eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
487 دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
3.8هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
نسخه جدید نرم افزار جامع احادیث شیعه و اهل سنت در قم رونمایی شد. 👇👇👇 https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/12/04/2858073
هدایت شده از رشدانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📙انسان ۲۵۰ ساله 🔹معرفی کتاب امام خامنه ای: «اين بزرگواران يک واحدند، يک شخصيتند. شک نمي شود کرد که هدف و جهت آنها يکي است.پس ما به جاي اينکه بيا ييم زندگي امام حسن مجتبي (علیه السلام) را جدا و زندگی امام حسين (علیه السلام) راجدا و زندگی امام سجاد (علیه السلام) را جدا تحليل کنيم تا احياناً در دام اين اشتباه خطرناک بيفتيم که سيرة اين سه امام به خاطر اختلاف ظاهري با هم متعارض و مخالفند؛   بايد يک انساني را فرض کنيم که ۲۵۰ سال عمر کرده، و در سال یازدهم هجرت قدم در يک راهي گذاشته و تاسال دویست وشصت هجري اين راه را طي کرده است. 📙برشی از کتاب، ص ۱۸۱، جمع آوری بیانات امام خامنه ای 💻 رسانه رشدانه https://eitaa.com/Rooshdaneh/14637
آشنایی_با_اندیشه_استاد_صفایی_حائری.mp3
26.43M
💠 آشنایی با اندیشه‌ تربیتی استاد علی صفایی حائری"ره" 🏫 دانشگاه تهران، جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی 🗓️ شنبه، ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ 🎙 آقای دکتر هاشم صابریان 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸کرسی علمی ترویجی چیستی و چگونگی روش تفسیر شبکه ای 🔰 توسط گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه به صورت مجازی برگزار می شود: 🎙 با حضور: 📅 دوشنبه 8 اسفندماه1401، ساعت 13 📡 حضور مجازی از طریق: 🌐 skyroom.online/ch/iict/hekmat 🔍 مشروح خبر👇 🌐 iict.ac.ir/shabakeh 🆔 @iictchannel
Shobahat-01.mp3
22.78M
💯🔊 🔸 صوت کارگاه شیوه های پاسخگویی به شبهات 🔹 جلسه اول 🎙 با ارائه: حجت الاسلام والمسلمین مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه 🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعا یک روش تربیتی ✨روش‌های تربیتی غير مستقيم علیه‌السلام 💐 🎁امام سجّاد عليه السلام: انسان بزرگوار به بخشش خود مى بالد، و انسان پست به دارايى خويش مى نازد 📚الدّرة الباهرة صفحه ۲۷ ☘میلاد امام سجاد(علیه‌السلام) مبارک.☘ 🌷🇮🇷🌷
مسابقه بزرگ کتابخوانی به مناسبت هفته تربیت اسلامی 📚 کتاب تربیت ماندگار (آنچه باید والدین، مربیان، معلمان و مدیران تربیتی بدانند) 📖 کتاب متن ساده و روانی داشته و کاملاً برگرفته از بیانات مقام معظّم رهبری است و از ابتدای انتشار تاکنون با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبین مواجه شده و به چاپ پنجم رسیده است. 🎁 با بیش از 70 میلیون ریال جایزه نقدی 👈 نحوه تهیه‌ی کتاب (با ۲۰درصد تخفیف): 🔻 ارسال عدد 7 به شماره: 20001837 🔻 خرید اینترنتی: kanoonnokhbeh.ir/shop ⏳ شرکت در آزمون از 5 تا 15فروردین به صورت مجازی در سایت kanoonnokhbeh.ir 📢 اعلام نتایج: 17 فروردین مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع) 📌 دریافت اطلاعات بیشتر: تماس با 09106905941 یا پیام به @tarbiatemandegar (بله و ایتا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 📢 (۱۱۳) | علل تورم اخیر در دولت سیزدهم ❄️🌹❄️ 🔻تاثیر عملیات روانی دشمن در افزایش سکه و 🔸هجمه ۱۸۰ برابری عملیات روانی و فرهنگي نسبت به ایران 🔹اعتراف مقامات آمریکایی نسبت به جنگ ارزی شدید علیه ایران 🔺نقدینگی بالای دولت دوازدهم و تبلیغات رسانه‌های معاند بر افزایش قیمت ارز و سکه 🎙 کارشناس: دکتر سیدجلال حسینی ✅ کانال 👇 http://eitaa.com/pasdaranesepah کانال دکتر رائفی پور را دنبال کنید : http://eitaa.com/raeefiipoor ┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
Abdol kadar Masum-IT Ethics in the Light of Islam.pdf
72.2K
