eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
نهضت امام حسین مکاتب انبیای الهی را احیا کرد ▫️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در برنامه تلویزیونی شعائر حسینی که از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسراء در فضای مجازی قابل مشاهده است ابراز داشتند: خیلی از بزرگان و اصحاب و یاران و همراهان گذشته سالار شهیدان از زمان پیغمبر تا سال شصت هجری اصرار داشتند که حسین بن علی بیعت کند حتی بعضی ها صلح برادرشان امام مجتبی (علیه السلام) را هم به زبان آورده بودند. از جمله ابن عباس که به حضرت می گفت همان طوری که شما در گذشته با معاویه کرده اید اکنون هم نسبت به یزید همراهی کنید و صبوری کنید. ▫️ وی افزود: این سخن بر ابی عبدالله بسیار سخت و دشوار بود. حضرت به او فرمود تو مگر جایگاه مرا نمی دانی؟ وضعیت من و خاندان مرا نمی شناسی؟ و نمی دانی که من در چه جایگاهی هستم؟ آیا این پیشنهاد همراهی و صبر و صلح با دستگاه ظلم به چه معناست؟ آیا تو فکر می کنی که من می توانم با کسی مثل معاویه و یزید کنم؟ ▫️ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جریان اذعان داشت: جریان صلح امام مجتبی (علیه السلام) به لحاظ مسائل سیاسی و اجتماعی آن روزگار یک ضرورت تاریخی است یک حتمیتی بود که غیر از این، هیچ چاره ای نبود و امام مجتبی (علیه السلام) هیچ راهی غیر از مسئله صلح نداشت، برای اینکه تمام یاران را به شهادت رسانده بودند یا آنها را از تیغ طمع و آز گذرانده بودند و آنها در حقیقت امام مجتبی (علیه السلام) را فروخته بودند و به راحتی می توانست امام مجتبی (علیه السلام) را هم به شهادت برساند و حاکمیت اسلامی را می پذیرفت و طبعاً آنجا هم امام حسین به شهادت می رسید. هیچ موفقیتی برای جهان اسلام وجود نداشت جز این صلح که مدتی مهلتی گرفته بشود و نفسی برای بماند و رمقی برای آن حاصل شود که بتواند بکند. ▫️ وی ادامه داد: اما زمانی که به جریان امام حسین (علیه السلام) رسید این فرصت بود که حضرت بتواند قیام کند و نهضتی بر پا کند و یک سنگینی را ایجاد کند و در جریان کربلا وضعیت مکتب اسلام را دوباره با شهادتش، با خونش دوباره احیا کند و لذا این مهلت بسیار سنگین و مهمی بود و ابی عبدالله (علیه السلام) از این فرصت استفاده کرد. درست است که به انجامید درست است که به اهل بیت منتهی شد، صحیح است که به اسارت و سر بر روی نیزه رفتن یاران و اصحاب بود و سختی های بی حدّ و حصری را بر اهل بیت (علیهم السلام) تحمیل کرد اما این تفکر شد و این اندیشه شد. نه تنها مکتب اسلام بلکه سایر آن گونه که قرآن احیا کرده است با خون حسین بن علی احیا شد. ▫️ حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی تاکید کرد: کسانی که هنوز هم فکر می کنند که ابی عبدالله احیاناً جای بیعت داشت و خواست در یک فرصتی در یک وضعیتی بیعت خودش را با یزید و امثال ذلک داشته باشد، این سخنان را بشنود و بداند که حسین بن علی با قاطعیت تمام هم به خودش یقین و اعتراف داشت و هم به عدم سازش و در مقابل او. منبع: 🌐 news.esra.ir 🆔 @m_vaezjavadi
دعای مستجاب ✍️ مرحوم شيخ مفيد (رضوان الله تعالي عليه) در کتاب شريف أمالی از معصوم (سلام الله عليه) نقل کرد دعايی مستجاب است که دعا کننده موحّد باشد، بداند فقط از خدا چيزی می‌ خواهد و لاغير! ▫️ اگر کسی بيماری داشته باشد، چشمش به داروی خودش باشد، به رهنمود طبيب باشد، به دستگاه تغذيه و تجزيه و مانند آن باشد و خدا را هم يکی از اين علل و اسباب بداند چنين دعايی موحّدانه نيست؛ يا بی ‌اثر است يا کم‌ اثر. ولی اگر بگويد خدايا همه اينها فيض تو هستند، همه اينها را تو تدبير می ‌کنی، همه اينها دست اندرکاران تو هستند، تو مسبّب اسباب هستی؛ فرمودند اين دعا يقيناً مستجاب است، ممکن نيست رد بشود. مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1398/11/03 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مبانی متزلزل 🔹 این صبغه علمی ندارد كه برای اینكه حقوق مثل فقه مثل قانون، سه مرحله دارد: مواد حقوقی دارد؛ این مواد را از مبانی می‌ گیرند و آن مبانی را از منابع می ‌گیرند. یك فقیه وقتی رساله می ‌نویسد موادّ فقهی ‌اش در رساله است، این مواد فقهی را از یك سری مبانی می ‌گیرد كه در اصول فقه این مبانی برای این فقیه روشن شده است و این مبانی را از منابع استنباط می‌ كند؛ یعنی از قرآن و عترت و عقل. از منابع, مبانی می ‌گیرد و از مبانی, موادّ حقوقی؛ فقه این طور است، اخلاق این طور است، حقوق این طور است در نظام اسلامی. 🔹 الآن این حقوق بشر مبنای علمی ندارد؛ حالا چند ماده است به عنوان حقوق بشر، این مواد را از چه می ‌گیرند؟ از می ‌گیرند از آزادی از استقلال از امنیت از عدالت از امانت از زندگی مسالمت‌آمیز حُسن همجواری تفاهم متقابل؛ اینها یك سری مبانی پذیرفته‌شده است که از این مبانی، آن موادّ حقوقی را استنباط می ‌كنند که می‌ شود . 🔹 مهم‌ترین مبنا در بین اینها مسئله است كه عدل از همه اینها شیرین ‌تر بالاتر و عمیق ‌تر است و معنای عدل هم شفاف و روشن است؛ عدل یعنی «وضع كلّ شیء فی موضعه»؛ اما تمام ابهام از این به بعد است که جای اشیاء كجاست؟ جای اشخاص كجاست؟ شما كه منبع وحیانی ندارید، آن كه اشیاء را آفرید و آن كه اشخاص را آفرید می‌داند جایشان كجاست؛ او جای زن و مرد را مشخص كرده او جای شراب و سركه را مشخص كرده او جای گوسفند و خوك را مشخص كرده است. الآن اینها به این مجاهدان و مدافعان فلسطین و غزّه می‌ گویند ! این كه نمی فهمد یعنی چه این كه نمی فهمد یعنی چه! اگر عدل, مبنای حقوقی است و معنای عدل هم «وضع كلّ شیء فی موضعه» است كه معنای روشنی است، خب جای اشیاء كجاست؟ جای اشخاص كجاست؟ جای جهاد و دفاع كجاست؟ جای ترور كجاست؟ 📚 سوره مبارکه فرقان جلسه 26 تاریخ: 1390/12/11 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 416 🔸 پیشگیری از بیماری ... امام صادق (علیه السلام) نیز فرمود: با همسرت در آغاز و نیمه و پایان ماه قمری آمیزش نکن، زیرا هرکس چنین کرد باید سقط فرزندش را بپذیرد و شاید فرزندش دیوانه شود.[1] البته برپایه روایتی از امیرموٴمنان (علیه السلام) شب اول ماه رمضان از این نهی استثنا شده است.[2] از موارد پیشگیری از بیماری کودک، ترک سخن گفتن هنگام آمیزش با همسر است؛ رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) از سخن گفتن به هنگام آمیزش با همسر نهی فرمود زیرا که موجب گنگی فرزند می‌ شود.[3] [1] . لا تُجَامِعْ فِى أَوَّلِ الشَّهْرِ وَ لا فِى وَسَطِهِ وَ لا فِى آخِرِهِ، فَإِنَّهُ مَنْ فَعَلَ ذَلِكَ فَلْیسَلِّمْ لِسِقْطِ الْوَلَدِ. ثُمَّ قَالَ: أَوْشَكَ أَنْ یكُونَ مَجْنُوناً؛ أَلا تَرَی أَنَّ الْمَجْنُونَ أَكْثَرَ مَا یصْرَعُ فِى أَوَّلِ الشَّهْرِ وَ وَسَطِهِ وَ آخِرِهِ (وسائل الشیعة، ج20، ص129). [2] . قَالَ عَلِىٌع: یسْتَحَبُّ لِلرَجُلِ أَنْ یأْتِىَ الرَّجُلُ أَهْلَهُ أَوَّلَ لَیلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَان (الكافى، ج4، ص180). [3] . نَهاكُم عن ... الكلام عِنْدَ الْجِمَاعِ و قال: یورِثُ الْخَرَسَ یعنى فِى الوَلَد (كتاب الخصال، ص520). 📚 مفاتیح الحیات ص 266 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
ره توشه ابدی ✍️ چون روح یک موجود جاودانه و ابدی است چاره‌ای جز ندارد، هر چه گذشتنی و گذرا است غذای روح ما نیست و هر چه مانا و پایدار است ما است. اگر ما پایداری و ماندگاری تهیه نکنیم، بعد از مرگ گرسنه ‌ایم و رنج برای همیشه است و هیچ آسایشی نداریم؛ اما اگر یک تهیه کردیم، برای ابد راحت هستیم. مطالعه بیشتر: 🌐 news.esra.ir 📚 درس اخلاق تاریخ: 1398/11/03 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
زمان آیین آغازسال تحصیلی مدارس علمیه و موسسات آموزش عالی اسراء 🔸 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیین آغاز سال تحصیلی 1402-1401 مدارس علمیه و موسسات آموزش عالی اسراء با پیام تصویری آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد. لازم به ذکر است آیین آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی اسراء قم روز یکشنبه 6 شهریور ماه ساعت 15 در محل سالن آمفی تئاتر بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء واقع در قم 75 متری عمار یاسر نبش خیابان شهید قدوسی برگزار می گردد. 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پیام تصویری حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به مراسم بزرگداشت اولین سالگرد حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی قزوینی مؤلف کتاب «موسوعة کلمات الرسول الاعظم(ص)». لینک آپارات: https://aparat.com/v/CWN2z ▫️ تاریخ پخش: 1401/06/03 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 لسان بنان 🔹 راز بهره برداری از دو عنصر این است که مردی در محضر رسول اکرم (علیه و علی آله آلاف التحیة و الکرم) عرض کرد محفل علمی شما آموزنده و شیرین است، اما وقتی از اینجا خارج شدیم فراموش می کنيم و آن حلاوت را به همراه نداریم. حضرت فرمود: «اِسْتَعِن بِيَمينِك»؛ وقتی به آمدی، با قلم و مرکّب و کاغذ بیا که آنچه را می شنوی بنویسی و بعد در زمان فراغت، به نوشته های علمی بنگری و تکامل پیدا کنی؛ این است. 📚 گزیده ای از پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به مراسم بزرگداشت اولین سالگرد حجت الاسلام والمسلمین سید موسی ابراهیمی تاریخ پخش: 1401/06/03 پیام کامل در آپارات: https://aparat.com/v/CWN2z 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 بازتاب عمل 🔹 هیچ ممکن نیست که کسی به دیگری خیر برساند و هیچ ممکن نیست که کسی به دیگری شرّ برساند «الا بالعرض»؛ یعنی چه؟ یعنی هر کار خیری که انسان انجام می ‌دهد، نود درصد یا 95 درصد برای خودش است، سایه این کار خیر به دیگری می ‌رسد؛ مثل اینکه کسی در خانه خودش درخت میوه ‌ای غرس بکند، منظره برای او، میوه برای او، سایه برای او، فضای سبز برای اوست، گاهی هم نسیمی می ‌وزد و بوی این درخت را یا بوی این میوه را به شامه رهگذر می ‌رساند، همین! این شخص نسبت به دیگری چه کار خیری کرد؟ فقط پنج درصد که آن پنج درصد را خودش هم بهره می ‌برد و اگر ـ خدای ناکرده ـ کنیفی در همین منزل حفر بکند، تمام بوی بدش دامنگیر او و عائله او می ‌شود، گاهی هم که بادی بوزد ممکن است رهگذر را برنجاند. 🔹 این یک است؛ آیه هفتم سوره مبارکه «اسراء» این است: ﴿إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنتُمْ لأَنفُسِكُمْ﴾ _ این «لام» برای اختصاص است _ یعنی کار خوب برای خود شماست ﴿وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها﴾ یعنی اگر کار بد کردید این هم مخصوص خود شماست. عمل، مخصوص عامل است؛ چون عمل مخصوص عامل است، اگر چیزی از عمل به غیر می ‌رسد «من الخیر أو الشّر»، می ‌شود «بالعرض». این را به صورت اصل کلّی فرمود که هر کاری که می ‌کنید مخصوص خود شماست _ این یک قانون کلّی است _ بعد این قانون کلّی را در موارد گوناگون تبیین کرد؛ در بخش پایانی سوره مبارکه «بقره» آیه 265 فرمود کسی که در راه خدا انفاق می ‌کند گذشته از آن اجرهای فراوانی که دارد، پایگاه خود را تثبیت کرده است: ﴿وَ مَثَلُ الَّذِینَ ینْفِقُونَ أَمْوَالَهُمُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاتِ اللّهِ وَ تَثْبِیتَاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ﴾. 📚 سوره مبارکه منافقون جلسه 4 تاریخ: 1397/02/03 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 417 🔸 شست‌ و شو رسول گرامی (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: کودکانتان را از آلودگی بشویید، زیرا شیطان آلودگی را می ‌بوید و موجب ترس کودک در خواب و نیز آزار فرشتگان همراه کودک می‌ شود.[1] [1] . اغْسِلُوا صِبْیانَكُمْ مِنَ الْغَمَرِ، فَإِنَّ الشَّیطَانَ یشَمُّ الْغَمَرَ فَیفْزَعُ الصَّبِىُّ فِى رُقَادِهِ وَ یتَأَذَّی بِهِ الْكَاتِبَان (عیون اخبار الرضاA، ج2، ص69). 📚 مفاتیح الحیات ص 267 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی ▫️ استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. جلسه: نهم تاریخ: محرم 1401 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 نهضت جاوید ▫️ جریان حسین بن علی به او برمی‌گردد نه شخصیت حقیقی او... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
🏴 نهضت جاوید ▫️ جریان حسین بن علی به او برمی‌گردد نه شخصیت حقیقی او! حسین ‌بن ‌علی از آن جهت كه یك شخص حقیقی است، فرزند علی ‌بن ‌ابی طالب است و مانند سایر فرزندان امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) یك انسان متعارف است كه مانند افراد دیگر محكوم ﴿كُلُّ نَفْسٍ ذَائِقَةُ الْمَوْتِ﴾ است؛ اما یك نیز دارد به نام . ▫️ آنها با خود حسین ‌بن‌ علی از آن جهت كه یك شخص عادی بود كه در نبرد نبودند، بلکه به ‌عنوان اینكه او دارد در نبرد بودند، بنابراین دشمن ها با امامت درگیر بودند نه با شخص امام (این یك نكته). وجود مبارك ابی ‌عبدالله هم نفرمود كه وقتی یزید حاكم شد باید فاتحه اسلام را خواند، فرمود: «وَ عَلَی الْإِسْلَامِ‏ السَّلَامُ‏ إِذْ قَدْ بُلِیتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یزِیدَ»؛ جریان یزید تمثیل است نه تعیین؛ یعنی خصوصیتی برای یزید نیست، بلکه و خصوصیتی برای حسین‌ بن ‌علی (سلام الله علیهما) نیست، بلکه هر كسی دارای است! ▫️ بنابراین براساس این دو نكته: یكی اینكه شخصیت حقوقی حسین‌ بن‌ علی (سلام الله علیهما) به امامت بر می ‌گردد و دوم اینكه وجود مبارك حضرت ها را تا روز قیامت مشخص كرد كه اگر حاكمی شد نباید ساكت نشست، شهید شد. آپارات: https://aparat.com/v/fnbTJ 📚 درس اخلاق تاریخ: 1390/90/10 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیام تسلیت حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی به مناسبت ارتحال آیت الله ناصری پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پیامی، ارتحال عالم متخلق حضرت آیت الله ناصری را تسلیت گفتند. متن پیام معظم له بدین شرح است: إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ ▪️ ارتحال عالم متخلّق را به حوزه علميّه و مردم بزرگوار اصفهان و بيت شريف آن فقيد سعيد تسليت و علوّ درجات آن فقيه راحل و صبر جميل بازماندگان از خداى سبحان مسئلت مى شود. جوادی آملی چهارم شهريور ١٤٠١ 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 فریادگر عزت ▫️ مرحوم طبرسی(رضوان الله علیه) در جلد دوم کتاب شریف احتجاج، آنجا که احتجاجات وجود مبارک در مجلس شام را ذکر می ‌کند: «احتجاج علی بن الحسین زین العابدین _علیهما السلام_ علی یزید بن معاویة لما أدخل علیه‏»، در آنجا دارد که این جریان را و عادل نقل کردند. ▫️ وقتی که وجود مبارک بالای منبر رفتند «فَحَمِدَ اللَّهَ وَ أَثْنَی عَلَیهِ وَ صَلَّی عَلَی رَسُولِ اللَّهِ(صلی الله علیه و آله و سلم) ثُمَّ قَالَ أَیهَا النَّاسُ مَنْ عَرَفَنِی فَقَدْ عَرَفَنِی وَ مَنْ لَمْ یعْرِفْنِی فَأَنَا أُعَرِّفُهُ بِنَفْسِی أَنَا ابْنُ مَكَّةَ وَ مِنًی»؛ ما امسال مکه نرفتیم ولی مکه را ما زنده کردیم! منا نرفتیم ولی منا را ما زنده کردیم! ▫️ «أَنَا ابْنُ الْمَرْوَةِ وَ الصَّفَا أَنَا ابْنُ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَی أَنَا ابْنُ مَنْ لَا یخْفَی أَنَا ابْنُ مَنْ عَلَا فَاسْتَعْلَی فَجَازَ سِدْرَةَ الْمُنْتَهَی فَكانَ مِنْ رَبِّهِ قابَ قَوْسَینِ أَوْ أَدْنى». حیف مقتل است که به دست بعضی‌ ها افتاد! وگرنه همین مقتل، تبیین بسیاری از آیات و روایات تفسیری را بر عهده دارد؛ اینها وقتی سخنرانی می‌ کنند، بالاخره دارند آیات را تفسیر می ‌کنند. فرمود من پسر کسی هستم که ﴿دَنَا فَتَدَلَّی ٭ فَكانَ قابَ قَوْسَینِ أَوْ أَدْنی‏﴾؛ آن روز فرمود در تمام کره زمین، مردی به عظمت من نیست و درست فرمود. 📚 سوره مبارکه نجم جلسه 9 تاریخ: 1395/12/21 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
علم به انسان ارزش می دهد/تواضع، حلم و دوری از کبر و حسد و حرص از نتایج پرداختن به علم است ▫️ مراسم سالگرد درگذشت حجت الاسلام و المسلمین با حضور حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی برگزار شد. 👇👇👇👇 🆔 @m_vaezjavadi
علم به انسان ارزش می دهد/تواضع، حلم و دوری از کبر و حسد و حرص از نتایج پرداختن به علم است ▫️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در مراسم سالگرد درگذشت حجت الاسلام و المسلمین که عصر امروز در گلزار شهدا برگزار شد ابراز داشت: یکی از چیزهایی که به انسان ارزش می دهد است. تواضع، حلم، فروتنی و همچنین دوری از کبر و حسد و حرض از نتایج پرداختن به علم است زیرا علم نوری است که خدا در وجود انسان قرار می دهد. ▫️ وی افزود: حوزه های علمیه بر این پایه استوارند که چنین افرادی تربیت کنند. افرادی که باشند و علمشان را به جامعه عرضه کنند و موجب شوند. ▫️ استاد مرتضی جوادی آملی با اشاره به ویژگی های شخصیتی مرحوم اسد پور اذعان کرد: مرحوم اسدپور از جمله همین انسان های و بود. او یک با سواد معمولی نبود بلکه دارای اخلاق برجسته ای نیز بود و علمش را با اوصاف کمالی همراه کرد. ▫️ حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی تاکید کرد: در این بیست سالی که با این بزرگوار در ارتباط بودم حتی ترک اولی از او ندیدم. خداوند روح پاکش را با اهل بیت محشور کند. لازم به ذکر است مرحوم حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین اسدپور استاد برجسته سطوح عالی حوزه های علمیه و مدیر و استاد مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآن اسراء بود. روحش شاد و یادش گرامی! 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 418 🔸 ختنه كردن کودک در روز هفتم از موارد بهداشتی کودک سنّت ختنه است. از معصومان (علیهم السلام) روایت شده است: نوزادان (پسر) خود را در روز هفتم (تولدشان) ختنه کنید تا پاک باشند.[1] [1] . اخْتِنُوا أَوْلادَكُمْ یوْمَ السَّابِعِ یطَّهَّرُوا... (الکافی، ج6، ص35). 📚 مفاتیح الحیات ص 267 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 شروع دروس حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در سال تحصیلی جدید 🔹 روز یکشنبه 6 شهریور ماه 1401 🔸 (جلد1): ساعت 11 صبح الی 12 🔸 سطح 4 استاد: سه شنبه ها ساعت 18 الی 20 زمان شروع 8 شهریور 🔷🔸💠🔸🔷 🔹 لینک پخش زنده درس استاد: https://el.esra.ir/ch/falsafe-asfar-jelde9 🔹 لینک پخش زنده درس تفسیر قرآن سطح 4 استاد: https://el.esra.ir/ch/httpsel.esra.irchtafsir-falsefe-tafsir-qoran 🆔@m_vaezjavadi