eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.1هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
1.9هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی ▫️ به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: به همت معاونت رسانه بنیاد اسراء، همزمان با دهه اول ماه محرم ۱۴۰۱، برنامه تلویزیونی با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی تولید و آماده پخش می گردد. ▫️ استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. ⏪ جلسه: دوم تاریخ: محرم 1401 🆔 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 400 🔸 تقدّم خانواده بر دیگران رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: هرگاه خدا به یكی از شما خیری عطا كرد، ابتدا خود و خانواده ‌اش را از آن بهره ‌مند سازد.[1] در فرهنگ اسلامی اولویت و تقدم خانواده یك اصل به حساب می‌آید و روایات فراوانی بر آن دلالت دارند. رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: از خانواده آغاز كنید و هر كسی كه نزدیك ‌تر است مقدم بدارید.[2] [1] . قَال إذَا أَعطَی الله أَحَدَكُمْ خَیراً فَلْیبْدَأ بِنَفسِهِ وَ أَهْلِ بَیتهِ (الجامع الصغیر، ج1، ص73). [2] . ابْدَأْ بِمَنْ تَعُولُ الأَدْنَی فَالأَدْنَی (الكافى، ج5، ص67). 📚 مفاتیح الحیات ص 260 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 راز روز هفتم ▫️ روز هفتم دستور بستن آب از كوفه به كربلا رسید، آب را برای چه ببندند؟ 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 راز روز هفتم ▫️ روز هفتم دستور بستن آب از كوفه به رسید، آب را برای چه ببندند؟ ▫️ روز هفتم به دو منظور، (آب را) بستند: یكی اینكه آب به نرسد، آنها تشنه بشوند، زود تسلیم بشوند. دیگر اینكه كسی نتواند از راه آب خودش را به اردوی حسینی برساند. ▫️ اینها خیال كردند جریان كربلا هم مثل جریان امام حسن (سلام الله علیه) این طور می ‌شود كه بدون جنگ و خونریزی مسئله تمام ‌شود؛ چون دستگاه اموی آن جریان را درباره امام مجتبی (سلام الله علیه) امتحان كرده (بود). 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1391/09/02 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه تلویزیونی «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» 🔹 با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی برنامه تلویزیونی «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» حول محور کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی اثر گران سنگ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تولید گردیده است. ◀️ جلسه: پنجم تاریخ: محرم 1401 علاقمندان می توانند این برنامه را از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسرء در فضای مجازی مشاهده نمایند. 🆔 @a_javadiamoli_esra
سیدالشهداء فقط یک تعلیم دهنده دین نبود! 🔻 پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: امام حسین (علیه السلام) اگر فقط یک تعلیم دهنده بود کسی کاری به او نداشت اما از آنجایی که یک بود و به دنبال تغییر وضع موجود بود ماجرای کربلا پیش آمد. 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
سیدالشهداء فقط یک تعلیم دهنده دین نبود! 🔻 پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی: امام حسین (علیه السلام) اگر فقط یک تعلیم دهنده بود کسی کاری به او نداشت اما از آنجایی که یک بود و به دنبال تغییر وضع موجود بود ماجرای کربلا پیش آمد. ▫️ سالار شهیدان از آن جهت که جانشین پیامبر است و پیامبر دین آورده است و دین گذشته از جریان و جنبه ‌های عبادی و داد و ستدها و قوانین و برنامه ‌های فردی حدود، قصاص، تعزیرات روابط بین الملل و مانند آن دارد، قهراً این قیام، است؛ لذا حضرت در آن وصیت نامه خود مرقوم فرمود من به این منظور قیام کرده ام که امتم را اصلاح کنم و اصلاح امت بدون مبارزه میسر نیست. ▫️ معظم له افزودند: دشمنان مادامی که بحث در محدوده ‌های ذهنی است، خیلی کار به رهبران الهی ندارند؛ اما وقتی بحث از مسائل ذهنی به عینیت منتقل می ‌شود و مانع تهاجم یک عده یا اعمال غرائز دیگران خواهد بود، از آن جا بین آن گروه و بین انبیا مزاحمت هست، ممکن نیست گروهی در عالم علیه به مبارزه بر نخیزند؛ لذا شما گاهی با تعبیرات ﴿یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ﴾، گاهی ﴿وَ قَتْلِهِمُ اْلأَنْبِیاءَ﴾ را در قرآن تلاوت می ‌کنید که یعنی عده زیادی قیام کردند و بسیاری از انبیا را شهید نمودند. از این صحنه پیداست که بسیاری از انبیا شهید شدند، از اینکه فرمود: ﴿یَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ﴾ یا ﴿وَ قَتْلِهِمُ اْلأَنْبِیاءَ﴾ معلوم می ‌شود مبارزه ‌ای بود و انبیا قیام کردند و شربت نوشیدند... . مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 وطن حقیقی ▫️ فرمود: «مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا»؛ فرمود درست است شما در سرزمینی زندگی می‌ كنید اما این سرزمین, وطن شما نیست این است... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 وطن حقیقی ▫️ فرمود: «مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا»؛ فرمود درست است شما در سرزمینی زندگی می‌ كنید اما این سرزمین, وطن شما نیست این است! شعری از مرحوم شیخ بهایی به یادگار مانده است: این وطن مصر و عراق و شام نیست ٭٭٭ این وطن شهری است كان را نام نیست ▫️ مرحوم شیخ بهایی بعد از مرحوم شیخ اشراق بود، این حرف را اول شیخ اشراق زد كه اینکه گفتند: «حُبُّ الوّطَن مِنَ الاّیمان» درست است این وطنِ زمینی محبوب ماست و باید برای حفظ آن با بیگانه‌ ها مبارزه كنیم، ولی وطن اصلی ما جایی است كه مصر و عراق و شام نیست؛ اما اصل این حرف از مرحوم شیخ اشراق هم نیست این حرف از وجود مبارك (سلام الله علیهما) است كه مردم! شما یك وطن دارید و آن است شما باید توطین كنید یعنی وطن‌ شناس باشید (یك)، خود را به وطن برسانید (دو)، در وطن مستقر بشوید (سه)؛ فرمود: «مَنْ کانَ باذِلا فینا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلى لِقاءِ اللّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنا»؛ این راهِ حسین ‌بن ‌علی است! ▫️ اگر كسی با این وضع به رفت و در و سوگ و ماتم شركت كرد، خدا را شاكر باشد كه زیارت او مقبول است؛ اما اگر _ خدای ناكرده _ به دنبال بعضی از بازی‌ ها و بعضی از اموری كه قابل دفاع نیست حركت كرد، این باید متأثّر باشد. راه باز است كه ما كاملاً كنیم كه كدام زیارت مقبول است كدام عبادت مقبول است و كدام سوگواری و ماتم مقبول است. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1392/08/24 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 شکوه عزت ▫️ سالار شهیدان (سلام الله علیه) چون جهانی فكر می ‌كرد و جهان به حق زنده است و مصالح ساختمانی جهان، حق است و خود آن حضرت، مُحقِّق این نظر و متحقّق به این عمل بود، لذا جهان را به و دعوت كرد فرمود: «هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ»... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 شکوه عزت ▫️ سالار شهیدان (سلام الله علیه) چون جهانی فكر می ‌كرد و جهان به حق زنده است و مصالح ساختمانی جهان، حق است و خود آن حضرت، مُحقِّق این نظر و متحقّق به این عمل بود، لذا جهان را به و دعوت كرد فرمود: «هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ»؛ یعنی ذلّت از ما دور است نه ما از ذلّت دوریم، یعنی ما در حدّی زندگی عزیزانه داریم كه ذلّت به خودش اجازه عبور به حرم و حریم ما را نمی‌ دهد. حضرت نفرمود: «هیهات مِن الذلّة» بلكه فرمود: «هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ»؛ ذلّت از ما دور است نه ما از ذلّت دوریم؛ ما نیازی نداریم كه از ذلّت دور باشیم، و ذلّت به خودش اجازه نمی ‌دهد كه به حرم امن ما راه پیدا كند. ▫️ این بیان, ریشه قرآنی دارد؛ ذات اقدس الهی در قرآن كریم مسلمان‌ ها را به عزّت و قدرت و قوّت و شوكت فرا خواند فرمود: ﴿وَلْیجِدُوا فِیكُمْ غِلْظَةً﴾؛ این امر غایب است و ناظر به بیگانه ‌هاست یعنی حتماً باید آنها در شما احساس كنند و بیابند، حتماً باید آنها در شما و و و استقلال احساس بكنند كه به سراغ شما نیایند. ▫️ این در سایه شما, شما, شما, شما و شما خواهد بود و این را حسین بن علی (صلوات الله و سلامه علیهما) به دیگران آموخت لذا فرمود: «هَیهاتَ مِنا الذلةُ، یأْبَی‏الله‏ُ لَنا ذلِک وَ رَسُولُه وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ حُجُورٌ طابَتْ وَ طَهُرَتْ»؛ نه قرآن اجازه ذلت می ‌دهد و نه عترت اجازه ذلت می‌ دهد؛ ذلت از ما دور است به خود اجازه نمی‌ دهد كه به حریم ما راه پیدا كند. آپارات: https://aparat.com/v/EugYW 📚 پیام به همایش ملی شعر عاشورایی تاریخ: 1391/10/13 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 وارث مسیح ▫️ در بعضی از زیارت‌ ها وقتی ما به حرم مطهّر مشرّف شدیم، به آن حضرت عرض می ‌كنیم: «لَبَّیكَ‏ ... إِنْ كَانَ لَمْ یجِبْكَ بَدَنِی عِنْدَ اسْتِغَاثَتِكَ وَ لِسَانِی‏ عِنْدَ اسْتِنْصَارِكَ»؛ یابن رسول الله! آن وقتی كه شما فرمودید: «هَل مِن ناصِر» اگر من نبودم تا شما را یاری كنم، هم ‌اكنون قلب من، سمع من و بصر من تابع شماست و اجابت می ‌كند. حسین ‌بن‌ علی (سلام الله علیه) وارث عیسای مسیح است كه می ‌گوییم: «السَّلَامُ‏ عَلَیكَ‏ یا وَارِثَ‏ عِیسَی‏ رُوحِ‏ اللَّهِ‏»؛ عیسای مسیح فرمود: ﴿مَنْ أَنْصاری إِلَی اللَّهِ﴾ و حسین ‌بن‌ علی فرمود: «هَل مِن ناصِر ینْصُرُنی». نصرت عیسی در مسیر بود، لذا وجود مبارك عیسای مسیح گفت: ﴿مَنْ أَنْصاری إِلَی اللَّهِ﴾. ▫️ عیسای مسیح فرمود: ﴿مَنْ أَنْصاری إِلَی اللَّهِ﴾ و حسین ‌بن‌ علی (سلام الله علیهما) كه وارث عیسی (علیه السلام) است می ‌گوید: «هَل مِن ناصِر ینْصُرُنی»؛ یعنی من در راه قدم بر می ‌دارم، تكاثری ‌ها توفیق یاری كوثر را ندارند؛ من به و دعوت كردم، كسانی كه اهل حكمت و موعظه نیستند یار و یاور من نیستند؛ این «وَجْهُ‏ اللَّه» را كسی یاری می ‌كند كه «وَجِیه عِنْدَ اللَّه» باشد. ▫️ هر چه ما و را در جهان بیشتر گسترش دهیم، سالار شهیدان حسین‌ بن ‌علی (صلوات الله و سلامه علیه) را بهتر اجابت كردیم. 📚 .ویژه برنامه نهضت سید الشهدا در مقام عقل و عدل تاریخ: محرم 1393 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 شاخصه زندگی حسینی ▫️ وجود مبارك سیدالشهداء، سخن از تمثیل است نه تعیین، نفرمود من با یزید بیعت نمی ‌كنم فرمود: «مِثْلِی لا یبَایعُ مِثْلَهُ»؛ پس حق در برابر باطل خضوع نمی ‌كند. اگر شخص بود دیگر «إلی یوم القیامة» نبود! است؛ یعنی امامت، ولایت، رسالت، دین و خلاصه یعنی در برابر باطل (خاضع) نیست. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1394/07/30 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 401 🔸 تقدّم خانواده بر دیگران امام سجاد (علیه السلام) می ‌فرماید: اینكه وارد بازار شوم و پولی داشته باشم كه برای خانواده‌ ام گوشتی بخرم كه بدان نیاز دارند، نزد من از آزادسازی برده ‌ای محبوب‌ تر است.[1] [1] . لأَنْ أَدْخُلَ السُّوقَ وَ مَعِى دَرَاهِمُ أَبْتَاعُ بِهِ لِعِیالِى لَحْماً وَ قَدْ قَرِمُوا أَحَبُّ إِلَىَّ مِنْ أَنْ أُعْتِقَ نَسَمَة (الكافى، ج4، ص12). 📚 مفاتیح الحیات ص 246 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
32.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه تلویزیونی «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» 🔹 با حضور کارشناسان حوزوی و دانشگاهی برنامه تلویزیونی «شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی» حول محور کتاب شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی اثر گران سنگ حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی تولید گردیده است. ◀️ جلسه: ششم تاریخ: محرم 1401 علاقمندان می توانند این برنامه را از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسرء در فضای مجازی مشاهده نمایند. 🆔 @a_javadiamoli_esra
امام حسین (ع) شهادت را زینت خود می دانست! 🔻 گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی : امام حسین علیه السلام شهادت را زینت خود می دانست نه عامل نیستی و نابودی! 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
امام حسین (ع) شهادت را زینت خود می دانست! 🔻 گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، آیت الله العظمی جوادی آملی : امام حسین علیه السلام شهادت را زینت خود می دانست نه عامل نیستی و نابودی! ▫️ ... اگر کسی مرگ را گردنگیر دانست، نابود می‌ شود یا خود را نابود شده می ‌پندارد؛ ولی اگر کسی مرگ را گردنبند بداند، و اینها مرگ را از بین بردند و مرگ به سراغ آنها نرفت، اگر به سراغ آنها می‌ رفت که اینها را فراموش می‌ کرد، چطور خودش مُرد و اینها زنده شدند. پس مرگ برای یک عده گردنگیر است و برای یک عده گردنبند. ▫️ آغاز خطبه حضرت در مکه این است که «خُطَّ المَوتُ عَلى وُلدِ آدَمَ مَخَطَّ القِلادَةِ عَلى جیدِ الفَتاةِ» اگر جوانی بخواهد مزین شود، خود را با گردنبند زینت می‌ دهد، فرمود مرگ گردنبند و زیور انسان است، انسان که از زینت نمی ‌هراسد لذا را زینت خود می دانست نه عامل نیستی و نابودی! مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 مکتب زیارت ▫️ همیشه دعا مستجاب است، هیچ وقت دعا بر نمی ‌گردد، زیرا او «دائم الفیض علی البریة» است، «دائمَ الفَضلِ عَلَی البَرِیة» است، در رحمت او باز است؛ منتها در بعضی از موارد بازتر... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 مکتب زیارت ▫️ همیشه دعا مستجاب است، هیچ وقت دعا بر نمی ‌گردد، زیرا او «دائم الفیض علی البریة» است، «دائمَ الفَضلِ عَلَی البَرِیة» است، در رحمت او باز است؛ منتها در بعضی از موارد بازتر و گشوده‌ تر است. بخش ‌هایی كه مربوط به زمان و زمین است بخش‌ های بیرونی است، آن بخش‌ ها را همه می ‌توانند، درك كنند؛ شب‌ های جمعه است, روز عرفه است, روزهای مناسب دیگری است كه دعا مستجاب است؛ همیشه دعا مستجاب است، مخصوصاً در این ازمنه یا در كنار مشاهد مشرّفه در مساجد و مانند آن. ▫️ شما آقایان طلبه‌ ها این را به عنوان مطالعه كنید؛ اگر كفایه, مكاسب و رسائل را مطالعه می ‌كنید، مباحثه می ‌كنید، این زیارت های چندگانه وجود مبارك سید الشهداء را مخصوصاً در ماه های که ماه های زیارت این ذوات قدسی است، مطالعه كنید. یك وقت آدم زیارت می ‌خواند، ثواب