هدایت شده از فقه الخمینی
🔰 عن أبی الحسن الرضا(ع) فی فضل یوم الغدیر: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً كَانَ كَمَنْ أَطْعَمَ جَمِيعَ الْأَنْبِيَاءِ وَ الصِّدِّيقِين.(اقبال الاعمال، ج1،ص465)
🔶مشارکت در برگزاری مراسم جشن و برنامه اطعام شام عید غدیر مدرسه فقهی امیرالمؤمنین علیه السلام
💳 شماره کارت:
5859831089345226📞 شماره تماس: 09014724084 💬 ایتا: @feqholkhomeini «هیئت ام ابیها سلام الله علیها» #عید_غدیر #غدیر #مدرسه_فقهی_امیرالمومنین @fegh_alkhomeini
هدایت شده از فقه الخمینی
قال الصادق علیه السلام:
«إِنَّ یَوْمَ الْغَدِیرِ فِی السَّمَاءِ أَشْهَرُ مِنْهُ فِی الْأَرْضِ»
💐مراسم جشن عید سعید غدیر خم💐
🎙سخنران: حجت الاسلام میرزاده
🎤با نفس: حجت الاسلام وحیدی
📆جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲
🕘ساعت ۲۱:۰۰
هیئت ام ابیها سلام الله علیهم
مدرسه فقهی امیرالمؤمنین علیه السلام
#عید_غدیر
#غدیر
@fegh_alkhomeini
37.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞#ببینید
🌱عید غدیر خم عید امامت و ولایت مبارک باد.
🔰خاطره استاد #آیت_الله_فرحانی از شب عید غدیر و سوال یکی از برادران اهل سنت از استاد
⁉️آیا عید غدیر از عید مبعث بزرگتر است؟
#عید_غدیر
#غدیر
@albayann
ضَرْبَةُ عَلّیٍ یَوْمَ الْخَنْدَق افْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثقلین.mp3
1.49M
🎙#بشنوید
🌱ضَرْبَةُ عَلّیٍ یَوْمَ الْخَنْدَق افْضَلُ مِنْ عِبادَةِ الثقلین
🔹بررسی این روایت با توجه به دیدگاه شهید مطهری و امام خمینی
📌 مرحله قاب قوسین مقام واحدیت و مرحله او ادنی مقام احدیت است...
🔰استاد آیت الله فرحانی تبیین میکنند
#عید_غدیر
#غدیر
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
🏷اسماء الهی، وحی، انسان
🔰استاد #آیت_الله_فرحانی در این صوت رابطه بین مراتب اسماء الهی، وحی و انسان را دراندیشه حضرت امام خمینی(ره)تبیین می نمایند.
🔹اسماء الهی دارای مرتبه ذات و صفات و افعال هستند و حقیقت وحی و مراتب آن به شهود در این مراتب بر می گردد که هر مرحله ویژگی خاص خودش را دارد.
📌طبق این بیان وحی نیز دارای مراتبی است که از تجلی ربه للجبل وانّنی ان الله برای موسی تا قاب القوسین أو ادنی پیامبر خاتم را می گیرد و این شهود در مقام أو ادنی پیامبر اکرم است که سبب شده جبرائیل تنزل نماید.
📌لذا قران کریم که وحی الهی است تنزل نموده و یک مسیر را پیموده و به قلب رسول خدا رسیده است. هم چنین از قلب پیامبر نیز تنزل می نماید تا جایی که برای دیگران هم قابل فهم باشد.
🔸باید دانست اگر حقیقت قرآن با مراتب اسماء الهی تحلیل بشود(جلوات ذات بر ذات، ذات بر صفات، ذات بر افعال) و این سه تنزل را داشته باشد انسان را نیز باید این گونه تحلیل کرد و این مراتب را در او مدنظر داشت چون این انسان است که ظرف وحی و قرآن قرار گرفته است و وحی الهی بر قلب او می نشیند
📌لذا باید آن انسان توانایی و ظرفیت لازم را داشته باشد.
پس همان طور که قرآن سرّ مستسر و سرّ مقنع به سر است(روایت امام صادق علیه السلام) انسان نیز اینگونه می باشد و دارای اسراری است.
#تفسیر
#انسان_شناسی
@albayann
28.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞#ببینید
🌱به مناسبت ولادت با سعادت امام موسی بن جعفر علیه السلام🌱
🔰امام خامنه ای:
💠توصیه امام کاظم علیهالسلام به تلاش تام و تمام؛
📘عن اَبِی الحَسَن (عَلَیهِ السَّلام) اَنَّهُ قالَ: عَلَیکَ بِالجِدِّ وَ لا تُخرِجَنَّ نَفسَکَ مِن حَدِّ التَّقصیرِ فی عِبادَةِ اللهِ وَ طاعَتِهِ فَاِنَّ اللهَ تَعالىٰ لا یُعبَدُ حَقَّ عِبادَتِه
📚شرح حدیث در ابتدای جلسه درس خارج فقه
#میلاد_امام_کاظم
@albayann
البیان
🎞#ببینید 🌱به مناسبت ولادت با سعادت امام موسی بن جعفر علیه السلام🌱 🔰امام خامنه ای: 💠توصیه امام کاظ
#متن_بیانات
✍🏻امام خامنه ای:
💠توصیه امام کاظم علیهالسلام به تلاش تام و تمام(در ابتدای جلسه درس خارج فقه ۱۳۹۷/۰۷/۱۵)
📌علَیکَ بِالجِد
این روایت از حضرت موسیبنجعفر است و سندش، سند بسیار معتبری است و صحیح است که توصیه میفرمایند به «جدّیّت»؛ جدّیّت یعنی تلاشِ تام و تمام؛ [یعنی] هر چه میتوانید تلاش کنید.
🔸جدّ در مقابل هزل(۲) نیست، در مقابل وهن(۳) است، [به معنی] سستیکردن، عدم مبالات؛ قَوِّ عَلى خِدمَتِکَ جَوارِحی وَ اشدُد عَلَى العَزیمَةِ جَوانِحی وَ هَب لِیَ الجِدَّ فی خَشیَتِکَ وَ الدَّوامَ فِی الِاتِّصالِ بِخِدمَتِک.(۴) میفرمایند در رفتارِ دوران حیات خود، در مقابل وظیفه، در مقابل پروردگار دارای جِدّ باش!
🔹و لا تُخرِجَنَّ نَفسَکَ مِن حَدِّ التَّقصیرِ فی عِبادَةِ اللهِ وَ طاعَتِه
این هم مکمّل و دنبالهی همان جِدّ است؛ میفرماید که خودت را از اندازهی یک آدمِ مقصّر خارج نکن، خودت را از حدّ تقصیر در عبادتِ خدا بیرون نیاور؛ یعنی هیچ وقت گمان نکن که خب، ما دیگر آن کاری که باید بکنیم، انجام دادهایم؛ ما دیگر آن وظیفهی لازم را در قِبال پروردگار انجام دادهایم؛ نه، هیچ وقت چنین چیزی برای من و شما پیش نمیآید؛ ما همیشه در مقابل خدای متعال، دچار تقصیر و کوتاهی هستیم.
🖇مغفرت الهی و گذشت الهی، مورد نیاز صدّیقین و اولیای معصومین است؛ یعنی آنها هم «ما عَبَدناکَ حَقَّ عِبادَتِک»،(۵) حقّ عبادت الهی را، حقّ اطاعت الهی را بهجا نیاوردند؛ با اینکه همهی وجودشان غرق در عبادت و محبّت و معرفت الهی است، در عین حال «ما عَبَدناکَ حَقَّ عِبادَتِکَ وَ ما عَرَفناکَ حَقَّ مَعرِفَتِک»؛(۶) بنابراین میفرماید که «وَ لا تُخرِجَنَّ نَفسَکَ مِن حَدِّ التَّقصیرِ فی عِبادَةِ اللهِ وَ طاعَتِه».
📎فاِنَّ اللهَ تَعالىٰ لا یُعبَدُ حَقَّ عِبادَتِه
بعد برای همین مطلب که شما همیشه در محدودهی مقصّرین -[یعنی] تقصیرکنندگان- قرار دارید، استدلال ذکر میفرمایند: خدای متعال آن چنان که شایستهی عبادت او است، هرگز عبادت نمیشود! ما یک کاری میکنیم، [برای] یک وظیفهای، یک راهی که در مقابل ما گذاشتهاند، تلاشی میکنیم که باید این تلاش را بکنیم؛ هیچ وقت گمان نکنید که حالا آن کاری را که ما باید بکنیم، انجام دادهایم، ما حقّ بندگی را انجام دادهایم؛ نه، هیچ وقت چنین چیزی را تصوّر نکنید. خیلی جهالت میخواهد که انسان به صِرف چند حسنهای که انجام میدهد، کار خوبی که انجام میدهد، خودش را قانع کند بگوید: خب، دیگر الحمدﷲ ما فلان قدر صدقه که در روز میدهیم، نماز شب هم که میخوانیم، در فلان اداره هم که مشغول کار و تلاش هستیم، دیگر کارمان را انجام دادهایم؛ نخیر، ما مقصّریم، تقصیر داریم در قبال آنچه تکلیف و وظیفهی ما است.
🖊عرض کردم که سند این روایت، یک سند بسیار معتبری است و انسان در بین این روایات اخلاقی و مانند اینها کمتر سند به این محکمی مشاهده میکند.
📚
۱) امالی طوسی، مجلس هشتم، ص ۲۱۱؛ «حضرت موسیبنجعفر (علیه السّلام) فرمود: بر تو باد به تلاش و کوشش و [اینکه به زعم باطلت] خود را از مرز کوتاهی در عبادت خدا و بندگی او خارج نسازی؛ پس به درستی که خداوند والا آن گونه که شایسته است بندگی نمیشود.»
۲) شوخی
۳) سستی
۴) مصباح المتهجّد، ج ۲، ص ۸۴۹
۵) صحیفهی سجّادیّه، دعای سوّم؛ «هرگز آن چنان که شایستهی تو است، بندگیات نکردیم.»
۶) بحارالانوار، ج ۶۶، ص ۲۹۲
#میلاد_امام_کاظم
@albayann
تولید فکر و پرورش انسان.mp3
2.68M
🎙#بشنوید
💠تحقق هر تمدن محتاج دو عنصر است تولید فکر و پرورش انسان.
🔰استاد #آیت_الله_فرحانی
#فقه_الخمینی
#تولید_فکر
@albayann
البیان
🎙#بشنوید 💠تحقق هر تمدن محتاج دو عنصر است تولید فکر و پرورش انسان. 🔰استاد #آیت_الله_فرحانی #فقه_ا
#متن_بیانات
✍🏻استادآیت الله فرحانی:
💠تحقق هر تمدن محتاج دو عنصر است تولید فکر و پرورش انسان.
📌در تولید علم مهمترین مسئله این است که انسان سوال را خوب بشناسد و آن را متوجه بشود در این زمینه می شود به شیهد مطهری اشاره کرد ایشان از کسانی بودند که سوال را درست متوجه می شدند و می توانستند از متون اسلامی جواب قوی را به دست بیاورند و با یک مدل درست آن را ارائه کنند.
🔸در زمانه امروز بعضی از طلاب سوال و شبهه را درست متوجه نیستند لذا به جواب صحیح نیز نمی رسند و اگر به جواب هم برسند نمی تواند جواب را دسته بندی کرده و مطلوب تحویل بدهند.
👈🏻برای ایجاد تمدن اسلامی راهی وجود ندارد الا اینکه بتوانیم سوالات را درست تبیین کنیم و این یکی از وظایف اساسی بر دوش ما می باشد.
➖رهبر انقلاب در درس خارجشان می فرمایند یکی از مسائلی که برای ما خیلی مهم است تشخیص وظیفه است.
تشخیص وظیفه از علم و تقوا و حتی شجاعت مهمتر است مهم این است که عالم دین در هر برحه ای وظیفه خودش را تشخیص دهد و اگر در تشخیص وظیفه دچار اشتباه گردد علم و تقوا در جای خودش مصرف نمی شود و کارکرد لازم را نخواهد داشت.
🔹امروز فعالیت تبلیغی با نصاب درست مهمترین وظیفه است دشمن برای انحراف ذهن جوانان ما برنامه ریزی کرده است و باید افرادی وارد میدان شوند و کسانی که به میدان می آیند باید سوال و شبهه را بشناسند و جواب آن را بدانند و آن را با تسلط بر چهارچوب ارائه و بیان عالی تبیین کنند.
🌀بزرگانی هم چون آیت الله مکارم و آیت الله سبحانی و شهید مطهری و شهید بهشتی از کسانی بودند که وقتی امام فرمودند علماء اسلام به داد اسلام برسید وارد صحنه شدند و با تسلطی که بر شناخت شبهات داشتند توانستند در آن دوران به سوالات و شبهات جواب متقن بدهند و آن را ارئه کنند.
#آیت_الله_فرحانی
#فقه_الخمینی
#تولید_فکر
@albayann
لوازم مربی شدن یک انسان.mp3
2.82M
🎙#بشنوید
🔰استاد آیت الله فرحانی:
🖊ایجاد تمدن اسلامی محتاج دو عنصر اساسی است
1️⃣تولید علم
2️⃣پرورش انسان
لوازم مربی شدن یک انسان
➖تفاوت تربیت و پرورش با تعلیم
➖دو خصوصیتی که در امام باقر متجلیست
➖داستان عالمی که پا روی نفس خود گذاشت
#تمدن_اسلامی
#تولید_علم
@albayann
🔰استاد آیت الله فرحانی :
رهبر معظم انقلاب در هر مسئله ای که وارد شده اند، این نگاه اجتهادی امتدادی را داشته اند.
📌مدعای ما این است،که نگاه ایشان مبتنی برمساله مهمی است به نام انسان شناسی ولایی وارتباط انسان ولایی با توحید،که دربحث تمدن نوین اسلامی این مساله بسیارمهم است.
🔹لذا باید به آن توجه ویژه ای شود. کما اینکه ایشان درمساله سبک زندگی اسلامی-که قرائت دیگری ازبحث تمدن اسلامی است- به غیر از این که مبناهای این بحث را مطرح کرده اند، به دو آسیب جدی نیزاشاره نموده اند:
1️⃣ ایدئولوژی زدایی
2️⃣درنظر نگرفتن تهاجم فرهنگ غربی و آسیب تقلید از غرب
اگر به این موارد توجه نشود به جرات می توان گفت که نمی توان مساله تمدن اسلامی را مطرح کرد.
#امتداد_حکمت
#ایدئولوژی
#تمدن_نوین_اسلامی
@albayann
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📩 نسبت به تبلیغ نگرانم / تبلیغ در نگاه حوزه علمیه باید در مرتبه اول باشد
✏️ رهبر انقلاب اسلامی هماکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه: با اطلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم. این قدر ظرفیت تبلیغ در این کشور انبوه و متراکم و گسترده است که ما اگر چندین برابر آن مقداری که کار میکنیم هم کار کنیم، به نظرم این ظرفیت پر نمیشود.
✏️ هم به تبلیغ احتیاج داریم، هم به موعظه احتیاج داریم، هم به تحقیق احتیاج داریم. امروز نگاه رائج در حوزههای علمیه این است که تبلیغ در مرتبهی دوم قرار دارد، مرتبهی اول چیزهای دیگر است مقامات علمی و امثال اینها؛ مرتبهی دوم تبلیغ است و ما از این نگاه باید عبور کنیم؛ تبلیغ مرتبهی اول است. ۱۴۰۲/۴/۲۱
🖼 #بسته_خبری
💻 Farsi.Khamenei.ir