فردا فعالیت آموزشی کلیه مدارس مشهد در تمامی دورهها غیر حضوری شد
حسین محمدزاده گنج، رییس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی:
🔹به علت برودت هوا و لغزندگی سطح معابر؛ فردا شنبه ۱۲ اسفند ماه، در نوبت صبح و عصر کلیه فعالیت های آموزشی مدارس در تمام دوره ها در مشهد به صورت غیر حضوری و از طریق پیام رسان شاد برگزار خواهد شد.
🔹همکاران، اولیا و دانش آموزان عزیز هرگونه تغییر در خصوص غیرحضوری شدن مدارس آموزش و پرورش استان را تنها از کانال آموزش و پرورش خراسان رضوی به آدرس https://shad.ir/apkhrazvi در پیام رسان شاد، پیگیری نمایند.
انتخابات
بگو که وارث شکوه نخلهای بیسری
نشان بده که از تبار لالههای پرپری
نشان بده که از تمام صخرهها، صبورتر
نشان بده که از تمام قلّهها فراتری
اگر شب از هزار سو به قصد هجمه آمدهست
نشان بده تو بار نور را به شانه میبری
نشان بده که حرفهای پوچ و پر فریب را
هر آنقدَر گران؛ به یک پشیز هم نمیخری
به یاد «حاج قاسم» و «ابوعلی» و «صابری»
به یاد این همه شهید «کشوری» و «لشکری»
بایست مثل نخل در مصاف تندبادها
نشان بده که پای کار این نظام و رهبری
✍ فائزه_زرافشان
آیات بامداد شنبه :
#قرآن
.
سوره «ق» : وَ اسْتَمِعْ يَوْمَ يُنادِ الْمُنادِ مِنْ مَكانٍ قَرِيبٍ «41»
.
و گوش به (زنگ) روزى باش كه منادى از مكان نزديك ندا مىدهد.
.
سوره «ق» : يَوْمَ يَسْمَعُونَ الصَّيْحَةَ بِالْحَقِّ ذلِكَ يَوْمُ الْخُرُوجِ «42»
.
روزى كه آن صيحه حقيقى را (از صور اسرافيل) بشنوند، آن روز، روز خروج (مردم از قبرها) است.
.
نكته ها:
در آيه 11، اصل خروج مردگان از قبرها و در آيه 42 زمان خارج شدن بيان شده است.
تعبير به «مَكانٍ قَرِيبٍ»، اشاره به آن است كه اين صدا آن چنان در فضا پخش مىشود كه گويى بيخ گوش همه است
و همه آن را به طور يكسان و از نزديك مىشنوند.
آن روز بدون نياز به وسيله خاصّ، همهى اهل محشر صداى منادى را در نزديك خود مىشنوند.
مراد از « #صيحه» در اين آيات، صيحه نخستين نيست كه پايان اين جهان را اعلام مىدارد،
بلكه مراد صيحه #دوم كه همان صيحه قيام و حشر مردم است، مىباشد.
.
پيامها:
1- ياد #قيامت و كيفر كفّار ياوهسرا، به انسان صبر و استقامت مىدهد. فَاصْبِرْ عَلى ما يَقُولُونَ ... وَ اسْتَمِعْ يَوْمَ يُنادِ ...
2- صيحه آسمانى ( #صور اسرافيل) در آستانه قيامت، امرى قطعى و بجاست (نه تشريفاتى). «الصَّيْحَةَ بِالْحَقِّ»
3- انسانها از همين خاك سر برخواهند آورد.
«يَوْمُ الْخُرُوجِ» چنانكه در آيات بعد نيز مىخوانيم: «تَشَقَّقُ الْأَرْضُ عَنْهُمْ»
🌹 پیامبر مهربانی صلی الله علیه و آله و سلم:
هرکس بر دانش خویش افزود ولی بر هدایتش نیفزود، جز بر دوری اش از خدا نیفزود.
📚میزان الحکمة ج ۸ ص ۱۱۷
قطره عسلی بر زمین افتاد، مورچه کوچکی آمد و از آن چشید و خواست که برود اما مزه ی عسل برایش اعجاب انگیز بود، پس برگشت و جرعه دیگری نوشید ...
باز عزم رفتن کرد، اما احساس کرد که خوردن از لبه عسل کفایت نمی کند و مزه واقعی را نمی دهد، پس بر آن شد تا خود را در عسل بیندازد تا هر جه بیشتر و بیشتر لذت ببرد ...
مورچه در عسل غوطه ور شد و لذت می برد ...
اما ( افسوس ) که نتوانست از آن خارج شود، پاهایش خشک و به زمین چسبیده بود و توانایی حرکت نداشت ...
در این حال ماند تا آنکه نهایتا مرد ...
دنیا چیزی نیست جز قطره عسلی بزرگ!
پس آنکه به نوشیدن مقدار کمی از آن اکتفا کرد نجات می یابد، و آنکه در شیرینی آن غرق شد هلاک می شود ...
این است حکایت دنیا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷شهید همت:
🔹باید اخلاص داشته باشیم...
💛مداومت به نماز اول وقت
شهید حجت الله رحیمی بسیار به نماز اول وقت مداومت داشت و ایشان در اقامهی نماز اول وقت، شهرهی خاص و عام بود.
🌸🍃علاقه و تعصب خاص ایشان به خانم فاطمه زهرا
شهیدرحیمی علاقه و تعصّب خاصّی نسبت به حضرت زهرا سلام اللّه علیها داشت و در هر کاری از این بانوی کریمه مدد میجوست و ذکر یا زهرا سلام اللّه علیها را همیشه بر لب داشت.🌟
🌱علاقهی زیاد شهید حجت اللّه رحیمی به حضرت آقا
شهید عزیز، شیفته و دلباختهی قدوم مقام معظم رهبری بودند و همیشه نگران حالات حضرت آقا بوده و به همین دلیل میتوان او را به حق، از جوانان نسل سوم انقلاب نامید.
شهید_حجتالله_رحیمی🕊
🌷 مرحوم آیت الله حق شناس(ره):
▫️ بالاترین تنبیه این است که نماز میخوانی و لذت نماز را نمی چشی
▫️اگرصد سال هم بگذرد ولی نفس خودت را کنترل نکنی، نگاهت را کنترل نکنی، درجا خواهی زد
▫️ طاعت بدون کنترل نفس سودی ندارد
▫️ بدان ! وقتی که ان شاءالله آمادگی پیدا کردی، شما را برای نماز شب صدا می زنند! در می زنند، تکانت می دهند، مورد عنایت پروردگار قرار می گیری ...
آیات بامداد یکشنبه :
#قرآن
.
سوره «ق» : إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي وَ نُمِيتُ وَ إِلَيْنَا الْمَصِيرُ «43»
.
همانا اين ما هستيم كه زنده مى كنيم ومى ميرانيم و #بازگشت (همه) به سوى ماست.
.
سوره «ق» : يَوْمَ تَشَقَّقُ الْأَرْضُ عَنْهُمْ سِراعاً ذلِكَ حَشْرٌ عَلَيْنا يَسِيرٌ «44»
.
روزى كه زمين به سرعت از روى آنان #شكافته شود،
(و آنان از گورها بيرون آيند.) اين #حشر (و گردآوردن همه انسانها) بر ما آسان است.
.
سوره «ق» : نَحْنُ أَعْلَمُ بِما يَقُولُونَ
وَ ما أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ
فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ مَنْ يَخافُ وَعِيدِ «45»
.
ما به آنچه (مخالفان) مىگويند آگاهتريم
و تو مأمور به #اجبار مردم نيستى (تا آنان را با زور به راه راست درآورى).
پس هر كه را از وعده عذاب من مىترسد، به وسيلهى قرآن #پند ده.
.
نكته ها:
« #جبار» هم به معناى جبران كننده است كه يكى از صفات و نامهاى خداوند است، «الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ»
و هم به معناى اجبار و #سلطه بر ديگران از روى تجاوز است
كه صفتى زشت و مورد نهى است. «ما أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ»
.
خداوند در اين آيات مىفرمايد: در #قيامت شك نكنيد زيرا:
- مرگ و حيات شما به دست ماست. «نُحْيِي وَ نُمِيتُ»
- براى خروج شما از قبرها، زمين را مىشكافيم. «تَشَقَّقُ الْأَرْضُ عَنْهُمْ سِراعاً»
- انسانهاى پراكنده را جمع مىكنيم. «ذلِكَ حَشْرٌ»
- اين كار هيچ سختى ندارد. «يَسِيرٌ»
.
در آيه 39 فرمود: «فَاصْبِرْ عَلى ما يَقُولُونَ» بر آنچه ياوه سرايان مىگويند، صبر كن،
آيات بعد، به مسائلى كه انسان را #صبور مىسازد اشاره مىكند، از جمله:
- ذكر و تسبيح خداوند. «فَاصْبِرْ عَلى ما يَقُولُونَ وَ سَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ»
- ياد قيامت. فَاصْبِرْ ... ذلِكَ يَوْمُ الْخُرُوجِ
- توجه و حضور خداوند. فَاصْبِرْ ... إِلَيْنَا الْمَصِيرُ
- توجه و علم خداوند به سخنان ياوه مخالفان. فَاصْبِرْ ... نَحْنُ أَعْلَمُ بِما يَقُولُونَ
.
آغاز اين سوره با سوگند به قرآن و پايان آن با تذكّر و توجّه به قرآن اختصاص يافت.
پيامها:
1- جز خداوند، هيچ كس قدرت زنده كردن و #ميراندن ندارد. «إِنَّا نَحْنُ نُحْيِي وَ نُمِيتُ»
2- ياد اينكه بازگشت همه به سوى اوست، توان انسان را در برابر مشكلات افزون مىكند. فَاصْبِرْ عَلى ما يَقُولُونَ ... إِلَيْنَا الْمَصِيرُ
3- وظيفه پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله تبليغ دين است، نه تحميل دين. «وَ ما أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ» (پذيرش دين بايد با اختيار باشد.)
4- محور تبليغات دينى بايد #قرآن باشد، زيرا بهترين وسيله تذكّر است. «فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ»
5- معارف بلند، منطقى و فطرى قرآن، براى پذيرش مردم كافى است و نيازى به اجبار نيست. «ما أَنْتَ عَلَيْهِمْ بِجَبَّارٍ فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ»
6- پندپذير كسى است كه از قيامت خوف داشته باشد. فَذَكِّرْ ... مَنْ يَخافُ وَعِيدِ
7- حقايق دين در نهاد انسان نهفته است، تنها #يادآورى لازم است. «فَذَكِّرْ بِالْقُرْآنِ» (كلمه «ذكر» به معناى يادآورى نهفتهها و فراموش شده هاست)
8- كسى كه قيامت را نمى پذيرد، بهترين تبليغها از بهترين مبلّغان براى او سودى ندارد. «مَنْ يَخافُ وَعِيدِ»