♨️ هشدار برای نفوذ در حصار فرهنگی
🔻 #خاک_ریز_فرهنگی در کشور اگر سست باشد، همهچیز از دست خواهد رفت. .. بعد از... پیروزی #انقلاب، انگیزهی دشمنان برای نفوذ در حصار فرهنگی از روز اوّل بیشتر است؛... روشها را هم که شما میبینید: این شیوههای #فضای_مجازی و تبلیغات گوناگون و ماهواره و امثال اینها؛ [یعنی] انگیزهها بیشتر شده.۱۳۹۵/۰۵/۳۱
🖋پی نوشت:
🔺هدف دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی کاملا واضح وآشکار است. برای رسیدن به این هدف، پروژه های مختلفی را در کشور پیگیری می کند؛ مهم ترین آن تخریب فرهنگی نظام اسلامی است که متولی اصلی آن حوزه علمیه است.
🔹دشمن برای تخریب این نهاد انقلابی تلاش های فراوانی را انجام داده که از موارد مهم آن ایجاد تفکر #سکولاریسم در بدنه #حوزه_علمیه است؛ تا از این طریق موتور محرکه انقلاب را از کار بیندازد. از این روی تضیعف و افشاگری در مقابل #نفوذی های استکبار باید از مهم ترین برنامه های حوزه علمیه باشد.
#مهدی_باقری
#حوزه_سکولار
#نفوذ
https://eitaa.com/howzehsecular
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍نقش حوزه علمیه در تحقق گام دوم انقلاب
👈بیانیه گام دوم، مرامنامه تمدن نوین اسلامی است.
👈یکی از مهمترین رسالت های حوزه علمیه در راستای بیانیه گام دوم، نظریه پردازی با محوریت «اسلام تمدن ساز» است.
👈جریان #تحریف متشکل از کسانی است که چنین نگاهی به اسلام ندارند و با آن مخالفند.
#حوزه_سکولار
#جریان_تحریف
#جنگ_اراده_ها
#حوزه_انقلابی
#گام_دوم_انقلاب
https://eitaa.com/howzehsecular
@Tanwir
هدایت شده از رحا مدیا
🔘سرباز یا سربار
♻️ دشمنان #انقلاب_اسلامی برای جدا کردن حوزویان به ویژه #طلاب_جوان از #انقلاب_اسلامی و اهداف والای آن، به صورت مستمر در حال تلاش هستند. سرویس های امنیتی دشمن با کمک مهره های نفوذی خود به ویژه برخی معممینی که با #نظام_اسلامی زاویه دارند؛ رزق حرام رسانه های معاند را برای چنین هدفی به خوبی تهیه می کنند.
♻️اگر حوزویان از فعالیت های این قبایل قابیل صفت با خبر نباشند، آرام آرام از آرمانهای انقلابی دست می کشند. نتیجۀ چنین غفلتی باعث می شود تا برخی حوزویان نه تنها سرباز #نظام_اسلامی نباشند بلکه سربار این انقلاب بوده و هرگز برای دست یابی به آرمانهای مقدس #انقلاب_اسلامی خدمت دلسوزانه ای نداشته باشند.
🖋 #رضا_خدری
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#حوزه_انقلابی
#انقلاب_اسلامی
#حوزه_های_علمیه
https://eitaa.com/resalathozehenghelabi
♨️ جاده صاف کنان استکبار
♦️امام خمینی (ره):
البته آن چیزی که روحانیون هرگز نباید از آن عدول کنند و نباید با تبلیغات دیگران از میدان به در روند، حمایت از محرومین و پابرهنه هاست، چرا که هر کسی از آن عدول کند از عدالت اجتماعی اسلام عدول کرده است. ما باید تحت هر شرایطی خود را عهده دار این مسؤولیت بزرگ بدانیم و در تحقق آن اگر کوتاهی بنماییم، خیانت به اسلام و مسلمین کرده ایم.
📚صحیفه نور جلد ۲۰ صفحه ۲۲۷
پی نوشت:
🔻در طول تاریخ غالبا روحانیون و علما یاورمحرومان، مخالف ظالمان و حکمان جور بوده اند. اما بوده اند در این بین که به #روحانیون_درباری معروف بوده، جاده صاف کن ظلم ظالمان و توجیه گران فشار بر مردم بوده وهستند. امروزه هم هنوز از این دسته روحانیون دنیا زده، حامی ظالمان و مستکبران وجود دارد که هدفشان توجیه بی عدالتیها و فشار برمحرمان است. امثال مسیح مهاجریها، فاضل میبدیها، موسوی خوئینیها سروش محلاتیها و... که بجای همنوایی با مردم، از #دولت_غربزده حمایت کرده و دلسوز سران #استکبار شده اند.
