4_339268499027263567.mp3
2.86M
🎙هیئتو بازیش نکنید🎙
"حضرت استاد شیخ مرتضی آقاتهرانی (حفظه اللّه)"
#صوت
#سخنرانی
#استاد_مرتضی_آقاتهرانی
@Arshiv_Gholam
4_6012568135494796273.mp3
8.95M
🎙ما عبد حضرات اهلبیت (علیهم السّلام) هستیم🎙
"حضرت استاد شیخ حسین انصاریان (حفظه اللّه)"
#صوت
#سخنرانی
#شیخ_حسین_انصاریان
@Arshiv_Gholam
جرم را باید شناخت، میزان جرم را باید فهمید، آنگاه توقّع مجازات متناسب با میزان جرم را داشت.
آنچه در کنار همه ی الزامات این حرکت [عدالت خواهی] ضروری و حیاتی است آن است که اوّلاً مراقبت شود کسانی که با انگیزه های دیگر، این شعار حق را ابراز نکنند.
نائب المهدی امام خامنه ای
کتاب عدالت، ص 65
#کتاب
#کتاب_عدالت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
"أطیعُوا اللّهَ و الرّسُول" اطاعت کنید خدا را و رسول را، لعلّکُم تُرحَمون شاید مورد رحمت پروردگار قرار گیرید. رحم خدا یعنی چه؟...پندار عامیانه ما...اگر چنانچه از منطقه های ممنوعه پروردگار پا عقب نکشیدیم، فقط یک امیدواری داریم...آن رحم خداست...رحم را...جایگزین عمل کردن می دانیم...آیه قرآن به عکس است؛ می گوید عمل کنید، اطاعت کنید، شاید مورد رحمت پروردگار قرار بگیرید. رحمت خدا آن وقتی است که یک ملّتی به مسئولیّتش عمل کند.
نائب المهدی امام خامنه ای
طرح کلّی اندیشه اسلامی، ص 49
#کتاب
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
توصیف را می توان با ابزار های متعدّدی انجام داد...توصیف تجربی، توصیفی است که با ابزار های تجربی مثل مشاهده و آمار و امثال آن صورت می گیرد...توصیف تاریخی، توصیفی است که با ابزار نقل و شواهد و مستندات و تجربیات تاریخی صورت می گیرد و مراد از توصیف تحلیلی، توصیفی است که با تحلیل های انتزاعی و عقلی و از راه بیان ویژگی های لازم یک کنش به دست می آید...در توصیف هم می توان از روش های کمّی استفاده کرد و هم از روش های کیفی...روش های کمّی برون کاوانه اند...أمّا روش های کیفی درون کاوانه بوده...بسته به نوع مسأله تحقیق می توان از هر کدام از آن ها یا از هر دوی آن ها بهره گرفت.
دکتر احمد حسین شریفی
روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 168 و 169
#کتاب
#علوم_انسانی_اسلامی
#دکتر_احمد_حسین_شریفی
@Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ جَمِيلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ ذَرِيحٍ الْمُحَارِبِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ:
أَيُّمَا مُؤْمِنٍ نَفَّسَ عَنْ مُؤْمِنٍ كُرْبَةً وَ هُوَ مُعْسِرٌ يَسَّرَ اللَّهُ لَهُ حَوَائِجَهُ فِي الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ، قَالَ وَ مَنْ سَتَرَ عَلَى مُؤْمِنٍ عَوْرَةً يَخَافُهَا سَتَرَ اللَّهُ عَلَيْهِ سَبْعِينَ عَوْرَةً مِنْ عَوْرَاتِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ، قَالَ وَ اللَّهُ فِي عَوْنِ الْمُؤْمِنِ مَا كَانَ الْمُؤْمِنُ فِي عَوْنِ أَخِيهِ فَانْتَفِعُوا بِالْعِظَةِ وَ ارْغَبُوا فِي الْخَيْرِ.
الكافي، ج2، ص 200
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَ قَالَ أمیرُالمؤمنین (علیه السّلام):
مَرَارَةُ الدُّنْيَا حَلَاوَةُ الْآخِرَةِ وَ حَلَاوَةُ الدُّنْيَا مَرَارَةُ الْآخِرَة.
نهج البلاغة، ص 512
"آیت اللّه جاودان (حفظه اللّه)"
#فیلم
#حدیث
#سخنرانی
#امام_علی
#نهج_البلاغه
#آیت_الله_جاودان
@Arshiv_Gholam