eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
711 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
201 ویدیو
17 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
2⃣2⃣ «اکمال» ✍الهام سادات حجازی، عضو تحریریه‌ی بانو مجتهده امین صدای جرس کاروان شتران فضا را آهنگ
2⃣3⃣ ☀️آفتاب بر فراز غدیر ✍️زهرا سعادت، عضور تحریریه‌ی مجتهده امین ✋️سلام برغدیر... سلام بر آفتاب بر فراز غدیر، سلام بر مولای متقیان که با دستهایی خیبرشکن،آسمان را برپا داشته و زمین به برکت قدوم سبزشان تاب واقعه عاشورا و ظلم بر آل علی علیه السلام را تا محشر،آورده است تا روزی به یمن قدوم بهارآفرین فرزند خلف مولا،گستره حکومت مستضعفان و تحقق وعده حق الهی،به ثمر نشیند! 🌸غدیر از برکت ولایت تا همیشه تاریخ می‌جوشد و به زلال معرفتش فتنه و غفلت را از بطن امت واحده مسلمان می‌زداید! 🍀چه خام اندیش اند علی ستیزان،که غدیر را اتفاقی ساده میپندارند... غافل از اینکه سرنوشت رقم خورده بشریت،تجلی شکوهمند یک گزینش رحمانی است تا به حبل المتین ولایتش چنگ زده و رستگار شوند! 🪷مولاجان! چه تلخ است حقیقت کتمان واقعه ای به بلندای تاریخ! عهد قبول ولایتی که بارها گسسته شد... حقی که ناجوانمردانه در سقیفه غصب گردید... ناطق قرآن و کتاب هدایت الهی که میراث جاودانه آخرین حجت رسالت بودند چنان مهجور ماند که صراط مستقیم را گم کردند!! 🌅امروز فرزند حقیقت کعبه،همان تداوم صراط الاقوم تا قیامت،در غربت بی مرامی همان نسل عهد شکنان،چون خورشیدی در پس ابرهای جهالت است تا تقدیر الهی ،الیوم اکملت لکم دینکم را به منصه ظهور برساند! 🌟اینک در غدیر نزدیک به عضر ظهورش،جانهایمان را در دریای باور و بصیرتش طراوت بخشیده و از کویر حیرت دنیا به آغوش سند حقانیت مظلومیت شیعه که از مدینه آغاز و درکربلا متجلی شد تا انتهایش ظهوری باشد بر اثبات اراده الهی، پناه میبریم. 🤝امروز تجدید بیعت میکنیم ... نه به رسم بیعت شکنان! چرا که غدیر،پیمان نامه ی باز، تا ابدیت است... من کنت مولاه فهذا علی مولاه ✨️مولاجان! سینه های زخم خورده مان از ستم آنانی که غدیر را نادیده گرفتند هنوز از محبت تو لبریز است... 🌊ما را از دریای بی کرانه ولایت علوی سیراب کن تا جانمان تطهیر گردیده و اندیشه هایمان تابناک بمانند!! @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
2⃣3⃣ ☀️آفتاب بر فراز غدیر ✍️زهرا سعادت، عضور تحریریه‌ی مجتهده امین ✋️سلام برغدیر... سلام بر آفتاب
2⃣4⃣ «تصورکن» ✍زهرا نجاتی، عضو تحریریه مجتهده امین فکرکن ۱۲۰۰۰۰ نفرجمع شده باشند، زیرآفتابی داغ و سوزان، چهره‌ها سرخ شده و حرارت گرفته.. نم عرق روی صورت و بدن را پوشانده، مرد و زن خیره به کوهی از جهازشترها که دو مرد نسبتا بالابلند از آن بالا رفته‌اند و دستی دست دیگر، را آن قدر بالا برده تا به محکم‌ترین حالت با صدها جمله، نقش او را حالی نه فقط آن بیست‌هزارنفر، که حالی میلیاردها انسانی کند که تاابد خواهند آمد. تصورکن درمیانه راه، مردی آمده و آن قدر «اعلی بودن علی» به مذاقش تلخ آمده که قید زندگی‌اش را زده و گفته:_اگر قرار است من بعد علی، مولای من باشد، خدایا مرا بکش. و اتفاقا خدای علی اعلی، خیلی خیلی حرفش را جدی گرفته و هنوزجمله‌اش تمام نشده، سنگریزه‌ای از آسمان، نازل شده و مرد را از بالا تا پایین، به دوقسمت مساوی تقسیم کرده و ایه«سال سایل بعذاب واقع، للکافرین لیس له دافع»، نازل شده. تصورکن حتی دومی و سومی هم آن قدرعرصه برایشان تنگ شده که قبل ازهمه آمده‌انددرخیمه‌ تنها امیرالمومنین عالم، الی یوم‌القیامه و بخ ٍبخٍ، گفته‌اند. همان دو نفری که بیش از چهل روز، دوام نیاوردند و خلیفه‌اللهی را جوری از او دزدیدند که الی یوم القیامه، هرگناهی، هر خبط و خطای انسانی، هرجرم و جنایتی، پای آنها هم نوشته شود. اما همه اینها به کنار، چقدرحسرت می‌برم برزنانی که دستشان را درهمان تشتی گذاشتندکه پراز آب بود و دست مولای دوعالم، قسیم النار والجنه، برای بیعت درآن فرو رفته بود. تصورکن لابد فاطمه زهرا، صدیقه کبری با لبخندی سرشار ایستاده بوده درب خیمه و حسنین، شاد بالا و پایین می پریده‌اند و زهرای اطهر، آماده می‌شده برای مسیولیت‌های خطیر پیش رویش تا باجانفداییش برای امامی، که آن روز، ولی‌اش می‌شد، حالی ما همه تا ابد کند:» اگرکسی تمام روزهای عمرش را بین رکن ومقام، نمازبخواند و تمام روزهای عمرش را روزه بدارد و به‌قدر ذره خردلی، حب اولی و دومی، توی دلش باشد، با سر توی جهنم خواهدافتاد.» تصورکن و با من بخوان:«الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایت مولانا امیرالمومنین، علی ابن ابی طالب، علیه السلام.» @AFKAREHOWZAVI
