eitaa logo
احمدحسین شریفی
6هزار دنبال‌کننده
347 عکس
357 ویدیو
24 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
1398.02.30- آقاي دکترشريفي.mp3
22.05M
🎤فایل صوتی 🔷اصناف و روزه داری 🔴جلسه دوم: روزه اخلاقی؛ روزه اهل طریقت ⭕ارائه شده در جمع اساتيد و دانش‌پژوهان و کارمندان مؤسسه امام خميني(ره) در ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
⚫️واپسين سفارش‌هاي اميرمؤمنان علیه السلام ✍️احمدحسين شريفي ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ◾️گفتار و کردار و رفتار آدميان ممکن است در شرايط عادي تحت تأثير عوامل بيروني قرار گيرد و نتوانند به طور شايسته‌اي آيينة تمام‌نماي وجودي آنان به شمار آيند. به تعبير ديگر، همواره ممکن است غباري از موقعيت‌هاي اجتماعي و خانوادگي و هوا و هوس‌هاي دورانديشانه و امثال آن بر چهرة سخن و سيره آدمي بنشيند و خود واقعي او را از ديد ديگران پنهان کند. به همين دليل، همانطور که پاره‌اي از فيلسوفان اگزيستانسيال هم گفته‌اند، يکي از بهترين راه‌ها براي راهبري به خود واقعي هر کسي، و پي بردن به واقعيت‌هاي وجودي او، اين است که سخن و رفتار و کردار او را در شرايط بحراني بررسي کنيم. ◾️در زندگي هر کسي رخدادهايي هستند که خود واقعي و اصيل او را آشکار مي‌کنند. رخدادهايي مثل مرگ، مصيبت‌هاي بزرگ، موفقيت‌هاي بزرگ، درگيري‌هاي عظيم و امثال آن. اگزيستانسياليست‌ها چنين رخدادهايي را موقعيت‌هاي مرزي (boundary situations) مي‌نامند. در چنين موقعيت‌ها و شرايطي است که آرمان‌ها و اهداف و انگيزه‌ها و خواسته‌هاي واقعي افراد، به خالص‌ترين شکل نمايان مي‌شود. ◾️با اين مقدمه شما را دعوت مي‌کنم به خواندن واپسين خواسته‌هاي مولاي موحدان عالم و امير و فرماندة همة اهل ايمان، که در بستر شهادت، يعني در مرزي‌ترين موقعيت، خطاب به امام حسن و امام حسين و بقيه فرزندان و اهل بيت‌ خود و خطاب به همة کساني که تا هميشة تاريخ سخنان امام به دست آنها مي‌رسد، فرمودند: 1.تقواي الهي پيشه کنيد؛ 2.دنبال دنيا نباشد؛ حتي اگر دنيا به سوي شما آمد؛ 3.بر امور دنيوي از دسته رفته، تأسف نخوريد؛ 4.کارهاي خود را براي پاداش الهي انجام دهيد؛ 5.دشمن ظالمان باشيد و ياور مظلومان‌؛ 6.در زندگي نظم داشته باشيد؛ 7.اختلافات ميان خود را اصلاح کنيد؛ 8.هواي يتيمان را داشته باشيد؛ مبادا فراموش شوند؛ 9.همسايگان خود را حرمت نهيد؛ اينان سفارش‌شدة پيامبرند؛ 10.قرآن را پاس داريد؛ و در عمل به آن از ديگران پيشي گيريد؛ 11.نماز را پاس داريد؛ چرا که ستون خيمة دين است؛ 12.خانة خدا را خالي مگذاريد؛ چرا که اگر ترک شود، دشمنان دين به شما مهلت نخواهند داد؛ 13.با مال و جان و زبانتان در راه خدا جهاد کنيد؛ 14.با يکديگر پيوند داشته باشيد؛ از قطع رابطه بپرهيزيد؛ 15.از بخشش مال خود به ديگران دريغ نکنيد؛ 16.امر به معروف و نهي از منکر را ترک نکنيد؛ وگرنه بدکاران بر شما مسلط مي‌شوند و آنگاه ديگر خواسته‌هاي شما مستجاب نخواهد شد؛ 17.به بهانة کشته شدن من خون مسلمانان را مباح ندانيد؛ 18.اگر کشته شدم، فقط حق قصاص قاتلم را داريد؛ او را مثله نکنيد؛ @Ahmadhoseinsharifi 🌹
10 gh.mp3
19.78M
🎤فایل صوتی 🔷سلسله جلسات 🔴جلسه : راه های اصلاح وتغییر سبک زندگی: 🔘گام دوم: اصلاح بینش ها ⭕فایل کامل صوتی 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
1398.02.31- آقاي دکترشريفي.mp3
17.8M
