eitaa logo
پایگاه فرق ادیان مذاهب
337 دنبال‌کننده
588 عکس
35 ویدیو
2 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌼نقد فرقه‌های صوفیه🌼🌸 🔹از میان فقهایی که موضع جدی دربرابر اتخاذ کرده‌‌اند، حضرت آیت الله حاج سید محمد حسینی شاهرودی است. ایشان می‌فرمایند: 🔹«تصوف مسلکی است منحرف از راه اهل بیت (ع)؛ بلکه صادر شده است از بعضی متصوفین، گفتار و کرداری که با معتقدات اسلام مخالف است و منافات دارد با احکام الهی و روایاتی از ائمه (ع) در مذمت صوفیان وارد شده است و اگرچه شأن آنان حیله و نیرنگ و ریاکاری و عُجب می‌باشد.» 📚 حسینی شاهرودی سید محمد، اجوبه المسائل الاعتقادیه، آل مرتضی، قم، 1392، ص 118 🔸بنابر نظر ایشان صوفیان از راه اهل بیت (ع) منحرف هستند و همین امر سبب شده است که عقاید ایشان مخالف عقاید اسلامی باشد. 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
از بین نرفتن بابیت و بهائیت، دلیل حقانیت آنان نیست بهائیان با ذکر آیاتی ازسوره‌ی حاقه، مدعی‌انداگر شخصی به دروغ مدعی رسالت شود، خداوند او را از بین خواهد برد.در پاسخ گوییم:اولاً: این آیات مربوط به پیامبراسلامند که رسالتش پذیرفته شده؛حال آن‌که مدعیانی چون باب و بهاء نه مورد خطاب این آیه‌اند ونه می‌توان آیه را به آنان تسری داد.ثانیاً:این ادعا با هدایت اختیاری انسان تنافی دارد. @n_bahaiat @adyannet
نقد و بررسی کتاب های درسی آموزش و پرورش توسط معلمان، اساتید،فرهیختگان و اولیاء دانش آموزان پیام رسان ایتا https://eitaa.com/naghd_kotob سروش https://sapp.ir/naghd_kotob ارسال نقد @modirnaghd
🌷امام‌_حسن_علیه_السلام🌷 ما گداییم و همین لذت اجدادی ماست این اسیری به خدا معنی آزادی ماست ما اسیریم و گدای شرف و جود حسن ذکر ارباب حسن مایه ی آبادی ترور کور ♨ @terorkor آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
برای آگاهی عمیق!؟ یکی از اصول اساسی روش یا مراقبه غربی، تأکید بر « » است. به این معنا که توصیه می‌شود واژه‌ای بی‌معنا را بگوئید تا در این بی‌معنایی، تفکر ایجاد نشود و شما سریع بتوانید با شعور خلاق و آگاهی عمیق، مرتبط شوید. مانترا در مقایسه با ذکر در و مراقبه اسلامی، شیوه‌ای ناقص است. در مدیتیشن، مانترا باید بی‌معنا باشد تا تفکری ایجاد نشود و ارتباط، سریع باشد. حال آنکه در ، ذکر باید از همان ابتدا بامعنا، جهت‌دار و هدفمند باشد. ؛ فصلنامه فرق، شماره76، ص100 🔴آشنایی با عرفان های نو ظهور ♨ @n_erfanha 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
دو رویی شوقی افندی از زبان کاتب عبدالبهاء! یکی از آفت‌هایی که می‌تواند جامعه را به تباهی بکشاند و پایه‌های وحدت اجتماعی را متزلزل سازد، آسیب بزرگی به نام نفاق و دورویی است. از این‌رو پیشوایان الهی به دوری از این پدیده‌ی شوم هشدارهای جدی داده‌اند. اما جالب است بدانیم سرکردگان فرقه‌ی ضالّه‌ی بهائیت که خود را پیشوایانی الهی می‌پنداشتند، همواره به این صفت زشت آراسته بودند! @n_bahaiat @adyannet
