بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عليكم
#گزیده_تفسیر_آیه ۱۱۰ بقره
استواري عفوّانه و صفوحانه در برابر دسيسههاي كافران، به ويژه يهود عنود، و به اميد پيروزي به سر بردن، نيازمند قدرت است. برپاداشتن نماز و پرداخت زكات، عامل اقتدار است؛ زيرا نماز و زكات، انسان را با خداوند، يعني با تنها قادر بر اعانت و نصرت و با انبوه مسلمانان پيوند ميدهد؛ از اينجهت خداوند فرمان نماز و زكات داد، و به سبب نياز حتمي عفو و صفح به نماز و زكات، امر به نماز و زكات را بر امر به عفو و صفح عطف فرمود.
كارهاي خير انسان نزد خدا محفوظ و از زوال مصون است؛ از اين رو هر كس كار خيري كند در آخرت عين آن را كه به صورتهاي گوناگون ظهور مييابد به عنوان جزا مييابد.
همه كارهاي خير پذيرفته ميشود؛ خواه خود انسان آن را پيش فرستد، يا پس از مرگ وي از آثار خير و وصاياي او فرستاده شود؛ اگرچه كار خيري كه پيش فرستاده از آنچه تأخير ميكند نزد خدا بهتر و با پاداشي افزون خواهد يافت و اين ويژه كارهاي مشهود نيست؛ زيرا خداي سبحان به همه كارهاي مشهود و مستور بصير است.
جمله پاياني آيه، افزون بر تعليم مطلبي كلامي، متضمن وعده نسبت به خير و وعيد نسبت به شرّ است؛ چنانكه لازم جمله خبري پيش از آن وعده است تا صاحب عمل خير، از بقاي آن و نيل مجدد به آن آگاه شود و با اشتياق بيشتر به انجام آن مبادرت كند.
تسنيم ج ۶ صص ۱۷۰ و ۱۷۱
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
#نهج_البلاغه
حکمت 14 - نتیجه بى مهرى نزدیکان
وَ قَالَ عليهالسلام مَنْ ضَيَّعَهُ اَلْأَقْرَبُ أُتِيحَ لَهُ اَلْأَبْعَدُ
و درود خدا بر او، فرمود: كسى را كه نزديكانش واگذارند، بيگانه او را پذيرا میگردد.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
#معرفی_کتاب
کتاب «حلقات انسان ۲۵۰ ساله حلقه سوم»
این کتاب ارزشمند، حاوی سخنان درسآموز امام خامنهای حَفَظَهُ اللهُ در مورد سيرهی امام علی تا امام عسکری عليهم صلوات الله (از سال ۱۰ تا ۲۶۰ هجری).
همانگونه که از اسم کتاب معلوم میشه، ایشون این یازده امام عليهم السلام رو به منزله یک انسان میدانند که ۲۵۰ سال عمر پربرکت داشته و در این مدت طولانی مشغول مبارزه بوده است منتها با روشهای مختلف.
تصویر دو صفحه از این کتاب ۸۹۶ صفحهای را خواهید دید. 👇
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
بیانیه شماره ۱۲ #ج_رزما
باسمه تعالی
💢جمعیت رزما ضمن تشکر و قدردانی از شورای محترم نگهبان، به خاطر رد صلاحیت آقای حسن روحانی در انتخابات خبرگان ، نکاتی را به اطلاع ملت شریف ایران می رساند :
🔸️آقای حسن روحانی پس از رد شدن صلاحیتش توسط شورای محترم نگهبان ، اقدام به صدور بیانیه ای نمود و ضمن زیر سؤال بردن شورای نگهبان ، رد صلاحیت خود را سیاسی نامیده و می گوید که شورای نگهبان صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از افراد را ندارد. وی می گوید : «آنان که با انگیزههای سیاسی دست به رد صلاحیت اینجانب زده و هزاران نفر از داوطلبان مجلس شورای اسلامی را نیز به دلایل عمدتاً سیاسی رد صلاحیت کرده و حق مشارکت مردم را از آنان سلب نمودهاند، نه مالک انقلاب و کشورند و نه صلاحیت تعیین مصالح کشور و سلب صلاحیت از خدمتگزاران صدیق و دلسوز کشور را دارند.»
