❌بهائیت و ادعای ساختگی بودن #اعجاز #قرآن
👈مبلّغان بهائی در راستای انکار #معجزات #پیامبران برای توجیه عجز پیامبرخواندهی خود، به انکار معجزهی بیانی قرآن کریم پرداختهاند.
💠در پاسخ به این شبههی مبلّغان بهائی میبایست گفت:
1⃣اولاً: اگر واقعبینانه بنگریم، نشانههای آگاهی ادیبان عرب جاهلی را به اعجاز بیانی قرآن درخواهیم یافت. همچنان که "ابن ربیعه بن عامر" (از #شاعران بزرگ و نامدار عرب جاهلی)، فصاحت و بلاغت بینظیر آیات قرآن را ستود و بخاطر همین عظمت بیانی قرآن، پس از مسلمان شدن دیگر شعر نگفت و به قرائت قرآن مشغول شد.[1]
2⃣ثانیاً: بر فرض که کشف اعجاز بیانی قرآن دهها، بلکه صدها سال پس از نزول قرآن مطرح شده باشد، به هیچوجه نمیتواند بر ساختگی بودن این وجه از وجوه اعجاز قرآن دلالت کند. چرا که استخراج دیر هنگام یک علم، دلیلی بر عدم وجود اصل آن علم نیست.
📚پینوشت:
(1)ر.ک: یاقوت بن عبدالله حموی، معجم الادباء، چاپ اروپا: بینا، بیتا، ص 117، 319.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet
⬛️نقد فرقههای صوفیه⬛️
✅ #ابوبکر_شِبلی و عِناد با مذهب شیعه
🔸نقل شده است که شِبلی گفت:
«ازجمله فِرق عالم که خلاف کردهاند هیچکس دنیتر (پستتر) از #روافض و خوارج نیاید، زیرا که دیگران که خلاف کردهاند درحق کردند و سخن از او گفتند و آن دو گروه، روزگار در خلق به باد دادند.
🔸از این کلام فهمیده میشود که: شِبلی #شیعه را از جمیع کفار پستتر میدانسته! زیرا که ایشان اوقات خود را صرف اثبات و تعیین امام نمودهاند.»
📚 تحفه الاخیار، ص 158
🔹در اینجا شبلی نهتنها شیعیان را رافضی معرفی کرده است، بلکه اثبات #ولایت ائمه اطهار (ع) که #صوفیان ادعای شاگردی آنان را دارند، را کاری بیهوده میداند ومیگوید که ایشان روزگار خود را در آن تلف کردهاند!
🔴نقد فرقههای صوفیه
♨ @n_tasavof 👈
🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet 👈
جایگاه ملاحسین بشرویهای در بهائیت!
ملاحسین بشرویهای از شاگردان مکتب شیخیه بود که با شروع ادعای بابیت علیمحمد شیرازی، به وی پیوست و لقب "اول من آمن" را از آن خود کرد. وی سرانجام پس از تبلیغ و شورش فراوان به نفع جریان بابیت، به هلاکت رسید. ملاحسین تا جایی در بهائیت مورد ستایش واقع شده که پیامبرخواندهی بهائیت،اظهاراتی کُفرآمیز در خصوص او به کار برده است!
@n_bahaiat
@adyannet
🔰مقامی فراتر از پیامبری، برای توجیه #رسالت باب و بهاء!
♦️#سرکردگان #بهائی برای آنکه بتوانند ادعای پیامبری خود را با آیهی خاتمیت تطبیق دهند، مقامی فراتر از نبوت و رسالت برای خود مدعی گشتهاند؛ همچنان که در یکی از این توجیهات میخوانیم: «و سلسلهی نبوت را به وجود مبارکش ختم کرده و در سوره احزاب نازل شده قوله تعالی: «مَا كَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ وَلَٰكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِيِّينَ... [احزاب/40 محمّد (صلّی الله علیه و آله) پدر هیچ یک از مردان شما نبوده و نیست؛ ولی رسول خدا و ختمکننده و آخرین پیامبران است...»
🔻همانگونه که روشن است بهائیان در خصوص توجیه پیامبری پیشوای خود، گرفتار تناقضی آشکار شدهاند. بدین صورت که آنان از یکسو ختم سلسلهی پیامبران را به وسیلهی حضرت محمّد (صلّی الله علیه و آله) میپذیرند و از سویی دیگر، مقامی را بالاتر از نبوت و رسالت نمیدانند؛
♻️همچنان که جناب پیامبرخواندهی بهائیت در ایقان گفته است: «اگر تلویح این آیه را ملتفت شوی، میفهمی که هرگز مظهری اکبر از انبیاء نبوده و حجتی هم اکبر و أعظم از آیات منزله در أرض ظاهر نشده است».[2] و یا آنجا که وی تصریح میکند بالاترین درجهای که برای بشر متصور است، رتبهی نبوت است: «قدری تفکر نما... منتها رتبه تکمیل هیاکل بشریه به رتبه نبوت است».[3]
✅بنابراین اگر مقامی فراتر از نبوت و رسالت برای بشر متصور نیست، پس ادعای مظهریت دیگر چه توجیه دارد؟! و به راستی مظهر نفس غیب الغیوب چه مقامی است؟! آیا این به معنای بازی با الفاظ برای فریب مردم نیست؟!
📚پینوشت:
[1]. عبدالحمید اشراق خاوری، قاموس توقیع منیع، ج 1، ص 114.
[2]. حسینعلی نوری، ایقان، ص 159.
[3]. حسینعلی نوری، بدیع، بیجا: بینا، 1286 ق، ص 119.
نقد وبررسی بهائیت
♨️ @n_bahaiat
آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب
♨️ @adyannet