eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمرانی فرهنگی
❌🎥 گسترش فساد شبکه نمایش خانگی با کوتاهی صداوسیما و ارشاد 🔺ماجرای محتوای شبکه و نظارتی که بر آن وجود ندارد پایانی ندارد و هربار که سریال تازه‌ای منتشر می‌شود، باید منتظر موج جدیدی از اعتراضات باشیم. اعتراضات درستی که از سوی مخاطبان این آثار است. 🔺موضوعات مورد اعتراض عموما شامل: روابط آزاد محرم و نامحرم، رقص، خيانت خانوادگي، مواد مخدر، كلمات نامناسب، تجمل گرايي و فرهنگ اسراف مي باشد. 🔺حالا که بناست صفر تا صد کار تولید و پخش برنامه‌ها در شبکه نمایش خانگی بر عهده باشد، از این به بعد باید دید که آیا زمان ترویج و اشاعه فساد به شکل‌های گوناگون به پایان رسیده یا ساترا مغلوب پلتفرم‌ها می‌شود و آنها همچنان فضای شبکه نمایش خانگی را به نفع خود جلو می‌برند؟ 🔺نکته قابل توجهی که در این باره مورد توجه قرار نمی‌گیرد، موضوع است. چیزی که در کشورهای غربی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد و مدتی است که در ایران نیز باب شده ولی هیچ سنخیتی با جامعه دینی و فرهنگ ما ندارد؛ چراكه وقتي محتوايي مورد تاييد نباشد، بزرگ و كوچك ندارد و درجه بندي آن بي‌معناست. 🔺در ايام فراغت و فرصت هاي بيكاري مواظب ذهن و فكر فرزندان معصوم و نوجوانان آينده‌ساز كشورمان باشيم. || 🆔 @Cultural_governance
منوچهر هادی: من فیلمساز صنعتی هستم/ اشتباه‌‌های رحمان ۱۴۰۰ را می‌پذیرم/در تلویزیون، نصف شبکه نمایش خانگی پول می‌گیرم/ساترا و ارشاد برایم فرقی ندارد 🔺منوچهر هادی، کارگردان سینما : من یک فیلمساز صنعتی هستم. وقتی نیسان آبی را می‌سازم به صنعت سینما و پلتفرم فکر می‌کنم و اینکه مخاطب راضی باشد. شوخی جنسی آنچنانی هم نمی‌کنم. نیسان آبی را می‌توان در تلویزیون پخش کرد ولی تلویزیون این کار را نمی‌کند. من در این حد هم نمی‌توانم شوخی کنم و حتی پیشنهاد هم به من شده؛ شبکه به من پیشنهاد داد که کمدی بسازم و گفتم کمدی نمی‌سازم. دو، سه کار را مذاکره کردم. پولی که در نمایش خانگی می‌گیرم در تلویزیون از نصف کمتر می‌گیرم. همان انرژی هم می‌گذارم و حتی کار برای من سخت‌تر می‌شود. آقای آذرپندار با من تماس گرفت که تلویزیون کار کنم. برای آقای فروغی فیلم ساختم و رفتار خوبی داشته است. یک سریال برای شبکه سه ساختم و جلسات خوبی با آقای فروغی درباره کار خودم داشتم. اینکه دیدگاه ایشان چیست و به چه چیزی اعتقاد دارد و از کجا آمده به من ربطی ندارد. به‌عنوان مدیر شبکه می‌گویم؛ یک سریال ساختم و تعاملات خوبی داشتیم. رحمان 1400 شوخی جنسی داشت. نقدها را خواندم، کامنت داشتم که با زن و بچه فیلم را دیدیم و وسط فیلم از سالن بیرون آمدیم. قبول دارم یک صحنه‌هایی اشتباه بود. اشتباه این بود که ارشاد باید محدودیت سنی تعیین می‌کرد. روزی که رحمان توقیف شد پشت در اتاق آقای انتظامی رفتیم، از ساعت 10-9 صبح تا 4 بعد از ظهر منتظر بودیم و اصلا ما را ندید. در صورتی که شما باید پیگیری کنید و تماس بگیرید و از من به‌عنوان فیلمساز و تهیه‌کننده عذرخواهی کنید چرا فیلمی که به شما مجوز دادیم به هر دلیلی توقیف شده است. ما را در اتاق خود راه ندادند. اینها بد است. من نمی‌گویم فیلم من بی‌غلط بوده و چرا توقیف شده است، توقیف شده، حتما دلایلی داشته است، حالا یا من قانع می‌شوم یا نمی‌شوم. پایبند مقررات هستم، پایبند قانون جمهوری اسلامی هستم، پایبند ارشاد هستم ولی ارشاد هم اگر مجوزی به من می‌دهد باید از من حمایت کند حتی اگر مقصر باشم. باید پای فیلمساز خود بایستد. برای من خیلی فرقی نمی‌کند که مثلا پروانه نمایش نیسان آبی را ارشاد یا ساترا بدهد. از نظر من همه یکی هستند و دیدگاه‌هایشان مشابه است. چه‌بسا سر گیسو و عاشقانه 1 برای مجوز هر قسمت خیلی بیشتر سختی کشیدم. 🔺گفت‌وگو از ؛ متن کامل این گفت‌وگوی تفصیلی را بخوانید 🌐http://fdn.ir/63599 ||| 🆔 @Cultural_governance