🔻گرگ صفتان بدانند اگر از اعمال خود دست برندارند #مرصادی دیگر در انتظار آنها است زیرا «إِنَّ رَبَّكَ لَبِالمِرصادِ»
🖌 #مهدی_باقری
#حوزه_سکولار
#براندازان
https://eitaa.com/howzehsecular
♨️ شارلاتانیزم رسانه ای
🔹 شفقنا برای پیشبرد اهداف خود از طریق تاکتیکهایی دنبال #شارلاتانیزم_رسانه ای است:
1️⃣ تاکیتیک بزرگنمایی:
این تاکتیک یکی از فراگیرترین #راهبردهای_رسانه ای و تبلیغی رسانه های مخالف به شمار می رود. در تاکتیک بزرگنمایی، اخبار واقع نمایی نمی شود بلکه برجسته و بزرگتر از حد واقعی خود منتشر و مخابره می شود.
2️⃣ تاکتیک جنجال آفرینی و بحران سازی:
#شفقنا با جنجال آفرینی و بحران سازی سعی دارد که آرامش روانی مردم را مختل کند.
3️⃣ تاکتیک واکنش زنجیره ای:
شفقنا با همکاری سایتها همسوی خود، یک سلسله واکنش از قبل تعیین شده مرتبط با یکدیگر را با زمان بندی مشخص ارائه داده و تلاش میکنند تا با القائات، تأثیر اجتماعی آنی و گسترده ای را در میان مردم ایجاد نمایند و طوری القاء کنند که گویی همه چیز در حال دگرگونی و تحول است و اگر مردم به این تفکر نپیوندند، از اراده اکثریت باز خواهند ماند و خسارت بیشتری خواهند دید. مانند #برجام و #fatf
4️⃣ تاکتیک خارج از متن:
در این تاکتیک تلاش دارد تا با قرینه سازی روند های پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط نظام شاهنشاهی ضعف های نظام سیاسی را بازنمایی کنند که این خود به صورت مصاحبه با روحانیون مساله دار و اصلاح طلبان تندرو انجام می گیرد.
💢 دشمنان از این طریق در تلاشند تا طیف گسترده ای از #قشر_خاکستری را سپر انسانی اهداف شوم خویش قراردهند.
#سید_علی_شبستری
#حوزه_سکولار
#افول_آمریکا
#براندازان
https://eitaa.com/howzehsecular
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ آقای حاج علیاکبری به دنبال اجرای سیاستهای چه کسی است؟
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در گفتگوی ویژه خبری در خصوص ترییون جریان انقلابی در نماز جمعه (خصوصا آقای رحیم پور ازغدی) تعبیر ساختارشکنی را بکار برد! در حالی که امام خامنه ای در تاریخ ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۴ در دیدار با دانشجویان سراسر کشور بر حضور امثال استاد رحیمپور ازغدی در تریبون نماز جمعه تاکید داشتند.
سوال اساسی این جاست که آقای حاج علی اکبری قرار است سیاستهای چه کسی را در این جایگاه پیگیری کند؟ کدام بخش از سخنان رحیم پور ازغدی ساختارشکنانه است؟ کدام ساختار با حضور امثال رحیم پور ازغدی شکسته میشود؟ چه کسانی از حضور چنین چهرههایی در نماز جمعه هراس دارند؟ کدام قاعده زیر سئوال می رود اگر صدای انقلاب از تریبون انقلاب به گوش برسد؟ دلیل تفاوت دیدگاه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با امام خامنهای چیست؟
#حوزه_سکولار
#نماز_جمعه_سکولار
@rasaee
https://eitaa.com/howzehsecular
🔻 باز خوانی اقدامات 31 ساله موسسهای که قرار بود معرف اندیشه و مکتب و سیره و شخصیت حضرت امام (ره) باشد در پی نامه نگاری های بین قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام ره ( آقای حمید انصاری) با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی؛
🔻 انصاری گفتند: اظهارنظر در رابطه با نامگذاریهای مرتبط با حضرت امام (ره) به موجب آییننامههای قانون نحوه حفظ یاد و آثار حضرت امام خمینی(رض) و قوانین برنامه پنجساله و قانون احکام دائمی برنامههای پنج ساله کشور بر عهده موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) است...
🔺رهبر معظم انقلاب در خطاب به دستاندرکاران برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) فرمودند که «اساس کار شما در این است که نام و یاد امام (ره) را در متن نظام و انقلاب زنده نگه دارید و اجازه ندهید که حتی اندکی به حاشیه رانده شود»
✍️ با توجه به نوشتۀ آقای انصاری چند نکته را متذکر می شویم؛
1️⃣ این نوع مدیریتی که شما برای معرفی آثار امام ره دارید؛ جوانان نسل جدید ما با سلبریتی های رسانه ای و چهره های فوتبالیست داخلی و خارجی بیشتراز آثار امام راحل آشنا میشوند.
2️⃣ مگرنه اینکه دانشگاه آزاد داعیه دار این بود که اعضاء شورای مؤسس این دانشگاه از یاران و همراهان امام ره هستند؟! جواب دهند چه سرفصلهای علمی درموردمعرفی مطالب غنی آثار امام ره،درموادآموزشی مجامع عملی تصویب کرده اند؟
3️⃣ مردم که طبق معمول درمیدان هستند؛ شما کجائید؟بهترنبوداینقدرکه همکیشان شما دم از رفع حصرفتنهگران میزدند!مقداری هم از وقت خود رابرای معرفی امام ره می گذاشتند.
