eitaa logo
کانال ادبیات جامع دهم، یازدهم و دوازدهم
8.7هزار دنبال‌کننده
186 عکس
439 ویدیو
2.9هزار فایل
تحلیل کتب فارسی ،‌نگارش ،‌علوم و فنون ۱_۲_۳ ,پاسخ به خودارزیابی ها,نمونه سوالات مستمر و ترم https://eitaa.com/adabiyatjame1112 مدیر کانال : فرحناز حسینی @Fhossieni ادمین : @Zahraghadirian (فقط جهت ارسال مطلب برای کانال)
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5859469486448445510.pdf
5.83M
💢نوبت چاپ دوم سال انتشار:۱۳۹۸ دفتر تالیف و برنامه ریزی قابل استفاده در گوشی همراه @adabiyatjame1112
✍ حسین طریقت @adabiyatjame1112 ✳️در حوزه انشا نظريه ها و روش های جدیدی شکل گرفته که در پی بهبود تدریس معلمان است. در این یادداشت دو دیدگاه بررسی می کنیم. 1⃣روش نوشته محور این روش بر «نوشته» به عنوان نتیجه کار تاکید دارد. معلمی که این روش را دنبال می کند بعد از تدریس درس جدید، از دانش آموزان می خواهد که برای جلسه بعدی درباره موضوعی که مشخص کرده ، انشایی بنویسند. انشا نویسی در این روش بیش تر در منزل انجام می گیرد. در نتیجه دانش آموزان از طرف معلم یا هم کلاسی های خود راهنمایی نمی شوند. بعد از نوشتن انشا ممکن است دانش آموز نوشته خود را در کلاس بخواند در این هنگام معلم متن ها را ارزیابی می کند که بیشتر شامل نکات نگارشی ، دستوری و غلط های املایی است تا محتوا، به اين خاطر این روش « محصول محور » نام گرفته است. چون آن چه مورد توجه قرار گرفته می گیرد محصول نهایی است نه نحوه تولید، در واقع « » مهم است. 2⃣ روش فرآیند محور این روش بر « » تاکید دارد. بر اساس نظر آقای « فلاور» عمل نوشتن شامل گذر از یک سری مراحل یا فرآیند ها است. مراحلی شامل : الف: طراحی کردن( پیش از نوشتن) ب: انتقال دادن( نوشتن) ج: مرور کردن( بعد از نوشتن) دانش آموز باید برای آفرینش یک متن این مراحل طی کند. ✳️ سفر نوشتن: دبیر می تواند ترکیبی از هر دو روش در کلاس اجرا کند. دبیر آموزه هاى درس را توضیح می دهد( تدريس) سپس از دانش آموزان می خواهد با انتخاب موضوعی،آموخته های خود را به روی کاغذ بیاورند. اگر گروه بندی شود و گرهی بنویسند بهتر است.( چون از نظر هم گروهی ها شان نیز آگاه می شوند.) در کلاس دبیر ۳ مرحله نوشتن ( فرایند نوشتن) را به صورت عملی آموزش می دهد. نقش معلم در این روش، راهنما و مشاور است. معلم در هنگام نوشتن دانش آموزان را رهنمون می کند تا مراحل نوشتن را طی کنند و به آفرینش « خلق يک متن » برسند. مانند یک سفر است. سفری شگفت در دنیای متن و واژه ها، دانش آموزان فرایند نوشتن را در کلاس می آموزند. اگر فرصتی بود از هر گروه یک نماینده متن تولیدی گروه را در کلاس بخواند تا ضعف ها و کاستی های نوشته مشخص شود. تکلیف جلسه بعد: دانش آموزان فرایند نوشتن را آموختند. اکنون باید در خانه با طی همین مراحل به صورت فردی متنی بنویسند. @adabiyatjame1112
4_5861721286262130487.pdf
550.8K
تحلیل و +،کارگاه متن پژوهی تحلیل ، بخشی از کتاب (ازصفرتاصد،انتشارات مهروماه) مولفان :جمعی از مدیران گروه دبیران ادبیات ایران @adabiyatjame1112
4_5902429458740020806.pdf
46.08M
تمام درس های فارسی(۱) بر اساس فارسی۱ چاپ ۹۷ بررسی قلمروها + پاسخ کارگاه متن پژوهی تحلیل: استاد رضایی دبیر ادبیات استان مازندران فرمت: PDF، در ۱۵۲صفحه @adabiyatjame1112
4_5828111891565642981.pdf
4.06M
تمام درس های فارسی(۲) بررسی قلمروها + پاسخ کارگاه متن پژوهی تحلیل: استاد رضایی دبیر ادبیات استان مازندران فرمت: PDF، در ۱۳۶ صفحه @adabiyatjame1112
4_5866049384935852034.pdf
439.1K
( ۲۰ نمره ) طراح: مادح علی اقدم آذربایجان غربی،شهرستان بوکان @adabiyatjame1112
2_5350606769150231137.pdf
426.9K
۱۸ پرسش چهار گزینه ای از درس دوم فارسی ۲ "قاضی بُست +زاغ وکبک" به همراه پاسخ نامه طراح : نیا دبیرزبان وادبیات فارسی شهررشت کانال جامع ادبیات دهم، یازدهم و دوازدهم : @adabiyatjame1112