eitaa logo
المرسلات
9.9هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
667 ویدیو
46 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ ششم جمادی الثانی سالروز ارتحال ابوطالب مکی از عرفای قرن چهارم در سال ۳۸۶ق است. 💠ایشان در فصل ششم از جلد اول از کتاب ارزشمند چنین مینویسد: 🔺"و قد کان الذکر و الفکر من افضل عباده العابدین و هو طریق مختصر الی رب العالمین" @almorsalaat
fazaele-hazrate-zahra-11.11.98.mp3
زمان: حجم: 6.33M
فضائل حضرت زهرا س استاد علی فرحانی 98.11.11 @fater290
farhang-98.11.05.mp3
زمان: حجم: 15.05M
💠فقه فرهنگ روابط اجتماعی 👈جلسه ۹۸/۱۱/۵ 🔰استاد علی فرحانی @fater290
taadol-98.11.12.mp3
زمان: حجم: 10.77M
🔉🔉 🔅تعادل و تراجیح امام خمینی 👈جلسه ۹۸/۱۱/۱۲ 🔰استاد علی فرحانی @fater290
farhang-98.11.12.mp3
زمان: حجم: 8.69M
💠فقه فرهنگ روابط اجتماعی 👈جلسه ۹۸/۱۱/۱۲ 🔰استاد علی فرحانی @fater290
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
💢 تدریس کتاب «سیره_نبوی» 🔰حجت الاسلام شیخ محسن ابراهیمی 🔰این دروس مربوط به کتاب «سیره نبوی» می باشد که در چهارمین دوره طرح کشوری بینش مطهر استان قم، در حال برگزاری است. این جلسات دارای نکات تکمیلی و قابل استفاده ای نسبت به کیفیت ورود در بحث سیره شناسی و افعال معصومین می باشد و برای دانشجویان و خصوصا طلاب عزیز پیشنهاد می شود. 📌 در حال برگزاری در موسسه بینش مطهر قم، زمستان 98 http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
sire01.mp3
زمان: حجم: 23.09M
💠 استاد: حجت الاسلام شیخ محسن ابراهیمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «سیره_نبوی» ✳️ جلسه اول 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
sire2.mp3
زمان: حجم: 22.88M
💠 استاد: حجت الاسلام شیخ محسن ابراهیمی 🔰موضوع: تدریس کتاب «سیره_نبوی» ✳️ جلسه دوم 💢 چهارمین دوره کشوری طرح بینش مطهر، استان قم #بینش_مطهر #شهید_مطهری #استاد_ابراهیمی #مرحله_دوم #بینش_قم #مطهری_خوانی http://eitaa.com/joinchat/2767650840C19cf095473 بینش مطهر استان قم
💠لطفا کانال را به دوستان خود و علاقه مندان به معارف اسلامی معرفی کنید. 🆔 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از روزنه
💥پاسخ صریح ‏رهبر انقلاب به سخنان نسنجیده حسن روحانی در مورد انتخابات: 🔻وقتی شما به می گویید این و یا اینکه انتخابات نیست است، مردم دلسرد می شوند. چگونه است که انتخابات وقتی به نفع شما است صحیح و متقن است اما وقتی به نفع شما نیست ‎ خراب است. @rozaneebefarda
📌معیار انسانیت از نگاه غرب و اسلام 🔰شهید استاد مطهری 💠اين اشتباه است که ما خيال کنيم همين قدر که انسان، انسان بيولوژيکي به اصطلاح شد ديگر جان و مالش محترم است؛ از نظر انسان بما هو انسان در هر شرايطي بود، بود. اين طرز فکر فرنگيهاست که مي‌گويند انسانها يعني نوع آدم، انسان زيست شناسي، انسان بيولوژي، انساني که علم بيولوژي او را انسان مي‌داند، و البته انساني که علم بيولوژي او را انسان مي‌داند يعني آن موجودي که يک سر و دو گوش و دو دست به اين شکل خاص داشته باشد، ناخنهايش پهن باشد، مستقيم القامه باشد و روي دو پا راه برود. 💠موجودي با اين علائم، انسان بيولوژي است. از نظر زيست شناسي و بيولوژي معاويه يک انسان است و ابوذر هم يک انسان؛ يعني اين‌طور نيست که مثلًا بگوييم گروه خون ابوذر بر گروه خون معاويه از نظر بيولوژي ترجيح دارد. از نظر بيولوژي موسي چومبه و لومومبا دو انسان هستند در يک حد. 💠ولي در باب انسان، سخن در انسان زيست شناسي نيست؛ سخن در انساني است با معيارهاي انسانيت، [ولهذا] يک انسان ضد انسان از آب در مي‌آيد. موسي چومبه انسان ضد انسان است، معاويه انسان ضد انسان است، شمر بن ذي الجوشن انسان ضد انسان است، يعني ضد انسانيتها. در آنجا ملاک، انسانيتهاست. 💠انسانيت اين نيست که دندانهاي يک موجود به فلان شکل باشد. انسانيت يعني شرافت، فضيلت، تقوا، عدالت، آزاديخواهي، آزادمنشي، حلم، بردباري؛ اينها که معيارهاي انساني است. انسان بيولوژي، انسان بالقوّه اجتماعي است نه انسان بالفعلِ اجتماعي. اگر انساني بر ضد انسانيت قيام کند؛ آن انساني که بر ضد آزادي قيام کرده، بر ضد توحيد قيام کرده، بر ضد عدالت قيام کرده، بر ضد راستي و درستي قيام کرده، بر ضد همه خوبيها قيام کرده، او از ابتدا احترام ندارد، خون و مالش احترام ندارد؛ نه اينکه‌ خون و مالش احترام دارد و از بين بردن خون و مال او کار زشتي است ولي ما براي هدف مقدس اين کار زشت را انجام مي‌دهيم. اصلًا زشت نيست. مسأله قصاص و قاتل را قصاص کردن به معني اين نيست که ما مع الاسف کار زشتي را مرتکب مي‌شويم به خاطر يک مصلحت عاليتر. اگر انساني به حدي رسيد که انسانهاي ديگر را بدون تقصير کشت، يعني ديگر حرمت خودش را از بين برد. آن دستي که عالماً عامداً و با ابلاغ، به خيانت دراز مي‌شود، حرمت خودش را از بين برده است.  📚سیری در سیره نبوی ص۱۴۶ @fater290
♨️ غزلی بسیار زیبا از دیوان شمس 👈غزل شماره۳ ای دل چه اندیشیده‌ای در عذر آن تقصیرها زان سوی او چندان وفا زین سوی تو چندین جفا زان سوی او چندان کرم زین سو خلاف و بیش و کم زان سوی او چندان نعم زین سوی تو چندین خطا زین سوی تو چندین حسد چندین خیال و ظن بد زان سوی او چندان کشش چندان چشش چندان عطا چندین چشش از بهر چه؟ تا جان تلخت خوش شود چندین کشش از بهر چه؟ تا دررسی در اولیا از بد پشیمان می‌شوی الله گویان می‌شوی آن دم تو را او می‌کشد تا وارهاند مر تو را از جرم ترسان می‌شوی وز چاره پرسان می‌شوی آن لحظه ترساننده را با خود نمی‌بینی چرا گر چشم تو بربست او چون مهره‌ای در دست او گاهی بغلطاند چنین گاهی ببازد در هوا گاهی نهد در طبع تو سودای سیم و زر و زن گاهی نهد در جان تو نور خیال مصطفی این سو کشان سوی خوشان وان سو کشان با ناخوشان یا بگذرد یا بشکند کشتی در این گرداب‌ها چندان دعا کن در نهان چندان بنال اندر شبان کز گنبد هفت آسمان در گوش تو آید صدا بانگ شعیب و ناله‌اش وان اشک همچون ژاله‌اش چون شد ز حد از آسمان آمد سحرگاهش ندا گر مجرمی بخشیدمت وز جرم آمرزیدمت فردوس خواهی دادمت خامش رها کن این دعا گفتا نه این خواهم نه آن دیدار حق خواهم عیان گر هفت بحر آتش شود من درروم بهر لقا گر رانده آن منظرم بستست از او چشم ترم من در جحیم اولیترم جنت نشاید مر مرا جنت مرا بی‌روی او هم دوزخست و هم عدو من سوختم زین رنگ و بو کو فر انوار بقا گفتند باری کم گری تا کم نگردد مبصری که چشم نابینا شود چون بگذرد از حد بکا گفت ار دو چشمم عاقبت خواهند دیدن آن صفت هر جزو من چشمی شود کی غم خورم من از عمی ور عاقبت این چشم من محروم خواهد ماندن تا کور گردد آن بصر کو نیست لایق دوست را اندر جهان هر آدمی باشد فدای یار خود یار یکی انبان خون یار یکی شمس ضیا چون هر کسی درخورد خود یاری گزید از نیک و بد ما را دریغ آید که خود فانی کنیم از بهر لا روزی یکی همراه شد با بایزید اندر رهی پس بایزیدش گفت چه پیشه گزیدی ای دغا گفتا که من خربنده‌ام پس بایزیدش گفت رو یا رب خرش را مرگ ده تا او شود بنده خدا @fater290