eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
365 عکس
380 ویدیو
26 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️نفوذ و نفاق جریانی در خاستگاه انقلاب! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نفوذ و نفاق گاهی فردی است و گاهی جریانی. مصادیق و موارد نفوذ فردی در تاریخ اسلام و انقلاب فراوان بوده و هست. فردی را با چهره‌ای بزک‌کرده داخل مجموعه‌ای نفوذ می‌دهند و او به صورتی ناپیدا، اهداف دشمن را دنبال می‌کند. اما خطرناک‌تر از نفوذ و نفاق فردی، «نفوذ و نفاق جریانی» است. نفوذ جریانی یعنی نفوذ از طریق «شبکه‌سازی» در میان ملت یا در میان نخبگان و تأثیرگذاران جامعه. اینان به دنبال تغییر باورها، ارزش‌ها و آرمان‌های جامعه‌اند. به تعبیر مقام معظم رهبری منظور از نفوذ جریانی یعنی اینکه «در درون نظام اسلامی یک مجموعه‌ای به قصد ضربه ‌زدن و مخالفت‌ کردن و توطئه‌ کردن، زیر پوشش حق بجانب بوجود بیاید، بدون اینکه این شجاعت را داشته باشند که صریحاً اعلام کنند ما دشمنیم.» نفوذیان جریانی، به دلیل وجود افرادی خوش‌نام و بعضاً خوش‌سابقه یا دارای شکل و شمایلی گمراه‌کننده در میان آنان، می‌توانند ساده‌لوحان و ساده‌اندیشان را فریب داده و عقبه‌ای فکری و حمایتی برای دشمنان تابلودار جامعه باشند. مع الاسف چنین جریان‌هایی در بخش‌های مختلف تصمیم‌سازی و بعضاً تصمیم‌گیری کشور نفوذ کرده‌اند. حتی در حوزه‌های علمیه هم نفوذ کرده‌اند و در لباس روحانیت شیعه، و در پایگاه انقلاب اسلامی یعنی قم مقدس، علناً فعالیت‌ می‌کنند. وقاحت برخی از آنان به جایی رسیده است که ناباورانه، به دفاع از صهیونیست‌های جنایت‌کار پرداخته و دنبال به رسمیت شناختن سگ هار آمریکا، صهیونیست‌های خون‌آشام و کودک‌کش و جنایت‌کار هستند! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️آشکارگر نفوذ و نفاق! 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸رحمت و رضوان الهی بر مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی باد که چند دهه قبل با قاطعیتی عجیب گفته بود: «اسرائیل از مقدمات ظهور است؛ آمده تا شرک‌های خفی در او حل شود. کسانی که به ظاهر مسلمانند و در باطن مشرکند نمی‌میرند مگر اینکه با اسرائیل بیعت کرده باشند؛ اسرائیل آمده بیعت بگیرد. شرک پنهان عالم اسلام را اسرائیل آشکار می‌کند. اگر در عمق اروپا و آمریکا یا حتی در درون اسرائیل، پاکی هست بالاخره از صفوف آنها خارج خواهد شد و به ما خواهد پیوست و اگر در درون خانه‌های ما ناپاکی وجود داشته باشد بالاخره از بین ما خارج خواهد شد و به آنها خواهد پیوست. این قرار ما با آنهاست.» ♦️و اکنون (در میانه این همه جنایت بی‌سابقه‌ای که این رژیم ددمنش علیه مردم غزه و لبنان مرتکب می‌شود) می‌بینیم که حتی در درون حوزه‌‌های علمیه نیز عده‌ای هر چند انگشت‌شمار و منزوی از متلبسین به لباس روحانیت، در تقابلی آشکار با همه موازین و آموزه‌های اسلامی و شیعی، تقاضای به رسمیت شناختن غاصبان مسجد الاقصی و زندگی مسالمت‌آمیز در کنار این سگ‌ هارِ وحشی را دارند! 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🟡الهیات ورزش (۲) ◻️رابطه‌ی جهان‌بينی و ايدئولوژی با ورزش؟ 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ می‌دانم که در میان هیجانات ورزشی و نیازمندی‌های سخت‌افزاری برای توسعه ورزش‌های قهرمانی و همگانی و ده‌ها مسأله مربوط به مدیریت امور روزمره ورزش، کمتر کسی حوصله و البته توان تأمل بر روی مبانی انسان‌شناختی و الهیاتی ورزش را دارد، و حتی بسیاری از مدیران ورزشی کشور اساساً توانایی فهم چنین مسائلی را ندارند! اما از جامعه علمی و نخبگانی کشور انتظار می‌رود که نسبت به بنیان‌های الهیاتی ورزش بی‌تفاوت نباشند. به همین دلیل، به مناسبت هفته تربیت بدنی وظیفه خود دانستم که برخی از پرسش‌های الهیاتی ناظر به ورزش را با خوانندگان در میان بگذارم به این امید که کس یا کسان دغدغه‌مندی پیدا شوند و چنین موضوعاتی را به تحقیق بگیرند. در ادامه پرسش‌هایی که قبلا مطرح کردم (👈https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/2987 )، برخی دیگر از پرسش‌های پژوهشی را به اشتراک می‌گذارم. ✔️آيا ميان نوع جهان‌بينی و نظام ارزشی حاکم بر يک جامعه و ورزش‌هايی که در آن جريان دارد، ارتباطی برقرار است؟ ✔️آيا میان ورزش‌هايی مثل ورزش‌های زورخانه‌ای در ايران، که روح حاکم بر آنها روح جوانمردی و ولايت و امامت و محبت اهل بيت علیهم السلام است با گرايش‌های دينی مردم تناسبی هست؟ ✔️آيا رواج ورزشی مثل يوگا در هند و کشورهايی که آيين‌های هندی و بودايی در آن رواج دارد با اعتقادات آنها ارتباطی دارد؟ ✔️آيا می‌توان رواج ورزش‌های رزمی در کشورهايی با آيين ‌کنفوسيوسی را معلول و محصول اين آيين دانست؟ ✔️به راستی چرا اسلام به يکسری ورزش‌های خاص، مثل شنا، اسب‌سواری و تيراندازی، تأکيد کرده است؟ آيا صرفاً ضرورت‌ها و امکانات زمان موجب چنين توصيه‌هايی بوده است يا آنکه اين نوع ورزش‌ها متناسب با جهان‌بينی و ايدئولوژی اسلام بوده‌اند؟ ✔️و .... 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🖊احمدحسین شریفی مهمترین شاخص روحانیت شیعه در همه تاریخ خود، به تأسی از امیرمؤمنان علیه السلام، «ظلم‌ستیزی» بوده است: كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً. حال اگر عده‌ای متلبس به لباس روحانیت شیعه، با صدور بیانیه‌ای رسمی، یک رژیم جعلی و غاصب و قاتل و جانی و سفاک را که در طول هشتاد سال همواره به کشتن و جنایت علیه مسلمین مشغول بوده است، مشروع می‌دانند! نشانه‌ای از عمق «نفوذ جریانی» در حوزه‌های علمیه است. امیدوارم اولیاء امور تدبیری به کار گیرند که چنین لکه‌های ننگی، نتوانند دامان پاک روحانیت شیعه را آلوده و بدنام کنند. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
اهمیت تعیین نقطه کانون در زندگی .mp3
8.97M
🎤احمدحسین شریفی ♦️اهمیت تعیین نقطه کانونی در زندگی فردی و اجتماعی و سیاسی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️نظر امام خمینی(ره) درباره وجوب مخالفت با طرحی ذلیلانه که اخیراً عده‌ای روحانی‌نما هم از آن حمایت کرده‌اند 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ «من طرفداری از طرح استقلال اسرائیل و شناسایی او را برای مسلمانان یک فاجعه و برای دولت‌های اسلامی یک انفجار می‏‌دانم و مخالفت با آن را یک فریضه بزرگ اسلام می‌‏شمارم، و به خداوند بزرگ از این نقشه‌ها که به دست مسلمان‏‌نماها برای اسلام کشیده می‌‏شود پناه می‌‏برم.» (امام خمینی، صحیفه امام، ج‏۱۶، ص۲۹۴) 🔻همانطور که ملاحظه می‌کنید این افراد از نگاه نه تنها نمی‌توانند روحانی باشند؛ که حتی نمی‌توانند مسلمان هم باشند، امام چنین افرادی را «مسلمان‌نما» می‌دانست. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️معنابخشی و رشددهندگی‌ رنج 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ما در درون رنج‌هاست که روح خود را رشد می‌دهیم. رنج و گرفتاری و مصیبت است که به زندگی انسانی انسان معنا می‌دهد. ظرفیت روح آدمی را آشکار می‌کند. و زمینه تعالی و ارتقای معنوی او را فراهم می‌کند. به تعبیر جیمز هالیس در کتاب مرداب روح: «رنج لازمه رشد و بلوغ روحی است. بدون رنج، انسان، ناآگاه، نابالغ، وابسته، ضعیف و محدود می‌ماند.» در داستان طوطی و بازرگان هم لذت معنوی درد و رنج را به زیبایی ترسیم می‌کند: ای جفای تو ز دولت خوبتر و انتقام تو ز جان محبوب‌تر نار تو اینست نورت چون بود ماتم این، تا خود که سورت چون بود از حلاوت‌ها که دارد جور تو وز لطافت کس نیابد غور تو نالم و ترسم که او باور کند وز کرم آن جور را کمتر کند عاشقم بر قهر و بر لطفش بجد بوالعجب من عاشق این هر دو ضد والله ار زین خار در بستان شوم همچو بلبل زین سبب نالان شوم 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🔸کاریکاتور جالب هنرمند عرب پیرامون فرار دیشب نتانیاهو به پناهگاه زیرزمینی در هنگام جسارت رژیم صهیونیستی به حریم مقدس ایران اسلامی. 