⛔️ارتباط مدرسه توحید قم با انجمن حجتیه چیست؟؟!!
مدرسه توحید قم که در تصور خیلیها یک مدرسه موفق ترببتی است در مواقعی دست به رفتارهای شائبه برانگیزی از ارتباط با انجمن حجتیه زده است و الگوی تربیتیای شبیه الگوی انجمن حجتیه را پیگیری میکند.
مدیریت مدرسه علوی تهران را نیروهای انجمن حجتیه بر عهده دارند که سالهاست به فعالیت مشغول و تفکر انجمن حجتیه را در این مدرسه حاکم کردهاند. حال سوال این است که آیا ارتباط مدرسه علوی با مدرسه توحید قم، پرده از ارتباط پنهانی انجمن حجتیه و مدرسه توحید بر میدارد؟
علاوه بر این شائبههایی مبنی بر عضویت مدیران و موثران مدرسه توحید در انجمن حجیته وجود دارد که نیاز به شفافسازی دارد!
خبرهایی از حضور و بازدید مدیران توحید از مدرسه علوی تهران شنیده شده است که در صورت صحت، مراکز نظارتی و امنیتی باید اقدام عاجل و پیشگیری به منظور پاکسازی قم از این جریان منفور از نظر حضرت امام (ره) به عمل آورند.
🦊 @antirobah
🔻انجمن حجتیه، مصداق بارز ستون فقرات کار فرهنگی #دشمن
در بیانات اخیر رهبر انقلاب که در ارتباط تصویری با نمایندگان تشکلهای دانشجویی مطرح شد، به موضوع مهمی پرداخته شد که به یقین، یکی از مصادیق بارز آن انجمن حجتیه است:
«بعضیها هستند همهی سعیشان این است که در مبانی انقلاب ایجاد تردید کنند و نشانههای پیشرفت کشور را انکار کنند؛ با اینها با قوّت و با صراحت حرف بزنید، یعنی مرزتان را با اینها مشخّص کنید.
من هیچ توصیه نمیکنم با کسی که مبانی انقلاب را قبول ندارد و ایجاد تردید در این مبانی میکند و دشمن را تزئین میکند و راه غلط را در مقابل پای ما میگذارد، با مماشات رفتار کنیم؛ نخیر، آنجا با صراحت رفتار کنید، با قوّت رفتار کنید.
و این [هم] که تردید ایجاد کنند، این ستون فقرات کار فرهنگی دشمن است؛ این، آن لُبّ جنگ نرم دشمن است که ایجاد تردید کنند. اگر کسی هم در مجموعهی کشور، داخل کشور همین کار دشمن را انجام میدهد، طبعاً باید در مقابل او ایستاد. بالاخره کسانی به دشمن کمک میکنند؛ یعنی تزئین میکنند دشمن را.»
۹۹/۲/۲۸
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹الگوهای آموزشی مدارس انجمنی چیست؟ پیشینهی تاریخی این افراد چه کسانی هستند؟
#انجمن_حجتیه
🦊 @antirobah
📕روایتی از #احیای_یک_انجمن ...
💢 انجمن حجتیه در سال 1335 به بهانه مبارزه با #فرقه_بهائیت تاسیس شد و در ادامه فعالیتهای خود بهجای اینکه در مقابل رژیم دستنشانده پهلوی که حامی اصلی بهائیت بود ایستادگی کنند در مقابل انقلاب و انقلابیگری ایستادند.
💢 در سال 1362 تقابل و درگیری تفکر منحرف #انجمن_حجتیه با تفکر اسلام ناب شدت گرفت و با سخنرانی حضرت امام(ره) در همان سال، اعضای انجمن اعلام تعطیلی کردند.
و این تعطیلی آغازی بود برای فعالیت مخفی و جدید اعضای انجمن...
🦊 @antirobah
📕روایتی از #احیای_یک_انجمن ...
(قسمت دوم)
⭕️ پس از تعطیلی انجمن در سال 1362 فعالیت انجمن متوقف شد اما مدتی بعد فعالیتهای اعضای #انجمن_حجتیه در بین مردم بهصورت مخفیانه شروع شد و اعضای انجمن دوباره دور هم جمع و به پرورش افراد مشغول شدند.
💢 نکته قابل توجه این است که شاگردان جدید انجمن حجتیه مخفی، با شاگردان انجمنی که دوران انقلاب پرورش یافته بودند فرق میکردند. شیخ حلبی معتقد به #وحدت بین شیعه و سنی بود اما افراد انجمن جدید شبیه شیعیان انگلیسی قائل به #وحدت_شکنی و لعن علنی هستند...
#تشیع_انگلیسی
🦊 @antirobah
📕روایتی از #احیای_یک_انجمن ..
(قسمت سوم)
🔻 وقتي انجمنیها به موضع انفعال افتادند نيروهای تربيت شده در انجمن، پس از انقلاب به سه دسته تقسيم شدند:
👈1- از دسته اول برخي مانند آقاي پرورش، دكتر صادقي، استاد دانشكده الهيات مشهد، عبدالكريمي، استاد دانشگاه مشهد، مهندس مصحف و بسياري ديگر به انقلاب پيوستند. در ميان اينان، جواناني نيز حضور داشتند كه دست كم چند سالي انجمن را تجربه كرده و به صف انقلابيان پيوسته بودند. برخي نيز مانند آقاي طيب كه مسووليت برگزاري مراسم سخنرانيها را در تهران بر عهده داشت، نه تنها به انقلابيان پيوستند، بلكه به نوعي در برابر انجمن هم قرار گرفتند.
👈2- دسته دوم در برابر انقلاب بيتفاوت ماندند.