2⃣5⃣ شکر نعمت غدیر ✍ کبرا خالقی، عضو تحریریه مجتهده امین آن زمان که حجابِ سقیفه با ابراز تردید و تحریف، بر نور ولایت سایه افکند و مردم زیر بار ولایت ائمه کفر رفتند؛ داغ نورانیت بر دل انسان‌های جاهل، غافل، ترسو... گذاشته شد و شیاطینِ زر و زور و تزویر، مدیریت عالم را به دست گرفتند و غدیر شد؛ آوردگاه جبهه حق علیه باطل. در طول تاریخ این دو جبهه دائما در حال نبرد با هم هستند و در این درگیری‌، انسان‌هایی که در جبهه نور مبارزه می‌کنند و به احدی‌الحسنین می‌رسند؛ به شرافت بندگی نائل می‌شوند. اما هواخواهان تباهی و تاریکی همیشه در وادی ضلالت قدم بر‌داشته و به حضیض ذلت می‌نشینند. بنابراین فقط انسان‌هایی که در چارچوب مدیریت امام زمان (علیه‌السلام) و همراه حق حرکت می‌کنند و در ادامه‌ی راه همیشه به او توجه دارند؛ می‌توانند شکر عید غدیر را به‌جای آورند. عید حقیقی ما آن روزی است که حقیقت از عالم غیب رُخ بنماید و چشم منتظران به دیدار آن یگانه‌ی دوران که ائمه معصومین (علیهم السلام) آرزوی خدمت در دورانش را دارند؛ روشن شود. در این روز عهد و بیعت خود را با امام تجدید می‌کنیم تا هم‌چنان در مسیر ظهور گام برداریم. @AFKAREHOWZAVI
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
2⃣5⃣ شکر نعمت غدیر ✍ کبرا خالقی، عضو تحریریه مجتهده امین آن زمان که حجابِ سقیفه با ابراز تردید و
2⃣6⃣ معامله ✍سمیه غلامرضاپور تازه مراسم تمام شده بود که تلفنش زنگ خورد. بچه ها بودند. با عجله و شتاب حرف میزدند:" مامان توروخدا توروخدا زودتر بیا داره دیر میشه ها نمی‌رسیم امسال جایی بریما" برنامه هرساله‌ی روز عیدشان بود که بروند خانه سادات. قول داد زودتر خودش را برساند اما بخاطر شلوغی روز عید اسنپ گیرش نیامد. باید تا ایستگاه تاکسی پیاده می‌رفت. از کوچه که بیرون آمد، سرش را بلند کرد و در انتهای خیابان اصلی گنبد نورانی بانو را دید که مثل همیشه می‌درخشید. سلامی از روی ارادت تقدیم کرد و به سمت حرم راه افتاد. خیابان‌ها پر بود از مردمی که امروز رنگ و بوی دیگری به زندگی‌شان داده بودند . همه درحال رفت وآمد بودند . سردر بعضی خانه‌ها کتیبه‌ی سبز نصب شده بود. حواسش به رفت‌و‌‌آمد و نشاط روز عید بود که صدای زنی توجهش را به خودش جلب کرد. زن نگاه متحیر او را که دید نزدیک‌تر آمد: خانم امیرالمومنین یاور بچه‌هات باشه روز عیده یه عیدی میدی دست خالی نرم خونه؟ دست کرد تا کیف پولش را بیرون بیاورد اما همراهش نبود تازه فهمید که تا خانه هم باید پیاده برود. تبرکی مراسم روز عید قدری شیرینی و شکلات و ساندویچ بود که خانم صاحبخانه برای بچه‌هایش داده بود. دستش را به سمت زن دراز کرد و گفت: "کیف پولم همرام نیست باید تا خونه پیاده برم. اینا تبرکی جشنه ببر برای بچه هات." زن دستش را پس زد و گفت: "گشنه نیستم. پول لازمم. مال خودت." نگاهش به کفش و لباس زن افتاد. به گداها نمی‌خورد. یادش آمد قدری مرحمتی عید غدیر. توی زیپ مخفی کیفش هست. چهل پنجاه تومنی می‌شد. یک لحظه شک کرد. " واقعا فقیره؟ نکنه با این پول دنبال مواد و هزار کوفت و زهرمار دیگه باشه.. نکنه بره دنبال گناه... چه زمونه‌ای شده راست دروغ مردم پیدا نیست..." یکهو یاد اسم امیرالمومنین علیه‌السلام افتاد که زن چند بار تکرار کرده بود. تا خواست فکرهایش را جمع کند و پول را در بیاورد ،زن لابلای جمعیت گم شده بود . او ماند و حسرت معامله‌ای شیرین با امیرالمومنین علیه‌السلام ... @AFKAREHOWZAVI
. تمام کشور من کاظمین کوچک اوست ✍🏻مریم زارعی تمام کشور من کاظمین کوچک مردی است که در هر گوشه ای از خاک ایران بارگاهی داشت به قدری مهربان بود و اهل سخاوت که باعث میشد نگران همه باشد حتی کسانی که از او فرسخ ها دور تر بودند. او آینده را می دید و میدانست در آینده ای نه چندان دور خیل مشتاقان و مریدانش در ایران تشنه کرم خانه ی او هستند او نمی خواست در همه ی کشور ها وشهر ها امامی و امامزاده ای باشد اما در ایران نباشد.برای همین هم به همه بچه ها و نوه هایش فرمود به ایران بیایند تا ایران هم توفیق درک قدوم مبارک خاندان باب الحوائج را داشته باشد. او از همان ابتدا به فکر ما بود. مایی که امروز نفس هایمان به نفس های این خواهر و برادر بند است. حاجت داشته باشیم و نداشته باشیم دخیل کوی رضا علیه السلام و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه سلام الله علیها هستیم. او خیلی ما را دوست داشت. خیلی بیشتر از خودمان، که حتی قرن ها پیش فکر همه جا را کرده بود.* تمامِ مردمِ ایران سرِ خوانِ شما هستند که هم شیراز، هم قم، هم خراسان را دعا کردی *برداشت آزاد از حضور فرزندان امام کاظم علیه السلام در سرزمین ایران @AFKAREHOWZAVI
«مَسلخ» ✍مهتا صانعی در مسلخ عشق جز نکو را نکشند روبه صفتان زشت خو را نکشند گر عاشق صادقی ز کشتن مگریز مردار بود هر آنکه او را نکشند داشت می‌نوشت. پاک می‌کرد. می‌نوشت..... واداشتن خود به نوشتن که ننویسد، که بخواند. در خون می‌زد و می‌نوشت. آه از این سیطره‌ی قلم که یارای نوشتن بود و نبود. گاهی زبانش قاصر می‌شد، گاهی به بلندای آسمان حرف داشت. قلمش را از استخوانش تدارک دیده بود. همینقدر محکم و استوار. سرچشمه بود اگر دور بود، نزدیک بود اصلا خودِ نور بود. در تلاطمِ روزگارِ سیاه و خاکستری مُبشّر رنگهای روشن بود تا بیاموزند و سینه سپر کنند. استاد، ره‌شناس بود و ره‌زن ستیز. با عطوفت درونش معجونی از حب و علم را به چشمها، به اندیشه‌ها هبه می‌داد. تدریس می‌کرد و جان ارزانی می‌داشت. رفیقَ من لا رفیقَ له معاشران بود. حریف شبانه می‌طلبید در روزگاری که یارای جنگیدن در روز و روشنایی نبود. اینکه رزق قلم من نوشتن از استادی باشد که تمامِ همّ و سعیش یک جرعه هدایت به بشریت بوده، حتما اعتقادم به همان چند بیت بالاست. سن و سالی نداشتم می‌خواندم... مُردار بود هر آنکه او را نکشند. در مسلخ عشق جز نکو را نکشند.... نمی شناختمش... سال قبل بود، در فضای مجازی متوجه سانحه‌ی دلخراش استاد شدم. زن، فرزند...خدایا مگر می‌شود! اینطور بده بِستان‌های ملکوتی... چمران‌ها هنوز زنده‌اند و می‌گویند: ای حیات! با تو وداع می‌کنم. با همه‌ی مظاهر و جبروتت. ای پاهای من! می‌دانم که فداکارید و به فرمان من مشتاقانه به سوی شهادت می‌روید، اما من آرزویی بزرگ‌تر دارم. استاد آرزوهای بزرگتری داشت... روحش شاد یادش گرامی راهش پر رهرو. از دستِ غیبتِ تو شکایت نمی‌کنم تا نیست غیبتی نَبُوَد لذّتِ حضور @AFKAREHOWZAV
«در امتداد غدیر» ✍زهرا نجاتی و قسم به غروب روز سوم بیعت با علی(علیه السلام) که منطبق با نوروز شد، که هر روزمان نوروز بود اگر می‌گذاشتند، علی خلیفه شود. و غدیر تمام شد اما باید دید چه کسی غدیری خواهد بود!! غدیر تمام شد و سلام به هرکس غدیری شد! و تبریک باید گفت به هرکس همراه شد با کاروان غدیر، هرکس که با جان و مال، نشان داد که برای فریاد عشق به علی علیه‌السلام، برای نمایش زیبایی تفکر علوی و حقانیت شیعه، برای پایان دادن به غربت نهج البلاغه‌، و فریاد اسلام ناب، تا کجا پای علی و مکتبش خواهد ایستاد. امسال نیز، غدیرگذشت و کسی «صدق الله و رسوله»، گفت که به قدر وسعش با مال، با خدمت در فضای مجازی، یا کوچه، یا میهمانی درشهر یا روستا، علی را، حب او را و حقانیتش را، فریادکند و به عالم بنماید. اما این همه‌اش نیست، خوش به حال آن کس که توانست غدیر را پیوند بزند به همین زمانه که در آن می‌زید. خوش به‌حال هرکس که توانست بخٍ بخٍ گویان روز اول و دروغگویان روزهای آتی را تشخیص بدهد. خوش به حال کسی که تکلیفش را با امام زمانش، با همان جانشین برحق علی مرتضی، روشن کند. خوش به حال هرکس که توانست بفهمد ظهور امتداد غدیر است و برای آن تلاش کرد، با انفاق جان و مال و فرزند با فرزندآوری، با تلاش و جهاد، که خداوند فرمود: _اگرهریک ازجان ومال وعزیزان و خانه و برادران و پدرانتان، نزدشما از«جهاد درراه خدا» محبوبتر است، پس منتظر عذاب الهی باشید. عیدالله الاکبر برهمه عاشقان علی، که رهروان ولایت شدند و زمینه سازان ظهور، مبارک. @AFKAREHOWZAV
«جشن غدیر، نمای دینداری» ✍زينب نجیب اگر حضور میلیونی مردم در جشن غدیر را دینداری مردم ندانیم و آن را مصداقی برای گرایش عمیق آحاد یک جامعه به شعار توحید نپنداریم و این حرکت عظیم را ریشه در جهان‌بینی الهی نبینیم؛ چگونه می‌توانیم تحلیلی همه جانبه و منصفانه از یک واقعه‌ی اجتماعی_مذهبی با این ابعاد وسیع داشته باشیم؟ گفته شد، برپایی این همایش بزرگ کشوری نشان از دینداری مردم دارد. حضور چشم‌گیر و میلیونی مردم تهران در مسیر ده کیلومتری این جشن در سال گذشته باعث شد تا رهبر انقلاب اسلامی در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور به این مراسم باشکوه اشاره کنند: «این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود! ... دیدید چه جوری در این جشن میلیونی، همه جور آدمی شرکت کردند؟ اینها طرف‌دار دینند، اینها دوست دارند دین را.» ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ آری، وقتی به تلاش و همت میلیونی مردم یک جامعه برای تدارک چنین جشنی نگاه می‌کنیم و شاهد آنیم که شبانه‌روز بی‌هیچ چشم‌داشتی به ایجاد بستر مناسب برای شکل‌گیری یک محفل مبادرت می‌ورزند و از استراحت خود و از مال خود به هر مقدار که در توان باشد، می‌گذرند؛ وقتی هرکس به هر میزان که به امیرالمؤمنین علی علیه‌السّلام ارادت دارد، مادی و معنوی هزینه می‌کند تا با یکدیگر سر این سفره‌ی کَرَم بنشینند و متنعم شوند؛ وقتی مردم از شادی هم شاد می‌شوند و روزها خلاقانه می‌اندیشیدند که چطور به روش‌های گوناگون می‌توانند لحظاتی زیبا بیافرینند و به یکدیگر هدیه دهند؛ وقتی با گذشت و ایثار برای یک کار گروهی از هم سبقت می‌گیرند؛ و در یک کلام، پیر و جوان، زن و مرد، ثروتمند و فقیر همه و همه در کنار هم قرار می‌گیرند تا بدون برچسب‌های طبقه و درجه و طیف و قشر خاصی حضور داشته باشند، آیا می‌شود به چیزی غیر از جامعه‌ی متمایل به شعار اصیل توحید اذعان داشت؟ آیا دینداری چیزی جز تحقق این شعار اصیل است. آیا توحید چیزی جز یکپارچگی و هم‌رنگی و نفی طبقات اجتماعی زیر پرچم اعتقاد و ایمان به خدا است؟ آیا جامعه‌ای این‌چنین مصداقی از یک جامعه‌ی دیندار نیست؟ آیا این صحنه‌های خلق شده از هم‌بستگی و وحدت، از مهربانی و محبت، از کمک و دستگیری، از اطعام و هدیه، از ارادت به اهل بیت و معنویت، برآمده از جهان‌بینی مادی می‌تواند باشد؟ کدام مادی‌گرایی برای احیا، تداوم و استحکام یک باور، یک علاقه، یک گرایش آن هم کاملا الهی، حاضر است هزینه کند؟ کدام مادی‌باور می‌تواند چنین زندگی سعادت‌بخش و سرشار از آرامش و شادی ِرا خلق کند؟ امروز دنیا تشنه‌ی لحظاتی‌ست که از ته دل بدون هیچ واسطه‌ی دارویی، غرض مادی، دلایل مصنوعی و واهی بخندد. امروز دنیا به دنبال طنابیست تا بدان چنگ زند و خود را از ورطه‌ی چه‌کنم‌های روزانه نجات دهد. امروز سرگردانی فرزندان آدام را در بیابان تیه نمی‌توان پنهان کرد یا نادیده انگاشت. این دینداری و معنویت و کوشش اصحاب موسی سبب شد تا تمدن موسوی دوباره شکل گیرد و امتی از بیابان تیه‌ی روزگارش نجات یابد. امروز نیز این طریق علوی‌ و محبت اوست که در قامت جمهوری اسلامی صحنه‌های ناب دینداری رقم می‌زند تا ان‌شاءاللّه مقدمه‌ی ظهور امام زمان علیه السلام و زمینه‌ساز تمدن مهدوی گردد. آری دینداری انسان‌ها در معنایی به‌وسعت همانی‌ست که در مناسک حج و غدیر و اربعین حسینی شاهد آنیم. به وسعت رنگ سپیدجامگان حج‌گزار، رنگی‌پوشان غدیر و سیاه‌پوشان اربعین. که اگر دشمنان انسانیت، سیره‌ی توحید را که بر زبان و عمل پیامبر جاری بود و در غدیرخم، ادامه‌ و حفظ آن به حضرت علی علیه السلام محول شد را ۲۵ سال خانه‌نشین نمی‌کردند و امر ولایت بر زمین نمی‌ماند، امروز موکب‌های سپیدپوش و آذین‌بسته‌ی خود را برای شروع محرم و عزای حسین علیه السلام سیاه‌پوش نمی‌کردیم. بنابراین درس امروز ما از تاریخ همان پیروی از ولایتی‌ست که سهم انسان‌ها را همیشه در عدالت و سعادت و بندگی خدا می‌خواهد. همان ولایتی که همچون نخ تسبیح دستان ما را به هم پیوند می‌زند. @AFKAREHOWZAV
🔰معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها با همکاری کمیته مرکزی کرسی‌های آزاداندیشی حوزه‌های علمیه برگزار می‌کند. 🔳 عنوان کرسی واکاوی بنیان فکری نظام سایبرنتیک و راهکار مقابله با تهدیدات آن در نظام ولایت 🎙ارائه کننده: 🔸سرکار خانم زهرا حبیبیان (پژوهشگر و طلبه جامعه الزهرا سلام الله علیها) 🎙استاد ناقد: 🔹جناب آقای دکتر کاظم فولادی قلعه (سرپرست آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبری دانشگاه تهران) 🎙 مدیر جلسه: ▪️سرکار خانم رضوان هامانی (پژوهشگر و طلبه جامعه الزهرا سلام الله علیها) 📆 زمان: شنبه 24 تیر ماه ساعت 9:30 الی 11 📌حضور در جلسه به صورت مجازی، از طریق پیوند زیر: https://online.jz.ac.ir/rbhyyb897yoy 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz2602
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🍃پیشنهاد تماشا 📽کلیپ به زبان انگلیسی در مورد رویداد عاشورا و وفاداری اصحاب سید الشهدا علیه‌السلام اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِ اللهِ وَعَلَی الْاَرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ ، عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْن وَ عَلی عَلَیِ بْن الْحُسَین وَ عَلی اَوْلادِ الْحْسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الْحُسَین @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. «آدم‌های ترکیبی» ✍طیبه فرید چشم هایش سبز بود اما آن ها که او را ندیده بودند الکی می گفتند چشم هایش آبی بوده. پدرش امان الله، نوه سیف الله میرزا،چهل و دومین پسر فتحعلی شاه قاجار بود،اینها را نوشتم که سابقه ترکیبی اجدادی اش را داشته باشید یک جای ذهنتان.مادرش هلن کاسمینسکی مهاجر روس بود.حکما چشم هایش به مادرش رفته بود وگرنه قجرها با آن پشم و پیل و چشم و ابروهای مشکی کت وکلفت کجا و قیافه کم رنگ و خارجکی نادر کجا! هلن اولین زنی بود که توی وانفسای مملکت گواهینامه رانندگی داشت! دیروز دیدم یکی پست گذاشته و شرح قهرمانی های نادر را نوشته و زیر پستش خلق الله خودشان را در حد مرگ، لت و پار کرده اند که ای فلان و ای بهمان! چی بودیم و چی شدیم!!!اینکه هواپیماهای عراقی محاصره اش می کنند و می برندش تا دل عراق و او همه شان را قال می گذارد و بر می گردد ایران،و یا اینکه با هواپیما از زیر پل سفید اهواز،روی سر کارون می خزد و اینکه ارتش محمد رضا با وجود او چقدر قدرتمند بوده و کو آن کیان عصر پهلوی،کو آن شکوه و جلال و جبروت! و ازین دست افسانه ها. داشتم می خواندم و آقاجانم داشت می شنید.او نه گذاشت و نه برداشت گفت: با همه بله با ما هم بله؟! بهش بگو چرا خشت می مالی آدم ناحسابی! نادر شوروی کمونیستی درس خونده بود،ناقص هم خونده بود. کلی امان الله خان باباش پیش ممد رضا سیبیل گرو گذاشت که روی حساب آقازادگیش، اونو جایی توی دربار خراب شده جاش بدن. توی ارتش پهلوی نادر هیچوقت پست جدی نداشت! چون ولی نعمت ممد رضا، آمریکا مثل سگ از کمونیستا می ترسید.برو نگاه کن ببین هیچوقت فرمانده ارتش بوده؟! نادر جهانبانی همیشه تو حاشیه بود!کل افتخاراتش به جز رنگ چشما و موهای بلوندش حشر و نشر با گلنار دختر تیمور بختیار بود، اونم شوهرش که فهمید طلاقش داد رفت پی کارش. ممد رضا بخاطر موقعیت خودش توی چشم آمریکاییا هیچوقت نادرو آدم حسابش نکرد، نادر بوی شوروی می داد!!بوی کمونیسم. چه روایتایی می بافن!شنونده باید عاقل باشه بابا! حق با آقا جان بود انوشیروان پسر نادر همه این قصه ها را تکذیب می کرد.اما وسط جنگ که حلوا خیرات نمی کنند، او که فرار کرده، او که تابعیت گرفته، او که پناهنده شده، او که چند روز قبل از انقلاب ۵۷رفته به این امید که دو هفته،نه!یک ماه بعد، انقلاب شکست بخورد و برگردد و الان چهل و دوسال از آن روز گذشته چاره ای ندارد وقتی جوان های یک لاقبا مثل حسن تهرانی مقدم تسلیحات تولید می کنند،و وحشت آیزن هاور از پیشرفت تسلیحاتی ایران به حقیقت می رسد،چاره و گریز ندارد؟! باید یکی را بزک و دوزک کنند بشود به اندازه دلخواه،از فسق و فجورش چیزی نگویند،برایش روایت جعلی بسازند. حکومت آخوندها پر از قهرمان های راستکیست!آدم هایی که لکه سیاه روی پر یقه شرافتشان ننشسته از عباس بابایی و دوران تا احمد کاظمی و قاسم سلیمانی که سرآمد همه شان است.چاره ای ندارند که در مقابله با حقیقت، روایت خودشان را داشته باشند. ما وسط جنگیم، جنگی که خاکریز ندارد، مرز ندارد، سربازها و افسرهایش را نمی بینی،یک جنگ ترکیبی تمام عیار که گردانندگانش از «بنیاد راکفلر» می توانند از یک آقازاده دو تابعیتی یک اسطوره درست کنند و با یک فرّ و کیان تخیلی، بعد سوارش کنند روی خر تورم و تحریم و غالب کنند به توده هایی که از گرانی و فشار اقتصادی به سطوح آمده‌اند. به‌‌خاطر داشته باشید وسط جنگ‌های ترکیبی حلوا قسمت نمی‌کنند، هموطن!خاک‌ریزهایشان به سلول‌های مغز من و شما رسیده! حواستان به آدم‌های ترکیبی کم رنگ باشد. جای جنس اصل به شما غالب نکنند. @AFKAREHOWZAVI
از واقعه گوهرشاد تا کف خیابان‌های امروز ✍فاطمه میری طایفه‌فرد هنگام ورق زدن صفحات تاریخ این مرز و بوم به روزهایی برمی‌خوریم که حرکت و جوشش مردم، وقایعی زیبا را به تصویر می‌کشد؛ شاید آن واقعه در بدو امر اتفاقی تلخ قلمداد شود ولی حضور مردم و واکنش آنان به اتفاقات، تاریخ نویسی را به جنبش وا‌ می‌دارد؛ زیرا آن‌چه از تاریخ مغفول مانده دقیقا همین‌جاست، تاریخی که اجتماع مردم آن را رقم می‌زنند و نه شاهان و شاهزادگان. واقعه‌ای مانند آن‌چه در گوهرشاد افتاد از همین مقوله است و اگر نام آن را تاریخ اجتماعی بگذاریم گزافه نیست. تاریخی که با حضور مردم، از مسیر اشتباه خود خارج می‌شود و راه صلاح را می‌طلبد؛مسیری از الگوبرداری خطای شاه مملکت و اشتباه محاسباتی از دین‌داری مردم. واقعه گوهرشاد برگی از تاریخ است که نشان می‌دهد مردم ایران بیش از هر مسئله‌ای دین‌دارند و اگر از تمام ناملایمات بگذرند و صبوری کنند اما درباره دین و هویت ملی‌شان کوتاه نمی‌آیند. شاید این حرف، کلام متحصنین در گوهرشاد بود که چرا لباسی که ما با آن زندگی کرده‌ایم و هویت دینی و ملی ماست را با چیز دیگری عوض کنیم؟ مگر نه این است که اسلام برای همه شئون زندگی مسلمانان حرف دارد چرا باید حرف دین را کنار حرف شاه بگذاریم، آن‌ هم شاهی که حرفی از خودش ندارد و مقلد است بدون داشتن حتی سوادی اندک از جامعه تحت فرمانش. مردم ایران این‌قدر توهین را حق خود نمی‌دانستند و بر نتافتند که به هرقیمتی زندگی کنند. واقعه گوهرشاد گذشت و نکته قابل توجه و عبرت پذیر این واقعه قطعا حضور مردم است و واکنش آنان به دین و معنویت، زیرا زندگی برخواسته از باید و نباید دینی، هرگز به بیراهه و گمراهی حل ناشدنی نمی‌رسد. هم اکنون هنگام تامل مسائل کنونی کشور، درمی‌یابیم که مسائلی از جنس عفاف و پاکدامنی مقوله فرهنگی و خواست همگانی‌ست. نمی‌شود که دین‌دار بود و از آفات این وادادگی در جامعه مصون ماند. نمی‌شود اصلاح جامعه را فراموش کرد و فقط به اصلاح خود پرداخت. مقوله حجاب در کشور ما سابقه‌ای طولانی‌دارد. باید پذيرفت که تک تک افراد جامعه در این امر دخیل هستند، چه بدانند و چه ندانند. نکته کانونی در واقعه گوهرشاد هوشیاری علما و همراهی مردم و نگرانی بسط لباس متحد الشکل به دیگر شئون زندگی مردم است که تا بن خانواده و جامعه را هرز نکند دست بردار نیست. الان هم با همین امر مواجه‌ایم، عقب نشینی از حجاب، از هر حدی و محدوده‌ای در واقع رفتن به سمت زندگانی متزلزل و دور از فرهنگ دینی و ملی ماست. این‌جاست که گوش به زنگی آحاد جامعه را می‌طلبد و حضور مردم در صحنه همانند واقعه گوهرشاد بسیار راهگشاست. مطالبه عمومی در امر حجاب، هوای جامعه را پاک‌تر و زیباتر می‌کند. رسالت همه مسئولان فرهنگی تبیین این جهاد مهم است. جهادی که ابتدا باید ضرورت و اهمیت آن از پس صدای بلند شبکه‌های معاند به گوش مخاطب هدف برسد. آن‌وقت نقش مردم همانند هر زمان از تاریخ پر گوهر ایران دیدنی و نوشتنی‌ست. @AFKAREHOWZAVI
. رهبر انقلاب: نسبت به تبلیغ نگرانم 🍃 بخش‌هایی از سخنان امروز امام خامنه‌ای در دیدار جمعی از مبلغان: با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود. هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزه‌های علمیه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوم قرار دارد، مرتبه‌ی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبه‌ی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبه‌ی اول است. امروز سطح آگاهی عمومی جوان و غیرجوان با گذشته قابل مقایسه نیست. بنده همه‌ی عمرم تقریباً، عمر تبلیغی‌ام شصت سال، بیشتر با جوانها گذشته. آن روز هم فکر بچه‌ها خوب بود، جوانها خوشفکر بودند، اما با امروز قابل مقایسه نبود. سطح فکر بالا رفته. علاوه بر اینکه سطح فکر جوان ما، نوجوان ما، مخاطب ما بالا رفته یک آفتی هم وجود دارد و آن اینکه در این آشفته بازار صداهای مختلف فضای مجازی و تکثر رسانه‌ای که وجود دارد این تکثر رسانه‌ای در این صداهای گوناگون، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است. پدرها، مادرها خیلی چیزها را به بچه‌هایشان یاد می‌دادند. در این غوغای تکثر رسانه‌ای این صدا ضعیف شده. @HOWZAVIAN
. ✍️ هم‌نویسی نویسندگان «تحریریه مجتهده امین» 🌹 همزمان با روز عفاف و حجاب 🖌 زهرا سعادت 💐حجاب، ارزش بخشیدن به دردانه هستی است، تا تیر شیطانی نگاه آلوده به گناه «فی قلوبهم مرض» دنیای مقدسشان را لکه‌دار نکند! در کوچه‌های خاکستری، میراث‌دار چادر خاکی بانویی هستم که تنها مدافع حریم ولایت بود! 🖌 سمیه رستمی 💐هرگاه آزادیِ حمل سلاح تضمین امنیت جانی مردم آمریکا شد، آزادی حجاب هم تضمین آرامش روانی جامعه خواهد بود. 🖌 زهرا سرمیلی 💐من حجاب را از پنجره‌ی قلبم می‌نگرم تو حجاب را از دنیای مجازی نگاه می‌کنی فرق ما در دیدن است. 🖌 میناسادات حسینی 💐 من حجاب را از اسارت زنان در کربلا فهمیدم که در قالب اسارت، به اسیران واقعی درس حریت و آزادگی بخشیدند. این لباس حوریان عرشی است که به وسیله حضرت حوراء به زمینیان ارث رسیده است . با هواهای نفسانی تفسیرش نکنیم. 🖌 سیده زهرا عابدیان 💐 دوست خوب نعمت است، مثلا از آن جنس دوستانی که نصیب «لینالونا» شد؛ با آرامش، دلسوز، صبور و از همه مهم‌تر، با زبانِ خوش و با درایت، به تو بفهماند آنچه را که نیاز است. برای دعوت به حجاب، باید دوست خوبی بود. 🖌 نجمه صالحی 💐 و اما در روز حجاب، بانویی شایسته‌ی ستودن است که برای عمق بخشیدن به ماهیتش، به عنوان یک فرد، تلاش می‌کند نه به عنوان یک کالا! 🖌 نازنین اسکندری 💐 چادر، بلندترین تاج جهان ست که سر و سیرت هر زنی را می‌تواند بیاراید؛ برایش نامه بنویسید و دعوتش کنید به مهمانی جهان «خویش‌تن». 🖋مهتا صانعی 💐نابینا آمده بود. بانو با حجاب به محضر مهمان آمد. باید از سلاله‌ی حجاب به شأنیت حجاب رسید. @AFKAREHOWZAVI
. حصن امان! ✍️نجمه صالحی از گذشته تا امروز، تجلی وقار و عزت‌مندی و نمود شکرانه بندگی و پیوند با خدا، حجاب معرفی شده است؛ حجابی که تجلی ایمان و تمثال حریری از بهشت، است. چادر، جوشنی نفوذ ناپذیر و یادگار قرن‌ها عفاف و نجابت است که نشان از کیمیای غیرت بانوان دارد. به‌خاطر حفظ حریم‌ها، به‌خاطر جلوگیری از هجوم خارها، به نصّ قرآن، می‌مانم در این حِصنِ امان! ـــــــــ❁●❁●❀❀●❁●❁ـــــــــــ @zemzemh60
✍️یادداشت خواندنی خانم دکتر ناهید طیبی، استاد تاریخ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها /بازنشر 🔰 به مناسبت بیست و یکم تیرماه، سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و روز ملی عفاف و حجاب 💠 آیا می‌دانید رابطه عفاف و حجاب چیست؟ 🔸اول: عفاف حالتی درونی است که انسان را از غلبه شهوت بر او باز می دارد. چون مربوط به نفس آدمی است و نفس جنسیت بردار نیست پس زن و مرد هر دو باید عفاف داشته باشند. البته فقط عفاف جنسی مطرح نیست. کسی که از پرخوری، پرگویی، زیاده‌خواهی دوری کند هم عفیف است. عفاف به درون، باطن و خلوت و قلب انسان مربوط است؛ پس فراطبیعی است. 🔹دوم: حجاب یک امر طبیعی و مربوط به دنیای بیرون و ماهیت آن اجتماعی است. اساسا حکم حجاب امضایی برای حضور اجتماعی زنان است اگر نه در حیات خانه و پستو و در برابر محارم که نیازی به پوشش نیست. 🔸سوم: عفاف و حجاب رابطه ای دوسویه دارند. بخش کوچکی از عفاف موجب احترام به حجاب می‌شود و رعایت حجاب، موجب تعمیق عفاف درونی بشر می‌شود. 🔹چهارم: عفاف از مقوله اخلاقی و مربوط به خلق است و حجاب مربوط به رفتار است. بانویی که خلق عفیفانه دارد در رفتارش پوشیدگی و حجاب دیده می‌شود . 🔸 پنجم: با این همه لزوما هر محجبه ای عفیف نیست و اگر درونی پاک نباشد با وجود حجاب هم بی عفتی صورت می‌گیرد و هر عفیفی هم پاک و مطلوب نیست مگر آن که با پوشیدگی و حجاب، زمینه عفت فردی و عمومی را ایجاد کند . ✳️ خلاصه که بانوی عفیفه محجبه در طول تاریخ بیشتر مورد احترام بوده تا عفیفه غیرمحجبه و محجبه غیرعفیفه. @AFKAREHOWZAVI
🎉شهید متولد روز حجاب تولدت مبارک🎉 💎📜21 تیرماه به دنیا آمدی و از حجاب برایمان نوشتی... از همه خواهران و از همه زنان امت رسوال الله می خواهم روز به روز حجاب خود را تقویت کنید مبادا تار مویی از شما نظر نامحرمی را به خود جلب کند، مبادا رنگ و لعابی بر صورتتان باعث جلب توجه شود، مبادا چادر را کنار بگذارید. _شهید حججی متولد ۲۱ تیرماه ۱۳۷۰ @AFKAREHOWZAVI
. مردغیور، پناه زن عفیف ایران ✍زهرا نجاتی باورش سخت است که واقعه گوهرشاد از دو مرد نشات گرفت که برای شرافت زن ایرانی گردن گرو گذاشتند، یکی حاج غلامحسین قمی، که به قول رهبر معظم،گفت:"می‌روم یا رضاخان را در بحث ممنوعیت حجاب، مجاب‌می‌کنم یا او را خفه می‌کنم." آمد و او را درحصرکردند و بزرگانی که شیخ محمدتقی بهلول که به علامه معروف بود،پیرمردی که تمام زندگیش‌ حتی وعده‌های غذایی را براساس مکتب اهل بیت علیهم‌السلام تنظیم و تمام عمرجهاد کرده بود، در دفاع از او به همراه بیست هزارنفر در زمانه‌ای که جمعیت کشورما به کمتر از سی میلیون می‌رسید، درحرم تحصن کردند و با خیانت چندنفر از نگهبانان حرم، درها بازشد،گلوله‌ها شلیک شد، ماشه‌ها چکیده شد و از آن جمعیت قریب ۱۶۷۰ نفر، به شهادت شاهدان عینی، به مظلومانه‌ترین حال، به شهادت رسیدند و کاش مثل شهدا، نه لااقل مثل مسلمان‌ها دفن می‌شدند و نه درگور دسته‌جمعی، نه روی هم ریخته جوری که سال ۱۳۸۶، گورشان پیداشود و دل‌ها بسوزد و... خب طبیعی است که زن عفیف و با حیای ایرانی، پشت مردانی غیور، پناه گرفته و طبیعی است که باورمان نشود آنچه دشمنان‌مان، ادعا دارند؛ دروغی بیش نیست و آش بی‌حجابی،آشی است که سالها و شاید قرنی است که برای زن ایرانی پخته‌اند. و طبیعی است که زن ایرانی، بی‌حجابی را، جوانمردی نمی‌داند درحق بزرگمردانی که هنوز این زنان نبوده‌اند و برای عفت آنها،از جان‌شان مایه گذاشته‌اند‌. حق این است که "زن باحیا وعفیف، در پناه مردغیور است". @AFKAREHOWZAVI
. واقعه ای بسترساز ✍فاطمه شکیب رخ واقعه گوهرشاد، یک حادثه مهم با دو کارکرد متفاوت بود، چراکه در نگاه اول این واقعه رامی توان نشان دهنده ی ظرفیت بالای همراهی مردم با علما تا سرحد جان، در دفاع از مقدسات دانست و در نگاه دوم سرکوب قیام توسط دولت پهلوی اول را می شود یک مقدمه چینش شده برای تثبیت آزادی در حجاب برداشت نمود که این اقدام دو اثر مهم در جامعه برجای نهاد؛ اول اینکه پیام حاکمیت در جدیت از حمایت حجاب اختیاری به مردم مذهبی و مدافعان حجاب همگانی منتقل شد، دوم اینکه با ایجاد رعب و وحشت در بین اقشار مذهبی، بساط امر به معروف و مبارزه با بی حجابی حداقل در ملا عام، جمع گردید! در حالی که کارکرد اول این قیام به دلیل بالا بودن اثرات جنایت در اذهان مردم، به صورت مقطعی جای خود را به کارکرد دوم آن یعنی محدویت مطالبات مذهبی جامعه سپرد و تا مدت ها خاطره ی این جنایت هولناک در بین مردم با تلخی یاد می شد، با گذشت زمان، این تجربه ی تلخ، آغازی برای مخالفت های جمعی به رهبری علماء، و مقابله با سیاست گذاری های سلطنت پهلوی قرار گرفت. از این منظر، واقعه گوهر شاد را می توان حادثه ای بسترساز در وقوع انقلاب اسلامی دانست. @AFKAREHOWZAVI
. حقیقت، مرتضی نفْس نبی بود¹ ✍نرگس ایرانپور نگاه نگران و پر اضطراب مسیحیان نجران به گوشه و کنار صحرا بود. آفتاب مدینه بی وقفه بر دشت پهن شده و تمام فاصله بین زمین و آسمان را از بین برده بود. حالا سقف آبی و نیلگون آسمان، بی واسطه بر سر گروهی بود که آماده مسلمانان می‌شدند. رسول الله با قدم‌های شمرده و آرام در برابر چشمان اهالی نجران، بر سینه دشت گام نهاده و به فاصله چند قدمی عقب‌تر علی ابن ابی طالب و فاطمه بنت رسول در قاب تاریخ وارد شدند. حسن و حسین نوادگان پیغمبر آخرین افرادی بودند و اهل بیت پیامبر را کامل کرده و اینک زمان مباهله بود. پیامبر بر خاک‌های نرم مدینه زانو و زده و دستان مبارک را بالا آوردند. رعشه‌ای بر جان بزرگ گروه عیسویان نجران وارد شد. او در مقابل خود اجتماعی از بهترین مخلوقات را دید که هر آینه اگر لب به نفرین آنها باز می‌کردند، او و همراهانش از مغلوبان می‌شدند. پیامبر بود و پسرانش، حسن و حسین، پیامبر بود و تنها زنی که شانه به شانه همراه او بود، فاطمه در جوار پدر و چشم بر دهان اوست. پیامبر است و جانش، علی‌ابن‌ ابی‌طالب، همو که سپر رزم رسول الله در خیبر و آرام‌بخش اوست در لیلة‌المبیت. مسیحیان، مسیر آمده را برگشته و از میان خود چند مسیحی مشرف شده به اسلام را در لوای محبت رسول‌الله به یادگار گذاشتند². ۱. عطار نیشابوری. ۲. تفسیر مجمع البیان طبرسی، ج ۲، ص۳۱۰. @AFKAREHOWZAVI
⁉️چرا افراد خوب و متدین‌ بعضاً تاثیر کمتری بر اطرافیان خود دارند بالاخص در مساله‌ی حجاب؟ ✍مرضیه‌‌رمضان‌قاسم نگاه ما به مقوله‌ی تربیت نباید نگاه تونلی و محدود به یک عامل باشد بلکه باید دامنه‌ی دیدمان توسعه یابد تا بتوانیم به همه‌ی عواملی که در شکل‌گیری شخصیت انسان تاثیر بسزایی دارد توجه کنیم. یکی از عوامل تربیت، خانواده است‌ که‌ در دوره‌های رشد فرزند دچار نوساناتی خواهد شد. ۱) خانواده در دوران کودکی اولین جایگاه را برای فرزند دارد چرا که رفتار کودک بر اساس تقلید از والدین است اما همین خانواده که یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین کانون‌های تربیت است در سن نوجوانی در مقابل گروه دوستان و همسالان رنگ می‌بازد. ۲) دوستان در دوران نوجوانی دوستان و همسالان مهمترین و مؤثرترین عامل در شکل‌گیری شخصیت انسان می‌شوند بگونه‌ای که از دوستان و همسالان خود بیش از والدین حرف‌شنوی پیدا می‌کند؛ داستان حضرت نوح و پسرش نمونه‌ی بارز اثر همنشینی با دوستان ناباب است. دوستان آنچنان در هدايت و ضلالت آدمی تاثیرگذارند که هم می‌توانند عامل تسریع در رشد انسان شوند و هم می‌توانند فرد را آنچنان نااهل کنند که از خانواده‌ی پیغمبر حذف شود. آدمی در هر سن و سالی که باشد از دوستانش تاثیر می‌پذیرد تاثیر دوستان تا حدی‌ست که می‌تواند خانواده را از جایگاه اول به جایگاه دوم تنزل دهد و خود در جایگاه مهمترین مرجع و الگوی رفتاری قرار گیرد. دوست انسان تاثیر فراوان بر شخصیت او در هر سن و سالی که باشد دارد به گونه‌ای که قرآن در ترسیم یکی از صحنه‌های قیامت می‌فرماید: يَا وَيْلَتَى لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِيلًا ﴿۲۸فرقان﴾ یکی از مهمترین عوامل انحراف آدمی دوستان او هستند پس اینگونه نیست که همیشه انحرافات اعتقادی ریشه در مباحث فکری داشته باشد بلکه گاهی نیز ریشه‌‌‌ی محیطی دارد. بنابراین می‌بایست در انتخاب محیطی که در آن تعامل داریم دقت وافر داشته‌باشیم. آری مصاحبت با افراد صالح و طالح، اثر فراوان بر شخصیت انسان دارد و خواه این مصاحب با انسان‌ها در فضای حقیقی باشد و خواه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ باشد؛ متاسفانه برخی از جوانان و نوجوانان کشورمان انس فراوان با شبکه‌های معاندی دارند که در ظاهر دم از آزادی انسان می‌زنند اما هدفی جز نابودی خانواده‌ها ندارند زیرا آنها به خوبی دریافته‌اند زن، تمام جامعه است؛ سلامت روحش سلامت جامعه، طهارت درونش طهارت جامعه و قدرت باطنش قدرت جامعه است. این دوستان به ظاهر چون از قدرت زنان عفیف مطلع‌اند برای پیشبرد اهداف خود زن را در جسم‌‌اش خلاصه‌ می‌کنند و به او طوری تفهیم می‌کنند که زن خود را منحصر به جسم و هویت خود را در تن خلاصه بداند. ۳)غذا غذایی که می‌خوریم بر روح و جسم ما تاثیرگذارگذار است و اثر مستقیم بر مبانی فکری و اعتقادی ما تاثیر دارد و این تاثیر می‌تواند به گونه‌ای باشد که حتی گوش آدمی را در برابر کلام حجت خدا کَر می‌کند بنابراین گاهی انحرافات اعتقادی افراد و عدم حق‌پذیری آنها ریشه در لقمه‌ی حرامی دارد که خورده‌اند. ۴) اختیار انسان خداوند انسان را مختار آفریده است به همین جهت او با اختیار خود انتخاب می‌کند عبد محض الهی باشد یا بنده‌ی نفس خویش گردد و به امیالی که خلاف فرامین الهی است تن در دهد یا در مسیر رسیدن به کعبه‌ی مقصود قرار گیرد. ♻️نتیجه اینکه گاهی انسان خانواده‌ و دوستان خوبی‌دارد، غذای حلال نیز می‌خورد ولی با این وجود در دام شیطان و تحت اسارت نفس قرار می‌گردد و از مسیر حق منحرف می‌گردد زیرا مطابق دستور شیطان و نفس عمل کردن در نگاه سطحی سادگی، جذابیت و لذت نقد و آنی به همراه دارد اما مطابق خواست خدا عمل کردن شاید نقد نباشد و حتی آسایش ما را سلب کند اما آرامش دنیا و آخرت را برای‌مان به ارمغان می‌آورد. همه‌ی ما در سرای آخرت بر سر سفره‌ای خواهیم بود که وسایل این سفره را از دنیا به همراه خود می‌بریم که عبارتند از: اعتقادات، اخلاق، اعمال‌‌اند. همه‌‌ی ما وظیفه‌ داریم در حق یکدیگر دعا کنیم زیرا با دعا نمودن در حق یکدیگر است که در رشد و پیشرفت مادی و معنوی‌مان تسهیل حاصل می‌گردد به عنوان مثال حقیر که اخلاق نیکو ندارم با تلاش خود و دعای شما از اخلاق حسنه برخوردار شوم دیگری که رفتار صحیحی ندارد توفیق رفتار صحیح نصیبش می‌شود و آن دیگری که اعتقادات نادرست و یا خرافی دارد اعتقاداتش را تصحیح و تعمیق بخشد و از خرافات هجرت می‌کند. البته ناگفته نماند علت برخی سستی‌ها‌ی افراد در دینداری نظیر عدم رعایت حجاب، کاهلی در نماز و ... ریشه در تنبلی و راحت‌طلبی‌ افراد دارد و گاه نیز علت آن ارزشمند تلقی شدن ضد ارزش‌هاست زیرا برخی افراد خودنمایی، هتک حرمت و هنجارشکنی را ارزش می‌دانند. @AFKAREHOWZAVI
. ✔️قسم به‌ ... ✍زهرا نجاتی و قسم به روزجمعه، وقتی صدای تو درآن بپیچد. قسم به عشق وقتی تو آن را معنا می‌کنی! قسم به انتظار وقتی به شیرینی وصال تو ختم شود! قسم به لحظه‌های رکوع و سجودت؛ قسم به خال زیبای هاشمیت؛ قسم به عدالت آن گاه که توسط تو، جاری می‌شود؛ و قسم به زیبایی وقتی توسط تو، مقدس می‌شود؛ مولای ما! «ما همه تو را دوست می‌داریم» شاید هنوز نیاموخته‌ایم اولویتمان باشی! شاید هنوز یادنگرفته‌ایم محبتمان را بااطاعت پیوند بزنیم! شاید هنوز نتوانسته‌ایم «فقدطال الصدی»، و شدت تشنگیمان را برایت به نمایش بگذاریم! اما به تمام مقدسات قسم! به خال لبت ای دوست، عجیب گرفتار شدیم... به تمام مقدسات قسم؛ با ذره ذره وحودمان حسرت دیدارت را داریم.. بعضی از ما، زورشان، هنوز خیلی به خودشان نرسیده اما عمق وجودشان را گشته‌اند و تصمیم‌ گرفته‌اند اقل آنچه برایت می‌کنند، تولید نسلی باشد که محض رضایت تو، پا براین دنیا میگذارند! مولای ما؛ به تمام مقدسات قسمت می‌دهیم؛ زندگی این عاشقانت و این نسلی که برای رضایت تو پا به زمین می‌گذارند، را ازفتن آخرالزمان حفظ بفرما و به شیرینی لحظه‌ی وصال «ترانا و نراک»، برسان. @AFKAREHOWZAVI