آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
➕ ضمیمه شماره سیام؛ بخش سوم
🔺 پایهگذاری دانشگاه در ایران بر مبنای غیر دینی
✔️ قرن نوزدهم که قرن اوج تحقیقات علمی است در عالم غرب، عبارت است از قرن جدایی از دین و طرد دین از صحنهی زندگی؛ و این در کشور ما اثر گذاشت: پایهی اصلی دانشگاه ما بر مبنای غیردینی گذاشته شد؛ علما از دانشگاه روگردان شدند و دانشگاه هم از علما و حوزههای علمیّه روگردان شد. این پدیدهی مرارتبار، هم در حوزهی علمیّه سوء اثر گذاشت و هم در دانشگاهها. در حوزههای علمیّه سوء اثر گذاشت، زیرا علمای دین را صرفاً محدود کرد و محصور کرد به مسائل ذهنیِ دینی ولاغیر؛ آنها را از تحوّلات دنیای خارج بیخبر نگه داشت؛ پیشرفتهای علم از نظر آنها پوشیده ماند. ضرورت تحوّل در فقه اسلام و استنباط احکام دینی -که همواره در تحوّلات عظیم جهانی، چنین تحوّلی در استنباط دین و فقه اسلام وجود داشته است و فقه برای رفع نیاز جامعه، مستند به قرآن و سنّت است- و روح تحوّلگرایی در حوزهها از بین رفت؛ حوزهها از واقعیّت زندگی، از حوادث دنیای خارج، از تحوّلات عظیمی که به وقوع میپیوست، بیخبر ماندند و محدود شدند به یک سلسله مسائل فقهی و غالباً فرعی... و غالباً دور از حوادث مهم و مسائل مهمّ زندگی. این ضربهای بود که به حوزههای علمیّه وارد آمد. و دست سیاستها هم از این استفاده کرد و با تبلیغات و با روشهای شیطنتآمیز، حوزهها را هرچه توانستند از تحوّلات زندگی دورتر کردند.(۱)
🔻[ادامه دارد...]
📌(۱) آیتالله خامنهای - ۱۳۶۸/۰۹/۲۹
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
May 11
May 11
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
📣 سلسله نشست های تخصصی سومین همایش ملی و اولین همایش بینالمللی حکمرانی متعالی
🔘 نشست ۸۱: سازوکارهای اجرایی وحدت حوزه و دانشگاه در راستای تحقق تحول حکمرانی
🔴 ارائه دهندگان:
👤 حجت الاسلام والمسلمین محمدی(استاد حوزه و دانشگاه، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان غربی)
👤 حجت الاسلام والمسلمین دکتر رهدار (استاد حوزه و دانشگاه رئیس موسسه مطالعات وتحقيقات اسلامی فتوح انديشه
👤 حجت الاسلام والمسلمين افلاكيان (استاد حوزه و دانشگاه، مسئول نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان همدان)
👤 خانم دکتر برقعی (استاد حوزه و دانشگاه، مدیر حوزه علمیه خواهران جامعة الزهرا (س)
🔴 دبیرنشست:
👤 حجت الاسلام والمسلمین دكتر محمد مولایی (رئیس مرکز مطالعات راهبردی علوم و معارف قرآن كريم و رئیس انجمن علمی قرآن و تحول علوم ایران وزارت علوم)
🗓 زمان برگزاری پنج شنبه ۲۲ مهرماه
⏰ ساعت: 13 الی 15
🔗 لینک ورود به وبینار:
🌐 onlaine.snduonline.ir/ch/hokmrani
☎️ تلفن:
۰۲۱۸۸۷۲۸۹۴۳
کسب اطلاعات بیشتر:
governanceschool.ir
#حکمرانی_متعالی
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
طرح | سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری (علیه الصّلاة و السّلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔘 الگوی همۀ مؤمنان، بخصوص جوانان
«این روزها متعلق به امام عسگری (سلاماللّه علیه) است، که میتواند الگوی همهی مؤمنان، بخصوص جوانان باشد. این امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختیها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونهها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتی با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت؛ این میشود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونهی عالی در مقابل چشم دارد. [...] این امام عسگری (سلاماللهعلیه) است که در بیست و هشت سالگی به شهادت رسیده است؛ و این همه فضیلت، این همه مکرمت، این همه عظمت، که نه فقط ما به آنها قائلیم و مترنّمیم، بلکه دشمنانشان، مخالفانشان، کسانی که اعتقاد به امامت آنها نداشتند، همه اعتراف کردند.» (1390/12/10)
🔘 ارتباط مستحکم تشکیلاتی
«امام حسن عسکری(علیهالسلام) حزب طرفدار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوموخویش درجۀ یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آنکس که دنبال راه امام عسکری(علیهالسلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.» (سال 1351)
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
طرح | به مناسبت سالروز امامت حضرت حجة (ارواحنافداه)
🔘 تشکیل یک حکومت صد در صد مردمی
«حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و ارادهها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد؛ اما این حکومت مردمی با حکومتهای مدّعی مردمی بودن و دمکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دمکراسی و مردمسالاری را روی آن گذاشتهاند، همان دیکتاتوریهای قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروهها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروههاست و مردم در این میان هیچکارهاند. یک گروه به قدرت دست پیدا میکند و در سایه قدرت سیاسیای که همه زمامهای امور را در کشور در اختیار او میگذارد و با سوءاستفاده از این قدرت، ثروت و پول و سرمایه به نفع خود گردآوری میکند و آنها را در راه به دست آوردن دوباره قدرت مصرف میکند... مردمسالاری امام زمان - یعنی مردمسالاری دینی - با این روش، بهکلّی متفاوت است.»
