البیان
🔹 #فقه_الخمینی به چه معناست؟ 👈مطالبه رهبر انقلاب از حوزه علمیه در گام دوم انقلاب، به وسیله مکتب #ف
⁉️ #فقه_الخمینی به چه معناست؟
👈مطالبه رهبر انقلاب از حوزه علمیه در گام دوم انقلاب، به وسیله مکتب #فقه_الخمینی و اندیشه امام خمینی (ره) محقق می شود.
🔰 استاد آیت الله فرحانی
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
♻️به نظر ما اندیشه امام خمینی (ره) یک مکتب عمیق انسانی و یک بیان بسیار راقی از حرکت و صیرورت انسان ولایی و جامعه ولایی است. مکتب امام خمینی (ره)، سیر، حرکت و صیرورت انسان ولایی و جامعه ولایی را تببین کرده است و ما از این مکتب به #فقه_الخمینی تعبیر می کنیم.
📌فقه الخمینی یک مکتب است که به دست امام عظیم الشأن، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و راه افتاد. نمی گوییم که این مکتب توسط امام خمینی(ره) تأسیس شد. این مکتب قبلا هم وجود داشت. اما توسط امام (ره) شکل گرفت و راه افتاد و الحمدلله آثار این اندیشه نورانی روز به رور دارد در انقلاب اسلامی ظهور و بروز پیدا می کند.
این اندیشه که از فیضیه شروع شد، آثار و برکات خود را در چلّه اول انقلاب، نشان داد و انشالله در چلّه دوم انقلاب هم باید آثار خودش را نشان بدهد.
💠این تفکر در چله اول انقلاب، دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی را (به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم) درست کرد و در چله دوم نیز به تعبیر آقا باید نظام پیشرفته اسلامی را محقق کند.
🔸رهبر انقلاب در بیاناتشان می فرمایند که این جوشش انقلابی، قدم اول انقلاب، بود که منجر به یک نظام انقلابی شد و این نظام انقلابی نتیجه این تفکری است که حضرت امام (ره) ارائه کرد. قرار است که در گام دوم انقلاب این نظام انقلابی، به شکل یک نظام پیشرفته اسلامی محقق شود.
📌آقا در همان بیانیه می فرمایند که همانطور که در گام اول انقلاب، شکل گیری نظام انقلابی مرهون یک خصوصیتی در اندیشه امام خمینی (ره) بود که نام آن را نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی می گذارند، در گام دوم انقلاب هم با همین نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی، باید نظام پیشرفته اسلامی و تمدن انقلابی محقق شود.
👈🏻پس خلاصه حرف ما در #فقه_الخمینی این است که، فقه الخمینی یک اندیشه ای است که این مرد حکیم و فقیه بزرگوار ارائه کرده اند و در مسیر حرکت انقلاب اسلامی، آثار آن روز به روز در حال ظاهر شدن است. این مکتب از فیضیه و با شعار «علمای اسلام به داد اسلام برسید!!» شروع شد.
به نظر می رسد این مطلب که آقا در بیانیه گام دوم می فرمایند که جوانان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی هستند و تحقق این نظام پیشرفته به دست جوانان نیازمند، نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی است، در حوزه علمیه نیز باید پیگیری شود.
✅به نظر ما این مطالبه مهم رهبر فرزانه انقلاب در گام دوم انقلاب (که انصافا خودشان به این مدل فکری امام خمینی (ره) در چلّه اول انقلاب عمل کردند) در حوزه علمیه، با همین مکتب #فقه_الخمینی محقق می شود.
📚 درس خارج ۹۸/۶/۲۴
#فقه_الخمینی
@albayann
فقه 41 تا 50.pdf
1.45M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ببینید
🖊️عصای برهان
📌می گویند یکی از عرفا هم گفته است که من هرجا با [قدم مشاهده ] رفتم، این کور هم با عصا آمد. مقصودش از کور، ابو علی بوده، شیخ الرئیس بوده.
