eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
995 ویدیو
22 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸 ادامهء بحث غیبت کردن 🌸
🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴 ❌انواع : ❌ صریح روایات و کلمات فقها آن است که در ذکر نقص و عیب دیگری، فرقی نیست که نقص بدنی باشد یا نَسَب یا خُلق، در گفتار و کردار، در دین یا دنیا، یا در امور راجع به او، مانند لباس و خانه و مَرکَب و مانند اینها. و بعضی برای هر یک مثالهائی ذکر کرده اند. 🍂 امّا غیبت راجع به ، مثل اینکه بگوید: فلانی (چشم چپ است) ، یا (یک چشمی است ) ، یا (کچل است ) ، یا (کوتاه قد)، (دراز)، (سیاه یا زرد) و نظائرش، از وصفهائی که صاحبش از شنیدنش ناراضی و ناراحت می شود. 🍂غیبت در ، مثل اینکه بگوید: فلانی پدرش فاسق، یا خبیث، یا خسیس بوده. یا بگوید؛ نانجیب و مثل اینها. 🍂 و غیبت در ، مثل اینکه بگوید: فلانی بد اخلاق، بخیل، متکبّر، یا ترسو، یا ضعیف و ریاکار، یا دزد و ظالم است. 🍂 غیبت در کارهای مربوط به ، مثل این است که بگوید: فلانی دروغگو، یا شراب خوار، یا در نماز مسامحه کننده است. 🍂 در کارهای ، مانند اینکه بگوید؛ فلانی ادب ندارد، حق نشناس است، جای خود را نمی شناسد، پرگو و پرخور و پرخواب است. 🍂و ، مانند اینکه بگوید: لباسش کثیف، پاره، کهنه، دراز، کوتاه است. و همچنین سایر اموری که راجع به او است، اگر به بدی یاد شود، به طوری که او را خوش نیاید و کراهت داشته باشد. ❌باید دانست که فرقی در حکم غیبت نیست که عیب دیگری را، به وسیلۀ زبان فاش کند یا به فعل و اشاره، به طور صریح بگوید یا به کنایه، به طوری که دانسته گردد. ❌و گاهی غیبت به بدتر است، مثل اینکه بگوید: الحمد الله که خدا ما را به حُبّ ( دوست داشتن ) ریاسَت، یا مجالست با ظلمه، یا حبّ مال، دچار نکرد. یا بگوید؛ پناه بر خدا از حرص، یا از بخل، یا بیشرمی، خدا ما را از شرّ شیطان نگهدارد. و غرض از این عبارات، کنایه از شخصی باشد که مرتکب این اعمال است. ❌و بسا باشد که بعضی اشخاص باز، وقتی که می خواهند از کسی غیبت کنند، اوّل شروع به مَدحَش( ستایش) می کنند و می گویند: فلانی چقدر خوب شخصی است، ولی چه حیف که گرفتار شیطان شده و فلان جور است. و گاهی از راه ، اظهار غم و غصّه برای طرف می کند و می گوید: آه چقدر غصّه خوردم و برای فلانی دلم سوخت که فلان عمل از او سر زد. ❌اگر به راستی دوست او باشد و غصّه اش را دارد، نباید رازش را فاش کند و نام او را به بدی ببرد. 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲
🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲 ❌غیبت شخص غیر معیّن و مردّد: 🍂 غیبت در صورتی غیبت است که از شخص معیّنی باشد. پس اگر از شخص، بدون نام و نشان غیبت کند، مانعی ندارد. مثل اینکه بگوید: یک نفر را دیدم که چنین و چنان بود. و هرگاه از یک نفر مردّد بین چند نفر، غیبت کند، مثل اینکه بگوید: یکی از پسران فلانی چنین و چنان است، حرام است. زیرا همه آنها را ناراحت و اذیّت کرده است. و اگر از یک نفر مردّد بین افراد زیاد، غیبت کند، مثل اینکه بگوید؛ یک نفر اصفهانی یا شیرازی چنین و چنان بود، جایز است. و نیز جایز است اگر بگوید؛ بعض اصفهانیها یا شیرازیها فلان عیب را دارند. ولی اگر بگوید؛ تمام شیرازیها یا اصفهانیها فلان عیب را دارند، پس شکّی در حرمت آن نیست بلکه ظاهر این است که، در این صورت غیبت تمام اهل آن شهر را کرده است. 🍂 اگر بگوید، بیشتر اهالی فلان شهر، فلان عیب را دارند، خلاف احتیاط، بلکه حرمتش خالی از قوت نیست. 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲
🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲 و آن: ❌چون غیبت کردن از است، اگر کسی به آن مبتلا شد، واجب است فوراً از آن شود. از حیث اینکه مخالفت پروردگار خود کرده و پس از به نیز نماید، و عازم باشد که دیگر گرد چنین گناهی نرود. 🍂 و چون ظاهر بعضی روایات آن است که، شخص غیبت کرده شده بر غیبت کننده حقّی پیدا می کند، باید در صورتی که ممکن است از او طلب نماید، و او را از خود، کند. 🍂 و چنانچه در مقابل غیبتی که کرده، او را به یاد کند بهتر است در صورتی که غیبت شده، مرده یا دسترسی به او نیست، یا اینکه از موضوع غیبت بی خبر است، و به واسطۀ شنیدن آن غضبناک و ناراحت می شود و نقض غرض می گردد، در این موارد برایش طلب و کند، و از خدا بخواهد که او را خوشنود فرماید. 🍂 چنانچه در دعای ٣٩ ، و دعای روز دوشنبه، این مطلب بیان شده است. 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴
🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴 ♦️موارد : 🍂 در ۱۰ مورد است که فقها، غیبت کردن را جایز شمرده اند. و در اینجا به آنچه در فرموده اکتفا می شود. ✔️ ۱ــ غیبت کردن از کسی که فسقش، آشکار باشد نه پنهانی، مثل اینکه ظرف شراب را آشکارا در خیابان و بازار به دست گرفته بیاشامد. چنانچه در روایت است «هر گاه ، را بجا آورد، احترامی ندارد و غیبت او نیست» ١. 🍂 و همچنین کسی که پردۀ را انداخت، یعنی در حضور مردم از گناه کردن حیا نکرد، پس غیبت ندارد. یعنی غیبت کردنش حرام نیست ٢. 🍂باید دانست که قدر مسلّم، جواز غیبت، همان گناهی است که در آشکارا بجا می آورد. امّا جواز غیبتش نسبت به گناهانی که در پنهانی بجا آورده، معلوم نیست. هر چند شیخ می فرماید: اگر گناه آشکارش شدیدتر از گناه پنهانش باشد، ذکر آن هم مانعی ندارد؛ لیکن در ترک آن است. 🍂و نیز باید دانست که غیبت به فسق( آشکارا گناه کردن )، در صورتی جایز است که خودش اقرار به گناه داشته باشد. بنابراین اگر برای عمل خود، عذر صحیحی اظهار کند، غیبتش جایز نیست. مثلاً شراب را برای مداوا و علاج مرض ادّعا می کند که می خورم، و مقلّد کسی هستم که آن را در این صورت جایز می داند. 🍂 و مثل اینکه در روز ماه رمضان افطار می کند به عذر اینکه مریض یا مسافر یا عذرهای دیگری که قابل پذیرفتن است دارد. و مثل کسی که از یاران ظلمه است و برای عملش عذری می تراشد، به شرطی که آن عذر ظاهر الفساد نباشد و احتیاط در ترک غیبت او است در غیر شهر و محلّی که آن گناه را در آن آشکارا بجا می آورد. 📚پاورقی: ١) -اذا جاهر الفاسق بفسقه فلا حرمة له و لا غیبة (مکاسب محرمه ص ٢٧ ج ۴) . ٢) -من القی جلباب الحیاء فلا غیبة له ( ص ٢٧ ج ۴). 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲
🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲 🍂 مورد دوّم از موارد دهگانهء : ✔️ ۲ــ در مقام شکایت مظلوم از ظالمی که به او ستم کرده، و بیان ظلمی که به او شده، غیبت دیگر، مانعی ندارد. 🍂 چنانچه در می فرماید: «کسی که از ستمکار انتقام کشد پس از ستم شدنش، پس بر این ستم شدگانی که پیروز شدند و تلافی ستمی که برایشان شده می نمایند، عقاب و عتابی نیست (و گناهی در انتقام کشیدن از آنها نیست) جز این نیست که گناه و عقاب، بر کسانی است که بر مردمان ستم می کنند و از حدّ بیرون می روند بدون جهت و حجّتی، برای ایشان است عذاب دردناکی» ١. 🍂و در سورۀ می فرماید: «خداوند آشکار کردن گفتار به بدی را، دوست نمی دارد مگر آشکار کردن کسی که بر او ستم کرده باشند» ٢. 🍂و آن است که، اظهار تظلّم نزد کسی کند که امید دادخواهی از او داشته باشد. امّا کسی که می داند دادخواهی از او نخواهد کرد، یا نمی تواند بکند، نزد او از ظالم نکند و ذکر ظلمش را ننماید. 📚 پاورقی: ١) - وَ لَمَنِ اِنْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولٰئِکَ مٰا عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ إِنَّمَا اَلسَّبِیلُ عَلَی اَلَّذِینَ یَظْلِمُونَ اَلنّٰاسَ وَ یَبْغُونَ فِی اَلْأَرْضِ بِغَیْرِ اَلْحَقِّ أُولٰئِکَ لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِیمٌ (سوره ، آیه ٣٩) . ٢) - لاٰ یُحِبُّ اَللّٰهُ اَلْجَهْرَ بِالسُّوءِ مِنَ اَلْقَوْلِ إِلاّٰ مَنْ ظُلِمَ. . . (سوره ، آیه ١۴٨) . 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲
نبود این قصه حتی تو خیالش یه زن با بچه ی کم سن و سالش دم درب حرم غرقِ به خونه بدا شیراز و وضع بی مثالش 👉
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8163030441.mp3
6.95M
📣جلسه ششم * تجربه های نزدیک به مرگ در همه دنیا * وقایع خاص داستان دوم * دلایل عدم تمایل مهندس به مصاحبه * شروع ماجرای تجربه مهندس * علت عنایات ویژه به برخی افراد * شرح تجربه اول مهندس * تجرد نفس تجرد برزخی است * توبیخ مرحوم پهلوانی نسبت به تجربه شاگرد * تشبیه مهندس از بدن مثالی * عدم آگاهی مهندس از بدن مادی * در عالم مثال بعد معنا ندارد * شرکت در کلاسهای آیت الله بهجت با پرواز روح ⏰ مدت زمان ۱۶:۲۷
🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴 💐 داســــتانڪ‌پـندآمـــــوز: 💐 زنی در مورد همسایه اش شایعات زیادی ساخت و شروع به پراکندن آن کرد. بعد از مدّت کمی همه اطرافیان آن همسایه از آن شایعات باخبر شدند. شخصی که برایش شایعه ساخته بود به شدّت از این کار صدمه دید و دچار مشکلات زیادی شد. 💐 بعدها وقتی که آن زن متوجّه شد که آن شایعاتی که ساخته همه دروغ بوده و وضعیّت همسایه اش را دید از کار خود پشیمان شد و سراغ مرد حکیمی رفت تا از او کمک بگیرد تا شاید بتواند این کار خود را جبران کند. 💐 حکیم به او گفت: «به بازار برو و یک مرغ بخر آن را بکش و پرهایش را در مسیر جادّه ای نزدیک محلّ زندگی خود دانه به دانه پخش کن.» آن زن از این راه حل متعجّب شد ولی این کار را کرد. 💐 فردای آن روز حکیم به او گفت حالا برو و آن پرها را برای من بیاور آن زن رفت ولی چهار تا پر بیشتر پیدا نکرد. مرد حکیم در جواب تعجّب زن گفت: انداختن آن پرها ساده بود ولی جمع کردن آنها به همین سادگی نیست همانند آن شایعه هایی که ساختی که به سادگی انجام شد ولی جبران کامل آن غیر ممکن است. ✍🏻پيامبر اکرم(ﷺ) فرمودند: ✨در شب معراج، مردمى را دیدم که چهره هاى خود را با ناخنهایشان مى خراشند. پرسیدم: اى جبرئیل، اینها کیستند؟ گفت: اینها کسانى هستند که از مردم غیبت مى‌کنند و آبرویشان را مى‌برند. 📙| تنبيه الخواطر: ۱ ، ۱۱۵ 🌴🌲🌴🌲🌴🌲🌴🌲
