❇️ #فراخوان شناسایی فعالان بازی دیار ۱۵ خرداد ( #ورامین ، #پیشوا، #قرچک و #پاکدشت)
ویژه مجموعه ها و افراد فعال در حوزه بازی های حرکتی_محیطی و رومیزی
✅ محورهای فراخوان را در پوستر بالا ببینید.
📆مهلت ثبت نام : ۱۰ فروردین ماه ۱۴۰۲
📋ثبت نام : از طریق لینک
https://b2n.ir/t08660
راهنمایی :
۰۹۳۵۹۳۹۳۲۶۴
ایتا
@babazi_admin
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
❇️ #روایت_بازی
🔻بازی و دستاوردهای انقلاب
❇️ آقای حسن سلطانی
🔻 نشست ارائه تجربه نوآوران بازیمحور آموزشی و تربیتی
📆 ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
🔹جهت مشاهده و دانلود فیلم با کیفیت بالاتر از طریق لینک زیر اقدام نمایید
🔗 https://www.aparat.com/v/mugc6z9
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
💢 @babaziclub
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
5⃣5⃣ موسسه فرهنگی و تبلیغی حسنات
🔷 فاطمه راستگو، همانند پدرش، استاد محمد حسن راستگو (عمو راستگو) تمام وقتش را صرف آموختن #مفاهیم_دینی از طریق #بازی و #قصه کرده و با اینکه مدرک تحصیلی اش ارشد تاریخ تشیع است اما بازی برای او همیشه جزئی جدا نشدنی از زندگی اش بوده و حتی توانسته بین بازی و رشته تحصیلی اش نیز ارتباط برقرار کند. 🔸حالا او چندسالی هست به صورت تخصصی به آموزش معارف از طریق بازی مشغول است.
🔻« پدر همان اوایل انقلاب یک مرکز بزرگ به اسم واحد #کودک و #نوجوان در سازمان تبلیغات قم تاسیس کردند که مختص بحث های بازی ، #اسباب_بازی و تکنولوژی آموزشی بود. در آن زمان ایشان سعی می کردند همه اسباب بازی های روز را آنجا جمع آوری کنند و دیگران آموزش بدهند. پدرم از کودکی با ما بازی می کردند و هر آنچه را که می خواستند ما یاد بگیریم از طریق بازی به ما منتقل می کردند. حتی بعدتر که بزرگتر شدیم هم بازی کردن در خانه ما ادامه داشت، بازی جزئی از زندگی ما بود. زمانی که دبیرستانی بودم گاهی آموزش های پدر را در #مدرسه پیاده می کردم و می دیدم که بچه ها و مسئولین مدرسه استقبال می کنند. هرشب برای برنامه بازی های فردا از ایشان مشورت می گرفتم. بعد از دبیرستان هم مربیگری و آموزش را ادامه دادم و در سازمان تبلیغات شهر قم کار می کردم. تا اینکه سال ۹۸ در مشهد موسسه مستقل خودم را به نام حسنات راه اندازی کردم.»
🔶 موسسه فرهنگی تبلیغی #حسنات، دوره های #تربیت_مربی و #فرزندپروری در شهرهای مختلف برگزار می کند، دوره هایی که همیشه با چاشنی بازی همراه بوده است. رسالت حسنات آموزش انتقال مفاهیم از طریق بازی به مربیان و مادران است.
🔷 اعتقاد خانم راستگو بر این است که بازی یک نیاز اساسی برای همه گروه های سنی است، بازی با ساده ترین ابزار و حتی وسایل دورریختنی که بشود از طریق آن معارف مختلفی را به کودک یا نوجوان منتقل کرد.
🔻« ما در دوره های آموزشی مان برای گروه سنی ۵ تا ۱۸سال بازی داریم. برای کودکان بالای ۷ سال بازی ها طوری طراحی می شود که ذیل آن مفاهیم مختلف از #خداشناسی، #خودشناسی ، #اخلاق، #احکام و... به مخاطب منتقل شود. خیلی از بازی ها را در لحظه متناسب با همان فضایی که هست ابداع می کنم. بعد از هر بازی برای مخاطب نکته های مرتبط با آن را می گویم تا در ذهن نوجوان، بازی و نکات معارفی با یکدیگر ماندگار شود.
🔶 برای کودکان زیر ۷ سال #آموزش صورت نمی گیرد و بازی ها با قصه و نمایش خلاق همراه می شود تا پیام اخلاقی که در آن است به کودک منتقل شود.»
🔸 فاطمه راستگو را همه به بازی و انتقال مفاهیم می شناسند. در حدی که حتی در مهمانی های دوستانه شان هم شرط بازی کردن دارند و هر نفر باید برای هر جلسه یک بازی بیاورد که حتما آن بازی حامل یک پیام آموزشی ارزشمند باشد.
موسسه حسنات در ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/1424883771C485be4d91f
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
6⃣5⃣ مدرسه بازی در گیم نت
🔷 شاید خیلی سخت باشد که یک نفر بتواند #سرگرمی زندگی اش را تبدیل به فرصت کند اما غیرممکن نیست. آقای #مصطفی_ضابط یکی از همین افراد است، یک گیمر حرفه ای که بعد از چندسال بازی های کامپیوتری، بازی را به سمت #آموزش و #تولیدمحتوا تغییر داده است.
🔶 ضابط، جوان دهه شصتی، کارشناسی نرم افزار خوانده و دارای گواهینامه بین المللی کارشناسی تبلیغات اینترنتی از آکسفورد انگلیس هم هست. « از شروع نوجوانی در خانه کامپیوتر داشتیم اما استفاده از آن قوانین خاص خودش را داشت و ما حق #بازی کردن نداشتیم. اما همین سروکله زدن با کامپیوتر باعث شد تا من کم کم وارد دنیای نرم افزار و سخت افزار بشوم تا جایی در دوران دبیرستان برای تعمیرات و ارتقا سیستم و برنامه نویسی به گیم نت های سطح شهر #قم میرفتم و در ازای این تعمیرات، می نشستم و رایگان بازی می کردم. تا زمان دانشجویی نگاهم به بازی همان سرگرمی و لذت بود. تا روزی که پدر بزرگم به من گفت: " مصطفی! از این بازی ها چیزی یاد بگیر، چیزی که به درد #اسلام بخورد»
🔷 بعد از این تلنگر مصطفی به دنبال این سوال می رود که: از بازی چه چیزی می شود یادگرفت؟ جواب سوالش را در" آموزش" یافت. بنابراین ابتدا وارد حوزه نقد بازی شد و بعد در سال 94 گیم نت خودش را با نام "بازی سرای اکسیر" با شعار "اولین گیم نت پاک کشور " راه اندازی کرد.
« قبل از اینکه بازی سرا را راه بیاندازیم دغدغه من این بود که محیط گیم نت یک محیط امن، سالم و مطمئن باشد که خانواده مطمئن باشد که این فضا از فحش و ادبی و بی احترامی به دور است برای همین با شعار " اولین گیم نت پاک کشور کار شروع کردیم."»
🔶 آقای ضابط پس از راه اندازی گیم نت، #طراحی سرفصل های آموزشی ذیل بازی را هدف اصلی خودش قرار داد. البته آقای ضابط فقط سراغ بازی های آموزشی نمی رود. او بچه ها را پای بازی های جذاب می نشاند و در مراحل مختلف آنها را با سوالاتی مواجه می کند تا #اهداف_آموزشی در حوزه تاریخ، جغرافی، ریاضی و ... برآورده بشود. یعنی از یک محیط کاملا غیرآموزشی در جهت آموزش استفاده می کند.
🔻« بیشتر از 10 سال است که در حوزه #سواد رسانه کار می کنم. من و همکارانم در موسسه کهکشان سعی می کنیم به مردم آموزش بدهیم که از رسانه ی مهمی مثل بازی درست استفاده کنند. ظرفیت آموزشی فوق العاده ای در بازی ها وجود دارد. مفاهیم مختلف درسی مثل #تاریخ، #جغرافی ، #ادبیات و ... . تیم مطالعات بازی کهکشان با بررسی بازی ها این مفاهیم را از دل آنها استخراج می کنند و در حین بازی به بچه ها آموزش می دهند. مثلا بازی ماین کرافت یک شبیه ساز در دنیای مجازی است که از طریق آن #معماری ، #کارگروهی و #سبک_زندگی را به بچه ها آموزش می دهیم.»
🔷 مصطفی ضابط و اعضای گروهش در کنار آموزش مفاهیم مختلف بازی ها ، به نقد و بررسی هر بازی و تشویق و آموزش نوجوانان به تولید محتوا و بازی نیز می پردازند و برای نوجوان شرح می دهند که هر بازی چه آسیب ها و چه مزایایی دارد.
🔸همچنین در بازی سرای اکسیر صرفا مخاطب پسر مدنظر قرار نگرفته است و برای دختران هم سانس های اردویی و مربیان خانم در نظر گرفته شده است.
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
❇️ #فراخوان شناسایی فعالان بازی استان #گیلان
ویژه مجموعه ها و افراد فعال در حوزه بازی های حرکتی_محیطی و رومیزی
✅ محورهای فراخوان را در پوستر بالا ببینید.
📆مهلت ثبت نام : ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
📋ثبت نام : از طریق لینک
https://b2n.ir/t08660
راهنمایی :
۰۹۹۰۲۷۱۳۵۳۸
ایتا
@babazi_admin
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
❇️ #فراخوان شناسایی فعالان بازی استان #آذربایجان_غربی
ویژه مجموعه ها و افراد فعال در حوزه بازی های حرکتی_محیطی و رومیزی
✅ محورهای فراخوان را در پوستر بالا ببینید.