#محسن_جعفری
#حوزه_سکولار
https://eitaa.com/howzehsecular
♨️ نفی غدیر نقطه آغاز سکولاریسم در اسلام
🔹مسئلهی غدیر بخشی مهم از طرح کلی و نقشهی راه اسلام است که نسبت به امور دنیوی، مسائل اجتماعی، سیاسی و حکومتی سخن، طرح و برنامه دارد.
🔸رهبر انقلاب دربارهی رابطهی میان مسائل اجتماعی و سیاسی واقعهی #غدیر با سکولاریسم چنین میفرمایند: «آن کسانى که سعى کردند اسلام را از مسائل اجتماعى و از مسائل سیاسى برکنار بدارند و آن را منحصر کنند به مسائل شخصى و مسائل خصوصىِ زندگى افراد- و در واقع نگاه سکولار به اسلام داشته باشند که تبلیغات دشمنان و دستهاى دشمنان هم این بینش را در بین مسلمانان در طول سالیان دراز ترویج کرده است- جوابشان #مسئلهى_غدیر است.» ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
🔺 کنار زدن علی علیهالسلام از منصب امامت و ولایت جامعه در صدر اسلام، نقطهی آغاز #سکولاریسم در جامعهی اسلامی است. نصب آن حضرت به ولایت، خط بطلان کشیدن بر سکولاریسم در همهی ابعاد و اشکال آن بهویژه جدایی دین از سیاست و حکومت است.
#علی_ابراهیمی
#حوزه_سکولار
#افول_آمریکا
#براندازان
https://eitaa.com/howzehsecular
♨️ سوء استفاده غربی ها از زاویه دار بودن برخی علما
🔹انگلیس و دستگاه های استعماری از هر فرصتی برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان استفاده کرده اند، اما در ارتباط با #شیعه از طریق عالمان باتقوا نتوانسته اند کار موثری انجام دهند؛ لذا از افراد ضعیف و سست اراده همواره بهره برداری کرده و آن ها را در مقابل علمای بزرگ قرار داده اند.
♦️ در زمان پهلوی می بینیم که رژیم خواست از بعضی روحانیون در مقابل مراجع بزرگ بهره ببرد، این روحانیون درباری به دلیل نداشتن پایگاه در نزد مردم و برخوردار نبودن از توان علمی، موفق نمی شدند.
🔸 دشمن در جریانات اخیر از افرادی که بعضا علم هم دارند ولی نسبت به #ولایت، مسئله دارند و در پوشش ظاهری دفاع از اهل بیت و تعصب و غیرت شیعی می توانند برخی را به خود جلب کنند، بهره گرفته اند.
🔺 شاید به طور مستقیم و علنی اینها وصل به دستگاه های جاسوسی و تفرقه افکن استعماری نباشند اما به اینها میدان هایی داده می شود و به راحتی در اروپا و آمریکا شبکه های آمریکایی در اختیارشان قرارداده می شود و زیر پرچم #آمریکا و #انگلیس مباحث تفرقه افکن را مطرح می کنند و به ارزش ها و مراجع بزرگ شیعی جسارت می کنند.
🔻 از این حیث می توان گفت غربی ها با سوء استفاده از مسئله دار بودن و زاویه دار بودن برخی نسبت به خط اصیل #ولایت که در ایران و #مراجع عظام که مورد وثوق مردم قرار دارند، دنبال تفرقه هستند.
#سید_علی_شبستری
#حوزه_سکولار
#افول_آمریکا
#براندازان
https://eitaa.com/howzehsecular
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📝 یادداشت بیاناتی | واکاوی توطئه «تحریفِ حقایق» و راه مقابله با آن براساس بیانات حضرت آیتالله خامنهای؛
🔸 غلبه بر «جریانِ تحریف» با «جهادِ امید»
🔻 یکی از موضوعات مهم مطرح شده در بیانات روز عید قربان رهبر انقلاب اسلامی بحث «جریانِ تحریف» بود. ایشان تحریف یعنی «واژگون نشان دادن واقعیّات کشور و واقعیّات مرتبط با کشور» را در کنار توطئهی «تحریم» قرار دادند و تصریح کردند: «اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد؛ زیرا که عرصه، عرصهی جنگ ارادهها است.» ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
در ادامه با رجوع به نظام فکری حضرت آیتالله خامنهای کمی ابعاد این مسئله را واکاوی میکنیم.
🔹️ عرصه درگیری: جنگ ارادهها
تحریف، حربهی دشمن در جنگ امروز علیه ملت ایران و نظام اسلامی است. اما این جنگ چگونه جنگی است؟
از منظر رهبر انقلاب در شرایط فعلی «ما با استکبار جهانی در حال جنگ نامتقارنیم.» ۱۳۹۵/۰۳/۰۳ و پیروزی یا شکست در این جنگ کاملا وابسته به ارادههاست چون «در جنگ نامتقارن ارادهها هستند که با هم میجنگند؛ هر ارادهای غلبه پیدا کرد، پیروز خواهد شد.» ۱۳۹۵/۰۳/۰۳ در این درگیری «هدف آن چیزی است که در دل شماست، در ذهن شماست، در مغز شماست.» ۱۳۹۱/۰۵/۱۶ در واقع «سیاست تبلیغی و رسانهای دشمن و فعّالترین برنامههای آن، مأیوسسازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیلهای مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوههای امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامهی همیشگی هزاران رسانهی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنبالههای آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهدهاند که با استفاده از آزادیها در خدمت دشمن حرکت میکنند.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
🔹️ ابزار دشمن: رسانه
در این کارزار مهم و حساس، دشمنان «با ابزار بسیار خطرناک رسانه، بخصوص رسانههایی که امروز نوپدید است» ۱۳۹۷/۰۷/۱۲ به میدان آمدهاند و «با تصویرسازی غلط سعی میکنند افکار ملّت ایران را منحرف کنند؛ هم تصویر غلط دربارهی ایران، هم تصویر غلط دربارهی خودشان، هم تصویر غلط دربارهی اوضاع منطقه.» ۱۳۹۷/۰۷/۱۲ تزریقِ تفکر «سازش» بهعنوان «راهحلِ مشکلات اقتصادی» نقطهی کانونی این تصویرسازی و تحریفِ حقایق است: «[میگویند] اگر ما با آمریکا سازش کردیم، مشکلات کشور حل میشود.» ۱۳۹۵/۰۸/۱۲ در واقع «دشمن میخواهد من و شما به این نتیجه برسیم که صلاح نیست در مقابل آمریکا خیلی هم بایستیم و خیلی هم مقاومت کنیم.» ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
🔹️ راه پیروزی: جهادِ امید
روشن شد که دشمن با تحریف واقعیتها و تصویرسازیِ غلط به دنبال ناامید کردن مردم و به سازش کشاندن مسئولان نظام است لذا در نقطهی مقابل «شما جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصرهی تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشهایترین جهاد شما است.» ۱۳۹۷/۱۱/۲۲
👈 باید تصویری صحیح، واقعبینانه و بدون ترویجِ یأس و ناامیدی از ایران اسلامی برای افکار عمومی ارائه داد. تصویری که در آن «تواناییها و ظرفیتهای عظیم ملی» در کنار «مشکلات و خلاءها» مطرح میشوند و به دور از بنبستنمایی، راهحلهایی عملیاتی پیشنهاد میگردند.
🔺️ دشمن «امید» را هدف گرفته و باید در این جنگ دشمن را «ناامید» کرد.
هدایت شده از رحا مدیا
🔘نوک پیکان جریان تحریف
🔳 امروز دشمن با تغییر میدان بازی جنگ به میدان اغواگری و #جنگ_شناختی، سعی در واژگونه کردن واقعیت های کشور دارد تا بتواند بر روی اراده و تصمیم رهبران و تصمیم گیران جبهه حق تاثیر بگذارد. اینجاست که شرایط فتنه فراهم شده و حق با باطل در هم آمیخته می شود. در چنین وضعیتی دستیابی به تحلیل صحیح دشوار خواهد شد و گاهی حتی #خواص و جامعۀ نخبگانی هم دچار اشتباه می شوند.
🔈 نخبگان جامعه به ویژه #حوزه_های_علمیه برای رهایی از چنین خطایی باید پیکان جریان #تحریف را بشکنند و اهداف و نقشه های دشمنان خارجی و داخلی را تبیین کنند تا مردم با #بصیرت و آگاهی بیشتر ماشین چهل ساله تحریف دشمن را خاموش کنند.
🔴 امروز در جامعۀ ایران اگر کسی ادعا کند که ما در عرصه اقتصادی درمانده شده ایم باید با دشمن مذاکره کنیم، این یک #تحریف بزرگ و پررنگ کردن گرد و غبار فتنه است. البته ملت انقلابی ما سرمنشأ فتنه ها را می شناسند و با وجود تحریم های شدید اقتصادی، همچنان با قدرت و عزت روی پای خود ایستاده اند.
🔴 دورۀ فتنه است آری، می شناسد فتنه ها را
آنکه در این کربلا عبّاس ِ دوران بوده باشد
🖋 #علی_عبادی
#رحا
#رسالت_حوزه_انقلابی
#تحریف
#تحریم
#خواص_نخبگان
https://eitaa.com/resalathozehenghelab
🌹تلاش امام هادی علیه السلام برای احیای غدیر :
✅رهبر انقلاب : این امام بزرگوار در مجموعه آثار و برکاتی که از ائمّهی هدیٰ (علیهمالسّلام) رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهمترین فصول مربوط به مقامات ائمّه (علیهمالسّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کردهاند.
🌹 زیارت #جامعهی_کبیره، از این بزرگوار است؛ #زیارت_امیرالمؤمنین در #روز_غدیر که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه (علیهمالسّلام) است. ۹۷/۱/۱
#حوزه_سکولار
#امام_هادی
#امام_خامنه_ای
https://eitaa.com/howzehsecular
ساختار شکنان در لباس روحانیت
♨️ شیخ اصلاحاتی آقای #فاضل_میبدی افاضه کردند: "... این تعصباتی که[درعزاداری ماه محرم] شاهد آن هستیم به هیچ وجه شرعی، دینی و اسلامی نیست و بدعت دردین محسوب میشود...