🔻البته نهایتاً این موش‌های کثیف یا بالکل گور و گم می‌شوند و یا در همان پناهگاه‌های زیرزمینی دفن خواهند شد. ان شاءالله تعالی وَ كَانُواْ يَنحِتُونَ مِنَ ٱلجِبَالِ بُيُوتًا ءَامِنِينَ فأَخَذَتهُمُ ٱلصَّيحَةُ مُصبِحِينَ فَمَآ أَغنَىٰ عَنهُم مَّا كَانُواْ يَكسِبُونَ (حجر، آیات ۸۲-۸۴) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️از «نگاه تکلیفی» تا «نگاه تعهدی» در تحقق اسناد بالادستی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در میان نخبگان علمی، شرط لازم و ضروری اجرایی شدن اسناد بالادستی در حکمرانی به ویژه حکمرانی علم و فناوری و فرهنگ است. برای اجرایی شدن اسناد بالادستی، نگاه «تکلیف‌محور» و «نگاه از بالا و ابلاغ دستور» نسبت به برخی افراد شاید تأثیر داشته باشد؛ اما تا تک‌تک ذی‌نفعان و مخاطبان و نقش‌آفرینان، با محتوای اسناد، همدلی و همراهی نداشته باشند و نسبت به اجرایی شدن آنها «احساس تعهد» نکنند، هیچ انتظاری نمی‌توان داشت. فی‌المثل، برای تحقق سند دانشگاه اسلامی یا نقشه جامع علمی کشور یا سند ملی آموزش و پرورش یا هر سند دیگری، باید چنان کرد که یکایک نخبگان و ذی‌نفعان، و بلکه آحاد مردم جامعه، اولاً اهمیت و ضرورت آن را درک کنند؛ ثانیاً، با محتوای آن همدلی و همراهی داشته باشند؛ و ثالثاً، نقش و وظیفه خود را نسبت به تحقق آن بدانند. آن سند را به مثابه یک عهد و پیمان ملی و شغلی و شهروندی تلقی کنند؛ ونه یک دستور از ناحیه صدرنشینان و حاکمان و مدیران. به تعبیر دیگر، ابلاغ سند باید به مثابه «فراخوان اراده همگانی» برای پیشرفت و تعالی و تلاش ضابطه‌مند و متعهدانه در جهت حل مسائل مورد نیاز باشد. در آن صورت همه‌ی اراده‌های پراکنده نخبگان علمی، پای تحقق آن پیمان و تعهد خواهد آمد و اهداف مورد نظر از تدوین آن محقق خواهد شد. به عنوان نمونه، اگر هر کدام از استادان و دانشمندان کشور، بخش مربوط به خودشان را از نقشه جامع علمی کشور انتخاب کردند و در محل کار خود نصب کردند و دائماً در اندیشه تحقق آن بودند، آنگاه است که می‌توان به تحقق آن امید داشت و الا بعد از ده‌سال از ابلاغ آن، تازه متوجه می‌شویم که هنوز در آغاز راه هستیم. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
◻️وظیفه مهم امتداد اخلاق و معنویت شهداء در دوران جنگ ترکیبی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای کرمانشاه در تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ نکات مهمی را درباره فلسفه و حکمت زنده‌نگه داشتن نام و یاد شهداء و رسالت اصلی دست‌اندرکاران بزرگداشت نام شهداء در دوران کنونی و در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان علیه اسلام و انقلاب اسلامی بیان کردند، که نصب العین قراردادن آنها می‌تواند مهم‌ترین برگ برنده انقلاب اسلامی در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمنان باشد: یک. لازم است جوانان ما شناختی درست و عمیق از شهداء و ارزش های دفاع مقدس و فداکاری های معجزه آسای جوانان دهه اول انقلاب داشته باشند. دو. باید کاری کرد که معنویت، اخلاص، فداکاری، اخلاق اسلامی و رفتارهای منطبق با شریعت جوانان آن روز، به جوانان امروز و نسل‌های آینده منتقل شود. سه. لازم است تفاوت‌های اخلاقی و رفتاری رزمندگان دفاع مقدس را در مقایسه با جنگاوران جنگ‌های دیگر در گوشه و کنار دنیا ترسیم کنید. تقوا، اخلاص، اخلاق اسلامی و الهی و توحیدی و تقیدات دینی و اخلاقی رزمندگان ما را با لاابالی‌گری‌ها، بی‌قیدی‌ها، خشونت‌ها، بی‌اخلاقی‌ها، غارت‌گری‌ها و نابودگری‌های سایر جنگاوران دنیا مقایسه کنید، برجسته کنید و برای جوانان و نسل‌های آینده ترسیم کنید. چهار. در همه کارهایی که برای شهداء و دفاع مقدس انجام می‌گیرد، باید به خروجی کار و اثرگذاری آن توجه کرد. اگر کتابی درباره دفاع مقدس نوشته شده است، «ببینید کتاب شما را چند نفر خواندند،‌ چند نفر استفاده کردند، چند نفر یادداشت برداشتند، چند نفر نقاط برجسته‌ی آن شهیدی را که شما در آن کتاب معرّفی کردید در دفترچه‌شان یادداشت کرده‌اند برای اینکه از آن استفاده کنند؛ بروید سراغ اینها و روی اینها کار کنید، روی اینها تکیه کنید.» پنج. مخاطب اصلی کارهایی که برای شهداء انجام می‌دهید، جوانان هستند، باید تأثیرگذاری کارهای خود بر روی جوانان را بررسی کنید. شش. کارهای شکلی مهم است؛ تشکیل کنگره‌ها و جلسات و امثال آن مهم است و ارزشمند. اما مهم‌تر از کارهای شکلی و صوری، کارهای محتوایی و معنوی است. همه این اقدامات شکلی، به هدف تأثیرگذاری بر جوانان و مخاطبان است. باید مراقب آن محتوا و روح و هدف اصلی باشید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹
🔻مهریه‌ای عجیب! اگر چنین مهریه‌ای واقعی باشد، به نظر شما کدامیک از این عروس و داماد باید به روان‌پزشک معرفی شوند؟😂 @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️اراجیف‌بافان «خوش خط و خال» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از اقدامات همیشگی منافقان بیماردل در طول تاریخ اسلام، «تردید‌افکنی» در درستی برنامه‌ها و آرمان‌های اسلامی و «ناامیدسازی» جامعه اسلامی از دستیابی به اهداف و آرمان‌ها بوده است. چنین افرادی در صدر اسلام و در زمان صلی الله علیه و آله هم بودند. علیرغم آنکه می‌دانستند رسالت و پیام پیامبر اکرم در تقابل آشکار با دنیای شرک و کفر است، در عین حال، دائماً با یأس‌پراکنی و ناامیدسازی جامعه و به رخ کشیدن قدرت کفار و مشرکین و به اصطلاح امروزه، با ترساندن مسلمین از امر موهومی به نام جامعه جهانی! و امثال آن سعی می‌کردند دل پیروان پیامبر را بلرزانند. در درستی راه رفته، تردید ایجاد کنند. اراده آنان را برای ادامه مسیر، سست کنند. آینده‌ای تاریک و ترسناک برای پایداری و مقاومت آنان ترسیم کنند. الان هم عده‌ای از مارهای خوش خط و خالی که در لباس روحانیت لانه کرده‌اند، در بحبوحه تقابل جبهه حق و باطل و با اینکه شاهد جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین و لبنان و یمن و سوریه و حتی ایران اسلامی هستند، به نام واقع‌گرایی و عقلانیت، پرچم ذلت و تسلیم را بالا برده و از ملت‌های اسلامی می‌خواهند کشور مستقل اسرائیل را به رسمیت بشناسید! اینها از آشکارترین و بارزترین مصادیق نوپدید و معاصر «مرجفون» زمان پیامبر اکرم هستند. که قرآن کریم در آیه ۶۰ سوره احزاب درباره آنها می‌فرماید: لَئِن لَم يَنتَهِ المُنافِقونَ وَالَّذينَ في قُلوبِهِم مَرَضٌ وَالمُرجِفونَ فِي المَدينَةِ لَنُغرِيَنَّكَ بِهِم ثُمَّ لا يُجاوِرونَكَ فيها إِلّا قَليلًا؛ اگر منافقان و بیماردلان و اراجیف‌بافان مدینه [کسانی که اخبار دروغ و شایعات بی‌اساس پخش می‌کنند] دست از کار خود بر ندارند، تو را بر ضدّ آنان می‌شورانیم، سپس جز مدّت کوتاهی نمی‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند. راه مواجهه با آنان نیز همان راهی است که قرآن کریم فرموده است: یک. برگشت از راه خیانت و تسلیم و ذلت؛ دو. تأدیب قانونی؛ و دست کم پاک کردن دامن پاک روحانیت شیعی از چنین لکه‌های ننگی. 🆔https://eitaa.com/joinchat/1153171503C4349780964 🌹