💢 #تدریس #فلسفه: بدایه الحکمه
🔰استاد علی فرحانی
👈محدوده: کل کتاب
✅تعداد جلسات: 221
⬇️لینک دانلود صوت👇👇👇
ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/falsafe/bedaye-sadooghi-89-92-kamel/
⬇️لینک دانلود متن پیاده شده👇👇
eitaa.com/soda96/12262
⬇️لینک خرید کتاب در آستانه حکمت (جلد اول از شرح بدایه الحکمه)👇👇
https://www.sobhan-ins.com/product/dar_astane_hekmat1/
#پای_درس_استاد #فلسفه
#مدرسه_مجازی_المرسلات
@almorsalaat
المرسلات
♨️ #مجموعه_جلسات برهان و عرض ذاتی @fater290👇👇
♨️ #مجموعه_جلسات برهان و عرض ذاتی
🔰استاد علی فرحانی
💠مبحث #تمایز_علوم و ملاک آن، مسئله ای است که معمولا در ابتدای علم اصول و علم فلسفه، مطرح می شود. یکی از اقوال در بحث تمایز علوم، «#موضوع» است و غالب حکما قائل اند که ملاک تمایز علوم «موضوع» است. از آنجایی که موضوع علم را چنین تعریف کرده اند که «ما یبحث فیه عن اعراضه الذاتیه» ، بحث ملاک تمایز علوم به بحث از چیستی «#عرضی_ذاتی» کشیده می شود.
💠 محققین از حکما، قائلند که قول به موضوع علم و عرض ذاتی و معنای آن، بر اساس قرارداد و تسالم نیست بلکه این مطلب حاصل دقت نظر در مسئله «#برهان» است. لذا بحث تمایز علوم به بحث «برهان» در علم منطق و «#شروط_مقدمات_برهان» می رسد. «برهان» که وسیله ای برای رسیدن به یقین بالمعنی الاخص می باشد، عصاره علم منطق است و برای فهم جایگاه آن لازم است که سازمان منطقی صحیحی در ذهن داشته باشیم.
💠 استاد علی فرحانی در ابتدای تدریس کتاب بدایه الحکمه، به مناسبت اینکه علامه در مورد موضوع فلسفه می فرمایند: «موضوعها- الذی یبحث فیه عن اعراضه الذاتیه- هو الموجود بما هو موجود»، به بحث «موضوع علم» می پردازند و با توجه به توضیحی که بیان شد، برای مشخص شدن معنای «#عرض_ذاتی» و جایگاه باب «#برهان»، یک دوره سازمان کتاب «#المنطق» را مرور می کنند و خصوصا باب «برهان» این کتاب را توضیح می دهند. این بحث هم در مقدمه بدایه سال 89 و هم سال 86 بیان شده است و هر کدام در عین اینکه موضوع واحدی دارند، دارای مزایای خاصی هستند.
💠 استماع هر دو دوره برای کسانی که می خواهند #جمعبندی ای از کتاب المنطق خصوصا باب برهان داشته باشند و همچنین بحث موضوع علم و عرض ذاتی را فراگیرند، توصیه می شود.
💢💢💢💢💢💢
✅ #مجموعه_جلسات برهان و عرض ذاتی،
👈مقدمه بدایه،سال 86
🔸تعداد: 9 جلسه
📌 لینک دانلود از سایت👇👇
http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/mantegh/borhan-v-arazezati-bedaye86/
💢💢💢💢💢💢
✅ #مجموعه_جلسات برهان و عرض ذاتی
👈 مقدمه بدایه، سال 89
🔸تعداد: 10 جلسه
📌 لینک دانلود از سایت👇👇
http://ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/mantegh/borhan-v-arazezati-bedaye89/
💢💢💢💢💢💢
✳️ قابل توجه است که از شروط مهم استماع این جلسات، رعایت آداب استماع صوت است. صوت استاد در بیان #آداب_استماع بشنوید 👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/aadabe-estemae-soate-doroos.mp3
#منطق
#پای_درس_استاد
@almorsalaat
المرسلات
♨️♨️ #مجموعه_جلسات جمع بندی کتاب #المنطق مظفر @fater290👇👇
♨️♨️ #مجموعه_جلسات جمع بندی کتاب #المنطق مظفر
🎙استاد علی فرحانی
✅ ارائه شده در سال 86 قم
✅ تعداد: 19 جلسه
💠یکی از مهمترین سوالاتی که عموما برای طلاب در طول دوره تحصیلی پدید میآید، جایگاه علم منطق در سیر تحصیلی و محتوایی است. البته تدریس علم منطق در پایههای ابتدایی حوزه نیز این تلقی را برای طلاب به وجود میآورد که منطق دانشی کماهمیت است و آنان را نسبت به مسائل مهم آن بیتفاوت میکند. مسئلهای که آثار خسرانش در سالهای آغازین دورههای اصول و سپس فلسفه نمایان میگردد و جبرانش همتی بلند و سعیی فراوان میطلبد.
💠استاد علی فرحانی در یک دوره نوزده جلسهای به تدریس رئوس مهم منطق مظفر میپردازند که به نوعی #جمعبندی_منطق محسوب میگردد.
💠مطالبی که در این دوره بدان اشاره میشود به تعبیر استاد شاهبیتهای منطق مظفر است که شامل این عناوین میگردد:
1️⃣مسئله تقسیم و تبویب مسائل علم منطق
2️⃣تصور و تصدیق
3️⃣بدیهی و نظری
4️⃣باب قسمت
5️⃣کلیات خمس و حد رسم
6️⃣مبحث قضایا
💠 این دورهی منطق از خصوصیاتی برخوردار است که آن را منحصر به فرد کرده است:
🔅 مهمترین خصوصیت این دوره، نگرشی نوین به مسائل منطقی است که چون آبی روان بر آتش سوالات پراهمیت علم منطق جاری میگردد و مخاطب پس از چند جلسه با جایگاه این دانش ارزشمند در منظومهی فکر و اندیشه آشنا میشود.
🔅همین مسئله باعث میگردد مخاطبی که سالهای آموزش منطق خود را از دست داده است با شنیدن این جلسات احساس بازگشت و عقبافتادگی نکند و خلأهای گذشتهی وی در کنار اطلاعات جدید و ارزشمند استاد همزمان پر شود.
🔅این دوره، برای کسانی که دروس فلسفه استاد را فراگرفتهاند ارزشی مضاعف مییابد که اطلاعاتی ناب و مهم را در اختیار آنان قرار میدهد.
🔅موجز بودن دوره نیز، میل انسان را به شنیدن و فراگیری آن زیاد میکند و از خستگی و واماندگی در بین راه باز میدارد.
✍️سید علیرضا تقوی
📌 لینک دانلود صوت👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/vfm/?dir=uploads/Ostad/Manteq/Jambandi-Manteq-1386
#منطق #جمعبندی #سطح_یک
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
@almorsalaat
💢 #تدریس #فلسفه: الشواهدالربوبیه
🔰استاد علی فرحانی
👈محدوده: از ابتدای مشهد ثالث تا اشراق ثامن از شاهد ثالث از مشهد ثالث (ص255)
🔹تدریس در: موسسه اسراء
✅تعداد جلسات: 25
⬇️لینک دانلود صوت👇👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/falsafe/shavahed-al-roboubiah-esra-97-98/?dir=shavahed3
#پای_درس_استاد #فلسفه
@fater290
المرسلات
♨️ #مجموعه_جلسات فقه فرهنگ موضوع این جلسات، مسئله فقه فرهنگ است که استاد علی فرحانی در زیرموضوع دور
👆👆👆
با سلام
جلسات فقه فرهنگ، تا آخرین جلسه (23/4/99) در سایت به روز رسانی شد.
ادامه جلسات انشالله در سال آینده برگزار خواهد شد.
@fater290
♨️راهکار اساسی تحول در حوزه
✅علاجی [نیست] جز آنکه شخصیتهایی که:
1️⃣ #مورد_قبول باشند
2️⃣و از حیث #معلومات قابل عرضه باشند
3️⃣در حوزهها باشند و آنها #ابتکار را به دست گیرند.
📚امام خمینی، در پاسخ به نامه شهید مطهری، صحیفه امام، جلد ۳، ص۳۲۸
#در_مدرسه_امام_خمینی
#اندیشه_مطهر #حوزه_و_روحانیت
@fater290
المرسلات
♨️ #مجموعه_جلسات تدریس کتاب شریف تعادل و تراجیح، اثر گرانقدر امام خمینی (ره) استاد علی فرحانی در را
باسلام
✅21مین جلسه تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی (ره) دیروز 30/4/99 در موسسه مفتاح برگزار شد.
⭕️موضوع: وجه تقدم عام بر مطلق ص 75
⬇️لینک دانلود👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/taadol-v-tarajih-emam-khomeini/
#تدریس #پای_درس_استاد
#اصول #در_مدرسه_امام_خمینی
@fater290
هدایت شده از مشواق||عباس افروزی
05.mp3
4.72M
🔊🔊#بشنوید
🔰 استاد علی فرحانی
🔘تدریس مبانی حکمت متعالیه، موسسۀ اسراء
💠تقسیم براهین به دو قسم رئیسی
🔻 براهینی که مستقیما دست روی خود موضوع گذاشته و با تمرکز بر روی آن، برهان بر اثبات و نفی اقامه می کنند.
🔻 براهینی که به واسطۀ دیگر موضوعات بدیهی عالم هستی، بر اثبات یا نفی موضوع برهان اقامه می کنند
🔻ابتکار بی سابقۀ علامۀ طباطبایی در نظام حکمت متعالیه
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
#استاد_علی_فرحانی
#فلسفه_اسلامی
#دو_قسم_رئیسی_براهین
#ابتکار_علامۀ_طباطبائی
🆔@meshvagh