درمراکزدیگر ازدحام جمعیت صورت نمیگیرد اما در حرم ازدحام و بهم چسبیدگی افراد اتفاق میافتد و نمیشود همه را کنترل کنند، مخصوصا در عزاداری ها...در هر صورت، بر این باورم که امسال اصلا صلاح نیست عزاداریها در تکیهها و حسینیهها برگزار شود"
💢 در مورد سخنان عجیب وی باید گفت:
💠شما که در مورد کرونا اظهار نظر میکنید آیا با کارشناسان ستاد مشورت کرده اید؟! آیا بهتر نبود قبل از اینکه برگزاری مراسمات را وهن و خلاف شرع بدانید، رجوعی به بیانات #مراجع_تقلید و بزرگان دینی میداشتید، بعد اجتهاد به رأیهای خود را مطرح میکردید؟!
💠 اگر نظرات شما بخاطر حفظ مصالح دین و جان مردم است! تا حالا کجا بودهاید؟! چرا در زمانی که هم حزبیهای شما به مدت هشت ماه در #فتنه 88 برخی از شهر ها را ناامن کردند؛ شما برای حفظ جان مردم احساس تکلیف نکردید و طغیان در حکومت اسلامی را متذکر نشدید؟! و در مسائل سیل و زلزله و گرانی ها و مسکن و بنزین و... روزه سکوت گرفته بودید؟!
💠 به خودتان زحمت می دادید یک سر به حرم ها می رفتید تا کسب اطلاع کنید که ضریح چند ماه که بسته است. ظاهرا قصد افاضه و سیاهه پرکردن روزنامه، باعث عجله در افاضه شما شده است؟! شما که خود را حامی آقای #روحانی #رئیس_جمهور و عقل جمعی میدانید! خوب این بار خود ستاد کرونا گفتند ماسک بزنید و عزاداری کنید.
#محسن_جعفری
#حوزه_سکولار
Https://eitaa.com/howzehsecular
🌻 #غدیر بزرگترین امتحان #خواص
♨️دو حادثه بزرگ در صدر اسلام اتفاق افتاد که #نظام اسلامی پیامبر اکرم(ص) را با دو مدرسه در طول تاریخ مواجه کرد؛
🔷این دو حادثه عبارت اند از:
۱.واقعه #غدیر_خم، هیجدهم ذیحجه سال دهم هجرت،
۲.#سقیقه بنى ساعده، اوایل سال یازدهم هجرت.
🔶معلمان و هادیان حادثه ی اول همان خط سیر و مدرسه وحی بود که پشتوانه ی آن به پیامبران الهی بر می گشت که پیامبر اسلام (ص)، خاتم أنبیاء، این امانت را به #ولایت سپردند...
🔸اما مدرسه دیگر متشکل از سه #حزب بودند؛
۱؛حزبى که با خلیفه اول و دوم و سعدبن ابى وقاص تشکیل مى شد.(حزب،«تَیم» و «عَدى»،که شاخه نظامى این حزب با خالدبن ولید بود)،
۲؛حزب ابوسفیان(طُلقاء)،
۳؛حزب انصار خزرجى به رهبرى سعد بن عباده (رئیس خزرج).
🔻بررسی این سه حزب؛
▫️حزب اول امکاناتش بیشتربودودرخانه،پیامبر (ص) نفوذ داشت و از مسائل آگاه می شد.
▫️حزب ابوسفیان(امویان)به تنهایى نمى توانست مدعى قدرت شود مگر در پناه کسانى که وجهه داشتند. ابتدا سراغ #على(علیه السلام) و سپس عباس رفت، اما آنان حمایت او را نپذیرفتند،لذا تغییر عقیده داد و با ابوبکر بیعت کرد و به تدریج، خلافت اموى را پایه گذارى کرد.
▫️حزب انصار(به ریاست سعدبن عباده)، قدرتش بیشتر بر مردم و در جامعه نفوذ داشتند، گفتند باید از ما رهبرى جامعه را دست داشته باشد، به شکل تاکتیکى به امام على(علیه السلام) متمایل شد و به عنوان طرفدارى از او کنار رفت، اما بعد در حوارین ترور شد و مرگ او را به جن نسبت دادند!(ترور توسط خالد بن ولید).
▫️از سوى دیگر، بنى هاشم نیز مطرح بودند و کسانى چون عبدالله بن عباس، سهل بن حنیف، #مقداد، #عمار، عثمان بن حنیف، #سلمان_فارسى و #ابوذر، از صحابى هاى شکنجه دیده و مبارز در آن میان بودند.
این گروه، نیروى کمترى داشتند، اما از نظر مکانت اجتماعى و سابقه اسلامیت بالاتر بودند.
🔺این گروه ها از دین و حکومت اسلامى، تفسیرى قومى و قبیله اى داشتند و درصدد به دست گیرى حکومت بودند؛ آنها در پى تقسیم قدرت بودند، نه اعتلاى کلمة الله و دوام دین.
