هدایت شده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
💢تماممتن پایاننامهها و رسالههای پایگاه (گنج) بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار دریافت شد
🔹تماممتن ۴۱۶ هزار پایاننامه و رساله پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) را ۱۷۲ هزار کاربر، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بار در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱، دریافت کردند.
ادامه مطلب را اینجا بخوانید👇👇
http://www.msrt.ir/fa/news/76214
♻️ با ما همراه باشید
http://eitaa.com/msrt_ir
🆔@msrt_iri✅
هدایت شده از پژوهشگاه ما ...
🔴به زودی منتشر می شود:
کتاب «اصول و روشهای تربیت در قرآن کریم» اثر دکتر سیدعلی حسینی زاده دانشیار گروه علوم تربیتی پژوهشکده علوم رفتاری پژوهشگاه بزودی توسط انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با مشارکت دبیرخانه حمایت از طرح های پژوهشی حوزه های علمیه منتشر می شود.
🔴چکیده :
هر نظام تربیتی دستکم متشکل از چهار عنصر اصلی مبانی، اهداف، اصول و روشهای تربیتی است. مبانی از داشتههای متربی سخن میگویند و اهداف از نداشتهها و آنچه باید به آنها دست یافت. در این میان مربیان و دستاندرکاران تعلیم و تربیت با تمسک به اصول تربیتی و با بهکارگیری روشهای تربیتی میکوشند تا بر پایه مبانی به اهداف تربیت دست یابند. از اینرو اصول و روشهای تربیتی از جمله مهمترین بایدهای تربیتی است که باید به دست مربیان و دستاندرکاران امر تربیت اجرایی شوند تا اهداف تربیتی تحقق یابد. پس اصول و روشهای تربیتی نقش مهمی در تعلیم و تربیت دارند. در این کتاب مهمترین اصول تربیتی قرآنکریم، چون اصل محبت، تکریم و احترام، رفق و مدارا، عدالت و اعتدال و نظارت و مراقبت و نیز مهمترین روشهای تربیتی قرآن کریم، مانند تذکر، موعظه، امر و نهی، عفو گذشت، الگویی، قصه و داستان و .... بررسی شده است و از مفهوم، مبانی، شرایط، کارکردها و آسیبهای آنها سخن به میان آمده است.
همراه ما باشید:
🔴@research_hu
هدایت شده از ذکری
📝 درسنامه با دست پُر
✳️ ویژه اردوی راهیان نور
✳️مخاطب : طلاب و دانشجویان.
☑️ ادبيات سوالات جزوه بر اساس مخاطب طلبه تنظیم شده است، اما با تغییرات جزئی برای جامعه نخبگانی و دانشجویی قابل استفاده است.
🙏 با توجه به نزدیک بودن ایام اردویی #راهیان_نور کمک کنید برسد به دست مسئولین فرهنگی سراسر اردوها.
#جهاد_تبیین
#اردو
#مبعث
#عید_مبعث
#پیشنهاد_دانلود
📲دانلود کتاب با دست پُر🖨
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
هدایت شده از ذکری
درسنامه دست پُر - راهیان نور -طلاب.pdf
1.93M
📝 درسنامه با دست پُر
✳️ ویژه اردوی راهیان نور
✳️مخاطب : طلاب و دانشجویان.
☑️ ادبيات سوالات جزوه بر اساس مخاطب طلبه تنظیم شده است، اما با تغییرات جزئی برای جامعه نخبگانی و دانشجویی قابل استفاده است.
🙏 با توجه به نزدیک بودن ایام اردویی #راهیان_نور کمک کنید برسد به دست مسئولین فرهنگی سراسر اردوها.
