فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌟 برنامه تلویزیونی نسل قاسم
رقابت فعالین فرهنگی عرصه نوجوان
🪧رمضان ۱۴۰۲ - هر روز قبل از افطار
📺از شبکه امید
#ماه_رمضان
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔸 چه توییت جالب و پرمعنایی!
«چگونه میتوان توضیح داد که فنلاند، ایسلند و دانمارک سه کشور شاد دنیا هستند، و در عین حال، به ترتیب رتبههای 10، 1 و 9 در مصرف سرانه داروهای ضد افسردگی را دارند؟
آیا قبل از اینکه به سوال شادی پاسخ دهند یک داروی ضد افسردگی مصرف می کنند؟!
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
#آموزش_و_پرورش_انقلاب_اسلامی
#قلم_اول
استاد در خلال بحث گفت برای برنامه ریزی تلاش کنید درست تصویر سازی کنید. وقتی تصویر سازی دقیقی از چند سال دیگر داشته باشید ، دقیق تر برنامه ریزی می کنید و قله ها را خوب می بینید. فشار ها و سختی ها شما را از میدان خارج و زمین گیر نمی کند و خوبی ها و خوشی ها شما را مغرور نمی کند.
.
راستش را بخواهید در هر کوچه و پس کوچه سرک می کشم تعداد زیادی جوان های مثل خودم را می بینم که از دغدغه آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت خوابشان نمی برد. همین هایی که در این نظام ساختار زده ، تحول ناپذیر ، روزمره جایی برای به کار گرفتن ظرفیت هایشان پیدا نمی کنند. برای امثال من ، آموزش و پرورش خط مقدم است. سیاست ما، اقتصاد ما، حکمرانی ما ، فرهنگ ما ، جامعه ما و همه و همه در گرو نظام تعلیم و تربیت ماست.
.
حال ما میتوانیم فقط اشکال کنیم و غر بزنیم ، می توانیم با امید تلاش کنیم آموزش و پرورش انقلاب اسلامی را بسازیم.
در شروع سال جدید و ماه پر برکت رمضان دست به قلم شدم که تصویر خودم را از آموزش و پرورش انقلاب اسلامی بنویسم. به امید آنکه همین جوان های خلاق و خوش فکر اصلاحش کنند، کاملش کنند، اصلا خودشان هم تصویر سازی کنند و تلاش کنیم گام دوم انقلاب اسلامی شاهد آموزش و پرورش انقلاب اسلامی باشیم. انشاالله.
🖌 حامد تقدیری
۴ فروردین ۱۴۰۲ مصادف با ۲ رمضان المبارک
@hamedtaghdiri
@zangeaval
#آموزش_و_پرورش_انقلاب_اسلامی
#قلم_دوم
#آموزش
راستش را بخواهید وقتی آموزش و علم آموزی در آموزش و پرورش را تصور میکنم ، فضایی شاد و پر انگیزه و جذاب در ذهنم نقش می بندد. در فضای ذهنی من ، دانش آموز داده های بی فایده را نمی خواند ، کتابهای سنگین را برای کلاس های داده محور حمل نمی کند، بلکه آنچه به او آموزش داده میشود #علم_نافع است. همین علمی که برای رشد و تعالی انسان در زندگی شخصی و اجتماعی و در ابعاد مختلف نیاز است. در نظام فکری من ، آموزش دستگاه تعلیم و تربیت آنقدر موثر است که بچه ها و خانواده ها به وضوح رشد دانش آموزان را می بینند و برای بهره بیشتر تلاش میکنند. در این نظام ، آموزش ها با کلاس های یک طرفه منتقل نمی شود ، بلکه پژوهش ها و مواجهه دانش آموزان با مسائل و بررسی ها رنگ و بوی زیادی دارد. در این بخش کتابخانه های نهاد کتابخانههای کشور و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه ها و حوزه های علمیه جزو برنامه ی آموزشی بچه هاست و دیگر دانش آموز با کتابخانه بیگانه نیست. برای کشف مسئله اش به هر دری می زند و هر کتابخانه ای را زیر پا می گذارد و حتی کشف منبع برای او امتیاز و رشد دارد. در این نظام بخش زیادی از علم آموزی دانش آموزان نه در چهار دیواری مدرسه که در مجموعه های علمی و اجتماع و کتابخانه ها رقم میخورد.
.
در نظام فکری من ، سهم مباحثات بچه ها در آموزش ، سهم زیادی است. از همین مباحثات طلبگی خودمان که برای آن کلی مطالعه می کردیم و در هر جلسه یکی از هم بحثی ها باید برای اعضای گروه ارائه می داد.
در نظام آموزش ما ، دانش آموزان صرفا مصرف کننده های روزمره نیستند و علم و علم آموزی برایشان شیرین است و خودشان در مسیر تولید حرکت میکنند. هر روز شاهد محصولات و نوآوری هایشان هستیم. یک محتوای واحد برای همه کشور ابلاغ نمیشود و در هر زیست بوم بر اساس نیاز و مسئله های آن منطقه آموزش ها رقم میخورد و رشد ها شکل می گیرد.
.
در نظام فکری من دانش آموزان کنش گر و تولید کننده هستند و بخش زیادی از مجلات رشد و مجموعه های تولید محتوای آموزش و پرورش در اختیار بچه هاست. هر وقت دانش آموزی فارغالتحصیل میشود از کتابهای منتشر شده اش در سایت نشر آموزش و پرورش و نوشته های خوبش در مجلات آموزش و پرورش سخن می گوید. و ما هر سال شاهد تولیدات روز افزون محتوای خوب توسط دانش آموزان هستیم.
.
در این نظام بخش زیادی از آموزش در جامعه و توسط همین مشاغل و مسئولیت ها شکل میگیرد. بخشی از آموزش به حضور دانش آموزان در مشاغل و حضور اجتماعی و مسئولیت پذیری ها بر می گردد. شما پا در هر شغلی که بگذارید از نانوایی و بغالی و نجاری و لوله کشی گرفته تا سازمان ها و ارگان ها و درمانگاه ها تا نظافت شهر و .. حضور پر رنگ دانش آموزان را می بینید. شهرداری ها فقط با دست فروشان دانش آموزان کاری ندارند چرا که آنها گام در مسیر تولید گذاشته اند و سایت فروش تولیدات دانش آموزی بزرگترین فروشگاه مجازی کشور است که در مسیر رشد و تعالی دانش آموزان گام بر می دارد.
.
در این نظام معلم راهبر و مشاور و رشد دهنده دانش آموزان است و دیگر همان داده هایی که در دوران تحصیل آموخته بازگو نمی کند. معلم خودش نیز تلاش میکند گام به گام با دانش آموزان رشد کند تا بتواند پاسخگوی نیاز ها و مسائل آنها باشد. در این نظام همه در مسیر رشد و حرکتند. دانش آموزان با موضوعات و محتواهای مختلف آشنا میشوند و انتخاب رشته ها و مسیرهایشان تنها به شغل های پر در آمد خلاصه نمی شود و استعدادهایشان را در زندان کنکور و کنکورزدگی از بین نمی برند.
.
در نگاه من #آموزش ، آموزش و پرورش انقلاب اسلامی تعطیلی ندارد و آنقدر بانشاط و جذاب و پرنقش است که همه میخواهند به دوران تحصیل مدرسه شان برگردند.
🖌 حامد تقدیری
۴ فروردین ۱۴۰۲
@hamedtaghdiri
@zangeaval
هدایت شده از عبدالحسین خسروپناه
#معرفی_کتاب
#انسان_شناسی_اسلامی
✍️نویسنده: استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی
📌ناشر: معارف
📙تعداد صفحات: 271
📙ویراست دوم کتاب انسان شناسی اسلامی توسط استاد عبدالحسین خسروپناه با همکاری جمعی از پژوهشگران در دفتر نشر معارف به زیور طبع آراسته شده است.
📌این کتاب با نگاهی اسلامی به موضوع انسانشناسی میپردازد و این مفهوم را از منظر دیانت اسلام مورد بررسی قرار میدهد.
📌در این کتاب میتوان بیان روش شناسی بحث انسان شناسی، اهمیت انسان شناسی دینی، بحرانهای انسان شناسی موجود و راه حل انسان شناسی دینی برای آنها، بیان نیازهای انسان، معنویت و امتیازهای معنویت اسلامی را مشاهده کرد.
💠خواندن کتاب انسان شناسی اسلامی را به تمام علاقهمندان مطالعات انسانشناسی و مذهبی و دانشجویان رشتههای معارف و الهیات پیشنهاد میکنیم.
🔻این کتاب را از تارنمای «طاقچه» با تخفیف دریافت کنید:
🌐https://b2n.ir/m79374
مجموعه آثار #استاد_خسروپناه را اینجا ببینید🔻
🌐www.Khosropanah.ir/shop/کتب-منتشر-شده/
🆔@khosropanah_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 حفظخوانی عجیب قاری قمی در برنامه محفل
🔹داوران روی هر آیهای که انگشت گذاشتند، قاری آن را فهمید و خواند.
