eitaa logo
☘️قطعه ای ازبهشت☘️
1.5هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2هزار ویدیو
6 فایل
☘️ به کانال قطعه ای ازبهشت خوش اومدید☘️ جهت ارتباط با بنده 😊 سوالات شرعی مذهبی اعتقادی شبهات و تعبیر خواب و...🤔 به ایدی زیر پیامک بدید✉️ 👇👇👇👇 @Haren_88 ❤️کپی صلوات❤️ خوش اومدید
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 ۲۰ جمله برگزیده از رهبر انقلاب درباره «انقلاب کبیر اسلامی»: 🔸شبیه‌ترین حادثه به معجزات انبیا، حادثه‌ی پیروزی انقلاب بود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای معتقدند انقلاب اسلامی حقیقتی برآمده از سنت الهی است که با رهبریِ دینی و حرکتِ مردمی درصدد تحقق اهداف و آرمان‌هایی چون استقلال ملی، عدالت، آزادی، حیات طیبه و در یک کلمه «حاکمیت اسلام» بوده و هست. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در آستانه‌ی سالروز پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن در این مطلب بیست جمله‌ی برگزیده از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی «انقلاب کبیر اسلامی» و ابعاد گوناگون آن را بازخوانی می‌کند. از اینجا بخوانید: ↙️↙️ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47296
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 ۱- تشيع در چه زمانى پديد آمده است؟! سؤال: درباره پيدايش فرضيه‌ها و نظريات مختلفى مطرح شده است، بفرماييد تشيع از چه زمانى# پديد آمده است؟ پاسخ: معمولًا اين نوع پرسش‌ها نحله هاى كلامى و فرقه هاى مذهبى مطرح مى شود كه پس از رحلت پيامبر اسلام پديد آمده اند؛ مثلًا مى گويند: مذهب اشعرى چگونه و از چه زمانى پديد آمده؟ در پاسخ گفته شود: مذهب اشعرى مكتبى كلامى است كه ابوالحسن اشعرى (۲۶۰- ۳۲۴ ه-) در آغاز قرن چهارم آن را پى ريزى كرد. در مقابل آن، مذهب معتزله قرار دارد كه آن هم يك مذهب كلامى است و واصل بن عطا (۸۰- ۱۳۰ ه-) شاگرد حسن بصرى (م ۱۱۰ ه-) آن را بنيان نهاد. در اين موارد، مى توان براى پيدايش مذهب، تاريخ مشخصى تعيين كرد. اين گفته در خصوص مذاهب فقهى نيز صادق است. مذهب حنفى به وسيله ابوحنيفه (۸۰- ۱۵۰ ه-) و مذهب شافعى به وسيله# محمد بن ادريس شافعى (۱۵۰- ۲۰۴ ه-) پديد آمد و همچنين ديگر مذاهب فقهى نيز تاريخ پيدايش مشخصى دارند. امّا تشيع يك مذهب و فقهى نيست كه پس از پيدايش اسلام و درگذشت رسول خدا (ص) پديد آمده باشد. تشيع، با اسلام تاريخ يكسان دارد. در واقع تشيع همان اسلامى است كه پيامبر خدا (ص) آورده و يكى از تعاليم آن، استمرار رهبرى و امامت به وسيله فردى است كه از جانب خدا تعيين و به وسيله پيامبر (ص) معرفى مى شود. اين اصل اساسى كه ضامن بقاى اسلام است و هويت تشيع را تشكيل مى دهد، در زمان خود رسول خدا (ص) به وسيله آن حضرت اعلام شد و گروهى از صحابه پيامبر، آن را پذيرفتند و پس از درگذشت رسول خدا (ص) بر همان پيمان باقى ماندند. اينان پيشگامان تشيع در عصر رسول خدا (ص) و پس از او بودند. امّا گروهى ديگر، اين اصل را ناديده گرفته و رهبرى از آن ديگرى دانستند. تشيّع به اين معنى، تاريخى جز اسلام و واقعيتى جز اين آيين ندارد و اين اصل؛ يعنى تعيين رهبر و امام از جانب خداوند، جزئى از تعاليم اسلام بوده و در زمان حيات پيامبر (ص) اعلام شده است. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
💠با دست خالي و به برکت اسلام بر دشمن غلبه کردیم. اين پيروزي انقلاب ما پيروزي بود كه به بركت اسلام و گرايش به اسلام و با فرياد الله اكبر به دست آمد ما با دست خالي بر اين قدرت فوق العاده شيطاني، كه همه قدرتها دنبال او بودند، غلبه كرديم. 📚صحیفه نور ،جلد ١٢،صفحه ١٧ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💢 ما هنوز پیروز نشدیم 🔹 امام خمینی (ره): ما اگر چنانچه اعتقادمان این باشد که پیروز شدیم، دیگر رو به سستی می رویم و ما[هنوز] پیروز نشدیم. ما مانع ها را حالا یک مقداری رفع کردیم، ریشه هاشان هم هنوز باقی است... امریکا به این زودی دست از سر ما بر نمی دارد، انگلیس هم دست از سر ما بر نمی دارد، شوروی هم دست بر نمی دارد، اینها همه در صدد هستند که نقاط ضعف در ما پیدا بشود از آن نقاط ضعف ما را بکوبند. صحیفه امام؛ جلد ۶؛ صفحه ۴۹۲ صحیفه نور ؛ جلد ۵؛ صفحه ۲۵۷ مورخ: ۱۷ فروردین ۱۳۵۸ @sahifeh_noor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 امام خمینی (رحمت الله علیه) : «مردم در سراسر کشور در انتخاب فرد مورد نظر خود آزادند؛ و احدی حق‌‎ ‌‏تحمیل خود یا کاندیداهای گروه یا گروهها را ندارد...احدی شرعاً نمی‌تواند به کسی کورکورانه و بدون تحقیق‌‎ ‌‏رأی بدهد. و اگر در صلاحیت شخص یا اشخاصی تمام افراد و گروه‌ها نظر موافق داشتند‌‎ ‌‏ولی رأی دهنده تشخیصش بر خلاف همه‌ی آنها بود، تبعیت از آنها صحیح نیست، و نزد‌‎ ‌‏خداوند مسئولیت دارد. و اگر گروه یا اشخاص صلاحیت فرد یا افرادی را تشخیص دادند‌‎ ‌‏و از این تأیید برای رأی دهنده اطمینان حاصل شد، می‌تواند به آنها رأی دهد.‏» 🔸۲۲ بهمن ۶۲ 📚 صحیفه امام - جلد ۱۷ - صفحه ۳۳۷
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 🔻رويكرد عقلانى در شيوه گزينش رهبر 🔻 پيش از آن كه صفحات# احاديث و تاريخ را ورق بزنيم، نخست شيوه حكومت اسلامى پس از رسول خدا (ص) سخن مى گوييم. حاصل سخن كه آيا پيامبر اسلام (ص) براى زعامت و اداره امور كشور پس از رحلت، فردى را معين# كرد، يا اين كه آن را به مهاجرين و انصار واگذار نمود، و به لقاء اللّه پيوست؟ محاسبات# اجتماعى به روشنى ثابت مى كند كه پيامبر (ص) فردى را براى زعامت معين كرد و در اين مورد، به امر الهى، «حكم# خداوند» را بر «انتخاب امت» ترجيح داد، زيرا به هنگام رحلت پيامبر (ص) سه دشمن قوى و نيرومند، جامعه اسلامى را تهديد مى كرد. از جانب شرق# مجوس آتش پرست، از جانب غرب روميان مسيحى و در داخل، ستون پنجم نفاق كه براى خود، قدرت و ريشه هاى اجتماعى داشت، به گواه اين كه آيات فراوانى درباره منافقان در سوره هاى مختلف نازل شده است. در چنين وضعيتى، مصلحت# جامعه اسلامى ايجاب مى كرد كه پيامبر فردى نيرومند، عالم، آگاه، زاهد و پارسا را براى زعامت معين كند، تا پس از درگذشت او، اين مسأله خاتمه يافته تلقى# شود و همه نيروها تحت فرمان او براى حفظ اسلام و مقابله با مثلث پيش گفته بكوشند. در حالى كه اگر در اين سكوت مى كرد، علاوه بر سه مشكل ياد شده، مشكل ديگرى به# نام اختلاف در درون مسلمانان پديد مى آمد و چه بسا به جنگ داخلى كشيده مى شد. با توجه به اين حقايق تاريخى، احتمال انتصاب بر انتخاب اولويت مى يابد. و به ديگر سخن، در شيوه ، دو نظر بيش نيست، نظريه «تنصيص» و نظريه «گزينش»، آن هم به وسيله مهاجرين و انصار. در اين مورد، موضع را از نزديك بررسى مى كنيم؛ زيرا مسأله از سه فرض بيرون نيست: ۱. اصولًا پيامبر درباره شيوه حكومت پس از خويش سخنى نگفته باشد. ۲. پيامبر (ص) درباره شيوه حكومت، موضع گرفته و آن را به شورا واگذارد. ۳. فرد لايقى را از ميان تربيت يافتگان خود براى رهبرى برگزيند. فرضيه نخست، با كامل بودن# دين و استمرار آن تا روز رستاخيز سازگارى ندارد؛ زيرا اسلام آيين فردى نيست و تعاليم آن منحصر به عبادات شخصى و نيايش هاى فردى نمى باشد، بلكه يك دكترين جامع است كه بشر را از هرگونه تقنين و تشريع بى نياز مى كند و به صورت خودكفا تا پايان جهان پيش خواهد رفت. آورنده چنين آيينى نمى تواند نسبت به مسائل حكومت، كه ضامن بقاى دين است، سكوت اختيار كند و بى تفاوت باشد. و موضع انفعالى# به خود بگيرد. نظريه دوم حدى نظريه مقبولى است و آن اين كه پيامبر، موضع مثبت داشته و نسبت به مسائل حكومتى بى تفاوت نبوده، ولى شيوه حكومت بر اساس شورا بود، بايد پيامبر (ص) در كلمات خود به اين امر اشاره فرموده، شرايط و ضوابط شورا را به نحو دقيق تبيين نمايد و براى آموزش دادن مسلمانان، آن را در طول زندگى خود به صورت هاى عملى پياده كند تا مسلمانان پس از درگذشت او دچار حيرت و سرگردانى نشوند، در حالى كه در كلمات پيامبر (ص) و احاديث و تاريخ زندگانى او، نص صريحى بر اين كه نظام حكومت، نظام شورايى است، ديده نمى شود، حتى بعد از خليفه اوّل شيوه تعيين خليفه، غالباً بر اساس شورا نبوده، بلكه با تعيين خليفة قبلى، فردى زمام امور را به دست مى گرفته است. حكومت در اسلام، فصلى كوتاه و گذرا نيست كه با يك جمله «وَأَمْرُهُمْ شُورى بَيْنَهُمْ» پايان پذيرد، بلكه بخش هاى گسترده اى از احكام و امور را دربر مى گيرد، كه عنايت پيامبر را براى تبيين جزئيات و شرايط، مى طلبد. طبعاً نظريه سوم، بيش از دو نظريه ديگر قابل پذيرش است و اتفاقاً احاديث رسول خدا (ص) و تاريخ حيات آن حضرت به روشنى آن را ثابت مى كند. پس از يك تحليل# اجتماعى، اكنون به پاسخ پرسش از نظر حديث و تاريخ مى پردازيم. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
‏‏برخی فکر میکنند با حمایت از جمهوری اسلامی به نظام لطف میکنند و مانع سرنگونی آن میشوند اما واقعیت برعکس است، جمهوری اسلامی تداوم خواهد داشت و از فتنه های سنگین عبور کرده و خواهد کرد. این افراد هستند که باید حواسشان باشد سلب توفیق نشده و لیاقت حمایت از اصل نظام از آنها سلب نشود. در این ۴۰ سال ریزش های بزرگی رخ داد که البته رویش های بزرگتری جایگزین شان شد. به عنوان مثال وقتی آن مرجع تقلید از دیار نجف آباد ریزش کرد، یک جوان نجف آبادی دهه هفتادی به اسم محسن حججی به جای او رویید. جوانی که شاید فقط خبر شهادتش بیشتر از کل عمر آن مرجع تقلید، دلهای مردم را به سمت حقیقت هدایت کرد و مراسم تشییع اش در شهرهای مختلف بخشی از تاریخ پرافتخار این ملت شد. یا وقتی آن یار قدیمی امام از خطه کرمان در برابر انقلاب ایستاد هیچ گاه انقلاب متوقف نشد، قاسم سلیمانی از همان خطه چنان از یک ملت دل ربایی کرد که برای همیشه نامش در تاریخ جاودانه خواهد ماند. خلاصه آنکه این انقلاب و نظام معطل افراد نخواهد ماند و به مسیرش ادامه خواهد داد، افراد هستند که باید مواظب باشند مشمول سنت استبدال نشوند و در دفاع از این مسیر حق جایگزین پیدا نکنند. @Sabeti‌
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 ۱. شيعه در كلمات خدا (ص) نامگذارى پيروان على (ع) به شيعه، از زمان خود پيامبر (ص) آغاز شده و روايات فراوانى# حاكى از آن است كه آن حضرت اين نام را بر پيروان على# (ع) نهاده است. محدثان #و مفسران نقل مى كنند آنگاه كه آيه «إِنَّ الّذينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصّالِحات أُولئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيّه» [۱] فرود آمد، پيامبر (ص) رو به على (ع) كرد و فرمود: «مقصود از اين عبارت، تو و شيعيانت مى باشيد كه روز قيامت خشنود و پسنديده هستيد». در حديث ديگر# فرمود: «تو و پيروانت هستيد، وعده من و شما در روز قيامت نزد حوض كوثر است. آنگاه كه امت‌ها براى حسابرسى به آنجا مى آيند، شما را فرا مى خوانند در حالى كه نور از چهره و پيشانى شما تابان است». روايات به نزول اين آيه در حق شيعيان على (ع) و اين كه پيامبر (ص) پيروان على (ع) را شيعه ناميد، در كتاب هاى مختلف وارد شده است، براى نمونه به مدارك زير مراجعه شود. [۲] بنابراين، نامگذارى# پيروان على (ع) به شيعه، از جانب رسول خدا (ص) انجام شده و اين# خود مبنايى در تعيين شيوه حكومت پس از پيامبر (ص) به شمار مى رود. [۱]: آنان كه ايمان آورده و عمل نيكو انجام داده اند، آنان بهترين مردم هستند. بينه، ۷. [۲]: الدر المنثور، ج ۶، ص ۵۸۹؛ الصواعق المحرقه، ص ۱۶۱؛ نهايه ابن اثير، ماده قمح، ج ۴، ص ۱۰۶؛ مناقب ابن مغازلى، ص ۲۹۳؛ و غير آن. البته سيوطى در الدرالمنثور اين احاديث را از تفسير طبرى و تاريخ ابن عساكر نقل كرده است. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 ۲. امامت، همزاد نبوّت شكى نيست# كه مقام امامت# با مقام نبوت تفاوت دارد. پيامبر گيرنده و پايه گذار دين است، در حالى كه امام نه دريافت كننده وحى است و نه پايه گذار دين، بلكه وظايفى كه رسول خدا (ص) در قلمرو بيان احكام و# اجراى آنها برعهده داشت، پس از وى برعهده امام مى باشد. امام مرجع# بيان احكام و عقايد اسلامى و مدير امور كشور است. با توجه به اين اصل# و بنابر روايات، روزى كه پيامبر (ص) نبوت خود را براى بنى هاشم بيان كرد، جانشينى و رهبرى على (ع) را نيز اعلام نمود و اين حاكى از آن است كه نبوت و امامت همزاد بوده و دارنده هر دو منصب از جانب خدا به وسيله وحى الهى معين مى شوند. اين مسأله در منابع# تاريخى چنين آمده است: پيامبر گرامى (ص) سه سال# دعوت پنهانى داشت. آنگاه كه خدا او را با آيه «وَأَنْذِرْ عَشيرتَكَ الأَقْرَبين» [۱] مخاطب ساخت، او بيش از چهل تن از بستگان خود را كه همگى از شخصيت هاى بنى هاشم بودند، براى ضيافت ناهار دعوت كرد و پس از صرف غذا، سخنان خود را اينگونه آغاز كرد: «هيچ كس از مردم# براى كسان خود چيزى بهتر از آنچه من براى شما آورده ام، نياورده است. من خير دنيا و آخرت را براى شما آورده ام، خدايم به من فرمان داده كه شما را به توحيد و يگانگى وى و رسالت خويش دعوت كنم. چه كسى از شما مرا در اين راه كمك مى كند تا برادر و وصى و جانشين من در ميان شما باشد؟ » آن حضرت اين جمله را گفت و اندكى درنگ كرد تا ببيند كدام يك از آنان به نداى او پاسخ# مثبت مى دهند. در آن لحظات، سكوتى# مطلق و آميخته با بهت و تحير بر مجلس سايه گسترده بود و همگى سر به زير افكنده و در فكر فرو رفته بودند. ناگهان على (ع)# كه سن او در آن روز از ۱۵ سال تجاوز نمى كرد، سكوت را درهم شكست #و برخاست و رو به پيامبر كرد و گفت: «اى پيامبر خدا، من تو را در اين راه يارى مى كنم». آنگاه دست خود را به سوى پيامبر (ص) دراز كرد تا دست او را به عنوان پيمان فداكارى# بفشارد. در اين هنگام پيامبر (ص) دستور داد كه على (ع) بنشيند. بار ديگر پيامبر (ص) گفتار خود را تكرار كرد. باز على برخاست و آمادگى خود را اعلام كرد. اين بار نيز پيامبر# (ص) به وى دستور داد بنشيند. در مرتبه سوم نيز مانند دفعات پيشين، كسى جز على (ع) برنخاست# و تنها او بود كه پشتيبانى خود را از اهداف مقدس پيامبر (ص) اعلام كرد. پيامبر (ص) در اين حال دست خود را بر دست على (ع) زد و جمله تاريخى خود را در مجلس بزرگان بنى هاشم درباره او بيان كرد و گفت: «هان! اى خويشان و بستگان من! على برادر و وصى و خليفه من در ميان شماست». [۱] اين حديث به روشنى تاريخ تشيع و همزاد نبوت وامامت را به معنايى كه يادآور شديم بيان مى كند. البته اين تنها موردى نيست كه پيامبر (ص) رهبر مسلمانان پس از خود را تعيين مى كند، بلكه در موارد ديگرى نيز بر اين مطلب تصريح فرمودند كه به صورت گذرا به آنها اشاره مى كنيم. [۱]: بستگان نزديك خود را از عذاب الهى بيم ده! شعراء، ۲۲۴. [۱]: «إنّ هذا أخى ووصيىّ وخليفتى فيكم فاسمعوا له وأطيعوا» تاريخ طبرى، ج ۲، ص ۳۱۹- ۳۲۱، چاپ دارالمعارف مصر؛ تاريخ كامل ابن اثير، ج ۲، ص ۶۲- ۳۶ چاپ دارصادر بيروت؛ سيره حلبى، ج ۷۱ ص ۳۱۱، چاپ البهيه در مصر؛ تاريخ ابن عساكر، ج ۱، ص ۶۵، حديث ۱۳۹- ۱۴۰- ۱۴۱، چاپ بيروت، تفسير خازن، علاء الدين شافعى، ج ۳، ص ۳۷۱، چاپ مصر و غيره. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
هدایت شده از روح المقاومة
🚨دکتر سعید جلیلی نماینده رهبر انقلاب در شورایعالی امنیت ملی در مراسم بزرگداشت یوم الله ۲۲ بهمن در مشهد مقدس: 🔹دشمن می‎‌خواهد با کاهش حداقلی فشارها «امتیازات حداکثری» به دست آورد 🔹امروز جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب است و کسانیکه می‌گفتند ملت ایران چهل سالگی انقلاب خود را نخواهند دید، خود دیگر در صحنه سیاسی دنیا حضور ندارند. 🔹خود آنها امروز معترفند که تحریم اقتصادی منجر به پیشرفت ایران در زمینه‌های گوناگون شده است اما مردم ما هشیارند و میدانند که دشمن هرگاه نتواند با زور و فشار مقاصد خود را دنبال کند، رو به تزویر خواهد آورد. 🔹آمریکایی ها میخواهند بگویند اگر دولتی آمد و رفتار غلطی نشان داد، یک استثناء بوده است؛ تلاش می‌کنند تا القاء کنند که ترامپ و دولت او یک استثاء در سیستم آمریکا بوده است. مگر روسای قبلی این رژیم رفتار بهتری با ملت ایران داشتند؟ 🔹 امروز نیز دشمنان می‌خواهند آنچه را که با فشار حداکثری به دست نیاوردند، با کاهش حداقلی فشارها همان امتیاز‌های حداکثری را به دست آورند. 🔹بیش از ۷۰۰ تحریم جدید طی سه سال گذشته به ۸۰۰ تحریم قبلی آمریکا اضافه شده است. آنها در دو سه سال اخیر با اضافه کردن برچسب‌های واهی نظیر تروریسم و حقوق بشر، تحریم‌ها را بازآفرینی کردند. 🔹حتی با فرض بازگشت آمریکا به برجام، بدلیل آنکه این تحریم‌ها موضوعات دیگری به جز هسته‌ای را در بر می‌گیرد، این ۱۵۰۰ تحریم باقی خواهد ماند. 🔹اگر مقام معظم رهبری اجازه مذاکره دادند برای رفع این تحریم‌ها بود و امروز نیز ایشان تاکید دارند که مسئله فعلی بازگشت به برجام نیست بلکه رفع کلیه تحریم‌هاست. 🇮🇷رسانه مردمی دکتر جلیلی باشیم... 💯بزرگ ترین کانال حامیان دکتر سعید جلیلی در انتخابات 1400 https://eitaa.com/joinchat/2972581959Cf8392a934a
🔴دکتر سعید محمد : کشور نیاز به یک دولت فراجناحی دارد . برای حل مشکلات کشور باید از دوقطبی سازی ها بشدت پرهیز کنیم ✅کانال حامیان سردار محمد👇 https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
🔴دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است ✍رهبر انقلاب : دولت جوان حزب‌اللّهی‌ علاج مشکلات کشور است. البتّه معنی‌اش این نیست که مثلاً رئیس این دولت یک جوان سی‌ودوساله باشد؛ بلکه یعنی دولتِ سرِپا، بانشاط، آماده و در سنینِ کار و تلاش باشد. 🔹پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، امّا نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقّی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن این اعتراض را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌کند. مطالبه‌گری را با ارائه‌ی پیشنهاد و راهِ‌حلّ قابلِ قبول همراه کنید. ۹۹/۲/۲۸ ✅کانال حامیان سردار محمد👇 https://eitaa.com/joinchat/1635647570C3725f53a3d
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 ۳. حديث منزلت 🔶حديث منزلت احاديث معروفى است كه محدّثان و تاريخ نگاران نقل كرده اند و اجمال چنين است: آنگاه كه پيامبر# (ص) راهى نبرد با روميان در سرزمين تبوك گرديد، على (ع) را همراه نبرد؛ زيرا وجود او در مدينه براى جلوگيرى از فتنه گرى منافقان، لازم و ضرورى بود، ولى دشمنان به شايعه دست زدند و گفتند: روابط پيامبر (ص) با على (ع) به تيرگى گراييده، لذا او را به همراه خود نبرده است. 🔸 على (ع) خود را به لشگرگاه# اسلام رساند و اين شايعه را بازگو نمود. 🔸پيامبر (ص) در پاسخ فرمود: «آنان دروغ گفته اند. 🔸 من تو را براى حفظ خانه و خانواده‌ام جانشين خويش ساخته ام. پس بازگرد و جانشين در خانواده من و خانواده خودت باش. آيا خوش ندارى براى من آن گونه باشى كه هارون براى موسى بود، با يك تفاوت كه پيامبرى پس از من نيست؟ » [۱] 🔸 اين حديث به روشنى# بيانگر آن است كه على (ع) تمام صلاحيت‌ها و اختيارات هارون (ع) را جز نبوت دارا بوده است. يكى از مناصب هارون، وزارت او براى موسى (ع) بوده است، چنان كه مى فرمايد: «وَاجْعَلْ لِى وَزيراً من أَهْلِى* هارُونَ أَخى». [۲] «هارون را كه از خاندان من است، وزير من قرار ده». 🔸استثناى نبوت در كلام رسول خدا (ص) حاكى از آن است كه كليه مسئوليت هاى# هارون را على نيز دارا بود واين جانشينى به جنگ تبوك اختصاص نداشت، بلكه يك ضابطه كلى بود كه جانشينى در غزوه تبوك يكى از مصاديق آن به شمار مى آمد و اگر مقصود جانشينى در خصوص اين سفر بود، نيازى به اين ضابطه كلى و استثناى نبوت نبود. پی نوشت: [۱]: صحيح بخارى، غزوه تبوك، ج ۶، ص ۳، چاپ ۱۳۱۴؛ صحيح مسلم، باب فضائل على، ج ۷، ص ۱۲۰؛ سنن ابن ماجه، باب فضائل اصحاب پيامبر، ج ۱، ص ۵۵؛ سيره ابن هشام، ج ۲، ص ۵۱۹- ۵۲۰. [۲]: طه/ ۲۹- ۳۰. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 ۴. حديث غدير از ميان دلايل فراوان كه بيانگر زعامت على (ع) پس از پيامبر (ص) است، در اين بحث به سه دليل بسنده مى كنيم: حديث «يوم الدار» در آغاز رسالت، حديث «منزلت» در اثناى رسالت و حديث غدير در اواخر عمر رسول خدا. اكنون اجمالى از تعيين جانشين در آخرين روزهاى رسالت: پيامبر اسلام (ص) در سال دهم هجرت براى انجام فريضه حج و تعليم مناسك آن به مسلمانان، در قالب يك جمعيت ده هزار نفرى حركت كرد و در روزهاى عرفه و منا سخنرانى هاى جامع و ارزنده اى ايراد فرمود. مراسم حج به پايان رسيد، همگان به قصد وطن، مكه را ترك كردند، چون كاروان‌ها به نزديك بركه آبى به نام غدير خم رسيدند، پيك وحى فرود آمد و پيامبر (ص) را فرمان توقف داد، خدا به رسول گرامى (ص) چنين فرمان داده بود: «يا أَيُّها الرّسول بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَما بَلَّغْتَ رِسالتهُ وَاللّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النّاسِ». [۱] «اى پيامبر، آنچه را از پروردگارت بر تو فرود آمده، به مردم برسان و اگر چنين نكنى، رسالت خداى را به جا نياورده اى و خداوند تو را از گزند مردم حفظ مى كند». در اين لحظات حساس طنين اذان سراسر بيابان را فرا گرفت، سپس پيامبر (ص) خطبه اى به شرح زير ايراد كرد: «ستايش از آن خداست و به او ايمان داريم. از او يارى مى خواهيم و بر او توكل مى كنيم، و از شر خويشتن و بدى كردارهايمان به خدايى پناه مى بريم كه گمراهان جز او راهنمايى ندارند. خدا هر كس را راهنمايى كند، او ديگر گمراه نمى شود و گواهى مى دهيم كه خدايى جز او نيست و محمد (ص) بنده و فرستاده اوست. هان! اى مردم، نزديك است كه من دعوت حق را لبيك گويم و از ميان شما بروم. من مسئولم و شما نيز مسئول هستيد... هان! اى مردم، هر كس من مولا و رهبر او هستم، على نيز مولا و رهبر اوست». [۱] پيامبر (ص) جمله آخر را سه بار تكرار كرد و فرمود: «پروردگارا! هر كس على را دوست دارد، تو او را دوست بدار و هر كس با او دشمنى كند تو با او دشمن باش. هر كس او را يارى كند، تو ياور او باش، و هر كس او را تنها گذارد، تو نيز او را تنها گذار. لازم است حاضران به غايبان خبر دهند و آنها را از اين امر آگاه سازند». هنوز اين اجتماع با شكوه پايان نيافته بود كه فرشته وحى فرود آمد و پيامبر گرامى (ص) را بشارت داد كه خداوند امروز دين خود را تكميل كرد و نعمت خويش را بر مؤمنان به كمال رسانيد. [۲] حديث غدير از احاديث متواتر است. كافى است كه بدانيم ۱۲۰ صحابى، آن را از پيامبر (ص) نقل كرده اند و از تابعان ۸۹ نفر به نقل آن پرداخته اند و در مجموع ۱۴ قرن، ۳۶۰ تن عالم و دانشمند سنّى آن را روايت كرده اند، و اگر راويان و عالمان شيعى را به آنان ضميمه كنيم خواهيم ديد كه حديث در بالاترين حدّ تواتر قرار مى گيرد. [۱] ---------- [۱]: مائده/ ۶۷. [۱]: مَنْ كُنْتُ مَوْلاهُ فَعَلِىٌ مَوْلاهُ. [۲]: «الْيَوْم أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتى وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلامَ دِيناً» مائده/. ۳ در اين لحظه صداى تكبير پيامبر ص بلند شد و فرمود: خدا را سپاسگزارم كه دين خود را كامل كرد و نعمت خود را به پايان رسانيد از رسالت من و ولايت على ع پس از من خشنود شد. پيامبر از جايگاه خود فرود آمد و ياران او گروه گروه به حضرت على ع تبريك گفتند و او را سرور خود و سرور هر مرد و زن مؤمنى خواندند. [۱]: ترمذى، صحيح، ج ۵، ص ۲۹۷؛ ابن ماجه، سنن، ج ۱، ص ۴۵، حديث ۱۲۱؛ الحاكم النيسابورى، المستدرك على الصحيحين، ج ۳، ص ۱۱۰؛ احمد بن حنبل، مسند،... حديث ۹۶۱، ج ۱، ص ۸۸، ج ۲، ص ۶۷۲؛ و غيره، نسائى، خصائص، ص ۹۴، ۹۵، ۵۰؛ ابن ابى شيبه، المصنف، ج ۱۲، ص ۷۸، حديث ۱۲۱۶۷، مشكاة المصابيح، ج ۳، ص ۲۴۶؛ محب الدين طبرى، الرياض النضرة، ج ۲، ص ۱۶۹، چاپ خانجى، ما به همين مقدار بسنده مى كنيم، كسانى كه علاقمند به آگاهى از حالات راويان از صحابه و تابعان و دانشمندان باشند، مى توانند به كتاب هايى كه پيرامون حديث غدير نوشته شده مراجعه كنند. از ميان آنها مطالعه دو كتاب را پيشنهاد مى كنيم: الف. عبقات الأنوار، تأليف ميرحامد حسين هندى متوفاى ۱۳۰۶ ه-. ب. الغدير، تأليف محقق عاليقدر عبدالحسين امينى ۱۳۲۰- ۱۳۹۰ ه-. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌟 در هر ساعت ماه رجب، لطف و عنایت الهی را به دست آورید 🔸 رهبرانقلاب: ، ماه مبارکی است؛ ماه توسل و تذکر و توجه و تضرع و استغاثه و محکم کردن پیوند دلهای محتاج و نیازمند ما به ذیل لطف و فضل الهی است. این روزها را قدر بدانید. هر یک روز ماه رجب، یک نعمت خداست. 🔹 در هر ساعتی از این ساعات، یک انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، میتواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همه‌ی نعمتهای دنیا پوچ است؛ یعنی میتواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد. 🔸 بعد از ماه رجب، ماه شعبان و بعد ماه رمضان است. برادران و خواهران مسلمان! ای صاحبان دلهای بیدار و مخصوصاً ای جوانان! این سه ماه را قدر بدانید. در این سه ماه، فرصت برای وصل کردن و منور نمودن دلها به لطف و نور پروردگار، بیش از همیشه است. ۱۳۶۹/۱۱/۱۹ 💻 @Khamenei_ir
کانال مذهبی خادم الشریعه 🍃🍁🍂🌱🌹🎋🌺🌿 ♻️🌙خلاصه اعمال ماه رجب🌙♻️ 1.*غسل اولین روز و نیمه ماه رجب و آخر رجب 2.*روزه اولین روز و نیمه ماه رجب و آخر رجب 3.*در طول ماه رجب 100 مرتبه بگوید: أسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِى لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَحْدَهُ لا شَرِیكَ لَهُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ 4.*در طول ماه رجب 1000 مرتبه "لا إِلَهَ إِلا اللهُ" 5.*در طول ماه رجب روزانه 70 مرتبه بگوید: "أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ" 6.*در طول ماه رجب 100مرتبه ذکربگوید أَسْتَغْفِرُ اللهَ ذَا الْجَلالِ وَ الْإِكْرَامِ مِنْ جَمِیعِ الذُّنُوبِ وَ الْآثَامِ " 7. *در طول ماه رجب 1000 هزار مرتبه یا 100 مرتبه سوره قل هو الله أحد را بخواند 8.*روزانه 10 مرتبه بگوید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذِى لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ ♻️🌙 9. *زیارت امام حسین علیه السلام . 🍀🥀☘🌷🌿🌹🌴🌻 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
⭕ ستاد استهلال دفتر رهبری: روز شنبه ۲۵ بهمن اول ماه رجب است 🔸 ستاد استهلال دفتر رهبری: 🔹️هلال ماه مبارک رجب با چشم مسلح در غروب جمعه در مناطق و استان‌های مختلف كشور رويت شد و روز شنبه ۲۵ بهمن اول ماه رجب خواهد بود. 🔺️ تصویری از هلال رجب ۱۴۴۲ غروب ۲۴ بهمن ۹۹ اراک 🆔 @YjcNewsChannel
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 ✏️شكل گيرى تشيع در پرتو اين سفارش ها ما به همين سه حديث قطعى بسنده مى كنيم. اين سفارش‌ها سبب شد كه در عصر رسول خدا (ص) گروهى گرد على را بگيرند و به پيروى از او مشهور شوند. محقق معروف آقاى محمد كردعلى در كتاب «خطط الشام» مى نويسد: «در زمان خود پيامبر (ص) گروهى از بزرگان صحابه به دوستى و موالات على (ع) معروف بودند؛ مانند سلمان فارسى كه مى گفت: ما با پيامبر (ص) بيعت كرديم بر دو اصل: خيرخواهى براى مسلمانان و اقتدا به على بن ابى طالب (ع) و ولايت وى. ابوسعيد خدرى مى گويد: مردم به پنج چيز دعوت شدند ولى چهارتا را گرفتند و يكى را رها كردند. سؤال شد: آن چهار تا را كه گرفتند چيست؟ گفت: نماز، زكات، روزه ماه رمضان و زيارت خانه خدا. پرسيدند: آن يكى كه رها كردند كدام است؟ گفت: ولايت على بن ابى طالب (ع). از وى سؤال شد: آيا ولايت على همانند آن چهار مورد، لازم و واجب است؟ گفت: آرى، به سان آنها لازم و واجب است. و از همين افرادند: ابوذر غفارى، عمار ياسر، حذيفة ابن يمان، ذوالشهادتين خزيمة ابن ثابت، ابوايوب انصارى، خالد بن سعيد و قيس بن سعد بن عباده». [۱] شيعه در عصر رسالت سفارش هاى مؤكد پيامبر (ص) - كه نمونه هاى آن را يادآور شديم و قسمت مهم آن در كتاب هاى حديث و تفسير وارد شده است- سبب شد كه بذر تشيع در سرزمين اسلام پاشيده شود و به تدريج رشد كند. گروهى در عصر رسالت، ولايت على را به دل بگيرند و به عنوان شيعه على (ع) مشهور شوند و با پايمردى تمام پيمان خود را با امام پس از عصر رسالت نيز حفظ كنند. اين گروه هسته تشيع را در صدر اسلام تشكيل مى دادند. سپس تشيع در طول زمان با توجه به شناخت هاى صحيح از مسأله امامت و جانشينى على (ع) راه خود را باز كرد و پيوسته در حال گسترش بود. تشيع از حجاز آغاز گرديد. سرزمين حجاز زادگاه تشيع است و آنگاه كه امام (ع) مقرّ خلافت را به عراق منتقل كرد، تشيع رشد بيشترى يافت و پيوسته در نقاط مختلف جهان گسترده شد. ---------- [۱]: محمد كردعلى، خطط الشام، ج ۵، ص ۲۵۱. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C67528e141d ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰کانال مذهبی خادمالشریعه🔰 🌹سالروز ولادت شکافنده علوم و حلول ماه مبارک رجب تهنیت باد!🌹 🔵 ابوبصیر، نابینای بینا 🔸 روزی حضرت باقر علیه‌السلام با بعضی از اصحاب در مسجد مدینه نشسته بودند. حضرت عملی را انجام دادند که ممکن است شما تعجب کنید، ولی تعجب نکنید که این را خیلی از شیعیان کوچکشان هم دارند (من سراغ دارم). 🔸حضرت به آنهایی که آنجا بودند فرمود که من الآن اینجا همین‌طور که نشسته‌ام مخفی می‌شوم، هرکسی که می‌آید از او سراغ مرا بگیرید، ببینید چه جواب می‌دهد؟ افرادی آمدند و اینها می‌پرسیدند: از ابی ‏جعفر سراغی داری؟ می‌گفتند: نه (امام نشسته بود و آنها نمی‌‏دیدند). 🔸 ابوبصیر کور وارد شد. حضرت اشاره کرد، فرمود: از این بپرسید. گفتند: ابوبصیر! از ابی‏‌جعفر خبری داری؟ گفت: پس این خورشید تابان چیست که اینجا نشسته؟! 🔸 این، مقام انسان را نشان می‌دهد که در او حس‌هایی وجود دارد که اگر آنها را تربیت کند، چیزهایی را می‌بیند که هیچ بینای ظاهری آن چیزها را نمی‌بیند. 📗 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۴، ص۱۹۲ ⭕️ کانال مذهبی خادم الشریعه : https://eitaa.com/joinchat/2573139970C1b84b6eccf
🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C1b84b6eccf ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C1b84b6eccf ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج
🔰کانال مذهبی خادم الشریعه🔰 ۲- اقليت شيعه و اكثريت سنّى سؤال: اگر شيعه حق است، چرا در اقليّت مى باشد و اكثريت، مذهب تسنّن را پذيرفته اند؟ پاسخ: هيچگاه# اكثريت نشانه حقانيت و اقليت نشانه خلاف آن نيست، در طول تبليغ# پيامبران، از زمان حضرت نوح (ع) تا عصر حضرت خاتم (ص) مؤمنان در اقليّت بودند. قرآن آنگاه كه مبارزات پى گير انبيا را ياد مى كند، پيوسته تذكر مى دهد: گروندگان و مؤمنان به آنان بسيار اندك بودند. درباره نوح كه نهصد و پنجاه سال به تبليغ پرداخت، مى فرمايد: «وَما آمَنَ مَعَهُ إِلّا قليل». «جز اندكى به همراه ايمان نياوردند». در آيه ديگر مى فرمايد: «وَقَليلٌ مِنْ عِبادى الشَّكُور». «اندكى از بندگان من سپاسگزارند». قرآن درباره پيروى از اكثريت، به پيامبر هشدار مى دهد ومى فرمايد: «إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِى الأَرْض يُضِلّوك عَنْ سَبيلِ اللّه». «اگر از اكثريت# مردم روى زمين پيروى كنى، تو را از راه خدا گمراه مى كنند». و باز به پيامبر يادآور مى شود: «وَما أَكْثَرُ النّاسِ وَلَوْ حَرَصْتَ بِمُؤمِنين». «هر چند بكوشى، اكثريت مردم ايمان نمى آورند». بزرگترين جمعيت‌ها در جهان از آنِ كشورهايى چون چين با حدود يك ميليارد و سيصد نفر و هند با بيش از يك ميليارد نفر جمعيت است كه اكثريت مردم آنها را مادى گرايان و بت پرست‌ها تشكيل مى دهند. اگر مجموع جمعيت مسلمانان را كه يك ميليارد و سيصد ميليون تخمين# زده مى شود نسبت به جمعيت ۶ ميلياردى كره زمين، بسنجيم، از اكثريت برخوردار نيستند. اميرمؤمنان على بن ابى طالب (ع) در يكى از سخنان خود، درباره شناخت حق و باطل، بيانى دارد كه يادآور مى شويم: در جنگ جمل# مردى از اميرمؤمنان سؤال كرد: آيا با طلحه و زبير نبرد مى كنى، در حالى كه آنان از برجسته ترين اصحاب پيامبرند؟ امام در پاسخ فرمود: تو در اشتباهى. عظمت و بزرگى اشخاص، نشانه حق و باطل نيست، حق را بشناس تا اهل آن را بشناسى؛ و باطل بشناس، آنگاه اهل آن را خواهى شناخت». گذشته از اين، شيعه هر چند نسبت به جمعيت كل مسلمانان، در اقليّت است، ولى براى خود، جمعيت عظيمى را در جهان تشكيل مى دهند و لذا در غالب نقاط جهان حضور# مؤثر دارند. علاوه بر كشورهاى ايران و عراق و آذربايجان و بحرين و لبنان كه اكثريت آنها را شيعيان تشكيل مى دهند، در تمام كشورهاى اسلامى، اقليت ملاحظه اى از شيعيان وجود دارد كه براى خود مساجد، مؤسسات#، مدارس و برنامه هاى فرهنگى دارند. اصولًا بايد توجه كرد كه شيعه به عنوان اپوزيسيون و مخالف نظام حاكم شناخته مى شد و نظام هاى سياسى براى سركوب بلكه ريشه كردن آنها، به آنان لقب «روافض#» داده بودند. به عنوان نمونه، سلطان# محمود غزنوى پس از تسلط بر# شرق خراسان، به ريشه كن كردن دو گروه، يكى شيعه و ديگرى معتزله همت گمارد، چندان كه آثار علمى و كتابخانه هاى آنان را از بين برد تا اثرى از تشيع و معتزله باقى نماند. او پيوسته اهل# حديث و كراميه را تقويت مى كرد، و شيعه و معتزله را دشمن اصلى خود مى دانست. صلاح الدين ايوبى، پس از خيانت به فاطميان، تصميم بر قتل عام# شيعه گرفت و گروه بى شمارى آنان را كشت. در دوران حكومت# عثمانى، در زمان سلطان سليم به خاطر فتواى# يك فقيه حنفى به نام نوح، ۴۰۰۰۰ شيعه در تركيه فعلى سر بريده شدند. در دوران حكومت# جزّار در لبنان، در جبل عامل حمام خون به راه افتاد و نسل كشى شيعه گرفت، به گونه اى كه كتاب هاى آنان مدت‌ها به جاى هيزم در تنور نانوايان مى سوخت. با توجه به اين كشتارهاى# دسته جمعى، بقاى شيعه در جهان، آن هم با يك فرهنگ قوى و جامع# و داشتن علما و دانشمندان مبرز در تمام رشته هاى اسلامى و علمى، يكى از معجزات# الهى است كه در پرتو عنايتش، مظهر اسلام راستين بدون تحريف# تا قرن پانزدهم به جاى مانده و خوشبختانه روز به روز نور آن، راه گروه بيشترى از انسان‌ها روشن نموده و پرده هاى جهل و# تعصب را از چهره تاريخ# كنار مى زند. 🔻عضو کانال مذهبی خادم الشریعه شوید :🔻 https://eitaa.com/joinchat/2573139970C1b84b6eccf ✅لینک کانال ما را برای بقیه ارسال کنید اجرتون با امام زمان عج