eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
300 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
ويليام جيمز معتقد است که بسياري از بيماري‌ها را مي‌توان با أُموري مانند نيايش و عبادت معالجه کرد، ولي اين طور که معروف است ايشان _شايد مثلاً در أثر شکست در عشق_ به يک ناراحتي رواني مبتلا شده بود و بعد با عبادت، خودش را معالجه کرد و به دنبال آن يک مکتب پراگماتيستي تأسيس کرد که مي‌گويد ما دين را به اين دليل که مفيد است قبول داريم. علامه مصباح یزدی، 1391/02/21 در جمع اساتید مراکز آموزش عالی استان قم، جلسه سوّم @Arshiv_Gholam
کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، حاصل برگزاری بیست ‌و‌ هشت جلسه متوالی در بیست‌ و‌ هشت روز ماه مبارک رمضان سال ۱۳۵۳، توسّط حضرت آیت‌اللّه العظمی خامنه‌ای است. بعد از ممانعت ساواک از برگزاری جلسات معظّم ‌له در مسجد کرامتِ مشهد، ایشان تصمیم گرفتند تا جلسات ماهِ مبارک رمضان را در مسجد امام حسن مجتبی (علیه السّلام) برگزار کنند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسات سعی داشتند تا مبانیِ اندیشۀ اسلامی را با رویکردی اجتماعی، منسجم و هماهنگ و با محور قرار دادن قرآن کریم تبیین کنند. کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن مشتمل بر چهار فصل ایمان، توحید، نبوّت و ولایت است. این کتاب تا به حال به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده است. إن شاء اللّه در این ماه مبارک، هر روز، خلاصه يك جلسه از بيانات معظّم له به صورت صوتي بارگزاری خواهد شد. @Arshiv_Gholam
حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِي خَلَفٍ وَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيِّ وَ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْعَطَّارِ جَمِيعاً عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحَكَمِ وَ غَيْرِهِ عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ أَخِيهِ نُوحٍ عَنِ الْأَجْلَحِ عَنْ سَلَمَةَ بْنِ كُهَيْلٍ عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ عَلِيٍّ (علیه السّلام) قَال: كَانَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه عَلیه و آلِه) يَقُولُ يَا عَلِيُّ لَقَدْ أَذْهَلَنِي هَذَانِ الْغُلَامَانِ _يَعْنِي الْحَسَنَ وَ الْحُسَيْنَ (عَلیهما السّلام)_ أَنْ أُحِبَّ بَعْدَهُمَا أَحَداً أَبَداً، إِنَّ رَبِّي أَمَرَنِي أَنْ أُحِبَّهُمَا وَ أُحِبَّ مَنْ يُحِبُّهُمَا. اى على، محبّت اين دو پسر، يعنى حسن و حسين (عليهماالسّلام)، محبّتم به ديگران را براى هميشه به فراموشى سپرده است. همانا، پروردگارم به من أمر كرده كه ايشان و هر كه ايشان را دوست دارد، دوست داشته باشم. كامل الزيارات، باب 14، حدیث1، ص 50 @Arshiv_Gholam
Ostad Khamenei - استاد خامنه ای04_Jalase-1.mp3
زمان: حجم: 7.2M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه اوّل☑️ "ایمان یک" @Arshiv_Gholam
"السّلامُ علیکَ یا مُسلم بنُ عَقیل" باور نمی کردم گُذرها را ببندند من را که می بینند درها را ببندند! خورشید بودم زیر نور ماه رفتم جان خودت تا صبح خیلی راه رفتم در شهر کوفه کوچه گردی کم نکردم این چند شب یک خواب راحت هم نکردم من شیر بودم کوفه در زنجیرم انداخت این کوچه های تنگ، آخر گیرم انداخت امروز جان دادم اگر، جانت سلامت دندان من افتاد، دندانت سلامت حالا که می آیی کفن بردار حتماً ای یوسف من! پیرهن بردار حتماً حالا که می آیی ستاره کم بیاور با دخترانت گوشواره کم بیاور حیرانم أمّا هیچ کَس حیرانِ من نیست باور کن اینجایی که دیدم جای زن نیست! اینجا برای خیزران لب را نیاری! آقا خدا ناکرده زینب را نیاری! اصلاً ببین گُل ها توان خار دارند؟! پرده نشینان طاقت بازار دارند؟! من راضی ام انگشتر من را بگیرند وقت کنیزی دختر من را بگیرند اینجا برای نعل، پا دارند آنقدر! کُنج تنور خانه جا دارند آنقدر! مهر و وفا که نه، جفا دارند، أمّا، اینجا کفن نه، بوریا دارند أمّا، باید مسیر تو چرا اینجا بیاُفتد؟ حیف از سر تو نیست زیر پا بیاُفتد؟ @Arshiv_Gholam
جلسه ذکر و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام) قرائت قرآن حدیث خوانی مناجات و روضه دهه اوّل ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22 قم، خ انصارالحسین، بلوار شهید شیرازی، خ شهید جهان آرا، ک3، پ11، منزل بدرلو "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
ك، إكمال الدين الدَّقَّاقُ عَنِ الْأَسَدِيِّ عَنِ النَّخَعِيِّ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ يَحْيَى بْنِ أَبِي الْقَاسِمِ قَالَ: سَأَلْتُ الصَّادِقَ (علیه السّلام) عَنْ قَوْلِ اللَّهِ (عَزَّ وَ جَل) "ألم ذلِكَ الْكِتابُ لا رَيْبَ فِيهِ هُدىً لِلْمُتَّقِينَ الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ"، فَقَالَ: الْمُتَّقُونَ شِيعَةُ عَلِيٍّ (علیه السّلام)، وَ أَمَّا الْغَيْبُ فَهُوَ الْحُجَّةُ الْغَائِبُ وَ شَاهِدُ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ تَعَالَى "وَ يَقُولُونَ لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَيْهِ آيَةٌ مِنْ رَبِّهِ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلَّهِ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ". شيخ صدوق در كتاب كمال الدين از يحيى بن ابو القاسم روايت نموده كه گفت: تفسير اين آيه را از حضرت صادق (عليه السّلام) پرسيدم، فرمود: "متقين" در اين آيه شيعيان على (عليه السّلام) هستند و "غيب" حجّت غايب ميباشد. شاهد اين معنی هم آيه "فَقُلْ إِنَّمَا الْغَيْبُ لِلَّهِ فَانْتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرِينَ" است؛ يعنى اى پيغمبر بگو غيب (و معجزه) مال خداست (و تحت اراده و فرمان الهی است)، پس منتظر باشيد كه من نيز با شما از منتظران هستم. بحار الأنوار، ج‏51، ص 53 @Arshiv_Gholam
"دعای قبل افطار در ماه مبارک رمضان" وَ مِنَ الدُّعَاءِ الْمُخْتَصِّ بِالْإِفْطَارِ فِي شَهْرِ الصِّيَامِ مَا رَوَيْنَاهُ بِإِسْنَادِنَا إِلَى الْمُفَضَّلِ بْنِ عُمَرَ (رَحِمَهُ اللَّهُ) قَالَ، قَالَ الصَّادِقُ (علیه السّلام) إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) قَالَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) يَا أَبَا الْحَسَنِ هَذَا شَهْرُ رَمَضَانَ قَدْ أَقْبَلَ فَاجْعَلْ دُعَاءَكَ قَبْلَ فُطُورِكَ فَإِنَّ جَبْرَئِيلَ (علیه السّلام) جَاءَنِي فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ، مَنْ دَعَا بِهَذَا الدُّعَاءِ فِي شَهْرِ رَمَضَانَ قَبْلَ أَنْ يُفْطِرَ اسْتَجَابَ اللَّهُ تَعَالَى [لَهُ‏] دُعَاءَهُ وَ قَبِلَ صَوْمَهُ وَ صَلَاتَهُ وَ اسْتَجَابَ لَهُ عَشْرَ دَعَوَاتٍ وَ غَفَرَ لَهُ ذَنْبَهُ وَ فَرَّجَ هَمَّهُ [غَمَّهُ‏] وَ نَفَّسَ كَرْبَهُ [كُرْبَتَهُ‏] وَ قَضَى حَوَائِجَهُ وَ أَنْجَحَ طَلِبَتَهُ وَ رَفَعَ عَمَلَهُ مَعَ أَعْمَالِ النَّبِيِّينَ وَ الصِّدِّيقِينَ وَ جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ وَجْهُهُ أَضْوَأُ مِنَ الْقَمَرِ لَيْلَةَ الْبَدْرِ، فَقُلْتُ مَا هُوَ يَا جَبْرَئِيلُ، فَقَالَ قُل: "اللَّهُمَّ رَبَّ النُّورِ الْعَظِيمِ وَ رَبَّ الْكُرْسِيِّ الرَّفِيعِ وَ رَبَّ الْبَحْرِ الْمَسْجُورِ وَ رَبَّ الشَّمْعِ الْكَبِيرِ وَ النُّورِ الْعَزِيزِ وَ رَبَّ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِيلِ وَ الزَّبُورِ وَ الْفُرْقَانِ الْعَظِيمِ أَنْتَ إِلَهُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ إِلَهُ مَنْ فِي الْأَرْضِ لَا إِلَهَ فِيهِمَا غَيْرُكَ وَ أَنْتَ جَبَّارُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ جَبَّارُ مَنْ فِي الْأَرْضِ لَا جَبَّارَ فِيهِمَا غَيْرُكَ وَ أَنْتَ مَلِكُ مَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَ مَلِكُ مَنْ فِي الْأَرْضِ لَا مَلِكَ فِيهِمَا غَيْرُكَ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الْكَبِيرِ وَ نُورِ وَجْهِكَ الْكَرِيمِ [الْمُنِيرِ] وَ بِمُلْكِكَ الْقَدِيمِ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا حَيُّ يَا قَيُّومُ أَسْأَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَشْرَقَ بِهِ كُلُّ شَيْ‏ءٍ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي أَشْرَقَتْ بِهِ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْضُ وَ بِاسْمِكَ الَّذِي صَلَحَ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ بِهِ يَصْلُحُ الْآخَرُونَ يَا حَيٌّ [حَيّاً] قَبْلَ كُلِّ حَيٍّ وَ يَا حَيُّ [يَا حَيّاً] بَعْدَ كُلِّ حَيٍّ يَا حَيُّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ اجْعَلْ لِي مِنْ أَمْرِي يُسْراً وَ فَرَجاً قَرِيباً وَ ثَبِّتْنِي عَلَى دِينِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَى هُدَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَى سُنَّةِ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ وَ عَلَيْهِمُ السَّلَامُ وَ اجْعَلْ عَمَلِي فِي الْمَرْفُوعِ الْمُتَقَبَّلِ وَ هَبْ لِي كَمَا وَهَبْتَ لِأَوْلِيَائِكَ وَ أَهْلِ طَاعَتِكَ فَإِنِّي مُؤْمِنٌ بِكَ وَ مُتَوَكِّلٌ عَلَيْكَ مُنِيبٌ إِلَيْكَ مَعَ مَصِيرِي إِلَيْكَ وَ تَجْمَعُ لِي وَ لِأَهْلِي وَ لِوُلْدِي الْخَيْرَ كُلَّهُ وَ تَصْرِفُ عَنِّي وَ عَنْ وُلْدِي [وَالِدِي‏] وَ أَهْلِي الشَّرَّ كُلَّهُ أَنْتَ الْحَنَّانُ الْمَنَّانُ بَدِيعُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ تُعْطِي الْخَيْرَ مَنْ تَشَاءُ وَ تَصْرِفُهُ عَمَّنْ تَشَاءُ فَامْنُنْ عَلَيَّ بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ". إقبال الأعمال، ج‏1، ص 114 @Arshiv_Gholam
Ostad Khamenei - استاد خامنه ای05_Jalase-2.mp3
زمان: حجم: 7.18M
🔊بیانات حضرت آیت اللّه العظمی خامنه ای🔊 🕋طرح کلّی اندیشه اسلامی🕋 ☑️خلاصه جلسه دوّم☑️ "ایمان دو" @Arshiv_Gholam
"السّلام عَلی ساکِن کربلاء" پرسید از قبیله که این سرزمین کجاست؟ این سرزمین غم زده در چشمم آشناست این خاک، بوی تشنگی و گریه می دهد گفتند "غاضریه" و گفتند "نینواست" دستی کشید بر سر و بر یال ذوالجناح آهسته زیر لب به خودش گفت "کربلاست" طوفان وزید از وسط دشت، ناگهان افتاد پرده، دید سرش روی نیزه هاست یحیای اهل بیت در آن روشنای خون بر روی نیزه دید سر از پیکرش جداست طوفان وزید، قافله را برد با خودش شمشیر بود و حنجره و دید در "منا"ست بارانِ تیر بود که می آمد از کمان بر دوش باد دید که پیراهنش رهاست افتاد پرده، دید به تاراج آمده ست مردی که فکر غارت انگشتر و عباست برگشت اسب از لب گودال قتلگاه افتاد پرده، دید که در آسمان عزاست "مریم سقلاطونی" @Arshiv_Gholam
حَدَّثَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ عُبْدُوسٍ الْعَطَّارُ (رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ) قَالَ حَدَّثَنِي‏ عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قُتَيْبَةَ النَّيْسَابُورِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا حَمْدَانُ بْنُ سُلَيْمَانَ النَّيْسَابُورِيُّ قَالَ حَدَّثَنِي أَحْمَدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ جَعْفَرٍ الْمَدَائِنِيُّ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْفَضْلِ الْهَاشِمِيِّ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ (علیه السّلام) يَقُولُ: إِنَّ لِصَاحِبِ هَذَا الْأَمْرِ غَيْبَةً لَا بُدَّ مِنْهَا يَرْتَابُ فِيهَا كُلُّ مُبْطِلٍ، فَقُلْتُ وَ لِمَ جُعِلْتُ فِدَاكَ، قَالَ لِأَمْرٍ لَمْ يُؤْذَنْ لَنَا فِي كَشْفِهِ لَكُمْ، قُلْتُ فَمَا وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِي غَيْبَتِهِ، قَالَ وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِي غَيْبَتِهِ وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِي غَيْبَاتِ مَنْ تَقَدَّمَهُ مِنْ حُجَجِ اللَّهِ تَعَالَى ذِكْرُهُ إِنَّ وَجْهَ الْحِكْمَةِ فِي ذَلِكَ لَا يَنْكَشِفُ إِلَّا بَعْدَ ظُهُورِهِ كَمَا لَمْ يَنْكَشِفْ وَجْهُ الْحِكْمَةِ فِيمَا أَتَاهُ الْخَضِرُ (علیه السّلام) مِنْ خَرْقِ السَّفِينَةِ وَ قَتْلِ الْغُلَامِ وَ إِقَامَةِ الْجِدَارِ لِمُوسَى (علیه السّلام) إِلَى وَقْتِ افْتِرَاقِهِمَا، يَا ابْنَ الْفَضْلِ إِنَّ هَذَا الْأَمْرَ أَمْرٌ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ تَعَالَى وَ سِرٌّ مِنْ سِرِّ اللَّهِ وَ غَيْبٌ مِنْ غَيْبِ اللَّهِ وَ مَتَى عَلِمْنَا أَنَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ حَكِيمٌ صَدَّقْنَا بِأَنَّ أَفْعَالَهُ كُلَّهَا حِكْمَةٌ وَ إِنْ كَانَ وَجْهُهَا غَيْرَ مُنْكَشِفٍ. عبد اللَّه بن فضل هاشمى گويد از امام صادق (عليه السّلام) شنيدم كه مى‏فرمود: براى صاحب الأمر غيبت ناگزيرى است كه هر باطل‏ جويى در آن به شكّ مى‏افتد، گفتم: فداى شما شوم، براى چه؟ فرمود: به خاطر أمرى كه ما اجازه‏ نداريم آن را هويدا كنيم، گفتم: در آن غيبت چه حكمتى وجود دارد؟ فرمود: حكمت غيبت او همان حكمتى است كه در غيبت حجّت هاى إلهى پيش از او بوده است و وجه حكمت غيبت او پس از ظهورش آشكار گردد، همچنان كه وجه حكمت كارهاى خضر (عليه السّلام) از شكستن كشتى و كشتن پسر و بپاداشتن ديوار بر موسى (عليه السّلام) روشن نبود تا آنكه وقت جدايى آنها فرارسيد. اى پسر فضل اين أمر، أمرى از أمور الهى و سرّى از أسرار خدا و غيبى از غيوب پروردگار است و چون دانستيم كه خداى تعالى حكيم است، تصديق مى‏كنيم كه همه أفعال او حكيمانه است اگر چه وجه آن آشكار نباشد. كمال الدين و تمام النعمة، ج ‏2، ص 482 @Arshiv_Gholam
مقصود از سنّت در این بحث [سنّت های إلهی]، گونه ای از أفعال خداوند است که بدون إختصاص به یک زمان، مکان و یا قوم خاصّ، در زمان ها و مکان های مختلف و درباره گروه های مختلف مردم واقع میشود. در واقع خود قرآن این گونه أفعال عمومی خداوند را "سنّت" نامیده است: سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْديلا (سوره أحزاب، آيه 62) سنّت ها أنواع مختلفی دارند: سنّت های مطلق و سنّت های مشروطه؛ سنّت های عامّ و سنّت های خاصّ؛ همچنین سنّت های مستقلّ و سنّت های مرتبط و مترتّب بر یکدیگر. علّامه مصباح يزدی راه و راهنما شناسی، ص 500 @Arshiv_Gholam