📌مقصودش این است که آنهایی که من یافتم، او ادراک برهانی کرده [است ]؛ او کور است ولی عصازده، عصای برهان زده و آمده [است ] آنجایی که من به قدم مشاهده رسیده ام.
📌اصحاب برهان، همان است که او می گوید.
همان کورها هستیم. آنها هم که اصحاب برهانند، همان کورها هستند؛ وقتی مشاهده نباشد، کور است.
پ.ن:
🌱تا تکیه گهت عصای برهان باشد
🌱تا دیدگهت کتاب عرفان باشد
🌱در هجر جمال دوست تا آخر عمر
🌱قلب تو دگرگون و پریشان باشد
📚دیوان امام ,صفحه ۲۰۷
#امام_خمینی
@albayann
جهاد کبیر (Trimmed).mp3
2.6M
🔊 #بشنوید
💠تحلیل مسئله جهاد کبیر
🔰 استاد آیت الله فرحانی:
♦️معنای جهاد کبیر
♦️تجلی جهاد کبیر در قیام سیدالشهداء علیه السلام
💠تحلیل سخن تاریخی امام حسین علیه السلام در مذاکره با مروان که فرمودند مثلی لا یبایعُ مثلَه(مثل من با مثل یزید بیعت نمیکند)
💠تحلیل مقام معظم رهبری از اقسام جهاد
🔸جهاد اکبر
🔸جهاد اصغر
🔸جهاد کبیر
💠تفسیر آیه《 فَلا تُطِعِ الكافِرينَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا》[سوره مبارکه الفرقان آیه ۵۲]
#جهاد
#جهاد_کبیر
#امام_خامنه_ای
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
علوم غربی .mp3
2.61M
🔊 #بشنوید
💠علوم غربی
🔰 استاد آیت الله فرحانی:
⁉️1.آیا دستاورد های علوم غربی برای ما مفید است ؟
2.منظومه حضرت آقا در رابطه اسلام با غرب چیست؟
3.تاثیر جهان بینی در علوم مختلف چگونه است؟
4.جهان اسلام در طول تاریخ اسلام چند مرتبه با غرب مواجهه داشته است؟
5.نقش امامان بزرگوار در مواجهه باغرب چگونه است ؟
6.تاثیر رفتار ائمه (ع)در برخورد با مخالفان در تمدن اسلامی چیست؟
♻️نگاه اسلام به انسان،به علم،به بشر و به عالم طبیعت نگاهی است که معرفت نوینی را در اختیار انسان می گذارد،این نگاه زیر بنا و مبنای تحقیقات در غرب نبوده است ،تحقیقات علمی در غرب در ستیز با آنچه آن را دین می پنداشته اند شروع شد.
📌در جهان بینی اسلام ،علم از دل دین میجوشد و بهترین مشوق علم دین است،دینی که ما از قرآن،تصویری که ما از آفرینش و انسان و ماوراءالطبیعه و مشیت وتقدیر و قضا و قدر داریم باعلم سازگار است لذا تولید کننده و تصدیق کننده علم ،دین است ...
📚سلسله جلسات درس خارج مبانی فقه حکومتی
استاد آیت الله فرحانی
#انسان_شناسی
#غرب_شناسی
#تولید_فکر
#مبانی_فقه_حکومتی
#امام_خامنه_ای
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
البیان
💠تحلیلی از «گام اول انقلاب» بر مبنای نکات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم 🔰استاد آیت الله فرحان
🔰 استاد آیت الله فرحانی:
♦️گام اول انقلاب چگونه طی شد؟
♦️پیوست معرفتی گام اول انقلاب چیست؟
♦️چگونه پیوست معرفتی گام اول انقلاب در جامعه گسترش پیدا کرد؟
♦️با این که امام خمینی(ره) در تبعید بودند چگونه اندیشه های ایشان در جامعه بسط پیدا کرد؟
💠ما اعتقاد داریم ملت مقاوم و انقلابی ایران وارد دومین مرحله خود سازی و جامعه پردازی و تمدن سازی شده است.
