبى عليه السّلام و حسين شهيد بكربلاء و جميع ائمۀ هدى همگى زنده خواهند شد و هر كه ايمان محض خالص داشته و هر كه كافر محض بوده همگى زنده خواهند شد و از براى جميع ائمه و مؤمنان ايشان را عذاب خواهند كرد حتى آنكه در شبانه روز هزار مرتبه ايشان را بكشند و زنده كنند پس خدا بهر جا كه خواهد آنها را ببرد و معذب گرداند پس از آنجا حضرت مهدى متوجه كوفه شود و در ميان كوفه و نجف فرود آيد با چهل و شش هزار ملك و چهل و شش هزار جن و سيصد و سيزده تن از نقباء. 📕حق الیقین - جلد2، صفحه 362 علامه محمدباقر مجلسی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 امام محمد باقر عليه السّلام فرمود: بخدا قسم سيصد و سيزده مرد كه پنجاه زن نيز در ميان آنهاست مانند قطعه‌هاى ابر در فصل پائيز، در غير موسم حج در مكۀ معظمه جمع ميشوند. چنان كه خداوند ميفرمايد: «أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللّهُ جَمِيعاً إِنَّ اللّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ» يعنى: هر جا باشيد خداوند تمام شما را گرد آورد، خداوند بر هر چيز تواناست. در آن موقع مردى از خاندان پيغمبر ميگويد: اين شهر (مكه) مردمى ستمگر دارد. 🕋سپس آن سيصد و سيزده نفر بعد از زمان پيغمبر در بين ركن و مقام با مهدى بيعت مى‌كنند: آنگاه با لشكر و سلاح و وزيرش از مكه بيرون مى‌آيند. 📣 در آن وقت منادى در مكه از آسمان او را بنام صدا ميزند و مردم را بظهورش اطلاع ميدهد. بطورى كه تمام مردم روى زمين آن صدا را ميشنوند. ♥️اى جابر! نام وى نام پيغمبرى است. اگر اين براى شما مشكل باشد، پيمان پيغمبر و پرچم و سلاح او و اينكه او (مهدى) مردى پاكدل از اولاد حسين عليه السّلام است باعث اشتباه و اشكال نخواهد بود اگر اين هم موجب اشتباه گردد، آن صداى آسمانى كه او را باسم و ظهورش صدا ميزند باعث اشتباه نخواهد شد. آنگاه حضرت به جابر جعفى راوى اين حديث فرمود: مبادا بمعدودى از سادات كه مدعى مهدويت ميشوند اعتنا كنى. زيرا دولت پيغمبر و على يك بار است (و يك وقت ظاهر مى‌شود) ولى ديگران دولتها دارند. پس خوددارى كن و اصلا از اين مدعيان پيروى مكن تا آنكه مردى از اولاد امام حسين عليه السّلام را به بينى كه عهد - نامۀ پيغمبر و پرچم و سلاح وى با اوست. زيرا عهد نامۀ پيغمبر به على بن الحسين رسيد و بعد از او بمحمد بن على (خود حضرت) رسيد و بعد هم خدا هر چه خواهد ميكند. پس هميشه با اينان باش و از آنان كه براى تو ذكر كردم جدا بپرهيز مگر هنگامى كه مردى از خاندان پيغمبر قيام كند كه سيصد و سيزده نفر مرد و پرچم پيغمبر با اوست، و آهنگ مدينه نمايد، و موقعى كه از بيابان «بيداء» عبور كند ميگويد: اينجا جاى كسانى است كه زمين آنها را فرو برد، چنان كه خدا ميفرمايد: «أَ فَأَمِنَ الَّذِينَ مَكَرُوا السَّيِّئاتِ أَنْ يَخْسِفَ اللّهُ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ يَأْتِيَهُمُ الْعَذابُ مِنْ حَيْثُ لا يَشْعُرُونَ أَوْ يَأْخُذَهُمْ فِي تَقَلُّبِهِمْ فَما هُمْ بِمُعْجِزِينَ»وقتى وارد مدينه گرديد محمد بن شجرى را مانند يوسف از زندان در مى‌آورد سپس بكوفه مى‌آيد و مدتى طولانى در آنجا توقف ميكند و بعد از آن مدت بارادۀ خداوند بر كوفه غلبه مينمايد. آنگاه با همراهانش به «عذرا» ميرود در آنجا مردم بسيارى به وى مى‌پيوندد. در آن اوقات سفيانى در بيابان رمله است. ❇️سپس، دو لشكر باهم تلاقى ميكنند، آن روز، روز تغيير و تبديل است به اين معنى كه جمعى از لشكر سفيانى به اصحاب قائم ملحق مى‌شود، و جمعى از كسانى كه به قائم پيوسته‌اند، به سفيانى مى‌پيوندد (البته اين عده غير از آن سيصد و سيزده نفر است) چه آنها در حقيقت از پيروان سفيانى مى‌باشند، چنان كه آن عده كه به قائم ملحق مى‌شوند در باطن شيعه هستند. و در اين وقت هر كسى به صف واقعى خود مى‌پيوندد. آن روز روز تبديل است. امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: آن روز سفيانى با تمام اتباعش كشته مى‌شود. بطورى كه يك نفر نمى‌ماند كه خبر آنها را بياورد. بدبخت كسى كه آن روز از غنيمت قبيلۀ كلب بى‌نصيب بماند آنگاه قائم به كوفه مى‌آيد و آنجا جايگاه او خواهد بود. 🌠سپس هر جا مسلمانى را به بردگى فروخته باشند. قائم او را ميخرد و آزاد ميكند، و هر جا قرض دارى باشد، قرض او را ميدهد، و هر كس مظلمه‌اى به گردن داشته باشد، آن را رد ميكند اگر يك نفر از آنها كشته شود ديۀ مسلمه او را گرفته به ولى او ميدهد، و اگر مقتولى قرض داشته باشد قرض او را ميپردازد، و بكسان او كمك مى‌كند، تا جايى كه زمين پر از عدل و داد مى‌شود چنان كه پر از ظلم و ستم و تجاوزات شده باشد 🌺 او (قائم) و خانواده‌اش در رحبه سكونت ميورزد. رحبه قبلا مسكن حضرت نوح و سرزمين پاكى بوده است، محل سكونت و شهادت فرزندان پيغمبر هميشه زمين‌هاى پاكيزه بوده است. زيرا آنها جانشينان پاك سرشت پيغمبرند. 📚مهدی موعود، صفحه 1006 علامه محمدباقر مجلسی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ ✴️علائم و مدت ايام ظهور و بيانى از سيرت و طريقه فرمانروائى و برخى از امورى كه در هنگام دولت او پيدا مى‌شود. اخبار بسيارى در بارۀ علائم ظهور و پيش‌آمدهائى كه در روزگار دولت او رخ ميدهد و دلائل موجوده آن در دست استفادۀ ما قرار گرفته از آن جمله: 🌠 خروج سفيانى 🌠و كشتن سيد حسنى و 🌠 اختلاف بنى عباس در بارۀ سلطنت و جهاندارى 🌠 و گرفتن خورشيد در نيمه رمضان و گرفتن ماه در آخر آن بر خلاف عادت خسوف و كسوف 🌠 و فرورفتن بيدا و فرورفتگى در مشرق و مغرب رسيدن آفتاب بدائره نصف النهار و حركت نكردن آن تا فاصله‌اى كه هنگام عصر برسد. آفتاب از مغرب طلوع ميكند. 🌠نفس زكيه بهمراه هفتاد نفر از نيكوكاران در پشت كوفه كشته مى - شوند. مردى هاشمى در ميان ركن و مقام كشته مى‌شود. 🌠خراب شدن ديوار مسجد كوفه. 🌠 ظهور پرچمهاى سياه از طرف خراسان. 