🔹️وی در بخش دیگری از بیانیه خود، با توهین به شورای نگهبان، آن را "جریان اقلیت تمامیت خواه حاکم" می نامد و می گوید: «اینک حجت تمام شده است و شاهدی روشن و غیرقابل انکار بر رویکرد حذفگرایانه و ضد قانون اساسی جریان اقلیت تمامیتخواه حاکم، پیش چشم ملت ایران آشکار گشته است.»
وی در جای دیگر شورای نگهبان و مسئولین نظام را به برنامه ریزی برای کاهش حضور مردم در انتخابات متهم کرده، می گوید: "اقلیت حاکم، رسماً و علناً کاهش حضور مردم در انتخابات را میخواهند."
🔹️با توجه به اظهارات ضد انقلابی حسن روحانی در بالا و با عنایت به سوابق سیاه وی از جمله :
🔸️جعل عنوان دکترای حقوق از سال 1358 تا سال 1378 به مدت بیست سال ، بدون داشتن مدرک دکترا ،
🔸️جعل سوابق حوزوی "خارج فقه و اصول" و "خارج فقه و فلسفه" در حالی که وی در سن 22 سالگی از حوزه علمیه خارج شده و دیگر به تحصیلات خود ادامه نداده است ،
🔸️گزارشات بسیاری از نشریات خارجی مبنی بر ملاقات مخفیانه وی با آمیرام نیر ، مشاور نخست وزیر اسرائیل ، در شهریور سال 1365 در پاریس و توطئه علیه امام خمینی (ره) و جبهه های جنگ حق علیه باطل ،
ـ همراهی با توطئه گران فتنه خائنانه 88 ،
🔸️گزارش مجلس شورای اسلامی مبنی بر تابعیت مضاعف ایشان ،
🔸️جسارت ها و توهین های متعدد ایشان به مقام معظم رهبری ،
🔸️برباد دادن دهها میلیارد دلار ارز و دهها تن طلای بانک مرکزی ،
🔸️دروغ گویی های متعدد وی در طی هشت سال ریاست جمهوری ،
🔸️باز گذاشتن دست دشمنان نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی و جلوگیری از ساماندهی فضای مجازی که منجر به اشاعه گسترده فساد و فحشا در جامعه شده ، خسارات متعدد امنیتی و اطلاعاتی به بار آورده و موجب جان باختن و مجروح شدن هزاران نفر در آشوب های ناشی از ولنگاری فضای مجازی شده است ،
🔸️شکایت حدود 800 هزار نفر از مردم سراسر کشور از وی و درخواست محاکمه وی ،
🔸️سوء مدیریت در ستاد کرونا ، که طبق گزارش کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ، حسن روحانی باعث جان باختن هزاران تن از مردم کشور شده است ،
🔸️زمینه سازی برای آشوب های معیشتی دی ماه 96 و آشوب های آبان 98 (فتنه بنزینی) که باعث وارد آمدن هزاران میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی و خصوصی و جان باختن صدها نفر از مردم شد ،
🔸️سقوط تعمدی بازار بورس در تابستان 1399 که باعث وارد آمدن دهها هزار میلیارد تومان خسارت به خانواده های ایرانی شد ،
🔸️ ارسال هشت شکایت علیه حسن روحانی از سوی مجلس شورای اسلامی به دستگاه قضایی ،
🔸️پذیرش پنهانی و اجرای سند ننگین 2030 ،
و دهها جرم و تخلف دیگر ،
جمعیت رزما ضمن قدردانی و تشکر مجدد از شورای نگهبان ، از مسئولین محترم دستگاه قضایی خواستاریم هرچه سریعتر مقدمات محاکمه و مجازات وی را فراهم سازند .
جمعیت رزمنده مدافع انقلاب اسلامی
#ج_رزما
https://eitaa.com/jrazmaa
کرامتی: این بیانیه را بزرگواری به نام عبد الله نوریپور در گروه «جمعیت رزما خراسان شمالی» گذاشته.
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عليكم
#گزیده_تفسیر_آیه ۱۱۱ تا ۱۱۳ بقره
هر يك از يهود و نصارا از روي تمنّي باطل ميگفتند: جز گروه ما كسي وارد بهشت نميشود؛ حال اينكه عناوين و القاب و صرف ادعا و آرزوي خام، هيچ يك در بهشتي شدن مؤثر نيست. شرط ورود به بهشت، ايمان موحّدانه به خداي سبحان، اعتقاد به وحي و رسالت و معاد و نيز عمل صالح مطابق وحي ناسخ است؛ يعني هم بايد حسن فاعلي داشت و چهره جان را متوجّه خدا كرد و هم بايد حسن فعلي داشت و كار درست انجام داد؛ به طوري كه هم در عقيده و هم در عمل خلوص محفوظ باشد. كسي كه به مقام والاي اسلامِ وجه باريافته و همه هويت وي منقاد خدا و همه رويكردهاي او الهي باشد ميتواند از بركت عنداللهي بودن اجر خود آگاه شود و اجر چنين انساني نزد خداي سبحان، مانند نفي هراس و اندوه از وي، مختص آخرت نيست.
هر يك از دو گروه يهودي و مسيحي، با اينكه گروه مخالف آنها فيالجمله برحق است، به طور سلب عام و نفي كلي، ديگران را بر باطل پنداشته، با احتكار حق، ديگري را به طور مطلق نفي ميكرد؛ حتي اگر به كتاب آسماني خود عمل كند. اسلام با تصديق كتابهاي آسماني پيامبران پيشين، يهوديت و مسيحيت را تنها در صورتي باطل و بيارزش ميداند كه به تورات و انجيل اصيل عمل نكنند.
گفتار مشركان در نفي محض حقانيت ديگران، مانند ادعاي يهوديان و مسيحيان در حصر بهشت براي خود و نفي استحقاق ديگران است.
سخن واهي مشركان شبيه كلام اين گروه از اهل كتاب است كه تورات و انجيل را تلاوت ميكنند؛ زيرا اهل كتاب به كتابهاي آسماني خود ايمان ندارند و برابر آن عمل نميكنند.
در قيامت كه ظرف ظهور حق است، حق و باطلِ آرا و مكتبهاي گوناگون و فراوان كنوني روشن خواهد شد و خداوند كه حاكم مطلق است، بين پيروان آنها داوري ميفرمايد. در اين داوري نهايي و الهي، هم به اختلاف آرا پايان داده ميشود و هم به مخالف حق كيفر داده ميشود و هم به مؤالف آن پاداش كامل عطا ميشود، تا هم ادعاي صحيح از ناصحيح و هم مدعيان درست از مدعيان نادرست انفصال يابند.
تسنيم ج ۶ صص ۱۸۱ تا ۱۸۳
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
#قانون_اساسی
#اهمیت_مجلس_شورای_اسلامی
اصل هفتاد و یکم:
مجلس شورای اسلامی در عموم مسائل در حدود مقرر در قانون اساسی میتواند قانون وضع کند.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
1.72M
با تبریک سالروز ورود امام خمینی بعد از 14 سال و 3 ماه تبعید در 12 بهمن 1357 به ایران و آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، متن خیر مقدم بازگشت امام خمینی به قلم شهید مطهری که روز ورود امام در فرودگاه مهرآباد خونده شده است تقدیم میگردد.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
1_9216345882.mp3
34.84M
در مورد مسائل فلسطین، اهمیت شرکت در انتخابات 11 اسفند 1402 (انتخابات مجلس شورای اسلامی) و... .
کرامتی، خودش گوش داده.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 وقتی میگیم آگاهی و شعور به مدرک دکتری و مسئولیت داشتن نیست!😊
🇮🇷 کانال @masjedjamehkadkan
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عليكم
#گزیده_تفسیر_آیه ۱۱۴ بقره
هر گناهي ستم است، و شرك كه منشأ همه گناهان است بزرگترين ستم است. كسي نيز كه از آبادي مراكز ديني ممانعت كرده يا آنها را ويران كند، ازآن رو كه در حقيقت با توحيد در ستيز و با شرك هماهنگ است در شمار ستمكارترين مردم است. همانگونه كه بدترين ستم، ظلم به اساس دين و مراكز توحيد و اصلاح جامعه است، دفاع براي حفظ آنها نيز از مقدّسترين دفاعهاست؛ زيرا با استحكام آن، ستم از ديگران دفع و رفع و با ظلم به آن به ديگران نيز ستم خواهد شد؛ از اين رو براي دفع و رفع ستم از جامعه بايد معابد و مساجد پيوسته آباد بماند.
مسجد براي احياي نام و ياد خداست. ستمگران نيز از آن رو مسجد را ويران ميكنند كه در آن، ياد خدا زنده ميشود. البته همانگونه كه تعمير باطني مسجد از راه عبادت و تعليم و تعلّم، از تعمير ظاهري آن مهمتر و بهتر است، تخريب باطني آن از طريق رويگردان كردن مردم از آن و منع از احياي آثار ديني در آن، نيز از تخريب ظاهري آن خطرناكتر است.