می ‌برد؛ امّا وقتی شما زیارت نامه را یك دور مطالعه كردید و بعد مباحثه كردید، معلوم می‌ شود كه چیست و چگونه از قلب مطهّر امام به ما می‌ رسد، آن‌ گاه اگر به حرم رفتید و زیارت كوتاهی هم كردید عارفانه خواهد بود. ▫️ یكی از بهترین راه های حقّ آنها، درس و بحث زیارت نامه ‌هایی است كه در این مزارها آمده است. آن كف بحث‌ ها همین است كه مرحوم آقا شیخ عباس (رضوان الله علیه) آورده، این كف است! اگر دسترسی به منابع اولیه داشته باشید و با آن اسناد مطالعه كنید كه «طوبی لکم و حسن مآب»، نشد، این كف درس و بحث امام ‌شناسی است! ▫️ این زیارت‌ ها, این بیانات نورانی كه درباره زیارت ائمه مخصوصاً سید الشهداء است و در حرم ‌های اینها خوانده می ‌شود، گاهی از دور خوانده می ‌شود و گاهی هم از نزدیك, بخشی هم مربوط به حرم آنهاست دارد كه به این تعلّق گرفته است که از مجاری شما به عالَم برسد كه «بِكُم فَتَحَ الله بِكُم یختِم». اینها می ‌شوند حق‌ تعالی؛ كاری كه فرشته‌ ها می ‌كنند، اینها هم به طریق اُولی می ‌توانند بكنند، چون انسان كامل و معصوم كسی است كه می ‌تواند برتر از فرشته ‌ها باشد؛ اینها برتر از مدبّرات امر هستند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/09/06 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 گستره قیام ▫️ سالار شهیدان (سلام الله علیه) گرچه به عنوان و نهی از منكر قیام كرد؛ لكن معروف ها، برخی اعتقادی ‌اند و برخی فرعی، چه اینكه منكرها هم برخی اعتقادی ‌اند و برخی فرعی... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 گستره قیام ▫️ سالار شهیدان (سلام الله علیه) گرچه به عنوان و نهی از منكر قیام كرد؛ لكن معروف ها، برخی اعتقادی ‌اند و برخی فرعی، چه اینكه منكرها هم برخی اعتقادی ‌اند و برخی فرعی. ▫️ گناه دو قسم است: برخی از گناهان ‌اند كه كفرند و برخی از گناهان ‌اند كه كفر نیستند ولی معصیت اند با ؛ معروف هم دو قسم است: برخی از معروف ها جزء اصول دین ‌اند مثل و برخی از معروف ها جزء فروع دین ‌اند مثل نماز. یك وقت انسان نماز نمی ‌خواند، این مسلمانی است كه معصیت كرده است؛ اما یك وقت _ معاذ الله _ می‌ گوید نماز را كه خدا در قرآن كریم فرمود، من قبول ندارم؛ این منكری است كه كفر است و آن یكی منكری است كه معصیت است. ▫️ در عصر سالار شهیدان حسین ‌بن‌ علی بن‌ ابی ‌طالب (سلام الله علیهما) جریان منكر كه ابی ‌عبدالله فرمود: «من برای نهی از منكر قیام كردم»، تنها منكر فرعی و عملی نبود تنها معصیت نبود تنها بد اخلاقی نبود، بلكه آن منكر ریشه‌ ای و اعتقادی بود؛ یعنی به جای توحید بود، جاهلیت به جای عقلانیت بود، به جای اسلام بود. وقتی شرك به جای توحید برگشت، جاهلیت به جای عقلانیت برگشت و كفر به جای اسلام برگشت، قهراً معاصی مناسب خود را هم به همراه دارد. در جریان معروف هم همین طور است ▫️ اینكه سالار شهیدان (سلام الله علیه) فرمود: «من به قصد معروف قیام كرده ‌ام» تنها معروف فرعی و اخلاقی و عملی نبود، بلکه هم بود هم بود و هم ؛ یعنی شرك به جای توحید نشست، توحید، معروف است؛ تواضع رخت بربست و تكبر به جای تواضع نشست، تواضع، اخلاق است؛ صدق رخت بربست و دروغ به جای صدق نشست، صدق، یك واجب فرعی است. ▫️ سالار شهیدان هم برای آن قیام كرد هم برای قیام كرد و هم برای تا جامعه موحّد بشود در بخش اعتقاد، متخلّق به اخلاق الهی بشود در بخش صفات نفس، عامل به دستورهای دینی بشود در بخش فروع دین. آپارات: https://aparat.com/v/odPpI 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1385/11/20 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra