eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
12.3هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
2هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 کانال دروس معظم له @a_javadiamoli_doross ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
اولین همایش بین‌المللی «مطالعات تطبیقی قرآن‌پژوهی؛ با رویکرد بررسی اندیشه‌ های تفسیری آیت‌الله العظمی جوادی آملی» 🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
فراخوان مقاله اولین همایش بین‌المللی «مطالعات تطبیقی قرآن‌پژوهی؛ با رویکرد بررسی اندیشه‌ های تفسیری مفسر بزرگ جهان اسلام آیت ‌الله العظمی جوادی آملی» از سوی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم منتشر شد. 🔸 محورهای ارسال مقاله به این همایش شامل «نظام تفسیری و علوم قرآنی»، «نظام معرفتی» و «نقش و جایگاه روایات یا جایگاه اهل بیت (ع) در تفسیر آیت‌ الله العظمی جوادی آملی» هستند. ↙️ این همایش ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار می ‌شود و علاقه‌ مندان تا ۳۱ مردادماه برای ارسال مقاله فرصت دارند. لینک خبر: https://esra.ir/fa/web/news/w/1759164 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پاسخ به تحریف مطلبی با موضوع «مقایسه جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین!» سخن سردبیر؛ 🔹 اخیراً مطلبی به نقل از حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در فضای مجازی به صورت تحریف شده، منتشر گردیده که باعث سوء برداشت هایی در جامعه شده است. آنچه به صورت تحریف شده از لسان آیت الله العظمی جوادی آملی نقل گردیده، این است.. . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
پاسخ به تحریف مطلبی با موضوع «مقایسه جمهوری اسلامی با حکومت امیر المومنین!» سخن سردبیر؛ 🔹 اخیراً مطلبی به نقل از حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در فضای مجازی به صورت تحریف شده، منتشر گردیده که باعث سوء برداشت هایی در جامعه شده است. آنچه به صورت تحریف شده از لسان آیت الله العظمی جوادی آملی نقل گردیده، این است: 🔴 آیت الله جوادی آملی: جمهوری اسلامی از حکومت امیر المومنین (ع) بهتر است... هر چند مانند مولا علی ع نیامده و نخواهد آمد. 👈 چهار تا و چهارصد تا و چهار هزار تا فساد چیزی نیست که انسان بخواهد با آن اساس حکومت را بزند چرا که فساد در همه حکومت ها وجود داشته باید اصلاح کرد. ↙️ اما قبل از ورود به اصل سخنان حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، نکته ای را از نظر می گذرانیم: 🔹 معظم له در جلسه 222 سوره نساء (تاریخ 13/11/1372) در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان، نکاتی را جهت استفاده هر چه بیشتر مبلغین از این ماه مبارک بیان می فرمایند، از جمله آن موارد «لزوم تعلیم در کنار تبلیغ»، «لزوم آگاهی بخشی به نسل جدید خصوصا جوانان و نوجوانان جامعه» و «بیاناتی مبنی بر دستورات قرآن کریم بر تربیت کودکان بر مبنای عفت و ادب» ارائه نمودند و سپس به جایگاه نظام اسلامی نیز اشاره کرده و مبلغین را از در دفاع از نظام بر حذر می دارند، و در این باره می فرمایند که هم باید هزاران جنبه مثبت نظام جمهوری اسلامی را دید و هم اگر جایی یا باشد، تذکر داد تا اصلاح شود، و در هیچ جای از این جلسه درس، اصلا کلمه به کار برده نشده است و مشخص نیست این نویسنده متن فوق، با چه توجیه شرعی و عقلی چنین جمله ناروایی را به حضرت استاد نسبت داده است؟! ↙️ اما اصل سخنان حضرت استاد در جلسه درس تفسیر خود چه بود؟... . مطالعه کامل: https://news.esra.ir/fa/w/1759328 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
