eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
361 عکس
376 ویدیو
25 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
◻️نشانه‌های حقارت و سست‌عنصری 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️از مهم‌ترین نشانه‌های افراد ناتوان، حقیر و سست‌عنصر این است که: ✔️«کارآمدی» خود را در «ناکارآمدی» دیگران تعریف می‌کنند! ✔️«موفقیت» خود را در «شکست» دیگران می‌جویند! ✔️به جای «بالا کشیدن خود»، همواره در اندیشه «پایین‌ کشیدن دیگران‌»اند! ✔️به جای «تقویت اراده» خود، دنبال «بی‌اراده کردن» دیگران‌اند! ✔️به جای تقویت «مهارت‌های حل مسأله»، در آرزوی محالِ یک «زندگی بی‌مسأله»‌اند! ✔️علیرغم آنکه همه تلاش خود را برای پذیرش یک «پست مدیریتی» به کار می‌گیرند، اما توانایی شگفت‌انگیزی در «فرافکنی و مسؤولیت‌گریزی» دارند! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
۵.mp3
11.9M
🎤احمدحسین شریفی 🔴درس‌های مبانی علوم انسانی اسلامی 🔶جلسه پنجم: «ضرورت اسلامی‌سازی علوم انسانی: بخش چهارم» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️اعجاز سکوت 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در بسیاری از موارد سکوت، بهترین واکنش دربرابر افراد تندخو، بداخلاق، خشن، بی‌منطق و بی‌ادب است! 🔻قرآن می‌فرماید یکی از ویژگی‌های مهم «عباد الرحمن» این است که: إِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا (فرقان، ۶۳) و هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گویند)، به آنها سلام می‌گویند (و با بی‌اعتنایی و بزرگواری می‌گذرند) 🔸 در گلستان(باب چهارم، در فواید خاموشی) می‌گوید: «جالینوس ابلهی را دید؛ دست در گریبان دانشمندی زده و بی‌حرمتی همی‌ کرد. گفت: اگر این [دانشمند] نادان نبودی، کارِ وی با نادانان بدینجا نرسیدی. یکی را زشت‌خویی داد دشنام تحمّل کرد و گفت: ای خوب فرجام بتر زآنم که خواهی گفتن، آنی که دانم، عیب من چون من ندانی» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
۶.mp3
8.02M
🎤احمدحسین شریفی 🔴درس‌های مبانی علوم انسانی اسلامی 🔶جلسه ششم: «ضرورت اسلامی‌سازی علوم انسانی: بخش پنجم» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدیریت، خلاقیت و نوآوری در کلام حاج قاسم سلیمانی «مدیر باید خلاق باشد، نوآور باشد، مبتکر باشد، از دل بحران خلاقیت ایجاد کند. بحران را دور بزند، بحران را سرکوب کند، بحران را به ضد بحران تبدیل کند...» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️«زنهار تا نستانی؛ که به پنجاه راضی گردند» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸سعدی در گلستان (باب چهارم، در فواید خاموشی)، حکایتی بسیار شیرین، زیبا و خواندنی نقل می‌کند: «یکی در مسجدِ سنجار به تطوّع بانگ گفتی به ادایی که مستمعان را از او نفرت بودی؛ صاحب مسجد امیری بود عادلِ نیک‌سیرت؛ نمی‌خواستش که دل‌آزرده گردد. گفت: ای جوانمرد! این مسجد را مؤذّنانند قدیم، هر یکی را پنج دینار مرتّب داشته‌ام، تو را ده دینار می‌دهم تا جایی دیگر روی. بر این قول اتّفاق کردند و برفت. پس از مدّتی در گذری پیش امیر باز آمد. گفت: ای خداوند! بر من حیف کردی که به ده دینار از آن بُقعه به در کردی که اینجا که رفته‌ام، بیست دینارم همی‌دهند تا جای دیگر روم و قبول نمی‌کنم! امیر از خنده بی‌خود گشت و گفت: زنهار! تا نستانی که به پنجاه راضی گردند!» ♦️این داستان، حکایت حال برخی مدعیان ناکارآمد و حاشیه‌ساز و در عین حال پرتوقع و زیاده‌خواه است که معمولاً در همه سازمان‌ها (به ویژه سازمان‌های دولتی) یافت می‌شوند. کسانی که تنها هنری که در آن تخصص دارند، فرافکنی و حاشیه‌سازی و زیاده‌خواهی است. مع الاسف قوانین اداری و استخدامی در کشور ما به گونه‌ای است که مدیران سازمان‌ها نمی‌توانند آنگونه که شایسته است با آنها برخورد کنند؛ ای کاش قوانین به گونه‌ای بود که به مدیران اجازه می‌داد تا اگر امکان اخراج چنین افرادی را ندارند، حقوق مادام‌العمر آنها را پرداخت کنند، اما اجازه ورود آنها را به سازمان ندهند! زیرا چنین افرادی نه تنها خود، هیچ خدمت شایسته‌ای انجام نمی‌دهند، که همچون ویروسی مسری، کارکرد بقیه اجزای سازمان را نیز مختل می‌کنند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
۷.mp3
12.69M
🎤احمدحسین شریفی 🔴درس‌های مبانی علوم انسانی اسلامی 🔶جلسه هفتم: «ضرورت اسلامی‌سازی علوم انسانی: بخش پایانی» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