🎤فایل صوتی 🔷اصناف و روزه داری 🔴جلسه سوم: روزه عرفانی؛روزه اهل حقیقت ⭕ارائه شده در جمع اساتيد و دانش‌پژوهان و کارمندان مؤسسه امام خميني(ره) در ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔶شب قدر عارفان؛ تجربه سلوکي لسان‌الغيب ✍️احمدحسين شريفي 🔹«شب قدر» از نگاه عارفان، «شب تجلي» حضرت حق است. يعني زماني است که «سالک» بعد از مدت‌ها رياضت، توانايي دريافت تجليات حضرت حق را پيدا مي‌کند و به مرحلة «عرفان» مي‌رسد. به اعتقاد عارفان فقط سالکان راستين‌اند که مي‌توانند از شب قدر بهره‌اي برگيرند. و دست نامحرمان و غيرسالکان از چنين مقامي کوتاه است: آن شب قدری که گویند اهل خلوت امشب است یا رب این تاثیر دولت از کدامین کوکب است تا به گیسوی تو دستِ ناسزایان کم رسد هر دلی از حلقه‌ای، در ذکر یا رب یا رب است [گيسو در اصطلاحات عرفاني يعني «رشته و روشي که در طريق سلوک و طلب، سالک را به حق مي‌رساند»] 🔹از نگاه عارفان، هر سالکي به اندازة ظرف وجودي خود و به ميزان رياضت و تلاش و کوششي که متحمل شده است، مي‌تواند از اين تجلي بهره‌ گيرد: سالکي ممکن است توانايي دريافت «تجلي افعالي» حضرت حق را داشته باشد. در ساية برخورداري از چنين تجلي‌اي است که سالک مي‌تواند حقيقت «لا حَولَ وَ لا قُوَةَ الّا بِاللهِ» و رمز و راز «وَاللهُ خَلَقَکُمْ وَ ما تَعْمَلُون» را دريافت کند. و اين حقيقت را با تمام وجود بيابد که «لا مُؤَثِرَ فِي الوُجُودِ الّا اللهُ». در شب قدر ار صبوحی کرده‌‌ام عیبم مکن سرخوش آمد یار و جامی بر کنار طاق بود [اگر در شب تجلي حضرت حق از خود بيخود شدم و خودي در ميان نديدم و هر چه ديدم تجلي يار بود، بدان سبب است که «حضرت حق با کمال شوق تجلي پيدا کرد و جام مي محبت در کنار طاق دل ما موجود بود»] اما سالکاني که از ظرفيت وجودي بالاتري برخوردار باشند، ممکن است به مرتبة «تجلي اسمائي و صفاتي» حضرت حق برسند. اينان به جايي مي‌رسند که همه اسماء و صفات، اعم از رحمت و غضب و عفو و عطا و علم و قدرت و امثال آن را فاني در اسماء و صفات حق و همة عالم را مظهر صفات جلال و جمال الهي مي‌بينند. به همين دليل نهايت خشوع و خضوع از يک طرف و سُرور و انس با حضرت حق را از طرف ديگر پيدا مي‌کنند. شب قدري چنين عزيز شريف با تو تا روز خفتنم هوسست در اينجا حافظ درجة بالاتري از درک فيوضات شب قدر را ذکر مي‌کند و مي‌گويد در چنين شبي از سر شب تا به صبح در آغوش معشوق بوده است. منظور از خفتن با معشوق، يعني غايب شدن از خود و غرق در معشوق شدن. نه خوابيدن ظاهري! اينها همه محصول درک شب قدر و محصول آن رنج‌ها و سختي‌هاي سلوکانه‌اي بود که حافظ متحمل شده بود. از ديگر ثمرات اين وصول، اين است که ديگر، رنج فراق و دوري يار به پايان مي‌رسد و سالک به مقام سلام و روشنايي و نورانيت افعالي و اسمائي و صفاتي مي‌رسد؛ و منتظر وصول به مرتبة حق اليقين و مقام بقاء بالله است. شب قدر است و طی شد نامة هجر سلام فیه حتی مطلع الفجر و بالاخره اوحدي از عارفان و اولياء الهي ممکن است که به کاملترين مرحلة توحيد و آخرين مرحلة ممکن صعود انسانی يعني دريافت «تجلي ذاتي» حضرت حق برسند. در اين مرحله است که سالک به مقام فناي في الله و بقاي بالله نايل مي‌شود؛ و هيچ خودي را در ميان نمي‌بيند؛ به تعبير امام خميني(ره) «هر چه مي‌بيند او را مي‌بيند». حقيقت اين کريمه را مي‌بيند که «هُوَ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ الظَّاهِرُ وَ الْباطِن‏» 🔹حافظ در يکي از مهم‌ترين، عميق‌ترين و عرفاني‌ترين غزليات خود، همه تجربه عارفانه خود در مواجهه با شب قدر را با زيبايي تمام بيان کرده است. تصريح مي‌کند که شب قدر را پس از مدت‌ها رنج و صبر و تلاش و کوشش و البته به برکت دعاي سحرخيزان، درک کرده است؛ و البته خود را نيز مستحق چنين منزلتي مي‌داند و مدعي است که اين مقام معنوي بي‌نظير، يعني درک تجليات حضرت حق، محصول بردباري‌هاي فراواني است که در راه سلوک الي الله داشته است: دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند و اندر آن ظلمت شب آب حیاتم دادند بيخود از شعشعة پرتو ذاتم کردند باده از جام تجلي صفاتم دادند چه مبارک سحری بود و چه فرخنده شبی آن شب قدر که این تازه براتم دادند بعد ازين روي من و آينة وصف جمال که در آنجا خبر از جلوة ذاتم دادند من اگر کام روا گشتم و خوشدل چه عجب مستحق بودم و اينها به زکاتم دادند هاتف آن روز به من مژدة اين دولت داد که بدان جور و جفا صبر و ثباتم دادند اين همه شهد و شکر کز سخنم مي‌ريزد اجر صبريست کزان شاخ نباتم دادند همت حافظ و انفاس سحرخيزان بود که ز بند غم ايام نجاتم دادند @Ahmadhoseinsharifi 🌹
قسمت 10.mp3
25.01M
🎤فایل صوتی 🔷سلسله جلسات 🔴جلسه : راه های اصلاح وتغییر سبک زندگی: 🔘گام چهارم: ارائه آموزش های کاربردی،عینی،جزئی و مصداقی ⭕فایل کامل صوتی 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
AUD-20200518-WA0000.mp3
12.65M
🎤فایل صوتی 🔹نقد سخنان مجتهدشبستري درباره «ضرورت بازسازي فقه عبادات » 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴قوانين 🔹قسمت سوم: حساسيت‌هاي اخلاقي ✍️احمدحسين شريفي 17.همانطور که جسم آدمي نيازمند تغذية دائمي است؛ روح او نيز دائماً نياز به تغذيه دارد؛ يک انسان اخلاقي همواره در تدارک تأمين سالم‌ترين غذاهاي روحاني است: «فَلْيَنْظُرِ الْإِنْسانُ إِلى‏ طَعامِه‏» (عبس، 24) 18. اگر حقيقت انسان به روح اوست؛ پس بيش از حساسيت دربرابر غذاهاي جسماني بايد در برابر غذاهاي روحي و معنوي حساسيت داشت؛ 19. همانطور که غذاهاي آلوده، جسم را دچار بيماري و يا حتي مرگ مي‌کنند؛ غذاهاي روحي آلوده نيز روح را دچار آفت و حتي مرگ مي‌کنند؛ رذايل اخلاقي، غذاهاي آلوده روح‌اند؛ بايد از آنها پرهيز کرد. 20. همانطور که عموم انسان‌ها در برابر تهديدات و ناامني‌هاي جسمي و مالي و اجتماعي، حساسيت دارند؛ انسان‌هاي اخلاقي نيز دربرابر تهديد‌هاي اخلاقي و فرهنگي و معنوي، يعني جنگ نرم، حساسيت دارند؛ و از هيچ اقدامي در تقابل با آن فروگذار نمي‌کنند. 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
فقه و معنویت؛ و فقیهان و مناسک.mp3
11.36M
🎤فایل صوتی 🔷"نقد سخنان پاره ای از روشنفکران درباره رابطه فقه و معنویت و جایگاه مناسک و اعمال عبادی در معنویت اسلامی" 🔸️آیا برای مشارکت در تجربه معنوی پیامبر اسلام، راهی جز اعمال عبادی و مناسک دینی وجود دارد؟ 🔸️چرا فقهاء تنها بر طرح اعمال عبادی و مناسک دینی تاکید دارند و مسائل معنوی و اخلاقی را ذکر نمیکنند؟ ✔اینها سوالاتی است که استاد شریفی در این سخنرانی به آنها پاسخ میدهند. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
قسمت 11.mp3
31.82M
🎤فایل صوتی 🔷سلسله جلسات 🔴راههای اصلاح وتغییر سبک زندگی 🔘جلسه : ادامه بحث از گام چهارم و طرح گام پنجم: تولی و تبری فرهنگی ⭕فایل کامل صوتی و 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴دلدادگان آمريکا و «سندرم استکهلم» ✍️احمدحسين شريفي 🔹سندرم استکهلم (Stockholm syndrome)، اصطلاحيست که پس از ماجراي گروگان‌گيري در يکي از بانک‌هاي شهر استکهلم سوئد (در سال 1973)، توسط نيلز بِجروت (Nils Bejerot)، روانشناس همکار پليس، به کار گرفته شد و بعدها توسط روان‌شناس ديگري به نام فرانک اوخبرگ (Frank Ochberg) رسماً تعريف و نامگذاري شد. در طي اين گروگان‌گيري، که به مدت 6 روز طول کشيد، گروگان‌ها، وابستگي عاطفي به گروگان‌گيرها پيدا کردند؛ تا حدي که از همکاري با پليس سرباز مي‌زدند و حتي پس از آزادي، در دفاع از آنان برآمدند! بعدها يکي از گروگان‌ها، با يکي از گروگان‌گيرها ازدواج کرد. و يکي ديگر از آنان، براي آزادي گروگان‌گيرهاي زنداني، صندوقي خيريه راه‌اندازي کرد! بر اين اساس، «سندرم استکهلم» به پديده‌اي رواني گفته مي‌شود که در آن، قرباني احساسي مثبت نسبت به مهاجم پيدا کرده، تا جايي که از کسي که جان، مال يا آزاديش را تهديد مي‌کند، دفاع نموده و به صورت اختياري و با علاقه خود را تسليم او مي‌کند! و به گونه‌هاي مختلف تلاش مي‌کند که در خدمت منافع او گام بر‌دارد! در مقابل، نسبت به دوستان واقعي خود، احساسات منفي پيدا مي‌کند! 🔹مي‌توان گفت پاره‌اي از غريزدگان وطني و دلباختگان آمريکا نيز در کشور ما دچار چنين عارضه‌اي شده‌اند؛ و حقيقتاً جا دارد مطالعات عميق روان‌شناختي بر روي آنان صورت گيرد! اينان با تمام وجود از آمريکايي حمايت مي‌کنند، که حتي حاضر نيست، آنان را به عنوان نوکر به رسميت بشناسد! با آنکه دل و دين و عقل خود را در اختيار آمريکا گذاشته‌اند، اما آمريکا حتي حاضر نيست که براي درمان بيماري جسمي‌شان، ابتدايي‌ترين داروها را در اختيار آنها بگذارد و يا حتي آنها را به خاک خود راه دهد (به عنوان يک نمونه از هزاران مورد: ابراهيم يزدي، رئيس نهضت آزادي، که عمر خود را در خدمت ليبراليسم و به اميد لبخندي از سوي غرب، سپري کرد، در سال 96 هفته‌هاي متمادي در ترکيه انتظار کشيد تا براي درمان بيماري خود، اجازة ورودش را به آمريکا بدهند! اما در نهايت با اين حسرت، در 5 شهريور 1396 در شهر ازمير ترکيه از دنيا رفت). 🔹آمريکا هر روز در انديشه ضربه زدن به جمهوري اسلامي است، و از هيچ کاري در اين زمينه خودداري نمي‌کند، اما باز هم عده‌اي در ايران، در جستجوي کلام يا کلمه‌اي مي‌گردند که شايد بتوانند آن را مستمسک بزک‌ کردن آمريکا در ميان مردم قرار دهند! و اگر نتوانند، سعي مي‌کنند سخني يا رفتاري را انجام دهند تا شايد دل کدخدا را به دست آورند و عشق و محبت خود را به او نشان دهند! به نظر شما آيا چنين افرادي مبتلا به بيماري رواني سندرم استکهلم نيستند؟! 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
AUD-20200522-WA0001.mp3
26.17M
🎤فایل صوتی 🔷درسهای آسیب شناسی عرفان و تصوف : اهمیت بحث؛ چیستی عرفان؛ تعریف عرفان حقیقی و عرفان دروغین؛ و تعریف عرفان نظری، عرفان عملی و عارف ⭕️این درسها مربوط به سال ۱۳۸۹ است که در دانشگاه مجازی المصطفی و برای طلاب خارجی ارائه شده است 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
قسمت 12.mp3
27.3M
🎤فایل صوتی 🔷سلسله جلسات 🔴راههای اصلاح وتغییر سبک زندگی 🔘جلسه : گام ششم: بازخوانی سیره زندگی اسوه ها و الگوها ⭕فایل کامل صوتی 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴واپسين ساعات ضيافت ✍️احمدحسين شريفي 🔹خداوند يک ماه است از بندگان خود ميزباني ويژه مي‌کند؛ ميزبان در اين ماه، همة زمينه‌هاي اصلاح را براي ميهمانان خود فراهم و موانع بيروني را برطرف کرده بود. به تعبير پيامبر اکرم(ص)، خداي متعال در اين ماه، شياطين را در غل و زنجير کرد؛ و درهاي آسمان و بهشت را به روي بندگان خود گشود و در مقابل درهاي جهنم را بر روي آنان بست: غُلَّتْ مَرَدَةُ الشَّيَاطِينِ‏ وَ فُتِحَتْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَ أَبْوَابُ الْجِنَانِ وَ أَبْوَابُ الرَّحْمَةِ وَ غُلِّقَتْ أَبْوَابُ النَّار. بدبخت کسي است که از اين همه لطف الهي بي‌بهره مانده باشد؛ و بيچاره کسي که از غفران و رحمت الهي بي‌نصيب مانده است: «فَإِنَّ الشَّقِيَّ مَنْ حُرِمَ غُفْرَانَ اللَّهِ فِي هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِيمِ». 🔹اما نااميدي و يأس از اصلاح و دريافت رحمت الهي، خود نوعي بيچارگي و بدبختي مضاعف است. اگر بهره‌اي رضايت‌بخش نگرفته‌ايم، بايد تلاش خود را مضاعف کنيم؛ از جمله‌ کارهاي مهم، مانع‌زدايي است. بايد موانع دروني و نفسِ آلوده‌ خود را چاره کرد. دشمن دروني است که ما را اينگونه زمين‌گير کرده و حال عبادت و دعا و استغفار و خير و ورع را از ما سلب گرفته است. به قول ، در سرآغاز عشاق‌نامه: مرا دل کشت فرياد از که خواهم؟ اسير دل شدم داد از که خواهم؟ ز دست اين دل ديوانه مستم درون سينه دشمن مي‌پرستم نديده دانه‌اي از وصف دلدار به دام دل گرفتارم گرفتار بدينسان خسته کس را دل مبادا کسي را کار دل مشکل مبادا زدست دل شدم با غصه دمساز خدايا اين دلم را چاره‌اي ساز 🔸راه چاره کاملاً آشکار و واضح است: «به خواسته‌هاي نفس حيواني خود گوش ندهيم، با آن مخالفت کنيم»: به نان سازند مردم رام هر سگ را و ليکن تو اگر خواهي سگ نفست شود رامت مده نانش اما مع الاسف پيمودن چنين مسير پر از سنگلاخ و تيغ‌هاي جانکاه، به تعبير پيامبر اکرم(ص) «جهاد اکبر» است، تلاشي پيگير و مجاهدتي نفس‌گير مي‌خواهد: بت شکستن سهل باشد نيک سهل سهل ديدن نفس را جهل است جهل يک قدم زد آدم اندر ذوق نفس شد فراق صدر جنت طوق نفس همچو ديو از وي فرشته مي‌گريخت بهر ناني چند آب چشم ريخت 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
قسمت 14.mp3
25.36M
🎤فایل صوتی 🔷سلسله جلسات 🔴راههای اصلاح وتغییر سبک زندگی 🔘جلسه : گام هفتم : عدالت و نظم ساختاری ⭕فایل کامل صوتی 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
02.mp3
27.59M
🎤فایل صوتی 🔷درسهای آسیب شناسی عرفان و تصوف : تحلیل معنا شناسی تصوف و علت نام گذاری گروهی در جامعه اسلامی به صوفی ⭕️این درسها مربوط به سال ۱۳۸۹ است که در دانشگاه مجازی المصطفی و برای طلاب خارجی ارائه شده است 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴جنگ عليه خانواده ✍️احمدحسين شريفي 🔹فرهنگ ليبراليستي غرب، عليرغم همة‌ تبليغات فريبنده‌اي که دارد، يک فرهنگ زن‌ستيز، خشونت‌طلب، و خانواده‌‌ستيز است. (مطالعة کتاب جنگ عليه خانواده، ويليام گاردنر، ترجمه معصومه محمدي را در اين زمينه توصيه مي‌کنم). براي اثبات اين مدعا مي‌توان ده‌ها دليل اقامه کرد؛ اما توجه به آمار زير، مي‌تواند خيلي از حقايق را روشن کند. بر اساس آماري که چند سال قبل منتشر شد، فقط در ايالات متحده امريکا، يعني مهد ليبراليسم: در هر روز 1872 زن و در هر سال بيش از 638 هزار زن مورد تجاوز به عنف قرار مي‌گيرند! [http://classes.dma.ucla.edu/winter05/154b/anti_violence.pd] اين در حالي است که براساس گزارشي که «شبکة ملي بررسي تجاوز، آزار و زناي با محارم» ارائه داده است، قريب به 60 درصد از تجاوزات جنسي هرگز به پليس گزارش نمي‌شود. که اگر اين تعداد هم ضميمه شود، سالانه قريب به 2 ميليون زن فقط در آمريکا، مورد تجاوز به عنف قرار مي‌گيرند. بر اساس گزارش «سازمان مبارزه با خشونت»، در هر 9 ثانيه يک زن آمريکايي مورد ضرب و شتم قرار مي‌گيرد. و طبق برخي از گزارش‌هاي ديگر، روزانه بيش از 3 زن آمريکايي به دست شوهران خود کشته مي‌شوند. 🔹جنگ عليه خانواده يکي از کارکردها و اهداف اصلي شبکه‌هاي ماهواره‌اي و فضاي مجازي افسارگسيخته، يعني بازوهاي رسانه‌اي ليبراليسم، و همچنين يکي از کارکردهاي اصلي جامعه‌شناسي و روان‌شناسي غربي و اومانيستي، يعني بازوهاي علمي ليبراليسم است. به همين دليل، ضريب بي‌بند و باري، روابط بي‌قيد و بند جنسي، ازدواج‌گريزي و شورش عليه خانواده در سراسر جهان با ميزان ارتباط با ماهواره‌ها، فضاي مجازي و دلبستگي به علوم انساني غربي به ويژه جامعه‌شناسي و روان‌شناسي غربي، «همبستگي مثبت» دارد. در کشور ما هم هر فرد، خانواده‌ يا گروهي به همان ميزان که دلبسته فرهنگ ليبراليستي غرب‌اند، به همان ميزان نيز شاهد فراواني ازدواج‌گريزي، خانواده‌ستيزي و اخلاق‌گريزي هستيم. 🔹ساده‌ترين، کم‌هزينه‌ترين و نخستين راه مبارزه با اين فرهنگ و نجات از آن: «دوري از شبکه‌هاي ماهواره‌اي و کنترل و مديريت فضاي مجازي» است، که بخشي از آن بر عهده حاکميت (قوه مجريه و قوة مقننه است)، که متأسفانه، به دلايل متعدد که اينجا جاي بيان آنها نيست، اميد چنداني به اين بخش نيست؛ ولي بخش بزرگي از آن بر عهده تک تک آحاد مردم و خانواده‌هاست. ما بايد مواظب فرهنگ و اخلاق و شخصيت خود باشيم: «وَ لا تَكْسِبُ كُلُّ نَفْسٍ إِلاَّ عَلَيْها وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرى‏ ثُمَّ إِلى‏ رَبِّكُمْ مَرْجِعُكُمْ فَيُنَبِّئُكُمْ بِما كُنْتُمْ فيهِ تَخْتَلِفُونَ‏» (انعام، 164) 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