8163030431.mp3
12.42M
📣 جلسه هفتم * ادامه برخی حالات مهندس بعد از تجربه * شرح مهندس از صحنه تصادف * رویت دو موجود کوچک توسط مهندس *خروج اصوات دلنشین از دو موجود کوچک * هر ثانیه در این دنیا معادل میلیاردها سال در عالم معنا * مکاشفه یکی از بزرگان در حرم اباعبدالله * حرکت مربوط به ماده است * عالم برزخ مانند بین الطلوعین است * سبک شدن انسان با خارج شدن روح * خواب آیت الله یعقوبی از پرواز روح * توصیف مهندس از بدن اثیری *در هر عالم روح ثابت اما بدن تولید می‌شود * خوراکی های بهشت تابع فرد بهشتی است * بحث های بهشتی مربوط به انسان است نه بهشت * انسان آیه تام خداوند * دیدن روح همان دیدن جسم اثیری است *در آینه صورت هست، ماده نیست * لباس تن به مراتب انسان بستگی دارد * خصوصیات رنگ در ملکوت * نکات جالب فیلم چه رویاهایی که می آیند * صورت ملکوتی خودداری از انفاق * استغفار بوی گناه را می‌برد ⏰ مدت زمان:۲۹:۳۹
8163030428.mp3
9.71M
📣جلسه هشتم * حضور در برزخ مثل حضور در خواب *ممکن است انسان ترکیبی از حیوانات باشد *جدا شدن روح از جسم مانند گرفتن ناخن *جلوه ملکوتی آب رحمت است * هنرمندی که در گلزار شهدا فعالیت میکرد * لحظه جان دادن مانند کشیدن دندان است * توصیف علامه مجلسی از لحظه جان دادنش * مشاهدات مهندس از اتفاقات اطراف جسمش * رنگ های دنیایی واقعی نیستند * شیفته نورها،رنگ ها و نغمه ها شده بودم! * شنیدن صدای روحانی * صاحب صدا عواطف را نیز انتقال میداد * همراهی هدی با آیت الله بروجردی * گفت و گوی مهندس با صدای روحانی * مشاهدات مهندس از منزل پدری ⏰مدت زمان ۲۳:۱۲
8163030435.mp3
11.19M
_مرگ 📣جلسه نهم * رفتن به هر جا فقط با تصمیم رفتن * شعاع های نور از انگشتان وارد قبر میشد * بهشت برزخی در وادی السلام و جهنم برزخی در برهوت یمن * ذهن خوانی نویسنده کتاب توسط مهندس * قدرت های عطا شده به مهندس بعد از تجربه * امتحان کردن نویسنده از صحت ادعای مهندس * یکی از عنایات امام رضا القائات ربانی ست * ماجرای ساخت موشک توسط شهید طهرانی مقدم * کسانیکه قدرت ملکوتی دارند قدرت القاء نیز دارن * توصیفات مهندس از مزار برادرش * عالم قبر بسیار گسترده است * چشم انداز داخل قبر برادر مهندس * ماجرای قدیس و نابینا * جلوگیری از ورود مهندس به بهشت * توصیف بهشت برزخی * ماجرای کودکی که در دفاع حضرت یوسف شهادت داد * جهنم رفتن تعجب دارد نه بهشت رفتن ⏰ مدت زمان ۲۶:۳۲
8163030438.mp3
12.42M
📣جلسه دهم * در برزخ حرکت نه اما جا به جایی هست * مثال حرکت جوهری ملاصدرا * عالم برزخ ماده ندارد * عالم برزخ از جنس خیال است *معاد جسمانی داریم نه مادی * ابتدا باید مبانی نسبت دنیا و آخرت فهم شود * به سمت بیرون مکیده شدم * نه خوف نه رجاء،واقع بین باش! * فرشته های منتقل کننده جسد * اجساد و مکان ها حرمت دارند * تنگی قبر ناشی از تنگی قلب است * مشاهده جهنم از داخل قبر * ممکن است صورت برزخی ترکیبی باشد * تلاش روح زن برای ورود به جسد * پوست خاکی یعنی تعلق به خاک دارد * توصیف مهندس از ارواح غمگین * سه تن که هیچکس خواب آنها را نخواهد دید * عدم حضور آیت الله تبریزی در تشییع خودش * یادآوری مهندس از بدن خود در بیمارستان * اهل بیت علم غیب خود را از نگاه به استوانه نور میگیرند * دیدن جهنم منوط به داشتن علم یقین * در دوران ظهور از عالم ماده عبور می کند * قوای روحانی و شیطانی در اوج درگیری اند ⏰ مدت زمان ۲۸:۵۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