#جهاد_تبیین
#اردو
#مبعث
#عید_مبعث
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📌کانال یادداشتهای تربیتی«ذکری»
🆔 https://eitaa.com/zeekra
هدایت شده از هادیانه ها
2107141149آهنگزنگ.mp3
6.37M
✅ مروری سریع بر نظام #تربیت_اسلامی در کلام استاد هادیزاده
1⃣ #گام_اول در تربیت انبیاء
تحول در حوزه بینش و معرفت است
🔹 جداکردن انسان ها از معبودهای دیگر و رساندن به معبود یگانه
🔹این #تربیت_بنیادی یا پایه ای است
که مبنای دیگر تحول ها برای حوزه های دیگر زندگی است
2⃣ (مبنای) تربیت در نگاه وحیانی از موضوع شناسی شروع می شود یعنی از #انسان_شناسی و ساخت او ناظر به حوزه تربیت
🔹اساس آن »» موجود #حی است که پس از اجابت، حیات دیگری پیدا می کند
(در مقابل میت که کلام پیامبر را نمی شنود)
3⃣ #موانع:
تعصب _ تقلید _ دلبستگی
4⃣ راه حل: #شش_گانه تربیت👇
💢کار مربی:
» آزادسازی فکر __ #تزکیه
» #تعلیم و آموزش تفکر ( نوع پرسش و ادامه آن)
» #تذکر
💢اتفاق در متربی:
#تدبر #تفکر #تعقل برای انتخاب
به دست آوردن مواد اولیه + استنتاج از آن مواد + زمینه انتخاب از آن شناختها
🔹تطبیق این روش:
در جهانبینی در چه تدبر کند و تفکر؟
»»»ارسلنا رسلنا بالبینات«««
از آگاهی های استوار شروع کند
5⃣ آثار این جهانبینی:
👈 آثار در احساس ها و آرمان ها و ایمان
👈 در عمل هایش و مسؤولیت ها و معیارها و میزان ها
6⃣ مخاطب شناسی
مراحل مذکور مال مخاطب حی بود
ولی روحیات در مقابل آن حی :
موتی کر کور
✅ خلاصه :
تربیت وحیانی👈 انسان شناسی» شکل گیری مسائل » روش ها و نظام بر اساس آن » نظام در حوزه تطبیق جهانبینی و احساس و عمل را می دهد / برای مخاطب حی
#تربیتی
@hadianeha
هدایت شده از قم آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 به این میگن وزیر؟؟
عذرخواهی فتوشاپی وزیر نیروی ژاپن که توسط خود تحقیرهای وطنی منتشر شده بود لو رفت!😏
اخبار مهم را ابتدا اینجا ببینید
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
اولین و بزرگترین رسانه خبری قمیها☝️
کارآمدی نظام.pdf
3.47M
📘پرسمان کارآمدی نظام اسلامی
@Bayanalsidq |بیان الصدق
🌹🌍🌹«اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضى مِنْ رجب فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِىَ مِنْه»
🌹داریم وارد صحن ایام الله می شویم ، فکر می کنید وقت زیادی داریم !؟
🔰🌹🔰 امام خامنهای مد ظله العالی :
📝 «ماه رجب، ماه شعبان، یک آمادگاهی است برای اینکه انسان در ماه مبارک رمضان بتواند با آمادگی وارد شود.
🌟 « در هر ساعت ماه رجب، لطف و عنایت الهی را به دست آورید.»
🌹🌍🌹 امام خامنهای مد ظله العالی :
🔹 «در هر ساعتی از این ساعات، یک انسان اگر هوشمند و زرنگ و آگاه باشد، میتواند چیزی را به دست بیاورد که در مقابل آن، همهی نعمتهای دنیا پوچ است؛ یعنی میتواند رضا و لطف و عنایت و توجه الهی را به دست آورد.»
🌹🌷🌹 آیت الله حائری شیرازی :
🌷« زیارت امام رضا علیه السلام که مشرف می شوید، اول میرسید به بست. ارزش بست زیاد است، چون ورودی حرم است. رجب ماه ورودی است. رجب بست است، شعبان صحن است، رمضان حرم است و شب قدر، ضریح است.»
💡 #ونراه_قریبا
🌷🇮🇷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسی که این حدیث رو بشنوه، تا آخر عمر، نماز اول وقتش ترک نمیشه!
هدایت شده از حمید رسایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ دو نکته درباره شکایت رسایی از مهراب قاسمخانی
حرفهای شنیدنی حمید رسایی درباره شکایت از سلبریتیهایی که کارشان توهین، افترا و نشر اکاذیب است.
توی این فضای مجازی ول، نباید این افراد را ول کنیم. اگر توهین کردند و تهمت زدند، بلافاصله شکایت کنید.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
rubika.ir/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
twitter.com/hamidrasaee
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
1_3497256478.mp3
2.66M
🔻#قطعه_صوتی
🎤 حجت الاسلام #استادمیرزامحمدی
🔊 وداع ماه رجب
🔹موسسه علمی فرهنگی حداث
الحسین علیهالسلام_قم
{ @huddath_al_hussain_ir}
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
~idââ¢@mola113â¢â°_۲۰۲۲_۰۳_۰۱_۱۷_۵۰_۰۵_۱۴۳.mp3
9.58M
مناجات آخر ماه رجب...
مخصوص کسایی که فرصت ماه رجب رو از دست دادن.
التماس دعا
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از گفتمان امام
منشور روحانیت.pdf
2.84M
خدمت حضرات روحانیون سراسر کشور و طلاب عزیز حوزههای علمیه...
🌀 متن کامل «منشور روحانیت» امام خمینی (ره) به مناسبت سالگرد صدور این پیام آسمانی در ۱۳۶۷/۱۲/۳
✅چند جمله از امام خامنهای در مورد منشور روحانیت:
«حقیقتاً اگر انسان بخواهد دربارهى این پیام صحبت بكند و مطالب آن را شرح بكند، هر سطر سطر و جمله جملهى این پیام نورانى و پرمغز و معنوى و بسیار سنجیده و البته از لحاظ ادبى، زیبا و مرصّع، هر جملهاى از این پیام جا دارد كه انسان دربارهاش بحث كند و حرف بزند.
توصیه میكنم به مخاطبان آن پیام، یعنى به جامعهى علماى اسلام و روحانیون و طلاب، كه این پیام را مثل یك درس، مثل یك كتاب، مثل یك لوح آسمانى مكرر بخوانند؛ خود من واقعاً مكرر خواندم، مخصوصاً بعضى از بخشهاى این پیام را كه هر چى انسان میخواند، احساس میكند كه روى كلمه كلمهى او بایستى تأمل كند و التذاذ روحى و معنوى ببرد، تأمل كنند!»
🔰جملهها و فرازهای طلایی
+ توضیح تاریخی آن
+ طرحهای گرافیکی در آدرس زیر قابل مشاهده و دانلود است:
http://emam.com/posts/view/4169
❇️ نکته آخر:
چه بسیار جا دارد که حوزههای علمیه ما در این روز درس ها و بحث ها را تعطیل کنند و حداقل این یک روز را به بازخوانی و تحلیل و تأمل و تفکر در این نامه بسیار مهم بپردازند!
مخصوصاً در زمانه کنونی که امر قطعی و فوری #جهاد_تبیین بر همه ما و به ویژه طلاب و روحانیون فریضه الهی است!
#منشور_روحانیت
#نشر_حداکثری
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐علامه آیت الله جوادی آملی با چه سرور و شادابی و شیدایی از اسرار و باطن ماه شعبان پرده برمی دارند...جا دارد مکرر دیده شود.
#صلوات_شعبانیه
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از دفتر قم مؤسسه انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 کلمه به کلمه مثل یک لوح آسمانی
👈 حضرت آیتالله خامنهای (مدّظلّهالعالی) دربارهی پیام امام خمینی (رضواناللهعلیه) دربارهی حوزه و روحانیت معروف به «منشور روحانیت»
🔹 «انسان باید این پیام را مثل یک لوح آسمانی مکرّر بخوانید و روی کلمه کلمهی آن تأمّل کند و التذاذ روحی و معنوی ببرد.
🔺 اینها فیوضات معنوی پروردگار بر قلب امام عزیز ما است.»
🗓 سوّم اسفند سالروز صدور «منشور روحانیت» دربارهی حوزه و روحانیت در سال ۱۳۶۷
@qom_khamenei_ir
سلام بر شعبان و اعیادش
سلام بر حسین و عباسش
سلام بر سجاد و سجودش
سلام بر نیمه شعبان و ظهور مولودش
🌺 آغاز ماه رسول خدا، ماه شادی آل الله مبارک باد 🌺
▫️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
☘️ربُّكُمُ الَّذِي يُزْجِي لَكُمُ الْفُلْكَ فِي الْبَحْرِ لِتَبْتَغُوا مِنْ فَضْلِهِ إِنَّهُ كانَ بِكُمْ رَحِيماً «66»
پروردگار شما كسى است كه برايتان كشتى را در دريا به حركت درمىآورد، تا با تلاش خود از فضل و رحمتش بهره بريد. البتّه او همواره نسبت به شما مهربان است. (اسراء / ۶۶)
اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ الْفُلْكِ الْجارِيَةِ فِى اللُّجَجِ الْغامِرَةِ، يَأْمَنُ مَنْ رَكِبَها، وَيَغْرَقُ مَنْ تَرَكَهَا....
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از مدرسه علمیه حاج ملاصادق مجتهد قمی
راههای تکمیل نماز .نسخه هفتم.pdf
2.86M
جزوه "راه های تکمیل نماز"
تالیف استاد کفیل (زيد عزه)
این جزوه مبنای سیر مباحث تکمیل نمازاستاد کفیل در مدرسه میباشد.
ضمنا آدرس کانال استاد برای استفاده از سایر مطالب ایشان تقدیم میگردد.
@mekafil
هدایت شده از خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
🌷🌷🌷
#سیره_تربیتی
👌۳۰ نکته در یک داستان تکراری
از سيره بزرگترین شخصیت عالم هستی چقدر #خواندنی و #آموزنده است.
✨مىگويند:
۱- يكى از #اصحاب به #پيامبر بزرگ ۱۲ #درهم هديه كرد كه #لباس بگيرند.
۲- حضرت #قبول نمود و #على را مأمور خريدارى پيراهن كرد و او پيراهنى به ۱۲ درهم تهيّه كرد و آورد.
۳- حضرت هنگامى كه ديد #تمام پولها براى خريد يك پيراهن مصرف شده، به على فرمود: آيا مىشود اين معامله را اقاله كنى؟ (رضايت به فسخ معامله از دو طرف را« اقاله» گويند)
من پيراهن #ارزانتر مىخواهم.
۴- على باز مىگردد و مسأله را با فروشنده در ميان مىگذارد و
۵- او معامله را #اقاله مىكند و على پولها را به نزد پيامبر برمىگرداند.
پيامبر بزرگ مىخواهد #درسهايى بدهد؛ درسهايى براى آنها كه در آن زمان با او بودند و همراهش آمدند و براى ما كه امروز مىشنويم و به گوش مىگيريم.
۶- پيامبر در راه به كنيزى برمىخورند كه در گوشهاى نشسته و غمگين و متحير در خود فرو رفته و ناله مىكند.
درس اول، #سركشى و بازجويى و #دلجويى اوست، توجه به #گرفتار و #درمانده و #دلشكسته است. بيچاره مأمور خريد چيزى بوده و ۴ درهم پولش را گم كرده و اكنون مىترسد كه به خانه برگردد و مورد شكنجه قرار بگيرد.
۷- رسول بزرگ از همان دوازده درهم، چهار درهم بيرون مىآورد و گرفتارى را از #غم و #حيرت بيرون مىكشد و
۸- به راه خود را بازار ادامه مىدهد و لباسى به چهار درهم مىخرد و در همانجا به بَر مىكند و به راه مىافتد و چه درسهايى كه با خود مىگذارد!
۹- در برگشت، برهنهاى فرياد مىزند: آيا كسى مرا مىپوشاند تا او را خداوند در روزى كه پوششها فرو مىريزند، بپوشاند؟
رسول بزرگ #همان_لباس را كه خريدارى كرده بود، در #همانجا بر او مىپوشاند و خود باز مىگردد، نه اينكه او را به زحمت بيندازد. نه، خود باز مىگردد و لباس خود را به او مىدهد تا اينكه براى #چندلحظه هم، او برهنه نماند. و در اين صحنه هم درسهاى ديگرى است!
۱۰- با ۴ درهم باقى مانده، براى حضرت لباسى فراهم مىشود.
۱۱- در آخر راه به همان كنيز درمانده برخورد مىكند كه هنوز حيرتزده ايستاده و مىگويد: مىترسم به خاطر تأخير و دير كردن آزارم دهند. باز رسول بزرگ، با او به راه مىافتد و درِ خانهی مولاى او مىايستد و مىگويد: «السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا اهْلَ الدَّارِ».