مسلمانان بايد ويرانكنندگان مساجد و معابد را از اين مراكز منع و طرد كنند. در اين حال قهراً ورود اتفاقي و احتمالي آنان به مراكز عبادي با ترس همراه است.
كسي نميتواند معابد، مساجد و مشاهد مشرّفه را كه به اذن تكويني خداوند رفيع است، ويران كند يا مانع ياد خدا در آنها شود و كسي كه با اين مراكز بدرفتاري كند و منع يا تخريب آنها را قصد كند، افزون بر گرفتار آمدن به عذاب اخروي، در دنيا نيز رسوا و خوار خواهد شد. البته عذاب قيامت با خزي و رسوايي بيشتر همراه است.
تسنيم ج ۶ صص ۲۲۵ و ۲۲۶
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
1.13M
#احتمالهای_مختلف
معنای حدیث «اَلْمُؤْمِنُ مِرْآةُ اَلْمُؤْمِنِ» (بحار الأنوار ج۷۴ ص ۲۶۶) چیست؟
صوت رو استماع کنید.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
1.08M
#عقاید_امامیه
عقیدهی ما در مورد معجزهی انبیا علَیهِمُ السَّلام
از کتاب عقائد الإمامية صص ۵۱ تا ۵۳ (با ترجمه و تلخیص بیان شده)
صوت رو استماع کنید. صوت، مُلَخَّصِ متن است.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این دو دقیقه رو هم از رسایی در مورد انتخابات بشنوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ معنای تخریب شورای نگهبان، تخریب انتخابات، مجلس و قوانین مصوب مجلس
کرامتی:
بار اوّل سخنان آقا رو فقط «گوش کنید».
بار دُوُم هم گوش کنید هم به نگارش نگاه کنید و یه اشتباه فاحش (بیش از یه اشتباه نگارشی داره اما شما یه اشتباه نگارشی فاحش) از «متنِ مکتوبِ» سخنانِ بینقصِ امام خامنهای عزیز رو ذکر کنید. مهلت: تا ساعت 16 امروز.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دکتر محمدرضا کرامتی
♻️ معنای تخریب شورای نگهبان، تخریب انتخابات، مجلس و قوانین مصوب مجلس کرامتی: بار اوّل سخنان آقا رو
در تشخیص اشتباه فاحش هیچ اصراری ندارم که نظر اینجانب درسته اما با فرض درستی، املای درست کلمه رو همونی که خواهم گفت درست میدونم.
به نظر حقير، اشتباه فاحش، اولا کلمهی خلع است ثانیا املای درستش اینه: خلأ
دلیل صحت املای خلأ👇
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
از کتاب راهنمای نگارش و ویرایش تألیف دکتر يا حقی و دکتر ناصح ص 15
دلیل دیگه، نوشتار کتاب علامه جوادی آملی که دستاندرکاران تنظیم و چاپ آثار ایشون حد اکثر تلاش رو دارند که با املای درست کلمات، چاپ شود. 👇
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
جوابهای چهار عضو بزرگوار (که خدا خیرشون بده) عبارتند از:
سلام
درودبراستادعزیزم
دهه فجرگرامی باد
اشتباه فاحش نگارشی که درسخنان امام خامنه ای درفایل صوتی درخصوص
تخریب شورای نگهبان آمده بود
کلمه خلع بودکه بایستی خلاء
می نوشتند...❤️❤️
--------
سلامعلیکم
خلاء مجلس درست است طبق فرمایش حضرت آقا.
--------
سلام و عصر به خیر
اشتباهات متن مکتوب:👇👇
۱. خوهرن ، الف نداره 👈(خواهران)
۲. در صدد اند، فاصله داره👈(درصددند)
۳. شورایی نگهبان، یک یاء بیشتر داره
۴. نتیجه ش ، فاصله داره 👈(نتیجهاش)
برداشتی که بنده از فرهنگ ارزشمند دهخدا کردهام اینه که این فرهنگ برای دونستن معنای عبارات مفیده اما چنین نیست که برای دونستن قواعد إملا همیشه مفید باشه.
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دکتر محمدرضا کرامتی
جوابهای چهار عضو بزرگوار (که خدا خیرشون بده) عبارتند از: سلام درودبراستادعزیزم دهه فجرگرامی باد اشت
آخرین جواب هم حاوی اشکالات خوبی است. حال ممکنه اشتباه فاحش تلقی بشن يا نشن. منتها برای مورد اول (خواهران) نگاه کردم دیدم درست نوشته شده.
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عليكم
#گزیده_تفسیر_آیه ۱۱۵ بقره
دو جهتِ مشرق و مغرب بر وجود اختري آسماني و حركت و طلوع و غروب آن متوقف است و چون هم كوكبْ مخلوق خداست و هم حركت آن به اختيار اوست، مشرق و مغرب كه يكي اصل و ديگري فرع و تابع و منتزع از نبود نور است، مِلك و مُلك خداي سبحان است.
وجه خدا در مكان و جهتي معيّن نيست تا با انحصار قبله در آن، تنها به آن سو استقبال شود. وجوب رو كردن به كعبه يا بيت المقدس نيز بر اساس حكمي فقهي است،وگرنه نميتوان جهتي خاص را براي توجه به خدا مشخص كرد. براي رو كردن به وجه خدا همه جهات يكسان است و هيچ حائل و پوششي جلو وجه خدا را نميگيرد و مانع استقبال انسان به آن نميشود.
انسان به هر سو رو كند همان سمت ميتواند وجه الله باشد و او به وجه خدا رو كرده است. توسعه جهت و قبله در نماز به هنگام اضطرار، و در نمازهاي نافله در حال حركت، همچنين نماز در درون كعبه و دعاها نيز بر همين مبناست.
وجه خدا همان فيض مطلق، گسترده و فراگير اوست كه با همه چيز بوده و در همه چيز هست... .
اين بيان كه اوّلاً، وجه و فيض خدا فراگير است و جايي از درون يا بيرون انسان و نيز دور يا نزديك را از فيض و وجه خدا تهي نميتوان يافت و ثانياً، همه مكانها، زمانها و جهتها زير پوشش احاطه علمي خداي سبحان است و انسان هر سمت را هدف قرار داده، به هر سو رو كند، خداوند آن را ميداند، هم تبشير به صالحان است كه نگران عدم ادراك امكنه و ازمنه مقدّسه نباشند و هم انذار تبهكاران است كه گناه در خلوت نيز مانند جلوت در برابر وجه الله است؛ زيرا خداوند بر هر چيز احاطه و سعه دارد و به همه چيز آگاه است.
تسنيم ج ۶ صص ۲۵۵ و ۲۵۶
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
[آیا سر هر قرنی یک مجدد دین میآید؟ نکتهسنجی شهید مطهری رو در این مورد ببینیم]
دين مانند آبي است كه در سرچشمه صاف است ، بعد كه در بستر قرار ميگيرد ، آلودگي پيدا ميكند و بايد اين آلودگيها را پاك كرد . ولي متأسفانه در همين زمينه افكار كج و معوجي پيدا شده است. راجع به مسأله تجديد دين از همان قرن دوم و سوم در اهل تسنن و بعد در شيعيان فكري پيدا شده است كه چون در طول زمان براي دين بدعت پيدا ميشود و دين شكل كهنگي پيدا ميكند احتياج به يك تجديد دارد. گفتند براي اين كار خداوند در سر هر چند سال يك نفر را ميفرستد كه دين را تجديد بكند. ما ميبينيم علماي ما اين مطلب را در كتابهايشان زياد ذكر ميكنند مانند حاجي نوري يا صاحب كتاب " روضات الجنات " كه همين مجددها را نام برده است . وقتي ميخواستم سخنراني " احياء فكري ديني " را انجام بدهم به فكر افتادم كه اين موضوع را پيدا بكنم . هر چه جستجو كردم ديدم در روايات ما چنين چيزي وجود ندارد. اخبار اهل تسنن را گشتم فقط در " سنن ابي داود " يك حديث بيشتر نيست از ابي هريره به اين عبارت : «ان الله يبعث لهذه الامه علي رأس كل مائه من يجدد لها دينها» پيغمبر فرمود خدا براي اين امت در سر هر صدسال كسي را مبعوث ميكند تا دين اين امت را تازه بكند . غير از ابي داود كس ديگري اين روايت را نقل نكرده است .
خوب حالا چطور شد كه شيعه اين را قبول كرده است؟ اين روايت از آن روايات خوش شانس است. اين حديث مال اهل تسنن است. آنها راجع به اين موضوع در كتابها زياد بحث كردهاند . مثلا ميگويند اينكه پيغمبر گفته است در سر هر صدسال يك نفر ميآيد كه دين را تجديد بكند مثلا يكي از علما ميآيد كه در كارهاي علمي اصلاح بكند ، يكي از خلفا يا سلاطين ميآيد كه دين را اصلاح كند. مثلا در اول قرن دوم عمر بن عبدالعزيز بود... از قرن هفتم به بعد گفتند براي هر يك از مذاهب يك مجدد ، به اين ترتيب كه سر هر صد سال، بعد گفتند مذهب شيعه هم يكي از مذاهب است، گفتند محمد بن علي الباقر مجدد مذهب شيعه است در اول قرن دوم ، علي بن موسي الرضا مجدد مذهب شيعه در اول قرن سوم ، شيخ كليني مجدد مذهب شيعه در اول قرن چهارم. حتي براي سلاطين هم در هر صد سال يك مجدد حساب كردهاند .
اين فكر به شيعه سرايت كرده است. به نظر من اولين كسي كه اين فكر را در شيعه وارد كرد شيخ بهائي بود نه به عنوان اينكه بگويد كه اين حديث درست است ، ميگويد شيخ كليني چقدر مرد باعظمتي است كه علماي اهل تسنن او را مجدد مذهب شيعه دانستهاند . نه اينكه اين حديث ، حديث درستي است. ديگران هم كه رجال نوشتهاند حرف شيخ بهائي را نقل كردهاند ، كم كم خود شيعه هم باورش آمده كه اين حرف ، حرف درستي است . بعد در دورههاي صدسال و دويست سال بعد از شيخ بهائي ، در قرون دوازدهم و سيزدهم ( كه به عقيده من ما دورهاي منحط تر از اين دو قرن نداريم ، يعني اگر بخواهيم بدانيم كه معاريف شيعه و كتابهائي از شيعه در چه زماني از همه وقت بيشتر انحطاط داشته يعني سطحش پائينتر بوده ، قرن دوازدهم و سيزدهم است . ) افسانه سازها اين حديث را به صورت يك حديث واقعي در نظر گرفته و بدون اينكه خودشان بفهمند كه ريشه اين حديث كجاست ، نشستهاند باقي ديگرش را درست كردهاند . اهل تسنن تا شيخ كليني آمده بودند ، اينها همينطور آمدهاند تا رسيدهاند به اول قرن چهاردهم . گفتند ميرزاي شيرازي مجدد مذهب شيعه است در اول قرن چهاردهم . حالا اين مدركش چيست ، معلوم نيست . از همه مضحكتر اينست كه حاج ميرملاهاشم خراساني در كتاب " منتخب التواريخ " همين موضوع را نقل كرده است و مجددهاي مذهب شيعه را قرن به قرن ذكر ميكند . او هم هر چه نگاه ميكند ميبيند جور در نميآيد براي اينكه افرادي بودهاند كه واقعا ميتوان اسمشان را مجدد گذاشت از بس كه خدمت كردهاند ولي اتفاقا در سر صد سال نبودهاند مثل شيخ طوسي . ( شايد عالمي پيدا نشود كه به اندازه او به شيعه خدمت كرده باشد ولي گناه او اين بوده كه در بين دو صد ساله قرار گرفته است و نميشود او را مجدد حساب كرد . ) اما عالم ديگري را كه در درجه بسيار پائينتري است ، مجدد حساب کرده اند. حاج ملاهاشم مثل علماي تسنن گفته است علما حسابشان جدا است ، سلاطين هم حسابشان جدا است .
مجددها در ميان خلفا و سلاطين كيانند ؟ تا آنجا كه شيعه پادشاه نداشته است ، از سنيها گرفتهاند. از آنجا كه خود شيعه پادشاه داشته است ، آمدهاند سراغ پادشاهان شيعه. كم كم رسيدند به نادرشاه . اين مردي كه از كلهها منارهها ميساخت ، شده است مجدد مذهب شيعه!
اسلام و مقتضیات زمان ج 1 صص 379 تا ۳۸۴ (با تلخیص)
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402
دعای جوشن کبیر صد بند داره.
در نود و نه بندش، ده بار خدا رو میخونیم.
اما در بند پنجاه و پنج این دعا یازده بار خدا رو میخونیم.
پس در این دعا 1001 بار خدا رو میخونیم.
توجه: در این دعا اول شماره اومده بعدش متن (بر عکس شمارهی آیات قرآن که اول متن آیه است بعدش شماره).
https://eitaa.com/Mohammadrezakaramati1402