eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
📢سلسله نشستهای ❇️پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار میکند: 💡 (جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی) ⏰سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۷_۱۹ 📌لینک نشست وبیناری 🌐https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 🆔 @Cultural_governance
سربرگ.pdf
291.5K
🔰مجموعه جزوات حکمرانی فرهنگی 🔸مقاومت زایی سازمان ها در بازسازی ساختارهای فرهنگی 🆔 @Cultural_governance
ظرفیت‌ها_و_زمینه‌های_فرهنگی_در_روابط_ایران_و_روسیه_.pdf
412.5K
🔰مجموعه گفت وگوی حکمرانی فرهنگی 📌ظرفیت‌ها و زمینه‌های فرهنگی در روابط ایران و روسیه 🔸هندسه حضور فرهنگی در سرزمین‌های شمالی 🔸یکی از این فرصت‌های قابل توجه کشور روسیه است که نمی‌شود تردید کرد در زمینه‌های فرهنگی و هنری، سرزمینی بسیار غنی است و در ضمن می‌تواند بازار خوبی برای بعضی از محصولات فرهنگی ما هم باشد. 🆔 @Cultural_governance
🔰ابزارهای حکمرانی تغییر فرهنگی یکی از مهم‎ترین ابزارهای تغییر فرهنگی، نهاد داستان، داستان‌پردازی و قصه‌گویی در گسترده‌ترین معنای آن است. از این رو در این یادداشت می‌خواهیم نگاهی به این نهاد داشته باشیم... ◀️ برای مطالعه ادامه مطلب به این پیوند مراجعه کنید. 🆔 @Cultural_governance
🔺نمایش خانگی به ارشاد نزدیک شد/چطور شورای نگهبان، تلاش غیرمتعارف مجلس را ناکام گذاشت؟ ✍️مصطفی قاسمیان، روزنامه‌نگار ◽️احتمالا می‌دانید یکی از مهمترین ایرادات ساترا (سازمان وابسته به صداوسیما و ناظر بر نمایش خانگی) این است که قانون تاسیس ندارد. کل قانونی که مبنای تشکیل ساترا شده، یک جزء چند خطی از یکی از تبصره‌های بودجه سال ۱۴۰۰ است. منتقدان به درستی می‌گویند با قانون بودجه که بعد از یک سال منقضی می‌شود، نباید یک سازمان راه انداخت. ◽️ مجلس این کار نامتعارف را پارسال انجام داد و به نتیجه رسید، اما امسال، اتفاقی دیگر افتاد. دو هفته پیش، ۴ صنف سینمایی و نمایش خانگی به احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نامه نوشتند و ماجرا را توضیح دادند. نتیجه این که شورای نگهبان با این جزء قانونی مخالفت کرد و مجلس مجبور شد آن را از قانون حذف کند و ناگهان، ساترا فاقد مبنای قانونی شد! ◽️ جالب این که یکی از علل مخالفت شورای نگهبان، تداخل این مسئولیت با «وظایف قانونی سایر دستگاه‌ها» است، یعنی ظاهرا شورای نگهبان، نظارت وزارت فرهنگ را به سریال‌های خانگی به رسمیت می‌شناسد! مجلس بلافاصله پس از این حذف، جمله یادشده را با جمله رهبر انقلاب درباره نظارت صداوسیما بر «صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی» جایگزین کرد؛ جمله‌ای که نیاز به رفع ابهام دارد. ◽️ نتیجه؟ همه‌چیز برگشت به سال ۹۹. دیگر نظارت ساترا به «همه بر تمام مراحل تولید آثار حرفه‌ای در فضای مجازی» قانونی نیست و اختلاف، بر سر تعریف «صوت و تصویر فراگیر» است. حالا باید شورای عالی فضای مجازی این عبارت را تعریف کند تا ابهام رفع شود و در این صورت، ممکن است نمایش خانگی از یوغ رقیبش خلاص شود. || 🆔 @Cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
❌🎥 گسترش فساد شبکه نمایش خانگی با کوتاهی صداوسیما و ارشاد 🔺ماجرای محتوای شبکه و نظارتی که بر آن وجود ندارد پایانی ندارد و هربار که سریال تازه‌ای منتشر می‌شود، باید منتظر موج جدیدی از اعتراضات باشیم. اعتراضات درستی که از سوی مخاطبان این آثار است. 🔺موضوعات مورد اعتراض عموما شامل: روابط آزاد محرم و نامحرم، رقص، خيانت خانوادگي، مواد مخدر، كلمات نامناسب، تجمل گرايي و فرهنگ اسراف مي باشد. 🔺حالا که بناست صفر تا صد کار تولید و پخش برنامه‌ها در شبکه نمایش خانگی بر عهده باشد، از این به بعد باید دید که آیا زمان ترویج و اشاعه فساد به شکل‌های گوناگون به پایان رسیده یا ساترا مغلوب پلتفرم‌ها می‌شود و آنها همچنان فضای شبکه نمایش خانگی را به نفع خود جلو می‌برند؟ 🔺نکته قابل توجهی که در این باره مورد توجه قرار نمی‌گیرد، موضوع است. چیزی که در کشورهای غربی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدتی است که در ایران نیز باب شده ولی هیچ سنخیتی با جامعه دینی و فرهنگ ما ندارد؛ چراكه وقتي محتوايي مورد تاييد نباشد، بزرگ و كوچك ندارد و درجه بندي آن بي‌معناست. 🔺در ايام فراغت و فرصت هاي بيكاري مواظب ذهن و فكر فرزندان معصوم و نوجوانان آينده‌ساز كشورمان باشيم. || 🆔 @Cultural_governance
منوچهر هادی: من فیلمساز صنعتی هستم/ اشتباه‌‌های رحمان ۱۴۰۰ را می‌پذیرم/در تلویزیون، نصف شبکه نمایش خانگی پول می‌گیرم/ساترا و ارشاد برایم فرقی ندارد 🔺منوچهر هادی، کارگردان سینما : من یک فیلمساز صنعتی هستم. وقتی نیسان آبی را می‌سازم به صنعت سینما و پلتفرم فکر می‌کنم و اینکه مخاطب راضی باشد. شوخی جنسی آنچنانی هم نمی‌کنم. نیسان آبی را می‌توان در تلویزیون پخش کرد ولی تلویزیون این کار را نمی‌کند. من در این حد هم نمی‌توانم شوخی کنم و حتی پیشنهاد هم به من شده؛ شبکه به من پیشنهاد داد که کمدی بسازم و گفتم کمدی نمی‌سازم. دو، سه کار را مذاکره کردم. پولی که در نمایش خانگی می‌گیرم در تلویزیون از نصف کمتر می‌گیرم. همان انرژی هم می‌گذارم و حتی کار برای من سخت‌تر می‌شود. آقای آذرپندار با من تماس گرفت که تلویزیون کار کنم. برای آقای فروغی فیلم ساختم و رفتار خوبی داشته است. یک سریال برای شبکه سه ساختم و جلسات خوبی با آقای فروغی درباره کار خودم داشتم. اینکه دیدگاه ایشان چیست و به چه چیزی اعتقاد دارد و از کجا آمده به من ربطی ندارد. به‌عنوان مدیر شبکه می‌گویم؛ یک سریال ساختم و تعاملات خوبی داشتیم. رحمان 1400 شوخی جنسی داشت. نقدها را خواندم، کامنت داشتم که با زن و بچه فیلم را دیدیم و وسط فیلم از سالن بیرون آمدیم. قبول دارم یک صحنه‌هایی اشتباه بود. اشتباه این بود که ارشاد باید محدودیت سنی تعیین می‌کرد. روزی که رحمان توقیف شد پشت در اتاق آقای انتظامی رفتیم، از ساعت 10-9 صبح تا 4 بعد از ظهر منتظر بودیم و اصلا ما را ندید. در صورتی که شما باید پیگیری کنید و تماس بگیرید و از من به‌عنوان فیلمساز و تهیه‌کننده عذرخواهی کنید چرا فیلمی که به شما مجوز دادیم به هر دلیلی توقیف شده است. ما را در اتاق خود راه ندادند. اینها بد است. من نمی‌گویم