eitaa logo
طرح رشد علمی 🇮🇷🇵🇸
478 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
3.9هزار ویدیو
1هزار فایل
تلاش، معرفی آخرین رویدادها و اخبار علمی روز کشور؛ نشستها و پژوهشهای مرتبط با اخلاق؛ تربیت و مشاوره اسلامی است به جامعه علمی مشتاق به امید رشد و پویایی بالنده‌تر و مؤثرتر.
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شبکه افق
📺 ویژه برنامه 👈🏼 موضوع: حرف نو انقلاب اسلامی، اصل حضور اجتماعی زن 📌مهمان: حجت الاسلام والمسلمین قنبریان، استاد حوزه ودانشگاه ✅ دوشنبه ١ اسفند ٢٢:٠٠ تکرار فردا ١٤:٣٠ 🆔 @ofogh_tv
💢تمام‌متن پایان‌نامه‌ها و رساله‌های پایگاه (گنج) بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار دریافت شد   🔹تمام‌متن ۴۱۶ هزار پایان‌نامه‌ و رساله‌ پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) را ۱۷۲ هزار کاربر، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، دریافت کردند. ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇 http://www.msrt.ir/fa/news/76214 ♻️ با ما همراه باشید http://eitaa.com/msrt_ir 🆔@msrt_iri
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴به زودی منتشر می شود: کتاب «اصول و روش‌های تربیت در قرآن کریم» اثر دکتر سیدعلی حسینی زاده دانشیار گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه بزودی توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی حوزه های علمیه منتشر می شود. 🔴چکیده : هر نظام تربیتی دست‌کم متشکل از چهار عنصر اصلی مبانی، اهداف، اصول و روش‌های تربیتی است. مبانی از داشته‌های متربی سخن می‌گویند و اهداف از نداشته‌ها و آنچه باید به آنها دست یافت. در این میان مربیان و دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت با تمسک به اصول تربیتی و با به‌کارگیری روش‌های تربیتی می‌کوشند تا بر پایه مبانی به اهداف تربیت دست یابند. از این‌رو اصول و روش‌های تربیتی از جمله مهم‌ترین بایدهای تربیتی است که باید به دست مربیان و دست‌اندرکاران امر تربیت اجرایی شوند تا اهداف تربیتی تحقق یابد. پس اصول و روش‌های تربیتی نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند. در این کتاب مهم‌ترین اصول تربیتی قرآن‌کریم، چون اصل محبت، تکریم و احترام، رفق و مدارا، عدالت و اعتدال و نظارت و مراقبت و نیز مهم‌ترین روش‌های تربیتی قرآن کریم، مانند تذکر، موعظه، امر و نهی، عفو گذشت، الگویی، قصه و داستان و .... بررسی شده است و از مفهوم، مبانی، شرایط، کارکردها و آسیب‌های آنها سخن به میان آمده است. همراه ما باشید: 🔴@research_hu
اشرف کارها در عالم چیست 🇮🇷نیمه پنهان 🇮🇷@nimeyepenhan
هدایت شده از ذکری
📝 درسنامه با دست پُر ✳️ ویژه اردوی راهیان نور ✳️مخاطب : طلاب و دانشجویان. ☑️ ادبيات سوالات جزوه بر اساس مخاطب طلبه تنظیم شده است، اما با تغییرات جزئی برای جامعه نخبگانی و دانشجویی قابل استفاده است. 🙏 با توجه به نزدیک بودن ایام اردویی کمک کنید برسد به دست مسئولین فرهنگی سراسر اردوها. 📲دانلود کتاب با دست پُر🖨 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📌کانال یادداشت‌های تربیتی«ذکری» 🆔 https://eitaa.com/zeekra
هدایت شده از ذکری
درسنامه دست پُر - راهیان نور -طلاب.pdf
1.93M
📝 درسنامه با دست پُر ✳️ ویژه اردوی راهیان نور ✳️مخاطب : طلاب و دانشجویان. ☑️ ادبيات سوالات جزوه بر اساس مخاطب طلبه تنظیم شده است، اما با تغییرات جزئی برای جامعه نخبگانی و دانشجویی قابل استفاده است. 🙏 با توجه به نزدیک بودن ایام اردویی کمک کنید برسد به دست مسئولین فرهنگی سراسر اردوها. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 📌کانال یادداشت‌های تربیتی«ذکری» 🆔 https://eitaa.com/zeekra
هدایت شده از هادیانه ها
2107141149آهنگزنگ.mp3
6.37M
✅ مروری سریع بر نظام در کلام استاد هادیزاده 1⃣ در تربیت انبیاء تحول در حوزه بینش و معرفت است 🔹 جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه 🔹این یا پایه ای است که مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است 2⃣ (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از و ساخت او ناظر به حوزه تربیت 🔹اساس آن »» موجود است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند (در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود) 3⃣ : تعصب _ تقلید _ دلبستگی 4⃣ راه حل: تربیت👇 💢کار مربی: » آزادسازی فکر __ » و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن) » 💢اتفاق در متربی: برای انتخاب به دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها 🔹تطبیق این روش: در جهان‌بینی در چه تدبر کند و تفکر؟ »»»ارسلنا رسلنا بالبینات««« از آگاهی های استوار شروع کند 5⃣ آثار این جهان‌بینی: 👈 آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمان 👈 در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها 6⃣ مخاطب شناسی مراحل مذکور مال مخاطب حی بود ولی روحیات در مقابل آن حی : موتی کر کور ✅ خلاصه : تربیت وحیانی👈 انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهان‌بینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی @hadianeha
هدایت شده از قم آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 به این میگن وزیر؟؟ عذرخواهی فتوشاپی وزیر نیروی ژاپن که توسط خود تحقیرهای وطنی منتشر شده بود لو رفت!😏 اخبار مهم را ابتدا اینجا ببینید http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c اولین و بزرگترین رسانه خبری قمی‌ها☝️
خرید اشتراک نورلایب تا 40 درصد تخفیف تا سوم اسفند https://noorlib.ir
کارآمدی نظام.pdf
3.47M
📘پرسمان کارآمدی نظام اسلامی @Bayanalsidq |بیان الصدق
🌹🌍🌹«اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ رجب فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْه» 🌹داریم وارد صحن ایام الله می شویم ، فکر می کنید وقت زیادی داریم !؟ 🔰🌹🔰 امام خامنه‌ای مد ظله العالی : 📝 «ماه رجب، ماه شعبان، یک آمادگاهی است برای اینکه انسان در ماه مبارک رمضان بتواند با آمادگی وارد شود. 🌟 « در هر ساعت ماه رجب، لطف و عنایت الهی را به دست آورید.» 🌹🌍🌹 امام خامنه‌ای مد ظله العالی : 🔹 «در هر ساعتی از این ساعات، یک انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، میتواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همه‌ی نعمتهای دنیا پوچ است؛ یعنی میتواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد.» 🌹🌷🌹 آیت الله حائری شیرازی : 🌷« زیارت امام رضا علیه السلام که مشرف می شوید، اول می‌رسید به بست. ارزش بست زیاد است، چون ورودی حرم است. رجب ماه ورودی است. رجب بست است، شعبان صحن است، رمضان حرم است و شب قدر، ضریح است.» 💡 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی که این حدیث رو بشنوه، تا آخر عمر، نماز اول وقتش ترک نمیشه!
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ دو نکته درباره شکایت رسایی از مهراب قاسم‌خانی حرف‌های شنیدنی حمید رسایی درباره شکایت از سلبریتی‌هایی که کارشان توهین، افترا و نشر اکاذیب است. توی این فضای مجازی ول، نباید این افراد را ول کنیم. اگر توهین کردند و تهمت زدند، بلافاصله شکایت کنید. 🔺برای دیدن تحلیل‌های حمید رسایی عضو کانال شوید🔻 rubika.ir/rasaee T.me/www_rasaee_ir twitter.com/hamidrasaee eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
1_3497256478.mp3
2.66M
🔻 🎤 حجت الاسلام 🔊 وداع ماه رجب 🔹موسسه علمی فرهنگی حداث الحسین علیه‌السلام_قم { @huddath_al_hussain_ir}
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
~id➜•@mola113•↰_۲۰۲۲_۰۳_۰۱_۱۷_۵۰_۰۵_۱۴۳.mp3
9.58M
مناجات آخر ماه رجب... مخصوص کسایی که فرصت ماه رجب رو از دست دادن. التماس دعا 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از گفتمان امام
منشور روحانیت.pdf
2.84M
خدمت حضرات روحانیون سراسر کشور و طلاب عزیز حوزه‌های علمیه... 🌀 متن کامل «منشور روحانیت» امام خمینی (ره) به مناسبت سالگرد صدور این پیام آسمانی در ۱۳۶۷/۱۲/۳ ✅چند جمله از امام خامنه‌ای در مورد منشور روحانیت: «حقیقتاً اگر انسان بخواهد درباره‌ى این پیام صحبت بكند و مطالب آن را شرح بكند، هر سطر سطر و جمله جمله‌ى این پیام نورانى و پرمغز و معنوى و بسیار سنجیده و البته از لحاظ ادبى، زیبا و مرصّع، هر جمله‌اى از این پیام جا دارد كه انسان درباره‌اش بحث كند و حرف بزند. توصیه میكنم به مخاطبان آن پیام، یعنى به جامعه‌ى علماى اسلام و روحانیون و طلاب، كه این پیام را مثل یك درس، مثل یك كتاب، مثل یك لوح آسمانى مكرر بخوانند؛ خود من واقعاً مكرر خواندم، مخصوصاً بعضى از بخشهاى این پیام را كه هر چى انسان میخواند، احساس میكند كه روى كلمه كلمه‌ى او بایستى تأمل كند و التذاذ روحى و معنوى ببرد، تأمل كنند!» 🔰جمله‌ها و فرازهای طلایی + توضیح تاریخی آن + طرح‌های گرافیکی در آدرس زیر قابل مشاهده و دانلود است: http://emam.com/posts/view/4169 ❇️ نکته آخر: چه بسیار جا دارد که حوزه‌های علمیه ما در این روز درس ها و بحث ها را تعطیل کنند و حداقل این یک روز را به بازخوانی و تحلیل و تأمل و تفکر در این نامه بسیار مهم بپردازند! مخصوصاً در زمانه کنونی که امر قطعی و فوری بر همه ما و به ویژه طلاب و روحانیون فریضه الهی است!