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 نامه خصوصی به آقا
نامه و هدیه عطیه عزیزی به حضرت آقا که آقای ابوالقاسمی قول رساندن آن به آقا را دادند...
نامه خصوصی بود ولی عمومی شد...
حس خوبی داشت😍 👌
#حجاب
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ نماهنگ عیدانه KHAMENEI.IR منتشر شد
🌷 نماهنگ ویژه "نوگلان ایران"؛ لحظاتی ماندگار و دیدهنشده از مراسم جشن تکلیف دختران در حضور رهبر انقلاب
📥 کیفیت اصلی: https://khl.ink/f/52237
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از خبر خاص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻قرائت زیبای قرآن کریم
➖➖➖➖
🌐 خبـــر خــاص 👇
https://eitaa.com/joinchat/1596456977Cb696bb733d
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تروریست های اسرائیلی دوچرخه یک دختر فلسطینی را گرفته و به او اجازه بازگشت به خانه را ندادند.
🔺رسانههای غربی و بی بی سی هرگز این صحنهها را پخش نخواهند کرد.
🇮🇷 @Sh_Aviny
✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جشن مفصل اصفهانیها برای دختران روزه اولی
🇮🇷 @Sh_Aviny
✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
در نوروز رمضانی، از جهادیها چه خبر؟/ از اعتکاف علمی برای بچههای بشاگرد تا تدارک سفره افطار برای جنگزدگان یمن | خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14020107000025/%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B1%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%81-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DA%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%AF
📙 خوشحالیم که همزمان با رسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن خبر دهیم کتاب «تربیت در افق عاملیت انسان» به مرحله چاپ رسید.
🔸 حدود دو سال پس از تألیف کتاب «عاملیت انسان، رویکردی دینی و فلسفی» که دکتر خسرو باقری در آن مبانی نظری عاملیت انسان را به شکلی جامع تبیین نمود، کتاب اخیر را میتوان نخستین و شاید مهمترین دلالت و کاربرد نظریه عاملیت انسان در یک حوزه تخصصی به شمار آورد.
🔹نقش تربیت در رشد و تعالی جامعه کمابیش روشن است اما اهمیت وجود مبنای نظری بومی، منسجم و در عین حال قابل رقابت با رویکردهای تربیتی معاصر را افرادی درک میکنند که آسیبهای فقدان آن را تجربه کرده باشند.
🔸تربیت در عین نیاز به بهرهگیری از دستاوردهای جهانی، وابسته به ارزشهای فرهنگی بومی است و این تلفیق جز با وجود نظریه تربیتی قدرتمند قابل تحقق نیست.
🔹دکتر خسرو باقری در این کتاب سعی نموده تا خلاء وجود چنین زیربنایی را پر کند. بخشی از اثر جدید جمعبندی مطالبی است که در سالهای اخیر در قالب کتابها و مقالات فلسفی- تربیتی ارائه شده است. در عین حال باید گفت مطالب نیمی از کتاب برای نخستین بار به تحریر در آمده و حاوی تحلیل های جدید است.
🔸این کتاب در ۴۲۶ صفحه و با جلد شومیز توسط نشر واکاوش چاپ شده و از طریق انتشارات رشد به بازار عرضه میشود.
هدایت شده از کرامت
🔷️ میز هیات و مسجد اندیشکده کرامت برگزار می کند:
🔻 سلسله نشست های تجربه پژوهی تربیتی هیات های نوجوانان کشور(جلسه سوم)
🔸️ میهمان این هفته:
حجت الاسلام مرتضی راضی
مسئول موسسه فرهنگی هنری دخترانه ماه
🗓 تاریخ: سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲
⏰ زمان: ساعت ۱۴
جلسه به صورت برخط از طریق پیوند زیر برگزار خواهد شد:
🔗 https://vc.isu.ac.ir/ch/cet
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 باشگاه فوتبال #چلسی به مناسبت فرا رسیدن #ماه_مبارک_رمضان، برای اولینبار در تاریخ باشگاه خود و به عنوان اولین تیم در لیگ برتر انگلیس، اقدام به پخش اذان و برگزاری مراسم #افطاری در استادیوم «استمفورد بریج» کرد.
@javaan_enghelabi🇮🇷
#معرفی_کتاب_ناب
#بصیرانه
🌸روشهای تربیتی
🌸توصیه ها
بر اساس اصل تغییر ظاهر، روشهای تربیتی شامل فنونی است که بتوان از طریق تغییر و تدبیر ظاهر فرد، حالات باطنی مطلوب را در وی ایجاد کرد و حاالت نامطلوب را از بین برد. این روشها ناظر به تدبیر وضعیت بدنی، سخن، و اعمال فرد است. این روشها شامل تلقین به نفس و تحمیل به نفس میشود. تلقین میتواند قولی و فعلی و همچنین سلبی یا ایجابی باشد.
برای تحمیل به نفس حدودی وجود دارد.
الف: این روش در حیطه عمل به کار می آید نه در حیطه ایمان "لا إکراهَ فی الدّین" چراکه قبل از ایمان آوردن خداوند به انسان قلب، چشم و گوش عطا کرده و راه هدایت و ضلالت را روشن کرده "قَد تبیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَی". هنگامی که ایمان بدون هیچ اجبار و اکراهی در دل وارد شد باید در دل ثبت شود و در مرحله ثبت ایمان در دل میتوان تحمیل به نفس را با تحمیل اعمال خاص به کار برد.
ب: تحمیل نباید به گونه ای باشد که مایه اعراض و رویگردانی دل شود. یعنی نباید به خاطر تحمیل باری بیش از حد، رویگردانی و اعراض حاصل شود.
📙نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، خسرو باقری
https://eitaa.com/Rooshdaneh/14186
✅ مسائل اساسی تغذیه
استاد علی صفایی حائری
بگذر از اینکه ما حتی برای غذای معده و «تغذیهٔ بدنمان» لنگیم و نمی دانیم ″چه موادی″ را ″چگونه ترکیب″ کنیم و در ″چه هنگامی″ و ″هماهنگ با نیازهای خویش″ به مصرف برسانیم. ما از این چه و چگونه و چه هنگام و هماهنگی با نیازها در غذای روزانهٔ خود مانده ایم... تا چه رسد به غذای فکر و عقل و قلب و روح.
📚 روش برداشت از قرآن/ص ۱۵۳ و ۱۵۴
🌿 @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تربیت و مهارت در زندگی
👤 سخنرانی دکتر #عزیزی
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جریان انقلاب اسلامی در حرکت نظام آموزش و پرورش کشور
👤 حجتالاسلام و المسلمین دکتر #علی_ذوعلم عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پاسخ میدهد.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#آموزش_تربیت
#ویدیو
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از روشنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید | بیانات رهبر معظم انقلاب راجب تاثیر معلم در پرورش اخلاق دانش آموز
🚨همه ی معلم ها رسالت دارند...
🚨هرمعلم » یک معلم اخلاق است...
#نماهنگ
#توانمندسازی_و_اعتلای_نیروهای_انقلاب
#فعالان_جبهه_فرهنگی_انقلاب_اصفهان
#توانا
➖➖➖➖➖➖➖
🆔 eitaa.com/markaz_tavana
هدایت شده از روشنا
رکورد.ppsx
36.73M
✅ پاورپوینت کلاسداری و روشمند نماز
👌مناسب مقطع نوجوان به بالا
#درسنامه
#توانا
➖➖➖➖➖➖➖
🆔 eitaa.com/markaz_tavana
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴به زودی منتشر میشود:
🔴کتاب روحانیت و دینمداری در ایران اثر جناب آقای دکتر حسین بستان (نجفی) دانشیار گروه جامعهشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زودی (بهار 1402) توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مشارکت دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی وابسته به معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزههای علمیه منتشر میشود.
چکیده:
حاکمیت دین و گسترش دینمداری در جامعه، نیازمند یک حرکت جهادی عظیم و همهجانبه با استفاده از همة ظرفیتهای نهادی و مردمی است که در این میان، مسلّماً سازمان روحانیت با توجه به وظایف ذاتیاش داعیهدار و متولی اصلی در این زمینه به شمار میآید. اين کتاب، با تمرکز بر مسئولیت روحانیت در این زمینه به بررسی این مسئله پرداخته است كه براي گسترش و تقویت دینمداری در جامعة ايران، چه راهكارهايي را در حیطة عملکردی سازمان روحانیت ميتوان پیشنهاد داد؟ براي پاسخ به اين پرسش، كوشش شده است پس از شناسایی وظایف گوناگون روحانیت بر اساس قرآن، احادیث و دیدگاههای زعمای حوزه و در چارچوب این وظایف، از طریق تحلیل ظرفیتها و فرصتهای روحانیت در این عرصه از یک سو و آسیبها و موانع پیش رو از سوی دیگر، راهكارهايی اجرایی معرفي و در قالب مدلی راهبردی ارائه شود.
🔴با ما همراه باشید در کانال پژوهش ، حوزه و دانشگاه:
🔴@research_hu