👈3- دسته سوم به انتقاد از انقلاب پرداخته و به صف مخالفان – از نوع ديندار – پيوستند. این دسته در واقع دشمنان نظام و رهبری و انقلاب اسلامی هست و به تعبیری دشمنان واقعی اسلام هستند.
🦊 @antirobah
آنتی روباه
⛔️ارتباط مدرسه توحید قم با انجمن حجتیه چیست؟؟!! مدرسه توحید قم که در تصور خیلیها یک مدرسه موفق تر
💰سرمایهدارترین تشکیلات مذهبی
هرچند که انجمن در آغاز شروع به کار خود از نظر اقتصادی وضعیّت مناسبی نداشت، امّا این هنر را داشت که علاوه بر گرفتن وجوهات از مراجع تقلید، به مرور زمان با بازار و اصناف ارتباط برقرار نموده و از آنان نیز کمک بگیرد.
رشد اقتصادی برخی از نیروهای تربیت یافته انجمن به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی، و نفوذ آنان در برخی از گلوگاه های اقتصادی کشور، سبب شد تا انجمن حجتیّه هم اکنون از نظر اقتصادی نه تنها ضعفی نداشته باشد، بلکه به یکی از سرمایهدارترین گروههای مذهبی تبدیل شود.
برخی از کارخانهها، شرکتها و موسّسات، #مدارس_غیرانتفاعی، انتشارات و تولیدات محصولات فرهنگی و هنری، منابعی برای رشد اقتصادی بیش از پیش انجمن هستند.
طبیعی است که تلاش برای جذب نیرو از طرق مختلف، یکی از اصلیترین موضوعات خرج این سرمایه خواهد بود.
🦊 @antirobah
🔸در مدارس انجمنی چه چیزی یاد بچهها میدهند؟!
👈جهاد، بی جهاد
حجتالاسلام هادی مفتح:
«يكی ازخواهرانم در دبيرستان اسلامی فخريه درس میخواند كه مديرش، استاد انجمن ضدبهائيت بود... او خودش خواهرم را باماشين به جلسات انجمن حجتيه میبرد و بر میگرداند. برادرهايم بسيار به پدر اعتراض میكردند كه: «چرا اجازه میدهيد او به اين جلسات برود؟میدانيم اينها مورد قبول شما نیستند.»
پدرم میگفتند:"اجازه بدهيد خودش متوجه اشكالشان بشود."
ولی پدرم هرهفته كل مباحث مطرح شده در آن جلسه را از خواهرم میپرسيدند و اگر مطالب انحرافی يا اشتباهی در صحبتهای مطرح شده میديدند، موضوع را برای خواهرم تحليل و تفسير نقد میكردند.
اين برخوردها باعث شد كه چند ماه قبل ازانقلاب، درجلسهای كه قرار بود خواهرم سخنرانی كند، صحبتهايش را با اين جمله از نهج البلاغه آغاز كرد: «جهاد دری ازدرهای بهشت است كه خداوند آن را بر روی اوليای خاصّ خودگشوده است.»
ظاهراً به او تذكر داده بودند که چرا صحبت از جهاد و مبارزه میكنی و ما در اين جلسات صحبت از اين چيزها نداريم؛لذا خواهرم سخنرانیاش را نيمهتمام گذاشت و به منزل برگشت و ديگر هم به آن جلسات نرفت.»
(کیهان۹۱/۹/۲۷)
🦊 @antirobah
به نقل از پونز:
🔸 استراتژی لاک پشت بدون لاک بیخ گوش انقلاب
⭕️ در هور لاک پشتهایی زندگی میکنند که لاک ندارند و زمانی که کنار هور مینشینی، احساس میکنی که چیزی شبیه موش است که به این سو و آن سو میرود.
⭕️ این لاکپشتهای بدون لاک برای گرفتن طعمه از یک استراتژی هدفمند استفاده میکنند، ابتدا به طمعه نزدیک میشوند و شروع به لیس زدن آن میکنند.
⭕️ شاید این لمس زبانش ابتدا برای طمعه لذتبخش باشد اما این کار او موجب میشود که بیحسی موضعی در طمعه ایجاد شود. زمانی که بیحسی رخ داد، کاملا بدون اینکه طعمه متوجه شود، دست یا پا را میکند و با خود میبرد.
⭕️ اوضاع و احوال امروز قم دقیقا شبیه به این اتفاقات است و بی حسی موضعی جریان انقلابی خبر از فردایی دردناک دارد. جریانهای مختلف فعالیتهای زیادی را در قم شروع کردند.
⭕️ حلقات مخفی انجمن حجتیه در قم، حلقات مخفی شاگردان سروش در خیابان گلستان قم، حلقات مخفی طیف تشیع انگلیسی در صفائیه-آزادگان و 15 خرداد، حلقات مخفی اصلاحطلبان در میدان مفید، حلقات مخفی احمدالحسنیها در پردیسان و آذر، حلقات مخفی احمدینژادیها در خیابان آذر حلقات مخفی کارگزارانیها در زنبیل آباد قم، جلسات مخفی #لابی_قدرت و رسانهایهای وابسته به دولت در بلوار امین، جلسات مخفی جریان فقه سکولار در باجک و ...
⭕️ برنامهریزی جریان انقلابی و فعالان انقلابی در چه اندازه است؟ در خواب خرگوشی هستند که ان شالله زودتر خدا بیدارشان کند.
🦊 @antirobah
به نقل از روزنه:
متن پیام جناب #جواد_شهرستانی خطاب لاریجانی و نکات قابل تأمل آن!
💥فیه تأمل
🔻🔻🔻
صدیق ارجمند، فرزانه گرانقدر جناب آقای دکتر لاریجانی (دام عزه)
با سلام و تحیت، توفیق مدام و عمر باعزت و سربلندی را از خداوند سبحان برای حضرتعالی مسئلت دارم، اکنون که پس از سه دوره متوالی حضور مقتدرانه در صحنه قانون گذاری با تعهدی مومنانه و رعایت انصاف و اعتدال این مرحله از زندگی پربار را به پایان می برید، لازم می دانم از توجه شایسته شما به امور مختلف بلده طیبه کریمه اهل بیت علیهم السلام و سعی بلیغ در جهت سامان دهی به ابعاد مختلف نیازهای این استان تقدیر کنم.
تردیدی نیست که روزگار ریاست مجلس، از درخشان ترین مراحل زندگی پربار و سرشار از خدمات صادقانه شماست. کوشش در جهت وفاق خردمندانه قوای سه گانه، توجه به منویات مراجع عظیم الشان و علمای عالیقدر حوزه های علمیه، اقدام برای تمشیت امور فرهنگی و مذهبی و عمرانی و یاری رسانی به مراکز علمی، فکری و فقهی در گستره جامعه و حوزه ها و اهتمام در جهت کاستن از تنش های سیاسی و اجتماعی در موارد بسیار حساس از جمله موارد یادکردنی کارنامه درخشان جنابعالی است. مزید توفیقات الهی را بر ادامه متعهدانه در خدمت به اسلام و نظام جمهوری اسلامی برایتان مسئلت دارم.
جواد شهرستانی
🔶حاشیهنگاری اختصاصی روزنه بر پیام جناب شهرستانی🔶
افشاگری ناخواسته حجتالاسلام شهرستانی در خصوص پشتیبانی علی لاریجانی از برخی مراکز فقهی!
علی لاریجانی از مجلس شورای اسلامی رفت. با سرافکندگی و بدون حمایت مردمی هم رفت و همین امر باعث شد شاخه حوزوی شبهجریان اعتدال فعال شود و با پیامپراکنی و همچنین تحریف پاسخهای مراجع عظام تقلید به نامه علی لاریجانی اقدام به بازسازی چهره شکستخورده همقطاریشان کنند.
یکی از افرادی که در این راستا گام برداشت آقای حجتالاسلام جواد شهرستانی بود.
با توجه به اینکه هویت حوزوی ایشان غالبا در نمایندگی حضرت آیتالله العظمی سیستانی خلاصه میشود و هر اقدام ایشان خواسته یا ناخواسته به پای آن مرجع عالیقدر نوشته میشود باید دید که آیا تقدیر و تمجیدهای جناب شهرستانی مورد تأیید آن مرجع بزرگوار نیز هست یا خیر.
گذشته از این نکته؛ جناب آقای شهرستانی در ضمن تمجیدنامهای که برای لاریجانی نوشتند به امری مهم اشاره کرد و «یاریرسانی به مراکز علمی، فکری و فقهی در گستره جامعه و حوزهها» را یکی از خدمات وی عنوان کرد.
طی 12سال ریاست علی لاریجانی گزارشی مبنی بر یاریرسانی وی به مراکز فقهی انقلابی در حوزه علمیه قم دریافت نشده است و بخشی از حمایتهای لاریجانی از برخی چهرههای همسو با او آشکار بوده است. (مثل انتصاب آقای جعفریان به ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی خدماتی که به سایر دوستان و آشنایان ارائه شده!) اما به هرحال باید دید که «یاریرسانیهای» جناب لاریجانی و الطاف وی از چه جنسی بوده؟
متبادر از لفظ حمایت و «یاریرسانی» آن هم در اوضاع فعلی ممکن است #یاریرساندنهای_مالی باشد. طبعا منظور آقای شهرستانی، دعای لاریجانی برای مراکز فقهی که نبوده است!
اگر پشتیبانی مالی در کار بوده؛ به چه میزان بوده؟
همچنین حمایتهای مالی احتمالی یا سایر حمایتها؛ شامل کدام مؤسسه فقهی و پژوهشی شده است؟
و آیا این یاریرساندنها تأثیری در تعریف و تمجیدهای امروز برخی چهرههای حوزوی از وی دارد؟
در پایان به جناب لاریجانی باید گفت که آخرین روز مسئولیت اولین روز بررسی کارنامه و پاسخگویی نسبت به آن است.
ایشان در این ایام باید پاسخ دهد که حمایتهای وی از کدام طیف حوزوی است و چرا گزارش شفافی مبنی بر حمایتهای وی از مراکز فقهی وجود ندارد؟
همچنین جناب شهرستانی نیز پاسخ دهند که کدام مؤسسه و مرکز از حمایتهای آقای لاریجانی بهرهمند گشتهاند و آیا مجموعههای تحت تکفل شخص ایشان نیز مورد حمایت بودهاند؟
باید روشن شود بیتالمال مسلمین و بودجه عمومی کشور (از ردیف های رسمی و حمایتی گرفته تا بودجه خارج از شمول) صرف کدام مراکز شده است؟
چرا باید یک عده از ما بهتران، بدون اطلاع بدنه حوزه، ویژهخواری نمایند و موجب بدنامی و زیر سؤال رفتن نهادهای عالی حوزه و عموم روحانیت گردند؟
بدیهی است این شفافسازی گذشته از رفع ابهام نسبت به عملکرد ۱۲ ساله آقای لاریجانی، موجب ابهامزدایی از اقدامات شخص آقای شهرستانی و مهمتر از آن افزایش اعتبار دفتر حضرت آیتالله سیستانی در قم کمک شایانی خواهد کرد و بیپاسخ گذاشتن پرسشهای متین و منطقی در این زمینه آثار منفی در ذهنیت طلاب و حوزه علمیه خواهد داشت.
🦊 @antirobah
⭕️ دنیا به سمت حکومت جهانی امام عصر(💖عج)پیش می رود
✔️ این کانال شما را #بشارت به نزدیکی #ظهور 🌸 می دهد
👌 اخبار ثانیه به ثانیه ظهور را از ما دریافت کنید
💠 به همراه هزاران مطلب از #روایات_هنگام_ظهور و #شخصیت_های_ظهور ، #مهدویت ، #فراماسونری، #صهیونیست، #بیوتروریسم ، #توطئه_های_جهانی_و_داخلی
#هنگام_ظهور ، #جنگ_نرم
👇👇👇
🔻 ظهور بسیار نزدیک است
http://eitaa.com/joinchat/1868365824Cc143ee8600
1_67699735.mp3
6.5M
🔸 خلوت ...
#تنها_گزینه روی میز دل است
هر وقت که میگیرد
هر وقت که #تنگ میشود
هر وقت که #بغض میکند
هر وقت که #خسته میشود
هر وقت که دیگر می بُرد...
🔸باید برود #شب هنگام زانو بزند مقابل معبود و به خاک بمالد خواسته هایش را... و رضا دهد به آنچه که خدا خواهد که شاید آزاد شود از #زندان_نفس...
که شاید پر پروازی به او دهند...
که شاید...
🔹و در این خلوت هاست که یکی اذن شهادت، دیگری برات کربلا، دیگری آدم شدنش را از خدا میخواهد و میگیرد.
🔹 أبكي لخروج نفسي...
أبكي لظلمة قبري...
أبكي لخروجي من قبري عريانا ذليلا....
🦊 @antirobah
🚸مدارس مذهبی، کمپهای #انجمن_حجتیه⛔️
#قسمت1
🎓 سالیان سال است، آغاز #پاییز🍂🍁 با #بازگشایی_مدارس گره خورده و هر یک تداعیگر دیگری است. به این مناسبت مسئله #نفوذ انجمنحجتیه در #مدارس کشور را بررسی میکنیم.📌
🎤اگرچه در مورد این موضوع کم و بیش صحبت شده اما این بار از نگاه #معلمی که از کودکی در این فضا رشد یافته و هماکنون نیز در مدارسی با حضور #معلمان_انجمنی مشغول به تدریس است، به آن میپردازیم. البته این معلم مطلع و فعال، به دلیل مسائل شخصی و برخی موانع اجتماعی در محیط کار، از درج مشخصات شخصی خودداری کردهاند. آنچه در ادامه میخوانید، #مصاحبه اختصاصی روشنا با یکی از معلمان و پرورشیافتگان در محیطی با تفکرات انجمنحجتیه است:👇
❓ظاهراً #تشکیلات انجمنحجتیه سالهاست #تعطیل اعلام شده، اما همچنان ردپای فعالیتهایش به چشم میخورد، نظر شما در این زمینه چیست؟ این فعالیتها در چه حوزهای بیشتر است؟
👤بله، انجمن همچنان فعالیت دارد و فعالیتها به این صورت است که مثلاً #جلساتی میگذارند و از بچهها در سنین مختلف، تستهایی میگیرند و بنابر نتیجه میگویند در چه کلاسها و جلسات قرآنی شرکت کنند. این جلسات قرآنی و اعتقادی با چارچوب مشخصی پیش میرود و در روانخوانی یا ترجمه قرآن خلاصه نمیشود. به جز جلساتشان که از قدیم بوده و هست، مدرسه هم دارند، چون وقتی از بچگی روی افراد کار کنند، در بزرگسالی طوری میشوند که انجمن میخواهد. پس بعد از فارغالتحصیل شدن از مدرسه، باز هم جلساتشان ادامه دارد.
❓همانطور که فرمودید به جز جلسات مختلف، در مدارس -یعنی در حوزه آموزش و پرورش- هم فعالیت دارند، شما با توجه به شغلتان (معلمی) در اینباره چه میدانید؟
👤در این زمینه معمولاً فردی کار میکنند؛ یعنی اگر به مدرسه خاصی بروید و بگویید آیا کار انجمنی انجام میدهید؟ میگویند نه. اما در یکسری مدارس خاص، بالأخره یک نفر هم شده، اهداف انجمن را پیش میبرد که البته همین یک نفر خیلی قوی است. به عنوان مثال، معلم را به صورت قراردادی جذب میکنند و اصلاً اسم و رسمش را به گزینش نمیفرستند. موارد زیادی وجود دارد (مثلاً برای درس دینی و...) که معلم انجمنی به راحتی تدریس میکند و اسمش هم در جایی ثبت نیست.
در مدارس بسیار ماهرانه عمل میکنند به گونهای که #فرزندان خانوادههای #مذهبی -که بدون هیچ گرایش انجمنی- در مدرسه مذهبی ثبت نام کردهاند، وقتی تحصیلات ابتداییشان تمام شد، به خاطر گرایشهایی که معلم در آنها ایجاد کرده به جلسات انجمن میروند. خانواده هم فکر میکند یک جلسه مذهبی است. #جلسات_اعتقادی هم که #پوششهای زیادی میتواند داشته باشد، پنجشنبهها، محرم، تاسوعا، عاشورا، میلادها و شهادتها جلسه دارند. حتی روزهای عادی هم کلاس میگذارند. پدر و مادرها هم میگویند #جلسه_مذهبی است دیگر، چرا نرود؟ برود یک چیزی یاد بگیرد.
البته از نظر مذهبی خیلی خوب کار میکنند، اما #مبانی_فکری را هم به سمت خود تغییر میدهند. یک وقت میبینیم بچهای با توانایی بالا در فن بیان و اطلاعات زیاد در مورد شئونات شیعی، فعال انجمنی شدهاست. انجمنحجتیه، قوی کار میکند حتی اگر گزینش صلاحیت معلم انجمنی، نیاز به بررسی داشته باشد، کاملاً میدانند چطور قبول شوند، چون هر سؤالی بپرسند، بلدند. از آن طرف، چیزهای دیگری هم بلدند که رو نمیکنند و به وقتش، آنهایی که نیتشان #تخریب است، خود را نشان میدهند. البته بعضیهایشان آن اول از بزرگان بودند که با نیت مبارزه با #بهائیت، انجمن را راه انداختند، اما حالا در مدارس نیروهایی به عنوان معلم میفرستند که با تأثیرگذاری تدریجی، بچهها را جذب کنند.
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 اعتراف مامور سابق CIA سازمان جاسوسی آمریکا: آیتالله مصباح بزرگترین دشمن ماست!
🔻 مارک گرشت مأمورسابق CIA در خاورمیانه:
🔹 بگذارید راحتتان کنم، تنها مانع ما برای ایجاد دموکراسی (آمریکایی سازی) ایران، آیت الله مصباح یزدی است، فقط آیت الله مصباح یزدی!
🔹 او تنها کسی است که دموکراسی(آمریکایی) را به چالش کشیده است..
🔹پینوشت: حالا مشخص می شود تخریب روحانیون و علمای انقلابی مخصوصا آیت الله مصباح از کجا نشأت می گیرد!
🔹 مزدوران آمریکایی در رسانه های داخلی مخصوصا رسانه های اصلاح طلب با تخریب حوزه های علمیه و آیت الله مصباح یزدی پادویی و مزدوری آمریکایی ها را می کنند.
🦊 @antirobah
🥀پانزده خرداد در عین حالی که مصیبت بود لکن مبارک بود برای ملت، که منتهی شد به یک امر بزرگی و آن استقلال کشور و آزادی برای همه مملکت.
🔻امام خمینی(ره)
🦊 @antirobah
✳️طایفه تحجر/1
◀️امام در مواجهه با جریان #انجمن_حجتیه
🔹«انجمن حجتیه» نامی معروف در میان جریانات مذهبی و سیاسی چند دهه اخیر است. این جریان با استفاده از ظرفیت #مهدویت و همچنین تهییج جوانان و عموم مردم به مبارزه علیه #بهائیت توانست طرفدارانی را گرد خود جمع کند. این جریان پیش از پیروزی #انقلاب_اسلامی جنبه غیرسیاسی و #سکولار به خود گرفت که البته در برخی مواقع حساس تاریخی به طرز عجیبی به موضعگیری سیاسی رسید و علیه #جامعه_انقلابی خطاب به شخص #شاه نامهنگاری کردند:
🔸« جامعه روحانيت ايران از اعمال خائنانه گروه بيدين و ضد وطنی که بلوای #پانزدهم_خرداد را بر پا کردند، ابراز تنفر و انزجار میکند و ارادت خالصانه #اعلیحضرت_همايونی را به خاندان نبوت تصديق و تأييد دارد و آن اعلیحضرت را حامی دين اسلام و پيرو مذهب جعفری میشناسد و مورد تکريم و احترام جامعه روحانيت و خادمان مکتب اسلامي هستند و ـ ان شاء الله ـ ساليان سال سلامتی وجود اقدس شهرياری باقی و برقرار باشد...»(نامه انجمن حجتيه خطاب به محمدرضا شاه، (آرشيو، سند 722/ 19ه، 31/ 4/ 1354) برگرفته از قصه هويدا،ص200، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی)
🔹این جریان با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری #امام_خمینی قدس سره الشریف ضعیفتر از قبل شد و پس از پارهای تغییرات و به تدریج جلساتش رو به تعطیلی کشید و در پی سخنرانی امام خمینی(ره) در اول مرداد سال 1362 به طور رسمی اعلامیه تعطیلی داده است:
« یک دسته دیگر هم که تزشان این است که بگذارید معصیت زیاد بشود تا حضرت صاحب بیاید. حضرت صاحب مگر برای چه میآید؟ حضرت صاحب میآید معصیت را بردارد ما معصیت کنیم که او بیاید؟ این را بردارید. برای خدا اگر مسلمید و برای خاطر کشورتان اگر ملی هستید این دسته بندیها را بردارید». (21 تیر 1362، صحیفه امام ، ج17، ص534)
🔸ذکر این نکته ضروری است که امام از سالها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به #جریان_حجتیه دید مثبتی نداشتند و این در پاسخ به نامه آقای #گرامی مشهود است:
«..نسبت به شخصی که سئوال شده بود(شیخ #محمود_حلبی) جلساتش ضررهایی دارد؛ از وقتی مطلع شدم تایید از او(شیخ محمود حلبی) نکرده ام و نخواهم کرد انشاءالله»(1350ه.ش.، همان، ج2،ص 357)
🔹این دیدگاه امام پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز وجود داشت و ایشان در آن برهه نیز نسبت به عملکرد انجمن حجتیه خوشبین نبودند. آقای محمدجواد صاحبی از مرحوم آیتالله خزعلی نقل میکند:
« بعد از انقلاب روزی با مرحوم #شهید_مطهری خدمت امام رسیدیم. آنجا این موضوع مطرح شد که انجمن یک جمع متشکلی است که در سراسر ایران نفوذ دارد و خدماتی داشته است و اینک می خواهد این نیرو را در اختیار انقلاب و نهادهای انقلابی قرار دهد. امام فرمودند: من خیلی به اینها خوش بین نیستم و اندیشه و افکارشان را برای انقلاب خطرناک می بینم و لذا همکاری و استفاده از اینها را در پستهای کلیدی جایز نمی دانم و خوف این دارم که مسیر انقلاب را تغییر دهند و تاثیر سوئی داشته باشند. به امام عرض کردم: سعی می کنم با تماس با آقای حلبی ودیگران، آنها را در مسیر انقلاب قرار دهم. امام فرمودند: اگر شما چنین اعتمادی داری و می توانی، برو و انجام بده. من این سخن امام را به نمایندگی از سوی ایشان حمل کردم و رفتم و در جاهایی صحبت کردم و گفتم که امام به من نمایندگی داده است. بعدا امام فرموده بود که آقای #خزعلی هیچگونه نمایندگی از جانب من ندارد و من روی آن مواضع خودم ایستادهام.» بعد از آن آقای خزعلی رسما اعلام کرد که این حرفها از خود من است و بنده هیچگونه مسئولیت یا نمایندگی از جانب ایشان ندارم...
🔸در همان ایام روزی آقای #سیدحمید_روحانی به من گفت که : آقای خزعلی تعداد زیادی از اسناد و مدارک را خدمت امام آورده بود. او به امام توضیح داد که اینها اسناد و برکات و خدمات انجمن حجتیه است آورده ام تا شما ببینید اینها چه کار کرده اند و توصیه کنید که در انقلاب از اینها استفاده کنند. امام فرموده بودند: آقای خزعلی من اینها را می شناسم و نیازی به دیدن نیست، اینها را جمع کنید ببرید. من نظرم همان چیزی است که اعلام کرده ام.(در کشاکش سیاست و فرهنگ، خاطرات محمدجواد صاحبی،ص 159-158)
📝بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
🦊 @antirobah
✳️طایفه تحجر/2
◀️امام در مواجهه با جریان #انجمن_حجتیه
🔹مرحوم #آیتالله_خزعلی این خاطره را با مقداری تفاوت اینگونه نقل میکنند:
بنده نه هیچ وقت حجتیهای بودهام و نه هستم. یک #مسلمان_انقلابی هستم و در این مسیر حتی اگر فرزندم هم خلاف عمل کند، او را طرد خواهم کرد، کما اینکه کردم. در #تاریخ_اسلام هم بهتر از امام رهبری را سراغ ندارم و لذا با هر کس که با امام مخالف باشد ذرهای مماشات نخواهم کرد.در مورد انجمن حجتیه، بین فضلا و علما بحثهایی مطرح بود. #شهیدمطهری معتقد بودند: هر چند اینها در اعتقاداتشان انحرافاتی دارند، اما عمیقاً به امام زمان(عج) معتقدند و لذا باید با امام صحبت کنیم که راهی برای جذب اینها به انقلاب پیدا کنیم و طرد آنان کار صحیحی نیست. آقای مطهری برایشان کاری پیش آمد و به مشهد رفتند و خدمت امام رفتم و موضوع را با ایشان مطرح کردم. امام فرمودند شما از طرف من نماینده باش و برو و با آنها صحبت کن.
🔸آقای مطهری که از #مشهد برگشتند و موضوع را برایشان گفتم، بسیار خوشحال شدند. از آن به بعد بنده به عنوان نماینده امام در #انجمن_حجتیه شرکت میکردم و مرتباً هم از قضایای انجمن به ایشان گزارش میدادم. بعدها مسائلی پیش آمدند که امام نسبت به اینها بدبین شدند و به من فرمودند که دیگر به نمایندگی از طرف من نزد آنها نروید. من هم اطاعت امر کردم.(باشگاه خبرنگاران جوان 2 مهر 1394)
🔹البته همانطور که پیش از این گفته شد دید منفی امام قدس سره الشریف نسبت به انجمن حجتیه سالها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و حداقل از سال 1350 وجود داشته و این موضوع مربوط به بعد از انقلاب نمیشود و با توجه به این نکته و همچنین روایت متناقض آقای صاحبی؛ نمایندگی مرحوم آیتالله خزعلی از جانب امام (با وجود اطمینان به صداقت ایشان) محل تردید است اما نکته اساسی که نمیتوان در آن تردید کرد؛ فراست و تیزهوشی امام در برابر جریان های منحرف بود که با قاطعیت و بدون تسامح در جریان بود.
🔸امام در ادامه نیز با نقد اندیشه خط فکری سادهانگارانه و البته خطرناک انجمن حجتیه نسبت به برپایی حکومت آینده نگرانه هشدار میدهند و چنین می گویند:
« یک دسته دیگرى بودند که مىگفتند؛ هر حکومتى اگر در زمان #غیبت محقق بشود، این #حکومت باطل است و برخلاف اسلام است. آنها مغرور بودند. آنهایى که بازیگر نبودند، مغرور بودند به بعضی روایاتى که وارد شده است بر این امر که هر عَلَمى بلند بشود قبل از #ظهور حضرت، آن علم، علم باطل است. آنها خیال کرده بودند که نه، هر حکومتى باشد، در صورتى که آن روایات [اشاره دارد] که هرکس علم بلند کند با علم مهدى، به عنوان «مهدویت» بلند کند، [باطل است.]» (14فروردین1367، همان، ج21،ص14)
🔹برخورد با این جریان انحرافی آنقدر مهم بود که امام خمینی قدس سره الشریف در روزهای آخر عمر شریف خود به مبارزه با مبانی آنان میپردازند و اینگونه میفرمایند:
«..این معنا که ما دیگر معصیت بکنیم تا پیغمبر بیاید، تا حضرت صاحب بیاید! حضرت صاحب که تشریف مىآورند براى چى مىآیند؟ براى اینکه گسترش بدهند #عدالت را، براى اینکه حکومت را تقویت کنند، براى اینکه فساد را از بین ببرند. ما برخلاف آیات شریفه قرآن دست از نهى از منکر برداریم، دست از #امر_به_معروف برداریم و توسعه بدهیم گناهان را براى اینکه حضرت بیایند؟ حضرت بیایند چه مىکنند؟ حضرت مىآیند مىخواهند همین کارها را بکنند. الان دیگر ما هیچ تکلیفى نداریم؟ دیگر بشر تکلیفى ندارد، بلکه تکلیفش این است که دعوت کند مردم را به فساد؟... نه شما دست بردارید از تکلیفتان، نه اینکه شما دیگر تکلیف ندارید.» (همان)
📝بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
🦊 @antirobah
✳️طایفه تحجر/3
◀️امام در مواجهه با جریان #انجمن_حجتیه
🔸حضرت امام (ره) این تفکر را محصول دست پرنفوذ #استعمار در جوامع اسلامی میدانند و با قبول اینکه شاید ما توان برقراری عدالت در سراسر جهان را نداشته باشیم اما تکلیف از ما ساقط نیست، بیان میدارند:
«اما مساله این است که دست سیاست در کار بوده؛ همان طور که تزریق کرده بودند به ملتها، به مسلمین، به دیگر اقشار جمعیتهاى دنیا که سیاست کار شماها نیست؛ بروید سراغ کار خودتان و آن چیزى که مربوط به سیاست است، بدهید به دست امپراتورها. خب، آنها از خدا مىخواستند که مردم غافل بشوند و سیاست را بدهند دست #حکومت و به دست ظلمه، دست آمریکا، دست شوروى، دست امثال اینها و آنهایى که اذناب اینها هستند و اینها همه چیز ما را ببرند، همه چیز مسلمانها را ببرند، همه چیز مستضعفان را ببرند و ما بنشینیم بگوییم که نباید #حکومت باشد، این یک حرف ابلهانه است، منتها چون دست سیاست در کار بوده، این اشخاص غافل را، اینها را بازى دادند و گفتند شما کاری به سیاست نداشته باشید، حکومت مال ما، شما هم بروید توى مسجدهایتان بایستید نماز بخوانید! چه کار دارید به این کارها؟»(همان)
🔹امام خمینی قدس سره الشریف خطر #انجمن_حجتیه را آنقدر نزدیک و جدی میدیدند که در خطابی مشفقانه به #شورای_محترم_نگهبان فرمودند:
« حواستان را جمع کنید که نکند یکمرتبه متوجه شوید که #انجمن_حجتیهایها همه چیزتان را نابود کرده اند. من به شما آقایان علاقه مندم ولی لازم می دانم گاهی که مسئله ای را می بینم تذکر دهم. »(1367 ه.ش.)
🔸آخرین تعریض حضرت امام خمینی (ره) به این جریان را هم باید در نامه تاریخی و ماندگار ایشان به روحانیون معروف به « #منشور_روحانیت » که در تاریخ سوم اسفند 1367 نگاشته شده است، جستوجو کرد. ایشان در آن نامه به واقعه تحریم چراغانی نیمهشعبان سال 1357 برای اعتراض به کشتارهای رژیم سفاک شاهنشاهی اشاره میکنند و مواجهه انجمن حجتیه با آن را توضیح میدهند:
🔹«دستهاى دیگر از #روحانىنماهایى که قبل از #انقلاب دین را از سیاست جدا مىدانستند و سر به آستانه دربار مىساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفى که براى اسلام آن همه زجر و آوارگى و زندان و تبعید کشیدند، تهمت #وهابیت و بدتر از وهابیت زدند. دیروز، #مقدسنماهاى_بیشعور مىگفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز مىگویند مسؤولان نظام کمونیست شدهاند! تا دیروز مشروبفروشى و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان براى ظهور امام (ره) زمان- ارواحنا فداه- را مفید و راهگشا مىدانستند، امروز از اینکه در گوشهاى خلافشرعى که هرگز خواست مسؤولان نیست رخ مىدهد، فریاد «وا اسلاما» سر مىدهند!
دیروز «حجتیهاى»ها #مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات، تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانى نیمهشعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شدهاند!
🔸« #ولایتىهاى_دیروز که در سکوت و #تحجر خود آبروى اسلام و مسلمین را ریختهاند و در عمل پشت پیامبر(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت را شکستهاند و عنوان ولایت برایشان جز تکسب و تعیش نبوده است، امروز خود را بانى و وارث ولایت نموده و حسرت ولایت دوران شاه را مىخورند!
🔹راستى اتهام #آمریکایى و #روسى و #التقاطى، اتهام حلال کردن حرامها و حرام کردن حلالها، اتهام کشتن زنان آبستن و حِلیت قمار و موسیقى از چه کسانى صادر مىشود؟ از آدمهاى لامذهب یا از #مقدسنماهاى_متحجر و بیشعور؟! فریاد تحریم نبرد با دشمنان خدا و به سخره گرفتن فرهنگ شهادت و شهیدان و اظهار طعنها و کنایهها نسبت به مشروعیت نظام کار کیست؟ کار عوام یا خواص؟ خواص از چه گروهى؟ از به ظاهر معممین یا غیر آن؟ بگذریم که حرف بسیار است. همه اینها نتیجه نفوذ بیگانگان در جایگاه و در فرهنگ حوزههاست و برخورد واقعى هم با این خطرات بسیار مشکل و پیچیده است.» (صحیفه امام، ج21، ص275)
🔸لحن خطاب ایشان و روحانینما خواندن صاحبان این تفکر، نشان از خطر جدی آنان برای جریان اصیل مذهبی و انقلابی دارد و انحرافیبودن آن را به خوبی نمایان میسازد.
📝بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی.
🦊 @antirobah
🔴 چرا در #وجوهات صبر نمیکنید؟!
آیت الله مصباح: «اگر در رژیم شاه به شماها یک صدم آنچه امروز درسایه این نظام، آبرو و عزت پیدا کردهاید، داده میشد وظیفه شرعی خود نمیدانستید که از شاه ترویج کنید؟ با مختصر احترامی که گاهی از روحانیت و اسلام به خاطر مقاصد خودش میکرد، عدهای وظیفه میدانستند که از «شاهنشاه اسلام پناه!» ترویج کنند و میگفتند یک کشور و پرچمدار شیعه داریم! آیا نظام اسلامی به اندازه شاه طرفدار شیعه نیست؟! ...
اگر شما رأس حکومت قرار میگرفتید، بهتر ازاین عمل میکردید؟ یا ترجیح میدادید که همان حکومت شاه باشد؟!گاهی میگویند: ماچون نمیتوانیم بهتر از این عمل کنیم میگذاشتیم همان حکومت شاه باشد و هرچه میخواهد بشود تا خود امام زمان(عج) بیاید و اصلاح کند!
چطور شما برای تصرف دراموال امام صبر نمیکنید تا ایشان بیاید؟! این همه سهم امامهایی که در طول عمرتان مصرف کردید، چرا احتیاط نکردید که شاید امام زمان راضی نباشد؟ مگر گرفتن سهم امام از شئون امامت و حکومت نیست؟ آیا وجوب امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از کیان اسلامی و حقوق مسلمین را هم مشروط به آمدن امام زمان میدانید؟!»
(گفتمان مصباح،ص۱۶۷)
🦊 @antirobah
❕انتظار فرج از نیمهی خرداد کشم
از غم دوست در این میکده فریاد کشم
دادرس نیست که در هجر رخش داد کشم
داد و بیداد که در محفل مارندی نیست
که برش شکوه برم داد ز بیداد کشم
شادیم داد غمم داد و جفا داد و وفا
با صفا منت آن را که به من داد کشم
عاشقم عاشق روی تو نه چیز دگری
بار هجران و وصالت بدل شاد کشم
مردم از زندگی بیتو که با من هستی
طرفه سری است که باید بر استاد کشم
سالها میگذرد حادثهها میآید
انتظار فرج از نیمه خرداد کشم
📖دیوان امام(ره)
🦊 @antirobah
📌 خبرگزاری #نارسا..
🔹 اینکه خبرگزاری رسا چرا در ایام رحلت امام خمینی(ره) به سراغ مخالفان و بعضا دشمنان امام رفته است بماند و اینکه چرا از تعابیر مقدس حوزوی برای کسانی مانند شریعتمداری و منتظری استفاده کرده هم بماند.
💠 اما سهم قائل شدن برای این آقایان در نهضت امام خمینی(ره) خطای بزرگی است. شریعتمداری، حامی سلطنت و مرتبط با ساواک بود. سید محمدشیرازی نیز نقش چندانی در انقلاب نداشت که نیازی به ذکر آن باشد.
⛔️ متاسفانه، تطهیرمنتظری و تخفیف نسبت به جرایم ایشان، به رویه ثابتی در رسا ثابت شده است واین خبرگزاری نسبت به واقعیات تاریخ انقلاب، #نارسا است. سابقا نیز این خبرگزاری(در دوران سردبیر قبلی) از انتشار گزارش کتاب «روزگارقائم مقامی» ممانعت کرد و نشان داد که نفوذ یا ترس، تا مغز استخوان رسا نفوذ کرده است.
📝 مدرسه انقلاب
🦊 @antirobah
آنتی روباه
📌 خبرگزاری #نارسا.. 🔹 اینکه خبرگزاری رسا چرا در ایام رحلت امام خمینی(ره) به سراغ مخالفان و بعضا دشم
💠 اینکه جریان انقلابی نسبت به #خبرگزاری_رسا انتقادهایی دارد و به انتخاب سردبیر آن ان قلت های محکمی دارد، نکاتی است که همچون روز روشن است.
💠 سوال ما از مسئولین بالادستی و اسپانسرهای این خبرگزاری است که چرا با وجود مطالعه سوابق موجود این فرد، سکوت کردهاند و اجازه بالا رفتن یکی از برجامیون را در خبرگزاری انقلابی دادهاند؟
💠 همه ما نسبت به این موضوع تا الان صبر کردهایم و صبوری بیشتری خواهیم داشت اما نکتهای که از آن نمیتوان گذشت، رویکردی است که این ایام برخبرگزاری حاکم شده است که نشان از تغییرات فکری نرم در این خبرگزاری است.
🦊 @antirobah
♨️ نفوذ تا حد مرجعیت
🔹 استاد رحیم پور ازغدی:
امام خمینی (ره) معتقد بودند که مراقب نفوذ در حوزه تا حد مرجع سازی باشید.
🔸 باید بدانیم بعضی از روحانیون، نفوذی دشمن هستند و قصد دارند با اقداماتی از قبیل: مرجع سازی، ایجاد تشکل و مجمع سازی برای رسیدن به مقاصد و ترغیب به فساد در درون جامعه هدف، جایگاه روحانیت را تخریب کنند.
🔻دشمنان میخواهند فردی در حوزه علمیه به عنوان #مرجع مطرح شود و مرید و شاگرد تربیت کند، تا فتوا بدهد و نتیجه فعالیت و بیانات او نفوذ و تخریب جایگاه روحانیت و نظام باشد.
🔺هدف این مارهای خوش خط و خال ایجاد بدعت و انحراف در دین است. آنان به هر شکلی ورود پیدا میکنند تا فضلای حوزوی از آرمان های انقلاب اسلامی فاصله بگیرند.
📝حوزه سکولار
🦊 @antirobah