eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
252 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
شیخ غلامعلي بدرلو
👥محمّد بن جریر الطبري، متوفّی ۳۱۰، در کتاب تاریخ خودش، جریان حدیث یوم الدّار و یوم الإنذار را بیان م
😳 جالب اینجاست که آقای طبری، در کتاب تفسیر خودش، همین روایت را نقل کرده است، ولی دست به تحریفی آشکار می‌زند. به جای لفظ «وصیّ و خلیفة»، از لفظ «کذا و کذا» استفاده می‌کند تا دلالت روایت بر خلافت علیّ بن ابی طالب علیه السّلام را از بین ببرد.😈 🔻«إنّي قَدْ جِئْتُكُمْ بِخَيْرِ الدُّنْيَا والآخِرَةِ، وَقَدْ أمَرَنِي الله أنْ أدْعُوكُمْ إلَيْهِ، فَأيُّكُمْ يُؤَازِرُني ‌عَلى ‌هَذَا ‌الأمْرِ، عَلى أنْ يَكُونَ أخِي"وكَذَا وكَذَا؟ قال: فأحجم القوم عنها جميعا، وقلت وإني لأحدثهم سنا، وأرمصهم عينا، وأعظمهم بطنا، وأخمشهم ساقا. أنا يا نبيّ الله أكون وزيرك، فأخذ برقبتي، ثم قال: "إن هذا أخي"وكذا وكذا، "فاسمعوا له وأطيعوا"، قال: فقام القوم يضحكون، ويقولون لأبي طالب: قد أمرك أن تسمع لابنك وتطيع!» 📜 تفسير الطبري، ج19، ص410 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ چه فرقی میکنه به کی رأی بدیم وقتی حکومت هر کی رو که دلش بخواد سر کار میاره؟ ⚠️انتخابات یا انتصابات؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳آیا رأی ندادن باعث ناامنی کشور میشه؟ آیا نمونه‌ای داریم در کشورهای دیگه که رأی ندادن باعث ناامنی در کشورشون شده باشه؟ 🕳 صدای اعتراض... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
⚖ أبوبکر بن مهدي الخطیب البغدادي، متوفّی ۴۶۳، در کتاب «تاریخ بغداد»، از غلام جناب أبوذرّ نقل می‌کند. أبوثابت می‌گوید رسیدم محضر جناب أمّ‌سلمة. ایشان علیّ (علیه السّلام) را یاد کرده و گریه می‌کردند. بعد ایشان فرمودند از پیامبر شنیدم که می‌فرمود علی با حق است و حق با علی است. این دو از هم جدا نمی‌شوند تا در روز قیامت بر من وارد شوند. 🔻عَنْ أَبِي ثَابِتٍ مَوْلَى أَبِي ذَرٍّ، قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أُمِّ سَلَمَةَ فَرَأَيْتُهَا تَبْكِي وَتَذْكُرُ عَلِيًّا، وَقَالَتْ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ، صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: " ‌عَلِيٌّ ‌مَعَ ‌الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِيٍّ، وَلَنْ يَفْتَرِقَا حَتَّى يَرِدَا عَلَيَّ الْحَوْضَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ "» 📜تاريخ بغداد، ج16، ص470 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔰در ادامه بحث جایگاه صحیحین نزد عامّه و نقد آن... 💎 ابن حجر العسقلاني، متوفّی ۸۵۲، در کتاب «تغلیق التعلیق علی صحیح البخاري» از قول بخاری نقل می‌کند.‌ بخاری می‌گوید کتاب الصّحیح را در طول ۱۶ سال تمام کردم. احادیث آن را حجّتی بین خویش و خدا قرار دادم. 🔻وَقَالَ البُخَارِيّ صنفت الصَّحِيح فِي سِتّ عشرَة سنة وخرجته من سِتّمائَة ألف حَدِيث ‌وَجَعَلته ‌حجَّة فِيمَا بيني وَبَين الله وَفِي رِوَايَة عَنهُ خرجته من زهاء سِتّمائَة ألف حَدِيث. 📜تغليق التعليق، ج5، ص421 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗳 وصیّت شهیدان... ♨️ با دشمنان دین، مخرج مشترک پیدا نمی‌کنیم... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🚶 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة از قول جناب أبوذرّ نقل می‌کند که پیامبر فرمود جدایی و مفارقت از علیّ علیه السّلام جدایی از من است و مفارقت از من مفارقت از خداست. 🔻عَنْ أَبِي ذَرٍّ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «يَا عَلِيُّ، إِنَّهُ مَنْ فَارَقَنِي فَقَدْ فَارَقَ اللَّهَ، وَمَنْ فَارَقَكَ فَقَدْ فَارَقَنِي». 📜فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص570 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🔰در ادامه بحث جایگاه صحیحین نزد عامّه و نقد آن... 💎 ابن حجر العسقلاني، متوفّی ۸۵۲، در کتاب «تغلیق ا
