eitaa logo
تدبر حسینی
235 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.3هزار ویدیو
118 فایل
مباحث تدبر استادضرابی "تدبردر کلمات قصار امام حسین علیه السلام _ " محرم ۱۴۴۲ "وتدبر در کلمات ائمه اطهار علیهم السلام" جلسات تدبر در قران استادضرابی که بین سالهای ۷۹ تا ۹۹ ضبط شده و به لطف الهی ادامه دارد ... ارتباط با ادمین : @z_ziaie
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐☀️○ 🌺 ○☀️࿐ 🔅بسم الله الرحمن الرحیم ✳️برنامه : «مروری بر کتاب شریف سرّ الصلاة امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) » (ره) ⬇️🌺⬇️🌺⬇️
بِسْمِ الله الرَّحْمن الرَّحیم‏ اَلْحَمْدُلله رَبِّ الْعالَمینَ و الصَّلوةُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطّاهِرینَ و‏ ‏‏لَعْنَةُ الله عَلی اَعْدائِهِمْ اَجْمَعینَ اِلی یَوْمِ الدّین.‏ ━⊰🍃🤍🍃♥🍃⊱━ 1⃣ 📗مروری بر کتاب شریف سرالصلاة👇 🖌امام خمینی قدس سره اهداف نگارش این کتاب شریف را در مقدمه کتاب به زبان مناجات با پروردگار متعال چنین بیان می‌فرماید: 🥀: « خداوندا ما را ... تا به معراج حقیقی نمازِ اهل نیاز واصل‏‎ ‎‏گردیم » در لغت به معنای هر چیزی است که به وسیله آن بالا می‌روند مانند نردبان، پلکان . و در اصطلاح به پیامبر اسلام (ص) به آسمان اطلاق می‌شود. که طی آن در شبی، از مکه به انتقال یافت . 📝طبق گزارش منابع اسلامی پیامبر (ص) در شب معراج، اهل بهشت و اهل جهنم را مشاهده نمود و با برخی از ملائکه و برخی از پیامبران، دیدار و گفتگو کرد و خطابات و گفتگو‌ها یی با حضرت حق‌تعالی نمود که قابل توصیف نیست؛ 🗳همچنان که خود آن حضرت فرمود: « لِى مَعَ اللَّهِ وَقْتٌ لَا يَسَعُنِى فِيهِ مَلَكٌ مُقَرَّبٌ وَ لَا نَبِىٌّ مُرْسَل » 📔 (جامع الاسرار ص 417) «‌ براى من در خلوتگاه با خدا، وقت خاصّى است كه در آن هنگام نه فرشتۀ مقرّبى و نه پيامبر مرسلى، گنجايش صحبت و انس و برخورد مرا با خدا ندارند. استادضرابی / فروردین ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
━⊰🍃🤍🍃♥🍃⊱━ 📗مروری بر کتاب شریف سرالصلاة👇 2️⃣ ✅گر چه درباره جزئیات جریان معراج مانند زمان، مکان، تعداد، چگونگی و جسمانی یا روحانی بودن آن اختلاف نظر وجود دارد. ولی به صورت متواتر در احادیث شیعه و اهل سنت، وارد شده است؛ 🌿به ویژه که در قرآن کریم نیز در دو سوره اِسراء(اسراء که حرکت افقی بود در مقابل معراج که به صورت حرکت عمودی اتفاق افتاد) و نجم به آن تصریح گردیده است. 🌿طبق روایات وارده در ماجرای معراج پیامبر سوار بر براق شد در حالی که جبرئیل هم ملازم آن حضرت بود، و به آسمان اول رسیدند، سپس آسمان دوم و همینطور تا سدره المنتهی پیش رفتند و در هر کدام از طبقات آسمان ماجراهایی روی داد؛ از جمله این که در سدره المنتهی پیامبر (ص) به جبرئیل می‌فرماید بیا و جبرئیل در پاسخ عرضه می‌دارد: « لَوْ دَنَوْتُ أَنْمُلَةً لَاحْتَرَقْتُ.» 📓(بحار ، ج 2 ، ص 44.) « اگر از اينجا به بعد، من به ‌اندازۀ يك بند انگشت نزديكتر شوم، آتش مى‌گيرم.» چون گذشت احمد ز سدره و مرصدش وز مقام جبرئیل و از حدش گفت او را هین بپر اندر پیم گفت رو رو من حریف تو نیم باز گفت او را بیا ای پرده‌سوز من باوج خود نرفتستم هنوز گفت بیرون زین حد ای خوش‌فر من گر زنم پری بسوزد پر من استادضرابی / فروردین ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
━⊰🍃🤍🍃♥🍃⊱━ 📗مروری بر کتاب شریف سرالصلاة👇 3⃣ 🌷این حقایق نشان می‌دهد که یعنی رسول خدا و اهل بیت او علیهم السلام نور واحدند (عَنِ النَّبِیِّ ص قَالَ: «خُلِقْتُ أَنَا وَ عَلِیٌّ مِنْ نُورٍ وَاحِدٍ قَبْلَ أَنْ یَخْلُقَ اللَّهُ آدَمَ بِأَرْبَعَةِ آلَافِ عَامٍ ... ـ 📔بحار، ج۳۸، ص۱۵۰ـ 🌐 سلمان فارسی از پیامبر(ص) نقل کرده است: من و علی از نور واحد آفریده شدیم چهار هزار سال پیش از آنکه آدم خلق شود. پس هنگامی که آدم خلق شد، آن نور در صلب آدم قرار گرفت. ما همواره در شیء واحد بودیم تا آنکه در صلب عبدالمطلب از یکدیگر جدا شدیم) از بزرگترین فرشته الهی بالاترند. معلوم است، پروردگار عالم جسم نیست که در مکانی قرار داشته باشد، معراج نیز صرفاً یک سیر مکانی نیست که پیامبر (ص) از مکانی به مکان دیگر برود ، بلکه این عروج در مراتب کمال انسانیت اتفاق می‌افتد مانند آنچه که ما در چهره کودکی در رحم مادر به شکل مادی خود مشاهده می‌کنیم، که چگونه بدون حرکتی مکانی در مراتب کمال جسمی انسان تا خروج از فضای تنگ و تاریک رحم، تکامل یابد. استادضرابی / فروردین ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini
━⊰🍃🤍🍃♥🍃⊱━ 📗مروری بر کتاب شریف سرالصلاة👇 4⃣ 🥀 : « خداوندا ما را ... به جهات اربعِ مُلک و ملکوت چارتکبیر زنیم؛» 🌖 پس از واقعه از رسول خدا (ص) سوال می‌شود که چه تحفه‌ای از معراج آوردید و پیامبر (ص) می‌فرمایند: « در شب معراج چون به سدره المنتهی رسیدم به من سه تحفه داده شد: ، ، آنان که از امت من به خدا شریک نیاوردند.» 📔 (مجمع البیان ، ج 1، ص 391.) استادضرابی / فروردین ۱۴۰۲ @Tadaborehussaini