🌠خروج يمانى. 🌠 ظهور مغربى در مصر و بدست گرفتن اختيارات شهرهاى شام. 🌠ورود ترك در جزيره ورود روم در رمله 🌠طلوع ستارۀ در مشرق و درخشيدن آن مانند ماه و پس از آن چنان بطرف زمين متمايل شود كه گويا نزديك است سقوط‍‌ نمايد. 🌠قرمزى در آسمان پيدا مى‌شود و در آفاق منتشر ميگردد 🌠 و آتشى طولانى درمشرق عالم پيدا مى‌شود و سه روز يا هفت روز ادامه پيدا ميكند. 🌠اعراب شهرها را متصرف شده و آنها را از دست پادشاه عجم ميگيرند و مصريها رئيس خود را ميكشند و شام خراب مى‌شود. 🌠سه پرچم در آنجا با هم مقابل ميشوند. پرچمهاى قيس و عرب، بمصر وارد ميشوند. پرچمهاى كنده بخراسان وارد ميشوند. 🌠لشكرى از جانب مغرب پيدا مى‌شود و تا پشت حيره امتداد پيدا ميكند و نيز پرچمهاى سياه به همان اندازه از جانب مشرق ظهور ميكنند. 🌠 آب فرات طغيان ميكند چنانچه وارد كوچه‌هاى كوفه ميگردد 🌠شصت دروغگو كه همگى مدعى نبوت‌اند ظهور مى‌نمايند. دوازده نفر از آل ابى طالب كه همه مدعى امامت‌اند پيدا ميشوند. 🌠 مرد بزرگوارى از دوستان بنى عباس ميان جلولا و خانقين، سوخته مى‌شود. 🌠پلى از كرخ بشهر بغداد بسته مى‌شود. 🌠در اول روز باد سياهى ميوزد. 🌠زلزله‌اى كه بيشتر جاها ناپديد مى‌شود. اهل عراق و بغداد بيمناك ميگردند. 🌠مرگ سريعى در ميان مردم مى‌افتد. 🌠سرمايه‌ها و مردم و ميوه‌ها كم ميشوند. 🌠ملخهائى در فصل و غير فصلشان پيدا ميشوند و كشته‌ها را نابود ميسازند. مزرعها از طراوت مى‌افتد و حاصل خوب نميدهند. 🌠اختلافى ميان دو دسته از عجم پيش مى‌آيد. خونهاى زيادى از آنها ريخته مى‌شود. 🌠بندگان از تحت فرمانبردارى آقايان خود بيرون رفته و آنها را ميكشند. 🌠عدۀ از بدعتگذاران بصورت ميمون و خوك درمى‌آيند. 🌠 نوكران بر شهرهاى موالى خود دست پيدا ميكنند. 🌠صدائى از آسمان بگوش ميرسد كه مردم روى زمين هر كسى داراى هر لغت و زبانى كه باشد آن را ميشنود، 🌠 در چشمۀ خورشيد روئى و سينۀ از آسمان پيدا ميگردد. 🌠 مردگان سر از قبرها بيرون مى - آورند و بدنيا برميگردند و يك ديگر را ميشناسند و بزيارت هم ميشتابند. 🌠 پس از اين، بيست و چهار باران پى در پى ميبارد و بدين وسيله زمين مرده زنده مى‌شود و بركاتش ظاهر ميگردد 🌠 و گرفتاريها و دردها از دوستان مهدى برطرف ميشوند و آنها ميدانند كه ظهور مهدى رسيده بطرف مكه متوجه ميگردند تا چنانچه اخبار اطلاع ميدهند از وى يارى نمايند. 📚الارشاد - جلد2، صفحه 694 شیخ مفید http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
💫یا سفینة النجاة 💫 اگر سوار کشتی نجات حسین(ع) شوی ، کشتی هر کجا برود تو هم با او میروی ، اگر در کشتی باشی ، مخالفت هم بکنی ، عقب بروی ، تا حدی عقب میروی اما کشتی تو را به ساحل امن نجات میبرد ، اصل آن است که تو سوار کشتی نجات حسین(ع) شوی... 📗برگرفته از کتاب در حال تدوین زُفْرُ الحسین(ع) اثر استاد تابع منش https://t.me/Babolhusein