💢یک مقاله و یک سوال 🔹مقاله: «اخلاق فناوری اطلاعات در اسلام»، نویسندگان: عبدالقادر محمد معصوم (و دیگران)، مجله: IIUC Studies، دسامبر 2011. ✅نویسندگان در این مقاله ضمن اشاره به حضور گسترده فناوری اطلاعات در دنیای امروز و اهمیت اخلاق در اسلام، تاکید کرده اند که بایستی برای مرتبطان با فضای مجازی، به ویژه کاربران مسلمان، اصول و قواعد زیست اخلاقی در این فضا را تبیین کرد. آنها در این راستا سعی کرده اند با بهره گیری از آموزه های اسلامی، یک مدل یا الگو ارایه کنند. 💢یک سوال: نویسندگان این مقاله غیر ایرانی هستند. به نظر شما با توجه به تعداد اساتید، طلاب،‌دانشجویان و موسسات آموزشی و پژوهشی در کشور ما تاکنون چند اثر علمی به صورت از درباره انجام شده است؟ (نه این که صرفا به آیات و روایات استناد کرده باشند). اگر مواردی را می شناسید معرفی کنید لطفا @harahmati
📸 مراسم رونمایی از نرم افزار کتابخانه جامع احادیث شیعه و اهل سنت در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد ➖➖➖ 🔻آیت‌الله اعرافی: جای خالی جشنواره سالانه فناوری‌های نوین در قلمرو علوم و معارف اسلامی در کشور https://hawzahnews.com/xc7QB 🔻رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور: ◻️بهای لازم به پژوهش های دیجیتال داده شود ◻️۹۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه دیجیتال نور ◻️در کتابخانه جامع احادیث حدود ۵۴۰ هزار حدیث اهل‌سنت را گردآوری کردیم https://hawzahnews.com/xc7QL 🔻مدیرگروه قرآن و حدیث مرکز تحقیقات کامپیوتری نور: ◻️ نرم‌افزار جامع احادیث مانند یک کتابخانه به پژوهشگران خدمات می‌دهد https://hawzahnews.com/xc7QD
💢♨️📚 نامزدهای نخستین دوره دوسالانه کتاب علوم انسانی با رویکرد اسلامی معرفی شدند دبیرخانه نخستین دوره « کتاب علوم انسانی با رویکرد اسلامی» این‌ رویداد را در بخش های چاپ شده معرفی کرد. 🌐مشروح خبر: https://rihu.ac.ir/fa/news/37983 --------------- 🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا: https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴 منتشر شد: کتاب فلسفه تربیت دینی اثر دکتر محمد داودی دانشیار گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از مجموعه طرح های گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مشارکت دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه منتشر شد. 🔴چکیده: تربيت ديني به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق مي‌شود كه هدف همه آنها رشد و پرورش شناخت‌ها، باورها، صفات و رفتارهای بنیادین مطلوب اسلام ـ كه پايه و اساس ديگر شناخت‌ها، باورها، صفات و رفتارهای ديني را تشكيل مي‌دهند ـ در متربی است. فلسفه تربيت ديني عهده‌دار بررسي تربيت ديني با روش فلسفي است و مسائل و موضوعات آن عبارتند از كشف و بررسي مبانی و مفروضات تربيت ديني، تجزيه و تحليل مفاهیم مهم، بررسي امكان و ضرورت، اهداف و اصول تربیت دینی. كتاب حاضر كه در شش فصل سامان يافته است، در فصل اول به مفهوم و قلمرو فلسفه تربيت ديني، در فصل دوم به مباني دين شناختي تربيت ديني و در فصل سوم به مباني انسان‌شناختي، معرفت‌شناختي و سياسي ـ اجتماعي آن مي‌پردازد. فصل چهارم به بررسي امكان و ضرورت تربيت ديني و چالش‌هاي آن اختصاص يافته است؛ فصل پنجم اهداف تربيت ديني را بررسي مي‌كند و فصل ششم هم مفهوم اساسي، اصول و ويژگي‌هاي تربيت ديني را مطالعه مي‌كند. 🔴@research_hu
💠برگزاری نشست های گفتمان علمی انقلاب اسلامی 📆 ۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ ارائه دهنده: حجه الاسلام والمسلمین دکتر محمود نوذری 🔺موضوع: روانشناسی و تحول دینداری در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد مکان: موسسه فرهنگی میرداماد ✳️ دبیرخانه گفتمان علمی انقلاب اسلامی ✳️
🔶کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مشارکت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار می کند؛ ✅اولین سلسله نشست های انقلاب اسلامی و تحول در علوم اسلامی و انسانی 🔷با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ⏱زمان: 6 تا 10 اسفند 1401 افتتاحیه ۶ اسفند ماه ساعت ۹ صبح 🕌مکان برگزاری: حرم مطهر رضوی، صحن امام حسن مجتبی علیه السلام، ساختمان شماره ۱ دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی لینک شرکت در جلسه: https://www.skyroom.online/ch/razavimaharat1400/gharbshenasi _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅ آیا هر نوع هنجارشکنی را می‌توان نافرمانی مدنی دانست؟ 