4_5816819842723874646.pdf
3.06M
#فارسی_دوازدهم
#تحلیل_کتاب
تحلیل درس های کتاب فارسی۳ چاپ ۹۸ + پاسخ پرسش های کارگاه های متن پژوهى
کاری از: گروه ادبیات استان آذربایجان شرقی
@adabiyatjame1112
4_5859469486448445510.pdf
5.83M
#فارسی_یازدهم
💢نوبت چاپ دوم
سال انتشار:۱۳۹۸
دفتر تالیف و برنامه ریزی
قابل استفاده در گوشی همراه
@adabiyatjame1112
#روش_تدریس
#سفر_نوشتن
✍ حسین طریقت
@adabiyatjame1112
✳️در حوزه انشا نظريه ها و روش های جدیدی شکل گرفته که در پی بهبود تدریس معلمان است.
در این یادداشت دو دیدگاه بررسی می کنیم.
1⃣روش نوشته محور
این روش بر «نوشته» به عنوان نتیجه کار تاکید دارد. معلمی که این روش را دنبال می کند بعد از تدریس درس جدید، از دانش آموزان می خواهد که برای جلسه بعدی درباره موضوعی که مشخص کرده ، انشایی بنویسند. انشا نویسی در این روش بیش تر در منزل انجام می گیرد. در نتیجه دانش آموزان از طرف معلم یا هم کلاسی های خود راهنمایی نمی شوند. بعد از نوشتن انشا ممکن است دانش آموز نوشته خود را در کلاس بخواند در این هنگام معلم متن ها را ارزیابی می کند که بیشتر شامل نکات نگارشی ، دستوری و غلط های املایی است تا محتوا،
به اين خاطر این روش « محصول محور » نام گرفته است. چون آن چه مورد توجه قرار گرفته می گیرد محصول نهایی است نه نحوه تولید، در واقع « #چه_نوشتن» مهم است.
2⃣ روش فرآیند محور
این روش بر «#چگونه_نوشتن » تاکید دارد.
بر اساس نظر آقای « فلاور» عمل نوشتن شامل گذر از یک سری مراحل یا فرآیند ها است.
مراحلی شامل :
الف: طراحی کردن( پیش از نوشتن)
ب: انتقال دادن( نوشتن)
ج: مرور کردن( بعد از نوشتن)
دانش آموز باید برای آفرینش یک متن این مراحل طی کند.
✳️ سفر نوشتن:
دبیر می تواند ترکیبی از هر دو روش در کلاس اجرا کند.
دبیر آموزه هاى درس را توضیح می دهد( تدريس) سپس از دانش آموزان می خواهد با انتخاب موضوعی،آموخته های خود را به روی کاغذ بیاورند. اگر گروه بندی شود و گرهی بنویسند بهتر است.( چون از نظر هم گروهی ها شان نیز آگاه می شوند.)
در کلاس دبیر ۳ مرحله نوشتن ( فرایند نوشتن) را به صورت عملی آموزش می دهد.
نقش معلم در این روش، راهنما و مشاور است. معلم در هنگام نوشتن دانش آموزان را رهنمون می کند تا مراحل نوشتن را طی کنند و به آفرینش « خلق يک متن » برسند. مانند یک سفر است. سفری شگفت در دنیای متن و واژه ها،
دانش آموزان فرایند نوشتن را در کلاس می آموزند. اگر فرصتی بود از هر گروه یک نماینده متن تولیدی گروه را در کلاس بخواند تا ضعف ها و کاستی های نوشته مشخص شود.
تکلیف جلسه بعد:
دانش آموزان فرایند نوشتن را آموختند. اکنون باید در خانه با طی همین مراحل به صورت فردی متنی بنویسند.
@adabiyatjame1112
4_5861721286262130487.pdf
550.8K
#فارسی_دوازدهم
#درس_سوم
تحلیل #آزادی و #دفتر_زمانه+،کارگاه متن پژوهی
تحلیل #گنج_حکمت ،#خاکریز
بخشی از کتاب (ازصفرتاصد،انتشارات مهروماه)
مولفان :جمعی از مدیران گروه دبیران ادبیات ایران
@adabiyatjame1112
هدایت شده از کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
4_5902429458740020806.pdf
46.08M
#فارسی_دهم
#تحلیل_جامع
تمام درس های فارسی(۱)
بر اساس فارسی۱ چاپ ۹۷
بررسی قلمروها + پاسخ کارگاه متن پژوهی
تحلیل: استاد رضایی
دبیر ادبیات استان مازندران
فرمت: PDF، در ۱۵۲صفحه
@adabiyatjame1112
هدایت شده از کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
4_5828111891565642981.pdf
4.06M
#فارسی_يازدهم
#تحلیل_جامع
تمام درس های فارسی(۲)
بررسی قلمروها + پاسخ کارگاه متن پژوهی
تحلیل: استاد رضایی
دبیر ادبیات استان مازندران
فرمت: PDF، در ۱۳۶ صفحه
@adabiyatjame1112
4_5868751928682350382.pdf
521.1K
#طرح_درس_سالانه(بودجه بندی)
#فارسی7و8و9و10و11و12
#نگارش7و8و9و10و11و12
#علوم_و_فنون10و11و12
#فارسی_و_نگارش هنرستان 10و11و12
براساس چاپ ۹۸
طراح :آقای احمد نادر بیگی
@adabiyatjame1112
4_5866049384935852034.pdf
439.1K
#آزمون_مستمر
#فارسی_دهم
#فصل_اول ( ۲۰ نمره )
طراح: مادح علی اقدم
آذربایجان غربی،شهرستان بوکان
@adabiyatjame1112
4_5859320665831638510.docx
15.6K
#آزمون_مستمر
#علوم_فنون۱
#درس_اول_و_دوم
مهر۱۳۹۸
فرمت:word
طراح: خانم فاطمه مرتضوی ،تهران منطقه ۱۹
@adabiyatjame1112