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ يُوسُفَ‌ بْنِ‌ يَعْقُوبَ‌ الْجُعْفِيُّ‌ أَبُو الْحَسَنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ‌ بْنُ‌ مِهْرَانَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ‌ بْنُ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ وَ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: 🌱بَيْنَا النَّاسُ‌ وُقُوفٌ‌ بِعَرَفَاتٍ‌ إِذْ أَتَاهُمْ‌ رَاكِبٌ‌ عَلَى نَاقَةٍ‌ ذِعْلِبَةٍ‌ يُخْبِرُهُمْ‌ بِمَوْتِ‌ خَلِيفَةٍ‌ يَكُونُ‌ عِنْدَ مَوْتِهِ‌ فَرَجُ‌ آلِ‌ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِم وَ فَرَجُ‌ النَّاسِ‌ جَمِيعاً 💥وَ قَالَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِذَا رَأَيْتُمْ‌ عَلاَمَةً‌ فِي السَّمَاءِ نَاراً عَظِيمَةً‌ مِنْ‌ قِبَلِ‌ الْمَشْرِقِ‌ تَطْلُعُ‌ لَيَالِيَ‌ فَعِنْدَهَا فَرَجُ‌ النَّاسِ‌ وَ هِيَ‌ قُدَّامَ‌ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ بِقَلِيلٍ‌ . 📝(حديث كرد ما را احمد بن محمّد بن سعيد او گفت:حديث كرد ما را احمد بن يوسف بن يعقوب جعفىّ‌ ابو الحسن او گفت:حديث كرد ما را اسماعيل بن مهران او گفت:حديث كرد ما را حسن بن علىّ‌ بن ابى حمزه از پدرش و وهيب بن حفص آنان از ابى بصير و او از): ابى عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام كه فرمود: 🌿در آن ميان كه مردم در عرفات ايستاده‌اند سوارى كه بر شتر تندرو سوار است ميرسد و بآنان خبر ميدهد:خليفه‌اى كه در مرگ او فرج آل محمّد و فرج همۀ مردم فرا خواهد رسيد مرد. 💥و فرمود:آنگاه كه نشانه‌اى در آسمان ديديد:آتش بزرگى كه از جانب مشرق چند شب سر ميكشد آن وقت فرج مردم فرا رسيده است و اندكى پيش از قائم خواهد بود. 📚 غیبت نعمانی، صفحه 313 باب 14/حدیث37 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
1_426384615.mp3
9.69M
🌴🕌 کانال نوای مقتل https://t.me/navayemaqtal کانال امین الله (ویژه زیارات و ادعیه معصومین) @ZiarateAminAllah1 🌴🕌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜اصبغ بن نباته روايت كرده كه گفت: شنيدم حضرتامير المؤمنين عليه السّلام بمردم مى‌فرمود: سلونى قبل ان تفقدونى لانّى بطرق السّماء اعلم من العلماء و بطرق الارض اعلم من العالم. يعنى: پيش از آنكه مرا از دست بدهيد هر چه ميخواهيد از من بپرسيد. زيرا كه من از همۀ دانشمندان به راه‌هاى آسمان داناتر، و از تمام مردم روى زمين براه‌هاى زمين آشناترم. منم سرور دين و آقاى مؤمنين و پيشواى پرهيزكاران، منم پاداش دهندۀ مردم در روز رستخيز و تقسيم‌كنندۀ آتش دوزخ و كليد دار بهشت و صاحب حوض كوثر و ترازوى قيامت و صاحب اعراف. هر امامى از ما آشناى باوضاع تمام اهل ولايتش ميباشد چنان كه خداوند در اين آيه ميفرمايد: «إِنَّما أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِكُلِّ قَوْمٍ هادٍ». اى مردم! پيش از