eitaa logo
نردبان فقاهت
4.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
44 ویدیو
91 فایل
رضاحسینی ارتباط با ادمین @Rezahosseini7575 انتشار مطالب حوزوی، دروس خارج فقها، ادبیات، اصول، فقه
مشاهده در ایتا
دانلود
تدریس بحار الانوار - کتاب الصلاه باب ششم : ۱۱ جلسه رضا حسینی با بیان نکات فقهی، اصولی، رجالی، و ادبیاتی @Nardebane_Feghahat
باب ششم - ج 1.pdf
610.1K
فایل pdf جلسه اول
باب ششم - ج 2.pdf
854.8K
فایل pdf جلسه دوم
باب ششم - ج 3.pdf
534.6K
فایل pdf جلسه سوم
باب ششم - ج 4.pdf
587K
فایل pdf جلسه چهارم
باب ششم - ج 5.pdf
966K
فایل pdf جلسه پنجم
باب ششم - ج 6.pdf
629K
فایل pdf جلسه ششم
باب ششم - ج 7.pdf
462.1K
فایل pdf جلسه هفتم
باب ششم - ج 8.pdf
669.5K
فایل pdf جلسه هشتم
باب ششم - ج 9.pdf
701K
فایل pdf جلسه نهم
باب ششم - ج 10..pdf
575.6K
فایل pdf جلسه دهم
✳️ آیت الله سید احمد : 🔸 جالب است واقعا! (رحمه الله) ظاهرا چون خیلی زاهدانه زندگی میکرده اند، کتاب نمی خریدند و جالب است به نظرم ایشان در "کتاب صوم" فرموده اند که از فقط نزد من است. @Nardebane_feghahat
✅ آیت الله سید احمد : 🔸 مزامیر داود ( علی نبینا و آله و علیه السلام) هم ظاهراً لفظ مزامیر، عربی نیست و عبری است و ایشان چون صدایشان خوب بوده است و دعاهایشان صوت خوشی داشته است، این لفظ استفاده شده و ربطی به مزمار ما ندارد مثلا در مورد حضرت سجاد (سلام الله علیه) داریم که آن قدر خوش صدا و تأثیر گذار قرآن میخواندند که یک عده که رد میشدند، غش میکرده اند از صوت مبارک حضرت (صلوات الله علیه). @Nardebane_feghahat
✳️ آیت الله سید احمد حفظه الله: 🔸 یکی از مشکلات مهم در زمان ما این است که کتب لغت بعد از اختلافات فقهی و کلامی بین مذاهب تدوین شده است و این یک مشکل بزرگ است زیرا آقایان اقوال فقهی و کلامی خودشان را دخالت میدهند. همین ابن هشام در آیه شریفه: (إِنَّ اللَّهَ اشْتَرى‏ مِنَ الْمُؤْمِنينَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَ‏ لَهُمُ‏ الْجَنَّة) "باء" را به معنای غیر مقابله میگیرد ولی ما باشیم و ظاهر آیه انصافا واضح است که برای مقابله است اما ابن مکتب فکری اش را که باشد و پاداش را در مقابل عمل نمیداند در آیه داخل میکند. و کذا او در یکی از ابواب از آنجا که مذهب او شافعی است و تصریح دارد که حیوان مذبوح بدون تسمیه خوردنش جائز است، در آیه شریفه (وَ لا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللَّهِ عَلَيْهِ وَ إِنَّهُ لَفِسْقٌ) واو را به معنای حالیةمیگیرد! یکجوری ترجمه میکند که با حرف شافعی جور در بیاید ولی ما باشیم وظاهر آیه انصافاً "واو" ظاهر در عطف است یا... و کذا و کذا از موارد مشابه.  @Nardebane_feghahat