تحیت مبارک
🔹 فرمود: ﴿فَإِذَا دَخَلْتُم بُیوتاً فَسَلِّمُوا عَلَی أَنفُسِكُمْ تَحِیةً مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُبَارَكَةً طَیبَةً﴾؛ اگر کسی در خانه بود «فلْیسلّم بعضكم علی بعضٍ» و اگر كسی در خانه نبود بگویید: ؛ مثل اینكه در نماز این كار را می‌كنیم می ‌گوییم: «السلام علینا و علی عباد الله الصالحین». 🔹 یك وقت خود انسان تحیت دارد می‌ گوید درود عرض می‌ كنم تحیت عرض می ‌كنم می‌ گوید «سلامٌ علیكم»؛ یك وقت می ‌گوید: ﴿تَحِیةً مِّنْ عِندِ اللَّهِ﴾. در نماز كه ما می ‌گوییم: «السلام علینا و علی عباد الله الصالحین»، ما نسبت به خود سلام بكنیم یعنی چه؟ «السلام علینا» یعنی چه؟ اینجاست كه گفتند این شخص ، شده خلیفة الله، وقتی خلیفة الله شد، است، وقتی ترجمان خدا شد، رسالت الهی را دارد؛ این است كه دارد سلام خدا را می‌ رساند! 🔹 اگر خدا بفرماید: ﴿سَلاَمٌ عَلَی نُوحٍ فِی الْعَالَمِینَ﴾ بجاست، اگر بفرماید: ﴿سَلاَمٌ عَلَی إِبْرَاهِیمَ﴾ بجاست، اگر بفرماید: ﴿سَلاَمٌ عَلَی مُوسَی وَهَارُونَ﴾ بجاست، اگر بفرماید: «سلام علی عباد الله الصالحین» بجاست؛ همین خدا به نمازگزار اجازه می ‌دهد می ‌فرماید شما از طرف من به نمازگزاران عالَم سلام بفرست. این كم‌ مقامی نیست كه ﴿تَحِیةً مِّنْ عِندِ اللَّهِ﴾! یعنی یك نمازگزار، می ‌شود و فرستاده خدا می‌ شود، مُصلّی می‌شود رسول الله! این فرستاده خدا این خلیفه خدا، بر همه نمازگزاران سلام می ‌فرستد: «السلام علینا و علی عباد الله الصالحین». اینجا هم فرمود: ﴿فَإِذَا دَخَلْتُم بُیوتاً فَسَلِّمُوا عَلَی أَنفُسِكُمْ تَحِیةً مِّنْ عِندِ اللَّهِ مُبَارَكَةً طَیبَةً﴾. 📚 سوره مبارکه نور جلسه 37 تاریخ: 1390/10/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
احیای امر به معروف و نهی از منکر 🔹 از پیام های سالار شهیدان در نهضت عاشورا نشر و احیای این عزم ملّی بود... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
احیای امر به معروف و نهی از منکر 🔹 از پیام های سالار شهیدان در نهضت عاشورا نشر و احیای این عزم ملّی بود. خداوند در سوره «لقمان» وقتی که حکمت را معنا کرد و حکیم را معرّفی نمود و لقمان را به وصف صاحب حکمت ستود، فرمود: چنین انسان حکیمی به فرزندش نصیحت حکیمانه کرد و گفت: ﴿وَ أْمُرْ بِالْمَعْرُوفِ وَ انْهَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ اصْبِرْ عَلى ما أَصابَكَ إِنَّ ذلِكَ مِنْ عَزْمِ الْأُمُورِ﴾ . یعنی چیزی که عقل و نقل (قرآن و روایات) او را به رسمیّت می شناسند؛ خلاف که پیش عقل و نقل، نکره و ناشناس است و او را به رسمیّت نمی شناسند. حضرت لقمان فرمود: امر به معروف و نهی از منکر کن. سپس فرمود: امر به معروف، عزم ملّی می خواهد و این راه، مصیبت و رخداد تلخ به همراه دارد و باید در آن صبر پیشه کنی... . 🔹 امر به معروف و نهی از منکر از وظایف اختصاصی حوزه های علمیه نیست؛ چون کار اختصاصی آن ها تعلیم و تزکیه است. همچنین از اختیارات دانشگاه ها نیست؛ زیرا کار ویژه آن ها دانشوری و نشر اندیشه و دانش است. نیز در قلمرو آموزش و پرورش نیست؛ چون کار مخصوص آن ها پرورش و تربیت نوسالان و جوانان است. امر به معروف و نهی از منکر، امری ملّی، مصمّم و جزمی است که با همراه است... . 🔹 فریضه امر به معروف و نهی از منکر با حدّ و تعزیر فرق جوهری دارد. در امر به معروف به انجام کار فرمان می دهند و در نهی از منکر جلوی کار زشت را می گیرند و به عامل آن می گویند: این کار خوب را انجام بده یا کار بد را نکن، ولی در حدّ و تعزیر، شخص بزهکار را تنبیه می کنند که چرا فلان کار قبیح را مرتکب شدی. از این رو، چنین کاری به عهده است؛ خلاف امر به معروف و نهی از منکر که وظیفه همگان است، نه خصوص قاضی... . 