عکس یادگاری با برخی از دانشجویان شرکت کننده در محفل قرآنی اسرا. این محفل مدتهاست که به ابتکار، درایت و مدیریت جمعی از دانشجویان خوابگاهی دانشگاه قم تشکیل شده و در موضوع تجوید، درک مفاهیم، حفظ و تفسیر قرآن فعالیت می‌کند. صبح‌خیزی و سلامت طلبی چون حافظ هر چه کردم همه از دولتِ قرآن کردم @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️«یا سخن دانسته گو ای مرد عاقل یا خموش» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از شرایط داشتن یک زندگی درست آن است که فقط در مورد مسائلی سخن بگوییم که از آنها «آگاهی» داریم. آن هم «آگاهی کافی و مطمئن»؛ و هرگز درباره اشخاص، افعال، تصمیمات یا مسائلی که از آنها آگاهی درستی نداریم، داوری نکنیم. به ما دستور می‌دهد که هرگز با اطلاعات و داده‌های ناقص یا بر اساس سوء‌ظن، به داوری دیگران نپردازیم؛ حتی اگر بالمآل معلوم شود که داوری ما بر اساس داده‌های نامطمئن، درست از آب درآمده باشد. وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤادَ كُلُّ أُولئِكَ كانَ عَنْهُ مَسْؤُلا (اسراء، ۳۶) از آنچه به آن آگاهی نداری، پیروی مکن، چرا که گوش و چشم و دل، همه مسؤولند. رهبر فرزانه انقلاب ذیل همین آیه می‌فرماید: «اگر چنانچه ما چیزی را به کسی نسبت بدهیم که در او نیست، خب این می‌شود تهمت. اگر چنانچه چیزی را بگوئیم که به آن علم نداریم؛ مثلاً یک شایعه است - یک نفری یک حرفی را از قول یکی نقل می‌کند، ما هم همان را دوباره تکرار می‌کنیم - خب، این کمک کردن به شایعه است، این شایعه‌پردازی است؛ قول به غیر علم است. قول به غیر علم، خود قولش هم اشکال دارد، عمل کردن به آن امر غیرمعلوم و بدون علم هم اشکال دارد؛ «وَ لا تَقْفُ ما لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ». «لا تَقْفُ»، یعنی چیزی را که علم به آن نداری، دنبال نکن، دنبال نرو. دنبال کردن، هم در زمینه‌ی عمل هست، هم در زمینه‌ی گفتار هست.(۱۶ مرداد، ۱۳۹۱) از نظر فقهی هم کسانی که قول غیرعلم می‌گویند یا شایعه‌سازی می‌کنند و یا با پخش شایعه‌ها به شایعه‌سازان کمک می‌کنند، از عدالت ساقط‌اند؛ نه شهادت آنان پذیرفته است و نه می‌توان نماز را به امامت آنان اقامه کرد. علیه السلام می‌فرماید: لَيْسَ مِنَ الْعَدْلِ الْقَضَاءُ عَلَى الثِّقَةِ بِالظَّن؛ داوری، با تکیه بر گمان، عادلانه نیست. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
۸.mp3
18.66M
🎤احمدحسین شریفی 🔴درس‌های مبانی علوم انسانی اسلامی 🔶جلسه هشتم: چیستی علوم انسانی: بخش اول @Ahmadhoseinsharifi 🌹
احمدحسین شریفی
🎤احمدحسین شریفی 🔴درس‌های مبانی علوم انسانی اسلامی 🔶جلسه ششم: «ضرورت اسلامی‌سازی علوم انسانی: بخش
🔸توصیه به گوش دادن مجدد استاد شریفی در این چهارده دقیقه بحثی دقیق درباره مرزهای مشترک طولانی اسلام و علوم انسانی و نقدهایی جدی بر سکولاریسم دینی و سکولارهای حوزوی و مخالفان علوم انسانی اسلامی ارائه داده‌اند. سکولارهای حوزوی با انکار علوم انسانی اسلامی، دانسته یا نادانسته اغلب آیات قرآن و تمام سنت و سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام را به سود سکولاریسم و لیبرالیسم، نادیده می‌گیرند! 🔻توصیه می‌کنم علاقه‌مندان به این موضوع حتی اگر این صوت را گوش داده‌اند، مجدداً آن را گوش دهند. https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi/3142 @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟡پاسخ آیت‌الله شاه‌آبادی به شبهه‌ای درباره حیات امام زمان(عج) 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مرحوم آیت‌الله ، در کتاب ارزشمند رشحات البحار، با استفاده از محتوای حدیث متواتر و قطعی الصدور و صریح المعنای که از نظر شیعه و سنی هم متواتر و قطعی الصدور است و هم صریح المعنی، دیدگاه مشهور اهل سنت را که معتقدند امام زمان هنوز به دنیا نیامده است، به چالش می‌کشد و می‌فرماید: در این حدیث (ص) می‌فرماید: «لن يفترقا حتّى يردا علي الحوض‏؛ آنان هرگز از هم جدا نمى‌‏شوند تا اينكه در کنار حوض بر من وارد شوند.» بنابراین، هر مسلمانی «که در زمان غيب قائل به مرگ حجت است، مخالف آيه قرآن است؛ زيرا قرآن عِلم نازل شده خداوند به عالَم ملك است و تا روز قيامت باقى و ماندگار است. از سوى ديگر، بقاى آن جز از طريق نفوس كامل بشرى، ممكن نيست. فرستاده او (ص) نيز براى ما بيان كرده است كه منظور از اين نفوس كامل، عترت پاك او هستند. ... اعتقاد به اينكه مولا حسن عسكرى (ع) فرزند پسر نداشته است يا پس از اتمام غيبت صغرى، رحلت كرده است يا بقاى ايشان تا زمان حال دوام نيافته است، امرى است كه قرآن و عِلم نازلِ اتحاديافته با انسانِ داراى ويژگى عترت در همه دوران‏ها، آن را تكذيب مى‏نمايد.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