💢دو رویی از زبان کاتب ! 🔻یکی از آفت‌هایی که می‌تواند جامعه را به تباهی بکشاند و پایه‌های وحدت اجتماعی را متزلزل سازد، آسیب بزرگی به نام «نفاق و دورویی» است. از این‌رو پیشوایان الهی به دوری گزینی از این پدیده‌ی شوم هشدارهای جدی داده‌اند. همچنان که امیرالمؤمنین (علیه السلام) در خصوص چنین افرادی فرموده‌اند: «احذروا أهل النفاق فأنَّهُم الضالُّون المُضلّون، الزّالون المزّلون، قُلوبُهم دویة و سحافهم نقیّه؛[1] از منافقان برحذر باشید، چه این که آنان هم گمراهند و هم گمراهگر، هم خود لغزیده‌اند و هم لغزاننده دیگرانند، درونشان بیمار است و برونشان بی عیب و سالم می‌نماید.» ✅اما جالب است بدانیم سرکردگان که خود را پیشوایانی الهی می‌پنداشتند، همواره به این صفت زشت آراسته بودند! همچنان که جناب صبحی مهتدی (مبلّغ سرشناس پیشین و کاتب مخصوص عبدالبهاء) در این خصوص، در مورد شوقی افندی، می‌نویسد: «سالی چند ماه در سوئیس به خوشی بی آن‌که با کسی از پیروانش دیدن کند روزگار می‌گذراند و برای زمستان سری به حیفا می‌زند. تا در اروپا است، زندگی و روش کار و چگونگی آمیزش با مردم مانند یکی از پول‌داران اروپایی است، ولی همین که پا به حیفا می‌گذارد خود را دگرگون می‌کند، کلاه سیاه بر سر می‌گذارد و جامه (لباس) دراز می‌پوشید».[2] 📚پی‌نوشت: [1]. تميمى آمدى، عبد الواحد بن محمد، غرر الحكم و درر الكلم، 1410 ق، ص 164. [2]. فلاحتی ـ فاطمی نیا، دیدار با تاریکی، 1390، ص 64، به نقل از: فضل‌الله مهتدی، پیامبر پدر، ص 415. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
🌷نقد فرقه‌های صوفیه🌷 🔹میلاد بابرکت حضرت سبط اکبر، امام حسن بن علی علیه‌السلام بر تمامی محبین خاندان عصمت و طهارت مبارک و تحنیت باد. 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
پاسخ به توجیه نقض معاشرت با ادیان، در بهائیت مبلّغ بهائی، در توجیه این‌که گفته‌ی پیامبرخوانده‌ی آنان، مبنی بر نهی از ملاقات با مخالفین، با عاشروا مع الادیان... در تناقض است، می‌گوید که دلیل آن، بخاطر جلوگیری از فساد بوده است. این ادعا در حالیست که نه تنها آموزه‌های به ظاهر بدیع بهائیت آن را رد می‌کند، بلکه توجیهی است که در موارد مشابه، از پذیرش آن سر باز می‌زنند. @n_bahaiat @adyannet
💥حکایت معجزه‌سازی برای ! 📱کانال خبری تبلیغی به نقل یکی از مبلّغان این فرقه، معجزه‌ای را به این شرح به پیامبرخوانده‌ی این فرقه منتسب کرد: 🔴«چند سنه (سال) قبل ایشان (میرزا جعفر) مریض شدند و چندین ماه مرض ایشان طول کشید تا بالاخره فوت می‌کند.... (بهاءالله) می‌فرمایند اگر میل دارید او را برمی‌گردانیم. عرض می‌کند اراده اراده‌ی مبارک است. فوراً جمال قدم (بهاءالله)، حضرت را احضار و یک آیه به ایشان تعلیم داده و می‌فرمایند این آیه را در گوش او بخواند و او را باسم دیگری صدا زنند. حال جمیع احبا برای تشییع جنازه‌ی وی حاضر بودند. ناگاه حضرت عبدالبهاء تشریف آورده همه را از اطراف جسد دور مینمایند و آن آیه را در گوش میخوانند فوراً چشم باز کرده و برمیخیزد».[1] 🔰اما در بررسی ادعای انجام چنین معجزه‌ای برای مدعی پیامبری بهائیت، لازم است تا نکاتی را مورد بررسی قرار دهیم. 👈پیشوایان بهائی، تنها معجزه‌ی مظاهر الهی را کلمات صادره از ایشان می‌دانند؛ همچنان که پیامبرخوانده‌ی بهائیت مدعی می‌شود: « دلیل قاطع بر حقانیت و اعتبار تعالیم آن برگزیدگان الهی نیست، بلکه کلمات ربانی که از قلم یا لسان انبیای الهی در هر دوری از ادواری صادر شده، بزرگ‌ترین و آشکارترین نشانه مظهریت آنان بوده است».[2] با این حال، آیا ادعای چنین معجزاتی برای پیشوایان بهائی، عملاً نقض این‌گونه ادعاهایشان نیست؟! 👈 اساساً اگر پیشوایان بهائی توان ارائه‌ی چنین معجزاتی داشتند، چرا برای اثبات حقانیت آیین خود و هدایت مردم استفاده ننموده‌اند؟! چرا هنگامی که مردم برای اثبات صداقت از آنان طلب معجزه می‌کردند، حجیت معجزه را رد می‌کردند؟! آیا چنین معجزه‌ای برای اسکات مخالفین و معرضین و هدایت حقیقت‌طلبان کافی نبود؟! و بر فرض صداقت مبلّغ بهائی در بیان این معجزه برای پیشوای خود، چرا سایر مبلّغین و مورخین بهائی آن را در کتب خود ذکر نکرده‌اند؟! آیا بیان چنین معجزه‌ای برای پیشوای بهائی، بیشتر شباهت به خیال‌بافی یک مبلّغ بهائی ندارد؟! 📚پینوشت: [1]. محمد طاهر مالمیری، خاطرات مالمیری، لانگنهاین آلمان: لجنه‌ی ملّی نشر آثار امری به لسان فارسی و عربی، 1992 م، ص 86. [2]. ر.ک: حمید فلاحتی، مهدی مهدی فاطمی‌نیا، دیدار با تاریکی،1390، ص 182. نقد وبررسی بهائیت ♨️ @n_bahaiat آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet
🌷نقد فرقه‌های صوفیه🌷 🔹قرون سوم و چهارم، دو قرنی است که شخصیت‌های صوفیه ظهور یافته و تصوف را از مرحله جوانه زدن، به مرحله رشد و رواج سوق دادند. 🔹مشخصات بارز این دوره شور و شوق اعجاب‌انگیزی است که بواسطه تعالیم مبهم و شطح‌گونه در میان صوفیه رواج یافت. 🔹" (متوفی 261 ه. ق) با شطحیات معروفش و " " (متوفی 283 ه. ق) و از همه مهم‌تر " " (متوفی 309 ه. ق) از شخصیت‌های معروف این دوره‌اند. 🔹در این دوره اصول و مسائل عرفان تبلور بیشتری پیدا کرده و مسائلی از قبیل فنا، راز، معرفت شهودی و محبت جزو تعالیم اصلی صوفیان قرار گرفت. 📚 پژوهشی در نسبت دین و عرفان، صص 27 و 28 🔸به نظر می‌رسد کسانی‌که در این دوره جذبِ تصوف شده‌اند، بیشتر تحت تأثیر چنین سخنانی مسلک تصوف را پذیرفته‌اند! 🔴نقد فرقه‌های صوفیه ♨ @n_tasavof 👈 🔴آخرین اخبار فرق، ادیان و مذاهب ♨️ @adyannet 👈
تفاوت تیمُم در بهائیت و اسلام از جمله احکامی که پیشوایان فرقه‌ی بهائیت از دین مبین اسلام اقتباس کرده و با اندک تغییراتی آن را به نام خود ثبت کرده‌اند؛ حکم تیمُم است. همچنان که آنان در نحوه‌ی گرفتن تیمم، تنها به خواندن ذکری بسنده کرده‌اند! این در حالیست که گویا سرکردگان بهائیت، در هنگام اعمال تغییرات خود، از حکمت الهی در جعل این‌گونه احکام غافل بوده‌اند!.. @n_bahaiat @adyannet