🔻 سعید منصوریان در مطلبی برای اندیشکده رهیافت بررسی کرد؛ 🔹 نافرمانی مدنی با اعمال مجرمانه عادی که با انگیزه ­های خودخواهانه یا ناشی از عصبانیت یا ظلم یا جنون منجر به هنجارشکنی می­شوند بسیار متفاوت است. همچنین با جنگ داخلی که طی آن یک گروه مشروعیت حکومت یا وجوهی از جامعه سیاسی را زیر سؤال می­برد و از این طریق هنجارشکنی می­کند نیز فرق دارد. 🔹 نافرمانی مدنی در خصوص کسانی صدق پیدا می­کند که اقتدار سیاسی را آن­چنان بنیادین (مشروعیت آن را) به مبارزه نمی­طلبند. آنان نه برای خود و نه برای دیگران وظیفه پی­جویی یک گسست یا تغییر قانون اساسی را قائل نیستند. آنان مشروعیت بنیادین حکومت و جامعه را پذیرفته­اند و نمی­خواهند وظیفه شهروندی خود را کنار بگذارند، بلکه به دنبال انجام درست آن هستند، بنابراین نمی­توان هر نوع هنجارشکنی را نافرمانی مدنی دانست. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31838 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
✅ ابتنای علوم انسانی بر قرآن از منظر مقام معظم رهبری از نیازهای امروز جامعه است 🔻 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی‌اصفهانی، رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی‌ العالمیه: 🔹 یکی از این عناصر آن است که علوم انسانی فعلی ترجمه غرب است و براساس مبانی اومانیستی و سکولاریستی مانند جدایی دین از سیاست شکل گرفته است و مقام معظم رهبری در این نظریه به‌ روشنی از این مسئله سخن گفته‌اند. 🔹 علوم انسانی باید براساس قرآن بازسازی ‌شود، زیرا قرآن خطاناپذیر است؛ در نتیجه تغییر علوم انسانی که همان تغییر مبانی، اهداف و اصول علوم است باید براساس قرآن انجام شود و در چنین شرایطی است که علوم انسانی جدید متولد می‌شود. 🔹 روش‌ها و راهکارهای مختلفی برای تحول در علوم و اسلامی‌سازی آن مانند تفسیر موضوعی میان‌رشته‌ای وجود دارد که از مبانی نظریه ابتناء به‌شمار می‌رود. 📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31871 _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
❇️ هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانیِ اسلامی و ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی ✅با موضوع روش‌شناسی استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🔻محورهای ویژه کمیسیون قرآن و علوم انسانی 1️⃣ ماهیت، مبانی و شاخصه‌ها: 🌀 ماهیت‌شناسی روش استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🌀 مبانی قرآنی روش استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🌀 شاخصه‌ها و ضوابط استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🌀 تفاوت روش استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان با سایر روش‌ها 2️⃣ قلمرو و گونه‌ها: 🔷 قلمرو دانش‌های مرتبط در استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🔷 الزامات عقلی و نقلی استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🔷 گونه‌شناسی روش‌های استخراج علوم انسانی 3️⃣ پیامدها، آسیب‌ها و چالش‌ها: 🌀 آثار و پیامدهای روش‌شناسی استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🌀 فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی روش‌شناسی استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🌀 موانع استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🌀 شبهات استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 4️⃣ راهکارها: 🔷 چگونگی تحول در علوم انسانی با شناخت روش‌های استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🔷 نقش امامت و رهبری در معرفی روش‌های استخراج علوم انسانی قرآن‌بنیان 🔷 بهره‌گیری از تجربه‌های بشری در شناخت علوم انسانی قرآن‌بنیان 🔷 جایگاه و وظایف مراکز علمی و حوزه‌های علمیه در روش‌شناسی علوم انسانی قرآن بنیان ✅ مهلت ارسال چکیده مقالات: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ ✅ مهلت ارسال مقالات: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ✅ زمان برگزاری: آبان ۱۴۰۲ 🌐 سامانه : https://icih.ir _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com