قسمت 15.mp3
26.68M
🎤فایل صوتی 🔷سلسله جلسات 🔴راههای اصلاح وتغییر سبک زندگی 🔘جلسه : گام هشتم : اجرای قانون در برخورد با مجرمان و مفسدان ⭕فایل کامل صوتی 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴آيت‌الله تألهي؛ قلبي افروخته و دهاني دوخته 🖌احمدحسین شریفی 🔸آيت‌الله شيخ محمدهادي تألهي از عارفان و سالکان و عالمان معاصر بودند که آثار عملي و تربيتي فراوان و همچنين آثار علمي و قلمي بسيار ارزشمندي از خود بر جاي گذاشته‌اند. اين سالک الي الله در سال 1375 در شهر همدان از دنيا رفت. جنازة مطهر او در باغ بهشت همدان مدفون است. از مهم‌ترين ويژگي‌هاي او، سکوت و کم‌گويي و گزيده‌گويي و در نتيجه ناشناخته بودن براي بسياري از عوام و خواص بود. در عين حال، دلي افروخته و پر از عشق و شور و مستي داشت. اصلاً يکي از رازهاي دل شيدايي او، همين سکوت و دم نزدن از خود بود: دم مزن تا بشنوي از دم‌زنان آنچ نامد در زبان و در بيان دم مزن تا بشنوي زان آفتاب آنچ نامد در کتاب و در خطاب 🔸يکي از کتاب‌هاي بسيار ارزشمند او، که به نظر بنده ارزش بارها و بارها خواندن را دارد، کتاب «هزار و يک کلام» است. محض نمونه هشت کلام از کلام‌هاي اين کتاب ارزشمند را ذکر مي‌کنم: اما مؤکداً توصيه مي‌کنم اين کتاب را بارها و بارها در مطالعه گيرد؛ چرا که از بيان و بنان عالمي عامل و سالکي وارسته صادر شده‌اند، کسي که رفتار و سلوکش شاهد باور راستينش به آنها بوده است. به همين دليل، کتابي تحول‌آفرين است: «که هر چه از جان برون آيد نشيند لاجرم بر دل»: 1.«بهترين راه خداشناسي، شناختن اسماء الله است و عالم يعني ماسوي الله تجلي و ظهور اسماء الله است» 2.«کسي که مي‌خواهد خداي تعالي را بشناسد نگاه کند به حالات و اعمال محمد و آل محمد (صلوات الله عليهم اجمعين) عمليات و اخلاق محمد و آل محمد انسان را پاي بند خدا مي‌کند» 3.«حق را بايد گفت و اظهار کرد اگر چه تلخ باشد بايد از گفتن لب نبست و فروننشست اگر همه گفته بودند چنين نمي‌شد» 4.«از انسان آثار خدايي صادر مي‌شود؛ مانند انبياء و اولياء که کارهاي خدايي به دست آنها جاري مي‌گردد. «عبدي اطعني حتي اجعلک مثلي» مثل حق يعني مظهر حق مي‌گردد» 5.«بدبخت کسي است که از اقبال مردم دلشاد و از ادبار مردم دلتنگ شود» 6.«بدان که به تجربه رسيده که بزرگان لغزش و اشتباه مي‌کنند اشتباهي بزرگ، که هيچ محملي ندارد تا ديگران بدانند که غيرمعصوم، غير معصوم است و خطا مي‌کند و متعبد به قول کسي و فهم کسي نشويد بي‌دليل و برهان، فافهم» 7.«الحذر الحذر از خودبيني و خودفروشي و خودآرايي و بزرگ شمردن عمل» 8.«انسان نبايد مغرور شود به کمالات وجوديه، و بايد بداند که وجود يعني هستي او و توابع وجودية او همه از غير است و از خودش چيزي ندارد، سر تا پا غرق فقر و احتياج است، سر تا پا عيب و نقص است زيرا ممکن الوجود است و ممکن الوجود در تمام آنات و جميع حالات در دنياو آخرت محتاج است اگر قطع فيض شود از مبدأ تعالي، منعدم است» 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
🔴سخني با نمايندگان مجلس جديد: «شاخص عملي مشورت و نظم باشيد» ✍️احمدحسين شريفي 🔹نمايندگان مجلس شوراي اسلامي را به يک معنا مي‌توان عصارة فضايل و همچنين رذايل ملت دانست. اين 290 نفر در مجموع منتخبان ملت هستند. عصارة وضعيت موجود فکري و فرهنگي ملت و همچنين بيانگر خواسته‌ها و مطلوبات آنهايند. اخلاق آنها، نشانة اخلاق ملت، فرهنگ آنها نشانة فرهنگ‌ ملت، ادب آنها نشانه ادب ملت، نظم و قانون‌پذيري آنها نشانه نظم و قانون‌پذيري ملت و اولويت‌هاي آنها نشانة اولويت‌هاي ملت است. خطوط کلي و محورهاي اصلي فعاليت‌ها و انتظارات از مجلس يازدهم به خوبي در پيام رهبر معظم انقلاب به مناسبت افتتاحية مجلس يازدهم ذکر شده است. اميدوارم مجلسيان، براي عزت و آبرو و حفظ جايگاه اينجهاني خودشان هم که شده است به آنها توجه کنند. 🔹بنده ناچيز هم به عنوان یکی از موکلان این نمایندگان، چند نکته ريز و جزئي را که البته معتقدم از سنخ همان «کوچک‌هاي بزرگ» هستند، متذکر مي‌شوم، اميدوارم که مورد توجه قرار گيرد: 1.ميانگين غيبت نمايندگان دورة دهم مجلس در جلسات بررسي طرح‌ها و لوايح در صحن مجلس، 72 غيبت در هر جلسه بوده است! ‌يعني حدود يک چهارم آنها در هر جلسه‌اي غايب بوده‌اند! [مقايسه کنيد با مجلس ايالات متحده آمريکا که ميانگين غيبت نمايندگان، يک نفر است!!] به هر حال، اگر در جلسات علني و غيرعلني اين مجلس همه 290 نفر نماينده مجلس حضوري فعال و آگاهانه داشتند، مي‌توان به چنين مجلسي اميدوار بود. 2.در هر رأي‌گيري در صحن مجلس دهم (براي لوايح يا طرح‌ها) به طور ميانگين 35 نماينده مشارکت نداشته‌اند! يعني در هيچ کدام از رأي‌گيري‌ها شرکت نکرده بودند! يعني بود و نبود آنها هيچ تفاوتي به حال مجلس و ملت نداشته است! اگر در مجلس کنوني نيز چنين روندي ادامه يابد، ملت و مجلس، سرنوشتي مشابه چهارسال گذشته خواهند داشت. 3.از نمايندگان حاضر در صحن مجلس دهم، در هر رأي‌گيري به طور ميانگين 5 نماينده رأي ممتنع داده‌اند! ‌يعني نفياً يا اثباتاً هيچ دخالتي در روندهاي قانوني و نظارتي مجلس نداشته‌اند. يعني بود و نبودشان با بود و نبود آن صندلي‌هاي بي‌جان و بي‌شعور (و البته خوش رنگ و نرم مجلس)، فرقي نداشته است. اميدواريم در مجلس کنوني هيچ نماينده‌اي نباشد که رأي ممتنع نسبت به لوايح و طرح‌ها داشته باشد. 4.اگر تک‌تک نمايندگان مجلس در هر طرح و لايحه‌اي حضوري فعال و کارشناسانه و محققانه و مستند و منطقي و غيراحساسي نداشته باشند، نمي‌توان به اين مجلس اميدوار بود. 5.اگر به هنگام مخالفت يا موافقت نماينده‌اي با طرح يا لايحه‌اي در مجلس، بقيه نماينده‌ها هم بالاتفاق و سراپا گوش و هوش بودند، مي‌توان آن را مجلس «شوراي اسلامي» دانست. اما اگر هر کسي مشغول کار خود بود و جز مسؤول تنظيم وقت يا برخي از اعضاي هيأت رئيسه، کسي به سخنان آن نماينده گوش نداد، هرگز به چنين مجلسي نمي‌بايد و نمي‌توان اميد بست. روز افتتاحية مجلس يازدهم نشان داد که اين مجلس از اين جهت، بعيد است تفاوتي با مجالس پيشين داشته باشد! در رسانه‌هاي تصويري ديديم که به هنگام سخنراني رئيس جمهور، برخي از همراهان وي، مثل وزير خارجه، به خوابي عميق فرورفته بودند! و برخي از نمايندگان مجلس نيز در حال رفت و آمد ميان رديف‌ها و صندلي‌هاي مجلس و خوش و بش کردن با همکاران جديد بودند! باور کنيم که چنين رفتارهايي نه تنها اسلامي و انساني نيست که در شأن افراد عادي جامعه هم نيست چه رسد به مدعيان قانون‌گذاري و نظم و نظارت! 6.در روز اول افتتاحية مجلس يازدهم رفتارهاي عاميانه و سبکي از برخي نمايندگان مشاهده شد، رفتارهايي مثل عکس يادگيري يا سلفي با خود يا به تعبير برخي از آنها سلفي با خودي‌ها و ارسال مستقيم آنها در کانال‌هاي ايتايي و تلگرامي‌ و ... و امثال آن. چنين رفتارهايي در شأن نمايندگان مجلس نيست؛ چه رسد به نمايندگان مدعي انقلابي‌گري. افزون بر اين، نماينده‌اي که از همين ابتداي کار در انديشه رفتارهاي ژورناليستي و توئيت نوشتن و امثال آن باشد، بعيد مي‌دانم ايده و طرحي براي اصلاح وضعيت اقتصادي و فرهنگي افسارگسيختة کشور داشته باشد. 7.و بالاخره اگر ديديم که به جاي آنکه همواره پوشه‌اي ضخيم از مستندات و تحقيقات مربوط به هر لايحه و طرحي در دست نمايندگان مجلس باشد، هر کدام در حال ور رفتن با گوشي‌هاي موبايل‌هاي خود هستند، بايد فاتحة قانون و قانون‌گذاري و نظارت جدی را در این مجلس هم خواند! 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
آسیب شناسی عرفان و تصوف [درس سوم] 1.mp3
22.72M