🔸اعداد و ارقام نظرسنجی‌های ملی چه تصویر کلانی از ذائقه فرهنگی و رسانه‌ای ایرانی‌ها ارائه می‌کنند 📌نه توئیتر، نه بیست‌وسی 🔸آمارها نشان می‌دهد مردم به‌طور میانگین روزانه سه‌ساعت تلویزیون ملی را تماشا می‌کنند. در نتایج آماری مربوط به هنر، 70 درصد مردم اعلام کردند به موسیقی گوش می‌دهند، 22 درصد فیلم‌های ایرانی می‌بینند، 19.8 درصد مخاطب سریال‌های نمایش خانگی هستند، که البته این آمار درمورد تلویزیون‌های اینترنتی 50 درصد است. ادامه مطلب👇 🌐yun.ir/e3e9d9 || 🆔 @Cultural_governance
ماتریس انگیزه سازی.pdf
382.1K
🔰مجموعه جزوات حکمرانی فرهنگی 💠حمایت و انگیزه سازی در حوزه فرهنگ 🔸ستاد های فرهنگی معمولا برای جذب مخاطبین از مولفه های مختلفی استفاده میکنند بدین نحو که در لایه جذب اولیه مخاطبین، ستاد ها از مولفه های رغبت برانگیز استفاده می نمایند و در لایه چسبندگی و شبکه سازی از مولفه های حمایتی استفاده می نمایند 🔸این جزوه به ارزش ها و مولفه هایی که سبب جذب مخاطبین می گردد پرداخت میکند و به صورت تفضیلی عوامل رغبت ساز و حمایتی را بیان میکند 🆔 @Cultural_governance
وضعیت کتاب در دو هفته اول سال.pdf
3.54M
🔰رشد ۱۰۰ درصدی چاپ کتاب در 2 هفته اول امسال 🔸گزارش روزنامه فرهیختگان 🆔 @Cultural_governance
🔰یادداشت های کوتاه نقد عصر جدید ✍️یادداشت اول ⛔️نقشهای اشتباه دختران و زنان در برنامه عصر جدید ⭕️برنامه و نقش های اشتباه زنان و دخترانی که مدام توسط و تشویق میشوند...زنان فلان، دختران بهمان، رکورد دار کشیدن کشتی با دندان و ... به کجا می رویم؟! کاش لاقل یک بار توسط داوران یا مجری محترم این نکات تذکر داده میشد که به چه قیمتی؟! اما دریغ... ⭕️ بزرگترین هنر زن و است که لیاقت "بهشت زیر پا" میشود... ✍️یادداشت دوم 🔴 عصر جدیدی دیگر 🔹حالا که و ادبی و مخترعین و خیلی دیگر از افراد خارق العاده ای وجود دارند که امکان حضور در برنامه را ندارند؛ 🔻ای کاش برنامه ای بود و این افراد را به مردم نشان می داد تا همه متوجه باشند که موفقیت و توفیق افتخارآفرینی برای وطن فقط در آواز_و_پشتک‌ وارو و به طور کلی کارهای نمایشی خلاصه نمی شود... ✍️یادداشت سوم 🔰 آنقدری که برنامه تونست دخترهای ما رو به نینجا و کونگ فوکار تبدیل کنه، معبد شائولین و ژاپن نتونست. 😒😕 🔺 رسانه ملی، یک دانشگاه بزرگ است. از این ابزار مهم و مؤثر چه استفاده ای می کنیم؟ 🆔 @Cultural_governance
💠 اتحاد مجموعه‌های فرهنگی ✍️ حجت الاسلام مجتبی میرزایی وحدت بین اعضای یک مجموعه برای تحقق اهداف و آرمان هایشان امری ضروری و غیر قابل انکار است. امری که دشمنان ما هم آن را بدرستی دریافته اند و با تشکیل اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد با ریاست ایالات متحده آمریکا هر روز در حال نقشه کشی بر علیه جوامع ضعیف برای چپاول منابعشان در راستای منافعشان هستند. حال این سوال پیش می آید که مجموعه های فرهنگی و نیروهای متخصص و تراز انقلابی که مدعی تبعیت از رهبری هستند، چرا از منش و سیره