📆مهلت ثبت نام : ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
📋ثبت نام : از طریق لینک
https://b2n.ir/t08660
راهنمایی :
۰۹۱۴۱۸۷۲۴۷۹
ایتا
@babazi_admin
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub
بابازی، الگونمایی فعالان بازی
7️⃣5️⃣ #هویت و #بازی های بومی در استرالیا
🔻بررسی پروژه آموزش بازی سنتی در مدارس #استرالیا در سال ۲۰۱۱
🔸 بازیهای بومی سنتی (TIG: Traditional Indigenous Games) از دوران استعمار در میان جزیرهنشینان و جوامع بومی استرالیا مشاهده شده است. طبق نظر بسیاری از جامعه شناسان این بازیها برگرفته از ،فرهنگ این جوامع بومی و منعکس کننده میراث فرهنگی و هویت اجتماعی آنهاست. این بازیها نقش بسیار مهمی در زندگی کودکان ایفا میکرد و ابزاری بسیار موثر و قدرتمند در انتقال مهارتهای زندگی و زنده ماندن آنها بود. البته همچنان این بازیها در میان این مردم رواج دارد و بیشتر با هدف سرگرمی، تقویت همبستگی اجتماعی، اشتراکگذاری و حفظ فرهنگها و انتقال دانشهای سنتی انجام میشود.
🔷 بازی پیوند دیروز و امروز
🔸از سال ۲۰۱۱ در بعضی مدارس استرالیا طرحی اجرا شد که طبق آن در ساعات برنامههای تربیتبدنی مدارس ابتدایی، به دانشآموزان پایههای پنجم و ششم، بازیهای #بومی #سنتی #آموزش داده میشد. هدف از این پروژه برقراری ارتباط نزدیک بین ریشسفیدان و بزرگان جوامع بومی با دانشآموزان و آموزش فرهنگ بومی و محلی به آنها بود.
⬅️ برای انجام این پروژه ابتدا طی پنج هفته، دانشآموزان در ساعتهای ورزش خود ۱۲ بازی برگزیده را انجام میدادند. در این مدت علاوه بر اجرای بازیها، در مورد اهمیت آنها و #اثرگذاری مفاهیم مستتر بازی بر ماندگاری فرهنگ مردم جزیره برای دانشآموزان توضیح داده میشد. پس از این پنج هفته کارناوالی در شهر برگزار و همه بازیها به همراه چند مراسم شاد و سنتی در آن اجرا میشد.
🔷 این فقط یک بازی نیست
🔸 پس از پایان این پروژه، در مورد میزان اثرگذاری آن و نظرات #دانش_آموزان در مورد بازیها بررسیهایی صورت گرفت.
🔻دانش آموزان به سه دلیل اصلی، از شرکت در این پروژه احساس رضایت داشتند:
1⃣ تجربه بازیهای جدید، بازی با دوستان در یک محیط #گروهی و اشتراکگذاری فرهنگهای مختلف.
2⃣ یکی از اصول آموزش که در برنامه آموزشی دانشآموزان دوره ابتدایی استرالیا آمده دعوت از دانشآموزان برای شرکت در فعالیتهای فیزیکی مربوط به فرهنگ است. با بررسیهای انجام شده پس از این پروژه، مشخص شد هر دو گروه دانشآموزان بومی و غیر بومی شرکتکننده در آن، از تجربه خود رضایت داشتهاند. دانشآموزان بومی از این که با بازیهای بومی در مورد فرهنگ خودشان آموختهاند، احساس غرور میکردند. دانشآموزان غیربومی نیز از این که با تنوع #قومیتی جامعه خود و فرهنگ و شیوه زندگی آنها آشنا شدهاند، احساس خوبی داشتند.
3⃣ یکی از مهمترین نکاتی که در این بازیها وجود داشت و دانشآموزان نیز به خوبی متوجه آن شده بودند، وجود #مفهوم در کنار بازی بود. در این زمینه نقل قول یکی از دانشآموزان قابل توجه است: «این فقط یک بازی نیست... در آن نسبت به بازیهای ما استرالیاییها، مثل فوتبال یا کریکت، هدف بزرگتری وجود دارد، زیرا مردم بومی برای یادگیری امورات زندگی مثل ماهیگیری یا پیدا کردن آب، آن را انجام میدهند. در واقع پشت هر بازی یک ماجرای جالب است که باعث میشود من از انجام آن لذت ببرم.»
❇️ #فراخوان شناسایی فعالان بازی استان #خراسان_جنوبی
ویژه مجموعه ها و افراد فعال در حوزه بازی های حرکتی_محیطی و رومیزی
✅ محورهای فراخوان را در پوستر بالا ببینید.
📆مهلت ثبت نام : ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲
📋ثبت نام : از طریق لینک
https://b2n.ir/t08660
راهنمایی :
۰۹۱۵۱۶۳۳۲۶۷
ایتا
@babazi_admin
🔆 بابازی، باشگاه نوآوران بازی
🆔 t.me/babaziclub
🆔 instagram.com/babaziclub
🆔 www.babaziclub.ir
💢 @babaziclub