🔸آنان بر معیارهاى شیخوخیت، #سیاست مدار بودن(اهل مماشات و #سازش)، و پذیرش نزد قبایل، تکیه کردند تا بتوانند با حذف منصوب پیامبر(صلى الله علیه وآله) قدرت و #حکومت را در اختیار گیرند.
#حوزه_سکولار
#عید_غدیر
https://eitaa.com/howzehsecular
🔴 #جنگ_روایت_ها از غدیر تا کربلا
🌴 حاضران آنروز غدیر، در جنگ روایت ها سکوت کردند و شد آنچه نباید میشد..
🌴 کربلا، بیرق جنگ روایت ها را حضرت زینب بدست گرفت و شد آنچه باید میشد...
🌴 همه مردم این روزها خبرنگارند، خبرنگار جبهه حق باشید.
🌹عید غدیر و روز خبرنگار مبارک
#مهدیان
#حوزه_سکولار
#عید_غدیر
https://eitaa.com/howzehsecular
🔸نماز جماعت برادران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) در شب عید غدیر فقط یک جماعت بود به امامت جناب آقای علوی بروجردی!!!!
🔹صف جماعت را ترک کردم،نماز مغرب و عشا را در صحن امام هادی(ع) فرادا به اتمام رساندم.
🔸داخل صحن یادم آمد،سال گذشته با یکی از کارکنان سابق بیت آیة الله بروجردی-بخوانید بیت آقای علوی بروجردی-صحبت می کردم،صحبت به میان آمد،گفت:هر سال آقای سیدصادق شیرازی به مناسبت عید غدیر،شبانه از درب پشتی بیت می آید داخل و به همه کارکنان بیت،عیدی می دهد.
🔸پیش خود گفتم اگر خرق عادتی نشده باشد قاعدتا امسال هم برنامه پابرجاست.
https://eitaa.com/howzehsecular
https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حکومت «زر و زور» و «تکبر بر مردم» با #غدیر بیگانه است، هر چند در ظاهر #شیعی باشد!
🎙 #رهبر_انقلاب (۱۳۹۵/۰۶/۳۰):
💬 اهمیت #غدیر فقط این نیست که امیرالمؤمنین را معین کردند؛ این هم مهم است اما از این مهمتر این است که ضابطه و #قاعده را معین کردند
💬 معلوم شد که در جامعه اسلامی، حکومت سلطنتی، حکومت شخصی، حکومت زَر و زور، حکومت اشرافی، حکومت تکبّر بر مردم، حکومت امتیازخواهی و برای خود جمع کردن معنا ندارد؛ معلوم شد که در اسلام اینجوری است. این قاعده در غدیر وضع شد.
💬 عدهای خیال میکنند اثبات تشیع به این است که انسان به بزرگان مورد اعتقاد اهل سنت و دیگران بنا کند مدام بدوبیراه گفتن؛ نه، این خلاف سیره ائمّه است.
#حوزه_سکولار
https://eitaa.com/howzehsecular
در غدیر خم، ولایت شد قبول
برد بالا دست مولا را رسول
رفت بالا دست خورشید غدیر
شد امام و مقتدای ما امیر
🌸عید سعید غدیر خم، عید ولایت، بر تمام مسلمانان جهان مبارک باد.
#حوزه_سکولار
#عید_غدیر
https://eitaa.com/howzehsecular
❇️ ماجرای تشویق ایستاده رحیمپور ازغدی از سوی کمونیستها
🔻دکتر سهیل اسعد، متفکر و اندیشمند آرژانتینی در گفتگو با افق حوزه:
🔻 خاطرم هست همراه با آقای رحیم پور ازغدی به ونزوئلا رفته بودیم و در همایش بین المللی متفکران جهان که مربوط به چپیها بود و همه کمونیست و ملحد بودند شرکت کردیم، آقای رحیم پور ۵ دقیقه از فضایل امیر المؤمنین"ع" گفتند که ایشان با یتیمان این طور رفتار میکرد و خودش بین فقرا نان توزیع میکرد. با بیوه زنان این طور رفتار میکرد، علی وقتی حاکم بود در جنگها از مظلومان دفاع میکرد و ... وقتی ۵ دقیقه صحبت ایشان تمام شد، تمام حاضرین قیام کردند و چند دقیقه ایشان را تشویق میکردند.
🔻در تصویری که آنها از دین (religion) دارند، دین به معنای تسبیح یا یک دعا یا سجده شمرده میشود؛ اما وقتی شما #عدالت را بهعنوان اصل محوری غدیر مطرح میکنید، معادلات عوض میشود و برایشان بسیار جالب است؛ چرا که نقطه قوت ما همان نقطه ضعف آنهاست؛ چرا که #سیاست را بهعنوان مسئلهای کثیف و همراه با بی عدالتی میشناسند و اخلاق را جدای از سیاست و ارزش ها را جدای از حکومت میشناسند. وقتی عدالت اسلامی را همراه با شخص امیر المؤمنین"ع" یا ماجرای غدیر مطرح میکنید، اوضاع عوض میشود و سیاست با ارزش ها، اخلاق، معنویت و مسئولیت همراه میشود.
🔻بیان این فضیلتها برای مردم جهان بسیار جالب است.