ایشان الگو نمی گیرند و هر کدام برای خود در مجموعه خود فعالیتی که اکثر موازی کاری هم هست انجام می دهند. بعنوان مثال افرادی مثل حجج اسلام علیرضا و احمد پناهیان، آقایان رائفی پور و حاج احمد یکتا و ازغدی و سایر اشخاص تراز انقلابی که تریبون آنان بیشتر وایرال می شود، چرا تشریفشان را در یک اتاق فکر مشترک جمع نمی کنند و تمام سرمایه مالی و فکری خود را برای انجام پر قدرت یک کار واحد جمع نمی کنند؟! در این پانزده سال مشغولیت در کار فرهنگی، حس استقلال و تک روی در بین مجموعه های انقلابی و فرهنگی بسیار دیده ام بگونه ای که این حس همچون خوره ای به جان این مجموعه ها افتاده و هر کاری می کنند که ساختمان مجزا و ردیف بودجه مستقل و اسم و عنوانی مختص به خود داشته باشند. البته گفتن از نیمه خالی لیوان به تنهایی بی انصافی است و مجموعه های مادر بسیاری هستند که در حال تولید نیروها و مجموعه های فرهنگی و انقلابی بوده و همه را طبق یک فرمان و الگو راهبری و تامین منابع می نمایند و گرچه امری پسندیده و محسن است اما کافی و وافی برای این شبیخون فرهنگی نیست. 🆔 @Cultural_governance
🔵 مدیریتِ شبكه‌ای چیست؟ (برای هماهنگ‌سازیِ تحقیقاتِ «حوزوی» و «دانشگاهی» و «اجرایی»، نیازمندِ «مدیریتِ شبكه‌ای» هستیم) ✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری: 🔶 "مديريت شبکه‌ای" نه "مدیریت متمرکز" است که ریز و کلان همه امور، به‌صورتِ هرمی به یک شخص یا شورا بازگردد، و نه "مدیریت آزاد" است که هر واحدی بدون هماهنگی با دیگر واحدها، هر آنچه را می‌پسندد محقق کند. این مديريت، نیمه‌متمرکز عمل می‌کند؛ نهاد يا شورای خاصی با تکيه بر نيازسنجی فرهنگی، به تقسيم پروژه‌های فکری و فرهنگی در ميان زنجيره‌ای از مراکز فرهنگی اقدام و آنها را پشتيبانی می‌کند، اما اين تقسيم پروژه‌ها و پشتيابی، به‌معنای مديريت متمرکز آنها نيست، بلکه آن مراکز از آزادی نسبی برخوردارند و حتی می‌توانند با پیشنهاد یا فعالیت مناسب خود، بر طرح و فعالیت نهاد مرکزی مؤثر باشند. در اين مديريت، مهم نيست که مراکز پژوهشی چه فرايند داخلی دارند و چگونه کار می‌کنند، مهم آن است که چه امکانات و مقدوراتی دریافت می‌کنند و بر اساس یک روش مشترکِ منطقی، چه محصولی را تحويل می‌دهند. 🔶 مديريت شبکه‌ای، همهٔ گمانه‌زنی‌ها و نتيجه‌گيری‌ها و گزينش‌ها و پردازش‌های اجتماعی را پالايش می‌كند. برای مثال، شخصی که درباره موضوع خاصی در فيزيک كاربردی، پژوهشی را سامان می‌دهد، ممكن است بر اساس اطلاعاتی كه به‌دست می‌آورد، به ميدان گمانه‌زنی و گزينش و پردازش و فرضيه‌پردازی هم برسد؛ در مديريت شبکه‌ای بايد بتوان تحقيق او را با تحقيق شخص ديگری كه مثلاً با رويكرد روان‌شناسی، همان موضوع را كاويده است، هماهنگ كرد. اين هماهنگی از طريق شبكه پديد می‌آيد. بايد همه اطلاعات، به چرخه اين شبكه وارد شود و آن‌گاه از صافی پالايش آن روش منطقی بگذرند و بيرون روند. از طريق اين شبكه می‌توان مجموعه فعاليت‌های پژوهشی را هماهنگ کرد و اطلاعات و متدی را كه برای پالايش و جمع‌بندی اطلاعات و گمانه‌زنی‌ها به‌کار می‌رود همداستان و هماهنگ کرد. اگر چنين نظام‌مند و با برنامه تحقيق كنيم، طبيعی است كه منظومه اطلاعات توليدی نیز هماهنگ می‌شوند و یکديگر را كامل می‌كنند. 