آنكه مرا از دست بدهيد آنچه ميخواهيد از من بپرسيد قبل از آنكه از جانب مشرق آشوبى برپا شود كه هنگام اشتعال نائره آن بالا گيرد و بعد كه خاموش شد مردى را در كام خود فرو برده نابود گرداند و شعله آتشى از مغرب زمين دامن خود را بالا زده و ميگويد: اى واى بر آنها كه طعمه من شوند پس هنگامى كه گردش آسمان طولانى شد خواهيد گفت: (آن مهدى موعود) مرده يا هلاك شده و بكدام بيابان رفته است. آن روز تأويل اين آيه مصداق پيدا ميكند «ثُمَّ رَدَدْنا لَكُمُ الْكَرَّةَ»...» و براى آن نشانه‌ها و علائمى است. ❇️ اول آنها محاصره كوفه است بوسيلۀ نگهبانان و خندق، و رخنه كردن آب در كوچه‌هاى كوفه، و تعطيل مساجد در مدت چهل شب، و پيدا شدن هيكل و برافراشته شدن پرچمها در اطراف مسجد بزرگ كوفه، و قاتل و مقتولى كه هر دو در آتش دست و پا ميزنند، و قتل و مرگ شايع؛ و كشته شدن مردى پاكدل (نفس زكيه) با هفتاد نفر در بيرون كوفه، و شخصى كه در بين ركن و مقام سر او را از تن جدا ميسازند و كشته شدن اشقع در موقع بيعت گرفتن بتها بطور صبر، و خروج سفيانى با پرچم سرخى كه سركرده آنها مردى از قبيلۀ كلب است. و رفتن دوازده نفر از لشكر سفيانى بطرف مكه و مدينه كه سرلشكر آنها مردى از بنى اميه بنام خزيمه است. چشم چپش نابينا گشته، و در چشم راستش لكۀ غليظى است، و خود را بمردان شبيه نموده. هر جا ميرود فتح ميكند تا آنكه وارد مدينه مى‌شود، در خانه‌اى كه آن را خانۀ ابو الحسن اموى ميگويند فرود مى‌آيد. آنگاه لشكرى براى گرفتن مردى از خاندان پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله كه شيعيان گرد وى اجتماع نموده‌اند و در آن موقع از مدينه بمكه باز ميگردد، ميفرستد. سرلشكر سفيانى مردى از قبيلۀ غطفان است. موقعى كه آن لشكر بوسط «قاع ابيض» ميرسند بزمين فرو ميروند كسى از آنها باقى نماند جز يك نفر كه خداوند رويش را به پشت برميگرداند. تا برگردد و مردم را از بيدينى برحذر دارد و براى بقيه اتباع سفيانى عبرتى باشد. آن روز موقع تأويل اين آيۀ شريفه است ✨ «وَ لَوْ تَرى إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ».(سبأ/51)
همچنين صد و سى هزار نفر لشكر را بكوفه اعزام ميدارد و در «روحاء» و «فاروق» فرود ميايند، در آنجا سى هزار نفر آنها حركت نموده، و در كوفه در محل قبر حضرت هود واقع در نخيله فرود مى‌آيند، و در روز عيد قربان بر مردم حمله مياورند. حاكم كوفه در آن روز ستمگر معاندى است و موسوم به كاهن ساحر ميباشد. آنگاه حاكم زوراء (يعنى بغداد) با پنج هزار نفر از كاهنان بقصد جنگ با آنها بيرون مى‌آيند، و هفتاد هزار نفر را بر سر پل كوفه بقتل ميرسانند بطورى كه تا سه روز بواسطۀ خونهاى مقتولين و تعفن اجساد از رفت و آمد سر پل خوددارى ميكنند. هفتاد هزار دختر باكره كه كسى دست و سر و روى آنها را نديده باسارت ميرود. آنها را در محملها جاى ميدهند و به «ثويه» يعنى غرّى ميبرند. ✅سپس صد هزار نفر مشرك و منافق از شهر كوفه خارج شده بدمشق كه محل بهشت شداد است ميايند، بدون اينكه كسى از آنها ممانعت كند، و پرچمهائى بدون علامت كه نه از پنبه و نه كتان و نه حرير است از مشرق زمين ميايند در سر نيزه‌هاى آنها مهر سيد اكبر (پيغمبر) زده شده قائد آنها مردى از خاندان پيغمبر است آن پرچمها در شرق پديد مى‌آيد و بوى آن مانند مشك معطر بغرب ميرسد. ترس و رعب آنها يكماه پيش از آمدنشان همه جا در دل مردم قرار ميگيرد، آنگاه در كوفه فرود ميايند و اولاد ابو طالب بخونخواهى پدران خود قيام ميكنند. ❇️ در آن گير و دار ناگهان لشكر يمنى و خراسانى مانند دو اسبى كه مسابقه ميدهند از راه ميرسند. آن دو لشكر پراكنده و غبار آلود و سواره، هر يك چنان براى ورود بكوفه مسابقه ميدهند، كه شعلۀ برق همچون تير از سم اسبهاى آنها ميجهد وقتى يكى از آنها نگاه بسم اسبش ميكند، ميگويد: ماندن ما در اينجا از فردا ديگر سودى ندارد و هم ميگويند: خدايا ما توبه كرديم، آنها مردم بى‌نظيرى هستند كه خداوند آنها را در قرآن وصف كرده بقوله تعالى: «إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ التَّوّابِينَ وَ يُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ» يعنى خداوند توبه‌كنندگان و كسانى كه خود را پاكيزه كرده‌اند، دوست ميدارد. ✴️ آنگاه مردى از اهل نجران دعوت امام را مى‌پذيرد و او نخستين نصرانى است كه بوى ميگرود او كنيسه‌اى را كه در آن برسم نصارى عبادت ميكرد خراب و صليب خود را خورد ميكند . 🔰سپس مهدى با غلامان و مردمى كه ناتوان بنظر مى‌آيند قيام ميكند و با پرچمهاى هدايت به نخيله ميرود. محل اجتماع تمام مردم روى زمين «فاروق» خواهد بود. در آن روز سه هزار هزار نفر در بين شرق و غرب كشته مى‌شود تا آنجا كه همديگر را بقتل ميرسانند، و آن روز موقع تأويل اين آيه شريفه است: ✨«فَما زاَلَتْ تِلْكَ دَعْواهُمْ حَتّى جَعَلْناهُمْ حَصِيداً خامِدِينَ» ﭘﺲ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺳﺨﻨﺸﺎﻥ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺭﻳﺸﻪ ﻛﻦ ﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺳﺎﺧﺘﻴﻢ .(انبیاء/١٥) 🎇و در ماه رمضان بهنگام طلوع صبح گوينده‌اى از سمت مشرق ميگويد: اى راه - يافتگان جمع شويد، بعد از آن گوينده‌اى در موقع غروب ميگويد: اى پيروان باطل اجتماع كنيد؛ فرداى آن روز در وقت ظهر آفتاب رنگارنگ و زرد ميگردد. سپس تيره و تار مى‌شود، و در روز سوم خداوند حق و باطل را از هم جدا ميسازد، ❇️ و دابة الارض و لشكر روم بساحل دريا نزديك غار اصحاب كهف ميرسند، خداوند هم جوانان اصحاب كهف را با سگشان از ميان غارشان برانگيخته ميگرداند، يكى از آنها موسوم به «مليخا» و ديگرى بنام «حملاها» دو گواهى هستند كه دعوت قائم را ميپذيرند. 📚مهدی موعود، صفحه 1061 علامه محمدباقرمجلسی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84