eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
294 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: 🔹اتَّقُوا اللَّهَ وَ لَا يَحْسُدْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً، إِنَّ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ كَانَ مِنْ شَرَائِعِهِ السَّيْحُ فِي الْبِلَادِ، فَخَرَجَ فِي بَعْضِ سَيْحِهِ وَ مَعَهُ رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِهِ قَصِيرٌ وَ كَانَ كَثِيرَ اللُّزُومِ لِعِيسَى (علیه السّلام)، فَلَمَّا انْتَهَى عِيسَى إِلَى الْبَحْرِ قَالَ بِسْمِ اللَّهِ بِصِحَّةِ يَقِينٍ مِنْهُ فَمَشَى عَلَى ظَهْرِ الْمَاءِ، فَقَالَ الرَّجُلُ الْقَصِيرُ حِينَ نَظَرَ إِلَى عِيسَى (علیه السّلام) جَازَهُ بِسْمِ اللَّهِ بِصِحَّةِ يَقِينٍ مِنْهُ فَمَشَى عَلَى الْمَاءِ وَ لَحِقَ بِعِيسَى (علیه السّلام)، فَدَخَلَهُ الْعُجْبُ بِنَفْسِهِ فَقَالَ هَذَا عِيسَى رُوحُ اللَّهِ يَمْشِي عَلَى الْمَاءِ وَ أَنَا أَمْشِي عَلَى الْمَاءِ فَمَا فَضْلُهُ عَلَيَّ؟ قَالَ فَرُمِسَ فِي الْمَاءِ فَاسْتَغَاثَ بِعِيسَى فَتَنَاوَلَهُ مِنَ الْمَاءِ فَأَخْرَجَهُ، ثُمَّ قَالَ لَهُ مَا قُلْتَ يَا قَصِيرُ؟ قَالَ قُلْتُ هَذَا رُوحُ اللَّهِ يَمْشِي عَلَى الْمَاءِ وَ أَنَا أَمْشِي عَلَى الْمَاءِ فَدَخَلَنِي مِنْ ذَلِكَ عُجْبٌ، فَقَالَ لَهُ عِيسَى لَقَدْ وَضَعْتَ نَفْسَكَ فِي غَيْرِ الْمَوْضِعِ الَّذِي وَضَعَكَ اللَّهُ فِيهِ فَمَقَتَكَ اللَّهُ عَلَى مَا قُلْتَ، فَتُبْ إِلَى اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) مِمَّا قُلْتَ، قَالَ فَتَابَ الرَّجُلُ وَ عَادَ إِلَى مَرْتَبَتِهِ الَّتِي وَضَعَهُ اللَّهُ فِيهَا فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ لَا يَحْسُدَنَّ بَعْضُكُمْ بَعْضاً. داود رقّى گويد شنيدم امام صادق (عليه السّلام) مي فرمود: 🔸از خدا پروا كنيد و بر يك ديگر حسد مبريد، همانا از جمله مقرّرات دينى عيسى بن مريم گردش در شهرها بود، در يكى از گردش ها مردى كوتاه قد كه غالباً ملازم عيسى (عليه السّلام) و از اصحاب آن حضرت بود همراهش شد، چون عيسى به دريا رسيد، با يقين درست فرمود "بسم اللَّه" و بر روى آب راه رفت، چون مرد كوتاه قد عيسى (عليه السّلام) را ديد كه بر روى آب مي گذرد او هم با يقين درست گفت "بسم اللَّه" و بر روى آب به راه افتاد تا به عيسى (عليه السّلام) رسيد، آنگاه خود بينى او را گرفت و با خود گفت اين عيسى روح اللَّه است كه بر روى آب مي رود و من هم روى آب مي روم پس او را بر من چه فضيلتى باشد؟ آنگاه در آب فرو رفت و از عيسى فريادرسى خواست، عيسى دستش را گرفت و از آب بيرون آورد و به او گفت اى كوتاه قد؛ چه گفتى؟ (كه در آب فرو رفتى)، گفت من گفتم اين روح اللَّه است كه روى آب راه مي رود و من هم روى آب راه مي روم و مرا خود بينى فرا گرفت، عيسى به او فرمود خود را در جايى گذاشتى كه خدايت در آنجا نگذاشته، پس خدا به سبب اين گفتار تو را مبغوض داشت، از آنچه گفتى به سوى خداى (عزّ و جلّ) توبه كن. امام (عليه السّلام) فرمود آن مرد توبه كرد و به رتبه ‏اى كه خدا برايش قرار داده بود برگشت، پس از خدا پروا كنيد و بر يك ديگر حسد نبريد. 📜الكافي، ج‏2، ص 306 @Arshiv_Gholam
نمي دانم ز خود افتادگان داري خبر يا نه ز دور اين ناله ما در دلت دارد أثر يا نه يقين داري که دارم از خيالت پيکري با خود که شب تا صبح دم مي گردمش بر گرد سر يا نه به گوشت هيچ مي گويد که اينک مي رسد از پي چو باد صرصر آن ديوانه صحرا سپر يا نه به خاطر مي رساني هيچ گه کان دشت پيما را به زور انداختم از پا من بيدادگر يا نه براي آزمايش بار من بر کوه نه يک دم ببين خواهد شکستن کوه را صد جا کمر يا نه چو جان را نيست در رفتن توقّف هيچ مي گویي که بايد بازگشتن بي توقّف زين سفر يا نه نوشتم نامه وز گمراهي طالع نمي دانم که خواهد ره به آن مه برد مرغ نامه بر يا نه بيا و محتشم از بهر من ديوان خود بگشا ببين بر لشگر غم مي کنم آخر ظفر يا نه "دیوان محتشم کاشانی، غزل 466" @Arshiv_Gholam
تمام وابستگان و انگل هاى خارجى زاييده شده از اين دانشگاه غربى بوده ‏اند. اجانب با فعّاليت خود، مدارس و دانشگاه هاى ما را از محتوا خالى كردند. البته حملات زيادى به روحانيت هم شد. آن ها مى‏خواستند روحانيت را هم تغيير بنيادى دهند و عدّه ‏اى از روحانيون را هم بردند، ولى عدّه ‏اى مقاوم باقى ماندند؛ تغيير نكردند. ما بايد سال هاى طولانى زحمت و مشقّت بكشيم تا از فطرت ثانى خود متحوّل شويم و خود را بيابيم و روى پاى خويش بايستيم و مستقل گرديم و ديگر احتياجى به شرق و غرب نداشته باشيم. و بايد از همان بچّه‏ ها شروع كنيم و تنها مقصدمان تحوّل انسان غربى‏ به انسانى اسلامى باشد. اگر اين مهم را انجام داديم، مطمئن باشيد كه هيچ كس و هيچ قدرتى نمى‏تواند به ما ضربه بزند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏15، ص 309 @Arshiv_Gholam
برخی از رایج ترین مغالطات محتوایی استدلال عبارتند از مغالطه سنّت گرایی (بدان معنا که هر عقیده سنّتی را درست بدانیم)؛ مغالطه عدم سابقه ( یعنی هر چیزی که سابقه ای از گذشته نداشته باشد را نادرست تلقّی کنیم)؛ مغالطه تجدّد (هر باور یا پدیده جدید و نو را درست بپنداریم)؛ مغالطه سنّت گریزی (باورها و پدیده های سنّتی را نادرست بپنداریم)؛ مغالطه توسّل به اکثریّت (درست پنداشتن باورها و تئوری هایی که اکثریت افراد آنها را قبول کرده باشند)؛ مغالطه اعتدال (به این صورت که در هر جایی با دو نظریه مخالف رو به رو باشیم، همواره نظر میانه را به عنوان نظریّه ای صحیح انتخاب کنیم)؛ مغالطه دلیل نامربوط (در جایی که نتیجه گرفته شده با نتیجه منطقی مقدّمات، متفاوت باشد)؛ مغالطه یا این یا آن، مغالطه استدلال دوری (استفاده از مقدّمه ای که درستی آن وابسته به درستی نتیجه استدلال است) و مغالطه مصادره به مطلوب (استفاده کردن از نتیجه ای که باید اثبات شود، در مقدّمات استدلال). دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 299 و 300 @Arshiv_Gholam
23.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥هوای خانه مولا هوای سنگینی است🎥 🔰 سال ششم طلبگی 🌐 معراج شهدای محمودوند @Arshiv_Gholam
🎥وداع با پیکر جوان ناکام مرحوم علی حیدری🎥 🌐 گلزار شهداء، حسینیه حضرت زینب (سلام اللّه علیها) ⚫️ تو همین مقدار کمی که باهاش ارتباط داشتم، این طوری شناختمش...علی حیدری...ساده...بی حاشیه...اهل کار و تلاش...اهل روضه و نوکری حضرات...هیئتی و امام حسینی...با معرفت...با وفا...شوخ طبع...مؤدّب...اهل ورزش...بی تکبّر و... 🔴 واقعا رفتنش ناگهانی بود...نمیدونم...شایدم ما زیادی خیالمون راحته...والّا سنّ و سال نمیشناسه...آماده ایم؟ 🔵 و در پایان چقدر أباعبداللّه بهش عزّت داد...واقعاً نوکری شغل شریفی است... @Arshiv_Gholam
طبق تحقیقات انجام شده مهمترین و کلیدی ترین بحث در آموزش عقاید در زمان فعلی مبحث شناخت عالم غیب می باشد. در بحث از عالم غیب آنچه برای نسل فعلی مهم تر است ترسیم امکان وجود عوالم غیبی است و اثبات آن در رتبه بعدی قرار دارد. شناخت عالم غیب و مراتب عوالم (جهان شناسی) راه ورود به مباحث خداشناسی، پیامبرشناسی و معادشناسی است. مهم ترین راه شناخت عالم غیب تأمّل در نفس است. خودشناسی یا انسان شناسی دریچه ورود به جهان شناسی است. شیخ محمد حسن وکیلی بی نهایت، ج1، ص 129 @Arshiv_Gholam
اين ملّت قيامش نظير قيام انبياء و قيام أئمّة هدى‏ است، نظير قيام حضرت أبى عبد اللَّه سيّدالشّهداء است. ملّتى كه انگيزه قيامش اسلام و ايمان است، به اين طور امور سرد و سست نمى‏شود. همه قدرت هاى عالم هم كه بر ضدّش قيام بكنند و قيام كرده ‏اند، اين ها را از مقصد خودشان و انگيزه خودشان بر نخواهد گرداند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏15، ص 315 @Arshiv_Gholam