#معرفی_کتاب
📚راز دار خلوت نشین
🌀شرح حال آیت الله شیخ مرتضی طالقانی (ره)از بزرگان اخلاقی و عرفانی متاخر نجف و از اساتید آیت الله سید عبدالکریم کشمیری (ره)
⬇️لینک دانلود کتاب👇👇
https://eitaa.com/palmorsalaat/159
#اخلاق_و_عرفان
#کتابخانه_مجازی_المرسلات
@almorsalaat
♨️ آسیب دشمن داخل
🔷 دنياي اسلام هر آسيبي که ديده است و ميبيند تا عصر ما، از داخله خودش است.
🔷 نگوييد از بيرون هم دشمن دارد. من هم قبول دارم که از بيرون دشمن دارد ولي دشمن بيرون از بيرون نميتواند کار بکند، دشمن بيرون هم از داخل کار ميکند.
📚📖 پانزده گفتار ص۶۷
#اندیشه_مطهر
#جهاد_تببین
@almorsalaat
تفاوت اصول عملیه و مباحث الفاظ.mp3
4.69M
🔊#اصول| مباحث الفاظ و اصول عملیه!
🎙استاد علی فرحانی
🌀استاد به مناسبت مبحث استصحاب احکام شرطیه، ضمن تاکید بر اهمیت مباحث الالفاظ، توضیح می دهند که مباحث الفاظ بررسی چگونگی اتخاذ حکم از دلیل است، اما کاربرد اصول عملیه و استصحاب مبتنی بر حکم ماخوذ از دلیل است.
📚 تدریس رسائل. جلد سوم.
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢مقام #رضا در مکالمه امام باقر(ع) با جابر بن عبدالله انصاری
🌀جناب خواجه #نصيرالدين_طوسى قدس سره الشريف در فصل پنجم باب سوم رساله شريف #اوصاف_الاشراف آورده كه:
🔹در آثار آوردهاند كه جابر بن عبد الله انصارى كه يكى از اكابر صحابه بود در آخر بضعف پيرى و عجز مبتلا شده بود.
🔹محمد بن على بن الحسين عليه السلام المعروف بالباقر به عيادت او رفت و او را از حال او سؤال فرمود گفت: «در حالتىام كه پيرى از جوانى و بيمارى از تندرستى و مرگ از زندگانى دوستتر دارم». محمد(ع) گفت كه: «من با #وى چنانم كه اگر مرا پير دارد پيرى دوستتر دارم و اگر جوان دارد جوانى دوستتر دارم و اگر بيمار دارد بيمارى و اگر تندرست دارد تندرستى و اگر مرگ دهد مرگ و اگر زندگانى زندگانى را دوستتر ميدارم.
🔹جابر چون اين سخن شنيد به روى محمد(ع) بوسه داد و گفت صدق رسول الله (ص) كه مرا گفت كه: «يكى از فرزندان مرا ببينى هم نام من و هو يبقر العلم بقرا كما يبقر الثور الارض و به اين سبب او را باقر علوم الاولين و الاخرين گفتند
🔹و از معرفت اين مراتب معلوم شود كه جابر در مرتبه اهل #صبر بوده است و محمد(ع) در رتبه #رضا. انتهى.
▫️مرحوم حاجى در آخر حكمت منظومه چه نيكو فرموده است:
▪️و بهجة بما قضى الله رضا
▪️و ذو الرضا بما قضى ما اعترضا
▪️اعظم باب الله فى الرضا وعى
▪️و خازن الجنة رضوانا دعى
📚علامه حسن زاده، 1001نکته، نکته331
#اخلاق_و_عرفان #اندیشه_بزرگان
@almorsalaat
🌀جوانان؛ محور تحقق نظام پیشرفتهی اسلامی
🔹دنبالهی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشتهها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما #جوانان طی شود.
🔹مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همهی میدانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بینالمللی و نیز در عرصههای دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانههای خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربهها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، #نگاه_انقلابی و روحیهی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفتهی اسلامی بسازند.
✍بیانیه #گام_دوم انقلاب اسلامی
@almorslaat
#مشاوره_مجازی
✴️در شهرستان بمانید و با مجموعه #المرسلات در ارتباط باشید.
⁉️سوال_شما| سلام علیکم استاد. بنده طلبه پایه اول هستم از استان کرمانشاه قصد دارم بیام قم درس بخونم. متاسفانه حوزه شهرستان هستم هم علمیت اساتید کمه و هم برنامه های جنبی زیادن. در ضمن بخاطر حرم حضرت معصومه و مسحد مقدس جمکران هم هست. ...و یک سوال دیگه: شما قم رو به من پیشنهاد میکنید یا شهرستان؟
✅#پاسخ_مشاور حجت الاسلام سیدمجتبی امین جواهری
🔺سلام و عرض ادب
🔺مهاجرت شما به قم بستگی به جنبه های مختلف دارد که خود شما باید درباره آن تصمیم بگیرید یا کسی که با شرایط شما آشنایی کامل دارد.
🔺البته فکر نکنید که حضور در قم برای سطح یک یعنی پایه اول تا ششم تأثیر چندانی در علمیت شما داشته باشد.
🔺معمولا خیلی از طلبه ها پس از عزیمت به قم و گذشته یکی دوسال متوجه می شوند همه کارهایی که در قم انجام می دهند را می توانستند در شهر خود و با زحمت کمتر نزدیک خانواده انجام دهند.
🔺به صورت کلی توصیه می کنم در شهر خودتان بمانید و اگر قصد دارید در زمینه علمی کار ویژه ای انجام دهید با مجموعه #المرسلات مرتبط باشید.
🌀مجموعه المرسلات در تلاش است که سطح کیفی دروس حوزوی را در قالب فضای مجازی ارتقا دهد تا نیاز طلاب به مهاجرت به قم کمتر شود.
🔺با همه این ها خودتون باید همه ابعاد را بررسی کنید و تصمیم بگیرید.
#مدرسه_مجازی_المرسلات
@almorsalaat
🔰#تدریس| کفایه الاصول
🎙استاد علی فرحانی
📌محدوده و تعداد جلسات:
▫️مقدمات(ص1-58) 52جلسه
▫️اوامر(ص61-146) 66جلسه
▫️نواهی(ص149-190) 58جلسه
▫️مفاهیم(ص191-212) 20جلسه
▫️عاموخاص(ص215-240) 17جلسه
▫️مطلقومجمل(243-253) 7جلسه
▫️حججوامارات(ص257-307) 49جلسه
▫️انسداد(ص308-333) 18جلسه
▫️اصولعملیه(ص337-422) 103جلسه
▫️تعادلوتراجیح (ص437-451) 13جلسه
⬇️لینک دانلود صوت👇👇
http://soda96.ir/kefaye-ostad-farhani/
#پای_درس_استاد #اصول
@almorsalaat
📝#فقه_اجتماعی| الاسلام اسس علی بنیان المجتمع
🌀لا ريب أن الإسلام هو الدين الوحيد الذي #أسس_بنيانه_على_الاجتماع صريحا و لم يهمل أمر الاجتماع في شأن من شئونه
🌀فانظر - إن أردت زيادة تبصر في ذلك - إلى سعة الأعمال الإنسانية التي تعجز عن إحصائها الفكرة و إلى تشعبها إلى أجناسها و أنواعها و أصنافها ثم انظر إلى إحصاء هذه الشريعة الإلهية لها و إحاطتها بها و بسط أحكامها عليها ترى عجبا ثم انظر إلى تقليبه ذلك كله في قالب الاجتماع ترى أنه أنفذ روح الاجتماع فيها غاية ما يمكن من الإنفاذ.
🌀ثم خذ في مقايسة ما وجدته بسائر الشرائع الحقة التي يعتني بها القرآن و هي شرائع نوح و إبراهيم و موسى و عيسى حتى تعاين النسبة و تعرف المنزلة. و أما ما لا يعتني به القرآن الكريم من الشرائع كأديان الوثنية و الصابئة و المانوية و الثنوية و غيرها فالأمر فيها أظهر و أجلى.
🌀و أما الأمم المتمدنة و غيرها فالتاريخ لا يذكر من أمرها إلا أنها كانت تتبع ما ورثته من أقدم عهود الإنسانية من استتباع الاجتماع بالاستخدام، و اجتماع الأفراد تحت جامع حكومة الاستبداد و السلطة الملوكية فكان الاجتماع القومي و الوطني و الإقليمي يعيش تحت راية الملك و الرئاسة، و يهتدي بهداية عوامل الوراثة و المكان و غيرهما من غير أن يعتني أمة من هذه الأمم عناية مستقلة بأمره، و تجعله موردا للبحث و العمل،
🌀حتى الأمم المعظمة التي كانت لها سيادة الدنيا حينما شرقت شارقة الدين و أخذت في إشراقها و إنارتها أعني إمبراطورية الروم و الفرس فإنها لم تكن إلا قيصرية و كسروية تجتمع أممها تحت لواء الملك و السلطنة و يتبعها الاجتماع في رشده و نموه و يمكث بمكثها.