🎤فایل صوتی 🔷درسهای آسیب شناسی عرفان و تصوف : سرچشمه تصوف و عرفان اسلامی ⭕️این درسها مربوط به سال ۱۳۸۹ است که در دانشگاه مجازی المصطفی و برای طلاب خارجی ارائه شده است 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
1398.05.03 - دکترشريفي - رابطه ظاهروباطن.mp3
31.85M
🎤فایل صوتی 🔴موضوع: رابطه ظاهر و باطن انسان ✅آیا بدون توجه به رفتار میتوان از حالات پاک و خوبی برخوردار شد؟ ✅آیا میتوان گفتار و کردار افراد را نشانه باطن آنها دانست؟ ✅آیا این منطق درست است که "ما زبان را ننگریم و قال را/ ما روان را بنگریم و حال را"؟ 🔷️اینها پرسشهایی است که با گوش دادن به این سخنرانی پاسخ داده میشوند. ⭕این سخنرانی در تاریخ ۳ مرداد ۱۳۹۸ در جمع اساتید،دانش پژوهان و کارکنان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ایراد گردیده است. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
🔴استراتژي قورباغه‌ و اضمحلال «خانواده» در ايران ✍️احمدحسین شریفی 🔹رابرت مرداک، مدير شبکه فارسي‌وان، چند سال قبل، در پاسخ به اين سؤال که «هدف شما از اين همه سرمايه‌گذاري در تأسیس شبکه‌هاي ماهواره‌اي فارسي‌زبان و دوبله فیلمها و سریالهای خاص به زبان فارسی چيست؟»، گفته بود: «برنامة ما آن است که با غيرت‌زدايي و عفت‌سوزي، در ميان مردان و زنان ايراني، از طريق راه‌اندازي شبکه‌هاي ماهواره‌اي و فيلم‌ها و سريال‌هاي هنجارشکن، کاری کنیم که مردهای ایرانی خودشان زن‌هایشان را برای نمایش دادن از خانه بیرون بفرستند»! در برابر اين سؤال که مگر غيرت مردان و عفت زنان ايراني اجازة چنين کاري را مي‌دهد؟ رابرت مرداک، ضمن اشاره به استراتژي قورباغه(Frog Strategy)، که معمولاً در مناسبات سياسي، نظامي و امنيتي به کار گرفته مي‌شود، و توسعة آن به عرصه‌هاي فرهنگي، اجتماعي و اخلاقي، مي‌گويد: «وقتی در آب صد درجه یک قورباغه را بیندازی یک دفعه بیرون می‌پرد، ... اما وقتی آن را در آب خنک بیندازی، برایش خیلی خوب است و وقتی آرام‌آرام آب جوش بیاید، قورباغه با اینکه گرمش است و می‌خواهد بیرون بپرد اما دیگر توانی برای بیرون پریدن ندارد.» 🔹در مقابل، کمترين کاري که من و تو مي‌توانيم انجام دهيم اين است که درون اين آب ولرم وارد نشويم؛ به اين صورت که: 1.ماهواره‌ها را از محيط خانة خود دور کنيم؛ بدانيم غربيان به ويژه صهيونيست‌هايي که براي چند دلار به راحتي آدم مي‌کشند، هرگز و هرگز دلسوز ما و خانواده و فرزندان ما نيستند که به رايگان براي ما فيلم‌هاي سينمايي و سريال‌هاي خانوادگي توليد و دوبله و پخش کنند. 2.به شدت مواظب سموم فضاي مجازي باشيم؛ تا زماني که به سلامت اخلاقي و اعتقادي کانالي مطمئن نشده‌ايم، عضو آن نشويم؛ 3.از موسيقي‌هاي هنجارشکني که به قصد غيرت‌زدايي و عفت‌سوزي ساخته مي‌شوند، به شدت پرهيز نماييم؛ و اين سخن بسيار حکميانه و تجربه‌شدة منقول از پيامبر اکرم(ص) را باور داشته باشيم که «الْغِنَاءُ رُقْيَةُ الزِّنَا؛ موسيقي‌هاي غنايي، نردبان زنا و بي‌بند و باري هستند» 4.سنت‌هاي اسلامي و ايراني خود را در حوزة روابط خانوادگي از دست ندهيم. 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔹ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat 🌹
قسمت 16.mp3
18.67M
🎤فایل صوتی 🔷سلسله جلسات 🔴راههای اصلاح وتغییر سبک زندگی 🔘جلسه : گام نهم : اصلاح رفتار مسئولان و ذی نفوذان ⭕فایل کامل صوتی 🆔کانال استاد احمدحسین شریفی 🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🔷ارتباط با ادمین:👇 @mjbayat
ضمن تقدیم سلام و ادب محضر اعضای فرهیخته کانال استاد شریفی، قبلا یکی از سخنرانیهای استاد با عنوان "کرونا و فرصت تعمیق باورهای دینی" به صورت ناقص در کانال بارگذاری شده بود. ضمن عذرخواهی از عزیزان، صوت کامل آن را که در جاهای دیگر منتشر شده بود، مجددا در اینجا بارگذاری میکنیم.👇👇👇