eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
قدرت برآمده از پایگاه ها و دستگاه های فاسد نمی تواند علیه همین پایگاه ها شورش کند. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 301 @Arshiv_Gholam
اساساً فرهنگ هر جامعه هويّت و موجوديت آن جامعه را تشكيل مى‏دهد و با انحراف فرهنگ، هر چند جامعه در بُعدهاى اقتصادى، سياسى، صنعتى و نظامى قدرتمند و قوى باشد ولى پوچ و پوك و ميان تهى است. اگر فرهنگ جامعه ‏اى وابسته و مرتزق از فرهنگ مخالف باشد، ناچار ديگر ابعاد آن جامعه به جانب مخالف گرايش پيدا مى‏كند و بالأخره در آن مستهلك مى‏شود و موجوديت خود را در تمام ابعاد از دست مى‏دهد. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏15، ص 243 @Arshiv_Gholam
🕯هیئت متوسّلین به امام حسن عسگری (علیه السّلام)🕯 🔰سخنرانی: شیخ غلامعلي بدرلو 🔰مدح و مولودی: کربلایی میثم طاهری ⏳زمان: شنبه، 14 اسفند 1400 ساعت 20 🌐مکان: قم، بلوار امام خمینی (رحمه اللّه)، خیابان خیّام، کوچه 19، منزل احمدوند. "ویژه برادران" @Arshiv_Gholam
بدون شناخت انواع پیچیده و تو در توی مغالطات، نه می توان خود را از ارتکاب آن مصون دانست و نه می توان استدلال های مغالطی دیگران را شناسایی کرد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 296 @Arshiv_Gholam
نامه به رئيس مجلس شوراى اسلامى (وضع قوانين ضرورى بر اساس احكام ثانويه) زمان 19 مهر 1360 بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم‏ آنچه در حفظ نظام جمهورى اسلامى دخالت دارد كه فعل يا ترك آن موجب اختلال نظام مى‏شود و آنچه ضرورت دارد كه ترك آن يا فعل آن مستلزم فساد است و آنچه فعل يا ترك آن مستلزم حَرَج است پس از تشخيص موضوع به وسيله اكثريّت وكلاى مجلس شوراى اسلامى، با تصريح به موقّت بودن آن ما دام كه موضوع محقّق است، و پس از رفع موضوع خود به خود لغو مى‏شود، مجازند در تصويب و اجراى آن؛ و بايد تصريح شود كه هر يك از متصدّيان اجراء از حدود مقرّر تجاوز نمود مجرم شناخته مى‏شود و تعقيب قانونى و تعزير شرعى مى‏شود. و السّلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته. روح اللَّه الموسوي الخمينى‏ صحيفه امام، ج‏15، ص 297 @Arshiv_Gholam
ولی تنها ولی تنها ولی تنها ولی تنها قدم زد آسمان روی زمین ما ولی تنها کسی که دستگیر انبیاء بوده ست از آغاز کسی که با وجود او نبوده مرسلی تنها چه تصویر غم انگیزی ست که بعد از رسول اللّه نشسته رو به‌ روی ذوالفقار خود یلی تنها شگفتا! اسفلی بر منبر و دورش خلایق جمع دریغا! گوشه ی مسجد نشسته افضلی تنها پیمبر گفت اگر دنیا به سویی رفت و او سویی همه باطل روند و اوست راه حق! بلی تنها چه می گویی برادر جان علی تنهاست بی مردم درست این است که هستند مردم بی علی تنها "محسن عرب خالقی" @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ وَ الْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَيْدٍ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ سُلَيْمَانَ عَنْ جَرَّاحٍ الْمَدَائِنِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔹إِنَّ الْحَسَدَ يَأْكُلُ الْإِيمَانَ كَمَا تَأْكُلُ النَّارُ الْحَطَبَ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: 🔸حسد ايمان را مي خورد چنان كه آتش هيزم را مي خورد. 📜الكافي، ج‏2، ص 306 @Arshiv_Gholam
همه جا کربلاست.mp3
1.06M
🎙همه جا کربلاست🎙 "مرحوم حاج احمد دلجو" @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ: 🔹اتَّقُوا اللَّهَ وَ لَا يَحْسُدْ بَعْضُكُمْ بَعْضاً، إِنَّ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ كَانَ مِنْ شَرَائِعِهِ السَّيْحُ فِي الْبِلَادِ، فَخَرَجَ فِي بَعْضِ سَيْحِهِ وَ مَعَهُ رَجُلٌ مِنْ أَصْحَابِهِ قَصِيرٌ وَ كَانَ كَثِيرَ اللُّزُومِ لِعِيسَى (علیه السّلام)، فَلَمَّا انْتَهَى عِيسَى إِلَى الْبَحْرِ قَالَ بِسْمِ اللَّهِ بِصِحَّةِ يَقِينٍ مِنْهُ فَمَشَى عَلَى ظَهْرِ الْمَاءِ، فَقَالَ الرَّجُلُ الْقَصِيرُ حِينَ نَظَرَ إِلَى عِيسَى (علیه السّلام) جَازَهُ بِسْمِ اللَّهِ بِصِحَّةِ يَقِينٍ مِنْهُ فَمَشَى عَلَى الْمَاءِ وَ لَحِقَ بِعِيسَى (علیه السّلام)، فَدَخَلَهُ الْعُجْبُ بِنَفْسِهِ فَقَالَ هَذَا عِيسَى رُوحُ اللَّهِ يَمْشِي عَلَى الْمَاءِ وَ أَنَا أَمْشِي عَلَى الْمَاءِ فَمَا فَضْلُهُ عَلَيَّ؟ قَالَ فَرُمِسَ فِي الْمَاءِ فَاسْتَغَاثَ بِعِيسَى فَتَنَاوَلَهُ مِنَ الْمَاءِ فَأَخْرَجَهُ، ثُمَّ قَالَ لَهُ مَا قُلْتَ يَا قَصِيرُ؟ قَالَ قُلْتُ هَذَا رُوحُ اللَّهِ يَمْشِي عَلَى الْمَاءِ وَ أَنَا أَمْشِي عَلَى الْمَاءِ فَدَخَلَنِي مِنْ ذَلِكَ عُجْبٌ، فَقَالَ لَهُ عِيسَى لَقَدْ وَضَعْتَ نَفْسَكَ فِي غَيْرِ الْمَوْضِعِ الَّذِي وَضَعَكَ اللَّهُ فِيهِ فَمَقَتَكَ اللَّهُ عَلَى مَا قُلْتَ، فَتُبْ إِلَى اللَّهِ (عَزَّ وَ جَلَّ) مِمَّا قُلْتَ، قَالَ فَتَابَ الرَّجُلُ وَ عَادَ إِلَى مَرْتَبَتِهِ الَّتِي وَضَعَهُ اللَّهُ فِيهَا فَاتَّقُوا اللَّهَ وَ لَا يَحْسُدَنَّ بَعْضُكُمْ بَعْضاً. داود رقّى گويد شنيدم امام صادق (عليه السّلام) مي فرمود: 🔸از خدا پروا كنيد و بر يك ديگر حسد مبريد، همانا از جمله مقرّرات دينى عيسى بن مريم گردش در شهرها بود، در يكى از گردش ها مردى كوتاه قد كه غالباً ملازم عيسى (عليه السّلام) و از اصحاب آن حضرت بود همراهش شد، چون عيسى به دريا رسيد، با يقين درست فرمود "بسم اللَّه" و بر روى آب راه رفت، چون مرد كوتاه قد عيسى (عليه السّلام) را ديد كه بر روى آب مي گذرد او هم با يقين درست گفت "بسم اللَّه" و بر روى آب به راه افتاد تا به عيسى (عليه السّلام) رسيد، آنگاه خود بينى او را گرفت و با خود گفت اين عيسى روح اللَّه است كه بر روى آب مي رود و من هم روى آب مي روم پس او را بر من چه فضيلتى باشد؟ آنگاه در آب فرو رفت و از عيسى فريادرسى خواست، عيسى دستش را گرفت و از آب بيرون آورد و به او گفت اى كوتاه قد؛ چه گفتى؟ (كه در آب فرو رفتى)، گفت من گفتم اين روح اللَّه است كه روى آب راه مي رود و من هم روى آب راه مي روم و مرا خود بينى فرا گرفت، عيسى به او فرمود خود را در جايى گذاشتى كه خدايت در آنجا نگذاشته، پس خدا به سبب اين گفتار تو را مبغوض داشت، از آنچه گفتى به سوى خداى (عزّ و جلّ) توبه كن. امام (عليه السّلام) فرمود آن مرد توبه كرد و به رتبه ‏اى كه خدا برايش قرار داده بود برگشت، پس از خدا پروا كنيد و بر يك ديگر حسد نبريد. 📜الكافي، ج‏2، ص 306 @Arshiv_Gholam
نمي دانم ز خود افتادگان داري خبر يا نه ز دور اين ناله ما در دلت دارد أثر يا نه يقين داري که دارم از خيالت پيکري با خود که شب تا صبح دم مي گردمش بر گرد سر يا نه به گوشت هيچ مي گويد که اينک مي رسد از پي چو باد صرصر آن ديوانه صحرا سپر يا نه به خاطر مي رساني هيچ گه کان دشت پيما را به زور انداختم از پا من بيدادگر يا نه براي آزمايش بار من بر کوه نه يک دم ببين خواهد شکستن کوه را صد جا کمر يا نه چو جان را نيست در رفتن توقّف هيچ مي گویي که بايد بازگشتن بي توقّف زين سفر يا نه نوشتم نامه وز گمراهي طالع نمي دانم که خواهد ره به آن مه برد مرغ نامه بر يا نه بيا و محتشم از بهر من ديوان خود بگشا ببين بر لشگر غم مي کنم آخر ظفر يا نه "دیوان محتشم کاشانی، غزل 466" @Arshiv_Gholam
تمام وابستگان و انگل هاى خارجى زاييده شده از اين دانشگاه غربى بوده ‏اند. اجانب با فعّاليت خود، مدارس و دانشگاه هاى ما را از محتوا خالى كردند. البته حملات زيادى به روحانيت هم شد. آن ها مى‏خواستند روحانيت را هم تغيير بنيادى دهند و عدّه ‏اى از روحانيون را هم بردند، ولى عدّه ‏اى مقاوم باقى ماندند؛ تغيير نكردند. ما بايد سال هاى طولانى زحمت و مشقّت بكشيم تا از فطرت ثانى خود متحوّل شويم و خود را بيابيم و روى پاى خويش بايستيم و مستقل گرديم و ديگر احتياجى به شرق و غرب نداشته باشيم. و بايد از همان بچّه‏ ها شروع كنيم و تنها مقصدمان تحوّل انسان غربى‏ به انسانى اسلامى باشد. اگر اين مهم را انجام داديم، مطمئن باشيد كه هيچ كس و هيچ قدرتى نمى‏تواند به ما ضربه بزند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏15، ص 309 @Arshiv_Gholam