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐علامه آیت الله جوادی آملی با چه سرور و شادابی و شیدایی از اسرار و باطن ماه شعبان پرده برمی دارند...جا دارد مکرر دیده شود. 🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 کلمه به کلمه مثل یک لوح آسمانی 👈 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) درباره‌ی پیام امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) درباره‌ی حوزه و روحانیت معروف به «منشور روحانیت» 🔹 «انسان باید این پیام را مثل یک لوح آسمانی مکرّر بخوانید و روی کلمه کلمه‌ی آن تأمّل کند و التذاذ روحی و معنوی ببرد. 🔺 اینها فیوضات معنوی پروردگار بر قلب امام عزیز ما است.» 🗓 سوّم اسفند سالروز صدور «منشور روحانیت» درباره‌ی حوزه و روحانیت در سال ۱۳۶۷ @qom_khamenei_ir
سلام بر شعبان و اعیادش سلام بر حسین و عباسش سلام بر سجاد و سجودش سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش 🌺 آغاز ماه رسول خدا، ماه شادی آل الله مبارک باد 🌺 ▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ ☘️ربُّكُمُ الَّذِي يُزْجِي لَكُمُ الْفُلْكَ فِي الْبَحْرِ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ كانَ بِكُمْ رَحِيماً «66» پروردگار شما كسى است كه برايتان كشتى را در دريا به حركت درمى‌آورد، تا با تلاش خود از فضل و رحمتش بهره بريد. البتّه او همواره نسبت به شما مهربان است. (اسراء / ۶۶) اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْكِ الْجارِيَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا.... 🌷🇮🇷🌷
راههای تکمیل نماز .نسخه هفتم.pdf
2.86M
جزوه "راه های تکمیل نماز" تالیف استاد کفیل (زيد عزه) این جزوه مبنای سیر مباحث تکمیل نمازاستاد کفیل در مدرسه میباشد. ضمنا آدرس کانال استاد برای استفاده از سایر مطالب ایشان تقدیم میگردد. @mekafil
🌷🌷🌷 👌۳۰ نکته در یک داستان تکراری از سيره بزرگترین شخصیت عالم هستی چقدر و است. ✨مى‏گويند: ۱- يكى از به بزرگ ۱۲ هديه كرد كه بگيرند. ۲- حضرت نمود و را مأمور خريدارى پيراهن كرد و او پيراهنى به ۱۲ درهم تهيّه كرد و آورد. ۳- حضرت هنگامى كه ديد پول‏ها براى خريد يك پيراهن‏ مصرف شده، به على فرمود: آيا مى‏شود اين معامله را اقاله كنى؟ (رضايت به فسخ معامله از دو طرف را« اقاله» گويند) من پيراهن ‏تر مى‏خواهم. ۴- على باز مى‏گردد و مسأله را با فروشنده در ميان مى‏گذارد و ۵- او معامله را مى‏كند و على پول‏ها را به نزد پيامبر برمى‏گرداند. پيامبر بزرگ مى‏خواهد ‏هايى بدهد؛ درس‏هايى براى آنها كه در آن زمان با او بودند و همراهش آمدند و براى ما كه امروز مى‏شنويم و به گوش مى‏گيريم. ۶- پيامبر در راه به كنيزى برمى‏خورند كه در گوشه‏اى نشسته و غمگين و متحير در خود فرو رفته و ناله مى‏كند. درس اول، و بازجويى و اوست، توجه به و و ‏شكسته است. بيچاره مأمور خريد چيزى بوده و ۴ درهم پولش را گم كرده و اكنون مى‏ترسد كه به خانه برگردد و مورد شكنجه قرار بگيرد. ۷- رسول بزرگ از همان دوازده درهم، چهار درهم بيرون مى‏آورد و گرفتارى را از و بيرون مى‏كشد و ۸- به راه خود را بازار ادامه مى‏دهد و لباسى به چهار درهم مى‏خرد و در همان‏جا به بَر مى‏كند و به‏ راه مى‏افتد و چه درس‏هايى كه با خود مى‏گذارد! ۹- در برگشت، برهنه‏اى فرياد مى‏زند: آيا كسى مرا مى‏پوشاند تا او را خداوند در روزى كه پوشش‏ها فرو مى‏ريزند، بپوشاند؟ رسول بزرگ را كه خريدارى كرده بود، در ‏جا بر او مى‏پوشاند و خود باز مى‏گردد، نه اينكه او را به زحمت بيندازد. نه، خود باز مى‏گردد و لباس خود را به او مى‏دهد تا اينكه براى هم، او برهنه نماند. و در اين صحنه هم درس‏هاى ديگرى است! ۱۰- با ۴ درهم باقى مانده، براى حضرت لباسى فراهم مى‏شود. ۱۱- در آخر راه به همان كنيز درمانده برخورد مى‏كند كه هنوز حيرت‏زده ايستاده و مى‏گويد: مى‏ترسم به خاطر تأخير و دير كردن آزارم دهند. باز رسول بزرگ، با او به راه مى‏افتد و درِ خانه‌ی مولاى او مى‏ايستد و مى‏گويد: «السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا اهْلَ الدَّارِ». و چنين بود رسول بزرگ؛ كه تا ۳ مرتبه با صداى بلند براى صاحب خانه دعا مى‏كرد و درود مى‏فرستاد و اگر جوابى نمى‏شنيد، باز مى‏گشت. در آخرين مرتبه، جواب سلام از داخل بلند شد و صاحب خانه بيرون آمد و توضيح داد كه ما مى‏خواستيم دعاى شما در حق ما تكرار شود، لذا آخرين دفعه به جوابگويى صدا بلند كرديم. حضرت داستان را خلاصه كرد و جهت تأخير را شرح داد و كرد. ۱۲- مولاى كنيز در جواب عرضه داشت: من به خاطر و شما او را آزاد كردم و در راه خدا رها نمودم. و ۱۳- پيامبر شكر مى‏كند كه عجب بود؛ دو برهنه پوشيده شدند و يك كنيز گرفتار آزاد گرديد ! ?امالى صدوق، ص ۲۳۸. ۱۴- ✅ در همين و داستان درس‏هايى هست براى من، كه حتى با پول يك پيراهن و يك قبا مى‏توان دو برهنه را پوشاند و يك گرفتار را آزاد كرد. و ۱۵- رسول بزرگ عملًا نشان مى‏دهد كه ✨ چگونه مى‏توان با پول كم، كارهاى زياد انجام داد و از هر پيش‏آمد بيشترين نتيجه را گرفت ۱۶- اما من براى اين درس‏ها ندارم. ۱۷- در حالى كه در وسيله تأمين يك خانواده هست و ۱۸- در جهاز يك دختر هست و ۱۹- بر پوشاك ده نفر هست و ۲۰- در ذخيره يك ماه هست و ۲۱- در ‏ام خوراك يك كاروان هست، ۲۲- باز مى‏گويم: "بيش از خودم ندارم و چه كنم؟ خدا برساند!!" ۲۴-🔺اگر روح و و و يا لااقل و ‏دارى و در حوايج و به امور مسلمين در ما زنده مى‏شد، بسيارى از مسائل تأمينى در همين مى‏شد و به كمك فلان كس هم احتياج نمى‏افتاد! ۲۵- درست است كه آنها و مى‏توانند رسيدگى كنند، اما هنگامى كه به آنها نيست و گرفتارى آنها است، نمى‏توان همين‏طور و تراشيد. ۲۶- هر كس به‏اندازه ‏ خود بايد بردارد و به ‏كامان برساند، ۲۷- گرچه آنكه و و دارد، زيادترى دارد. ۲۸- هنگامى كه مسلمين درصدر اسلام نداشتند و آه در بساطشان نبود، با همين و و ‏دارى و و يكديگر را داشتند ۲۹- و لااقل و ‏خوار يكديگر بودند و و براى هم! ۳۰- در نتيجه از ، به رسيدند. 📗روحانيت و حوزه: مشكلات و راهكارها، ص: ۱۸۷. 🌷🇮🇷🌷
دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی انتخاب کتاب «مواجهه امامان شیعه"علیها سلام" با اباحه‌گری» را به عنوان اثر شایسته تقدیر در بیست و چهارمین کتاب سال حوزه به مؤلف محترم حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای یدالله حاجی‌زاده و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کند. این اثر ارزشمند در سال 1400 با حمایت دبیرخانه حمایت از طرح‌های پژوهشی توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.