🔹 حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: هیچ کس نباید در جامعه اسلامی از خود سلب مسؤولیت کند و بگوید: به من چه! ... مسؤولیت عمومی برای آن است که انسان دارای است... و چون حیثیّت جمعی دارد، به دیگران وابسته است. 🔹 ... امر به معروف و نهی از منکر، جنبه ای دارد که نمی گذارد وارد صحنه شوند. اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، افراد شرور والی مردم می گردند؛ آنگاه ولایت فقیه عادل مطرح نخواهد بود، بلکه سرپرستی سفیه و فاسق پذیرفته می شود. در این حال، مردانِ برجسته دعا می کنند و مستجاب نمی شود. ... از این جاست که در کلمات قصار حضرت علی (علیه السلام) چنین آمده است: جهاد در راه خدا نسبت به امر به معروف، مانند آب دهان است در برابر دریا؛ یعنی آن جهاد نرم در برابر این جهاد شدید و سخت، چنین است. هر دو جهادند؛ امّا یکی بالاتر از دیگری است. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص108 تا 114 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 7. مهمانان پاداش گرامیداشت مهمان تقویت روحی: امیرموٴمنان (علیه السلام) فرمود: نیروی تن آدمیان به غذا خوردن است و نیروی جانشان به غذا دادن. [1] [1]. قُوتُ الأَجْسَامِ الطَّعَامُ وَ قُوتُ الأَرْوَاحِ الإِطْعَام (الدعوات، راوندی، ص142). 📚 مفاتیح الحیات ص 387 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
به اطلاع علاقمندان و شاگردان دروس حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی می رساند درس اخلاق هفتگی حضرت استاد ـ ادامه مبحث شرح نهج البلاغه، این هفته نیز طبق روال پنجشنبه ها ساعت 10 صبح به صورت مجازی برگزار می گردد. سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : https://tv.esra.ir سامانه مجازی آموزش: https://el.esra.ir/ch/darseakhlagh-ayatollah-javadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اصناف امت 🔹 امت اسلامی بالجمله خوب نیستند فی ‌الجمله خوب ‌اند: ﴿فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ وَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَیرَاتِ﴾. ائمه (علیهم السلام) فرمودند: ﴿ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ﴾، انسان است كه «یحوم حوم نفسه»؛ هر چه دلش می ‌خواهد انجام می دهد! اینكه می ‌گوید من هر چه دلم بخواهد انجام می ‌دهم, هر جا دلم بخواهد می ‌روم, هر چه دلم بخواهد می ‌نویسم، این «یحوم حوم نفسه». این قسم اول است كه از او به «ظالم» یاد شده است و بدترین ظلمش هم همان است كه گرفتار الحاد می ‌شود و به خودش ستم می ‌كند. 🔹 ﴿وَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ﴾؛ یعنی هستند كه در روایت دارد اینها «یحوم حوم قلبه»؛ اینها مشكل خودشان را حل می ‌كنند. 🔹 ﴿وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَیرَاتِ بِإِذْنِ اللَّهِ﴾؛ اینها پیشگام ‌اند اینها سابق ‌اند ﴿بِالْخَیرَاتِ﴾، وقتی سابق به خیرات شدند مواظب دیگران هم هستند. درباره این گروه در روایت دارد که ﴿سَابِقٌ بِالْخَیرَاتِ﴾ كسانی ‌اند كه «یحوم حوم ربّه عزّ وجل»؛ نه حوم نفس‌ اند و خودمحورند كه فرقه اولی بود نه حوم قلب ‌اند كه فرقه میانی و ثانیه است، بلكه به كار می ‌كنند و هر چه او پسندد می ‌پسندند. 📚 سوره مبارکه فاطر جلسه 15 تاریخ: 1392/09/13 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیوند علم و عمل 🔹 انسان، موجودی است متفکر که کارهایش بر استوار است و تفکّر او در تنظیم کردارش مؤثر است.... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
پیوند علم و عمل 🔹 انسان، موجودی است متفکر که کارهایش بر استوار است و تفکّر او در تنظیم کردارش مؤثر است. نه می توان او را از اندیشیدن بازداشت و نه می توان کار و کوشش را از او گرفت تا موجودی جامد و بی فعّالیت شود و نه می توان پیوند میان علم و عمل او را نادیده گرفت. بنابراین، حیات بشر، آمیزه ای از است و نیز آگاهی و دانش او خطوط فعالیتش را ترسیم و به کار و کوشش او کمک می کند. 🔹 ناهماهنگی میان دانش و عمل انسان، او را از حیات و هویت انسانی بی بهره می کند؛ زیرا هویت بشر از اندیشه های علمی و انگیزه های عملی ساخته می شود و کسی زنده است که اندیشه صائب و انگیزه صالح دارد. بنابر این، هر قدر دانش انسانْ عمیق تر و کردار او حکیمانه تر و پیوند میان دانش و کوشش او استوارتر شود، زندگی او خردمندانه تر و پربارتر و در نتیجه او زنده تر است. از این رو، در ره آورد پیامبران و رهبران الهی که وظیفه احیای انسانیت را به عهده دارند: ﴿یا أیّها الّذین امنوا استجیبوا لله و للرسول إذا دعاکم لما یحییکم﴾ ... . قرآن کریم، گاهی با تشویق آدمی به «علم متقن» و «عمل محکم»، او را به استحکام پیوند میان این دو فرامی خواند و گاه نیز جهل و بیکاری و تن پروری و گسیختگی علم از عمل را نکوهش می کند. انسان باید با آموختن دانش و انجام کارهای صالح و نیز با تحکیم پیوند میان دانش و کوشش، خویشتن و جامعه را از چنگال نیستی و جهل و تنبلی برهاند تا به «حیات معقول و مسؤول» بار یابد... . 🔹 گستره نفوذ علم از قلمرو عمل بیش تر و نسبت میان این دو، «اطلاق» و «تعیّن» است؛ یعنی علمْ حقیقتی است مطلق و عمل حقیقتی متعیّن است. از این رو، عمل را به اوج مقام ارجمند علم، راهی نیست؛ زیرا برخی از معلوم ها از محدوده حیات بشری بیرون است و انسان در تحقق آن ها هیچ نقشی ندارد. افزون بر این، پیدایش آدمی، مرهون و معلول تحقق برخی از معلوم هاست. نیز برخی از معلوم ها در درون محدوده حیات بشر جای دارند و پیدایش آن ها در گرو اراده و کار اوست؛ به گونه ای که اگر او نبود، این امور هرگز پدید نمی آمدند. 🔹 به هر روی، بهره مندی از اندیشه برهانی و نیز پیروی انگیزه از آن، موجب می شود که انسان بر همه کارهایش توفیق یابد و نبود هر یک، رسیدن به هدف را ناممکن می کند؛ چنان که ملّت کج اندیش و ناآگاه که از جزم علمی محروم است یا ملّتی دانا که عزم عملی ندارد، هرگز به مقصود خود نمی رسد. سرّش آن است که اندیشوران بی بهره از استدلال و برهان، گرفتار شک هستند و اگر عاقلانه تصمیم نگیرند، دچار تردید نیز خواهند شد. راه رهایی از آسیبِ شکِّ در دانش، بارور کردن اندیشه علمی است و راه رستن از تردید در منش، دستیابی به عزمی پایدار و خردمندانه است. 📚 شکوفایی عقل در پرتو نهضت حسینی ص117 تا 119 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 هم اکنون پخش زنده درس اخلاق حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی ↙️ سایت تلویزیون اینترنتی اسراء : https://tv.esra.ir ↙️ سامانه مجازی آموزش: https://el.esra.ir/ch/darseakhlagh-ayatollah-javadiamoli 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات 🔸 مصادیق شهروندان 7. مهمانان كیفر ردّ مهمان ابوحمزه گوید: به امام باقر (ع) عرض كردم: فدایتان شوم چه می ‌گویی درباره مسلمانی كه نزد مسلمانی برای دیدار یا درخواست نیاز رفته باشد و از او اذن ورود بخواهد؛ ولی او در حالی كه در خانه‌ اش هست، به وی اجازه ورود ندهد و از خانه بیرون نیاید؟ فرمود: ای اباحمزه! هر مسلمانی نزد مسلمانی دیگر برای دیدار یا درخواست نیازی برود و او در خانه باشد و از او اجازه ورود بخواهد و صاحبخانه به استقبال مهمان نرود پیوسته از رحمت خدا به دور است تا همدیگر را ملاقات كنند. [از روی تعجب] گفتم فدایتان شوم آیا پیوسته از رحمت خدا دور است تا یكدیگر را ملاقات كنند؟ فرمود: آری، ای ابوحمزه! [1] [1]. (الكافى، ج2، ص365). 📚 مفاتیح الحیات ص 387 مرکز بین المللی نشر اسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
حیات طیبه در قناعت است / پیرو اهلبیت باید برای حفظ دین، امتحانات الهی را تحمل کند 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
صبح امروز (پنجشنبه 19 مرداد ماه) جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی به صورت مجازی برگزار گردید. در این جلسه آیت الله العظمی جوادی آملی به ادامه مبحث شرح نهج البلاغه ـ 112 ـ پرداختند. معظم له بیان داشتند: وجود مبارک امیرالمومنین علیه السلام در این کلمه حکیمانه خود که در نهج البلاغه آمده است می فرماید: «مَنْ أَحَبَّنَا أَهْلَ الْبَیتِ، فَلْیسْتَعِدَّ لِلْفَقْرِ جِلْبَاباً» ... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
حیات طیبه در قناعت است / پیرو اهلبیت باید برای حفظ دین، امتحانات الهی را تحمل کند 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:
صبح امروز (پنجشنبه 19 مرداد ماه) جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی به صورت مجازی برگزار گردید. در این جلسه آیت الله العظمی جوادی آملی به ادامه مبحث شرح نهج البلاغه ـ 112 ـ پرداختند. معظم له بیان داشتند: وجود مبارک امیرالمومنین علیه السلام در این کلمه حکیمانه خود که در نهج البلاغه آمده است می فرماید: «مَنْ أَحَبَّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ، فَلْيَسْتَعِدَّ لِلْفَقْرِ جِلْبَاباً» اگر کسی دوست ما خاندان عصمت و طهارت هست، جامه ای از فقر برای خود انتخاب کند، آماده باشد که چنین جامه ای بر تن او پوشانده می شود، این ترجمه این کلام است، اما منظور از این فقر و استعداد و جلباب چیست، باید روشن شود. 🔹 فقر مالی، محبوب این خاندان نیست، محبوب هیچ کس نیست، بلکه خود فقر یک رذیلت است؛ کلامی از مولا امیرالمومنین است که می فرماید «مَا ضَرَبَ اللهُ الْعُبَاد بِسُوطٍ أَوْجَعُ مِنَ الْفَقْرِ» خدا هیچ تازیانه ای دردناکتر از تازیانه فقر به یک ملت یا یک فرد نزد، هیچ ملتی و گروهی تازیانه ای دردناکتر از فقر نچشیده است، زیرا دردهای دیگر فقط مشکلات ظاهری و جسمانی دارد اما فقر علاوه بر مشکلات جسمی، آن رنج و تألم روحی را هم به همراه دارد. 🔹 فقر فضیلتی نیست که شیعیان برای آن آماده باشند، هر چند گاهی امتحان الهی است مانند شعب ابیطالب، که پیرو اهلبیت باید برای حفظ دین، امتحان الهی را تحمل کند و لذا همواره باید شیعیان دستشان به سمت آسمان بلند باشد، چرا که ﴿وَفِي السَّمَاءِ رِزْقُكُمْ وَمَا تُوعَدُونَ﴾؛ روزی انسان و همه وعده‌های داده شده در آسمان است، به ما گفتند راز اینکه وقتی میخواهید دعا کنید گفته شده دست به آسمان بلند کنید، این است که در آسمان است و هم روزی و و هم روزی از سماء بر انسان نازل می شود که همواره باید به این مطلب توجه داشت... . 🔹 گاهی هم فقر در اثر تنبلی، بیکاری و ضعف مدیریت، بر یک فرد یا جمعیتی تحمیل شده است، این عذاب الهی است، و لذا این فقر، امری نیست که شیعه باید آن را تحمل کند، لذا وقتی افرادی به محضر پیامبر گرامی اسلام معرفی می شدند که کاری و شغلی نداشتند، از چشم حضرت می افتادند؛ چرا که انسان بیکار در چشم اهلبیت، خار است! بنابراین فقر مالی و مادی فضیلتی نیست که اگر کسی اهل ولایت شد، آماده فقر باشد مگر اینکه منظور فقر الی الله باشد که بهترین فضیلت و عالی ترین نعمت است، اینکه انسان احساس کند نیازمند خدای سبحان است و سلامت و صحت خود را از آفریدگار خود بداند. حیات طیبه در قناعت است؛ قناعت، یک نوع فضیلت است ولی فقر فضیلت نیست . لینک مطلب: https://news.esra.ir/fa/w/1764447 📚 درس اخلاق تاریخ: 1402/05/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
مراسم عزاداری شهادت امام سجاد (ع) در دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار می گردد ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: مراسم عزاداری شهادت حضرت امام سجاد (سلام الله علیه) روز شنبه 21 مرداد در محل دفتر حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در قم برگزار می گردد. زمان: شنبه 21 مرداد ماه 1402 ساعت 10:30 مکان: قم، خیابان شهداء (صفاییه)، کوچه 19، پلاک7 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠
 احیای حق

▫️ جامعه اگر جامعه جاهل باشد، می ‌شود باطل را به صورت حق نشان داد. دستگاه شام اولین کاری که کرد این بود که یک نسبت به جوان‌ ها و دیگران به راه انداخت... . 👇👇👇👇 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
 احیای حق

▫️ جامعه اگر جامعه جاهل باشد، می ‌شود باطل را به صورت حق نشان داد. دستگاه شام اولین کاری که کرد این بود که یک نسبت به جوان‌ ها و دیگران به راه انداخت که حق را باطل و باطل را حق نشان دادند و حکومت انسان فریبکار فاسد را به عنوان دین ارائه کردند و اگر کسی مخالف حکومت یزید بود، او را به عنوان مرتد معرفی می‌کردند و مهدور الدم می دانستند! ▫️ وجود مبارک حسین بن علی (صلوات الله و سلامه علیهما) ، سخنرانی روشنگر و فرهنگی و دینی و الهی را در مکه ایراد کرد، هدف خود و راه خود را مشخص کرد و دودمان ننگین اموی را رسوا کرد. ▫️ وقتی از حضرت علی بن الحسین زین العابدین (صلوات الله و سلامه علیهما) پرسیدند در این صحنه مبارزه چه کسی پیروز شد، فرمود: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ، فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِم‏»؛ اگر خواستی بفهمی در جریان چه کسی پیروز شد، هنگام نماز، اذان و اقامه بگو ببین در اذان و اقامه نام چه کسی را می بری و زنده می کنی؛ ما را زنده کردیم، ما را زنده کردیم، ما را زنده کردیم و برگشتیم، در حالی که آنها درصدد محو توحید محو خلافت و محو رسالت بودند. ↙️ لینک آپارات: https://aparat.com/v/lJxS8 ↙️ متن کامل پیام: https://news.esra.ir/fa/w/293817 📚 پیام موضوعی محرم تاریخ: 1397/06/16 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
 قاضی قیامت
🔹 اینكه در دعاها به ما آموختند به خدا عرض كنیم: «إلهي! عَامِلْنَا بِفَضْلِكَ وَ لا تُعَامِلْنَا بِعَدْلِك» معنایش این نیست كه عدل در محكمه نیاید، اصلاً محكمه را اداره می ‌كند، بلکه یعنی عدل به تنهایی وارد محكمه شود و ما را به محكمه عدل ببرند، ما با این مشكل داریم؛ اما اگر دو حاكم مثلاً «العدل و العَفُوّ»، «العدل و الرئوف»، كنار هم در محكمه بنشینند، ما راحت هستیم. 🔹 خدایا! اگر ما را به محكمه‌ ای ببری كه قاضی محكمه فقط عدل توست، آنجا معلوم است كه ما محكوم هستیم! اگر قاضی محكمه فقط عدل باشد، معلوم است ما می ‌بازیم! «إلهي! عَامِلْنَا بِفَضْلِك»؛ یعنی ، «وَ لا تُعَامِلْنَا بِعَدْلِك»؛ یعنی عدلِ به تنهایی. اگر فضل و عدل، دو تایی كنار هم قرار بگیرند، این می ‌شود شفع، آن گاه ما داریم؛ اگر عدل به تنهایی ما را به محكمه دعوت كند ما شفیع نداریم. 📚 سوره مبارکه زمر جلسه 36 تاریخ: 1393/09/16 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra