هدایت شده از رشدانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کتاب_صوتی
#معرفی_کتاب
📙انسان ۲۵۰ ساله
🔹معرفی کتاب
امام خامنه ای: «اين بزرگواران يک واحدند، يک شخصيتند. شک نمي شود کرد که هدف و جهت آنها يکي است.پس ما به جاي اينکه بيا ييم زندگي امام حسن مجتبي (علیه السلام) را جدا و زندگی امام حسين (علیه السلام) راجدا و زندگی امام سجاد (علیه السلام) را جدا تحليل کنيم تا احياناً در دام اين اشتباه خطرناک بيفتيم که سيرة اين سه امام به خاطر اختلاف ظاهري با هم متعارض و مخالفند؛ بايد يک انساني را فرض کنيم که ۲۵۰ سال عمر کرده، و در سال یازدهم هجرت قدم در يک راهي گذاشته و تاسال دویست وشصت هجري اين راه را طي کرده است.
📙برشی از کتاب، ص ۱۸۱، جمع آوری بیانات امام خامنه ای
💻 رسانه رشدانه
https://eitaa.com/Rooshdaneh/14637
هدایت شده از رسانه علوم انسانی اسلامی
آشنایی_با_اندیشه_استاد_صفایی_حائری.mp3
26.43M
💠 آشنایی با اندیشه تربیتی استاد علی صفایی حائری"ره"
🏫 دانشگاه تهران، جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی
🗓️ شنبه، ۳۱ اردیبهشتماه ۱۴۰۱
🎙 آقای دکتر هاشم صابریان
🔊رسانه علوم انسانی اسلامی
🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
هدایت شده از تربیت و آموزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ویدیو | 🔰 انسان آزاد
🎥 تصویر استاد علی صفایی حائری
📚 #انسان_در_دو_فصل
#⃣ #کلیپ #تربیت
🌷 #کانال_تربیت_و_آموزش
@Tarbiatm
گزارشی از پروژههای فکری اندیشمندان و اندیشوران معاصر (بخش اول) - خبرگزاری حوزه
https://www.hawzahnews.com/news/1068938/%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B1%D9%88%DA%98%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%81%DA%A9%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A7%D9%86%D8%AF%DB%8C%D8%B4%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D8%B5%D8%B1-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%88%D9%84
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی ترویجی چیستی و چگونگی روش تفسیر شبکه ای
🔰 توسط گروه تخصصی علوم انسانی قرآنی پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه به صورت مجازی برگزار می شود:
🎙 با حضور:
#عبدالحمید_واسطی
#غلامرضا_بهروزی_لک
#سعید_بهمنی
#محمد_عابدی
📅 دوشنبه 8 اسفندماه1401، ساعت 13
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/hekmat
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/shabakeh
#کرسی
🆔 @iictchannel
هدایت شده از پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
Shobahat-01.mp3
22.78M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت کارگاه شیوه های پاسخگویی به شبهات
🔹 جلسه اول
🎙 با ارائه:
حجت الاسلام والمسلمین #حمیدرضا_شاکرین
مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه
#صوت
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ دعا یک روش تربیتی
#استاد_صفایی
✨روشهای تربیتی غير مستقيم
#امام_سجاد علیهالسلام 💐
#صحیفه_سجادیه
#دعا_درمانی
#نوجوان
🎁امام سجّاد عليه السلام:
انسان بزرگوار به بخشش خود مى بالد، و انسان پست به دارايى خويش مى نازد
📚الدّرة الباهرة صفحه ۲۷
☘میلاد امام سجاد(علیهالسلام) مبارک.☘
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از محتوای تربیت دینی 🇵🇸 کودک و نوجوان
مسابقه بزرگ کتابخوانی
به مناسبت هفته تربیت اسلامی
📚 کتاب تربیت ماندگار
(آنچه باید والدین، مربیان، معلمان و مدیران تربیتی بدانند)
📖 کتاب متن ساده و روانی داشته و کاملاً برگرفته از بیانات مقام معظّم رهبری است و از ابتدای انتشار تاکنون با استقبال چشمگیری از سوی مخاطبین مواجه شده و به چاپ پنجم رسیده است.
🎁 با بیش از 70 میلیون ریال جایزه نقدی
👈 نحوه تهیهی کتاب (با ۲۰درصد تخفیف):
🔻 ارسال عدد 7 به شماره: 20001837
🔻 خرید اینترنتی: kanoonnokhbeh.ir/shop
⏳ شرکت در آزمون از 5 تا 15فروردین به صورت مجازی در سایت kanoonnokhbeh.ir
📢 اعلام نتایج: 17 فروردین مصادف با میلاد امام حسن مجتبی(ع)
📌 دریافت اطلاعات بیشتر:
تماس با 09106905941 یا پیام به @tarbiatemandegar (بله و ایتا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
📢 #صدای_ثامن(۱۱۳) | علل تورم اخیر در دولت سیزدهم
❄️🌹❄️
🔻تاثیر عملیات روانی دشمن در افزایش سکه و #ارز
🔸هجمه ۱۸۰ برابری عملیات روانی و فرهنگي نسبت به ایران
🔹اعتراف مقامات آمریکایی نسبت به جنگ ارزی شدید علیه ایران
🔺نقدینگی بالای دولت دوازدهم و تبلیغات رسانههای معاند بر افزایش قیمت ارز و سکه
🎙 کارشناس: دکتر سیدجلال حسینی
✅ کانال #خبری_تحلیلی_پاسدار 👇
http://eitaa.com/pasdaranesepah
کانال دکتر رائفی پور را دنبال کنید :
http://eitaa.com/raeefiipoor
┄┅═══✼🍃🌺🍃✼═══┅
هدایت شده از | اندکی اندیشه |
Abdol kadar Masum-IT Ethics in the Light of Islam.pdf
72.2K
💢یک مقاله و یک سوال
🔹مقاله: «اخلاق فناوری اطلاعات در اسلام»، نویسندگان: عبدالقادر محمد معصوم (و دیگران)، مجله: IIUC Studies، دسامبر 2011.
✅نویسندگان در این مقاله ضمن اشاره به حضور گسترده فناوری اطلاعات در دنیای امروز و اهمیت اخلاق در اسلام، تاکید کرده اند که بایستی برای مرتبطان با فضای مجازی، به ویژه کاربران مسلمان، اصول و قواعد زیست اخلاقی در این فضا را تبیین کرد. آنها در این راستا سعی کرده اند با بهره گیری از آموزه های اسلامی، یک مدل یا الگو ارایه کنند.
💢یک سوال: نویسندگان این مقاله غیر ایرانی هستند. به نظر شما با توجه به تعداد اساتید، طلاب،دانشجویان و موسسات آموزشی و پژوهشی در کشور ما تاکنون چند اثر علمی به صورت #تولیدعلم از #آموزه_های_اسلامی درباره #اخلاق_فناوری_اطلاعات انجام شده است؟ (نه این که صرفا به آیات و روایات استناد کرده باشند).
اگر مواردی را می شناسید معرفی کنید لطفا
@harahmati
📸 مراسم رونمایی از نرم افزار کتابخانه جامع احادیث شیعه و اهل سنت در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد
➖➖➖
🔻آیتالله اعرافی:
جای خالی جشنواره سالانه فناوریهای نوین در قلمرو علوم و معارف اسلامی در کشور
https://hawzahnews.com/xc7QB
🔻رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتر علوم اسلامی نور:
◻️بهای لازم به پژوهش های دیجیتال داده شود
◻️۹۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه دیجیتال نور
◻️در کتابخانه جامع احادیث حدود ۵۴۰ هزار حدیث اهلسنت را گردآوری کردیم
https://hawzahnews.com/xc7QL
🔻مدیرگروه قرآن و حدیث مرکز تحقیقات کامپیوتری نور:
◻️ نرمافزار جامع احادیث مانند یک کتابخانه به پژوهشگران خدمات میدهد
https://hawzahnews.com/xc7QD
#علمی
#پژوهش
هدایت شده از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
💢♨️📚
نامزدهای نخستین دوره دوسالانه کتاب علوم انسانی با رویکرد اسلامی معرفی شدند
دبیرخانه نخستین دوره «#دوسالانه کتاب علوم انسانی با رویکرد اسلامی» #نامزدهای این رویداد را در بخش #کتاب های چاپ شده معرفی کرد.
🌐مشروح خبر:
https://rihu.ac.ir/fa/news/37983
---------------
🔻پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در ایتا:
https://eitaa.com/rihu_ac_ir
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴 منتشر شد:
کتاب فلسفه تربیت دینی اثر دکتر محمد داودی دانشیار گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از مجموعه طرح های گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری توسط پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و مشارکت دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی حوزههای علمیه منتشر شد.
🔴چکیده:
تربيت ديني به مجموعه فعالیتهایی اطلاق ميشود كه هدف همه آنها رشد و پرورش شناختها، باورها، صفات و رفتارهای بنیادین مطلوب اسلام ـ كه پايه و اساس ديگر شناختها، باورها، صفات و رفتارهای ديني را تشكيل ميدهند ـ در متربی است. فلسفه تربيت ديني عهدهدار بررسي تربيت ديني با روش فلسفي است و مسائل و موضوعات آن عبارتند از كشف و بررسي مبانی و مفروضات تربيت ديني، تجزيه و تحليل مفاهیم مهم، بررسي امكان و ضرورت، اهداف و اصول تربیت دینی. كتاب حاضر كه در شش فصل سامان يافته است، در فصل اول به مفهوم و قلمرو فلسفه تربيت ديني، در فصل دوم به مباني دين شناختي تربيت ديني و در فصل سوم به مباني انسانشناختي، معرفتشناختي و سياسي ـ اجتماعي آن ميپردازد. فصل چهارم به بررسي امكان و ضرورت تربيت ديني و چالشهاي آن اختصاص يافته است؛ فصل پنجم اهداف تربيت ديني را بررسي ميكند و فصل ششم هم مفهوم اساسي، اصول و ويژگيهاي تربيت ديني را مطالعه ميكند.
🔴@research_hu
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
🔶کانون غرب شناسی و اندیشه اسلامی دانشگاه علوم اسلامی رضوی با مشارکت سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی برگزار می کند؛
✅اولین سلسله نشست های انقلاب اسلامی و تحول در علوم اسلامی و انسانی
🔷با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه
⏱زمان: 6 تا 10 اسفند 1401
افتتاحیه ۶ اسفند ماه ساعت ۹ صبح
🕌مکان برگزاری: حرم مطهر رضوی، صحن امام حسن مجتبی علیه السلام، ساختمان شماره ۱ دانشگاه علوم اسلامی رضوی، سالن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
لینک شرکت در جلسه: https://www.skyroom.online/ch/razavimaharat1400/gharbshenasi
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#علوم_انسانی_اسلامی
#نشست
#مشهد
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ آیا هر نوع هنجارشکنی را میتوان نافرمانی مدنی دانست؟
🔻 سعید منصوریان در مطلبی برای اندیشکده رهیافت بررسی کرد؛
🔹 نافرمانی مدنی با اعمال مجرمانه عادی که با انگیزه های خودخواهانه یا ناشی از عصبانیت یا ظلم یا جنون منجر به هنجارشکنی میشوند بسیار متفاوت است. همچنین با جنگ داخلی که طی آن یک گروه مشروعیت حکومت یا وجوهی از جامعه سیاسی را زیر سؤال میبرد و از این طریق هنجارشکنی میکند نیز فرق دارد.
🔹 نافرمانی مدنی در خصوص کسانی صدق پیدا میکند که اقتدار سیاسی را آنچنان بنیادین (مشروعیت آن را) به مبارزه نمیطلبند. آنان نه برای خود و نه برای دیگران وظیفه پیجویی یک گسست یا تغییر قانون اساسی را قائل نیستند. آنان مشروعیت بنیادین حکومت و جامعه را پذیرفتهاند و نمیخواهند وظیفه شهروندی خود را کنار بگذارند، بلکه به دنبال انجام درست آن هستند، بنابراین نمیتوان هر نوع هنجارشکنی را نافرمانی مدنی دانست.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31838
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#فرهنگ
#یادداشت
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ ابتنای علوم انسانی بر قرآن از منظر مقام معظم رهبری از نیازهای امروز جامعه است
🔻 حجتالاسلام والمسلمین محمدعلی رضاییاصفهانی، رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه:
🔹 یکی از این عناصر آن است که علوم انسانی فعلی ترجمه غرب است و براساس مبانی اومانیستی و سکولاریستی مانند جدایی دین از سیاست شکل گرفته است و مقام معظم رهبری در این نظریه به روشنی از این مسئله سخن گفتهاند.
🔹 علوم انسانی باید براساس قرآن بازسازی شود، زیرا قرآن خطاناپذیر است؛ در نتیجه تغییر علوم انسانی که همان تغییر مبانی، اهداف و اصول علوم است باید براساس قرآن انجام شود و در چنین شرایطی است که علوم انسانی جدید متولد میشود.
🔹 روشها و راهکارهای مختلفی برای تحول در علوم و اسلامیسازی آن مانند تفسیر موضوعی میانرشتهای وجود دارد که از مبانی نظریه ابتناء بهشمار میرود.
📝 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31871
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#مبانی_علوم_انسانی_اسلامی
#گزارش_خبری
#قم
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
❇️ هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانیِ اسلامی و ششمین دوره جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی
✅با موضوع روششناسی استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🔻محورهای ویژه کمیسیون قرآن و علوم انسانی
1️⃣ ماهیت، مبانی و شاخصهها:
🌀 ماهیتشناسی روش استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🌀 مبانی قرآنی روش استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🌀 شاخصهها و ضوابط استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🌀 تفاوت روش استخراج علوم انسانی قرآنبنیان با سایر روشها
2️⃣ قلمرو و گونهها:
🔷 قلمرو دانشهای مرتبط در استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🔷 الزامات عقلی و نقلی استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🔷 گونهشناسی روشهای استخراج علوم انسانی
3️⃣ پیامدها، آسیبها و چالشها:
🌀 آثار و پیامدهای روششناسی استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🌀 فرصتها و چالشهای پیش روی روششناسی استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🌀 موانع استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🌀 شبهات استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
4️⃣ راهکارها:
🔷 چگونگی تحول در علوم انسانی با شناخت روشهای استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🔷 نقش امامت و رهبری در معرفی روشهای استخراج علوم انسانی قرآنبنیان
🔷 بهرهگیری از تجربههای بشری در شناخت علوم انسانی قرآنبنیان
🔷 جایگاه و وظایف مراکز علمی و حوزههای علمیه در روششناسی علوم انسانی قرآن بنیان
✅ مهلت ارسال چکیده مقالات: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲
✅ مهلت ارسال مقالات: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
✅ زمان برگزاری: آبان ۱۴۰۲
🌐 سامانه :
https://icih.ir
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#علوم_انسانی_اسلامی
#کنگره_بین_المللی
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از پایگاه خبری علوم انسانی مفتاح
✅ معرفی کتاب درآمدی بر ایده علوم انسانی اسلامی
💢 کتاب «درآمدی بر ایده علوم انسانی اسلامی» نوشتهی دکتر سید محمدتقی موحد ابطحی استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مدتی است که به همت انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و با همکاری مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا منتشر شده است.
1️⃣ در بخش اول پس از تعریف اجمالی مفاهیم کلیدی مورد استفاده در این کتاب، برای مثال علم، دین، علوم انسانی، مناسبات علم و دین، تحول علوم انسانی، پارادایم و … تاریخچه مختصری از شکلگیری علوم طبیعی و انسانی پوزیتیویستی بیان میگردد و در نهایت جریانهای تحول خواهی که در غرب در مواجهه با علوم انسانی پوزیتیویستی شکل گرفتهاند در چارچوب پارادایمی معرفی میشود.
2️⃣ در بخش دوم پس از اشاره تاریخی به پیدایش ایده علم اسلامی در جهان اسلام و فعالیتهایی که در این زمینه انجام شده است، ادله مربوط به امکان، ضرورت، مطلوبیت و اخلاقی بودن علوم انسانی اسلامی بررسی شده است.
3️⃣ در بخش سوم رویکردهای کلان در زمینه علوم انسانی اسلامی معرفی شدهاند و به این نکته اشاره شده است که نظریه پردازن این عرصه معمولا از ترکیبی از این رویکردهای کلان بهره گرفتهاند.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31913
_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_
#علوم_انسانی_اسلامی
#نشر
#تهران
🔳 با #مفتاح_اندیشه همراه باشید
🆔 @meftahandishe_com