🔶 هدف مديريت شبکه‌ای تحقيقات، ايجاد تعامل مثبت و بالنده ميان همه حوزه‌های معارف اجتماعی، و ايجاد منظومه معارف بشری است که اين کار را از طريق انسجام‌بخشی در پژوهش‌ها و پيشگيری از تشتت فرهنگی، و هدايت تمامی انديشمندان و توليدکنندگان علم به سوی هدف واحد، انجام می‌دهد. به تعبير ديگر، شبكه تحقيقات بايد شيوه انديشيدن و كار تحقيقاتی و شكل‌گيری استنتاج‌ها را ساماندهی كند؛ به‌گونه‌ای كه همه اين شيوه‌ها هماهنگ واقع شوند. اگر انگيزه‌ها متناقض باشند تحقيقات به‌سمت نتايج متناقض حركت می‌كند، يا اگر روش انديشيدن و روش كاركردن انديشمندان، هماهنگ نباشد و يا روش جمع‌بندی و نتيجه‌گيری‌ها هماهنگ نباشد و ذوقی عمل ‌شود، نتايجی هماهنگ حاصل نخواهد شد. 🔶 برای تحقق مديريت شبکه‌ای، نيازمند روش طبقه‌بندی جامع علوم هستيم تا شبکه تحقيقات را بر اساس آن طبقه‌بندی به‌وجود آوريم. از اين روش عام، گاه به "منطق عام" يا "نسبيت عام" تعبير می‌شود. اين مدل عام نيز نيازمند يك انديشه فلسفی عام است. فلسفه‌ای كه نتواند چگونگیِ تغييرات را تعريف كند، نمی‌تواند برای شناسايی تغييرات، مدل بدهد. فلسفه‌ای كه قدرت تحليل معرفت را ندارد، قدرت ايجاد منطقی كه بتواند معرفت‌های مختلف بشری را هماهنگ كند ندارد. فلسفه عامی كه بتواند معرفت و موضوع معرفت را شناسايی كند، بنياد و پايه يك نسبيت عام و منطق عمومی قرار می‌گيرد که آن منطق عمومی، پايگاه ايجاد نظام منطقی در عرصه معرفت‌های دينی، معادلات كاربردی و مدل‌سازی خواهد بود. در اين صورت می‌توان شبکه‌سازی کرد و "معارف دينی، معارف علمی و معارف اجرايی" (با محوریت معارف دینی) را در نظام فکری منسجم در آورد؛ به‌گونه‌ای که مثلاً تحقيقات جامعه‌شناختیِ ما مکمل تحقيقات روان‌شناختی و اين دو، مکمل ساير تحقيقات دينی، علمی و اجرايی ما باشند.» 🆔 @Cultural_governance
چیستی_و_روش_شبکه_سازی_تشکل_های_انقلابی.pdf
463.9K
🔰مجموعه جزوات حکمرانی فرهنگی 💠شبکه سازی چیستی فرایند ها و روش ها ♻️بی شک با ادغام سازمان های فرهنگی باز تعدد زیادی در دستگاه های نقش آفرین مشاهده می شود و اگر بخواهیم به یک حکمرانی مطلوب در حوزه فرهنگ برسیم باید به حکمرانی شبکه ای روی بیاوریم | 🆔 @Cultural_governance
🔰چالش حکمرانی 🔸چالش های حوزه شبکه سازی 📌احساس بحران در جنگ 8 ساله باعث شبکه شدن جبهه انقلاب اسلامی گردید امروزه کدام عامل و نیاز باعث ایجاد شبکه سازی می شود؟ 📌شبکه هیات های کشور چرا موفق بوده اند؟ آیا شرط نماد و مفهوم مشترک و ورود بدون محدودیت میتواند یک معیار جهان شمول برای تمامی شبکه ها باشد؟ 📌شبکه بنیاد مهدویت در کشور چرا با آنکه نقاط قوت بسیاری (من جمله تولید کتاب فراوان و غیره) دارد اما یک شبکه سکولار است؟ ارتباط شبکه ها با حاکمیت در چیست؟ شما میتوانید پاسخ های خود را به صورت صوت و یا یادداشت به ادمین @mogtaba_farhang جهت انتشار در کانال ارسال نمایید 🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🆔 @Cultural_governance
🔅کانال حکمرانی فرهنگی🔅 🗣مقام معظم رهبری: 🔰به گمان بنده، کشور نیاز به یک دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. 🔸کانال حکمرانی فرهنگی با دغدغه تولید فکر و محتوا درحوزه ساختارهای فرهنگی و مدیریت کلان رسانه به وجود امده است 📲ازشمابزرگوارتقاضاداریم برای تحقق هدف حضرت آقا، کانال را برای پژوهشگران این عرصه اطلاع رسانی بفرمایید. آدرس کانال حکمرانی فرهنگی👇👇👇 🌐پیام رسان بله 🆔ble.ir/join/OTE4YzQ0YW 🌐پیام رسان ایتا 🆔https://eitaa.com/joinchat/2150957217C10c91168db 🌐پیام رسان تلگرام 🆔https://t.me/+pMNgANy88R0xYTA8