eitaa logo
تدبر حسینی
233 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
122 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅بسم الله الرحمن الرحیم ✳️برنامه : «مروری بر کتاب شریف سرّ الصلاة امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) » (ره) ۷ ⬇️🌺⬇️🌺⬇️
•┈┈••✾»☘️🕊☘️«✾••┈┈• بِسْمِ الله الرَّحْمن الرَّحیم‏ اَلْحَمْدُلله رَبِّ الْعالَمینَ و الصَّلوةُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرینَ و‏ ‏‏لَعْنَةُ الله عَلی اَعْدائِهِمْ اَجْمَعینَ اِلی یَوْمِ الدّین.‏ 🔰مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۷ 1⃣ 📍امام خمینی ره می‌فرماید ابعاد وجودی انسان کامل از بالاترین مرتبه آن (ظهور مشیت مطلقه) گرفته تا پایین ترین مرتبه آن (مقبض ارض‏‎ سابع)، تمام دایره وجود را شامل می‌شود؛ 🔺 با این تعبیر که: « و این دو مقام (مقام شهادت و غیب یا همان مقام دنیا و آخرت) در انسانِ کامل از‏‎ ‎‏ظهور از مکامن غیب احدی تا مُقبض هیولی یا مقبض ارض‏‎ سابع، که حجاب انسانیّت است، به طریقۀ عرفای شامخین ـ و این یکی از دو‏‎ ‎‏قوس وجود است ـ و از مقبض تراکم فیض تا منتهی النّهایۀ غیب مشیّت و‏‎ ‎‏اطلاق وجود ـ و این قوس دوم است ـ می باشد. ⚜پس انسان کامل به حسب این‏‎ ‎‏دو مقام، یعنی و به ، و و به‏‎# ‎‏رحیمیّت، تمام دایرۀ وجود است: ‏‏ ثُمَّ دَنی فَتَدَلّی فَکانَ قابَ قَوْسَیْنِ اَوْ اَدْنی.» .....👇 /اردیبهشت ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•┈┈••✾»☘️🕊☘️«✾••┈┈• 🔰مروری بر کتاب شریف سرالصلاة امام خمینی قدس سره ۷ 2⃣ 🍁شرح: » از ماده «شیء» مصدر «شاء، یشاء» است که در لغت به معنای اراده و در اصطلاح به معنی تمایل یافتن به سوی چیزی است تا حدّی که به طلب آن چیز منجر شود. 🍁 قرآن از الهی با تعابیری از قبیل «شاء» و «أراد» و مشتقات آن دو یاد نموده است؛ در قرآن و عترت، اقسامی دارد: 1⃣ « » : مشیت تکوینی عبارت از مقام ایجاد است ، که مخصوص خداوند و بر اساس علم و حکمت و مصلحت تحقق می‌یابد. «تُولِجُ اللَّیلَ فِی النَّهارِ وَ تُولِجُ النَّهارَ فِی اللَّیلِ وَ تُخْرِجُ الْحَی مِنَ الْمَیتِ وَ تُخْرِجُ الْمَیتَ مِنَ الْحَی وَ تَرْزُقُ مَنْ تَشاءُ بِغَیرِ حِساب‌»(آل عمران/ 27) «شب را در روز داخل می‌کنی، و روز را در شب و زنده را از مرده بیرون می‌آوری، و مرده را زنده و به هر کس بخواهی، بدون حساب، روزی می‌بخشی»‌. تمام مراتب وجود و مَشاهد غيب و شهود پرتو جلوه مشيّت الهى هستند، و چون میان خواست خدا و ایجاد نمودن اشیاء فاصله‌ای نیست، مشیت خدا ، مساوق با تحقق و ایجاد است: « إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ ». (یس/۸۲) چون به چيزى اراده فرمايد كارش اين بس كه مى‏ گويد(کن وجودی) باش پس [بى ‏درنگ] موجود می‌شود» فرخنده باد طلعت خوبت كه در ازل ببريده اند بر قد سروت قباي ناز /اردیبهشت ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمانت رابشناس !❣ 💚امام‌ صادق علیه‌السلام در تفسیرآیه : «یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ» «روزی را (به یادآورید) که هر گروهی را با امام‌شان فرامی‌خوانیم» 📗:سوره اسرءایه ۷۱ فرمودند: امام‌ات را بشناس! همانا اگر امام‌ات را شناختی، دیر و زود بودن قیام صاحب الأمر، زیانی به تو نمی‌رساند. کسی‌که امام خود را بشناسد و قبل از قیام او از دنیا برود، همانند کسی است که در لشگر ایشان،بلکه زیر پرچم ایشان حضور داشته باشد. 📚 :کافی، جلد۱، ص۳۷۱ @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا