recording-20200919-231657.mp3
21.38M
♨️ دو ویژگی مهم کتاب رسائل/ جایگاه خبر واحد در استنباط
🔰حجت الاسلام محسن ابراهیمی
📌تدریس رسائل پایه۷، بخش دوم، جلسه اول
#اصول
@almorsalaat
#معرفی_کتاب
📚 مربع های قرمز
🔰خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا
📝تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب👇
۹۷/۴/۲۶
🔸بسمهتعالی. بسیار شیرین و جذاب نوشته شده است. ردپای چانهگرمیهای آقای حاج حسین یکتا در آن آشکار است. ظرافتهای برخاسته از ذوق و قریحهی لطیف که در سراسر کتاب گسترده است، میتواند از نویسندهی خوش قلم و چیره دست کتاب باشد و میتواند هم دُرافشانیهای راوی باشد.
🔸نقطهی برجستهی کتاب، یاد شهیدان و یاد حال و حضور ملکوتی آنان پیش از شهادت است که حقاً بسیار خوب تصویر شده است. ارادت راوی به مرحوم آقای حاج میرزا علی احمدی میانجی هم برای من جالب بود. آن مرحوم را حدود شصت سال به علم و تقوا و ورع میشناختم و به من لطف داشت. این کتاب ظاهراً چند روز پیش رونمائی شده است. برای من چندی پیش از این فرستاده بود و تماماً مطالعه شد.
@khamenei_ir
@almorsalaat
هدایت شده از در نوبت
sharhe taqrir.mp3
4.18M
🔆 فلسفه تقریر نویسی چیست؟
🔰حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی
🔶 توضیح مختصری پیرامون چرایی نگارش #تقریر و دلیل ارجحیت تقریر #کتبی بر #شفاهی و اثر آن در تثبیت و مالکیت ذهنی مفاهیم علمی
🔶 تفاوت خلاصه نویسی و جزوه نویسی با تقریرنویسی
📌تدریس کتاب المنطق، مدرسه دارالهدی، ۱۳۹۹
#مهارت_های_تحصیل_علم #تقریر
@ofoqemobin
@almorsalaat
#فهرست یادداشت های منتشر شده در کانال #المرسلات
📝فهم #مطلب_ما نخستین گام در یادگیری گزاره های علمی
🔰حجت الاسلام محمد مهدی مقدسی
eitaa.com/almorsalaat/1571
📝چرا و چگونه #تقریر بنویسیم؟
🔰حجت الاسلام سید محمدهاشمی
https://eitaa.com/almorsalaat/1529
📝آیا خواندن کتاب مغنی ضروری است؟
🔰حجت الاسلام محمد مهدی مقدسی
eitaa.com/almorsalaat/1566
📝درباره ارزش تدریس بدایه الحکمه استاد علی فرحانی
🔰طاها رسولی
eitaa.com/almorsalaat/1590
📝تقریرنویسی، روش و ثمرات
🔰 حجت الاسلام عباس افروزی
eitaa.com/almorsalaat/1475
📝 #تخصص_گرایی در حوزه های علمیه
🔰 حجت الاسلام سید محمد هاشمی
eitaa.com/almorsalaat/1451
📝اجتهاد، رکن رکین شناخت معارف اسلامی
🔰حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده
eitaa.com/almorsalaat/1406
📝تحولی که نشد ... (به مناسبت دیدار اخیر رهبر انقلاب با مسئولین آموزش و پرورش)
🔰حجت الاسلام محسن ابراهیمی
eitaa.com/almorsalaat/1393
📝آیا فلسفه بخوانیم؟ (تاملی پیرامون اعتقاد آخوند خراسانی (ره) در ارتباط با خاص نبودن معنای حروف)
🔰حجت الاسلام سجاد انتظار
eitaa.com/almorsalaat/1392
📝عاشورا پایگاه پرقدرت رسانه ای اسلام
🔰حجت الاسلام علی امیری
eitaa.com/almorsalaat/1360
📝ماهیت؛ قبل و بعد از هل بسیطه ( توضیحی پیرامون یکی از شروط مقدمات برهان)
🔰حجت الاسلام سجاد انتظار
eitaa.com/almorsalaat/1140
📝«روش شناسی اجتهاد»، انحراف یا کشف جدید؟
🔰حجت الاسلام محسن ابراهیمی
eitaa.com/almorsalaat/1094
📝پیرامون روش تحصیل علم #منطق
🔰حجت الاسلام محمدمهدی مقدسی
eitaa.com/almorsalaat/921
📝تخصص گرایی و نتائج آن (برگرفته از جلسات درسی استاد علی فرحانی)
🔰احسان چینی پرداز
eitaa.com/almorsalaat/741
📝زوائد علم اصول (بر اساس دروس استاد علی فرحانی)
🔰احسان چینی پرداز
eitaa.com/almorsalaat/718
📝معلمِ بزرگ انتظار؛ امام سید علی خامنه ای
🔰حجت الاسلام سید محمد هاشمی
eitaa.com/almorsalaat/534
📝 #تحول مسیر نیست، مقصد است
🔰حجت الاسلام سید محمد هاشمی
eitaa.com/almorsalaat/255
📝کرونا و بحران جدایی ایمان و شریعت
🔰حجت الاسلام محمدمهدی ستودی
eitaa.com/almorsalaat/220
📝ایمان بیاوریم که اندیشه های آقای خامنه ای، حوزه را نجات می دهد.
🔰حجت الاسلام محسن ابراهیمی
eitaa.com/almorsalaat/177
📝چرا انسان؟
🔰حجت الاسلام سجاد انتظار
eitaa.com/almorsalaat/154
📝 نظریه فاعل بالتجلی در حکمت متعالیه
🔰حجت الاسلام سید مجتبی جواهری
eitaa.com/almorsalaat/1540
📝چند نکته درباره علوم انسانی
🔰حجت الاسلام سیدمجتبی جواهری
eitaa.com/almorsalaat/1484
@almorsalaat
هدایت شده از ملاحظات| امین جواهری
🔵 یادداشتی درباره هماهنگی نظام فکری امام خمینی و علامه طباطبایی
➕(مسأله علم در فلسفه)
🔹بقلم سید مجتبی امین جواهری برگرفته از درس گفتارهای استاد علی فرحانی
🔹عناوین اصلی:
▪️بحث تعریف علم
▪️خصائص علم
▪️بیان تعارض میان تعریف و خصائص علم
▪️نقد تصالح صورت گرفته از آیت الله جوادی آملی
▪️دیدگاه امام و علامه در حل تعارض
▪️ارجاع علم حصولی به علم حضوری
▪️بیان ثمرات عرفانی دیدگاه امام و علامه در آن
▪️تبیین دو مدل آفاقی و انفسی در سلوک معنوی
▪️تبیین حقیقت معنای مراقبه در اندیشه امام و علامه
☘️ مطالعه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://aminjavaheri.com/2020/09/19/emam-va-allame1/
🔅برای استماع صوت اینجا کلیک کنید.
✏️ سایت شخصی سید مجتبی امین جواهری
ملاحظات و محاکمات
☕️ @sm_javaheri
#یادداشت
💢"امسال نداشتن مراسم اربعین تعظیم شعائراست"
🔰حجت الاسلام علی امیری
🔸یک سخنران وقتی پشت تریبون قرار می گیرد و از حالت سکوت شروع به سخن راندن می کند حضار همه سرشان را بالا می آورند و وقتی سخنران با شور و حرارت سخن می راند لحظه ای که مکث می کند و در سکوت فرو می رود باز حضار توجه شان جلب می شود که معنای این سکوت چه بود!
🔸سال هاست با برگزاری پرشکوه و خیره کننده اربعین و بلند کردن پرچم امام حسین علیه السلام، توجه جهانیان را به این پایگاه بزرگ انسان ساز و جامعه ساز جلب کرده ایم و همه می دانند این مراسم عظیم جزو نوامیس فرهنگی اعتقادی مسلمین و آزادگان است که برای آن هیاهوی سترگ به پا می شود.
🔸اما امسال این هیاهو و این شورِ با شعور به یک سکوت مبدل شده است. و طبیعتاً سوال همه این خواهد بود که، چرا !؟
🔸این سکوت: اسلام ناب محمدی، عقلانیت اسلامی، تربیت شدگان حسین بن علی، اهمیت جان و سلامتی انسان دراین مکتب را در گوش عالَم فریاد خواهد زد و جلوه های زیبای دیگری از فرهنگ غنی اسلامی را به مخاطب خواهد شناشاند
🔸بله کافی است برای خدا باشد؛ فریاد و سکوت یک هدف را نشانه می گیرد.
#محرم #اربعین #کرونا
@almorsalaat
#اطلاعیه 👆👆
♨️ برنامه تدریس های استاد علی فرحانی
🔸سال تحصیلی 1399-1400
📌دروسی که در مدارس و موسسات برگزار می شود، شروع شده اند و شرکت در این دروس تابع ضوابط مدرسه مربوطه است.
📌دروس الفائق، مناهج الوصول و قاعده لاضرر، درس آزاد هستند و طلاب پایه۷ به بالا میتوانند در این دروس شرکت کنند.
📌زمان شروع و نحوه برگزاری #دروس_آزاد متعاقبا اعلام خواهد شد.
#پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی #فقه #اصول #تدریس #منطق
🌐 المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
#اطلاعیه 👆👆 ♨️ برنامه تدریس های استاد علی فرحانی 🔸سال تحصیلی 1399-1400 📌دروسی که در مدارس و موسسات
#اطلاعیه
✅دروس الفائق (شنبه و یکشنبه)، مناهج (دوشنبه تا چهارشنبه) و قاعده لاضرر (شنبه تا چهارشنبه) از امروز ۹۹/۷/۱ ساعت ۴عصر آغاز می شود.
♨️کلاس به صورت تلفیقی ( #حضوری و #مجازی) برگزار می شود.
✅ مکان کلاس حضوری: فیضیه، مدرس۲۱۵
👈لینک پخش #آنلاین در اینستاگرام
👇👇👇👇
instagram.com/almorsalat
@almorsalaat
recording-20200922-111501.mp3
26.7M
♨️نگاهی به مسئله دفاع مقدس در منظومه فکری رهبر انقلاب
🔰حجت الاسلام محسن ابراهیمی
🔸در ابتدای این صوت که دومین جلسه تدریس رسائل است، در مورد جایگاه جبهه و دفاع مقدس در منظومه فکری رهبر انقلاب نکاتی عرض شد.
🔸در دیدگاه رهبر انقلاب، محیط جبهه و فضای دفاع مقدس، یک محیط تربیتی خارق العاده است که یکی از ثمرات آن، رشد سریع و با کیفیت در همه عرصه های تربیتی من جمله علمی، مهارتی و معنوی است. مهمترین شاخصه بارز آن محیط، روحیه جهادی است.
🔸نکته ای که رهبر انقلاب بر آن تاکید دارند، الگو برداری از آن محیط برای امروز کشور است. کما اینکه در عرصه دانش هسته ای همین روحیه سبب پیشرفت شد و به شهادت جمعی از دانشمندان منجر شد.
🔸یکی از محیط هایی که این روحیه میتواند در آن سبب کارآمدی بیشتر شود، حوزه علمیه است. همانطور که شهید باقری در دوسال راه بیست و چند سالا را طی کرد و بسیاری از شهدا در طی مسیر سلوک در مدت کمی، راه شصت ساله را طی کردند، باید بتوان راه چند ده ساله کسب اجتهاد را در مدت کوتاهی طی کرد.
#دفاع_مقدس #کلام_ولی #تربیت_اسلامی
@almorsalaat
#گروه_مباحثه_الموجز
🔷 در سال تحصیلی 1399-1400 بیشتر طلاب و شاگردان مسیر علمی استاد حجت الاسلام شیخ علی فرحانی ازطریق دروس مجازی در حال کسب علم هستند.
🔶 اولین کتاب در سیر دروس علم اصول فقه استاد فرحانی تدریس کتاب الموجز آیت الله سبحانی است. با توجه به اینکه مباحث این کتاب بسیار مهم و مفهومی هستند، بسیاری از طلاب و دانشجویان برای حل مشکلات خود نیاز به مشاوره و پرسش و پاسخ دارند.
🔷 گروه مباحثه و مشاوره مجازی تدریس کتاب الموجز را راه اندازی کردیم تا به صورت تخصصی تمام مباحث مطرح شده در این کتاب را حلاجی کرده و در این گام ابتدایی که بسیاری به مشاوره و درک بهتر نیاز دارند بتوانیم به یکدیگر کمک کنیم.
🔶 در این گروه فقط مباحث مربوط به تدریس استاد علی فرحانی در کتاب الموجز مطرح می شود و به سوالات در این زمینه پاسخ می دهیم. ان شاء الله
🌐 لینک گروه
eitaa.com/joinchat/2613772354C2971bf190a
#الموجز #استاد_فرحانی
@almorsalaat
ketab_manahej_al_vosool_j1@almorsalat.pdf
3.26M
#معرفی_کتاب
📚 مناهج الوصول الی علم الاصول
🔰امام خمینی (ره)
🔺جلد اول
#اصول #کتابخانه_مجازی
#در_مدرسه_امام_خمینی
@almorsalaat