🔹مرحله اول خودسازی و جامعه پردازی و تمدن سازی را چله اول انقلاب رقم زد و حضرت آقا در بیانیه گام دوم ضمن بررسی رئوس اصلی این حرکت نشان داده اند که هم این بیانیه و هم دوره اول نیازمند یک پیوست معرفتی است.
💠گام اول انقلاب یک پیوست معرفتی دارد که مبتنی بر اندیشه نورانی امامین انقلاب و استفاده از ظرفیت علمی و معنوی اساتید بزرگوار ما است.
🔸اگر انقلاب اسلامی در گام اول با ندای نورانی امام خمینی(ره) از فیضیه آغاز شد که علمای اسلام به داد اسلام برسید در آن روز جهان میان شرق و غرب مادی تقسیم شده بود و ظرفیتهای علمی این کشور بین دو بلوک شرق و غرب تقسیم می شد و ظرفیتهای داخلی این مملکت یا در اختیار مارکسیسها یا در اختیار جبهه ملی و نهضت آزادی و روشنفکرهای بیمار بود و کسی باور نمی کرد انقلاب با این ابعاد از درون فیضیه توسط یک مرجع تقلید مثل حضرت امام آغاز بشود و مخاطبش این باشد که علمای اسلام به داد اسلام برسید خب این اتفاق را چه عنصر مهمی رقم زد؟
♦️اندیشه امام را چه کسی توسعه داد و گفتمان سازی کرد؟ چه کسانی و چگونه تفکرات او را بسط دادند و وارد دانشگاه کردند؟
♦️چه کسانی اندیشه امام را با اساتید و دانشجویان آن زمان در میان گذاشت و خروجی آن در میان گذاشتن، باعث تحقق انقلاب اسلامی شد؟
🔹 شخصیتهای علمی درجه یک، از شاگردان نورانی حضرت امام وجود داشتند کسانی مثل شهید مطهری و شهید بهشتی و رهبر انقلاب که این شخصیتها آمدند به عنوان تبیین نظام معرفتی اندیشه حضرت امام با قشر جوان تشنه آن زمان ارتباط محتوایی برقرار کردند این حرکت محتوایی عمیق شهید مطهری در دانشگاه تهران و شهید بهشتی با دانشجویان خارج از کشور و حرکت محتوایی عمیق حضرت آقا در مشهد بود که باعث شد گام اول انقلاب تحقق پیدا کند.
🔸حضرت امام در تبعید بودند اما استمرار اندیشه ایشان توسط این شخصیتهای بزرگ و نورانی پیوست معرفتی گام اول انقلاب را ایجاد کرد و اگر امام خمینی(ره) انقلاب فرموده اند:آثار شهید مطهری مبانی انقلاب اسلامی است و نگذارید آثار و اندیشه های این شهید با دسیسه ها خارج بشود چون یک خوفی بود که اگر این پیوست معرفتی گام اول از دست برود انقلاب مسیر اصلیش را در گام اول نتواند طی کند.
🔸حضرت آقا در آن زمان بیان فرمودند: من خودم را شاگرد ایشان می دانم (در دوره ریاست جمهور) و آثار ایشان مبانی انقلاب است و این تبلور و تجلی اندیشه شهید مطهری است که مبانی انقلاب اسلامی شده است.
💠امام امروز انقلاب یک دغدغده ایی دارند که اولین بار با دانشجویان مطرح می کنند ایشان قائل هستند که حرکت انقلاب اسلامی مسیر خودش را طی کرد است و در دوران دفاع مقدس اوج گرفته و بالنده شده است اما بعد از دفاع مقدس، جریانی به وجود می اید که اسم آن را ارتجاع روشنفکری می گذارند که می خواهند کشور را به دوران قبل از انقلاب برگردانند
🔸خصوصیت این روشنفکری بیمار این است:
🔹 اولا مخالف با مذهب و دین است
🔹دوما علاقه مندی به سنن غربی و اروپا رفتگی دارد
🔹 سوما درس خواندگی در غرب و به کار بردن اصطلاحات دانشگاهی را مدنظر قرار داده اند
🔸از پیشگامان و موثرین مبارزه با این جریان حضرت آیت الله مصباح بودند که در گام اول انقلاب یعنی بعد از دوران دفاع مقدس تا سالهای اخیر را نقش رئیسی وکلیدی داشتند و ما امروز وارد گام دوم انقلاب شده ایم.
#بیانیه_گام_دوم
#امام_خامنه_ای
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
💠مجموعه صوتی تدریس دروس سطوح عالی
🔰 استاد آیت الله فرحانی
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
📚کفایة الاصول
http://farhani.net/kefayeh
📚بدایةالحکمة
http://farhani.net/bedayeh
📚نهایةالحکمة
http://farhani.net/nahayeh
📚قطع و ظن
http://farhani.net/ghat-v-zan
📚استصحاب
http://farhani.net/esteshab
📚برائت
http://farhani.net/baraat
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
@albayann
💠توصیه امام خمینی برای مبارزه با نفس اماره
♦️روایتی داریم که این روایت خیلی بالاست،
رسول خدا«صلیاللهعلیهوآلهوسلّم» میفرمایند:
«حَلَالٌ بَیِّنٌ وَ حَرَامٌ بَیِّنٌ وَ شُبُهَاتٌ بَیْنَ ذَلِکَ فَمَنْ تَرَکَ الشُّبُهَاتِ نَجَا مِنَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ أَخَذَ بِالشُّبُهَاتِ ارْتَکَبَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ هَلَکَ مِنْ حَیْثُ لَا یَعْلَم»[الکافی، ج ۱، ص ۶۷]
♻️این برای ما طلبهها و راجع به برائت و احتیاط است.
💠حضرت امام«قدّسسرّه» در درس اصول، این روایت را معنا میکردند و در آخر کار جملهای میگفتند که جملۀ شیرینی است. میفرمودند:
📌 حلال آشکار و بیّنی داریم که تصرّف در آن عالیست.
📌حرام آشکار و بیّنی هم داریم که باید در آن تصرّف نکرد.
🔸امّا در این میان شبهاتی داریم که نمیدانیم وضعش چیست و احتمال میدهیم حلال یا حرام باشد.
📌اگر از این شبهات پرهیز کنیم، روح ما قوی میشود و میتوانیم از حرام اجتناب کنیم.
📌اما اگر از باب «کلّ شیء لک حلال، حتی تعلم...» و «کلّشیء لک طاهر، حتی تعلم...» جلو بیاییم، از نظر ظاهر حلال است، اما باید به این توجه کنیم که روح ما جسور میشود، نفس امّاره جسور میشود و دل سیاه میشود.
وقتی دل سیاه شد و نفس امّاره جسور شد، میتواند ما را به محرّمات واقعی بکشاند.
📚(خاطره به نقل از درس اخلاق آیت الله مظاهری/جلسه دوازهم؛ غصب)
#اخلاق
#امام_خمینی
@albayann
در دعاها کمیت مهم است یا کیفیت.mp3
1.43M
💠 شاخصه های هویتی طلبه انقلابی
♻️استاد آیت الله فرحانی
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
🎙دو مطالبه رهبرانقلاب از طلبه انقلابی
https://eitaa.com/albayann/25
🎙شاخصه های طلبه انقلابی
https://eitaa.com/albayann/89
🎙روش تحصیل در حوزه
https://eitaa.com/albayann/263
🎙ویژگی طلبه عصر انقلاب
https://eitaa.com/albayann/331
🎙حفظ انقلاب با وحدت حوزه و دانشگاه
https://eitaa.com/albayann/151
🎙مطالبه رهبر انقلاب از حوزه های علمیه
https://eitaa.com/albayann/377
🎙انقلاب وحوزه انقلابی
https://eitaa.com/albayann/333
🎙حوزه انقلابی بدون شناخت مکتب امام شکوفایی لازم را پیدا نمیکند.