🔰در ادامه بحث جایگاه صحیحین نزد عامّه و نقد آن... 😂 أبوبکر بن مهدي الخطیب البغدادي، متوفّی ۴۶۳، به سند خویش از بخاری، همین مطلب را نقل می‌کند. 🔻حَدَّثَنِي أبو الوليد الدربندي، قَالَ: سمعت محمد بن الفضل المفسر، يقول: سمعت أبا إسحاق الريحاني، يقول: سمعت عبد الرحمن بن رساين البخاري، يقول: سمعت محمد بن إسماعيل البخاري، يقول: صنفت كتابي الصحاح لست عشرة سنة، خرجته من ست مائة ألف حديث، ‌وجعلته ‌حجة فيما بيني وبين الله تعالى. 📜تاريخ بغداد، ج2، ص333 📎پ،ن: مطالبی که از بخاری و مسلم نقل شد را مشاهده فرمودید. 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🎉این هم به مناسبت أیّام میلاد🎉 🎭 محمّد بن مسعود عیّاشي، متوفّی ۳۲۰، می‌نویسد شخصی وارد بر امام صادق علیه السّلام شد و عرض کرد «السّلام علیک یا أمیرالمؤمنین». حضرت روی دو پای خویش ایستادند و فرموند ساکت باش. این اسم فقط برای أمیرالمؤمنین علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) است. خدا او را به این اسم اختصاص داده است. هیچ کسی نیست که اینگونه او را صدا بزنند و او راضی باشد به این خطاب برای خودش، مگر اینکه منکوح (مفعول) است. اگر هم چنین نباشد به آن دچار خواهد شد...😅بعد راوی از امام پرسید شما را (یا قائم شما را) چگونه صدا بزنیم؟ حضرت فرمود بگویید «السّلام علیک یا بقیة اللّه یا السّلام علیک یابن رسول اللّه». 🔰عن محمد بن إسماعيل الرازي عن رجل سماه عن أبي عبد الله ع قال: 🔻دخل رجل على أبي عبد الله فقال «السلام عليك يا أمير المؤمنين»، فقام على قدميه، فقال: مه هذا اسم لا يصلح إلا لأمير المؤمنين ع، الله سماه به و لم يسم به أحد غيره فرضي به إلا كان منكوحا و إن لم يكن به ابتلي به، و هو قول الله في كتابه «إِنْ يَدْعُونَ مِنْ دُونِهِ إِلَّا إِناثاً وَ إِنْ يَدْعُونَ إِلَّا شَيْطاناً مَرِيداً» قال: قلت: فما ذا يدعى به قائمكم قال: يقال له «السلام عليك يا بقية الله، السلام عليك يا ابن رسول الله». 📜تفسير العياشي، ج‏1، ص 276 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
👥 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة از قول یکی از تابعین (شعبیّ) نقل می‌کند که با علقمة ملاقات کردم. علقمة گفت می‌دانی مثل علیّ بن أبی طالب (علیهما السّلام) در أمّت اسلامی، مثل کیست؟ گفتم نه. گفت مثل علیّ (علیه السّلام) مثل عیسی بن مریم (سلام اللّه علیهما) است، گروهی آنچنان به او عشق ورزیدند که در محبّت او هلاک شدند و گروهی چنان به او کینه‌توزی کردند که در بغض او هلاک شدند. 🔻عَنِ الشَّعْبِيِّ قَالَ: لَقِيتُ عَلْقَمَةَ، فَقَالَ: أَتَدْرِي مَا مَثَلُ عَلِيٍّ فِي هَذِهِ الْأُمَّةِ؟ قَالَ: قُلْتُ: وَمَا مَثَلُهُ؟ قَالَ: مَثَلُ عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ، أَحَبَّهُ قَوْمٌ حَتَّى هَلَكُوا فِي حُبِّهِ، وَأَبْغَضَهُ قَوْمٌ حَتَّى هَلَكُوا فِي بُغْضِهِ. 📜فضائل الصحابة لأحمد بن حنبل، ج2، ص575 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
نمیدانم ز پا.mp3
1.91M
🤍 یه نگاهی به دل مرده‌ی ما بکن... 🌊 أبوفاصل... 🥀 یا عبّاس شوف الحرم... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
سخنرانی و روضه.mp3
34.69M
🎙هیئت‌ أبناء الحسن (علیه‌ السّلام) ⚠️ به راستی اگر دغدغه‌ها و اولویت‌های ما با دغدغه‌ها و اولویت‌های امام، یکی نباشد، نمی‌توانیم تا پایان مسیر، همراه او باشیم... ♨️ تاریخ را بخوانیم...ما مشابه کسانی که آن‌ها را لعن می‌کنیم، نیستیم؟ 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
👥 أحمد بن حنبل، متوفّی ۲۴۱، در فضائل الصّحابة از قول یکی از تابعین (شعبیّ) نقل می‌کند که با علقمة مل
🕯ابن قتیبة الدینوری، متوفی ۲۷۶، از قول شعبیّ نقل می‌کند که می‌گفت ما نمی‌دانیم چه مواجهه‌ای باید با خاندان أبی طالب داشته باشیم، اگر آن‌ها را دوست داشته باشیم ما را می‌کُشند، اگر نسبت به آن‌ها نفرت داشته باشیم ما را به جهنّم می‌برند. 🔻وقال ‌الشعبي: ما لقينا من آل أبي طالب؟ إن ‌أحببناهم قتلونا، وإن أبغضناهم أدخلونا النار. 📜عيون الأخبار، ج1، ص311 🗣همین مطلب را منصور بن الحسین الرازي، متوفّی ۴۲۱، از قول شعبیّ در خصوص علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) نقل می‌کند. 🔻قَالَ ‌الشَعبي: مَا لقينَا منْ عَليّ بن أبي طَالب: إنْ ‌أحَبَبْناهُ قُتِلْنَا وإنْ أبغْضَنَاه هَلكْنَا. 📜نثر الدر في المحاضرات، ج5، ص137 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🎉این هم به مناسبت أیّام میلاد🎉 🎭 محمّد بن مسعود عیّاشي، متوفّی ۳۲۰، می‌نویسد شخصی وارد بر امام صادق
🤷‍♂ أبوالقاسم فرات بن ابراهیم کوفي، زنده در سال ۳۰۷ و متوفّی ۳۵۲ (علی الظّاهر)، همین روایت را نقل می‌کند با این تفاوت که حضرت فرمود هر کسی غیر از علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام)، اینچنین خطاب شود کافر است (چه قبل و چه بعد از مولا). 🔻عَنْ عُمَرَ بْنِ زَاهِرٍ قَالَ: قَالَ رَجُلٌ لِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع نُسَلِّمُ عَلَى الْقَائِمِ بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ لَا ذَلِكَ اسْمٌ سَمَّى اللَّهُ بِهِ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ [ع‏] لَا يُسَمَّى بِهِ أَحَدٌ قَبْلَهُ وَ لَا بَعْدَهُ إِلَّا كَافِرٌ قَالَ فَكَيْفَ نُسَلِّمُ عَلَيْهِ قَالَ تَقُولُ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ قَالَ ثُمَّ قَرَأَ جَعْفَرٌ بَقِيَّتُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ. 📜تفسير فرات الكوفي، ص 193 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
سخنرانی_1_1.mp3
40.46M
🎙هیئت‌ فدائیان‌ أمیرالمؤمنین (علیه‌ السّلام) 🔱 ما به چه درد امام زمان خویش می‌خوریم⁉️ 🔰از ما نصرت ولیّ خدا را خواسته‌اند... 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🔰در ادامه بحث جایگاه صحیحین نزد عامّه و نقد آن... 😂 أبوبکر بن مهدي الخطیب البغدادي، متوفّی ۴۶۳، به
🔰ابن عساکر، متوفّی ۵۷۱ و عبد الغني بن عبد الواحد المقدسي، متوفّي ۶۰۰ و شمس الدّين الذّهبي، متوفّی ۷۴۸ هم این مطلب را از قول بخاری نقل می‌کنند. 📜تاريخ دمشق لابن عساكر، ج52، ص72 الكمال في أسماء الرجال، ج2، ص136 سير أعلام النبلاء، ج10، ص86 😳 مورد دیگر اینکه ابن حجر العسقلاني، متوفّی ۸۵۲ در شرح صحیح بخاري از قول مؤلّف نقل می‌کند که او هیچ روایتی را در کتاب مذکور گزارش نکرده است مگر اینکه برای آن استخاره کرده و به صحّت آن یقین پیدا کرده است.📿 🔻وروى الفربري عن البخاري قال ما ‌أدخلت ‌في ‌الصحيح ‌حديثا إلا بعد أن استخرت الله تعالى وتيقنت صحته. 📜«فتح الباري» لابن حجر، ج1، ص347 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🗳رأی دادیم چه شد؟؟ فایده انتخابات چیه؟ 🧮 فرق می‌کنه برادر... 👤جدی می‌فرمایید؟😂 🌐 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam