eitaa logo
یادداشت‌های آقامعلم
139 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
81 ویدیو
92 فایل
یادداشت‌هایی در زمینه #دین، #فرهنگ، #اقتصاد، #سوادرسانه، #رایانه نویسنده: محمدحسین یزدانی بخش کارشناس ارشد فیزیک؛ فعال فضای مجازی؛ علاقه‌مند به رایانه و برنامه‌نویسی ارتباط با نویسنده: @yazdanibakhsh
مشاهده در ایتا
دانلود
سمت راست: یک آقای معلم با خالکوبی که قانون اجازه می‌دهد به کلاس برود(اروپا) سمت چپ: یک خانم معلم محجبه که قانون نمی‌گذارد با مقنعه به کلاس برود(اروپا)
🗒 موضوع: قتل فجیع خانم امینی 🔵قبول داریم؛ خانم امینی به علت برخورد خشن گشت ارشاد، یا کشته شده یا دست کم، شرایط مرگش فراهم شده؛ شکی نیست. 🔵قبول داریم؛ گشت ارشاد، برای برخورد با بی‌حجابی، موفق نبوده است و شاید شیوه‌ها و روش‌هایش هم درست نباشد. 🔵قبول داریم؛ چرا حجاب اجباری؟ چرا اجازه ندهیم مردم خودشان با استفاده از عقل و اندیشه‌ی خود، نوع پوشش خود را از برهنه‌ی کامل تا داشتن پوشیه و روبنده و چادر، انتخاب کنند؟ راستی؛ پس چرا رضا پهلوی با آن حجم از خشونت و اجبار و نیروی نظامی به کشف حجاب اقدام کرد؟ مردم آن زمان لایق آزادی نبودند؟ مردم آن زمان، عقل نداشتند؟ یا جهت آزادی و عقل مردم، هم‌جهت با وزش باد است؟ طرفداران پهلوی حرفی دارند؟ 🔵راستی چرا در فرانسه که به گفته‌ی اروپایی‌ها، مهد آزادی است، خانم‌های محجبه اجازه ندارند به دانشگاه یا مدرسه بروند؟ مشکل، عقل زنان محجبه‌ی فرانسوی است، یا مخالفت با قانون کشور آنها؟ شاید هم آزادی در کشور فرانسه، معنایی دیگر دارد؟ طرفداران آزادی، حرفی دارند؟ 🔵اصلا فرض کنیم، از روز اول، همه‌ی متدینان و دینداران و انقلابی‌ها و وطن‌دوستانی که خون دادند و جبهه رفتند، اشتباه کردند. تظاهرات و راهپیمایی هم نه در اعتراض به قتل خانم امینی، که برای تغییر حکومت در ایران است؛ ما هم در این راهپیمایی شرکت می‌کنیم؛ اما کدام یک از ما، حاضریم خودرومان را آتش بزنند؟ شیشه‌های کسب و کارمان را بشکنند و به حاصل چندین سال خون دل خوردنمان، آتش بیندازند؟ چادر یا حجاب همسر یا دختر یا مادرمان را از سرش بکشند و او را برهنه کنند؟ برادر یا پدر یا فرزندمان را که در نیروی انتظامی یا سپاه یا ارتش استخدام شده و زن و بچه دارد، زیر مشت و لگد بگیرند و بکشند یا بسوزانند؟ بیمارمان را که با حال اضطراری سوار بر آمبولانس است، از خودرو بیرون بیندازند و خودرو را آتش بزنند؟ مدعیان انسانیت و شرف، سخنی ندارند؟ 🔵اراذل و اوباش، خیال نکنند که پرشمارند. باور کنید تعداد همه‌ی آشوبگران(نه معترضان) در کشور، به اندازه‌ی 10% مشتریان زیارت اربعین امام حسین(علیه السلام) که به عراق رفتند، نیستند و اگر نبود اختلاط آنها با مردم عادی، جمع کردنشان ساعتی بیش کار نداشت: هُمُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ وَصَدُّوكُمْ عَنِ ٱلْمَسْجِدِ ٱلْحَرَامِ وَٱلْهَدْيَ مَعْكُوفًا أَن يَبْلُغَ مَحِلَّهُۥۚ وَلَوْلَا رِجَالٌ مُّؤْمِنُونَ وَنِسَآءٌ مُّؤْمِنَٰتٌ لَّمْ تَعْلَمُوهُمْ أَن تَطَ‍ُٔوهُمْ فَتُصِيبَكُم مِّنْهُم مَّعَرَّةُۢ بِغَيْرِ عِلْمٍۖ لِّيُدْخِلَ ٱللَّهُ فِي رَحْمَتِهِۦ مَن يَشَآءُۚ لَوْ تَزَيَّلُواْ لَعَذَّبْنَا ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا (سوره‌ی فتح، آیه‌ی 25) 📝 ✅ارزیابی‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادها: 🌐https://eitaa.com/yazdanibakhsh 🔰دیگر یادداشت‌ها: 🌐https://eitaa.com/aghamoalem 🌐https://chat.whatsapp.com/ETF6bRVzpAC2teCIv5meTn
صلح امام حسن علیه السلام.pdf
1.44M
به نام خدا کتاب صلح امام حسن(علیه السلام) نوشته‌ی «شیخ راضی آل یاسین» و ترجمه‌ی رهبر معظم انقلاب، به واکاوی صلح امام حسن(علیه السلام) با معاویه می‌پردازد؛ صلحی که هم در زمان وقوع و هم 1400 سال پس از وقوع آن، همچنان برای بسیاری از شیعیان آن حضرت، بدرستی درک و فهم نشده است. این کتاب، این صلح را موشکافی و واکاوی و بررسی می‌کند. خواندن آن را به تمام دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) توصیه می‌کنیم. انتقاد، نظرات، پیشنهادها: https://eitaa.com/yazdanibakhsh سایر یادداشت‌ها: https://eitaa.com/aghamoalem
سقیفه.pdf
3.46M
🗒 موضوع: سقیفه 🔵درست، در زمانی که حضرت علی(علیه السلام) در حال تجهیز و آماده‌سازی مقدمات کفن و دفن پیامبر گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله) بودند، در گوشه‌ای از مدینه، جانشینی و خلافت ایشان را به هم تعارف می‌کردند. اما این افراد، ناگهان برای غصب خلافت تصمیم نگرفتند؛ برنامه‌ریزی‌ها، از مدت‌ها پیش، آغاز شده بود. کتاب سقیفه، نوشته‌ی علامه سید مرتضی عسکری(ره) داستان جایگزینی خلافت را با امامت از ابتدا، یعنی چندین سال پیش از شهادت حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) روایت می‌کند، به سقیفه می‌رسد و حتی شیوه‌ی حکومتداری خلفا را نیز با هم مقایسه می‌نماید. خواندن این کتاب را به همه‌ی دوستداران اهل بیت(علیهم السلام) توصیه می‌کنم. همچنین این کتاب نشان می‌دهد، چگونه برنامه‌ریزی‌ها برای انجام یک کار در بین مردم، از مدت‌ها پیش از وقوع آن انجام می‌گیرد و مردم آن را یک «اتفاق» تصور می‌کنند. 📝 ✅ارزیابی‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادها: 🌐https://eitaa.com/yazdanibakhsh 🔰دیگر یادداشت‌ها: 🌐https://eitaa.com/aghamoalem 🌐https://chat.whatsapp.com/ETF6bRVzpAC2teCIv5meTn
🗒 موضوع: سپاس؛ سه پاس آیین زرتشت 🔵لابد در فضای مجازی، خوانده‌اید که کلمه‌ی «سپاس» در اصل به معنی سه «پاس» آیین زرتشت، یعنی پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک است. 🔵اما چیزی که از شما پنهان کرده‌اند، ماننده کوه یخ زیر آب است: 🔵سپری، در اصل به معنی سه «پری» یا «فرشته» است که این سه فرشته، مأموریت دارند، آن سه «پاس» را در کارنامه‌ی عمل انسان، بنویسند. 🔵ستایش، در اصل به معنی سه تا «یش» بوده، که هر «یش» یکی از بخش‌های بهشت است که پاداش کسانی است که آن سه «پاس» را به جای می‌آورند، یعنی نیک‌اندیش و زیباگفتار و نیکوعمل هستند. 🔵ستاره هم در اصل، سه تا «ر» است که در پایان «پندار» و «گفتار» و «کردار» آمده است که از بس درخشان و نمایان است، نام ستارگان را از آن، وام گرفته‌اند. *** 🔵امیدوارم این خزعبلات را باور نکرده باشید، چرا که خشت اول این مطلب بر دروغ بنا شده و «خشت اول چون نهد معمار کج/تا ثریا می‌رود دیوار کج». سعدی: «سگ حق‌شناس، به زآدم ناسپاس» که نشان می‌دهد، سپاس، به معنی حق‌شناسی است. علاوه بر این، عدد «سه» در زبان زرتشتی چیزی مانند «ثری» و شبیه معادل انگلیسی آن است، نه با همان عبارت «سه». 🔵داستان‌های فضای مجازی، گاه شبیه کسی است که داستان حضرت یوسف(ع) را چنین روایت می‌کرد: «در مصر، امامزاده یعقوب را بالای گلدسته، شغال خورد»؛ یکی گفت: «در مصر نبود، در کنعان بود؛ امامزاده نبود، پیغمبرزاده بود؛ یعقوب نبود، یوسف بود؛ بالای گلدسته نبود، ته چاه بود؛ شغال نبود، گرگ بود؛ تازه اصل داستان هم دروغ برادران یوسف بود، نه واقعیت»! 🔵گاهی، مطالب پیام‌رسان‌ها، بسیار جذاب و گیرا، اما نادرست هستند و گاه حاصل خیال‌بافی یا داستان‌سرایی یک شخص که جذابیت آن، پیام را به یک پیام همه‌گیر تبدیل می‌کند. 📝 ✅ارزیابی‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادها: 🌐https://eitaa.com/yazdanibakhsh 🔰دیگر یادداشت‌ها: 🌐https://eitaa.com/aghamoalem 🌐https://chat.whatsapp.com/ETF6bRVzpAC2
هدایت شده از پیام‌های قرآنی
✅ بسم الله الرحمن الرحیم 🌼موضوع: حضور مؤمنان در بین کافران؛ علت عذاب نشدن کافران🌼 🔵هُمُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ وَصَدُّوكُمْ عَنِ ٱلْمَسْجِدِ ٱلْحَرَامِ وَٱلْهَدْيَ مَعْكُوفًا أَن يَبْلُغَ مَحِلَّهُۥۚ وَلَوْلَا رِجَالٌ مُّؤْمِنُونَ وَنِسَآءٌ مُّؤْمِنَٰتٌ لَّمْ تَعْلَمُوهُمْ أَن تَطَ‍ُٔوهُمْ فَتُصِيبَكُم مِّنْهُم مَّعَرَّةُۢ بِغَيْرِ عِلْمٍۖ لِّيُدْخِلَ ٱللَّهُ فِي رَحْمَتِهِۦ مَن يَشَآءُۚ لَوْ تَزَيَّلُواْ لَعَذَّبْنَا ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِيمًا ٢٥ آنان، کسانی بودند که بی‌دینی کردند و مانع از ورود شما به مسجد الحرام شدند و نگذاشتند قربانی‌های مخصوص حج، به قربانگاه برسند؛ چون مردان و زنان مسلمانی در میان مردم مکه بودند که آنان را نمی‌شناختید، خدا شما را از حمله به آنان بازداشت تا مبادا ایشان را پامال کنید و با کشتن آنان از سر ندانم‌کاری، به عار و ننگی گرفتار شوید. تا آنانی را که بخواهد با لطفش مشمول کند؛ بله، اگر کافران و مسلمانان مکه از هم جدا بودند، کافران را حتما به عذابی دردناک گرفتار می‌کردیم. سوره‌ی مبارکه‌ی فتح، آیه‌ی 25 هُمْ: ایشان؛ الَّذینَ: کسانی که؛ کَفَروا: کافر شدند؛ صَدّوا: بازداشتند، جلوگیری کردند؛ کُمْ: شما؛ عَنْ: از؛ الْمَسْجِدِ الْحَرامَ: مسجد الحرام؛ الْهَدْیَ: قربانی؛ مَعْکوفاً: بازداشته شده، منع‌شده؛ أَنْ: که؛ یَبْلُغَ: برسد؛ مَحِلَّ: محل، جا، مکان؛ هُ: او؛ لَوْ: اگر؛ لا: نه، نبود؛ رِجالُ: مردانی؛ مُوْمِنونَ: باایمان؛ نِساءُ: زنانی؛ مُؤْمِناتٌ: باایمان؛ لَمْ تَعْلَموا: نمی‌شناسید؛ هُمْ: ایشان؛ تَطَئوا: قدم می‌گذارید، گام می‌نهید؛ ف‍َ: پس، درنتیجه؛ تُصیبَ: می‌رسد، فرود می‌آید؛ مِنْ: از؛ مَعَرَّةٌ: ضرر و زیان، خون‌بها؛ ب‍ِ: به، را؛ غَیْرِ: جز، مگر؛ عِلْمٍ: علم، آگاهی؛ ل‍ِ: تا، برای این که؛ یُدْخِلَ: داخل کند، وارد کند؛ فی: در؛ رَحْمَتِ: رحمت، بخشایش؛ مَنْ: هر کس، کسی که؛ یَشاءُ: می‌خواهد؛ تَزَیَّلوا: جدا شدند، پراکنده شدند؛ ل‍َ: قطعاً، حتماً؛ عَذَّبْنا: عذاب می‌کنیم؛ عَذاباً: عذابی، مجازاتی؛ أَلیماً: دردناک. ✅طرح ضحی(تعمیق فرهنگ و معارف اجتماعی قرآن) 🌐https://www.instagram.com/quranicmessages 🌐https://www.eitaa.com/quranicmessages نظر، پیشنهاد، انتقاد: 🗒@yazdanibakhsh
🗒 موضوع: فاجعه: کشیدن سیگار در مدارس شهر ورزنه 🔵متأسفانه، رخ داد، آنچه نه تصور می‌کردیم، نه باید روی می‌داد. خبر، تلخ و دردناک است، باورکردنی، نه: «روز سه‌شنبه، در دبیرستان ... در شهر ورزنه، در حضور معلم، یک دانش‌آموز، سیگار کشیده است». 🔵هنگامی که آموزش و پرورش، کارش به جایی برسد که دانش‌آموز در کلاس، آن هم در حضور معلم، سیگار بکشد و واکنشی در خور به آن داده نشود، فاتحه‌ی نظام آموزشی و پرورشی کشور را باید خواند و برای آنچه روی داده، باید اشک و آه ریخت. 🔴🔴🔴 🔵پس از بازرسی و بررسی و واکاوی بسیار، خبر صحت داشت. اتفاقاً آن معلم، خود من بودم و این ماجرا را با چشمان خودم در کلاس درس خودم دیدم. جالب است که هیچ واکنشی هم، حتی در حد برخورد معمولی، داد و فریاد یا حتی اخم، بروز ندادم. نگران نباشید. دانش‌آموز من، سیگار را با گچ، روی تخته کشید. 🔵می‌بینید، گاهی با ارائه‌ی یک خبر راست، اما با بازی با کلمات یا پس و پیش کردن جملات یا صحنه‌ها، ذهنیت و برداشت شما را از خبر تغییر می‌دهند. در پی خبر، تحلیل‌گرانی که خود را استاد و دکتر و متخصص می‌دانند، تحلیل‌ها و تفسیرها و گفتگوها را آغاز می‌کنند و از کاه، کوه می‌سازند(البته تبدیل کوه به کاه هم در تخصص آنها هست، مثل ناچیزانگاری راهپیمایی 22 بهمن و روز قدس و اربعین و...). 🔵البته، گاهی هم یک نمونه‌ی نادر(مثل کشیدن سیگار یا رقص در یک کلاس، کتک زدن معلم در یک مدرسه، برخورد نادرست یک کارمند یا مأمور و ...) را به کل جامعه‌، تعمیم می‌دهند؛ درست مثل این که با یک «گل»، بهار شود و با یک باد خنک، زمستان! جالب است که عنوانTitr مطلب(کشیدن سیگار در مدارس شهر) با خود خبر(کشیدن سیگار در یکی از مدارس شهر) همخوانی ندارد. همه‌ی ما، با نمونه‌هایی از این اخبار، روبه‌رو بوده‌ایم. 🔵متأسفانه، به دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای، بسیاری از ما، از رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی، فریب می‌خوریم، آنچنان که شاید، دروغ بودن کمتر از 10% این فریب‌ها را بفهمیم، آن هم پس از گذشت زمانی زیاد که واکنش‌ها و پسندlinkها و نظراتcomment ما بازگشت‌ناپذیر است. 📝 ✅ارزیابی‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادها: 🌐https://eitaa.com/yazdanibakhsh 🔰دیگر یادداشت‌ها: 🌐https://eitaa.com/aghamoalem 🌐https://chat.whatsapp.com/ETF6bRVzpAC2
هدایت شده از پیام‌های قرآنی
✅ بسم الله الرحمن الرحیم 🌼موضوع: خداناباوری، زندگی سخت را همراه دارد🌼 🔵وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُۥ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُۥ يَوْمَ ٱلْقِيَٰمَةِ أَعْمَىٰ ١٢٤ و هر که از یاد و نام من روی بگرداند، در سختی و فشار زندگی می‌کند، و روز قیامت هم چشم‌هایش را بر صحنه‌های خوشایند، می‌بندیم. سوره‌ی مبارکه‌ی طه، آیه‌ی 124 مَنْ: هرکس؛ أَعْرَضَ: رو بگرداند؛ عَنْ: از؛ ذِکْرِ: یاد؛ ی: من؛ ف‍َ: پس، درنتیجه؛ إِنَّ: همانا؛ ل‍َ: برای؛ هُ: او؛ مَعیشَةً: زندگی، معیشت؛ ضَنْکاً: تنگ؛ نَحْشُرُ: محشور می‌کنیم؛ یَوْمَ: روز؛ الْقِیامَةِ: قیامت؛ أَعْمیٰ: نابینا، کور. ✅طرح ضحی(تعمیق فرهنگ و معارف اجتماعی قرآن) 🌐https://www.instagram.com/quranicmessages 🌐https://www.eitaa.com/quranicmessages نظر، پیشنهاد، انتقاد: 🗒@yazdanibakhsh
🗒 موضوع: شروع از پله‌ی دوم 🔵گروه 8 نفره آماده هستند. چهار نفر، در چهار نقطه، که زاویه‌ی دید آن نقاط، نسبت به میدان بزرگ شهر، عالی است، مستقر شده‌اند. دو نفر قرار است او را در حد آستانه‌ی تحمل، خشمگین کنند؛ دو نفر هم به عنوان پشتیبان، مسؤول حمل و نقل هستند. چهار نفر اول، گوشی‌ها را روشن کرده‌اند و فیلم می‌گیرند. دو نفر دوم، تلاش می‌کنند با پرسیدن پرسش‌های بی‌ربط و تکرار آن، مأمور راهنمایی و رانندگی را خشمگین کنند. یک بار، دو بار، سه بار، مأمور، با حوصله پاسخ می‌دهد. بار چهارم تندی می‌کند. نفر اول، به سینه‌ی مأمور می‌کوبد. مأمور، هل دادن را با زدن دست به سینه‌ی طرف، پاسخ می‌دهد. فرد که از پیش خود را آماده کرده، نقش بر زمین می‌شود و پس از برخورد به زمین، خون از سرش جاری می‌شود. نفر دوم، داد می‌زند، این پلیس، این مرد را کشت. شلوغ می‌شود. مرد زخمی به همراه نفر دوم، بر خودرو از پیش آماده شده، که سر بزنگاه سرمی‌رسد، سوار می‌شوند. 🔵 دقایقی بعد، در شبکه‌های اجتماعی، فیلمی از برخورد خشن پلیس راهنمایی و رانندگی پخش می‌شود که به زخمی شدن شدید یک شهروند منجر شده است. پسندlikeها و نظرcommentها، در خصوص وحشی‌گری پلیس، به راه می‌افتد. 🔵این روش، به روش پله‌ی دوم مشهور است. فیلم، از برخورد پلیس آغاز می‌شود؛ اما معلوم نمی‌شود که در پله‌ی اول، چه عاملی سبب شده، پلیس چنین برخورد کند. تغییر مکرر زاویه‌ی فیلم‌برداری، نشان می‌دهد، کار به صورت حرفه‌ای انجام شده و فیلم‌برداران، چند نفر بوده‌اند و یک ماجرای ساده و اتفاقی نیست. 🔵گاهی دانش‌آموزان هم از این روش، برای نمایش برخورد غیر منطقی معلمان، استفاده می‌کنند؛ کاری می‌کنند که معلم خشمگین شود؛ هنگامی که معلم، رفتار غیر منطقی خود را آغاز کرد، یک نفر فیلم می‌گیرد و فیلم به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود؛ اما باز هم از پله‌ی دوم؛ یعنی درست پس از واکنش معلم، نه در هنگام انجام عملیات روانی پیش‌زمینه‌ی واکنش. برای این روش، می‌توانید نمونه‌ها و مثال‌های زیادی پیدا کنید. 🔵راستی، این یادداشت، به هیچ عنوان نمی‌خواهد اشتباهات برخی از نیروهای انتظامی یا برخی معلمان را تطهیر کند؛ فقط می‌خواهیم بگوییم، برای هر رویدادی، یک پله‌ی اول هم وجود دارد. 📝 ✅ارزیابی‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادها: 🌐https://eitaa.com/yazdanibakhsh 🔰دیگر یادداشت‌ها: 🌐https://eitaa.com/aghamoalem 🌐https://chat.whatsapp.com/ETF6bRVzpAC2
هدایت شده از پیام‌های قرآنی
✅ بسم الله الرحمن الرحیم 🌼موضوع: خدا، از مجرمان، انتقام می‌گیرد🌼 🔵وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن ذُكِّرَ بِ‍َٔايَٰتِ رَبِّهِۦ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَآۚ إِنَّا مِنَ ٱلْمُجْرِمِينَ مُنتَقِمُونَ ٢٢ 🔴چه کسی ستم‌کارتر از آن کس است که هنگامی که آیات پروردگارش را به او یادآوری می‌کنند، از آن روی برمی‌گرداند؟ قطعا ما از گناهکاران، انتقام خواهیم گرفت. 🔶سوره‌ی مبارکه‌ی سجدة، آیه‌ی 22 🔍مَنْ: چه کسی؛ أَظْلَمُ: ستمکارتر؛ مِمَّنْ: از کسی که؛ ذُکِرَ: یادآور شد؛ ب‍ِ: را؛ ءایاتِ: نشانه‌ها؛ رَبِّ: پروردگار؛ هِ: او؛ ثُمَّ: سپس؛ أَعْرَضَ: روی گرداند؛ إِنّا: همانا ما؛ مِنْ: از؛ الْمُجْرِمینَ: مجرمان، گناهکاران؛ مُنْتَقِمونَ: انتقام‌گیرندگان. ✅طرح ضحی(تعمیق فرهنگ و معارف اجتماعی قرآن) 🌐https://www.instagram.com/quranicmessages 🌐https://www.eitaa.com/quranicmessages نظر، پیشنهاد، انتقاد: 🗒@yazdanibakhsh
🗒 موضوع: سر بزنگاه 🔵همه چیز داشت خوب پیش می‌رفت. راهپیمایی با شکوه و بی‌بدیل اربعین؛ مراسم عزاداری محرم و صفر؛ کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر های کرونا؛ فراموش شدن قطعی تابستانی و هر روزه‌ی برق؛ افزایش صادرات و کاهش هر چند اندک مشکلات کشور؛ حذف ارز کشوربرانداز و فسادآور 4200 تومانی(با وجود انبوه فشار و نارضایتی ایجاد شده برای مردم در پی حذف آن)؛ موافقت با بازگشت طلب چند میلیارد دلاری ایران از کره؛ امید به کاهش تحریم‌ها به علت اختلافات روسیه و اروپا بر سر صادرات گاز و .... 🔵درست در زمانی که ما در کربلا به شکوه و عظمت راهپیمایی می‌اندیشیم، دشمن بر روی طرح بزرگ خود کار می‌کرد. ما به زمستان سرد اروپا امید بستیم و دشمن به نارضایتی مردم از وضع معیشت و پاییز آتشین ایران. ما از دریافت چند میلیارد دلار طلب کشورمان از کره‌ی جنوبی سر از پا نمی‌شناختیم و دشمن از قطع امید جوانان کشور از ازدواج و آینده به دلیل گرانی‌های افسارگسیخته زمین و مسکن و معیشت، برج و بارو می‌ساخت و برنامه می‌ریخت. 🔵دشمن خوب برنامه ریخت و خوب روی موج نارضایتی‌های موجود و ضریب داده شده در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای سوار شد. 🔵ما در خواب غفلت ماندیم و برخی از دانش‌آموزانمان و فرزندانمان به آزادی وعده داده شده‌ی مستبدترین حکومت‌های تاریخ(IranInternational) دل بستند. ما نتوانستیم علل و زمینه‌های بروز مشکلات کشور را تبیین کنیم ولی دشمن، ناکارآمدی نظام را خوب تبلیغ کرد. ما نتوانستیم مستند به آمار بانک جهانی، توضیح دهیم که ضریب جینی بالای 50 پیش از انقلاب و رسیدن آن به عدد 39 در سال 1400 کاهش فاصله‌ی طبقاتی را موجب شده است؛ اما دشمن توانست با ترویج تجمل‌گرایی، توقعات ما را از کشور، افزایش دهد. ما نتوانستیم علت اختلاف بین آرمان انقلاب و واقعیت انقلاب را حتی برای دور و بری‌های خودمان، تبیین کنیم؛ اما دشمن توانست اختلاف بین آزادی وعده داده شده به مردم و استبداد رسانه‌ای خود را پنهان کند. ما در جهاد تبیین، نتوانستیم رهبرمان را یاری کنیم و به قول امام علی علیه السلام: « مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّهِ»؛ کسی که در هنگام یاری‌خواهی رهبرش خواب بماند، با لگد دشمن، بیدار خواهد شد. 📝 ✅ارزیابی‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادها: 🌐https://eitaa.com/yazdanibakhsh 🔰دیگر یادداشت‌ها: 🌐https://eitaa.com/aghamoalem
🗒 موضوع: یک الگو؛ دو حادثه؛ دو واکنش 🔵 داعش؛ نامی وحشت‌آور و ترس‌آفرین. هر کس بشنود، جنایت‌ها و کشتارها و قتل‌ها و ناموس‌فروشی‌ها و بی‌شرفی‌هایی را به خاطر می‌آورد که به اسم «دولت اسلامی» انجام شد. 🔵این گروه، در خارج از عراق و شام هم چند کار بزرگ انجام داده است. 🔵یکی از این کارها، حمله به ساختمان نشریه‌ی «شارلی ابدو»، ناشر کاریکاتور توهین‌آمیز حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) در تاریخ 17 دی ماه 1393 با 12 کشته و 10 زخمی بود. در بین کشته‌های این حادثه، کودک یا خردسالی وجود نداشت. علت این حمله نه انتشار کاریکاتور پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) که انتشار کاریکاتوری از خلیفه‌ی خودخوانده‌ی داعش، ابوبکر البغدادی بود. در فرانسه، یک روز عزای عمومی اعلام شد؛ آمریکا این حادثه را به شدت محکوم کرد. دبیر کل سازمان ملل متحد، آن را جنایتی فجیع و غیر قابل دفاع خواند. تقریبا تمام اعضای اتحادیه‌ی اروپا هم این حادثه را محکوم یا به شدت محکوم کردند. حتی جمهوری اسلامی ایران هم(با وجود انتشار کاریکاتور توهین‌آمیز این نشریه به عالی‌ترین مقام مذهب رسمی کشور)، حمله‌ی تروریستی به آن را محکوم کرد. 🔵درست با همین الگو، داعش در 4 آبان 1401 به حرم شاهچراغ در شیراز حمله کرد و 15 نفر را به شهادت رساند و ده‌ها نفر را زخمی کرد. جز سخنگوی سازمان ملل(و نه دبیر کل سازمان) و سخنگوی اتحادیه‌ی اروپا که این جنایت را (بدون قید به شدت) محکوم کردند، واکنش درخوری از غربی‌ها دیده نشد. هیچ کس، به یاد قربانیان این حمله، سکوت نکرد. در هیچ اجلاسی، برای گرامی‌داشت یاد شهدا، نایستادند. و... 🔵فاعتبروا یا أولی الأبصار... 📝 ✅ارزیابی‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادها: 🌐https://eitaa.com/yazdanibakhsh 🔰دیگر یادداشت‌ها: 🌐https://eitaa.com/aghamoalem
هدایت شده از پیام‌های قرآنی
✅ بسم الله الرحمن الرحیم 🌼موضوع: آدمی است و شتاب‌زدگی...🌼 🔵خُلِقَ ٱلْإِنسَٰنُ مِنْ عَجَلٍۚ سَأُوْرِيكُمْ ءَايَٰتِي فَلَا تَسْتَعْجِلُونِ ٣٧ وَيَقُولُونَ مَتَىٰ هَٰذَا ٱلْوَعْدُ إِن كُنتُمْ صَٰدِقِينَ ٣٨ لَوْ يَعْلَمُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ حِينَ لَا يَكُفُّونَ عَن وُجُوهِهِمُ ٱلنَّارَ وَلَا عَن ظُهُورِهِمْ وَلَا هُمْ يُنصَرُونَ ٣٩ بَلْ تَأْتِيهِم بَغْتَةً فَتَبْهَتُهُمْ فَلَا يَسْتَطِيعُونَ رَدَّهَا وَلَا هُمْ يُنظَرُونَ ٤٠ 🔴گویا آدمی از «عجله» آفریده شده است؛ نشانه‌هایم را به زودی به شما نشان خواهم داد؛ پس شتاب نکنید؛ می‌گویند: «اگر راست می‌گویید این وعده کِی می‌رسد؟» کاش این بی‌دین‌ها می‌دانستند چه حالی دارند هنگامی که نتوانند آتش را از پیش رو و پشت سرشان دور کنند و کسی هم به آنها کمک نکند. عذاب، یکدفعه به سراغشان می‌آید و مات و مبهوتشان می‌کند. به طوری که نه می‌توانند از خودشان دورش کنند و نه دوباره مهلت می‌یابند. 🔶سوره‌ی مبارکه‌ی انبیاء، آیات 37 تا 40 🔍خُلِقَ: آفریده شد؛ الْإِنْسانُ: آدمی؛ مِنْ: از؛ عَجَلٍ: شتاب؛ س‍َ: به زودی؛ أُوری: نشان می‌دهم؛ کُمْ: شما؛ ءایاتِ: نشانه‌ها؛ ی: من؛ ف‍َ: پس، درنتیجه؛ لاتَسْتَعْجِلونَ: شتاب نکنید؛ یَقولونَ: می‌گویند؛ مَتیٰ: کِی؛ هٰذا: این؛ الْوَعْدُ: وعده؛ إِنْ: اگر؛ کُنْتُمْ: بودید؛ صادِقینَ: راستگویان؛ لَوْ: اگر، کاش؛ یَعْلَمُ: می‌داند؛ کَفروا: کافر شدند؛ حینَ: هنگامی که؛ لایَکُفّونَ: جلوگیری نمی‌کنند؛ عَنْ: از؛ وُجوهِ: صورت‌ها؛ هِمْ: آنان؛ النّارِ: آتش؛ ظُهورِ: پشت‌ها؛ یُنْصَرونَ: یاری می‌شوند؛ بَلْ: بلکه؛ تَأْتی: می‌آید؛ بَغْتَةً: ناگهانی؛ تَبْهَتُ: مبهوت می‌کند؛ لایَسْتَطیعونَ: نمی‌توانند؛ رَدَّ: رد کردن، عبور؛ ها: آن؛ یُنْظَرونَ: مهلت داده می‌شوند. ✅طرح ضحی(تعمیق فرهنگ و معارف اجتماعی قرآن) 🌐https://www.instagram.com/quranicmessages 🌐https://www.eitaa.com/quranicmessages نظر، پیشنهاد، انتقاد: 🗒@yazdanibakhsh