🌀نعم يوجد فيما ورثوه أبحاث اجتماعية في مسفورات حكمائهم من أمثال سقراط و أفلاطون و أرسطو و غيرهم إلا أنها كانت أوراقا و صحائف لا ترد مورد العمل، و مثلا ذهنية لا تنزل مرحلة العين و الخارج، و التاريخ الموروث أعدل شاهد على صدق ما ذكرناه.
🌀#فأول_نداء قرع سمع النوع الإنساني و دعي به هذا النوع إلى الاعتناء بأمر الاجتماع بجعله #موضوعا_مستقلا خارجا عن زاوية الإهمال و حكم التبعية هو الذي نادى به #صادع_الإسلام عليه أفضل الصلاة و السلام، فدعا الناس بما نزل عليه من آيات ربه إلى سعادة الحياة و طيب العيش مجتمعين
📚المیزان ؛ جلد 4 ؛ ص 94
#در_محضر_علامه #المیزان
@almorsalaat
🔊بیانات استاد را حتما #بشنوید👇👇👇
المرسلات
📝#فقه_اجتماعی| الاسلام اسس علی بنیان المجتمع 🌀لا ريب أن الإسلام هو الدين الوحيد الذي #أسس_بنيانه_ع
امام و علامه قائل اند اسلام بر اساس اجتماع پایه ریزی شده است.mp3
3.41M
🔊#فقه_اجتماعی| الاسلام اسس علی بنیان المجتمع
🎙استاد علی فرحانی
📌همانطور که در متن فوق از کتاب المیزان، علامه طباطبایی تصریح میکنند در طول تاریخ بشریت، قرآن و شریعت اسلام اولین ندای دعوت کننده به سوی اجتماع بوده و اجتماع را به عنوان موضوعی مستقل بررسی کرده اند. در نگاه حضرت امام و علامه طباطبایی، اسلام بر بنیان و اساس اجتماع تاسیس شده فلذا احکام اجتماعی اسلام، تبعی نیستند. این نگاه کامل و صحیح به اسلام، اولین بار توسط امام و علامه طباطبایی مطرح شده است! حتما #بشنوید.
#پای_درس_استاد #در_محضر_علامه #نگاهی_به_دریا
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💦«اشک چشم در سجده، علامت استجابت دعا»
🎙توصیهی حضرت آیتالله بهجت برای رسیدن به حاجتهای مهم
▫️ لذا باید بدانند کسانی که حاجت مهمی دارند یکی از همین نمازها، از این عبادتهایی که برای حاجت ذکر شده اگر بخواهند تثبیت بکنند، تأیید بکنند، برسند به حاجت خودشان بلاشک، ملتفت باشند بعد از طلب حاجت و دعاها و نمازها، بروند به سجود، در سجود سعی کنند بال مگسی تر بشود چشم (یعنی به مقدار اندک هم شده اشک بریزند).
🍃 [این آمدن اشک] علامت این استکه مطلب تمام شد(بدین معنا که این دعا و مناجات مورد قبول قرار گرفته است).
▫️ بله، چیزی که هست عینک ما درست و صاف نیست! (کنایه از گناه و تاریکی قلب)
⚠️ ما نمیفهمیم! ما از خدا فرض کنید خانه میخواهیم، خدا مصلحت نمیداند برای ما خانهای را که ما میخواهیم، چکار میکند؟! باطل میکند دعای این را؟!
نخیر! بالاتر از خانه به آن میدهد!
▫️ [مثلا] به ملک میفرماید چندسال بر عمر این بیفزا !، [اما] این بیچاره فکر میکند این همه زحمت کشیده، آخر اثری (نتیجهای) از خانه و از دعای خودش ندید!! و دعایش مستجاب نشد؛ نمیفهمد بالاتر از استجابت این دعا را به او دادهاند.
▫️ حین اجابت، حسنظن به خدا باید داشته باشید عینکت باید واسع باشد، صاف باشد، کدورت نداشته باشد!
#اخلاق_و_عرفان
@almorsalaat
🔸راه #معرفت_نفس
🔹علامه طباطبایی ره
@radio_towhid
#در_محضر_علامه #عرفان
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
asare-jodayi-din-az-zendegi-bar-hozehaye-elmiyeh.mp3
3.75M
💢#تحول_در_حوزه| پدیده جدایی دین از صحنه زندگی، علمای دین را به مسائل ذهنی محدود کرد و روح تحول گرایی در فقه و استنباط را از بین برد.
🎙رهبر معظم انقلاب 68/9/29
#تحول_در_حوزه #کلام_ولی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#معرفی_کتاب
📚حوض خون، روایت زنان اندیمشک از رختشویی در دفاع مقدس
🌀تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب:
🔻 بسم الله الرّحمن الرّحیم
🔹 اولین احساس، پس از خواندن بخشهائی از این کتاب، احساس شرم از بیعملی در مقایسه با مجاهدت این مجاهدانِ خاموش و بیریا و گمنام بود. آنچه در این کتاب آمده بخش ناشناخته و ناگفتهئی از ماجرای عظیم دفاع مقدس است. باید از بانوی پرکار و صبور و خوشسلیقهئی که این کار پرزحمت را بهعهده گرفته و بخوبی از عهده برآمده است و نیز از مؤسسهی جبههی فرهنگی عمیقاً تشکر شود. (مهر ماه ۱۴۰۰)
#کلام_ولی #شهادت #دفاع_مقدس
@almorsalaat
عقل برهانی معصوم از خطا است.mp3
4.74M
🔊#فلسفه| عقل فلسفی، طبق شروط مقدمات برهان معصوم از خطا است.
🎙استاد علی فرحانی
📌 استاد در این صوت ضمن نقل عبارتی از آیت الله جوادی، توضیح میدهند که عقل فلسفی طبق شروط مقدمات برهان حرکت می کند. لذا هر کجا این شروط باشند عقل حکم دارد و حکم اش هم صحیح است و هر کجا این شروط نباشند، اساسا عقل هیچ حکمی ندارد لذا عقل فلسفی، #حکم غلط ندارد. بعد هم ثمره این مطلب را در تعبد به شریعت نشان میدهند. حتما #بشنوید.
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🏴 إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ
مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی دار فانی را وداع گفتند.
ارتحال این مرجع عالیقدر را به محضر امام زمان (عجلالله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، مراجع معظم تقلید، علما، فضلا، اساتید، طلاب و روحانیون و عموم مردم تسلیت عرض میكنيم.
@almorsalaat
50.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ #حتما_ببینید
🎥 #فیلم بیانات استاد #فرحانی درباره دوره حکمت اسلامی #طوبی
✅ فلسفه چه کارایی هایی دارد؟
✅ روش آموزش فلسفه
✅ توضیحاتی درباره کتاب #بدایة_الحکمة و #نهایة_الحکمة
⬇️لینک ثبت نام👇👇
soda96.ir/touba-hekmat/
soda96.ir/touba-hekmat/
📞ارتباط ما: @admin_doreh
#پای_درس_استاد
#مدرسه_حکمت_طوبی
🌐مدرسه مجازی المرسلات 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19
✅خواجه نصیرالدین طوسی، آنچنان كارش را تنظيم كرده بود كه همه كارها برايش يا واجب مىشد يا مستحب.
▫️... درجه بالاتر اين است كه انسان خودش را از گناهان صغيره هم حفظ و نگهدارى كند. بالاتر اينكه از مكروهات هم خود را نگهدارى كند، يعنى طورى خودش را نگهدارى مىكند كه هيچوقت مكروهى هم بجا نمىآورد. البته اين بدون تنظيم كردن زندگى به دست نمىآيد؛ يعنى انسان طورى عمل مىكند كه هميشه هرچه عمل كند يا واجب است يا مستحب يا مباح، و حتى مباح هم ممكن است نباشد؛
▫️كه #علامه_حلّى مىگويد من يازده سال با خواجه #نصير_الدين_طوسى زندگى كردم، يك مباح از او نديدم. نه اينكه يك آدم دورىگزين از همه چيز بود، بلكه آنچنان كارش را تنظيم كرده بود كه همه كارها برايش يا واجب مىشد يا مستحب. اگر مىخوابيد آن خواب برايش مباح نبود، حتماً مستحب بود، چون در وقتى مى خوابيد كه به خواب نياز داشت. اگر غذا مىخورد، آن غذا را وقتى مىخورد و آنچنان مىخورد كه آن غذا را بايد مىخورد، خوردنش بر او واجب يا حد اقل مستحب بود؛ و لباس كه مىپوشيد و حرف كه مىزد [همينطور.] يك كلمه حرفش حساب داشت. حرفى كه هيچ اثر نداشت نمى گفت. پس او حرف مباح نداشت؛ حرفى كه مىگفت يا واجب بود يا مستحب.
♨️البته #بالاتر از اين، اين است كه انسان تقوا داشته باشد حتى از غير خدا، تقوا داشته باشد از توجه به غير خدا، تقوا داشته باشد از #غفلت_خدا. اينها همه مراتب تقواست. اين است كه در قرآن مراتب [براى تقوا] ذكر شده است.
📚شهید مطهری، آشنایی با قرآن، ج ۶، ص: ۱۷۷
#اندیشه_مطهر #مراقبه
@almorsalaat
027-serayatehokmezaherbebaten.mp3
2.32M
🔊#اصول_فقه| مصالح و مفاسد واقعیه از جنس مشهودات اند!
🎙استاد علی فرحانی
📌استاد در این صوت بیان می کنند که در نگاه حضرت امام، مصالح و مفاسد واقعیه از جنس مشهودات اند و اثر تکوینی آنها انجام تکالیف شرعی است. این مطلب در تبیین حقیقت فقه در نگاه حضرت امام و علامه طباطبایی، موثر است. حتما #بشنوید.
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
⭕️ #حتما_ببینید 🎥 #فیلم بیانات استاد #فرحانی درباره دوره حکمت اسلامی #طوبی ✅ فلسفه چه کارایی هایی
👆👆
🔸دوستان ارجمند و علاقهمندان به فلسفه اسلامی
🎥استاد در این فیلم، علاوه بر تبیین مزایای تحصیل فلسفه و حکمت اسلامی، کلیات روش کار در #مدرسه_حکمت_طوبی را بیان میدارند.
👈پیشنهاد میکنم که این فیلم را ببینید و اگر مایل بودید در ترم اول از تدریس بدایهالحکمه ثبت نام کنید.
⬇️لینک ثبت نام👇👇
soda96.ir/touba-hekmat/
🌀قابل توجه است که #هزینه اندکی بابت هزینه های دوره (سایت، اجاره کلاس مجازی، پیاده سازی متن و ...) هنگام ثبت نام دریافت می شود. البته اگر کسی از دوستان توان پرداخت را نداشت، جهت ثبت نام به آیدی ادمین پیام دهد.
🙏🙏همچنین اگر #خیّرین محترم علاقهمند بودند که هزینه ثبت نام تعدای از افراد را متقبل شوند، به ایدی ادمین پیام دهند.
@almorsalaat
المرسلات
✅خواجه نصیرالدین طوسی، آنچنان كارش را تنظيم كرده بود كه همه كارها برايش يا واجب مىشد يا مستحب. ▫️
#معرفی_کتاب
📚آغاز و انجام
✍️خواجه نصیرالدین طوسی
🌀علامه حسن زاده (ره) در ابتدای تعلیقات خود بر این کتاب، به طور مختصر به معرفی این کتاب می پردازند که گزیده ای از آن را در ادامه می خوانیم:
▫️آغاز و انجام يكى از مآخذ و مصادر علمى حكمت متعاليه، معروف و مشهور به اسفار صدر المتألهين است. و در چندين فصل موقف هفتم الهيات اسفار و نيز در اكثر فصول باب يازدهم نفس اسفار ناظر به مطالب اين رساله است حتى در بسيارى از موارد عبارات خواجه را به عربى از اين رساله ترجمه فرموده است و خواجه را به بعض المحققين ياد نموده است.
▫️و شاگرد بزرگ آن بزرگوار مرحوم فيض در «علم اليقين» بر ممشاى استادش مشى كرده است و بسيارى از فصول و مطالب آغاز و انجام را به قلم خود ترجمه و تحرير كرده است چنانكه با مقابله و عرض معلوم مىگردد، و متأله سبزوارى در تعليقاتش بر اسفار از آن نام مىبرد و مطلب نقل مىكند.
▫️چون رساله حافل متون حقايق و رموز معارف در اطوار و احوال انسان من حيث هو انسان است كه در حكم معمى مىباشد لذا در اين تعليقات با بركات، غرض عمده محرر آن، ارائه امهات و اصولى در بيان مسائل فصول آنست كه اهل آن را به كار آيد، و روشنتر از آن براى نااهل سودى نبخشد بلكه سبب انحراف و اضلال و عناد او گردد.
▫️اين رساله از آغاز به «آغاز و انجام» شهرت يافت چنانكه سيد حيدر آملى در جامع الاسرار به آغاز انجام نام برده است، و لكن جناب خواجه آن را به اسم «تذكره» نام مىبرد كه تذكره در آغاز و انجام است، چنانكه در چند جاى ديباچه بدان نص دارد، و در تسميه آن به كريمه إِنَّ هذِهِ تَذْكِرَةٌ فَمَنْ شاءَ اتَّخَذَ إِلى رَبِّهِ سَبِيلًا، تبرك و تمسك جسته است.
▫️در اين رساله، در واقع سخن از شرح حال انسان در هر عالم است، جز اين كه در فصل دوم و هفدهم و برخى از مواضع ديگر در اثناى سخن، به اختصار و ايجاز از آغاز يعنى مبدأ تعالى و آمدن انسان از فطرت اولى اشارتى نموده است؛ نه بدان نحو كه مثلا در مبدأ و معاد شيخ رئيس و مولى صدرا از مبدأ بحث مىشود. لذا سزاوار است كه اين رساله را يكى از رسائل در #معرفت_نفس يعنى روانشناسى بشناسيم و بدانيم.
▫️براستى خيلى از جامعه اسلامى مسلمانان #شگفت است كه با چنين #ذخائر علمى كه تفسير #انفسى منطق وحى از آيات و رواياتاند، هنوز اعتلاى علمى به فهم خطاب محمدى (ص) نيافتهاند كه در حق آنان بايد گفت: اكثرى مردم سايهاى از طلعت دلاراى قرآن كريم را در وراى حجب گوناگون مىنگرند و اوحدى از آنان به ديدار جمال جانفزاى واقعى آن نائل مىآيند.
#اندیشه_بزرگان #اخلاق_و_عرفان
#بزرگداشت_خواجه_نصیرالدین
@almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #اخلاق_و_عرفان| عظمت #ماه_شعبان و مضامین #صلوات و #مناجات شعبانیه
🎙رهبر معظم انقلاب ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
#کلام_ولی
@almorsalaat
030-lozoomehadafdashtandarhowzeh@almorsalat.mp3
584.6K
💠#طلبه_موفق| ضرورت هدف داشتن در حوزه
🔷باید هر چند وقت یکبار مقدمه #علل_گرایش_به_مادی_گری استاد #شهید_مطهری مطالعه شود.
#پای_درس_استاد
#مدرسه_مجازی
#اهداف_چشم_اندازهای_حوزوی
@almorsalaat
♨️ ضرورت درک مقتضیات هر عصر
🔷 ائمه اطهار در هر زماني مصلحت اسلام و مسلمين را درنظر ميگرفتند و چون دورهها و زمانها و مقتضيات زمان و مکان تغيير ميکرد خواهوناخواه همانطور رفتار ميکردند که مصالح اسلامي اقتضا ميکرد
🔷 و در هر زمان جبههاي مخصوص و شکلي نو از جهاد بهوجود ميآمد و آنها با بصيرت کامل آن جبههها را تشخيص ميدادند.
🔷اين تعارضها نه تنها تعارض واقعي نيست، بلکه بهترين درس آموزنده است براي کساني که روح و عقل و فکر مستقيمي داشته باشند، جبههشناس باشند و بتوانند مقتضيات هر عصر و زماني را درک کنند که چگونه مصالح اسلامي اقتضا ميکند که يک وقت مثل زمان سيدالشهداء نهضت آنها شکل قيام به سيف به خود بگيرد و يک زمان مثل زمان امام صادق (ع) شکل تعليم و ارشاد و توسعه تعليمات عمومي و تقويت مغزها و فکرها پيدا کند و يکوقت شکل ديگر.
🔷 اِنَّ في ذلِک لَذِکري لِمَنْ کانَ لَهُ قَلْبٌ اَوْ اَلْقَي السَّمْعَ وَ هُوَ شَهيدٌ.
📚📖بیست گفتار ص132
#اندیشه_مطهر
#جهاد_تببین
@almorsalaat