فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 حفظخوانی عجیب قاری قمی در برنامه محفل
🔹داوران روی هر آیهای که انگشت گذاشتند، قاری آن را فهمید و خواند.
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 نامه خصوصی به آقا
نامه و هدیه عطیه عزیزی به حضرت آقا که آقای ابوالقاسمی قول رساندن آن به آقا را دادند...
نامه خصوصی بود ولی عمومی شد...
حس خوبی داشت😍 👌
#حجاب
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از KHAMENEI.IR
32.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️ نماهنگ عیدانه KHAMENEI.IR منتشر شد
🌷 نماهنگ ویژه "نوگلان ایران"؛ لحظاتی ماندگار و دیدهنشده از مراسم جشن تکلیف دختران در حضور رهبر انقلاب
📥 کیفیت اصلی: https://khl.ink/f/52237
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از خبر خاص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻قرائت زیبای قرآن کریم
➖➖➖➖
🌐 خبـــر خــاص 👇
https://eitaa.com/joinchat/1596456977Cb696bb733d
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تروریست های اسرائیلی دوچرخه یک دختر فلسطینی را گرفته و به او اجازه بازگشت به خانه را ندادند.
🔺رسانههای غربی و بی بی سی هرگز این صحنهها را پخش نخواهند کرد.
🇮🇷 @Sh_Aviny
✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
هدایت شده از موسسه اندیشه شهید آوینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جشن مفصل اصفهانیها برای دختران روزه اولی
🇮🇷 @Sh_Aviny
✴️ Eitaa.com/Sh_Aviny
در نوروز رمضانی، از جهادیها چه خبر؟/ از اعتکاف علمی برای بچههای بشاگرد تا تدارک سفره افطار برای جنگزدگان یمن | خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14020107000025/%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%B1%D9%85%D8%B6%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%DA%86%D9%87-%D8%AE%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%81-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%DA%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B4%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%AF
📙 خوشحالیم که همزمان با رسیدن بهار طبیعت و بهار قرآن خبر دهیم کتاب «تربیت در افق عاملیت انسان» به مرحله چاپ رسید.
🔸 حدود دو سال پس از تألیف کتاب «عاملیت انسان، رویکردی دینی و فلسفی» که دکتر خسرو باقری در آن مبانی نظری عاملیت انسان را به شکلی جامع تبیین نمود، کتاب اخیر را میتوان نخستین و شاید مهمترین دلالت و کاربرد نظریه عاملیت انسان در یک حوزه تخصصی به شمار آورد.
🔹نقش تربیت در رشد و تعالی جامعه کمابیش روشن است اما اهمیت وجود مبنای نظری بومی، منسجم و در عین حال قابل رقابت با رویکردهای تربیتی معاصر را افرادی درک میکنند که آسیبهای فقدان آن را تجربه کرده باشند.
🔸تربیت در عین نیاز به بهرهگیری از دستاوردهای جهانی، وابسته به ارزشهای فرهنگی بومی است و این تلفیق جز با وجود نظریه تربیتی قدرتمند قابل تحقق نیست.
🔹دکتر خسرو باقری در این کتاب سعی نموده تا خلاء وجود چنین زیربنایی را پر کند. بخشی از اثر جدید جمعبندی مطالبی است که در سالهای اخیر در قالب کتابها و مقالات فلسفی- تربیتی ارائه شده است. در عین حال باید گفت مطالب نیمی از کتاب برای نخستین بار به تحریر در آمده و حاوی تحلیل های جدید است.
🔸این کتاب در ۴۲۶ صفحه و با جلد شومیز توسط نشر واکاوش چاپ شده و از طریق انتشارات رشد به بازار عرضه میشود.
هدایت شده از کرامت
🔷️ میز هیات و مسجد اندیشکده کرامت برگزار می کند:
🔻 سلسله نشست های تجربه پژوهی تربیتی هیات های نوجوانان کشور(جلسه سوم)
🔸️ میهمان این هفته:
حجت الاسلام مرتضی راضی
مسئول موسسه فرهنگی هنری دخترانه ماه
🗓 تاریخ: سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲
⏰ زمان: ساعت ۱۴
جلسه به صورت برخط از طریق پیوند زیر برگزار خواهد شد:
🔗 https://vc.isu.ac.ir/ch/cet
✅ @keraamat_ir
هدایت شده از قرارگاه راهبردی جوانان مومن و انقلابی🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 باشگاه فوتبال #چلسی به مناسبت فرا رسیدن #ماه_مبارک_رمضان، برای اولینبار در تاریخ باشگاه خود و به عنوان اولین تیم در لیگ برتر انگلیس، اقدام به پخش اذان و برگزاری مراسم #افطاری در استادیوم «استمفورد بریج» کرد.
@javaan_enghelabi🇮🇷
#معرفی_کتاب_ناب
#بصیرانه
🌸روشهای تربیتی
🌸توصیه ها
بر اساس اصل تغییر ظاهر، روشهای تربیتی شامل فنونی است که بتوان از طریق تغییر و تدبیر ظاهر فرد، حالات باطنی مطلوب را در وی ایجاد کرد و حاالت نامطلوب را از بین برد. این روشها ناظر به تدبیر وضعیت بدنی، سخن، و اعمال فرد است. این روشها شامل تلقین به نفس و تحمیل به نفس میشود. تلقین میتواند قولی و فعلی و همچنین سلبی یا ایجابی باشد.
برای تحمیل به نفس حدودی وجود دارد.
الف: این روش در حیطه عمل به کار می آید نه در حیطه ایمان "لا إکراهَ فی الدّین" چراکه قبل از ایمان آوردن خداوند به انسان قلب، چشم و گوش عطا کرده و راه هدایت و ضلالت را روشن کرده "قَد تبیَّنَ الرُّشدُ مِنَ الغَی". هنگامی که ایمان بدون هیچ اجبار و اکراهی در دل وارد شد باید در دل ثبت شود و در مرحله ثبت ایمان در دل میتوان تحمیل به نفس را با تحمیل اعمال خاص به کار برد.
ب: تحمیل نباید به گونه ای باشد که مایه اعراض و رویگردانی دل شود. یعنی نباید به خاطر تحمیل باری بیش از حد، رویگردانی و اعراض حاصل شود.
📙نگاهی دوباره به تربیت اسلامی، خسرو باقری
https://eitaa.com/Rooshdaneh/14186
✅ مسائل اساسی تغذیه
استاد علی صفایی حائری
بگذر از اینکه ما حتی برای غذای معده و «تغذیهٔ بدنمان» لنگیم و نمی دانیم ″چه موادی″ را ″چگونه ترکیب″ کنیم و در ″چه هنگامی″ و ″هماهنگ با نیازهای خویش″ به مصرف برسانیم. ما از این چه و چگونه و چه هنگام و هماهنگی با نیازها در غذای روزانهٔ خود مانده ایم... تا چه رسد به غذای فکر و عقل و قلب و روح.
📚 روش برداشت از قرآن/ص ۱۵۳ و ۱۵۴
🌿 @einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تربیت و مهارت در زندگی
👤 سخنرانی دکتر #عزیزی
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جریان انقلاب اسلامی در حرکت نظام آموزش و پرورش کشور
👤 حجتالاسلام و المسلمین دکتر #علی_ذوعلم عضو پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی پاسخ میدهد.
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#آموزش_تربیت
#ویدیو
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از روشنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹ببینید | بیانات رهبر معظم انقلاب راجب تاثیر معلم در پرورش اخلاق دانش آموز
🚨همه ی معلم ها رسالت دارند...
🚨هرمعلم » یک معلم اخلاق است...
#نماهنگ
#توانمندسازی_و_اعتلای_نیروهای_انقلاب
#فعالان_جبهه_فرهنگی_انقلاب_اصفهان
#توانا
➖➖➖➖➖➖➖
🆔 eitaa.com/markaz_tavana
هدایت شده از روشنا
رکورد.ppsx
36.73M
✅ پاورپوینت کلاسداری و روشمند نماز
👌مناسب مقطع نوجوان به بالا
#درسنامه
#توانا
➖➖➖➖➖➖➖
🆔 eitaa.com/markaz_tavana
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴به زودی منتشر میشود:
🔴کتاب روحانیت و دینمداری در ایران اثر جناب آقای دکتر حسین بستان (نجفی) دانشیار گروه جامعهشناسی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زودی (بهار 1402) توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مشارکت دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی وابسته به معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزههای علمیه منتشر میشود.
چکیده:
حاکمیت دین و گسترش دینمداری در جامعه، نیازمند یک حرکت جهادی عظیم و همهجانبه با استفاده از همة ظرفیتهای نهادی و مردمی است که در این میان، مسلّماً سازمان روحانیت با توجه به وظایف ذاتیاش داعیهدار و متولی اصلی در این زمینه به شمار میآید. اين کتاب، با تمرکز بر مسئولیت روحانیت در این زمینه به بررسی این مسئله پرداخته است كه براي گسترش و تقویت دینمداری در جامعة ايران، چه راهكارهايي را در حیطة عملکردی سازمان روحانیت ميتوان پیشنهاد داد؟ براي پاسخ به اين پرسش، كوشش شده است پس از شناسایی وظایف گوناگون روحانیت بر اساس قرآن، احادیث و دیدگاههای زعمای حوزه و در چارچوب این وظایف، از طریق تحلیل ظرفیتها و فرصتهای روحانیت در این عرصه از یک سو و آسیبها و موانع پیش رو از سوی دیگر، راهكارهايی اجرایی معرفي و در قالب مدلی راهبردی ارائه شود.
🔴با ما همراه باشید در کانال پژوهش ، حوزه و دانشگاه:
🔴@research_hu
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴منتشر شد:
کتاب «اصول و روشهای تربیت در قرآن کریم» اثر دکتر سیدعلی حسینی زاده دانشیار گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی منتشر شد.
🔴چکیده :
هر نظام تربیتی دستکم متشکل از چهار عنصر اصلی مبانی، اهداف، اصول و روشهای تربیتی است. مبانی از داشتههای متربی سخن میگویند و اهداف از نداشتهها و آنچه باید به آنها دست یافت. در این میان مربیان و دستاندرکاران تعلیم و تربیت با تمسک به اصول تربیتی و با بهکارگیری روشهای تربیتی میکوشند تا بر پایه مبانی به اهداف تربیت دست یابند. از اینرو اصول و روشهای تربیتی از جمله مهمترین بایدهای تربیتی است که باید به دست مربیان و دستاندرکاران امر تربیت اجرایی شوند تا اهداف تربیتی تحقق یابد. پس اصول و روشهای تربیتی نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند. در این کتاب مهمترین اصول تربیتی قرآنکریم، چون اصل محبت، تکریم و احترام، رفق و مدارا، عدالت و اعتدال و نظارت و مراقبت و نیز مهمترین روشهای تربیتی قرآن کریم، مانند تذکر، موعظه، امر و نهی، عفو گذشت، الگویی، قصه و داستان و .... بررسی شده است و از مفهوم، مبانی، شرایط، کارکردها و آسیبهای آنها سخن به میان آمده است.
همراه ما باشید:
🔴@research_hu
هدایت شده از طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنانی از مترجم کتاب"نظام آموزشی و ساختن ایران مدرن"
✍اثرات آموزش عالی از دوره های گذشته تا کنون
👈نتایج عدم ورود نخبگان به ساختار قدرت
هدایت شده از ستاد مدارس مسجد محور کشور
♦️ «ترس و محبت» مهمترین قاعده تربیت در خانه، مدرسه و جامعه
🔺 امروزه روانشناسان و مشاوران عمدتا بر عنصر محبت و لطافت در تربیت فرزندان تاکید میکنند. اما حضرت امام سجاد (ع) در دعای ۲۴ صحیفه سجادیه بر اهمیت توامان اقتدار و ابهت والدین در چشم فرزند در کنار لطافت و زیبایی و محبت تاکید میکنند و حتی اقتدار و مهابت را بر محبت مقدم میکنند:
♦️ «خدایا چنانم قرار ده که از پدر و مادرم مانند ترسیدن از حاکم سختگیر و قدرتمند بترسم و به هر دو همچون مادری مهربان نیکی کنم و اطاعت و نیکوکاریام را به آنان، در نظرم از خواب شخص خوابآلود شیرینتر و برای سوز سینهام، از شربت گوارا در ذائقۀ تشنه، خنکتر و گواراتر گردان...»
♦️ اگر والدین، معلم و یا حاکم جامعه عنصر ابهت یا اقتدار خود را از دست بدهند سیر تربیتی فرزندان و متربیان در خانه، مدرسه و جامعه دچار اختلال خواهد شد.
♦️ پانوشت: بسیاری از مشکلات اخلاقی، تربیتی، خانوادگی و امنیتی کنونی کشور، حاصل خدشهدار شدن ارکان اقتدار پدر و والدین، معلم و حاکمیت در دهههای اخیر است.
⛔️ ضعف والدین، معلم و حاکمیت نتیجهای جز پریشانی و اضمحلال جامعه نخواهد داشت.
❇️ اینجا کانال رسمی ستاد مدارس مسجدمحور کشور است:
https://eitaa.com/joinchat/3942449329C0d3812e329
هدایت شده از پایگاه جامع محتوایی هیأت
پنجاه ونه 59 ایده جذاب برای روز حجاب و عفاف.pdf
184.7K
🔰مجموعه ایده ترویج حجاب و عفاف
🔸۵۹ ایده جذاب جهت ترویج حجاب
🔹شامل:
فعالیتهای اموزشی
فعالیتهای تبلیغی
فعالیتهای میدانی
فعالیتهای مطالبهگری
فعالیتهای بین المللی
👇🏻جهت دریافت فایل به لینک زیر مراجعه نمایید:
▫️heyat.co/p/4014
|#حجاب_و_عفاف
|#ایده
💠 پایگاه جامع محتوایی هیأت
▫️ eitaa.com/joinchat/3893428257C3a05e55578
هدایت شده از امیر احتشام
شاید یکی از دلایل کم اثر بودن برخی از فعالیت های تربیتی و فرهنگی خودمان را باید در این کلمات #حضرت_آقا جستجو کنیم.
ما با خودمان چه کرده ایم که حال توقعِ تأثُر از دیگران داریم؟!!
#تربیت
#ویژگی_مربی
#تاثیرگذاری_والدین
@Amirehtesham
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی
🧩 پیوست فرهنگی این است؛
... خب، دوستان ما آمدند در یکی از دستگاههای فعال و مسئول، عروسکهای خوبی درست کردند؛ خوب هم بود؛ اول هم حساسیت طرف مقابل را - یعنی مخالفین را، خارجیها را - برانگیخت که اینها آمدند در مقابل باربی و مانند اینها، این [عروسکها] را درست کردند؛ ولی نگرفت. من به اینها گفتم که اشکال کار شما این است که شما آمدید به فلان نام، یک پسری را، یک دختری را آوردید در بازار، این عروسک شما را بچهی ما اصلا نمیشناسد - ببینید، پیوست فرهنگی که میگوییم اینها است - خب، یک عروسک است فقط، در حالی که مرد عنکبوتی را بچهی ما میشناسد، بتمن را بچهی ما میشناسد. ده بیست فیلم درست کردهاند، این فیلم را آنجا دیده، بعد که میبیند همان عروسکی که در فیلم داشت کار میکرد، در مغازه هست، به پدر و مادرش میگوید این را برای من بخرید؛ عروسک را میشناسد؛ این پیوست فرهنگی [است]. شما بایستی این عروسک را که ساختید، در کنار ساخت عروسک، ده بیست فیلم کودک درست میکردید برای اینکه این عروسک معرفی بشود پیش بچهها؛ بعد که معرفی شد، آنوقت خودشان میخرند، [ولی] وقتی معرفی نشد، بازار ندارد و ورشکست میشود؛ و ورشکست شد. یعنی یک چنین دقتهایی را بایست کرد. ۱۳۹۲/۹/۱۹
📡قرارگاه فرهنگی
🏷 فرهنگ و کار فرهنگی در کلام امام خامنهای
🆔 eitaa.com/Q_Farhangi
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی
📌 من چقدر سر قضیهی تولید اسباببازی داخلىِ معنیدار و جذاب حرص خوردم...
میخواهند برروی ذهن ملت ما و برروی رفتار ملت ما - جوان، نوجوان، حتی کودک - اثرگذاری کنند. این بازیهای اینترنتی از جملهی همین است؛ این اسباببازیهایی که وارد کشور میشود از جملهی همین است که من چقدر سر قضیهی تولید اسباببازی داخلىِ معنیدار و جذاب حرص خوردم با بعضی از مسئولین این کار که این کار را دنبال بکنند؛ ۱۳۹۲/۹/۱۹
📡قرارگاه فرهنگی
🏷 فرهنگ و کار فرهنگی در کلام امام خامنهای
🆔 eitaa.com/Q_Farhangi
هدایت شده از قرارگاه فرهنگی
✅ | ملّاییمیخواهد!
عزیزان من! امروز #تهاجم_فرهنگی با استفاده از ابزارها و فناوریهای جدید ارتباطی خیلی جدی است؛ صدها وسیله و راهروِ اطلاعات به سمت فکر جوان و نوجوان ما وجود دارد؛ از انواع شیوههای تلویزیونی و رادیویی و رایانهای و امثال اینها دارند استفاده میکنند و همینطور به صورت انبوه، افکار و شبهههای گوناگون را در آنها میریزند. باید در مقابل اینها ایستاد. امروز نمیشود به همان روشهای قدیمی خودمان #اکتفا کنیم؛ البته که جوان نمیآید. جوان را باید بشناسید؛ فکر او را باید بشناسید؛ آنچه را که به او هجوم آورده، باید #بشناسید. تا میکروب و بیماری را نشناسید که علاج نمیتوان کرد. اینها همه ملایی میخواهد. درس خواندن، #مطالعه کردن و کار کردن، که همهی اینها زیر عنوان مهارتهای دینی خلاصه میشود.
۱۳۸۵/۸/۱۷
📡فرهنگ و کار فرهنگی
🆔 eitaa.com/joinchat/896729092C87611175bc