https://eitaa.com/albayann/313
🎙از مهمترین مسایل امروز انقلاب اسلامی
https://eitaa.com/albayann/192
🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱
@albayann
علت اعدادی و علت حقیقی.mp3
1.38M
🔊 #بشنوید
💠علت اعدادی و علت حقیقی
🔸دلیل اعجاز و معجزات
⁉️فلسفه با کدام علت کار می کند؟
علم با کدام علت کار می کند؟
🔹علل اعدادی ، استعداد و قابلیت را تأمین می کند ولی علت مفیض نبوده و لذا حقیقتا علت نیستند
🔺یکی از فرق های علم و فلسفه در این است که علم در محدوده معدات است و اساسا وارد بحث علت نمی شود
ولی فیلسوف با افاضه وجود و علت هستی بخش کار می کند.
♻️قانون این است که اگر این قابلیت قابل باشد فعلیت از جانب علت افاضه می شود
📌و همین امر، مسئله اعجاز را حل می کند.فیلسوف می گوید هیچ مانع عقلی وجود ندارد که شما توسل کنید و افاضه شود و بیماری شفا یابد چون در اینجا قابلیت قابل مطرح است .
👈🏻اما علیت حقیقی جای دیگری است:
وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً* وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْث لا یَحْتَسِبُ
#آیت_الله_فرحانی
#فلسفه
#تفسیر
@albayann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ببینید
🔺علت خوف و ترس های انسان
💠تمام خوفها و ترسهایی که انسان دارد از دشمن برای این است که، خودش را میبیند.
♻️چنانچه دید که خدا هست در کار، برای خدا دارد کار میکند نمیترسد، برای اینکه، مقدرات دست اوست.
🔹 گمان نکنید که شما خودتان میتوانید یک کاری انجام بدهید،
📌همه عجز است، همه فقر است، هر چی هست از اوست، از خداست
#توحید
#اخلاق
#امام_خمینی
@albayann
چالش اسلام با غرب.mp3
1.77M
🔊 #بشنوید
🔰 استاد آیت الله فرحانی:
⁉️چالش اول اسلام با غرب چه بود؟
قدماء ما چه عکس العملی نسبت به آن داشته اند؟
♦️وظیفه امروز ما در مقابل با غرب چیست؟
🔸منشا کلام علامه طباطبایی(ره) در ادراکات اعتباری چیست؟
👈نقد شهید مطهری(ره) بر استاد خود، علامه طباطبایی(ره) چه می باشد؟
💠راهکار حل چالش علوم انسانی اسلامی با غرب چه می باشد؟
🔺راه ورود به علم انسانی چیست؟
چگونه فقه حکومتی شکل می گیرد؟
📚سلسله جلسات درس خارج مبانی فقه حکومتی
استاد آیت الله فرحانی
#غرب_شناسی
#علوم_انسانی
#علامه_طباطبائی
#شهید_مطهری
#مبانی_فقه_حکومتی
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
تواصی .mp3
719K
#بشنوید
♨️ تواصی به حق و تواصی به صبر
🔰 استاد آیت الله فرحانی:
⁉️چرا در سوره عصر بعد از « إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا و عَمِلُواالصَّالِحَاتِ» دو عمل مطرح است.
یکی « وَتَوَاصَوْابِالْحَقِّ»
یکی هم «وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ»؟
👈🏻تواصوا یعنی توصیه طرفینی.
یعنی من به شما بگویم، شما هم به من بگویید.
توصیه طرفینی یعنی، شما تذکر بدهید حق را، من هم تذکر بدهم حق را
⁉️ چرا در مورد این دو مورد، قرآن فرموده:
«إِلَّاالَّذِينَ آمَنُواوَعَمِلُواالصَّالِحَاتِ»
✅به تعبیر علامه طباطبایی این تواصوا بالحق، از امر به معروف هم مهمتر است.
چرا؟
📌چون امر به معروف در بحث واجبات و اَعمال است.
اما «وَتَوَاصَوْابِالْحَقِّ» یعنی حتی اعتقادات را، افکار را، اندیشه ها را تقویت کنید.
این «وَتَوَاصَوْابِالْحَقِّ» یعنی همین جلسات معارف اهل البیت.
یعنی اگر می خواهید خسران نکنید، بدانید که در بین اعمال صالحه «تواصی» مهم است و مهمترین عمل در تواصوا ، «وَتَوَاصَوْابِالْحَقِّ» است.
یعنی ما بنشینیم حق را بگوییم، اعتقادات را بگوییم... .
🔆 به خاطر همین ما می گوییم این سوره مربوط به امام زمان است، برای همین است که ما می گوییم این سوره برای عصر ظهور است؛ چون در عصر ظهور سئوالات زیاد اند و ابهامات هم بسیار، «وَتَوَاصَوْابِالْحَقِّ» لازم است، گرفتاری ها هم زیاد اند «وَتَوَاصَوْابِالصَّبْرِ» لازم است.
#تواصی
#امر_به_معروف
#عصرِ_امام_زمان
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
تقسیم جهاد در بیان امام خامنه ای .mp3
1.45M
🔊 #بشنوید
🔰 استاد آیت الله فرحانی:
💠تقسیم جهاد در بیان مقام معظم رهبری
⁉️ملاک و فارقِ بینِ جهاد اصغر و کبیر چیست؟
جهادِ کبیر امام حسین (علیه السلام)کجا محقق شد؟
💠 جهاد ابتدا به دو قسم تقسیم میشود:
جهاد بیرونی و جهاد درونی
🔹جهاد درونی:میشود جهاد اکبر که مبارزه با نفس است و تخلیه ی رذائل و تحلیه ی فضائل است
🔹جهاد بیرونی نیز دوقسم است :
🔸جهاد اصغر:عبارت از قتال و جنگ است.
🔸 جهاد کبیر:که عبارتست از مبارزه با دشمن بیرونی با «نه»گفتن به آنها و ایستادگیِ عزتمندانه در مقابل دشمن.
♦️جهاد کبیر این است که از دشمن نترسی،خوف به دل راه ندهی و با شجاعت تمام به سرپیچی از فرمان دشمن بپردازی.
💠آیه:فَلا تُطِعِ الكافِرينَ وَجاهِدهُم بِهِ جِهادًا كَبيرًا (سوره مبارکه الفرقان آیه ۵۲)
که به این نوع جهاد اشاره دارد مکی است، لکن آن زمان در مکه قتال نبود که خدا به قتال فرمان دهد لذا اشاره به جهاد کبیر است.
امام حسین ع هم قیام خویش را از جهاد کبیر آغاز فرمود،آنجا که به دعوتِ به بیعت با یزید <نه> گفتند.
♻️ پیشرفت کشور ما در جاهایی بوده که به جهاد کبیر پرداخته و در مقابل استکبار جهانی ایستاده و خودش دست به کار شده برای پیشرفت.که طلایه دارِ این حرکت مقام معظم رهبری است.