─┅═✰ ﷽ ✰═┅─ معرفی کانالهای تحت حمایت ما👇 «گلچین زیباترین نوحه و روضه های ترکی» https://eitaa.com/joinchat/2348744791Cd1e41b0233 ┄┅═══••↭••═══┅┄ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 👇 اشعار پندیات، روضه، نوحه و...جهت دسترسی هرچه اسانتر شما ذاکرین گرامی https://eitaa.com/joinchat/1758134425Ca7138e05ff ┄┅═══••↭••═══┅┄ ارائه مطالب: احادیث، روایات صوت متن سخنرانی https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 ┄┅═══••↭••═══┅┄ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ « کانال مداحی عاشقان حضرت زینب(س) جهت دسترسی هرچه سریع تر شما ذاکرین ارجمند به متن وصوت نوحه،روضه،مرثیه و،،،، راه اندازی شده است» https://eitaa.com/joinchat/2115895304C4149e19122 ┄┅═══••↭••═══┅┄ کانال عاشقان حضرت زینب(س) ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ با معرفی کانال های ما به دوستانتان در ثواب اهداف ما شریک باشید. ━━═━═━━━═━━━━═━═━═
🔹بسم الله الرحمن الرحیم 🔹 (4) 👈بعضی ها فکر می‌کنند اینکه ائمه علیهم السلام ابواب ایمان‌اند یعنی ما ببینیم ایشان چه کار می‌کنند ما هم همان کار را بکنیم، 🔺 اما این‌طور نیست. خود وجود ایشان ابواب ایمان است. یعنی اگر تمام کارهایی را که گفته‌اند کسی انجام دهد اما نزد ایشان نباشد(در تحت ولایت و توسل و...) فایده ندارد. خيلي ضروريست👆 لذا خداوند اينطور ميفرمايد👇 «هيچ مرد و زن با ايمانى حق ندارد👈 هنگامى كه خدا و پيامبرش امرى را لازم بدانند، اختيارى(در برابر فرمان خدا) داشته باشد؛ 👈 و هر كس نافرمانى خدا و رسولش را كند، به گمراهى آشكارى گرفتار شده است» 🔺دوستان خيلي دقيق هست خوب و با دقت بخونيد جلوتر رواياتي قرار خواهد گرفت تا فراز خوب جا بیفته 💌💌مومن نه تنها تسلیم است بلکه در دل خود نیز از تصمیم خدا و زسول ناراحتی ندارد و این می‌شود همان باور و پذیرش: 👈« به پروردگارت سوگند كه آن‌ها مؤمن نخواهند بود، مگر اينكه در اختلافات خود، تو را به داورى طلبند؛ 📍و سپس از داورى تو، در دل خود احساس ناراحتى نكنند؛ و كاملاً تسليم باشند✋✋✋ امام صادق صلوات الله علیه فرمودند:👇 به راستى خداوند عزو و جل ايمان را بر هفت سهم نهاده است: 👈بر نيكى و راستگویى و يقين و رضا و وفا و دانش و بردبارى، سپس آن را ميان مردم پخش كرده، هر كه را همه اين هفت سهم داده پس او كامل است و حامل ايمان و به برخى مردم يك سهم داده و به برخى دو سهم و به بعضى سه سهم تا برسند به هفت سهم، سپس فرمود:👈 به آنكه يك سهم دارد، دو سهم تحميل نكنيد و نه بر آنكه دو سهم دارد سه سهم، تا آنان را سنگين بار و وامانده كنيد(هر کس قدرت تحمل سهمی از ایمان را دارد). توجه توجه👇👇 🔺دوستان تا اينجا حول ايمان و درجاتش مختصري بيان كرديم و عارض شديم كه اين ايمان ذاتش چيشت و ارزشش چقدر است و مراتبش چيست.