🗓 [بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید نیمهشعبان - ۱۳۸۱/۰۷/۳۰]
#به_سوی_حکمرانی_مردمی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
📸 گزارش تصویری | رویداد استانی قیام
🔅 با حضور مسئولان ستاد استانی، رابطان شهرستانی و تخصصی جبهه فرهنگی اجتماعی استان کرمانشاه
🗓 کرمانشاه - 23 مهر ماه 1400
#جبهه_فرهنگی_اجتماعی_کرمانشاه
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
-----------------------------------
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
-----------------------------------
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🔹 انعکاس؛ بازتاب دهنده تحرکات در خط و بر خط نهادها، شبکه ها و فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلا
📣 مرکز آموزش سازمان فضای مجازی سراج برگزار میکند:
🔘 دورۀ آنلاین شبکههای فمینیستی فعال در ایران
🔴 سرفصلها:
◀️ بررسی مدلهای جذب، سازماندهی و شبکهسازی فمینیستها در فضای مجازی
◀️ جریانشناسی فمینیسم و تیپشناسی شخصیتی مهرههای اصلی شبکههای فمینیستی
◀️ پشتیبانان مالی و حامیان دولتی و غیردولتی شبکههای فمینیستی
◀️ بررسی و تحلیل محتوای تولیدی و کیفیت اثربخشی بر مخاطب، در رسانههای فمینیستی
🔴 با ارائه: علی نژادیان
🗓 زمان برگزاری: آبان ماه ۱۴۰۰
🔹 دوشنبه ۱۰ و ۱۷ آبان
🔹 چهارشنبه ۱۲ و ۱۹ آبان
⏰ ساعت: 18 الی 19/30
🔗 لینک ثبتنام:
🌐 http://wmc.serajeduc.ir/fa/form_data/add/form_id=588
#ستاد_جبهه_استان_فارس
#انعکاس
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
______________________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
______________________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
📔 #بریده_کتاب
💠 حکومت جهانی خدا
💠اثر آیتالله حائری شیرازی
🔺 مومنان حلقههای یک زنجیره هستند
به این قسمت زیارت رجبیه دقت کنید:
«اللهم إنى أسئلک بالمولودين في رجب محمد بن على الثاني وابنه على ابن محمد المنتجب»
چرا نمیگوید «أسئلک بالمواليد ب الرجب امیرالمؤمنين» و...؟ چرا اسم نمیبرد؟ میخواهد بگوید این دو مولود، موقعیتی دارند که اگر فراموش بشوند خطرناک است. چون اینها حلقه زنجيرند؛ جزو سلسلۀ امامتاند. وقتی سلسلهای کار میکند، جميع حلقهها جزو ضرورتاند و حذف یک حلقه، یعنی حذف جميعشان. وقتی سلسله بما أنه سلسله مطرح شد، حذف یک حلقه با حذف جميع حلقهها هیچ فرقی نمیکند. فرض کنید شما میخواهید با زنجیری آب بکشید. دلو را بر سر زنجیر میکنید و به انتهای چاه میفرستید. این چاه ۱۵۰ متر است. زنجير هم هر حلقهاش یک سانتیمتر است و هر مترآن صد حلقه است. نتیجه آنکه ۱۵ هزار حلقه میشود. از این ۱۵ هزار حلقه، ۱۴ هزار و ۹۹۹ حلقۀ آن محکم است؛ اما اگر یکی از حلقهها پاره شود، آب بالا نمیآید و دلو هم با آن قسمت از زنجیر، به ته چاه میرود. همۀ ۱۲۴ هزار پیغمبر یک سلسلهاند؛ وقتی یک سلسله باشند، حذف یکی با حذف جميع آنها هیچ فرقی نمیکند؛ به هم دلیل میگوییم: لا نفرق بين أحد من رسله.