🔻سیاسیونی که مسلمان شدند، با عدالت امیرالمؤمنین"ع" مسلمان شدند.
🔻غدیر چنین فرصتی را برای ما ایجاد میکند که بتوانیم عدالت اسلامی و نظریه حکومت اسلامی را مطرح کنیم و امیرالمؤمنین"ع" مهمترین الگوی عملی قابل طرح برای جهان است.
🔻 عدالت جذاب ترین عنصر جهانی شخصیت امیرالمومنین"ع"
در بعلبک لبنان منطقهای وجود دارد که عاشق علی"ع" هستند و همه ذوالفقار دارند «و لافتی إلا علی و لاسیف إلا ذوالفقار» میگویند. اینها صحبتی از نماز هزار رکعتی علی"ع" نمیکنند؛ اما شجاعت علی"ع" برایشان مطرح است. اجرای عدالت بسیار سخت است. در بین راهبان مسیحی افرادی یافت میشوند که بتوانند هزار رکعت نماز بخوانند. بودائیان نیز با تمرین و ممارست به دریافتهایی میرسند؛ اما عدالت سخت است. همان بودایی که به جایی رسیده، آیا به فقرا هم کمک میکند" به نظر میرسد نقطه قوت و اسب جنگی ما که میتوانیم به وسیله آن دنیا را فتح کنیم مسئله عدالت است. تمام جنگها و اختلافات در طول تاریخ برای عدالت رخ داده است و عدالت حساسیت برانگیز است.
بیشتر بخوانید:👇
hawzahnews.com/news/913031
https://eitaa.com/howzehsecular
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️بهاییها برای به انحراف کشیدن مرجعیت پس از ایت الله بروجردی چه نقشهای داشتند؟⁉️
❌ بهائیت یک فرقه انگلیسی ساز در #شیعه، به موازات وهابیت در اهل سنت بود تا به وسیله این دو، انگلیس اسلام را چندپاره کند! یکی از راه حلهای انگلیس ایجاد انحراف و ساخت مذاهب ساختگی است.
#حوزه_سکولار
#بهاییت
#وهابیت
https://eitaa.com/howzehsecular
🔘 حربه تحریف با جنگ اقتصادی_رسانه ای
♨️گمانه زنی هایی که کارشناسان در مورد گشایش اقتصادی این هفته گفته اند:
تصویب FATF، سهام به جاماندگان سهام عدالت، گشایشی در دیپلماسی خارجی کشور، فروش اوراق ارزی با پایه نفت و یا همان پیش فروش نفت، امکان یا صدور مجوز یک واگذاری بزرگ در بازار سهام و آزادسازی مرحله جدید سهام عدالت می باشد و...
📚 هیچ کارشناس اقتصادی نمی گوید که در ظرف یک هفته می توان با این اقدامات، گشایش بزرگ در بحث اقتصاد کشور ایجاد کرد! اگر خود رئیس جمهور دولت تدبیر و امید را هم کارشناس اقتصادی بدانیم! خودش اعتراف کرده؛ من کی گفتم در صد روز میشود در اقتصاد گشایش ایجاد کرد... مشاوران اقتصادی مسئولین مربوطه باید بدانند این واقع بینانه نیست که مردمی را که چندین سال با تورم دست و پنجه نرم میکنند و الگوی خود در زندگی را اقتصاد مقاومتی قرار دادهاند و از اقتصاد برجامی نا امید شدند، دوباره فریب و بازی داد!.
🖇 گره زدن #گشایش_اقتصادی، بعد از شکست اقتصاد برجامی،با موافقت رهبری نمونه تحریف و آدرس غلط دادن به مردم است. اگر موافقت رهبری ملاک بود چرا ملاک در قضیه برجام و مذاکرات را ده شرط رهبری قرار ندادند وقتی ایشان می گوید من به مذاکرات خوش بین نیستم یعنی موافق نیستم.
و امروز هم فرمودند: اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم شکست خواهد خورد..! حالا پیدا کنید کاسبان تحریف و تحریم و مذاکره را !.
فتنه شاید در لباس میش، گرگی تیز دندان
در لباسی تازه شاید فتنه چوپان بوده باشد
🖋 #علی_عبادی
#حوزه_سکولار
#سهام_عدالت
#اقتصاد_مقاومتی
https://eitaa.com/howzehsecular
🔴امام موسی کاظم علیهالسلام همهی زندگی خود را وقف #جهاد_مقدس ساخته بود؛ یعنی:
اولاً تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قرآن؛
ثانیاً، تبیین مسألهی امامت و حاکمیت سیاسی؛
ثالثاً، تلاش برای تشکیل آن جامعه.
#حوزه_سکولار
#ميلاد_امام_موسي_كاظم
#يا_باب_الحوائج
https://eitaa.com/howzehsecular
💥به نظر شما ضدانقلاب مزدور چرا تلاش دارد امام را در مقابل #آیتالله_بروجردی قرار دهند؟!
🔸آنان از کدام تلاش های تاریخ نگارانه برای بازخوانی حقائق ناراحتند؟!