فیلم من بی‌غلط بوده و چرا توقیف شده است، توقیف شده، حتما دلایلی داشته است، حالا یا من قانع می‌شوم یا نمی‌شوم. پایبند مقررات هستم، پایبند قانون جمهوری اسلامی هستم، پایبند ارشاد هستم ولی ارشاد هم اگر مجوزی به من می‌دهد باید از من حمایت کند حتی اگر مقصر باشم. باید پای فیلمساز خود بایستد. برای من خیلی فرقی نمی‌کند که مثلا پروانه نمایش نیسان آبی را ارشاد یا ساترا بدهد. از نظر من همه یکی هستند و دیدگاه‌هایشان مشابه است. چه‌بسا سر گیسو و عاشقانه 1 برای مجوز هر قسمت خیلی بیشتر سختی کشیدم. 🔺گفت‌وگو از ؛ متن کامل این گفت‌وگوی تفصیلی را بخوانید 🌐http://fdn.ir/63599 ||| 🆔 @Cultural_governance
🔸اعداد و ارقام نظرسنجی‌های ملی چه تصویر کلانی از ذائقه فرهنگی و رسانه‌ای ایرانی‌ها ارائه می‌کنند 📌نه توئیتر، نه بیست‌وسی 🔸آمارها نشان می‌دهد مردم به‌طور میانگین روزانه سه‌ساعت تلویزیون ملی را تماشا می‌کنند. در نتایج آماری مربوط به هنر، 70 درصد مردم اعلام کردند به موسیقی گوش می‌دهند، 22 درصد فیلم‌های ایرانی می‌بینند، 19.8 درصد مخاطب سریال‌های نمایش خانگی هستند، که البته این آمار درمورد تلویزیون‌های اینترنتی 50 درصد است. ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/e3e9d9 || 🆔 @Cultural_governance
ماتریس انگیزه سازی.pdf
382.1K
🔰مجموعه جزوات حکمرانی فرهنگی 💠حمایت و انگیزه سازی در حوزه فرهنگ 🔸ستاد های فرهنگی معمولا برای جذب مخاطبین از مولفه های مختلفی استفاده میکنند بدین نحو که در لایه جذب اولیه مخاطبین، ستاد ها از مولفه های رغبت برانگیز استفاده می نمایند و در لایه چسبندگی و شبکه سازی از مولفه های حمایتی استفاده می نمایند 🔸این جزوه به ارزش ها و مولفه هایی که سبب جذب مخاطبین می گردد پرداخت میکند و به صورت تفضیلی عوامل رغبت ساز و حمایتی را بیان میکند 🆔 @Cultural_governance
وضعیت کتاب در دو هفته اول سال.pdf
3.54M
🔰رشد ۱۰۰ درصدی چاپ کتاب در 2 هفته اول امسال 🔸گزارش روزنامه فرهیختگان 🆔 @Cultural_governance
🔰یادداشت های کوتاه نقد عصر جدید ✍️یادداشت اول ⛔️نقشهای اشتباه دختران و زنان در برنامه عصر جدید ⭕️برنامه و نقش های اشتباه زنان و دخترانی که مدام توسط و تشویق میشوند...زنان فلان، دختران بهمان، رکورد دار کشیدن کشتی با دندان و ... به کجا می رویم؟! کاش لاقل یک بار توسط داوران یا مجری محترم این نکات تذکر داده میشد که به چه قیمتی؟! اما دریغ... ⭕️ بزرگترین هنر زن و است که لیاقت "بهشت زیر پا" میشود... ✍️یادداشت دوم 🔴 عصر جدیدی دیگر 🔹حالا که و ادبی و مخترعین و خیلی دیگر از افراد خارق العاده ای وجود دارند که امکان حضور در برنامه را ندارند؛ 🔻ای کاش برنامه ای بود و این افراد را به مردم نشان می داد تا همه متوجه باشند که موفقیت و توفیق افتخارآفرینی برای وطن فقط در آواز_و_پشتک‌ وارو و به طور کلی کارهای نمایشی خلاصه نمی شود... ✍️یادداشت سوم 🔰 آنقدری که برنامه تونست دخترهای ما رو به نینجا و کونگ فوکار تبدیل کنه، معبد شائولین و ژاپن نتونست. 😒😕 🔺 رسانه ملی، یک دانشگاه بزرگ است. از این ابزار مهم و مؤثر چه استفاده ای می کنیم؟ 🆔 @Cultural_governance