📚بیانات استاد آیت الله فرحانی در جلسه دوم مبحث جهاد کبیر
#جهاد
#جهاد_کبیر
#امام_خامنه_ای
#آیت_الله_فرحانی
@albayann
معنویت اهل بیت.mp3
4.04M
🔊 #بشنوید
🏴سیره معنوی امام کاظم نیاز امروز ما
🔰 استاد آیت الله فرحانی
🔹امام کاظم(علیه السلام) وقتی دیدند قدرت دنیوی بنی العباس و هارون الرشید شدت گرفته و به اوج خود رسیده است،با سیره و نفوذ معنوی خود دین را حفظ کردند. و دشمن در این کارزار حریف ایشان نشد.
🔷وقتی مأموران عذاب روحی و جسمی ایشان در زندان نیز منقلب می شدند این نشانه عمق نفوذ معنوی ایشان است.
🔹امام طوری نفوذ داشتند که بدنه دستگاه عباسی نیز جذب ایشان شده بود. اولین زندان بان ایشان نوه منصور دوانیقی بوده به هارون گفت من مرید موسی ابن جعفر شده ام یا او را ببر یا من آزادش می کنم.
🔹متأسفانه ما این را کم داریم.
در این دوره به چنین نفَس هایی نیاز داریم،که تأثیر بگذارد در خانواده، در شهر، در بازار، حتی عبورش هم تأثیر بگذارد.
🔷 امام کاظم عبور می کرد صدای طرب شنید کنیز از طریق کنیز نفسش بر بُشر آن تأثیر را گذاشت.
🔹با این نفس ها مشکلات ما حل می شود. مشکلات تربیت فرهنگ و ... حل می شود.
#امام_کاظم
#آیت_الله_فرحانی
#معنویت
#اخلاق
@albayann
💠 امام کاظم علیهالسلام و سازماندهی مبارزان مسلمان
♻️حضرت آیتالله خامنهای:
«یک آدمى که فقط مسأله مىگوید، کارى به حکومت و مبارزهى سیاسى ندارد که زیر چنین فشارهایى قرار نمىگیرد...
🔹ما خیال مىکنیم موسىبنجعفر علیه السلام، یک آقاى مظلوم بى سر و صداى سر به زیرى در مدینه بود و رفتند او را زندانى کردند و بعد مسموم کردند، از دنیا رفت، همین و بس، قضیه این نبود.
📌قضیه یک مبارزهى طولانى تشکیلاتى، یک مبارزهاى با داشتن افراد زیاد در تمام آفاق اسلامى بود.»
📚انسان ۲۵۰ساله
۶۴/۰۱/۲۳
#شهادت_امام_موسی_کاظم
#امام_خامنه_ای
@albayann
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #ببینید
💠یکی از مباحث مهمی که در چند دهه گذشته، محافل علمی حوزوی را به کنکاش و بررسی واداشته است، مسئله فقه نظام و تببین منظومه فقهی شیعه در راستای تحقق حکومت و تمدن اسلامی است.
🔹اگرچه بر همگان مبرهن است که #امام_خمینی(ره) اول کسی است که در این عرصه ، فقه نظام را به اجرا در آورده است، لکن متاسفانه در حیطه نظر و تئوری ، شخصیت علمی امام اغلب با بی مهری و بی توجهی مجموعه های مختلف، مواجه شده و نه تنها به ایشان به عنوان یک فقیه صاحب نظر در این عرصه توجه نمی شود ، بلکه اساسا حضرت امام را صاحب یک مکتب و مدرسه فقهی و اصولی ندیده و این جریان نتیجه ای جز محرومیت حوزه و دانشگاه از ابداعات و ابتکارات علمی ایشان نداشته است.
👈مدرسه فقهی امیرالمومنین(ع) با عنوان #فقه_الخمینی(ع) در تلاش است که در عرصه های مختلف آموزشی و پژوهشی به تبیین این مکتب و منظومه بپردازد.
🌱در ادامه با کلیپ ارائه شده با کانال البیان همراه باشید....
#فقیه_نظام
https://eitaa.com/joinchat/3220963397Cb6584805dd
جلسه46 تا 55.pdf
3.57M