eitaa logo
66 دنبال‌کننده
315 عکس
58 ویدیو
0 فایل
✍️ قلمی سزاوار مدح است که برای هدایت بنویسد، ضلالت را ذلیل کند، نادیدنی‌ها را در سطور، دیدنی کند و در برخورد و اصطکاک با محیط، صریرش به خروش آید. علی فراهانی @M_AliFarahani
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱زیاده‌روی در محبت به فرزند، مثل آن است که غذایی را بیش از مقدار نیاز، به او بخورانی... . 🌱همانطور که آب زیاد گیاه را پژمرده می‌کند، محبت بیش از نیاز، کودک را ضعیف می‌کند. ✅ این نکته هم روشن است که کودکان به محبت فراوان پدر و مادر خود نیازمندند و اساسا تربیت‌شان وابسته به محبت والدین است؛ اما باید دانست که به دلیل همین حب شدید، باید به اندازه نیاز، به او محبت ورزید. ✅ اگر محبت بیش از نیاز، در کودک، رفتار ناپسندی را ایجاد کند یا او را لوس یا بی‌ادب کند، عیب از محبت زیاد والدین به فرزند نیست، عیب از محبت ورزیدن بی‌جا است. 🌸امام باقر (علیه السلام) مى فرمايد: بدترين پدران كسانی‌اند كه در نيكى و محبت به فرزندان از حد تجاوز كنند و دچار زیاده‌روی شوند و بدترين فرزندان كسانى‌اند كه در اثر کوتاهی از انجام وظايف، پدر را از خود ناراضى كنند. تاریخ الیعقوبی: ج ۲ ص ۳۲ https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
هدایت شده از علی فراهانی
📚 کتاب «چگونه فرزندان باهوش و خلاق تربیت کنیم؟» به نویسندگی آقای صمد شاه محمدپور، در انتشارات میراث انبیاء به چاپ رسیده است. 📒 این کتاب در سه بخش «هوش»، «خلاقیت» و «دو تعامل مهم هوش و خلاقیت» تنظیم شده است. 📕 نویسنده در دو بخش ابتدایی، تاریخچه‌ای از عنوان را بیان می‌کند و تلاش دارد تا نظریات دانشمندان مطرح این علم را بررسی گردآوری کند. 📗 کتاب هرچند علمی و تخصصی است ولی در لابه‌لای مطالب، به‌ویژه بخش سوم کتاب، راهکارهای خوب و کارآمدی برای بالا بردن هوش و خلاقیت فرزندان بیان می‌کند. 👌 چون شیوه نگارش مؤلف چنین است که ابتدا به موضوع و انواع هوش و مسئله‌های خلاقیت، شناخت کامل می‌دهد، راهکارها هم به‌روشنی قابل‌فهم است. 📘 در بخشی از کتاب، درباره یکی از روش‌های پرورش خلاقیت در دانش آموزان چنین می‌گوید: « استفاده از شیوه‌های حل مسئله و پرورش و پاسخ در تدریس: در این روش، درس به‌صورت مسئله مطرح می‌شود. درنتیجه، فراگیران هرکدام پیشنهاد و راه‌حلی برای مسئله و رفع مشکل بیان می‌کنند؛ یعنی فراگیران تفکر می‌کنند سپس پاسخ می‌دهند. با توجه به این‌که تنظیم و ارائه هر جمله مستلزم تفکر و خلاقیت است، این روش باعث پرورش قدرت خلاقیت نیز می‌شود.» https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
💠 ملاقات با امام ☘️ رزمنده‌ها مشغول جمع‌کردن لباس‌ها و لوازمشان بودند. خنده‌های بلند و شوخی‌های پی‌در‌پی، حکایت از اوج شورونشاط آن‌ها داشت. خیلی وقت بود که بچه‌های گردانمان از این شادی متفاوت، بی‌بهره بودند. آخه خبر از یک ملاقات بود. ملاقاتی که وصفش را فقط در خواب می‌دیدیم. ☘️بیرون اردوگاه همه در تکاپو بودند، ابراهیم کنار یکی از بچه‌ها، به جمع‌کردن وسایلش کمک می‌کرد. در حین حرکت صدایش زدم: ابراهیم! خودت جا نمونی؟ همه وسایلشون رو جمع کردند، آماده کردی خودت رو؟ گفت: نه! یک‌مرتبه ایستادم، باتعجب نگاهش کردم و گفتم: شوخی می‌کنی ابراهیم؟ ماشینا منتظرند می خوان برن!! گفت من نمیام، کار زیاد دارم. ☘️ رفتم جلو و دستش را گرفتم و کشیدم کنار و به او گفتم: ابراهیم! حالت خوبه؟ هرکی ندونه، من که می‌دونم تو عاشق امامی! تو که هر موقع دلمون می‌گرفت، نجوای وصال به پیر جمارانیت، قلبمون رو پرواز می‌داد؛ پس کجاست اون ارادتت؟! ☘️ ابراهیم هادی با نگاه آرامش به چشمانم خیره شد و با لبخندی، خروش مرا خواباند. دستش را برشانه‌ام گذاشت و سرش را جلو آورد و آهسته به من گفت: برادرم! وصال ما در لقاست نه در ملاقات. ما امام را برای اطاعت می‌خواهیم نه برای تماشا... . https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
نوجوانانه۲.mp3
900K
🌱 نوجوانانه‌‌2 🔴 نوجوانی 15ساله هستم دچار گناهی پنهانی شدم .هرچه هم با آن جنگیدم و سعی کردم ترکش کنم نشد و به تمام توصیه های مشاورین هم عمل کردم ولی باز نشد چه کنم؟ 🎙بشنوید پاسخ حجت الاسلام مهدوی ارفع را 📺 برنامه تلویزیونی به توان خدا 🗓 ۱۰/اسفند/۹۵ ┄┄┅┅✿❀🍃🌸🍃❀✿┅┅┄┄ https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
✨صحنه اول: مادر: چرا صبحانه ات رو نمی خوری؟ پسر: نمی خوام😒 مادر: اگر صبحانه ات رو بخوری، برات ... می خرم. پسر 😁(در حالی از درون ذوق زده است ولی در ظاهر نشان نمی دهد): بااااااشه... ✨صحنه دوم: مادر: چرا صبحانه ات رو نمی خوری؟ پسر: نمی خوام. خوشم نمیاد.☹️ اگر صبحانه ات رو بخوری، برات ... می خرم. پسر (در ذهن خود😏): بابا این چیه که می خوای بخری؟ پسر: نه! نمی خوام😒 مادر: خُب پسرم! چیزی دیگه ای می خوای؟ پسر با ذوق زدگی🥳: برام ایکس باکس می خری... ! ! 👈در هر دو صحنه هم پسر و هم مادر، هردو شرطی شده اند. ✔️ اگر کودک شرطی شود، والدین در دامی می‌افتند که خودشان پهن کردند، یعنی هم کودک و هم والدین شرطی می‌شوند... https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🌿 ابراهیم بن سعید نقل می‌کند که حضرت امام جواد علیه السلام را دیدم که بر برگ درخت زیتون دست می‌زد و آن برگ‌ها به برگ نقره تبدیل می‌شد. 🌿من آنها را از حضرت گرفتم، و با آنها در بازار معامله نمودم. آن برگ‌ها نقره خالص بودند و هرگز تغییری نکردند. میلاد امام جواد علیه السلام مبارک https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🌴 نوجوان که بودم، علاقه زیادی به بازی‌های کامپیوتری و پلی‌استیشن داشتم و ساعت‌های زیادی برایش صرف می‌کردم. 🌴 یک روز که به خانه یکی از اقوام رفته بودم، فرزند آن فامیل را که چهار سالی از من بزرگ‌تر بود، مقابل تلویزیون نشسته بود و پلی‌استیشن بازی می‌کرد. 🌴 منظره‌ای که دیدم چنین بود: جوان بلندقامت که نشسته ولی گردنش همچون دسته عصا، خم شده بود. روی لب بالایش سبیل و زیر گونه‌هایش ته‌ریشی، روییده بود. دهانش باز و محو صفحه تلویزیون شده بود. یک لحظه چهار سال جلوتر خودم را دیدم. خیلی متأثر شدم که مبادا اعتیاد به بازی، شخصیتم را این‌قدر، فرومایه کند. 🌴 صبح فردای همان روز، پلی‌استیشن خودم را به بازار بردم و با سی‌دی‌های بازی‌اش فروختم و خودم را نجات دادم. 🌴 پنج سال بعد که خانه همان پسر فامیل رفتم، برایم تعریف می‌کرد که از سر شب تا آخر وقت، با دخترش بازی رایانه‌ای می‌کند... . https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
✍️ آن‌ها که کم می‌نویسند یا اصلاً نمی‌نویسند، معمولاً نوشتن را خیلی سخت می‌دانند و خود را برای عبور از این قلۀ خودساخته، ناتوان می‌بینند. ✍️ نوشتن را مانند یک گفتگوی ساده و صمیمی بدانیم. اگر بخواهیم با یکی از نزدیکانمان سخن بگوییم، چگونه با او صحبت می‌کنیم؛ صمیمی، روان، بدون استفاده از کلمات پیچیده. در نوشتن نیز ساده و روان بنویسیم؛ به‌گونه‌ای که خواننده احساس کند، کسی روبه روی او، در حال گفت‌وگو است. ⚠️ فقط دو نکته! 💡 درست بنویسیم؛ کلمه‌ها را نشکنیم و مرزهای باریک خود را با گفتار حفظ کنیم. 💡 مراقب باشیم که خواننده نیز مانند شنونده از پرگویی و اضافه گویی خسته می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
📚 «دست بچتو بگیر: راهکارهای عملی تربیت دینی کودکان»، اثر محمد بیرانوند که در انتشارات حدیث راه عشق به چاپ رسیده است. 📕 این کتاب شامل پنج فصل است. نویسنده در فصل اول به «تربیت دینی» و فصل دوم به «سبک فرزند پروری» و فصل سوم به «سبک تربیت دینی؛ عزیزِ عاطفیِ مقتدر» و فصل چهارم به «تربیت ولایی» و در فصل آخر به «نقش قصه در تربیت دینی»، پرداخته است. 📗 نویسنده قلمی روان و قابل‌فهم دارد. فصل اول و پنجم، تقریباً مباحثی تکراری دارد. فصل دوم و سوم برای خانواده‌های سنتی، جذاب خواهد بود و فصل چهارم ابتکاری از نویسنده است که سعی می‌کند از الگوی ولایت ائمه معصومین علیهم‌السلام برای والدین که ولیّ فرزندان خودند، راهکارهای تربیتی ارائه کند. 📘 نویسنده تلاش می‌کند به همه ابعاد تربیت دینی بپردازد؛ به همین دلیل گاه کتاب از شکل ارائه راهکار عملی خارج می‌شود و به مباحث علمی نیز می‌پردازد. 📙 این کتاب برای خانواده‌هایی که در سطح مقدماتی، مشتاقند با گونه‌ای از سبک تربیت دینی، آشنا شوند، مفید و مناسب است. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کشیش مسیحی پدر کریستوفر می گوید: نیمی از قلبم برای حضرت زهرا (س) نیم دیگر برای زینب (س) ✔️ ما در حق علیهم‌السلام اثر فراوان چاپ کرده‌ایم اما هنوز آنچه مناسب فضای بین‌الملل باشد، عرضه نکرده‌ایم... . ✔️ باید ابتدا دریچه نفوذ به ذهن آنها را کشف کنیم، سپس در آن چارچوپ، حق را معرفی کنیم. سلام الله علیها سلام الله علیها https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
هدایت شده از علی فراهانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥حال هوای نخبه‌نماهایی که گمان می کنند بدون هدایت رهبری می توانند، کشور را اداره کنند...، 💥حال و هوای این روزهای برخی از مسئولان که افتخار به مدیریت درست کشور می کنند ولی... https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
☘️ روزی ملانصرالدین خواست بچه‌اش را ساکت کند؛ او را بغل کرد و برایش لالایی خواند و ادا و شکلک درآورد که ناگهان بچه روی او ادرار کرد! ملّا که ناراحت شده بود فوراً بچه را خیس کرد. ☘️ زنش گفت: ملّا این چه‌کاری بود که کردی؟ ملا جواب داد: باید خدا را شکر کند؛ اگر بچه من نبود، حتماً داخل حوض می‌انداختمش! ☘️ گاهی ما در مجادله با کودکمان، به‌اندازه او، بچه می‌شویم و البته ما بیشتر از او بچه می‌شویم؛ چون کودک به‌اندازه سنش رفتار می‌کند ولی ما به‌قدر عقلمان نه که به اندازه سنمان هم برخورد نمی‌کنیم... . ☘️ در مواقع جدل با بچه‌ها، برخلاف مواقع بازی، نباید بچه شویم. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🐱 غروب یکی از روزهای نوجوانی، از کوچه، صدای زوزه گربه‌ای می‌آمد. از روی کنجکاوی در خانه را باز کردم. به‌محض آن‌که سر را بیرون کردم ناگهان گربه سیاهی از کنار پاهایم وارد سالن خانه شد. یک‌لحظه تمام بدنم داغ و مو به تنم سیخ شد. 🐱برگشتم نگاهش کردم دیدم با سرعت و بدون هیچ درنگی، به سمت حیاط خانه رفت. خدا رو شکر مادرم در آشپزخانه بود و گربه را ندید. فوراً دویدم سمت حیاط و در حیاط را بستم و خداخدا کردم تا از داخل حیاط فرار کند و برود که همین هم شد. 🤔 برایم سؤال شد چطور این گربه، مسیر به سمت حیاط را تشخیص داد؟! 🍁 انسان اگر در گرفتاری‌ها مضطر شود، بالاخره راه خروج را پیدا خواهد کرد، مشکل آنجاست که گاهی ما خودمان را در گرفتاری می‌بینیم ولی مضطر به رهایی از آن گرفتاری نمی‌شویم... . https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🌵 شاید کمتر کسی باشد که به اعجاز قصه در تربیت کودکان، باور نداشته باشد. گاه سال‌ها از دوران کودکی‌مان می‌گذرد اما هنوز قصه‌ها و خاطره‌های جذاب بزرگ‌ترهایمان را در خاطر داریم. 🌵 برای من، نه‌فقط قصه که حال و هوای آن لحظه که مرحوم پدربزرگم با آب‌وتاب قصه را می‌گفت، در ذهن دارم. آن هنگام که برق خانه رفته بود و سوسوی چراغ ‌گازسوز، نیم‌رخ او را تیره و روشن می‌کرد. 🌵 قصه‌ها شخصیت کودکان یعنی عقل و احساس آن‌ها را نشانه می‌گیرد. به آن‌ها قانون چگونه زیستن، عبرت گرفتن و فایدۀ پیروی از دستورات اخلاقی را می‌آموزد. 🌵 اگر قصه برخاسته از اندیشه دینی باشد، روح کودک، به سمت تعالی حرکت می‌کند و اگر برخاسته از دنیاطلبی و مادی‌گرایی و ... باشد، روح لطیف او نیز همان سمت می‌رود. 🌵 پدر و مادر باید از این ابزار قدرتمند، بهره ببرند و تا آنجا که ممکن است، خودشان برای دلبندانشان، قصه را تعریف کنند؛ چراکه بچه‌ها قصه را به همراه صحنه ها و احساسات موجود در لحظه شنیدن، در ذهن می‌سپارند؛ پس چه نیکوست که شگفت‌انگیزترین قصه‌ها را از دهان پدر یا مادر و درحال نگاه به صورت آن‌ها، بشنوند. ✨✨✨✨✨✨✨✨ https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
با افتخار امشب قصه‌ای تنظیم کرده‌ام تا هر بزرگواری که علاقه‌مند بود، از آن استفاده کند. تا آنجا که ممکن است، قصه را ابتدا خودتان بخوانید و سپس برای کودک دلبندتان تعریف کنید و اگر ممکن نبود، صوت را برای عزیزتان، پخش کنید.😊 قصه زیر، دارای یک شخصیت محوری است و به هدف تقویت حرّیت و کرامت نفس از سوی دانای کل روایت شده است. در صورت امکان درباره قصه، با کودک خود گفت‌وگو کنید.🌹 👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🐿 توی جنگل، سنجاب کوچولویی بود که خیلی دوست داشت جلوی دوستاش، خودش رو زیبا و خاص نشون بده؛ یعنی هر روز صبح، جلوی آینه می‌ایستاد و موهای دمش رو شونه می‌کرد و به چند تا تار موی سرش، فر می‌داد. یک گردنبندی از فندق‌های کوچک و زیبا هم درست کرده بود که هر وقت می‌دوید، از برخورد صدای فندق‌ها، همه حیوون ها متوجه‌اش می‌شدند. 🐿 یک روز صبح با همون سر و وضع همیشگی، از لونه‌اش بیرون اومد. درحالی‌که به ظاهرش می‌نازید، یکدفعه در مقابل مسیرش، یک‌چیز عجیبی دید. اون چیز که بادام بود، به نظرش، جالب اومد. اون رو برداشت و کنار گوشش گرفت و مثل یک فندق، تکان‌تکان داد. احساس کرد خیلی شبیه فندقه. به همین خاطر از بادام، خیلی خوشش اومد. از فردای آن روز اون بادام رو در کنار گردنبند فندقی‌اش، به گردن انداخت. 🐿 چند روز گذشت. یکی از روزها در جنگل به گردویی برخورد کرد؛ ولی نمی‌دونست چیه. گردو رو برداشت و کنار گوشش، مثل فندق، تکان‌تکان داد. سنجاب احساس کرد اون چیز، خیلی شبیه فندقه. به همین خاطر اون رو به خونه آورد و به گردنبند فندقی بادامی‌اش، چسبوند. 🐿 هرچند خیلی گردنبندش سنگین شده بود ولی همچنان دوست داشت خودش رو با اون گردنبند، به همه نشون بده. 🐿 روز دیگر با گردن کج و سرعت کمی که پیدا کرده بود، در مسیر، به یک پسته برخورد کرد. پسته رو مثل فندق تکان‌تکان داد و چون احساس کرد خیلی شبیه فندقه؛ پسته رو برداشت و به گردنبند فندقی بادامی گردویی‌اش، چسپوند. 🐿 سنجاب از طرفی خیلی خوشحال بود که گردنبندی درست کرده که هیچ سنجابی تااون وقت، نداشته و از طرفی خیلی رنجور شده بود؛ چون سرعتش خیلی کم شده بود و گردنش هم زود خسته می‌شد. 🐿 یک روز که گردنبند سنگینش را روی زمین می‌کشوند، ناگهان از لابه‌لای بوته صدایی مرموزی آمد. سنجاب همان‌جا ایستاد و گردنش رو صاف کرد و سرش رو چند باری برای دقیق شنیدن صدا، چرخوند. بوته‌ها تکان بیشتری خوردند و یکدفعه، روباهی بزرگ، بیرون پرید و به سمت سنجاب دوید. 🐿 سنجاب با سرعت زیاد شروع کرد به فرار؛ اما گردنبند سنگینش سرعت او را کم کرده بود. 🐿 روباه کم‌کم به او نزدیکتر شد و سنجاب هم برای فرار از دست روباه، مجبور شد گردنبند قشنگش رو پاره و از گردنش جدا کند. 🐿 تا گردنبند را از گردنش خارج کرد، سرعتش چندین برابر شد و در یک چشم به هم‌زدن، آن‌چنان فرار کرد که روباه درجا، جا موند و نتونست به سنجاب برسه. 🐿 سنجاب بالای درخت رفت و از دور به گردنبند پاره‌اش نگاه کرد. او دیگه از اون گردنبند بدش اومده بود؛ چون نزدیک بود به خاطرش، جونش رو که براش خیلی مهم بود، از دست بده. فانوس https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
🔸 بیشتر بچه‌ها، دورانی را با ترس😱 از تاریکی مواجه‌اند. اینکه ما به آن‌ها کمک کنیم تا مسئله ترس حادشان را از تاریکی پشت سر بگذارند، امر مهمی است؛ بنابراین: 🔸 با آن‌ها به‌اندازه فهمشان، درباره تاریکی، گفت‌وگو کنیم. 🔸تاریکی را به همراه روشنایی، مقایسه عملی کنیم و کمک دهیم تا خود او تاریکی را توصیف کند. 🔸 ترس آن‌ها جدی است؛ پس به‌هیچ‌وجه، ترس آن‌ها را وسیله شوخی با آن‌ها قرار ندهیم؛ چون آن‌ها شوخی ما را جدی می‌پندارند. 🔸 از ترسشان برای تنبیه آن‌ها، استفاده نکنیم. 🔸به آن‌ها قوت قلب دهیم و با بهره گرفتن از اسماء و اذکار مقدس، شجاعت را در آن‌ها تقویت کنیم. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