🔹بسم الله الرحمن الرحیم🔹 (1) سلام بر شما👈 اي دروازه هاي ايمان ابواب👇 💌ابواب جمع باب (بَوَب) است به معنی محل ورود و خروج یک محدوده؛ دروازه، در ابتداً باب را به معنای یک شیء فیزیکی بکار می‌برند 🔺 لیکن گاهی امور معنوی را دارای چهار دیواری فرض می‌کنند و برای آن راه ورود و خروج قرار می‌دهند: 🍥«انا مدینة العلم و علی بابها» این نام‌گذاری از آن جهت است که چیزی وسیله و راه رسیدن به چیز دیگر می‌شود. ایمان مصدر باب افعال از ریشه ی امن است👇👇👇 و اطلاق ایمان بر عقاید از آن جهت است که مومن، اعتقادات خود را از آفات آن، یعنی اضطراب و شک می‌رهاند و ایمن می‌سازد؛ 🔺چنان که ایمان نیز شخص مومن را در دژی مستحکم قرار می‌دهد تا از گزند گناه در دنیا و از آسیب دوزخ در آخرت در امان باشد. 🔺ایمان به معنی پذیرش همراه با گرایش قلب و آرامش روان است. به گونه ای که از ناامنی شک و تردید به دور باشد. ایمان دخول در امنیت است. لذا روايات را بررسي خواهيم كرد روايتي دقيق از رييس مذهب امام صادق علیه السلام فرمودند:👇👇 پس به درستى كه خداى تعالى براى مؤمن اسمى ازاسم هاى خود را جدا فرموده 💌خداى متعال مؤمن است وبنده‏اش را مؤمن نام گذارده براى شرافت وكرامت و بزرگوارى كه براى او قائل است. و جهت ديگركه خداى متعال بنده خود را مؤمن ناميده اينكه در قيامت امان می دهد كسانى را برخدا و امان دادن او مورد قبول واقع خواهد شد. 💌💌اگر اقرار زبانی باشد ولی اعتقاد قلبی نباشد ایمان تحقق👈 نیافته است؛ چرا که جایگاه ایمان قلب است. قرآن کریم می‌فرماید:👇 عرب هاى باديه ‏نشين گفتند: «ايمان آورده ‏ايم» بگو: «شما ايمان نياورده‏ايد، ولى بگوييد اسلام آورده‏ايم، و هنوز ايمان وارد قلب شما نشده است. ❌
🔹بسم الله الرحمن الرحيم🔹 (5) حالا بيان اين مسئله 👈چرا امام دروازه اين چنين ايمانيست❓ 💌اگر ائمّه علیهم السلام نبودند امت اسلامی اطلاعی از این معارف نداشت و طبعا راهی هم به ایمان نمی‌یافت. لذا روايت زير شاهد اين كلام است 👇👇 پيامبر اكرم صلّى اللَّه عليه و آله و سلّم فرمودند:👇 در هر نسلى از امّت من عادلى از 👈اهل بيت من وجود دارد كه از اين دين تحريف غلوّكنندگان ❌و نسبت نارواى باطلان و تأويل نادانان را نفى نمايد❌، و ائمّه شما رهبران شما به خداى تعالى هستند بنگريد كه در دين و نمازتان از چه كسى پيروى مى‏كنيد. 🔺🔺به راستی اگر حفاظت آنان نبود؛ چه دینی به ما می‌رسید؟ يا اين روايت دقيق👇👇👇 از امام باقرعلیه السلام پرسیدند چرا به علی(ع) امیرالمومنین گفته می‌شود، در حالیکه کسی قبل و 👈بعد ایشان بدین نام خوانده نشده و جایز هم نیست که خوانده شود؟ حضرت اينطور فرمود👈: زیرا علی بن ابی طالب(ع) طعام علم برای مردم می‌آورد و کسی جز او این کار را نمی‌کند. نكته بسيار 👈دقيقي در كلمه ابواب نهفته است كه لازمه عرض كنم از موارد استعمال باب در معنای «مرز» است. (باب و دروازه‌ی شهر: مربخونيد مرز یک مکان یعنی آن جایی که قبل یا بعدش دیگر جزء آن مکان محسوب نمی‌شود. به نوعی معیار است. با توجه بدین معنا تا وقتی با امام هستی، هدایت شده ای و وقتی بدون ایشان، گمراه گشته ای. این معنا و معیت در داستان کربلا بسیار نمود دارد. مهم مهم مهم 👆👆👆 💌💌 مهم و دقيق وخوب بخونيد.
🔹بسم الله الرحمن الرحيم🔹 (6) 💎💎 ابواب الایمان یعنی مرزهای ایمان، اینان مرزهای ایمان اند. از آنجا که در مقابل ایمان، کفر قرار دارد؛ هر کسی از این مرز نگذرد، 👈بدون تعارف کافر است.❌❌ پس بجاست که بگوییم مسلمان کافر هم داریم! اینکه ائمه باب ایمان هستند هم خود حاوی مطالب دقیقی است.👉 ✍ قرآن با تأکید بر باب می فرماید: وَ أْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوابِها 💌 صراحتاً در ذیل آیه فرموده اند که منظور از بیوت👈 ائمه اند و ایشان باب الله هستند. تعابیر دیگری نیز(باب الدین، باب السلم، باب الجنة، باب العلم، باب الحکمة و...) برای معصومین در منابع شیعه و حتی سنی آمده که نهایتِ آن سخن پیامبر خداست: 👇 🔺«یا علی! أنت حُجّة الله و أنت باب الله» به راستی اگر کسی می‌خواهد به خدا برسد فقط از طریق امیرالمؤمنین می‌تواند. 👈 برای رسیدن به خدا غیر از اهل بیت راهی نیست. راه در اهل بیت علیهم السلام منحصر است و رسیدن به خدا، دین خدا، پیامبر خدا، احکام، قواعد و معارف این دین، فقط در مکتب اهل بیت علیهم السلام.👌 لذا از لفظ باب استفاده ميشود جز اين در هم دري نيست 📣📣 ✍حالا چند روايت تقديم كنم و فراز رو جمع بندي كنيم با دقت بخونيد بسيار زيبا و دقيق است 👇👇👇 از لسان مبارک حضرت امام صادق علیه السلام روایت شده است که فرمود:👇 خداوند هیچ کاری را بدون سبب انجام نمی ‏دهد و برای هر چیزی سببی وجود دارد و برای هر سبب، 👈شرح و برای هر 👈شرح، علمی قرار داده است و برای آن علم، باب و درب ناطق گمارده است. بسیار زیبا ودقیق👆👆👆
🔹بسم الله الرحمن الرحيم🔹 (7) لطفا توجه بفرماييد👇👇 كسي كه باب ناطق را بشناسد به آن علم، آگاهی پیدا می‏کند و هر کس باب ناطق را نشناسد، از آن علم، بهره‏ ای نخواهد برد و فرموذند👈آن باب ناطق، رسول اكرم صلي الله عليه وآله وما اهل بيت هستيم اين روايت هم دقيق است👇👇👇 ✍قال الصادق علیه السلام: «الاَوْصِیاءُ هُمْ اَبْوابُ اللّهِ عزَّ و جلَّ اَلَّتی یؤتی مِنْها وَ لَوْلاهُمْ ما عُرِفَ اللّهُ عزَّ و جلَّ» . امام صادق علیه السلام می‏فرمایند: اوصیاء پیامبر، 👈درهای (شناخت) خدا هستند که (مردم) از آن وارد می‏شوند و اگر آنها نبودند، خداوند شناخته نمی‏شد. هر دو روايت 📒كافي ج ١ صفحات ١٨٣ و ١٩٣ جمع بندي اين فراز پر مفهوم 👇 💌💌این دو حدیث درمی‏یابیم که ائمّه معصومین علیهم السلام اوّلاً درهای شناخت ایمان واقعی هستند و اگر آنها نبودند ایمان واقعی شناخته نمی‏شد ❌ ثانیاً حصول ایمان به وجود آنها است که اگر آنها نبودند ایمان واقعی برای هیچ کس حاصل نمی‏گردید، ❌ 💌چرا که ایمان فراتر از اسلام است. چون اسلام به اقرار زبانی و ادای شهادتین حاصل می‏شود، 🍥ولی ایمان بایستی به همراه اقرار زبان، معرفت قلب و عمل در راه خداوند باشد و شرط قبولی این دو، معرفت به ائمّه اطهار علیهم السلام است. همان‏گونه که حضرت رضا علیه السلام فرمودند:👇 «بِشَرْطها و أَنا مِن شُروطِها». (قبول توحید) شرطها دارد که قبول ولایت من از شرطهای آن است. ✋
🔹بسم اللّه الرحمن الرحیم🔹 (1) 💌 به دورانی گفته می‌شود که وقایعی عظیم و عجیب در آن رخ می‌دهد. 👈‹‹آخرالزمان›› یا پایان دوران، همان گونه که از نام آن برمی‌آید به انتهای یک دوره اطلاق می‌شود و مقطعی از زمان است که در آن تغییر از یک دوره به دوره‌ای جدید رخ می‌دهد. از آنجا که اکنون دوره دنیا برپاست آخرالزمان به انتهای دوره دنیا مربوط می‌شود. ✍آخرالزمان از دیدگاه ادیان به دورانی گفته می‌شود که وقایعی عظیم و عجیب در آن رخ می‌دهد و حاکی از انتهای زندگی به شیوه فعلی بر روی زمین است. 👈انتظار می‌رود با سپری شدن آخرالزمان دوره جدیدی فرا برسد که بسیار با وضعیت پیشین آن متفاوت باشد. 👈 همچنین در این زمان است که ادیان الهی به ظهور مردی بشارت داده اند که ظلم و جور را از زمین بر می‌چیند و آن را پر از عدل و داد می‌سازد٫ نمونه چنین بشارت هایی در کتب آسمانی آمده است. 🔺علائم آخرالزمان: "در آخرالزّمان، خواهی دید که پدران و مادران از فرزندان خود به شدّت ناراضی اند و عاقّ والدین شدن رواج یافته است. حرمت پدران و مادران سبک شمرده می شود. فرزند به پدرش تهمت می زند، پدر و مادرش را نفرین می کند و از مرگ آنها مسرور می شود. در آن هنگام، طلاق و جدایی در خانواده ها بسیار خواهد شد. در آن زمان، فتنه ها چونان پاره های شب تاریک، شما را فرا می گیرد و هیچ خانه ای از مسلمانان در شرق و غرب عالم نمی ماند؛ مگر اینکه فتنه ها در آن داخل می شوند." 📕الملاحم و الفتن، ص 38. در روایات اسلامی برای دوره ی آخر الزمان علایم و نشانه هایی ذکر شده است. در ادامه مطب به برخی از این علایم و نشانه ها اشاره می کنیم. ادامه......   ‌
🔸بسم الله الرحمن الرحيم🔸 حديثي بسيار زيبا👇👇 💌💌روزی زنبوری خدمت حضرت رسول صلی الله علیه واله آمد و عرض کرد 🔺 که فلان کوه عسلی برای شما و علی سلام الله علیه ذخیره کرده ام و شما میهمانید حضرت پرسیدند 👈شما شکوفه های تلخ می خورید چگونه عسل شیرین می شود عرض کرد👇 ملهم می شوم سه مرتبه👈 صلوات می فرستم عسل می شود 💌حضرت فرمودند :هرکه سه مرتبه صلوات بفرستد (یبدل الله سیئاته حسنات) خداوند بدی هایش را تبدیل خوبی می کند 📒جنت و نار سبزواری 26