eitaa logo
پایگاه فرق ادیان مذاهب
345 دنبال‌کننده
588 عکس
35 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
نقدی بر بیانیه آوریل 2002 بیت العدل ادامه مطلب را در لینگ زیر مطالعه فرمائید همراه ما باشید🌹🔰🔰 نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
💥نقدی بر بیانیه آوریل 2002 بیت العدل 📱 با انتشار پیامی مدعی شدند: «در آپریل سال 2002 (1381 شمسی)، (نهاد رهبری بهائیت)، در نامه‌ای از دینی جهان دعوت کرد تا به بررسی و بازنگری موضوعات و مسائلی که در کانون فعالیت‌های بین ادیان است بپردازند. مانند: چگونگی برون رفت از بحران مذهبی کنونی، مبارزه با ، کنار گذاشتن اندیشه‌های انعطاف ناپذیر گذشته برای پذیرفتن این حقیقت که خداوند یکی است و دین ورای تمام جلوه‌های متنوع فرهنگی و تعبیرات بشری یکی است».[1] ✍اما این نامه‌نگاری تشکیلات بهائیت در حالیست که پیامبرخوانده‌ی این فرقه، نه تنها خود کانون بحران مذهبی بوده بلکه عامل گسترش خشونت در قالب تعصب دینی بوده است. همچنان که وی خطاب به پیروانش دستور داده است: «أنتُم یا أحِباءالله کُونُوا سحاب الفَضل لِمَن آمَنَ بِاللهِ و آیاتِه و عَذابُ المَحتُوم لِمَن کَفَرَ بِالله و أمرِه [2]؛ ای بهائیان! بر مؤمنین به خدا (بهاءالله) و آیاتش (کلام او)، اَبر رحمت و بر منکرین و مخالفین، عذاب حتمی باشید» و یا در جایی دیگر، پیروان خود را این‌گونه بر علیه مخالفینش می‌شوراند: «کُن کَشُعلَةِ النَّار لِأعدائِی و کُوثَرِ البَقاء لِأحِبائی [3]؛ بر دشمنانم شعله‌ی آتش باش و برای دوستانم، کوثر بقاء». 🔰لذا در خصوص نامه‌ی بهائیت که بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی داشته، می‌بایست پرسید که چگونه تشکیلاتی که پیروانش را به خشونت ترغیب کرده، می‌تواند خود را عامل مبارزه با تعصب دینی معرفی کند؟! 📚پی‌نوشت: [1]. بیانیه‌ی بیت العدل، مورخ: 2002 م. [2]. حسینعلی نوری، مجموعه الواح مبارکه،چ 1، 137 بدیع، ص 216. [3]. افنان مهری، نفحات فضل، 144 بدیع، ص 16؛ حسینعلی نوری، لوح احمد. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
🌺🍃🌷🍃💐🍃🌺🍃🌷🍃💐🍃🌺🍃🌷🍃💐🍃 السلام علیک یا الزمان 👏👳 بی بدیل و شنیدنی از 👏👳 🌷حضرت (عج): اصلی که اشرف عناصر و اصول است. 💐او از ریشه های اصیل نبوت تغذیه کرده و از پیمانه‌های بر جای مانده نوشیده است و از عصاره های آبشخورش سیراب گردیده ✳️و در صفات شرف برتری یافته و آن را قطعیت بخشیده است. و در نسب برترین جایگاه را از آن خود ساخته 🌟و به نگاه انتساب بر بلندای اصیلش تکیه زده و میوه هدایت را از معادن و اسبابش برگرفته است. ✍آری او زاده پاک پاکدامن است . 🌸🍃همان که مسلما پاره تن است و رسالت اصل اوست ؛ اصلی که اشرف عناصر و اصول است. 📚پی نوشت: شيخ کمال الدين ابو سالم محمد بن طلحه حلبی ( متوفای ۶۵۲يا ۶۵۴ ه ) کتاب « مطالب السئوول » ص ۸۸ چاپ ايران ( ۱۲۸۷ ه )،« ثم قال أبو طلحة في مدحه (عليه السَّلام): «قد رتع من النبوة أكناف عناصره ورضع من الرسالة أخلاف أواصره، وترع من القرابة بسجال معاصرها،...» همراهی شما باعث خوشحالی ماست پس لطفا 👇👇👇 🔴ترور کور ♨ @terorkor 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
« » نام شهری در مصر بود که ساکنان آن همگی اعضای بودند که به یک خدایگان شکل موسوم به «سوبِک» اعتقاد داشتند. آنها در شهر خود از یک تمساح اصطلاحاً موسوم به «سوچوس» نگهداری می کردند. اغلب، از سراسر شهر و نواحی اطراف آن، مردم دسته دسته برای زیارت جناب سوچوس می شدند و می گشتند! طبق شواهد تاریخی، تمساح مذکور به طلا و جواهر مزین بود و همواره تعدادی اطراف او به چشم می خورد. مردم اغلب به عنوان هدیه، برای سوچوس غذا می آوردند. در این مواقع، کاهنان دهان تمساح را به زور باز می کردند و غذاها را درون آن می چپاندند. جالب است که گاهاً به سوچوس بی نوا هم داده می شد. باز همانند قبل، یکی از کاهنان دهان تمساح را باز می کرد و کاهن دیگر نوشیدنی را درون حلق خزنده مقدس می ریخت. پس از مرگ سوچوس، تشییع جنازه ای در شأن یک برای او ترتیب داده می شد. پیکر تمساح ابتدا با پارچه های نفیس پوشانده شده و سپس عملیات انجام می پذیرفت؛ دست آخر نیز، جسد مومیایی شده در یک دخمه زیرزمینی نهاده می شد. نیاز به توضیح نیست که پس از انجام کلیه مراسم، یک تمساح دیگر به عنوان برگزیده می شد و تشریفات فوق الذکر دوباره از نو تکرار می گشت 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
🔰تأویل آیات به ! ✳️بنابر آیه‌ی 7 سوره‌ی آل‌عمران، برخی از آیات محکم و برخی متشابه هستند. آیات محکم، صریح و روشن هستند و نیازی به تأویل ندارند؛ اما آیات متشابه، به دلیل مطالب عمیقی که در آن‌ها نهفته است، معنای صریحی نداشته و باید آیات محکم و روایات معصومین (علیهم السلام) را ملاک فهم این‌گونه آیات قرار داد. 🔻از این‌رو پیشوایان ، تلاش نموده تا آیات مربوط به و را متشابه جلوه داده تا حقیقت معاد را از معنایی که در قرآن ذکر شده، به معنای دلخواه خود تغییر دهند. همچنان که پیامبرخوانده‌ی بهائیت، با انکار تصریح قرآن به امر معاد، تعریف مسلمانان از آن را به کلّی اشتباه می‌داند: 💠اما به راستی چگونه می‌توان تمام آیات مربوط به قیامت را متشابه و رمزگونه دانست، با آن‌که اکثر این آیات صریح و روشن بوده و نیازی به تأویل ندارند؟! همچنان که خدای تعالی در قرآن می‌فرماید: «وَأَنَّ السَّاعَةَ آتِيَةٌ لَا رَيْبَ فِيهَا وَأَنَّ اللَّهَ يَبْعَثُ مَنْ فِي الْقُبُورِ [حج 7]؛ و اینکه رستاخیز آمدنی است، و شکّی در آن نیست؛ و خداوند تمام کسانی را که در قبرها هستند زنده می‌کند». ♻️با این حال، آیا هیچ عاقلی از حدود 1200 آیه‌ی پیرامون قیامت، معنایی غیر از خروج از قبرها و زنده شدن پس از مرگ را می‌فهمد که بتوان این آیات را متشابه دانست؟! و بر فرض محال هم که تمام این آیات را متشابه بدانیم، با چه سندی می‌توان تصریح معصومین (علیهم السلام) (که مفسران حقیقی قرآن هستند)، به معاد جسمانی [1] را کنار نهاده و ادعای بی‌سابقه‌ی پیشوایان بهائیت پذیرفت؟! 📚پی‌نوشت: [1]. ر.ک: ابو منصور احمد بن علی بن ابی طالب طبری، احتجاج، بیروت: منشورات مؤسسه اعلمی للمطبوعات، ج 2، ص 350. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺 🔸 در حالی #دراویش دم از حقوق بشر می‌زنند که، در مکتب درویشی تنها چیزی که هیچ بها و ارزشی ندارد، جان انسان‌هاست 🔻 #محمد_ثلاث در حالی اعترافات خود را انکار می‌کند که گفته بود، اگر ۵۰ نفر هم (درحادثه اتوبوس) می‌مُردند، خواست خدا بود! 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
سالروز وفات ام المؤمنین حضرت خدیجه (س) تسلیت باد. شانتاژ و جنجال، شگرد #دراویش افراطی برای بر هم زدن جوّ جامعه! پس از دستور تابنده، مبنی بر تعطیلی کانالهای دراویش، کانال #گلستان_هفتم با سرپیچی و اهانت به #قطب فرقه راه‌اندازی شد که با نشر اکاذیب در صدد تحریک احساسات #دراویش بر علیه نظام و توهین به بزرگان طریقت خود بر آمده است. @n_tasavof @adyannet
، خواسته یا ناخواسته؟ تائوئیسم یکی از عرفان‌های محسوب می‌شود. این مردمان طبیعت را در مرکز توجه قرار داده، علاقه به جهان و دل‌بستگی به حیات و ادامه زندگانی را هدف و مقصود نهایی خود قرار داده‌اند. نیز دراین‌بین دست‌خالی ننشست و توانست باقدرت محصورکننده خود این آیین را به‌شدت ترویج کند. بخشی از فیلم‌ و که در این راستا ساخته شد، عبارت‌اند از: فیلم ، معبد ، و کار است. انیمیشن در چند بخش از شبکه‌ی ملی برای کودکان و نوجوانان پخش شد و یکی از اهداف این انیمیشن ترویج تائوئیسم و انرژی و آداب مربوط به آن است. نگاه عرفان به اصالت حیات مادی و بحث است و غایتی که این آیین برای خود ترسیم می‌کند رسیدن به آرامش و سلامت جسم است. و این درصورتی است که هدف خلقت و غایت انسان چیزی بسیار فراتر از آن است که در اینجا ترسیم می‌کنند. مخاطبین این گروه سنی که و هستند قدرت تشخیص و تفکیک را ندارند و به‌طور ناخواسته به این سمت متمایل شده و علقه‌ای برای آن‌ها ایجاد می‌شود که این برای قشر جوان ما، تهدید کننده است. و این درحالی است که اسلام بی‌بدیل‌ترین و غنی‌ترین دین آسمانی است که ما هنر انتقال آن را برای کودکانمان نداریم و نتوانسته‌ایم به خوبی در این عرصه وارد شویم. سؤالی که مطرح می‌شود، این است که آیا بهتر نیست محتوای برنامه‌ها و انیمیشن‌ها را رصد کند تا افکار کودکان یک کشور اسلامی توسط آیین‌های انحرافی مانند و تائوئیسم و غیره مسموم نشود؟ 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️نقدفرقه‌های صوفیه⚫️ 🔸این‌بار بیانیه‌های #نور_علی_تابنده، باعث و بانی اختلافات #دراویش با یکدیگر شده است! 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
جایگاه ملاحسین بشرویه‌ای در بهائیت! ملاحسین بشرویه‌ای از شاگردان مکتب شیخیه بود که با شروع ادعای بابیت علی‌محمد شیرازی، به وی پیوست و لقب "اول من آمن" را از آن خود کرد. وی سرانجام پس از تبلیغ و شورش فراوان به نفع جریان بابیت، به هلاکت رسید. ملاحسین تا جایی در بهائیت مورد ستایش واقع شده که پیامبرخوانده‌ی بهائیت،اظهاراتی کُفرآمیز در خصوص او به کار برده است! @n_bahaiat @adyannet
#شیطان_پرستی آشنایی مختصر با #مرلین_منسون کشیش افتخاری کلیسای شیطان! 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
ماجرای تبعید به سلیمانیه سندی برعدم حقانیت بهاءالله مدعی پیامبری بهائیت، پس از تبعید به عراق، به پیشکاری جانشین علی‌محمد شیرازی اشتغال یافت. صبح اَزل نیز سرانجام به خاطر خیانت برادر، امر به تبعید او می‌کند و حسینعلی نوری تصریح می‌کند که اگر "مصدر امر" اجازه‌ی بازگشت نمی‌داد، برنمی‌گشت. اما بدون شک، ماجرای تعبید حسینعلی نوری و رفتار دوگانه‌ی او، خود حکایت از عدم حقانیتش دارد. @n_bahaiat @adyannet
🔴ماجرای تبعید به سندی بر 💥 مدعی پیامبری بهائیت، پس از تبعید به عراق، به پیشکاری برادر خود صبح ازل (به عنوان جانشین علی‌محمد شیرازی) اشتغال یافت. صبح اَزل نیز که از جانب برادر خود حسینعلی نوری، بوی توطئه به مشامش می‌رسید، امر به تبعید او کرد. 🔻حسینعلی نوری در شرح ایام تبعید خود تصریح می‌کند که اگر برادرش به عنوان "مصدر امر" اجازه‌ی مراجعت نمی‌داد، هیچ‌گاه بازنمی‌گشت: «قسم به خدا که این مهاجرتم را خیال مراجعت نبود و مسافرتم را اُمید مواصلت نه... باری، تا آن‌که از "مصدر امر" حکم رجوع (بازگشت) صادر شد و لابداًً تسلیم نمودم و راجع شدم».[1] 🔰اما در بررسی این رویکرد مدعی پیامبری بهائیت می‌بایست گفت: 1⃣اولاً: حسینعلی نوری که بعدها مدعی شد در زندان تهران و پیش از تبعید به عراق به او وحی نازل شده [2]، دیگر چه توجیهی برای پیشکاری صبح ازل و اطاعت از او به عنوان مصدر امر داشت؟! آیا این‌که پس از تبعید به عراق، خود را پیش‌کار صبح‌ازل می‌خواند و در عین حال به او خیانت می‌کرد و در آخر هم به فحاشی نسبت به برادر روی آورد [3]، حکایت از دورویی جنابش ندارد؟! 2⃣ثانیاً: آیا اینکه حسینعلی نوری مدعی شد که اگر برادرش اجازه‌ی بازگشت نمی‌داد، هیچ‌گاه میان پیروان بازنمی‌گشت، به معنای منسد کردن راه (به اصطلاح) حق نیست؟! مگر نه حسینعلی نوری ادعای نزول وحی به خود و نسخ آیین بیان را داشت، اما آیا وظیفه‌ی ابلاغ (به اصطلاح) وحی نازله‌ی خود به مردم را نداشت؟! ✅بنابراین ماجرای تعبید حسینعلی نوری به سلیمانیه و رفتار دوگانه و همراه با نیرنگ او، خود حکایت از عدم حقانیتش دارد. 📚پی‌نوشت: [1]. حسینعلی نوری، ایقان، هوفمایم آلمان: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات بهائی آلمان، 1998 م، چاپ اول، صص 167-166. [2]. ر.ک: حسینعلی نوری، لوح خطاب به شیخ محمّدتقی نجفی اصفهانی، کانادا: مؤسسه‌ی معارف بهائی، 2001 م، ص 16. [3]. ر.ک: فاضل مازندرانی، اسرارالآثار، بی‌جا: مؤسسه‌ی ملّی مطبوعات امری، 129 بدیع، ج 5، ص 346. @n_bahaiat @adyannet
🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺 ✅ تأثیر پذیری از ادیان دیگر! 🔺یکی از شخصیت‌های تأثیرگذار در رواج تصوف، که صوفیان از او به نیکی یاد کرده و او را انسانی عالم و زاهد دانسته‌اند، است. 🔺وی در نزد صوفیان، در حالی به بزرگی یاد شده که درباره‌ی اساتید سفیان می‌نویسد: «سفیان سه استاد داشت یکی یهودی، دیگری نصرانی و دیگری مجوسی» 📚فريد الدين عطار نيشابورى، تذكره الأولياء، رينولد آلين ، نشر ليدن، چاپ اول، 1905 م، ذیل شرح حال سفیان ثوری، ص175 🔹این توصیف عطار از سفیان، معاشرت و تأثیرپذیری وی از دین مسیحیت و یهود را ثابت می‌کند. 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
با (سلام‌الله‌علیه) یکی از راه‌هایی که (سلام‌الله‌علیه) برای کسب آرامش به فرزندشان امام حسن‌(سلام‌الله‌علیه) توصیه می‌کند این است که می‌فرماید: «...غم و اندوه خود را در پیشگاه خداوند مطرح كن تا غم‌های تو را برطرف كند و در مشكلات تو را یاری رساند...» ؛ نهج البلاغه نامه 31. ؛ کسب آرامش در محضر خالق بی‌کران یا در محضر یوگا. 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
✍⁉️ و پاسخ آن ⁉️✍ وهابی‌ها با استناد به روایاتی می‌گویند، روشن کردن چراغ روی قبر حرام است. از جمله این روایات در مستدرک حاکم آمده است که: «رسول خدا کسانی را که روی قبر چراغ روشن می کنند، لعن کرده است».[1] ✍ پاسخ ✍ نکته اول: این روایت از نظر سند ضعیف است. 📝در سند این روایت فردی به نام "ابی صالح باذام " وجود دارد که این فرد خودش و روایاتش مورد اعتماد علمای رجال اهل سنت نیست. ✍نسائی می گوید: ابوصالح باذام از نظر نقل حدیث مورد اعتماد نیست.[2] 📕بخاری در کتاب تاریخ کبیر درباره این فرد می‌گوید: «مجاهد از تفسیر ابی صالح نهی کرده است»[2] ✍نکته دوم: در پاسخ به ادعا و برداشت می‌توان گفت منظور این روایت، قبور پیامبر اکرم و اولیای الهی نیست، بلکه قبور دیگران است، زیرا شرع مقدس، احترام پیامبران و اولیای الهی را در دوران حیات و مرگشان نیکو و پسندیده می‌داند. ✍نکته سوم: این روایت، مختص به زمانی است که روشن کردن بر روی قبر، هیچ منفعتی نداشته باشد و موجب هدر دادن مال گردد، ولی اگر روشن کردن چراغ برای قرائت قرآن، خواندن دعا و نماز، بهره مندی زائران و کسانی باشد که شب را کنار و مزار می‌مانند، نه کراهتی دارد و نه حرام است. 📚منبع: به نقل از کتاب درس هایی در نقد وهابیت، نجم الدین طبسی، ص35 [1]. حاکم نیشابوری، المستدرك على الصحيحين ج 1 ص 530 ،دار النشر: دار الكتب العلمية، بيروت، 1411هـ - 1990م ، الطبعة الأولى، تحقيق: مصطفى عبد القادر عطا [2]. الکامل فی الضعفاء، ج2، ص71، [2]. بخاری، التاريخ الكبير، ج 2 ص 144، دار النشر: دار الفكر، تحقيق: السيد هاشم الندوي ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
راهی جز وجود ندارد همیشه باید اهل از (علیهم‌السلام) بود. استمداد از اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در خود اهل بیت هم بوده است. (سلام‌الله‌علیه) در جنگ از رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) این گونه استمداد می‌گرفتند: «یا الله یا الله یا جبرئیل یا جبرئیل یا محمد یا محمد النجاة النجاة» ؛ الاحتجاج(للطبرسی)، ج1، ص97. ولی آنچه در و برخی از مشاهده می‌شود خلاف این است و توسل و استمداد گرفتن را معرفی می‌کنند. آیا اشخاصی مانند که این‌گونه نظرات را می‌دهند؛ شناختی از دین دارند؟ 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
عبدالبهاء در تلاش برای توجیه جهل باب علی‌محمد شیرازی در اشتباهی بزرگ، حضرت داوود (علیه السلام) که از انبیاء بنی‌اسرائیل بوده را قبل از حضرت موسی (علیه السلام) دانسته است. عبدالبهاء نیز به توجیه این سوتی باب روی آورده و مدعی می‌شود که دو حضرت داوود وجود داشته است. این در حالیست که سخن باب، صراحت بر تقدم داوود بنی‌اسرائیل بر حضرت موسی دارد. @n_bahaiat @adyannet
حکایت اسماعیلِ بهاءالله! یکی از فرزندان پیامبرخوانده‌ی بهائیت به نام مهدی، با سقوط از روزنه‌ی بام در شهر عکّا، از دنیا رفت. پیامبرخوانده‌ی بهائی نیز بلافاصله لوحی درباره‌ی مهدی نوشت و او را به اسماعيل و عيسی مسيح و امام حسين (عليهم السلام) تشبیه نمود. اما آیا تشبیه این بی‌احتیاطی به فداکاری‌های عظیم، حکایت از خودخواهی بهاء ندارد؟!.. @n_bahaiat @adyannet
😳حکایت ! 💥پیامبرخوانده‌ی بهائیت از نخستین همسر خود که "" نام داشت، صاحب دو پسر با نام‌های عباس (مقلب به ) و مهدی (ملقب به غصن أطهر) شد. زندگی مهدی در سنّ جوانی، با سقوط از روزنه‌ی بام در شهر عکّا، پایان یافت.[1] از این‌رو پیامبرخوانده‌ی بهائیت نیز که گویا از مرگ پسر خود بسیار متأثر گشته بود، فوراً دست به قلم برده و لوحی درباره‌ی مهدی نوشت و او را به حضرت اسماعيل و حضرت عيسی مسيح و حضرت امام حسين (عليهم السلام) تشبیه نمود. 💠به راستی چگونه می‌توان بی‌احتیاطی جوانی که به سقوط او از پشت بام منجر شد را به قربانی کردن حضرت اسماعیل (علیه السلام) توسط پدرش حضرت ابراهیم (علیه السلام) تشبیه کرد؟! ♻️و به راستی چه شباهتی میان فداکاری و جانبازی امام حسین (علیه السلام) و تمام اصحابش برای برپایی دین خدای سبحان، با افتادن فرزند مدعی کذّابی از پشت‌بام وجود دارد؟! آيا افتادن از پشت بام با فدا کردن یکی است؟! آیا اين حادثه، نهايت خودخواهی پیامبرخوانده‌ی بهائیت را نمی‌رساند که آدمی، سقوط فرزندش را از پشت بام، به منزله‌ی کار عظيم ابراهيم و پسرش (علیه السلام) می‌شمارد؟ و يا آن را با فداکاری شگفت‌آور حضرت سيدالشهداء (علیه السلام) مقايسه کند؟ ✅آری؛ همين خودپسندی بيش از حدّ موجب شد تا سرکردگان بهائیت، خود را برتر از غیر دانسته و متحد با ذات خدا بدانند و به ادعای ربوبيت و الوهيت برخیزند.[3] 📚پی‌نوشت: [1]. شوقی افندی، قرن بديع، ترجمه: نصرالله مودت،125 بدیع، ج 2، صص 301-300. [2]. همان، ص 302. [3]. ر.ک: عباس افندی، مکاتیب، نسخه‌ی الکترونیکی، ج 2، ص 255. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
👊دفاع عالم سنی از مقام حضرت خدیجه(سلام الله علیها)👏 😡هتک حرمت به خانه ام المومنین خدیجه😡 ✍«رفاعی » از علمای بزرگ اهل سنت کویت، در نامه اعتراض آمیز خود خطاب به وهابی‌های عربستان آنها را از کارهای ناشایست بر حذر می دارد 📢و می گوید : « شما به تخریب خانه ام‌المومنین خدیجه کبری اولین حبیبه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) رضایت دادید و هیچ عکس العملی از خود نشان ندادید 📖با این که آن مکان، محل نزول وحی قرآن بود و در برابر این جنایت سکوت اختیار کردید و رضایت دادید که آن مکان مقدس به دستشویی و توالت مبدّل شود. ⁉️چرا از خدا نمی‌ترسید؟ و از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) حیا نمی‌کنید؟ [1]🔥 📚پی‌نوشت: [1]. رفاعی، النصیحه لاخواننا علماء نجد، چاپ استانبول، 1406ق، ص59 همراهی شما باعث خوشحالی ماست پس لطفا 👇👇👇 ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
توصیه به تقوا، سرپوشی بر جهل باب! علی‌محمد باب در عین حال که علم خود را الهی می‌دانست، دچار اشتباهات فاحش علمی شده است. همچنان که وی رسالت حضرت داوود (علیه السلام) که از انبیاء بنی‌اسرائیل است را پیش از حضرت موسی (علیه السلام) دانسته است. پیامبرخوانده‌ی بهائیت نیز بر خلاف آموزه‌ی تطابق دین با علم و عقلی که به او منتسب می‌کنند، به توجیه این ادعای غلط باب روی آورده است. @n_bahaiat @adyannet
نسرین ستوده، از چهره‌هاییست که در سه دهه‌ی گذشته وظیفه‌ی تهیه‌ی خوراک تبلیغاتی علیه نظام جمهوری اسلامی را بر عهده‌داشته است. وی که در #فتنه ۸۸ و دو دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری بعد از آن، از حصر سران فتنه حداکثر استفاده را کرده بود، این بار نیز تلاش کرد تا از (باصطلاح) حصر #نورعلی_تابنده بر علیه نظام شانتاژ تبلیغاتی درست کند که با مخالفت شدید #دراویش روبرو شده است. @n_tasavof @adyannet