ما قبول داریم که «تِلْكَ الرُّسُلُ فَضَّلْنَا بَعْضَهُمْ عَلَىٰ بَعْضٍ» يعنی بعضی بر بعضی تفضیل دارند، نه تفریق. مؤمنان هم جزو سلسله انبيا مطرح میشوند؛ تفرّق از یکی، تفرّق از جمیع به حساب میآید. چطور؟ به این روایت از امام صادق(ع) نگاه کنید:
مفضّل رئيس العلما بود. علما به خدمت او آمده بودند تا دربارۀ وحدت صحبت کنند. این مطلب را گفت که در خدمت امام صادق(ع) بودم، حضرت فرمودند:
وقتی دو نفر از شیعیان من باهم قهر میکنند «برئت من أحدهما و لعنه» (من هر دو نفر را لعن میکنم و از هر دو نفرشان تبرّی میجویم! ارتباطم با هر دو نفر قطع میشود!)
گفتم: این دو که باهم قهرند، یک نفرشان مقصر است؛ نفر دیگر که بیتقصیر است. شما هم مقصر و هم بیتقصیر را با هم لعن میکنید؟! آنکه بیتقصیر است چه کار کرده؟!
حضرت فرمودند: انتظار دارم بی تقصیر پیش مقصر برود و بگوید: «برادر من ظالم هستم تا نزاع تمام شود. (يا أخي أنا الظالم حتى ينقطع الهجران)»
این انتظار امام صادق(ع) برای چیست؟ بی تقصیر(مظلوم) چرا از مقصّر(ظالم) نبرّد؟! چون مسئله، مسئله شخصی است. مسئله اعتقادی نیست. در مسائل اعتقادی، گاهی تبرّی خودش جزو وظایف شرعیه میشود. اما در مسائل شخصی تبرّی درست نیست. چرا؟ چون مومنان یک مجموعه به هم پیوستهاند؛ یک سلسلهاند: از یک نفرشان که بریدی یعنی از همه بریدی. بعد امام صادق(ع) میفرمایند: «از او بریدی، پس از من بریده شدی!» شبیه نماز جماعتی است که شما به وسیله یک نفر از مومنان به جماعت متصل هستید؛ از او بریدی، از جماعت میبری۔ همه مؤمنان واسطه اتصال يكديگر هستند: «وَالْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ»
یعنی قهر با یک نفر از مؤمنان، ولایتت را قطع میکند؛ همینطور، یعنی از همۀ مؤمنان قطع شدهای.
#جبهه_سازی
#دست_واره
#جریان_های_حلقه_های_میانی
#هدایت_راهبردی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
_______
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 https://jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.app/join/avand98
_______
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir
آوند
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی ➕ ضمیمه شماره سیام؛ بخش سوم 🔺 پایهگذاری دانشگاه در ایران بر مبنای غیر
🗂 سلسله مباحث استعمار علمی
➕ ضمیمه شماره سیام؛ بخش چهارم
🔺 ادارۀ دانشگاه در ارادۀ دلباختگان
✔️و امّا دانشگاه -که خشت اوّل آن جدای از حوزهی علمیّه و جدای از دین نهاده شده بود- افتاد در مشت کسانی که نه از دین بهرهای داشتند و نه از اخلاق اسلامی و نه از اخلاق سیاسی و نه از احساس وجدان یک شهروند نسبت به کشورش و ملّتش. در طول هفتاد سال اخیر، بیشتر کسانی که زمام امور تحصیلات عالیه در این کشور به دست آنها بوده است - جز یک عدّهی معدودی از قبیل امیرکبیر در اوایل، و بعد هم چند نفری که بسیار معدود هستند- و غالب کسانی که مسائل آموزش عالی به ارادۀ آنها و تدبیر آنها ارتباط پیدا میکرده، کسانی بودند که برای آنها منافع ملّت ایران در مقابل منافع بیگانگان از هیچ رجحانی برخوردار نبود؛ بیشتر به فکر چیزهای دیگری بودند تا آیندۀ این ملّت و آیندۀ این کشور.(۱)
🔻ادامه دارد...
📌(۱) آیتالله خامنهای - ۱۳۶۸/۰۹/۲۹
🌐 @shenakhte_sahne
#شناخت_صحنه
#استعمار_علمی
#تعالی_تشکیلات
#آوند
________
👇 آوند در فضای مجازی:
🆔 ble.ir/avand98
🆔 Eitaa.com/avand98
🆔 jebhe.app/join/avand98
🆔 instagram.com/avand_98
________
👇 نشانی اینترنتی:
🌐 www.avand98.ir