📜فهرست طلایی ۲۰ کانال فرهنگی و تربیتی 👈ببینید، انتخاب کنید، عضو شید، استفاده کنید! (💡این فهرست بر اساس نام خانوادگی مدیر کانال‌ها مرتب شده است). 1️⃣امیر احتشام (مدیر کانون فرهنگی-تربیتی میثم تمار قم) 🆔️@Amirehtesham 2️⃣مهدی الهی منش (کارشناس ارشد روان‌شناسی مثبت‌گرا)، کانال 🆔️@tarbiat_bonyadii 3️⃣رضا امیرزاده (دانشجوی کارشناسی ارشد تربیت اخلاقی)، کانال 🆔️@noonvaalghalam 4️⃣مسعود پارسافر، کانال 🆔️@tamaddone 5️⃣حامد تقدیری (رئیس سازمان مدارس تربیتی صدرا)، کانال 🆔️@hamedtaghdiri 6️⃣جامعه فعالان تربیتی فتح الفتوح، کانال 🆔️@hatef_app 7️⃣مصطفی جهانگیری (دانشجوی دکتری روان‌شناسی)، کانال 🆔️@barbaleghalam 8️⃣محمدامیر حمیدی فر، کانال 🆔️@zeekra 9️⃣اسماعیل دشمیر، کانال 🆔️@ghalam_ro 0️⃣1️⃣سجاد دین‌پرستی صالح (سطح چهار تفسیر قرآن)، کانال 🆔️@anbaz60 1️⃣1️⃣مرتضی رجائی، کانال 🆔️@m_rajaaei 2️⃣1️⃣محمدهادی شریعتی (دکترای سیاست‌گذاری فرهنگ)، کانال 🆔️@hekmatefarhang 3️⃣1️⃣محمدکاظم شیرینکلام، کانال 🆔️@tarbiati_mksh 4️⃣1️⃣علی فاطمی‌پور (دانشجوی دکتری فقه تربیت)، کانال 🆔️@ali_fatemipour 5️⃣1️⃣علی فراهانی، کانال 🆔️@fanus_alifarahani 6️⃣1️⃣محمدهادی قراباغی (دانشجوی دکتری فقه تربیت)، کانال 🆔️@hadianeha 7️⃣1️⃣گروه مشاوران، کانال آنلاین 🆔️@moshaveronlin 8️⃣1️⃣محمدحامد مبینی (کارشناس معاونت تبلیغ حوزه علمیه تهران) 🆔️@mobini_110 9️⃣1️⃣مجتبی وافی (مدیر مدرسه علمیه تربیت‌محور ملاصادق قم) 🆔️@m_vafi 0️⃣2️⃣مسلم وافی (مسئول مؤسسه اندیشه کوثر)، کانال 🆔️@tarbyati 🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁🎁 🔰سه که در حقیقت جایزه فهرست بالاست. 🔰اگر می‌خواهید فقط گلچین مطالب کانال‌های بالا رو ببینید و بخوانید، سه کانال زیر را پیشنهاد می‌کنم. 🔰این سه کانال، با رویکردی و کاملاً ، مطالب برگزیده کانال‌های بالا را به نام و آی دی خود کانال، منتشر می‌کنند. کانال 🆔️@jahanepasakorona کانال 🆔️@howzavian کانال 🆔️@n_tarbiati 🆔️ @m_rajaaei
💢فضیلت زیارت امام حسین سلام الله علیه در شب جمعه سلام الله علیه: 🔻زِيارَه الحُسَين سلام الله علیه فِي لَيلَهِ الجُمعَه اَمانُ مِن النّار يومَ القِيامَهِ. سلام الله علیه در امان از آتش دوزخ در روز قيامت خواهد بود. 📚بحار الانوار ، جلد ۵۳ ، صفحه ۳۱۵ ‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌ شب زیارتی حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11
💠 به فرزند خود شخصیت و خودباوری بدهید! 😌 در شرایط کنونی که مدارس به خانه‌ها منتقل شده است، برخی کودکان چون‌ درس‌هایشان را در کنار مادرشان، تمرین می‌کنند، به‌مرور، در آن‌ها یک نوع وابستگی رخ می‌دهد؛ مثلا برای حل تمرین ریاضی، هرچند خودشان توانایی حل مسئله را دارند ولی حتماً باید مادرشان در کنارشان باشد. بنابراین: 😞 بهتر است این وابستگی را قطع کنید. به او فرصت دهید تا تنها، تمرینش را حل کند؛ حتی اگر غُر بزند و بهانه بیاورد. 😖 شرایطی برای او ترسیم کنید تا مجبور شود خودش تمرین‌هایش را انجام دهد. 😃 به او خودباوری و شخصیت دهید؛ و ارزش شخصیتش را آن‌قدر بالا ببرید که برای حفظ آن، خودش تصمیم بگیرد، تکالیفش را انجام دهد؛ به‌طور مثال رفتارها و توانمندی‌های مثبت او را بیان کنید اما ضعف او را هم در کنارش بگویید، طوری که بفهمد، آن ضعف، منجر به تضعیف، ویژگی‌های مثبت او می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/1765408858C7a31089d11