🔹کدام جریان در قم همصدا با آمریکاییها است؟
🔻وقتی تیر #ضدانقلاب و #سکولارها برای حذف جریان انقلابی قم به سنگ میخورد، ماموریت #نفوذیها آغاز میشود؛
آنان که از یک سو برای رسانههای معاند و دنبالههای داخلی شان خوراک تهیه میکنند و از دیگر سو وجهه همت شان را برای از هم پاشاندن جمع عاشقان انقلاب به کار میگیرند! اما هرچه بیشتر تلاش میکنندکمتر نتیجه میگیرند.
🔸سکولارهای حوزوی از ابتدای نهضت امام دردهه چهل تاکنون مدام بر گزاده مخدوش و دروغین تقابل امام و آقای بروجردی دمیدندامابعدازبازخوانی محققانه اسنادتاریخی درسالهای اخیر، بافته هاشان پنبه شد و حالا دم خروس شان از واشنگتن بیرون زده و مزدودهای آمریکایی خودشان مجبورشده اند پرده براندازند.
در یادداشت مجعول و مخدوش فوق الذکر، برخی اظهارات آقای #علوی_بروجردی بهانه دروغ سازی معاندین قرار گرفته و نویسنده گرچه ظاهرا منتقد نوه دختری آقای بروجردی خود را نشان داده اما نعل وارونه زده و مدعی شده که:
🔻《سیدجواد علوی بروجردی که خود فقیه روشناندیشی است و تحت فشار و مضیقه حکومت قراردارد و حتی شیخ محمدیزدی دبیرجامعه مدرسین حوزه علمیه قم خواهان برخوردبامرجعیت اوشده بود،دراین گفتوگو تا حدی تحت تأثیر فضا قرار گرفته و سخنانی بر زبان آورده که تاریخسازان برای مدعاهای کذب خودبه آنهااستنادکنند.》
آیا جناب علوی در مضیقه است؟
اگر نیست، چرا تکذیب نمیکند؟
@rozaneebefarda
https://eitaa.com/howzehsecular
♨️مقابله فرهنگی یا امنیتی ؟
🔻تاکنون عمده مقابله با جریان شیرازی محدود به #رویکرد_امنیتی بوده است که امری اجتناب ناپذیر می نمود. لکن اکتفا به چنین مقابله ای با در نظر گرفتن شرایط پیش رو در داخل و خارج کشور خطاست. مقابله با #جریان_شیرازی می بایست به عرصه فرهنگی کشیده شود و بجای کنترل افراد، فکر این جریان هدف قرار گیرد چه آنکه این جریان در بسیاری موارد دور از دسترسی امنیتی بوده و یا اساسا با چهره هایی به میدان آمده است که در ظاهر ارتباطی با شیرازی ها ندارند.
🔸 در کنار ضرورت ورود به عرصه فرهنگی برای مقابله با این جریان شوم، لازم است نسبت به تبعات منفی چنین ورودی نیز توجه کافی صورت پذیرد. کشیده شدن این #مقابله_فرهنگی به عرصه بی اخلاقی ها نه تنها کمکی به مقابله با این #جریان_خبیث نمی کند بلکه باعث می شود این جریان با #مظلوم_نمایی و فضاسازی خود را محق جلوه بدهد. آنچه ضروری است در این مقابله فرهنگی بدان پرداخت شود، روشن کردن مبانی تشیع در قبال مسائلی است که پایه های فکری این جریان شناخته می شود.
#سید_علی_شبستری
#حوزه_سکولار
#حوزه_انقلابی
#شکست_منافقین
https://eitaa.com/howzehsecular
♨️تلاش برای دوخت و دوز اسلام با غرب
🔹#اصلاحات_چی_ها و همفکران آنها خصوصاً در درون #حوزه_علمیه، در پروسهای طراحی شده، نقش اصلاح دین و #نفوذ دادن #تفکرغربی و تجدد آن را در دین به عهدهدارند.
🔻 روشنفکران به اصطلاح دینی #اصلاح_طلب مثل داود فیرحی، سروش محلاتی و... با تأثیرپذیری از ارزشها و فرهنگ غرب، تجدد در دین را در دستور کار خود قرار داده و روشنفکران غیردینی از فرصتهای مناسب بهره جسته و دست به تقدسزدایی در حوزههای اجتماعی و سیاسی میزدند.
🔻تفکر نامتجانس و ناهمگونی که در حوزهها و زمینههای مختلف از این گروه دیده میشود، نشان از تقلای آنان در دوخت و دوز اسلام با غرب دارد که برایاندیشمندان غربی، صرفنظر از خشنودی آنها در برآورده شدن اهدافشان، تمسخرآمیز است.
🔸 زیرا در عصر تجلی اسلام ناب و کارآمدی آن در ادارة جامعه و مقابله با سلطهگران بینالمللی و ایجاد #بیداری_اسلامی در جغرافیای اسلامی و غیراسلامی، رویکرد پساتاریخی آنان به دوران قاجاریه، بسیار تحقیرآمیزتر است.
🖌#مهدی_باقری
#حوزه_سکولار
#افول_آمریکا
#براندازان
https://eitaa.com/howzehsecular