و چنين بود #رسم رسول بزرگ؛ كه تا ۳ مرتبه با صداى بلند براى صاحب خانه دعا مىكرد و درود مىفرستاد و اگر جوابى نمىشنيد، باز مىگشت.
در آخرين مرتبه، جواب سلام از داخل بلند شد و صاحب خانه بيرون آمد و توضيح داد كه ما مىخواستيم دعاى شما در حق ما تكرار شود، لذا آخرين دفعه به جوابگويى صدا بلند كرديم.
حضرت داستان را خلاصه كرد و جهت تأخير را شرح داد و #شفاعت كرد.
۱۲- مولاى كنيز در جواب عرضه داشت: من به خاطر #شفاعت و #تشريففرمايى شما او را آزاد كردم و در راه خدا رها نمودم. و
۱۳- پيامبر شكر مىكند كه عجب #پول_بابركتى بود؛ دو برهنه پوشيده شدند و يك كنيز گرفتار آزاد گرديد !
?امالى صدوق، ص ۲۳۸.
۱۴- ✅ در همين #سيره و داستان درسهايى هست براى من، كه حتى با پول يك پيراهن و يك قبا مىتوان دو برهنه را پوشاند و يك گرفتار را آزاد كرد. و
۱۵- رسول بزرگ عملًا نشان مىدهد كه
✨ چگونه مىتوان با پول كم، كارهاى زياد انجام داد و از هر پيشآمد بيشترين نتيجه را گرفت
۱۶- اما من براى اين درسها #آمادگى ندارم.
۱۷- در حالى كه در #يك_انگشتم وسيله تأمين يك خانواده هست و
۱۸- در #يك_دستم جهاز يك دختر هست و
۱۹- بر #تنم پوشاك ده نفر هست و
۲۰- در #جيبم ذخيره يك ماه هست و
۲۱- در #سفرهام خوراك يك كاروان هست،
۲۲- باز مىگويم:
"بيش از خودم ندارم و چه كنم؟ خدا برساند!!"
۲۴-🔺اگر روح
#ايثار و
#انفاق و
#قناعت و يا لااقل
#تكافل و
#عهدهدارى و
#سعى در حوايج و
#اهتمام به امور مسلمين در ما زنده مىشد، بسيارى از مسائل تأمينى در همين #سطحِ_پايين #حل مىشد و به كمك فلان كس هم احتياج نمىافتاد!
۲۵- درست است كه آنها #بهتر و #بيشتر مىتوانند رسيدگى كنند، اما هنگامى كه به آنها #دسترسى نيست و گرفتارى آنها #زياد است، نمىتوان همينطور #نشست و #عذر تراشيد.
۲۶- هر كس بهاندازه #ظرفيت خود بايد #آب بردارد و به #تشنهكامان برساند،
۲۷- گرچه آنكه
#سقّاست و
#مشك و
#تشكيلات
دارد، #مسئوليت زيادترى دارد.
۲۸- هنگامى كه مسلمين درصدر اسلام #هيچ نداشتند و آه در بساطشان نبود، با همين
#ايثار و
#انفاق و
#عهدهدارى و
#تعاون و
#تكافل يكديگر را #نگه داشتند
۲۹- و لااقل
#انيس و
#غمخوار يكديگر بودند و
#نيروى_روحى و
#پشتوانه_روانى براى هم!
۳۰- در نتيجه از
#هيچ، به
#همه_چيز رسيدند.
#ماه_شعبان
#اسوه_حسنه
#رسول_اعظم
#ماه_رسولالله
📗روحانيت و حوزه: مشكلات و راهكارها، ص: ۱۸۷.
🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی
دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی انتخاب کتاب «مواجهه امامان شیعه"علیها سلام" با اباحهگری» را به عنوان اثر شایسته تقدیر در بیست و چهارمین کتاب سال حوزه به مؤلف محترم حجتالاسلام و المسلمین جناب آقای یدالله حاجیزاده و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تبریک و تهنیت عرض می کند.
این اثر ارزشمند در سال 1400 با حمایت دبیرخانه حمایت از طرحهای پژوهشی توسط پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.